PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung le37m86 of LG 37lf75



archangel0712
19-01-2008, 08:53
Welke van deze 2 raden jullie mij aan??? IK heb ze wel in de winkel gezien, maar kan niet echt zeggen welke ik nu mooier vind. Wie kan me wat voor of nadelen van de modellen vertellen ?? En zijn dit goeie schermen???
Is bedoeld voor digitale tv, ps3 blue ray films dus ook ...

BVD

Roger Weerts
19-01-2008, 09:56
Hoi,

Zelf hebben wij ook een LG en wel de 50PC1R en zijn er erg tevreden over.
Het is in dit geval een plasma. In tegenstelling tot mijn sportcollega die een 37" LCD uitvoering van LG kocht, kan ik je zeggen dat hij opgemerkt heeft dat er bij snelle camerabewegingen bij mijn plasma een vloeiendere beweging dan bij zijn lcd waarneembaar was.
En de inkijkhoek is voor hem ook een duidelijk waarneembaar verschil.

Verder kan ik je zeggen dat je (naar mijn mening) moet oppassen dat je niet te klein gaat. Ik kan niet in jou portemonnee kijken, maar de prijzen zijn erg gedaald sinds ik in December 2006 die van ons kocht voor 2300 euro. Nu zit dat spul rondt de 1500,- euro.

Vaak met de beeldverhoudingen valt er gewoonweg boven en onder een gedeelte van je beeld weg (zwarte balken) dus is je beeld nog kleiner.

Wat mij betreft : "Koop zo groot mogelijk wat je portemonnee toelaat, en dat het niet ten kostte gaat van de kwaliteit" Tegen mij zei iedereen "Dat is toch veeeeeeeel te groot" totdat ze het met eigen ogen mochten ervaren. Toen vonden ze het allemaal heel erg meevallen, en iedere keer hoor ik het weer "Toch mooi, zo'n ruim (ik noem het niet groot) scherm"

Een en ander hangt natuurlijk ook nog af van je kamerruimte, als je vrijwel op de muur zit zal een 50" wellicht te groot worden, maar bij een afstand tussen de 2,5-4 meter begint een ruimer scherm toch al heel snel plezierig te worden.

Voor zo'n 1200,- euro heb je bijvoorbeeld de LG 42LF75 Full HD , maar ja, grotere Full HD zijn nog aan de prijs.
En ik ga er van uit dat je wel een High Def speler gaat gebruiken ? Een gewoon PAL signaal heb ik op een FullHD scherm als minder mooi ervaren dan een op een HD Ready scherm (Geen idee of dat altijd zo is, totdat we eindelijk eens alles op HD ontvangen)

Het is een blijft een afweging die je uiteindelijk zelf moet maken, succes :bier:

Als je 10 mensen vraagt krijg je waarschijnlijk ook 10 verschillende meningen.

Groet BillyGates.

archangel0712
19-01-2008, 10:21
IK zat dus te denken aan een 37". 42 is meteen weer stukken duurder. EN ik denk ook niet dat deze tv zo heel lang mee zal gaan. Als er over een paar jaar (2 of 3) de grotere Oled schermen of laserschermen komen of wat dan ook en het beeld is duidelijk beter dan komt er toch zo een te staan. En de lg was nou voor 900 euro te krijgen incl verzendkosten. dus ja.......wat is wijsheid.
IK denk dat 37" groot genoeg is, want ik heb nu een 68cm crt tv en dat is ook goed te doen......
Dus heeft er iemand dan specifiek ervaringen (positief of negatief) met de LG 37lf75

Roger Weerts
19-01-2008, 14:58
Hey Archangel0712,

Dat stukken duurder valt wel mee afhankelijk wat je eisen zijn.
Als jij een 68 cm breedbeeld goed te doen vindt , ga ik ervan uit dat je zeker geen filmliefhebber bent, en is een 37" voor jou doeleinden beslist een goede keus.

