PDA

Bekijk de volledige versie : Universal niet langer gebonden aan HD DVD



Eric van Ballegoie
14-01-2008, 08:14
Universal niet langer gebonden aan HD DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2882)

Richard B.
14-01-2008, 10:04
Uit het bron-artikel valt niet te halen dat Universal geen exclusieve verplichtingen meer heeft t.o.v. HD DVD. Voor zover ik alles gevolgd heb de afgelopen week is dat nog steeds niet meer dan een gerucht. :-?

Hombre
14-01-2008, 11:52
Uit het bron-artikel valt niet te halen dat Universal geen exclusieve verplichtingen meer heeft t.o.v. HD DVD. Voor zover ik alles gevolgd heb de afgelopen week is dat nog steeds niet meer dan een gerucht. :-?

Het was al opgevallen dat DVD.nl anti HD-DVD was, maar dat ze nu ook al geruchten gaan plaatsen...........

Nyarlathotep
14-01-2008, 12:23
Uit het bron-artikel valt niet te halen dat Universal geen exclusieve verplichtingen meer heeft t.o.v. HD DVD. Voor zover ik alles gevolgd heb de afgelopen week is dat nog steeds niet meer dan een gerucht. :-?

Uit het bronartikel van Variety:
Daily Variety (javascript:zodInfuser.FillDescriptions('Daily Variety');) has confirmed that Universal (javascript:zodInfuser.FillDescriptions('Universal ');)'s commitment to backing HD DVD exclusively has ended.

Wel dus ;)

Richard B.
14-01-2008, 12:32
Uit het bronartikel van Variety:
Daily Variety (javascript:zodInfuser.FillDescriptions('Daily Variety');) has confirmed that Universal (javascript:zodInfuser.FillDescriptions('Universal ');)'s commitment to backing HD DVD exclusively has ended.

Wel dus ;)

Een bevestiging van Daily Variety is nog steeds een gerucht zolang Universal het zelf niet bevestigd. Als ik bevestig dat Sony met Blu-ray gaat stoppen maakt dat het nog geen feit toch? ;)

Pieter Kleine
14-01-2008, 18:05
Is dat weer het variety artikel wat door Universal ontkent is???

Brian2
14-01-2008, 19:42
In de officiele reactie van Universal op het gerucht van Daily Variety zegt men HD DVD te blijven ondersteunen. Of dat wel of niet exclusief is, werd niet gezegd. De geschiedenis heeft al vaker uitgewezen dat tussen de regels door lezen belangrijker is dan de regels zelf, dus maak ervan wat je wilt.

Ken Graffeo, executive vice president of HD strategic marketing for Universal Studios Home Entertainment and co-president of the HD DVD Promotional Group: 'Contrary to unsubstantiated rumors from unnamed sources, Universal's current plan is to continue to support the HD DVD format.'

Eric van Ballegoie
15-01-2008, 07:24
Is dat weer het variety artikel wat door Universal ontkent is???

Ik heb nergens gezien dat Universal ontkent dat de exclusiviteitsperiode voorbij is, het enige wat Universal zegt (en voor Paramount hetzelfde) is dat ze HD DVD blijven supporten. Daarbij wordt het woord 'exclusief' gemeden, wordt geen tijdsperiode aangegeven en wordt bovendien niet ontkracht dát de exclusiviteitsdeal met HD DVD nu ten einde is en men dus ook met Blu-ray aan de slag kan gaan / gaat.

Zoals Brian zegt, tussen de regels doorlezen - en vooral ook kijken wat men NIET zegt - is bij dit soort politieke zaken belangrijker dan de inhoud van wat er wél gezegd wordt. Statements zoals Universal en Paramount die de afgelopen week gegeven hebben gebeuren niet in een opwelling, de woorden zijn op een goudschaaltje gewogen voordat men ermee naar buiten treedt...

Richard B.
15-01-2008, 07:53
Ik heb nergens gezien dat Universal ontkent dat de exclusiviteitsperiode voorbij is, het enige wat Universal zegt (en voor Paramount hetzelfde) is dat ze HD DVD blijven supporten. Daarbij wordt het woord 'exclusief' gemeden, wordt geen tijdsperiode aangegeven en wordt bovendien niet ontkracht dát de exclusiviteitsdeal met HD DVD nu ten einde is en men dus ook met Blu-ray aan de slag kan gaan / gaat.

Zoals Brian zegt, tussen de regels doorlezen - en vooral ook kijken wat men NIET zegt - is bij dit soort politieke zaken belangrijker dan de inhoud van wat er wél gezegd wordt. Statements zoals Universal en Paramount die de afgelopen week gegeven hebben gebeuren niet in een opwelling, de woorden zijn op een goudschaaltje gewogen voordat men ermee naar buiten treedt...
Ik snap die gedachte wel, en ik ben het ook wel gedeeltelijk eens met je conclusies, maar op deze manier is het bericht meer een column of analyse dan een echt nieuwsbericht. De stelligheid van de titel van het artikel "Universal niet langer gebonden aan HD DVD" lijkt mij niet juist. Het zou dan eerder "Universal waarschijnlijk niet langer gebonden aan HD DVD" moeten zijn imho.

Tuvok
15-01-2008, 09:59
Richard, ik begrijp goed dat je het niet leuk vind dat jou formaat aan de verliezende hand is, maar om dan ieder bericht over deze war zo om te buigen dat er altijd wel een positieve draai aan HD-DVD kan worden gegeven, begint meer op wanhoop te leiden.
Je hebt op het verkeerde paard gewed. Het is toch niet zo moeilijk om dat toe te geven? Dit zelfde had ik gezegd tegen Blu-Ray aanhangers mochten de rollen omgedraaid zijn. Het is zaak zo snel mogelijk af te komen van de dubblele 'standaarden'.

Eric van Ballegoie
15-01-2008, 10:09
Laten we hier geen persoonlijk Blu-ray versus HD DVD flamethread van maken aub. Uiteraard zijn mensen die in HD DVD geinvesteerd hebben teleurgesteld dat de vlag er nu niet heel goed bij hangt voor dat formaat.

Discussieren over de inhoud van nieuws - zeker als het om geruchten gaat - is alleen maar goed.

Richard B.
15-01-2008, 10:19
Je hebt op het verkeerde paard gewed. Het is toch niet zo moeilijk om dat toe te geven?
Het was en is geen weddenschap, maar een bewuste keus. Maar daar is in een andere thread gisteren en vandaag nog uitgebreid over gediscussieerd. ;)


Laten we hier geen persoonlijk Blu-ray versus HD DVD flamethread van maken aub.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen dus ik laat het hierbij.

Pieter Kleine
15-01-2008, 10:46
Een juiste titel zou zijn: Universal blijft HD-dvd ondersteunen.

mark9534
15-01-2008, 15:35
... maar zou ook elk moment over kunnen stappen naar Blu-ray.

Pieter Kleine
15-01-2008, 17:29
maar zal kunnen kiezen voor blu-ray naast hd-dvd.