PDA

Bekijk de volledige versie : Omruilen foutieve Blu-ray Disc Pirates of the Caribbean



Arnold van Oostrum
16-01-2008, 17:42
Omruilen foutieve Blu-ray Disc Pirates of the Caribbean



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2887)

freaky
16-01-2008, 18:23
Leuk dat er eindelijk reactie is, maar dat opzenden vind ik maar niks, want als zij je blu-ray nooit ontvangen ben je mooi je schijfje kwijt.

shadow
16-01-2008, 18:59
Ik heb een paar weken geleden alle drie de Pirates of the Caribbean Blu-Rays gehaald. Is er dan nog steeds kans dat ik een foutieve disc heb en zo ja, waar zou ik dat kunnen zien (tijd in de film).

Frank
16-01-2008, 19:19
Zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54147.

Brian2
16-01-2008, 20:14
Kan ik em ook ophalen en langsbrengen?

Frank
16-01-2008, 20:22
Vraag het zou ik zeggen.

vick86
16-01-2008, 20:29
Allemaal leuk en aardig maar wanneer kan ik een winkel in lopen en zeker weten (of na kunnen kijken) dat ik niet alsnog een foutief schijfje koop en alsnog door die rompslomp heen moet.

hstadman
16-01-2008, 23:22
Allemaal leuk en aardig maar wanneer kan ik een winkel in lopen en zeker weten (of na kunnen kijken) dat ik niet alsnog een foutief schijfje koop en alsnog door die rompslomp heen moet.

Simpel; omdat zij alle foutieve disks weer innemen van de retailers. Dus, alle nieuwe schijfjes zullen op hetzelfde tijdstip beschikbaar zijn als de omruilschijfjes.

Pieter Kleine
17-01-2008, 08:00
Daar zou ik niet direct op vertrouwen. Vraag bij aankoop uidrukkelijk of de disc een nieuwe versie is, onder verwijzing naar omruilactie. Daarmee voorkom je dat je een oude disc meekrijgt!

hstadman
17-01-2008, 08:04
Daar zou ik niet direct op vertrouwen. Vraag bij aankoop uidrukkelijk of de disc een nieuwe versie is, onder verwijzing naar omruilactie. Daarmee voorkom je dat je een oude disc meekrijgt!

Denk je? In de winkels weten ze niet eens dat er een omruilactie is!:roll: :wink: 8)

Albert Kostwinder
17-01-2008, 09:46
Denk je? In de winkels weten ze niet eens dat er een omruilactie is!:roll: :wink: 8)

Als men al weet wat blu ray / hd dvd is... :mrgreen:

Ik wacht overigens lekker op de ultimate blu ray box. Lijkt me namelijk sterk dat die er niet gaat komen :)

shadow
17-01-2008, 15:56
Net even gecheckt en mijn Blu-Ray heeft dus ook het probleem. Dus net meteen even gebeld met het servicenummer. Ik heb ook meteen gevraagd of ze niet ook meteen wat aan de ontbrekende commentaartrack kunnen doen. Ze waren niet van dit probleem op de hoogte, ook niet van Pirates 2, maar dit nemen ze wel mee richting Disney. Dus misschien dat dit ook nog meteen wordt opgelost. Wie weet.

Arnold van Oostrum
17-01-2008, 19:43
Net even gecheckt en mijn Blu-Ray heeft dus ook het probleem. Dus net meteen even gebeld met het servicenummer. Ik heb ook meteen gevraagd of ze niet ook meteen wat aan de ontbrekende commentaartrack kunnen doen. Ze waren niet van dit probleem op de hoogte, ook niet van Pirates 2, maar dit nemen ze wel mee richting Disney. Dus misschien dat dit ook nog meteen wordt opgelost. Wie weet.
Dat wordt niet opgelost, want de nieuwe masters zijn al gemaakt en in Nederland.

Pieter Kleine
17-01-2008, 22:00
Onduidelijk persbericht. Heb inmiddels al disc 1 opgestuurd ter ruil. E-mailadres bij gemeld, dus ik hoor wel of ik de rest ook nog moet insturen.

Edwin V
18-01-2008, 07:10
Ik heb de BD nog niet maar wil 'm wel kopen.
Hoe kan ik in de winkel controleren of 't de goede versie is. Zijn er verschillende serienummers waaraan je dat kunt zien en zo ja, wat zijn die dan?

robbertjeeeh
20-01-2008, 12:48
Heb zojuist m'n blu-ray disc opgestuurd met een briefje met naam & adres. Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe disc arriveert.