Als ik echter in jou schoenen stond en nu al wist dat ik maar korte tijd gebruik zou maken koos ik voor een leuke hd-ready met een redelijke diagonaal, immers heb je op een hd-ready met digitale ontvanger aangesloten een behoorlijk beeld (zelfs op een 50") en ook superbeeld met een High Def speler (HD DVD / Blu-ray). Op een Full-HD zijn SD uitzendingen gewoonweg wat minder mooi. Je zult dat "heerlijke" gevoel iedere dag opnieuw voelen als je een filmpje gaat kijken.


Een Oled zal in het begin peperduur zijn en de eerste zullen misschien ook nog wel last hebben van kinderziektes.

Groet BillyGates.


IK zat dus te denken aan een 37". 42 is meteen weer stukken duurder. EN ik denk ook niet dat deze tv zo heel lang mee zal gaan. Als er over een paar jaar (2 of 3) de grotere Oled schermen of laserschermen komen of wat dan ook en het beeld is duidelijk beter dan komt er toch zo een te staan. En de lg was nou voor 900 euro te krijgen incl verzendkosten. dus ja.......wat is wijsheid.
IK denk dat 37" groot genoeg is, want ik heb nu een 68cm crt tv en dat is ook goed te doen......
Dus heeft er iemand dan specifiek ervaringen (positief of negatief) met de LG 37lf75

archangel0712
19-01-2008, 15:26
JA zit ook wel weer wat in. Ik kijk wel graag naar films, maar ik dacht dat 37" dan wel groot genoeg zou zijn, want ik zit er op dit moment niet zo heel ver vanaf (net geen 3 meter). Mijn budget ligt rond de 1100 euro, dus ja dan krijg je niet echt eeen goeie 40" of 42" inch voor het liefst full hd. Dus zat te kijken naar de 2 bovengenoemde.......maar nu zie ik dat de LG 42LF75 ook al nog maar minder dan 1200 kost. Maar heb je dan een goeie tv?? Is LG wel een goed merk?? Meestal hoor je toch alleen maar samsung en philips en sony.......

Daimler Freak
19-01-2008, 16:44
Misschien is een Sharp iets voor je. Ik lees dat je hem ongeveer 3 jaar wilt gebruiken, bij een Sharp zit standaard al 3 jaar fabrieksgarantie. Bij Samsung heb je bij veel modellen last van bandingproblemen. Bij bijvoorbeeld scart lopen er dan bijvoorbeeld groene strepen door je beeld.

Roger Weerts
20-01-2008, 11:52
JA zit ook wel weer wat in. Ik kijk wel graag naar films, maar ik dacht dat 37" dan wel groot genoeg zou zijn, want ik zit er op dit moment niet zo heel ver vanaf (net geen 3 meter). Mijn budget ligt rond de 1100 euro, dus ja dan krijg je niet echt eeen goeie 40" of 42" inch voor het liefst full hd. Dus zat te kijken naar de 2 bovengenoemde.......maar nu zie ik dat de LG 42LF75 ook al nog maar minder dan 1200 kost. Maar heb je dan een goeie tv?? Is LG wel een goed merk?? Meestal hoor je toch alleen maar samsung en philips en sony.......

Dan kan ik je gerust stellen :mrgreen: Ik heb met Sony (een crt 72 cm) slechte ervaringen gehad, en wat betreft Philips, Let´s make things better :-D . Slecht kan ik ze niet noemen, maar een grote fan ben ik er niet meer van.

Zoals ik als zei : IK ben ZEER teverden over m'n LG 50PC1R Plasma.

Dat is het enige dat ik je kan meegeven.

Met "bekende" merken kun je ook op je neus vallen, het is ook een beetje geluk hebben.

Groet BillyGates.

ps. Ga voor de 42" je zult er later heeeel erg blij mee zijn dat je die 100-200 euro extra hebt uitgegeven. :bier: