PDA

Bekijk de volledige versie : krasje aan leeskant door verkoper



Egon
17-01-2008, 19:56
ik heb een vraagje, zou je als je een Blu-ray film koopt na 2 dagen mee terug gaan omdat een krasje aan onderkant zit, omdat verkoper onvoorzichtig ermee is om gegaan. dat zelfs zijn vinder afdrukken erop stonden.
Bonnentje heb ik nog.

Heb meer mensen met zoiets mee gemaakt.

Richard B.
17-01-2008, 20:12
Da's dan weer een mythe die doorgeprikt is: ik dacht dat Blu-ray schijfjes vanwege die durablis-coating praktisch kogelvrij waren. ;)

Bij welke zaak heb je het schijfje eigenlijk gekocht? Laat me raden: FRS? Volgens mij zijn ze daar wel gevoelig voor klachten over dit soort dingen, dus je kunt allicht proberen te ruilen.

Egon
17-01-2008, 20:41
Da's dan weer een mythe die doorgeprikt is: ik dacht dat Blu-ray schijfjes vanwege die durablis-coating praktisch kogelvrij waren. ;)

Bij welke zaak heb je het schijfje eigenlijk gekocht? Laat me raden: FRS? Volgens mij zijn ze daar wel gevoelig voor klachten over dit soort dingen, dus je kunt allicht proberen te ruilen.

ja bij FRS. en ik heb hem nog niet gespeeld maar, je ziet hem wel zitten.
in winkel pakken ze een papieren hoesjes waar ze erin zitten, waarom geven ze dat niet aan de klant. Miss koop ik voortaan via internet omdat ze dan verpakt zit in plastic.
IK vind dat ze een ander moet geven of geld terug geven.
Hun maken een fout dan moet ik niet voor boeten dat is mijn mening

Bij Blood Diamond deed de film bij 2de keer kijken af toe wat gek. Dan gaf mijn tv aan tijdens afspelen no Signal. en ging beeld op zwart wat niet hoorde.

Edwin V
18-01-2008, 07:26
Je moet teruggaan en een andere vragen. Die moeten ze gewoon geven. De FRS is wel meer onvoorzichtig met wat ze verkopen, ze snijden soms ook de doosjes stuk om het plastic te verwijderen.

Frank
18-01-2008, 08:06
in winkel pakken ze een papieren hoesjes waar ze erin zitten, waarom geven ze dat niet aan de klant.
Dan kunnen ze die hoesjes voor een andere disc gebruiken.


De FRS is wel meer onvoorzichtig met wat ze verkopen, ze snijden soms ook de doosjes stuk om het plastic te verwijderen.
Inderdaad, daarom koop ik in principe niet meer bij de FRS, VanLeest, enz. (behalve als ze een gesseald exemplaar hebben liggen).

Ik moet er wel bij zeggen dat gesealde exemplaren ook geen garantie geven om krasvrije discs. Het is bij mij al een aantal keren voorgekoen dat gesealde exemplaren beschadigd waren.

Edwin V
18-01-2008, 09:53
Ik moet er wel bij zeggen dat gesealde exemplaren ook geen garantie geven om krasvrije discs. Het is bij mij al een aantal keren voorgekoen dat gesealde exemplaren beschadigd waren.
Heb ik ook een paar keer gehad inderdaad.

Egon
18-01-2008, 13:51
ik ben vandaag langs geweest en heb hem omgewisseld. en ze waren met die "oude" niet voorzichtig met neer leggen. Zo leren ze het nooit.

Pieter V
18-01-2008, 13:55
Daarom koop ik ook nooit bij de FRS, van Leest of bij de V&D.

