PDA

Bekijk de volledige versie : laptop met HDMI



Dirk1976
16-01-2008, 18:58
hallo,

ik ben druk in de weer om mijn nieuwe woning te voorzien van de voor mij ideale audio en visuele poespas. tot dusver aangeschaft:

TV Sony kdl 32v2500
DVD rec Sony RDR - HX950
Laptop HP Pavilion DV9790 (met HDMI) (wacht op de leveringsdatum)

en over de gewenste laptop in combinatie met 'een eventueel door de trouwe bezoekers' te noemen reciever gaat mijn vraag.

-> De HDMI uitgang van een laptop kan je die altijd aansluiten op een HDMI ingang van een reciever? ik wil namelijk eventuele avi bestanden rechtstreeks van de laptop, via de reciever op mijn tv krijgen.

-> verder wil ik voor ongeveer 800 euro een reciever aanschaffen.Mijn eigen speurwerk komt met de volgende opties:
-Onkyo TX-SR705 (vanwege het merk)
-Sony STR DA3300ES (vanwege de bravia sync)
-Denon AVR 2808 (vanwege Dock Control Connector)

ik zou graag willen weten welke de voorkeur heeft, ik zie soms door de bomen het bos niet meer en wil voordat ik in de winkel sta enigzins wat zaken op een rijtje hebben.

na deze hobbel volgt de hobbel van 'Er waren eens luidsprekers..' :roll:

goed hoop op jullie reactie, grt. Dirk

Gerco Stuivenberg
16-01-2008, 22:18
Bravia sync en de Dock Control Connector (wanneer je hiervan gebruik maakt teniminste,) zorgen voor een stukje bedieningsgemak en zijn dus een bij-zaak.

De hoofd-zaak van een receiver is nl. de verwerking van beeld en geluid. Het grootste verschil tussen de door jou genoemde receivers zijn de klankeigenschappen. Dit is ook meestal ook bepalend voor de keus van de luidsprekers en de uiteindelijke weergave van van het geluid. Jij zelf bepaalt wat jij mooi vindt (klinken).

Je kunt dus het beste gewoon eerst zelf gaan kijken en luisteren naar wat er allemaal mogelijk is. ;)

Dirk1976
18-01-2008, 18:26
ik ben inderdaad meer van een goed geluid etc. heb inmiddels HP gemaild over de hdmi uitgang en of deze een audio signaal doorgeeft van mp3. (Ben anders wel benieuwd welke audio-out erop zit..)

ik lees op div site dat de AVR 2807 erg moeilijk is in gebruik? klopt deze info? ik ben namelijk van de makkelijk, geen gepriet praat etc..

ik heb inmiddels mijn keuze van reciever gefilerd tot Denon.

2807 vs 2308, 2807 zal wel gaan dalen in prijs, nu de opvolger uit is...(zit er veel kwaliteitsverschil tussen deze denons?)

iemand nog een tip tot gebruikers gemak aangaande een reciever, van de 2308 is nog weinig te lezen

dank je wel alvast voor je reactie..:bier:

MarcoLodders
30-01-2008, 19:51
Hoi!

Ik heb een HP pavillion 9600 DV of zoiets met een HDMI uitgang en een Samsung LCD met 3 x HDMI ingang.

Als ik een film wil kijken via de laptop heb ik wel beeld, maar geen geluid. Bij geen één film. Heb jij een idee wat ik verkeerd doe?

Ook als ik de audio uitgang van de laptop of tv aansluit op m'n stereoset, is er geen geluid....

Graag je idee hierover!

Tnx,
Marco

Dirk1976
01-02-2008, 19:12
Ik heb toevallig vandaag de reciever aangeschaft, tis de 2807 geworden en inderdaad een stuk gedaald in prijs!

ik kan je helaas nog niets zeggen, over de laptop en het feit waarom je geen geluid krijgt. Misschien later, anders even HP mailen met je vraag. Het zal warschijnlijk iets zijn met de geluidskaart

succes!

