PDA

Bekijk de volledige versie : [Slotje]



Rob van Hout
20-01-2008, 10:29
.

Alexander D
20-01-2008, 11:37
Heel mooi lijstje!

Zeker gaan luisteren

http://www.speakerland.nl/images2/user/producten/luidsprekerbouwpakketten/reference_monitor_SE.jpg

De Scanspeak Reference SE

Als bouwpakket € 585,-, gebouwd in deze uitvoering voor € 1.025,- per stuk.

Ongelooflijk goed. 8)

Alexander D
20-01-2008, 19:27
En de MA GS60/GS10 en center?

Herjan
20-01-2008, 19:41
Wat heb je nu staan? En wat mis je erin? En denk je echt dat er een speaker is waarvan je denkt dat je veel gelukkiger wordt?

Alexander D
20-01-2008, 20:10
Oh, zeker niet vergeten: Martin Logan.

Hebben combo's met mooie fronts en goed plaatsbare achterspeakers. Die Scripts (en nog een model) die je op de muur kunt bevestigen. Zou bij jou ook goed uitkomen voor achter.

Alexander D
20-01-2008, 20:23
Dat zou dan bijv. Clarity / Script i / Cinema i zijn. Ik heb het daar wel even over gehad met Bjorn, maar electrostaten schijnen toch wel behoorlijk kritisch te zijn qua plaatsing (m.n. omdat ze aan de achterkant evenveel energie afstralen als aan de voorkant). Daarnaast weet ik niet of een statisch geladen paneel zo handig is met al die hondenharen hier ;).

Nee, dat is wellicht niet zo handig. Streep er door dus. ;)

Alexander D
21-01-2008, 18:59
Ook nog opnemen voor een luistertest:

Quadral Aurum serie. Wellicht is de Montan VII te duur (wel heel leuk) maar de Aurum 970 als front is ook een aanrader.

Verschrikkelijk mooie serie maar wellicht niet de optimale match met Arcam.

Alexander D
21-01-2008, 19:23
Een aangezien je veel geld gaat uitgeven en het dus zeker de moeite waard is om veel te gaan luisteren:

Usher.

Maken juweeltjes maar geen ervaring in combinatie met Arcam.

Rob Eric Blank
22-01-2008, 11:48
Diapason, alleen geen center....
Wel heerlijke speakers, misschien soms wat te braaf.

Alexander D
23-01-2008, 08:29
Heb je deze zelf toevallig beluisterd (op Arcam)? De 970 ziet er wel fraai uit iig. De Montan VII is inderdaad te duur, maar zou anders toch afvallen vanwege de looks, ook al heb ik dan geen WAF om rekening mee te houden ;).

Hetzelfde geldt eigenlijk voor Usher .... ik vind de meeste series er absoluut niet prettig ogen. (Hoewel zeker de Dancer serie qua afwerking er wel top notch uitziet.)

De 970 heb ik ook niet op NAD gehoord. Eerlijk gezegd kan ik me van beide keren niet meer herinneren wat de versterking was terwijl ik toch beide keren ruim een uur heb zitten luisteren. :oops: Ze stonden namelijk hoog op mijn lijstje.

Er is hier een forumgenoot (niet zo actief nu) die de grootste Quadral's combineert met Rotel. Verder weet ik dat iemand ze combineert met Onkyo dus wellicht zou het met Arcam wat aan de 'warme' kant kunnen zijn.

Alexander D
23-01-2008, 08:32
Een matchende center is toch eigenlijk wel een vereiste, aangezien het ook een volwaardige HT setup moet blijven.

Ik kwam wel nog Opera tegen.... Hun Callas lijn ziet er fraai uit, maar lijkt wel een beetje op een Sonus Faber imitatie.... iemand ervaring met dit merk?

Geen enkele ervaring mee.

Wat je wel nog zou kunnen opnemen: Chario.

Looks zullen je beter bevallen, ik vind ze behoorlijk allround (meer dan SF) en matchen goed bij Arcam.

grendel
09-02-2008, 07:25
Ik zou ook eens gaan luisteren naar Dali Helicons.
Dat zijn echt super luidsprekers.

Alexander D
11-02-2008, 17:24
Heb je al een plan de campagne voor wat of wanneer je wil gaan luisteren?

