PDA

Bekijk de volledige versie : Defiance ( 2008 )



Paul_Knoop
19-01-2008, 10:01
http://cache.reelzchannel.com/assets/content/blog/danielcraig.jpg

(oude foto maar er is nog geen Poster van! )


Trailer: http://movies.yahoo.com/premieres/5985910/standardformat/
Site: http://www.imdb.com/title/tt1034303/

Three Jewish brothers (Craig, Schreiber and Bell) escape from Nazi-occupied Poland into the Belarussian forest, where they join Russian resistance fighters and endeavor to build a village in order to protect themselves and others in danger.

Ziet er goed uit! (6)

Cheek
11-02-2008, 07:43
De trailer ziet er goed uit. Daarnaast naar een aardig boek, wat de joden niet neerzet als een volkje dat alles maar ondergaat, maar terugvecht.

Ik hou 'm in de gaten.

Jordy van Buel
13-06-2008, 16:11
Teaser poster!

http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=45877

Ziet er zeker interessant uit! Edward Zwick (maker van Blood Diamond en The Last Samurai) is verantwoordelijk voor deze film. Ik denk dat we zeker een goede film kunnen gaan verwachten.

Gaberiel-2
13-06-2008, 16:26
Verhaal klinkt iig goed... ben wederom erg benieuwd...

P.s. weet niet wat ik van de poster moet vinden...

Jeroen D
18-09-2008, 18:51
Trailer is geweldig.......kijk erg uit naar deze film ;)

Peter Neefs
23-09-2008, 19:27
weet niet wat ik van de poster moet vinden...De poster zegt inderdaad niet zoveel vind ik (zal ook maar een teaserposter zijn denk ik).

hanzehman
23-09-2008, 22:05
Net ook de trailer gezien.

1 woord, wauw! :o

Ik kijk nu wel erg uit naar deze film.

Neil
24-09-2008, 09:46
Kijk zelf ook erg uit naar deze film.
The Last Samurai en Blood Diamond waren beiden top, dus verwacht erg veel van Defiance!

Peter Neefs
10-10-2008, 09:59
Definitieve poster: http://www.comingsoon.net/imageGallery/Defiance/large/hr_Defiance_poster.jpg

De poster doet me eigenlijk niet zoveel, evenals de teaserposter, maar naar de film zelf ben ik wel benieuwd.

Jeroen D
10-10-2008, 12:54
http://defiance-trailer.blogspot.com/2008/10/defiance-new-movie-trailer.html

Nieuwe trailer !

Daan de G.
02-01-2009, 00:17
Mijn eerste film in 2009 en in mijn ogen een topper. De film verteld het ietwat trage verhaal van de joodse broertjes Bielski, die werden verjaagd door de duitsers en in het bos terecht kwamen. Samen met een handjevol andere joden probeerden zij in de strenge wintermaanden te overleven.

Ik weet niet in hoeverre het allemaal klopt maar het was een zeer mooie film, prachtig geschoten(ik verwacht ook niks anders van Zwick na zijn geweldige TLS en BD) en met een onvergeetelijke Liev Schreiber in één van de hoofdrollen.

Ik had wat meer actie verwacht, maar dat had deze film niet nodig, het acteerwerk zorgt voor genoeg vuurwerk! Daniel Craig valt misschien een beetje uit de toon omdat ik bond gewend ben, toch vond ik hem goed overkomen met een degelijk accent. Dat geldt ook voor de rest van de cast welke allemaal een goed accent ten hore brengen. Daarnaast is ongeveer de helft van de film Russisch(?) gesproken, wat een zeer goede keuze is geweest! Voelt allemaal een stuk natuurlijker aan, jammer dat dit niet de gehele film zo is.

Het verhaal is heel erg mooi en ontroerend, wordt nergens gehaast gebracht maar toch had ik nog graag een half uur erachter geplakt. Dit is een ontzettend interessant gegeven en dan is het jammer dat het na 2 uur afgelopen is.

De film dingt nog mee aan de oscars las ik laatst, al denk ik dat er geen beeldjes verzilverd worden hoop ik op een paar nominaties. De film is een totale verrassing geweest en in mijn ogen verdient Liev, naast regisseur Edward Zwick een nominatie of een beeldje!

intexor
07-01-2009, 23:11
Mijn eerste film in 2009 en in mijn ogen een topper. De film verteld het ietwat trage verhaal van de joodse broertjes Bielski, die werden verjaagd door de duitsers en in het bos terecht kwamen. Samen met een handjevol andere joden probeerden zij in de strenge wintermaanden te overleven.