Gerco Stuivenberg
03-02-2008, 20:24
Hoi!

Ik heb een HP pavillion 9600 DV of zoiets met een HDMI uitgang en een Samsung LCD met 3 x HDMI ingang.

Als ik een film wil kijken via de laptop heb ik wel beeld, maar geen geluid. Bij geen één film. Heb jij een idee wat ik verkeerd doe?

Ook als ik de audio uitgang van de laptop of tv aansluit op m'n stereoset, is er geen geluid....

Graag je idee hierover!

Tnx,
Marco
Dit komt denk ik door de instellingen van de afspeel-software. Je kunt er vaak in kiezen wat deze met het geluid moet doen. In jouw geval wordt het misschien naar een digitale audio uitgang gestuurd.:roll:

Michael Hamers
09-02-2008, 09:29
Dit komt denk ik door de instellingen van de afspeel-software. Je kunt er vaak in kiezen wat deze met het geluid moet doen. In jouw geval wordt het misschien naar een digitale audio uitgang gestuurd.:roll:

In pc land zijn er nog waar weinig videokaarten die ook het audiosignaal uitsturen. Laat staan in een laptop. Ik acht de kans dan ook klein dat de TS geluid over HDMI zal krijgen...

Rob Eric Blank
18-02-2008, 08:39
HP Pavilion DV9790 Ik heb de DV9760, zelf geen HDMI. Vaak zou je het geluid via je geluidskaart moeten aansturen.

Zelf gebruik ik de laptop daar niet voor, maar zou moeten kunnen.

aardworm
04-02-2009, 21:21
hier de compaq pressario CQ60-206ED met hdmi connectoren audio met de Nvidia software
via de bij gekochte hdmi kabel op een lcd hdmi werkend beeld en geluid door 1 kabel
zeg erbij software update was wel nodig want eerder paar dagen terug meende ik geen geluid te hebben



Gr aard.

Raymond Gelmers
04-02-2009, 23:38
Ik heb de HP Pavilion DV9000 met HDMI. Ik heb er wel eens mee lopen spelen: HD-DVD speler van de XboX erop aangesloten en dan naar de TV lussen maar ik vind het beeld erg "onrustig" en shaky. Ik zou een laptop NOOIT als vervanger zien voor stand-alone hardware maar wellicht kunnen anderen er wel heel tevreden mee zijn.

Raymond Gelmers
04-02-2009, 23:39
In pc land zijn er nog waar weinig videokaarten die ook het audiosignaal uitsturen. Laat staan in een laptop. Ik acht de kans dan ook klein dat de TS geluid over HDMI zal krijgen...


Mijn laptop stuurt het geluid gewoon mee over HDMI, geen probleem (en mijn laptop is toch alweer van 2007).

Thomas85
17-02-2009, 09:03
Kan iemand misschien even kort uitleggen wat het verschil is tussen een HDMI-male en een HDMI-female? En een HDMI-ingang en HDMI-uitgang?

Alle HDMI kabels zijn toch hetzelfde? Of zeg ik nou iets heel doms?

Mr.Mark R
17-02-2009, 16:24
Kan iemand misschien even kort uitleggen wat het verschil is tussen een HDMI-male en een HDMI-female? En een HDMI-ingang en HDMI-uitgang?

Alle HDMI kabels zijn toch hetzelfde? Of zeg ik nou iets heel doms?

Dude lame, :nono: niet dubbelposten. "We heard you the first time..." :shock:
http://dvd.nl/forum/showthread.php?p=1535197#post1535197

HDMI female is waar je de stekker in kan stoppen (zoals je je eigen stekker bij een vrouw er in zou stoppen) HDMI male is dat de stekker.

HDMI IN betekend "om een signaal te ontvangen"
HDMI out betekend "om een signaal door te geven"