PDA

Bekijk de volledige versie : Blade Runner (The Final Cut) (SE) [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
17-01-2008, 12:55
Blade Runner (The Final Cut) (SE)

Indrukwekkende HD presentatie van deze futuristische klassieker van Ridley Scott.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3279)

Albert Kostwinder
17-01-2008, 13:52
Echt fantastische uitvoering. Ik waardeer de film nu nog meer dan dat ik hem destijds in de bios zag. Zo mogen er meer oude films uitgebracht worden. :bier:

Martin van Tuijl
17-01-2008, 14:58
Tja, beter als dit zou het haast niet kunnen worden zou je dan denken, maar dat zou onmogelijk moeten zijn gezien het feit dat we het hier hebben over een 25 jaar oude film! Ik geef hier mee dan zelf ook gelijk antwoord op die altijd vervelende terugkomende vraag aangaande het missende halve bolletje voor het beeld, want in de bespreking zijn er geen aanmerkingen en moet de conclusie zijn dat dat gedaan is om ruimte te houden voor de nog vele toekomstige releases. Zit ik er ver naast? :mrgreen:

Ondertussen ben ik zo blij als een kind met m'n koffertje en kan ik ook niet veel meer zeggen dan dat de blu-ray versie werkelijk van het beeld spat en het geluid wondermooi is. Nu is het nog wachten op de bespreking van de 4 cq 5-disc versie. Ik begin daar zelf maar niet aan want daar is de auteur van deze rencensie veel beter in :bier:

Arnold van Oostrum
17-01-2008, 15:15
Tja, beter als dit zou het haast niet kunnen worden zou je dan denken, maar dat zou onmogelijk moeten zijn gezien het feit dat we het hier hebben over een 25 jaar oude film! Ik geef hier mee dan zelf ook gelijk antwoord op die altijd vervelende terugkomende vraag aangaande het missende halve bolletje voor het beeld, want in de bespreking zijn er geen aanmerkingen en moet de conclusie zijn dat dat gedaan is om ruimte te houden voor de nog vele toekomstige realeases. Zit ik er ver naast? :mrgreen:

Ondertussen ben ik zo blij als een kind met m'n koffertje en kan ik ook niet veel meer zeggen dan dat de blu-ray versie werkelijk van het beeld spat en het geluid wondermooi is. Nu is het nog wachten op de bespreking van de 4 cq 5-disc versie. Ik begin daar zelf maar niet aan want daar is de auteur van deze rencensie veel beter in :bier:
Misschien moet het beeld inderdaad een 10 krijgen en is het slechts de beperking van het bronmateriaal die nu zichtbaar wordt. Ik denk ook wel dat beter dan dit haast niet mogelijk is.

shadow
17-01-2008, 15:39
Ik zie het DVD topper logo staan. Toch wel opvallend bij een Blu-Ray / HD-DVD recentie. Misschien tijd voor een nieuw logo?

windoweyez
17-01-2008, 16:35
edit

Arnold van Oostrum
17-01-2008, 18:02
Ik zie het DVD topper logo staan. Toch wel opvallend bij een Blu-Ray / HD-DVD recentie. Misschien tijd voor een nieuw logo?
Het is een DVD.nl Topper logo, dus kan ook voor HD titels gebruikt worden ;)

The Gr8oNe
17-01-2008, 22:59
Deze film nog nooit gezien, geen idee waarom.
Dus deze maar is een keer aanschaffen.

Jordy van Buel
17-01-2008, 23:18
Deze film nog nooit gezien, geen idee waarom.
Dus deze maar is een keer aanschaffen.

Idem, nog nooit gezien en ik kan haast altijd films van Ford en Hauer bijzonder goed waarderen. De recensie heeft me over de streep getrokken, goed beeld en geluid. Aanschaffen binnenkort! ;)

Richard B.
18-01-2008, 01:11
Zelfs na twee kijkbeurten kan ik nog niet heel enthousiast worden over de verbeteringen van de HD versie t.o.v. de nieuwe dvd. Je ziet wel dat het beeld scherper is, maar dat verschil maakte lang niet zoveel indruk als de verbeteringen van HD-releases van andere films. Ik denk dat het te maken heeft met het specifieke uiterlijk van de film, het camerawerk en de veelal donkere scenes. Het grappige is dat in de documentaire ook even stilgestaan wordt bij het feit dat Scott constant bezig was met het rokerig maken van de set om zo meer sfeer te creƫren: dat soort dingen dragen volgens mij ook aan bij aan een mooi scherp beeld dat in HD goed uitkomt.

hstadman
18-01-2008, 06:25
Arnold, schrijffoutje;

" Een van beide moet in staan zijn deze hoog resolutietracks te decoderen. Mocht dit niet zo zijn, dan wordt de Dolby TrueHD track gedecodeerd als een Dolby Digital track met een bitrate van 640 kb/s."

Moet zijn: in staat zijn.........:wink:

Mooie film die ik zeker moet hebben. Zou zo maar eens mijn eerste blu-ray kunnen worden.8-)