Alexander D
11-02-2008, 17:50
Geen echt plan de campagne ;), maar ik wil binnenkort in ieder geval eens ergens naar de Dynaudio Focus gaan luisteren (waar ik al op meerdere fora positieve berichten heb gelezen icm. de AVR350). Bij voorkeur tegen een van de andere kandidaten (als een soort van eliminatieproces).

Ik heb gelukkig/helaas nog zeeen van tijd .....

Prachtige speaker!!!! Ik heb hem niet gehoord op de AVR350 maar de klank van Dynaudio bevalt me altijd goed.

Rob Eric Blank
12-02-2008, 11:34
Laat jij je speakers afhangen van de AVR350, of zijn ook andere combinaties een optie?

Audio Physics vind ik altijd fijn icm Arcam, ook prima met Primare....(die laatste zijn alleen voor de looks al geweldig). WAF is erg fijn bij Primare, mag ik wel aanschaffen van mn vriendin.....Eerst dat geldschip laten aanmeren ;-)

Rob Eric Blank
12-02-2008, 22:58
De AVR350 heb ik nog geen twee jaar, dus die wil ik voorlopig nog wel even aanhouden :mrgreen: (en bovendien bevalt 'ie uitstekend). De bedoeling is dat de speakers goed spelen met de 350, maar liefst wel ook nog wat groeiruimte bieden (mocht ik er toch ooit een dedicated poweramp aan gaan hangen of doorschalen naar iets nieuws).



Ik heb Primare nog niet gehoord, maar qua looks is het ook helemaal mijn ding... prachtig dat cleane industriële design 8). Audio Physic staat zeker ook hoog op de lijst om te beluisteren.Helemaal mee eens............

De AVR350 is ook zeker een PRIMA receiver, allemans vriend en ZEER goed.

Ik denk dat de Audio Physics doorgroei mogelijkheden bieden.

Zelf de laatste tijd weinig geluisterd. Ik probeer een jaar door te komen zonder HT upgrades. Terwijl de Elac FS-240 lonken of Audio Physic Sparks (llaatste speakers zag mijn vriendin zondag en vond ze mooi, Elacs vind ze ook mooi)........geen budget na flinke fotografie uitgaves......(had ik die Elacs toch makkelijk voor kunnen kopen......)

KILLER
23-02-2008, 12:51
Effe een andersoortig vraagje. Ik zoek me scheel naar leuke stands voor monitors en ik om steeds uit op dezelfde lelijke modellen.
Hebben jullie welicht een paar links voor mij naar stands voor speakers?
De milennium/quicklok/conrad en ook sommige UK websites heb ik al gezien.

Alvast bedankt voor goede tips.

Ik heb deze speakers: De Yamaha HS80

http://i11.photobucket.com/albums/a158/alcappuccino/2296.jpg

Alexander D
24-02-2008, 10:02
Of naar Spectral kijken, met dat glas oogt het wat minder massief.

KILLER
26-02-2008, 00:00
Bedankt voor de suggesties, ga ze zeker bekijken :p
1 dom newbie vraagje, ik zie op de plaatjes van die stands altijd van die 'omgekeerde spikes'
Is het de bedoeling dat die dingen je speakers beschadigen tbv. stabiliteit?
Of zijn ze van rubber?

erreper
26-02-2008, 14:55
piega...http://www.piega.ch/images/Image-tc10x-download.jpg
spendor,
proac,
pmc,
audiovector,
triangle, etc etc... het is allemaal zo smaakgevoelig..

erreper
26-02-2008, 16:10
Okey de foto is een beetje groot, maar het mag gezien (en vooral gehoord) worden!

Alexander D
26-02-2008, 19:12
Rob, bij Multifoon is het komende weekend een nieuwe Audiovector speaker te horen. Ik weet overigens niet of er in die serie ook een center en een bookshelf komen maar dat zou je aan Jan-Kees van Tophifi kunnen vragen.

Peter Stenberg van Audiovector zal daar ook zijn.

Alexander D
26-02-2008, 20:36
Thanks :). Had het ook al zien staan op hifi.nl trouwens; verwacht dat het gaat om de monitor/bookshelf variant van de Si6 (tenminste, dat lijkt in lijn met de nummering van de Mi3 serie).

Neen, daar heeft foutieve verwachtingen.....;)

De Si3 is de kleinere uitvoering van het topmodel de Si6 en dus gewoon een vloerstaander.

Van de S serie is (nog) geen bookshelf voorhanden. Wel een center.