PDA

Bekijk de volledige versie : afbeelding in post?



Britte
21-05-2002, 08:21
Hallo. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar spijtig genoeg kan ik het antwoord niet vinden...
Hoe zet ik een afbeelding in mijn posts? Wanneer ik dat IMG-knopje gebruik dan verschijnt er in de preview wel de link maar niet het beeldje. Wanneer ik zo de posts bekijk (vb bij de horoscopen: de leeuw) dan moet het toch mogelijk zijn om dadelijk het prentje te krijgen... of ligt het aan de link waar ik mijn prentje vandaag haal?

Martin de Goeij
21-05-2002, 08:47
Hallo. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar spijtig genoeg kan ik het antwoord niet vinden...
Hoe zet ik een afbeelding in mijn posts? Wanneer ik dat IMG-knopje gebruik dan verschijnt er in de preview wel de link maar niet het beeldje. Wanneer ik zo de posts bekijk (vb bij de horoscopen: de leeuw) dan moet het toch mogelijk zijn om dadelijk het prentje te krijgen... of ligt het aan de link waar ik mijn prentje vandaag haal? Hoi britte, heb je hier (http://www.dvd.nl/forum/misc.php?s=&action=bbcode#imgcode) al gekeken?

Britte
21-05-2002, 08:54
Ja, die had ik ook al gelezen maar het lukte niet echt.

ff uitleggen wat ik wil: het prentje dat ik wil gebruiken staat op deze site hier (http://send.greetings.yahoo.com/greet/send?.id=152037928&.catu=/cards/Sanrio/Astrology/)

Maar natuurlijk is het prentje maar een deel van de site... Dus dan zit ik sowieso een beetje vast.

En wat als ik een prentje op mijn eigen PC heb staan? Kan ik het dan ook uploaden of ben ik nu helemaal wartaal aan het uitslaan?
Dan kan ik het bovenstaande probleem vermijden en het eerst downloaden op mijn eigen PC...

Jaded
21-05-2002, 11:30
Het direct van de site linken zal niet gaan denk ik omdat het idd maar een deel van de site is.
En jouw oplossing om het vanop je computer te linken gaat ook niet.
Tenzij je een server hebt draaien, niet?
Maar gewoon vanaf je computer gaat volgens mij niet, toch niet op de manier dat jij wil.

Eric van Ballegoie
21-05-2002, 12:07
Je kan alleen afbeeldingen in posts opnemen als deze al ergens anders op het internet staan, vanag je eigen harddisk een plaatje toevoegen kan alleen als attachment.

R. Schaap
21-05-2002, 12:07
je kan een file attachen helemaal onderaan het maken van een reply

Britte
21-05-2002, 12:42
Je kan alleen afbeeldingen in posts opnemen als deze al ergens anders op het internet staan, .

Maar hoe moet dat dan als zo'n afbeelding slechts een deeltje van die site is?
'k Blijf het moeilijk vinden...:confused:

Jaded
21-05-2002, 12:46
Maar hoe moet dat dan als zo'n afbeelding slechts een deeltje van die site is?
'k Blijf het moeilijk vinden...:confused:
Dan kan je het niet op jouw manier doen.
Dan kan je niet direct de foto linken vanaf die website zodat je de foto ook gewoon in je bericht te zien krijgt.
Dan moet je de foto downloaden naar je computer.
Wel zien dat het in het juiste formaat staat, liefst in JPEG of GIF.
En hou rekening met de limiet op dvd.nl.
Eventueel moet je dus een Bitmap nog omzetten naar JPEG bv om de file size naar beneden te krijgen.
Dan moet je, zoals je op bijgevoegde file ziet, de foto via deze weg er aanhangen.
Op Browse klikken, de foto zoeken op je HD en bevestigen.
Dan krijg je een link in je bericht zoals je hieronder ziet.
Als je daar dan op klikt krijg je de foto te zien in een apart venster.

Britte
21-05-2002, 12:47
aha, ok...thx.

Remco Out
21-05-2002, 12:49
aha, ok...thx. Is het al gelukt??