Dennis Oosterhuis
18-01-2008, 14:02
De V&D geeft je tenminste nog altijd gesealde exemplaren mee als ze die op voorraad hebben. Minpunt bij hun is echter dat de prijzen zo hoog liggen.

quorumz
19-01-2008, 09:50
De V&D geeft je tenminste nog altijd gesealde exemplaren mee als ze die op voorraad hebben. Minpunt bij hun is echter dat de prijzen zo hoog liggen.

dat wil toch niet zeggen dat de blu rays kras vrij zijn?

quorumz
19-01-2008, 09:51
Da's dan weer een mythe die doorgeprikt is: ik dacht dat Blu-ray schijfjes vanwege die durablis-coating praktisch kogelvrij waren. ;)

Bij welke zaak heb je het schijfje eigenlijk gekocht? Laat me raden: FRS? Volgens mij zijn ze daar wel gevoelig voor klachten over dit soort dingen, dus je kunt allicht proberen te ruilen.

blu ray is juist krasgevoeliger dan hd-dvd...(als ik het goed heb :p ) desondanks had ik mijn harry potter hd-dvd box waar er ook een paar los in liggen...was dus peentjes zweten

quorumz
19-01-2008, 09:51
Daarom koop ik ook nooit bij de FRS, van Leest of bij de V&D.

want TNT is zo voorzichting met je bestelling die je doet via internet? hehe

Albert Kostwinder
19-01-2008, 10:14
want TNT is zo voorzichting met je bestelling die je doet via internet? hehe

Afkloppen:

Nog nooit 1 deukje of hoekje kapot van mijn internet aankopen bij dvdpacific.com en Amazon.co (fr, de, co.uk).
Altijd netjes in doosjes of goede enveloppes.
Play.com of zendit.com zijn minder, die proppen zelfs boxen in een grote enveloppe en dat is vragen om problemen. ;)

Trat
20-01-2008, 12:20
ik heb een vraagje, zou je als je een Blu-ray film koopt na 2 dagen mee terug gaan omdat een krasje aan onderkant zit, omdat verkoper onvoorzichtig ermee is om gegaan. dat zelfs zijn vinder afdrukken erop stonden.
Bonnentje heb ik nog.

Heb meer mensen met zoiets mee gemaakt.
Wat boeit het dat er een krasje op zit? Maakt toch niks uit?

TJ Weissel
20-01-2008, 12:34
Wat boeit het dat er een krasje op zit? Maakt toch niks uit?

Jij maakt wel vaker onduidelijke opmerkingen.. het maakt in zoverre uit dat je duur gekochte product beschadigd is? :roll:

... tip aan de topic-starter. koop voortaan bij winkels waar je bij weet dat ze in seal verkocht worden.

Egon
20-01-2008, 12:54
Wat boeit het dat er een krasje op zit? Maakt toch niks uit?

Als je niet normaal naar een film kan kijken of spel kan spelen. vind je vast niet erg. of je brander doet niet goed waardoor je 4 dvd's verbranden vind je vast ook niet erg.

En als je pc koopt en je hdd heeft al veel bad sectors. maakt voor jou zeker niet uit.
vraag dan volgende keer aan verkoper of ze nog slechte producten hebben dat je ze liever wilt dan eentje zonder beschadiging

Dennis Vansant
20-01-2008, 12:55
Wat boeit het dat er een krasje op zit? Maakt toch niks uit?

Nou, als jij een dure auto koopt zal ik de verkoper alvast verwittigen dat hij eens flink met een sleutel langs de deur mag gaan, want een krasje boeit toch niet :p


Tuurlijk moet iets dat je koopt in goeie staat zijn, wat is daar nu vreemd aan?

Trat
20-01-2008, 17:14
Nou, als jij een dure auto koopt zal ik de verkoper alvast verwittigen dat hij eens flink met een sleutel langs de deur mag gaan, want een krasje boeit toch niet :p
Goed dat je deze vergelijking maakt, weet ik meteen met wat ik te doen heb. Een DVD met een dure (???) auto vergelijken... *zucht diep... Een auto heeft natuurlijk een visueel aspect dat belangrijk is. Een DVD heeft dat niet: niemand geeft daar wat om.