Toontje lager
21-01-2008, 10:54
Ik had effe gebeld naar disney en ze zeiden nadrukkelijk dat je allebei de discs en het hoesje moet opsturen. Het kartonnetje er om heen mag je wel houden. Opletten dus.

Ook zeiden ze daar dat ze nu geen voorraad meer hebben, maar dat er deze week weer nieuwe binnen komen, dus als het goed is zul je niet lang zonder de film zitten als je hem nu op stuurt. De mijne gaat vandaag in ieder geval op de post.

robbertjeeeh
21-01-2008, 11:43
Ik had effe gebeld naar disney en ze zeiden nadrukkelijk dat je allebei de discs en het hoesje moet opsturen. Het kartonnetje er om heen mag je wel houden. Opletten dus.

Ook zeiden ze daar dat ze nu geen voorraad meer hebben, maar dat er deze week weer nieuwe binnen komen, dus als het goed is zul je niet lang zonder de film zitten als je hem nu op stuurt. De mijne gaat vandaag in ieder geval op de post.

! Ik heb alleen Disc 1 opgestuurd.
Je moet de foutieve Blu-ray Disc en begeleidend briefje met je naam en adres opsturen naar de Disney Servicelijn.

Ik zal eens opbellen kijken wat ze zeggen.

DVD.nl, graag wel even veranderen zodat andere mensen niet dezelfde fout maken.

robbertjeeeh
21-01-2008, 11:49
Ik heb net gebeld, heel vriendelijk geholpen. Ik moet nu ook nog even het hoesje met Disc 2 opsturen (incl. briefje met gegevens). Ze hebben m'n gegevens via de telefoon ook nog even genoteerd om het in de gaten te houden. Dus voor degenen die het gaan opsturen, stuur het hoesje met beide discs op en een briefje met je gegevens.

Pieter Kleine
21-01-2008, 11:57
De fout ligt mogelijk bij disney, want op een andere site zie ik dezelfde info.
Wat je moet doen als je enkel disc 1 hebt opgestuurd alsnog het hoesje met de 2e dvd opsturen met korte toelichting in brief.

Bijvoorbeeld:

Ik heb afgelopen week op basis van info enkel disc 1 opgestuurd. Daarom treft u deze niet aan in het nu opgestuurde hoesje.

Ik zou wel emailadres melden als contactadres voor het geval er vragen zijn.

Arnold van Oostrum
21-01-2008, 12:18
Mensen,

Er is wat verwarring ontstaan over de werkwijze van omruil. LET EVEN OP, dit moet je doen:

Je kunt de foutieve Blu-ray Disc (het blauwe Blu-ray Disc doosje met beide discs, maar zonder de kartonnen omslag) en begeleidend briefje met je naam en volledige adres opsturen naar de Disney Servicelijn.

Mocht je ondertussen alleen de foutieve disc opgestuurd hebben, dan MOET je de rest alsnog nasturen naar Disney. Anders krijg je geen nieuwe toegestuurd!
Dus de complete blauwe doos met beide discs opsturen, zonder de kartonnen omslag.

Olaf van der Kroon
21-01-2008, 12:57
Mensen,

Er is wat verwarring ontstaan over de werkwijze van omruil. LET EVEN OP, dit moet je doen:

Je kunt de foutieve Blu-ray Disc (het blauwe Blu-ray Disc doosje met beide discs, maar zonder de kartonnen omslag) en begeleidend briefje met je naam en volledige adres opsturen naar de Disney Servicelijn.

Mocht je ondertussen alleen de foutieve disc opgestuurd hebben, dan MOET je de rest alsnog nasturen naar Disney. Anders krijg je geen nieuwe toegestuurd!
Dus de complete blauwe doos met beide discs opsturen, zonder de kartonnen omslag.

Ik heb net Disney gebeld, en deze vriendelijke mevrouw meldde dat het verstandig is om eerst hun te bellen zodat hun je gegevens telefonisch opnemen en dat je op die manier voorkomt dat als je schijfje zoek raakt bij de post je pech hebt.

robbertjeeeh
29-01-2008, 13:46
Vandaag ontvangen en alles is zoals het hoort te zijn. Fijne regeling van Disney

Olaf van der Kroon
29-01-2008, 16:39
Vandaag ontvangen en alles is zoals het hoort te zijn. Fijne regeling van Disney

Idem hiero.
Netjes hoor.:grin:

Pieter Kleine
29-01-2008, 18:38
Hier ook, zie alleen aan de buitenkant niet zo gauw een verschil met de foute disc.

nico_nld
02-02-2008, 17:47
Vandaag ontvangen en alles is zoals het hoort te zijn. Fijne regeling van Disney

Ik heb vandaag ook een nieuw exemplaar ontvangen van Disney,
alleen..... toen ik ging kijken naar de bewuste fragmenten met
de verkeerde framing bleek dat het wéér eenzelfde foute persing
is !!! Maandag maar meteen weer met Disney gaan bellen...