Ik weet niet in hoeverre het allemaal klopt maar het was een zeer mooie film, prachtig geschoten(ik verwacht ook niks anders van Zwick na zijn geweldige TLS en BD) en met een onvergeetelijke Liev Schreiber in één van de hoofdrollen.

Ik had wat meer actie verwacht, maar dat had deze film niet nodig, het acteerwerk zorgt voor genoeg vuurwerk! Daniel Craig valt misschien een beetje uit de toon omdat ik bond gewend ben, toch vond ik hem goed overkomen met een degelijk accent. Dat geldt ook voor de rest van de cast welke allemaal een goed accent ten hore brengen. Daarnaast is ongeveer de helft van de film Russisch(?) gesproken, wat een zeer goede keuze is geweest! Voelt allemaal een stuk natuurlijker aan, jammer dat dit niet de gehele film zo is.

Het verhaal is heel erg mooi en ontroerend, wordt nergens gehaast gebracht maar toch had ik nog graag een half uur erachter geplakt. Dit is een ontzettend interessant gegeven en dan is het jammer dat het na 2 uur afgelopen is.

De film dingt nog mee aan de oscars las ik laatst, al denk ik dat er geen beeldjes verzilverd worden hoop ik op een paar nominaties. De film is een totale verrassing geweest en in mijn ogen verdient Liev, naast regisseur Edward Zwick een nominatie of een beeldje!

Mijn beurt om het met jou eens te zijn Daan (y)

Het verhaal voelt wel wat (te) Hollywoodiaans aan bij momenten, het kwam ook wat traag op gang vond ik maar al bij al had ik geen reden tot klagen, erg goed dat iemand eens een film maakt over Joden die het heft in eigen handen nemen en zich verdedigen in plaats van slaafs alles te ondergaan wat hen tijdens W.O. II werd aangedaan. Met Daniel Craig en Liev Schreiber heb je 2 zeer goede hoofdrollen, en vooral die laatste mag wel eens wat meer in de verf gezet worden, vind ik toch wel een onderschat acteur. Alles is zoals je van Zwick verwacht mooi in beeld gebracht en al had er inderdaad misschien wat meer actie in mogen zitten, het waargebeurde verhaal leende zich daar waarschijnlijk niet toe en de actie-scenes die wel in de film zitten vond ik zeer intens. Een Oscar-kandidaat zou ik de film niet noemen, al zijn een paar nominaties altijd mogelijk. Een film die ik zeker nog wel eens op DVD koop, al is het maar omdat men eens iets anders brengt dan zoveel andere W.O. II films en meer specifiek films over de positie van de Joden in dat bloedige conflict.

8/10.

LuxXxie
01-05-2009, 15:16
Wat een waardeloze film! Historisch ook niet correct - zonde van mijn tijd :(

John Sital
01-05-2009, 16:29
aardige film, maar tempo lag beetje laag, degelijke acteerprestaties

RobinB
14-09-2009, 19:49
Is deze een aanrader voor je dvd collectie of een 1 keer kijk beurt?

Jeroen D
14-09-2009, 20:35
Is deze een aanrader voor je dvd collectie of een 1 keer kijk beurt?

Dat blijft natuurlijk persoonlijk. Het is een goede film, geen absolute topper in mijn ogen.
Ik kijk ém in de toekomst zeker nog een keer. Ik heb voor de DVD 12 euro betaald en heb zeker geen spijt van de aanschaf.

Huur deze titel anders een keer ?

Coen P.
14-09-2009, 21:12
De blu ray, vanavond gezien, is werkelijk subliem!

RobinB
14-09-2009, 21:16
Thanks voor de reviews,mischien toch een keer huren of voor iets goedkoper kopen:)

Jethro
10-07-2010, 11:58
Een zeer geslaagde film op blu ray, De belangrijkste zaken over deze gemeenschap zitten in de film. Tevens een aanrader is de documentaire The Bielski Brothers: Jerusalem in the woods geeft een beter beeld doordat overlevenden en hun kinderen verslag doen van de gebeurtenissen aangevuld met gruwelijke beelden en foto’s uit die tijd.