Tuurlijk moet iets dat je koopt in goeie staat zijn, wat is daar nu vreemd aan?Hoeveel krassen zaten er wel niet op een videoband? Wat is er dan mis aan? Dat krasje? Dat krasje kun je ook zelf gemaakt hebben. Niet te bewijzen dat de winkelier dit heeft gedaan. Er komen toch altijd krassen op. Maar er is niks mis mee: niks aan de hand dus. Film wordt er niet mooier van hoor. Pas als de kras iets met je speler doet is er wat aan de hand. Ik heb hier een PS3 spel dat helemaal onder de krassen zit, zelfs hele diepe. Niks mee aan de hand en het speelt er niet minder om. Niet zo aanstellen dus.

Trat
20-01-2008, 17:15
Als je niet normaal naar een film kan kijken of spel kan spelen. vind je vast niet erg. of je brander doet niet goed waardoor je 4 dvd's verbranden vind je vast ook niet erg.

En als je pc koopt en je hdd heeft al veel bad sectors. maakt voor jou zeker niet uit.
vraag dan volgende keer aan verkoper of ze nog slechte producten hebben dat je ze liever wilt dan eentje zonder beschadiging
Ehh... pffffff. Snap er helemaal niks van. Begrijp niet wat je bedoeld. De film in kwestie speelt toch gewoon af? Niet huilen dus. Je vergelijkingen raken kant nog wal...


ik ben vandaag langs geweest en heb hem omgewisseld. en ze waren met die "oude" niet voorzichtig met neer leggen. Zo leren ze het nooit.
Tja, het is ook maar een film, misschien??? Zo ga ik ook altijd om met mijn DVDs. Nog nooit een DVD gehad die het niet meer deed.

Trat
20-01-2008, 17:19
Jij maakt wel vaker onduidelijke opmerkingen.. het maakt in zoverre uit dat je duur gekochte product beschadigd is? :roll:
Wat is er dan aan beschadigd? Ga je de hele dag naar dat schijfje zitten kijken? Ik zou me kapot schamen om daar voor terug te gaan naar een winkel. Hetzelfde als een fles wijn kopen waar het etiquette van is gescheurd...

MatrixTom
20-01-2008, 17:26
Wat is er dan aan beschadigd? Ga je de hele dag naar dat schijfje zitten kijken? Ik zou me kapot schamen om daar voor terug te gaan naar een winkel. Hetzelfde als een fles wijn kopen waar het etiquette van is gescheurd...

Nee, het is eerder gelijk aan een fles dure wijn waar bovenaan duidelijk een splinter glas ontbreekt. Als je dat dan door de vingers ziet, kan je 'em mee binnenkrijgen. ;)

Het gaat 'em ook om het feit dat je een 'nieuw product' wil kopen, dus moet het daar ook alle eigenschappen van vertonen. ;) Zoals het hier eerder gezegd is, neem je ook geen genoegen met je gloednieuwe, duur betaalde auto met een kras op. Zou jij dan ook zo tevreden zijn met de 'nieuwprijs'? "De auto rijdt toch ook nog gewoon"? Ik denk dat je het dan eerder vervangen/hersteld wil zien.

Trat
20-01-2008, 17:33
Nee, het is eerder gelijk aan een fles dure wijn waar bovenaan duidelijk een splinter glas ontbreekt. Als je dat dan door de vingers ziet, kan je 'em mee binnenkrijgen ;)
Eh nee, dat is het ook niet helemaal. Het is gewoon een schijfje dat je in je speler stopt waar een krasje op zou zitten. Niks aan de hand dus. Gewoon niet over nadenken, zou ik zeggen. Koop en kijk je een stuk relaxter een filmpje lijkt me (Oh, nee: nu komt straks misschien dat stukje waar dat krasje zit {maar waar ik niks van merk}. Of is dat nu? Of nu? Of later? Of is het al geweest?...*begint te zweten).