Pieter Kleine
02-02-2008, 18:32
Net even twee scenes gecheckt, ik heb dus ook weer verkeerde frames op de 'nieuwe' blu-ray.Als je toch belt, kun je dan ook vragen op welke wijze wij kunnen zien of we een nieuwe disc hebben, disccode bijvoorbeeld.

nico_nld
04-02-2008, 16:12
Ik heb vandaag ook een nieuw exemplaar ontvangen van Disney,
alleen..... toen ik ging kijken naar de bewuste fragmenten met
de verkeerde framing bleek dat het wéér eenzelfde foute persing
is !!! Maandag maar meteen weer met Disney gaan bellen...


Vandaag met de Disney Servicelijn gebeld. Ik was schijnbaar de eerste die melding
maakt dat de nieuwe blu-ray schijfjes tóch weer dezelfde foutieve framing hebben.
Er waren in totaal tot nu toe overigens ook maar ongeveer 15 schijfjes omgeruild!
Ze gaan morgen met het Disney hoofdkantoor bespreken wat de oorzaak hiervan
kan zijn en welke oplossing ze gaan bieden. Ik ga erover teruggebeld worden.
Ik zou iedereen die de nieuwe blu-ray schijfjes heeft ontvangen willen adviseren
om deze goed te controleren en als je ook weer de foutieve framing hebt, bel dan
met de Disney Servicelijn en maak er melding van !! Deste sneller komt er dan
een (hopelijk) goede oplossing.

Toontje lager
08-02-2008, 08:24
Ik heb ook maar even gebeld met disney. Zoals gezegd zoeken ze het uit, maar als ze een oplossing hebben, dan wordt iedereen die al geruild heeft er van op de hoogte gesteld. Ze hebben tenslotte van al die personen al de gegevens. Even afwachten dus...

Olaf van der Kroon
08-02-2008, 23:14
ook ik heb een foute terug gekregen.
Ik begrijp dat ik maar ff af moet wachten, of stelden ze het bij disney op prijs dat al die 15 mensen gaan bellen?
Wel wil ik bij deze ff de initiatief nemers in deze bedanken voor hun inzet!

nico_nld
09-02-2008, 10:19
Vandaag met de Disney Servicelijn gebeld. Ik was schijnbaar de eerste die melding maakt dat de nieuwe blu-ray schijfjes tóch weer dezelfde foutieve framing hebben. Er waren in totaal tot nu toe overigens ook maar ongeveer 15 schijfjes omgeruild! Ze gaan morgen met het Disney hoofdkantoor bespreken wat de oorzaak hiervan kan zijn en welke oplossing ze gaan bieden.

Ik heb inmiddels weer contact gehad met Disney, ze zijn nu in afwachting van een nieuwe levering van de correcte blu-ray disc en zodra ze deze binnen hebben kan iedereen die toch weer een fout exemplaar deze nogmaals omruilen !
Ik zou verder toch iedereen die nu bij de omruilactie een fout exemplaar heeft ontvangen willen adviseren alvast met de Disney Servicelijn contact op te nemen, zodat ze weten
dat je jouw foutieve exempaar wil omruilen !

Olaf van der Kroon
20-02-2008, 13:56
Net een mailtje ontvangen met de volgende verklaring:

Er werd een volledig nieuw master van deze Blue Rays gepubliceerd en deze zullen bij ons hoofdkantoor arriveren op donderdag, 28 februari. Wij zullen deze daaropvolgend ergens in de week daarna ontvangen om vervolgens één exemplaar naar u te versturen.

Ff afw88 dus

Toontje lager
06-03-2008, 18:51
Ik heb vandaag voor de tweede keer een nieuwe pirates blu-ray gehad en een snelle inspectie liet zien dat hij nu wel goed is. Ik heb het gecontroleerd aan de hand van dat zwaardgevecht op de balken.

nico_nld
07-03-2008, 09:04
Ik heb vandaag voor de tweede keer een nieuwe pirates blu-ray gehad en een snelle inspectie liet zien dat hij nu wel goed is. Ik heb het gecontroleerd aan de hand van dat zwaardgevecht op de balken.