Egon
20-01-2008, 18:31
Goed dat je deze vergelijking maakt, weet ik meteen met wat ik te doen heb. Een DVD met een dure (???) auto vergelijken... *zucht diep... Een auto heeft natuurlijk een visueel aspect dat belangrijk is. Een DVD heeft dat niet: niemand geeft daar wat om.


Hoeveel krassen zaten er wel niet op een videoband? Wat is er dan mis aan? Dat krasje? Dat krasje kun je ook zelf gemaakt hebben. Niet te bewijzen dat de winkelier dit heeft gedaan. Er komen toch altijd krassen op. Maar er is niks mis mee: niks aan de hand dus. Film wordt er niet mooier van hoor. Pas als de kras iets met je speler doet is er wat aan de hand. Ik heb hier een PS3 spel dat helemaal onder de krassen zit, zelfs hele diepe. Niks mee aan de hand en het speelt er niet minder om. Niet zo aanstellen dus.

ik heb over BD en niet over Videoband
ander mensen willen zeker aan jou niks uitlenen?
die ps3 spel bedoel je zeker aan het hoesje :mrgreen:
Je speel dat spel ook niet meer om.

Het gaat erom dat product goed moet zijn als je koopt,
maar dat zal je wel NOOIT niet begrijpen. bij jou maakt ook niet uit dat bijv een gat in melkpak zit.
Of je koopt liever producten met fouten

TJ Weissel
20-01-2008, 18:32
Wat is er dan aan beschadigd? Ga je de hele dag naar dat schijfje zitten kijken? Ik zou me kapot schamen om daar voor terug te gaan naar een winkel. Hetzelfde als een fles wijn kopen waar het etiquette van is gescheurd...

Of 'n dure fles wijn met kurk erin?

Egon
20-01-2008, 18:40
Wat is er dan aan beschadigd? Ga je de hele dag naar dat schijfje zitten kijken? Ik zou me kapot schamen om daar voor terug te gaan naar een winkel. Hetzelfde als een fles wijn kopen waar het etiquette van is gescheurd...

En dan weet je niet wat je op drinkt.

Als je uit eten gaat. en je krijgt rekening van tafel naast je en die heeft hogere rekening. Zou je ook zeker schamen om wat van te zeggen of als eten te koud is.

TJ Weissel
20-01-2008, 18:52
Koop en kijk je een stuk relaxter een filmpje lijkt me (Oh, nee: nu komt straks misschien dat stukje waar dat krasje zit {maar waar ik niks van merk}. Of is dat nu? Of nu? Of later? Of is het al geweest?...*begint te zweten).

Je slaat idd de spijker op de kop, met 'n onbeschadigde disc (waar je gewoon recht op hebt!, waar je voor betaald en je dus niet voor hoeft te schamen) heb je deze problemen zeker niet....

Trat
20-01-2008, 19:06
Je slaat idd de spijker op de kop, met 'n onbeschadigde disc (waar je gewoon recht op hebt!, waar je voor betaald en je dus niet voor hoeft te schamen) heb je deze problemen zeker niet....
Je slaat de spijker helemaal mis; je hebt die problemen sowieso niet met een klein krasje. Gewoon lekker film kijken. Er zullen ook mensen zijn die films dubbel kopen: 1tje om te kijken en een ander om in een kluis te leggen. Laat je nakijken, zou ik dan zeggen.

TJ Weissel
24-01-2008, 19:16
Je slaat de spijker helemaal mis; je hebt die problemen sowieso niet met een klein krasje. Gewoon lekker film kijken. Er zullen ook mensen zijn die films dubbel kopen: 1tje om te kijken en een ander om in een kluis te leggen. Laat je nakijken, zou ik dan zeggen.

Mjah, ik behandel mijn discs zowel CD / DVD / LD / HD / BD met evenveel respect en waarde, en doe dan ook erg mijn best om er geen krasjes op te creeren... Is zelfs zo wanneer ik 'n film uitleen (zelden), dat ik men gewoon voor 'n nieuwe laat betalen wanneer hier 'n grote kras opgekomen is.