Ik moet 'm nog gaan krijgen, zal misschien vandaag of morgen dan ook wel in de
bus liggen. En uiteraard meteen controleren of het de goeie versie is! Vind trouwens
wel dat ze de zaak bij Disney goed opnemen en ze er ook alles aan doen om de
klanten te helpen om de juiste versie van de blu-ray te krijgen !

nico_nld
18-03-2008, 18:48
Ik heb vandaag voor de tweede keer een nieuwe pirates blu-ray gehad en een snelle inspectie liet zien dat hij nu wel goed is.

Heb inmiddels ook de juiste versie binnen en heb Disney aansluitend nog een mailtje gestuurd om te bedanken voor de perfecte wijze waarop ze het probleem rondom de foutieve framing van de blu-ray hebben aangepakt en uiteindelijk ook via een hele goede service hebben opgelost. :-D

edwinvb
18-03-2008, 19:08
heb de disc ook omgeruild
dit ging binnen 1 week
netjes van disney

Roger Weerts
20-12-2008, 08:24
Kan ik ervan uitgaan dat de PIRATES OF THE CARIBBEAN trilogie die ik nu gekocht heb WEL in orde is ?
Waar zit hem het probleem, zodat ik het zelf makkelijk kan checken ?

Alvast bedankt,

Grtz Roger.

edwinvb
20-12-2008, 08:29
Kan ik ervan uitgaan dat de PIRATES OF THE CARIBBEAN trilogie die ik nu gekocht heb WEL in orde is ?
Waar zit hem het probleem, zodat ik het zelf makkelijk kan checken ?

Alvast bedankt,

Grtz Roger.


als je de eerste post leest, vinde je alles wat je moet weten!!!(y)

Werner
22-12-2008, 19:18
Kan ik ervan uitgaan dat de PIRATES OF THE CARIBBEAN trilogie die ik nu gekocht heb WEL in orde is ?
Waar zit hem het probleem, zodat ik het zelf makkelijk kan checken ?


Quote:

Indien u de binnenring van de disk nauwkeurig bekijkt ziet u in het tegenlicht een gegraveerd persingsnummer. Indien dit nummer A0100803488-A511 1000 is, dan zit u in de puree en zoekt u best zo snel mogelijk contact met Disney voor een vervangexemplaar. Als het nummer A0100894208-A911 is dan kan u op uw twee oren slapen.

Roger Weerts
09-02-2009, 21:19
Indien u de binnenring van de disk nauwkeurig bekijkt ziet u in het tegenlicht een gegraveerd persingsnummer. Indien dit nummer A0100803488-A511 1000 is, dan zit u in de puree en zoekt u best zo snel mogelijk contact met Disney voor een vervangexemplaar. Als het nummer A0100894208-A911 is dan kan u op uw twee oren slapen.

Mhhh,

Op Disc 1 staat:

A0100894208-A911
A0100894208-B911

en op Disc 2 staat

A0100803488-A511

Disc 1 zou dan eigenlijk wel goed moeten zijn, toch binnenkort maar even de proef op de som.

Wat ik begrepen heb uit het hele verhaal gaat het inderdaad alleen om Disc 1, dus zal het wel allemaal in orde zijn.

Bedankt voor de tip Werner........

Groet Roger.

Ash
15-09-2010, 13:03
Sorry voor deze kick,

Maar door al het gedoe met de Blu-Ray's van Saving Private Ryan en Gladiator.
Was ik nieuwsgierig of er misschien nog meer Blu-Ray's waren met problemen.

Nu zie ik dat het eerste deel van Pirates framing issues heeft.
Nu las ik op diverse sites, naar welke codes (http://www.dvd.nl/forum/../nieuws.php?id=2887) (zie onderaan de reactie van Werner) je moet kijken om te zien of je de goede hebt.
Gelukkig zag ik dat ik de goede versie zou hebben, maar was toch nieuwsgierig of het ook daadwerkelijk de goede was.
Helaas na het zien van de bepaalde scenes (http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=11479996&posted=1#post11479996), zag ik dat m'n Blu-Ray toch nog kampte met de framing issues.

Ik heb Disney al een mailtje gestuurd of ze nu nog alsnog een omruil exemplaar hebben.
Of heeft dit weinig nut en zijn we alsnog opgescheept met een verkeerde versie ondanks de juiste codes op het schijfje wat, dus juist de goede versie moet zijn?