Feit blijft echter dat je in 'n winkel de volle prijs betaald, en daar wil je gewoon 'n 100% proper product voor.

SuperDre
28-01-2008, 10:23
... tip aan de topic-starter. koop voortaan bij winkels waar je bij weet dat ze in seal verkocht worden.

Dat noem ik geen tip, dat noem ik gewoon pure onzin.. Ik koop heel (HEEL) veel dvd's bij FRS en Van leest zonder problemen, ik heb 1 of 2 keer een kras erop gehad, en die deden ze zonder problemen omruilen. De tip die ik je dan geef is om gewoon te vragen of je eerst even de onderkant van de disk mag bekijken voordat ze em in het doosje doen (hell bij e-plaza moeten ze dit blijkbaar zelfs verplicht doen). De meeste problemen die ik tot nu toe heb gehad met dvd's is voornamelijk juist slechte persingen..



Hoeveel krassen zaten er wel niet op een videoband? Wat is er dan mis aan? Dat krasje? Dat krasje kun je ook zelf gemaakt hebben. Niet te bewijzen dat de winkelier dit heeft gedaan. Er komen toch altijd krassen op. Maar er is niks mis mee: niks aan de hand dus. Film wordt er niet mooier van hoor. Pas als de kras iets met je speler doet is er wat aan de hand. Ik heb hier een PS3 spel dat helemaal onder de krassen zit, zelfs hele diepe. Niks mee aan de hand en het speelt er niet minder om. Niet zo aanstellen dus.

Er komen toch altijd krassen op? Ik weet niet wat jij met je disks doet, maar de enige reden dat er krassen op zouden komen is als je niet normaal met je disks om gaat (ofwel met de leeskant bv op de vloer/tafel leggen waar veel troep/vuil op ligt)
Een kras kan wel degelijk invloed hebben op de film/spel, hoe meer krassen, des te groter de kans dat de disk in een later stadium niet meer te lezen valt, en dan is het dus veel erger omdat je dan sowieso niet meer kunt ruilen..
Als ik jou verhaal zo lees dan weet ik zeker dat ik aan een persoon zoals jij geen disks hoef uit te lenen..
ook is er trouwens wel een verschil met VHS, bij VHS is een kreukeltje niet zo'n ramp, je kunt nog rustig door blijven kijken, bij dvd verspringt de film op de gemiddelde dvdspeler gewoon ineens een paar minuten..

Edwin V
28-01-2008, 16:13
Hoe ouder de dvd (hoe langer die in de winkel ligt) deste meer kans op beschadiging heb ik gemerkt bij de FRS. Ik heb wel een aantal keren moeten omruilen, maar daar deden ze ook niet moeilijk over (en zo hoort 't natuurlijk wel).

Frenkel
28-01-2008, 17:35
Disc 1 van mijn "Planet Earth" Blu Ray heeft krassen die zich onder de "Hard Coating" top laag lijken te bevinden......tijdens het afspelen loopt de speler dan ook even vast en slaat vervolgens ongeveer 20 seconden over.
Op ander forums zijn al eerder meldingen gemaakt over dit soort krassen bij Warner BD, (voornamelijk bij "Blade Runner") die lijken te zijn veroorzaakt tijdens de productie.

Ik heb inmiddels de winkel gemaild waar ik hem gekocht heb, en ze sturen een nieuwe disc op.

Pieter R.
28-01-2008, 18:00
Wat een gedoe. Volgens mij ben je gewoon afhankelijk van de service van FRS want ze hoeven NIETS. Als je zo benauwd bent voor een krasje moet je bij de aankoop de cd/dvd/blueray controleren.
Das het verstandigst. Daarnaast: je hebt niet voor niets je bonnetje. Je mag ALTIJD binnen 8 dagen je spullen retourneren. Je doet net of je al langs bent geweest en FRS niet toe wil geven. Beetje zielig.
Ikzelf controleer nog op dezelfde dag, al dan niet in de winkel. Kun je je nooit een buil vallen.