PDA

Bekijk de volledige versie : 1 miljoen Blu-Ray Discs verkocht



Egon
20-01-2008, 13:19
1 miljoen Blu-ray Discs verkocht, 09-12-2007http://www.hifi.nl/images/kop_pijltje_blauw.gif

(Ingezonden mededeling)


Europese consumenten kiezen massaal voor Blu-ray Disc als het om voorbespeelde high-definition films en games gaat.


Media Control Gfk International becijferde dat Blu-ray Disc in Europa onlangs door de magische grens van 1 miljoen voorbespeelde schijfjes is geschoten. Dit is 73% van het aantal High Definition-films dat door de Europese consument is gekocht. Sinds de lancering van de Playstation 3 in maart zijn er bovendien 20 miljoen games op Blu-ray Disc verkocht.


In Nederland is ruim 80% van de verkochte high-definition films op Blu-ray Disc format. Blu-ray Disc wordt gesteund door een meerderheid van de consumentenelektronicabedrijven, muziekindustrie, filmstudio’s en filmdistributiebedrijven, computerindustrie en producenten van games. Sinds afgelopen zomer verschenen in snel tempo de grootste bioscoophits van dit jaar op Blu-ray Disc, waaronder Spider-Man 3, Die Hard 4.0, Pirates Of The Caribbean: At Worlds End en Harry Potter and the Order of the Phoenix
‘In Europa hebben consumenten duidelijk vertrouwen in Blu-ray Disc,’ stelt Frank Simonis, voorzitter van de Blu-ray Disc Association Europe . ‘De snelheid waarmee dit gebeurt, overtreft de verwachtingen. Destijds duurde het 11 maanden voordat de DVD door de grens van 1 miljoen schoot. Blu-ray Disc presteert dat in slechts 7 maanden.’
Voor een volledig overzicht van releases en beschikbare titels op Blu-ray Disc: www.stichtingblu-ray.nl (http://www.stichtingblu-ray.nl/)
Zie verder ook www.blu-raydisc.com (http://www.blu-raydisc.com/).

Bron: hfi.nl (http://www.hfi.nl)

Newboy
20-01-2008, 14:00
Benieuwd wat de HD-DVD fans hierop gaan antwoorden...

DVD is nog steeds king? Slechte releases? ondergeschikt formaat?

Dai
20-01-2008, 14:08
Benieuwd wat de HD-DVD fans hierop gaan antwoorden...

DVD is nog steeds king? Slechte releases? ondergeschikt formaat?

Consument heeft niet zo zeer gekozen maar de blu-ray studio support is nou eenmaal groter. Dit is geen Ajax-Feynoord dus maakt mij en alle filmliefhebbers verder geen reet uit. Tevens is er al een format war topic, dus daar kan je jouw mening ook plaatsen.

Newboy
20-01-2008, 14:14
Consument heeft niet zo zeer gekozen maar de blu-ray studio support is nou eenmaal groter. Dit is geen Ajax-Feynoord dus maakt mij en alle filmliefhebbers verder geen reet uit. Tevens is er al een format war topic, dus daar kan je jouw mening ook plaatsen.

Consument heeft voor PS3 gekozen en bijgevolg ook voor Blu-ray.

DVDProfilersFilmgek
20-01-2008, 14:39
Consument heeft voor PS3 gekozen en bijgevolg ook voor Blu-ray.

Ja, waarom niet voor een standalone Blue Ray speler....

omdat men geen vertrouwen heeft in BD DVD en men met de PS3 zo lekker makkelijk gedownload HD content af kan spelen?:roll:

Bij die 1 miljoen BD DVD's zitten er ook een paar van mij, maar in vergelijking tot mijn DVD aankopen is het een druppel op de gloeiende plaat.

Hoeveel DVD's waren er ook alweer verkocht in diezelfde periode8)

Nieuwtjes zijn leuk, maar je moet ze wel zien in een groter geheel.

Newboy
20-01-2008, 14:42
Ja, waarom niet voor een standalone Blue Ray speler....

omdat men geen vertrouwen heeft in BD DVD en men met de PS3 zo lekker makkelijk gedownload HD content af kan spelen?:roll:

Bij die 1 miljoen BD DVD's zitten er ook een paar van mij, maar in vergelijking tot mijn DVD aankopen is het een druppel op de gloeiende plaat.

Hoeveel DVD's waren er ook alweer verkocht in diezelfde periode8)

Nieuwtjes zijn leuk, maar je moet ze wel zien in een groter geheel.

Had dus toch gelijk met "DVD nog steeds king" als excuus :D En waarom wel voor een stand-alone HD-DVD als PS3 HD kan afspelen?

Anton996
20-01-2008, 14:56
Benieuwd wat de HD-DVD fans hierop gaan antwoorden...
DVD is nog steeds king? Slechte releases? ondergeschikt formaat?

Ik koop voor het moment enkel hd dvd en dvd's. En mijn mening over dit bericht... proficiat voor blu ray zeker, ik lig er niet wakker van. Dit neemt voor mij niet weg dat ik gewoon van mijn huidige en nog steeds groeiende collectie kan genieten. Blu-ray zal er ooit wel bijkomen...

DVDProfilersFilmgek
20-01-2008, 15:00
Had dus toch gelijk met "DVD nog steeds king" als excuus :D En waarom wel voor een stand-alone HD-DVD als PS3 HD kan afspelen?

Nou dat is simpel ;) :

Met de Xbox360 kun je net als met de PS3 HD content afspelen, maar heb je wel eens een HD DVD gekeken met de Xbox 360 en zijn addon?

Sorry voor de Xbox 360, maar ik vind het brok hardware van een heel slechte kwaliteit, hij is ondoordacht in elkaar gekwakt en maakt een verschrikkelijke bult herrie. Lijkt wel een op vol vermogen opstijgende Jumbo jet, gewoon een asociaal apparaat voor in de woonkamer, wordt je compleet gestoord van:mrgreen:

Dan neme men een standalone HD DVD speler, dat kijkt lekkerder:wink: en de PS3 voor de BD DVD schijfjes.
En voor je verzameling DVD's gebruik je een Oppo, of een andere knappe DVD speler die knap kan upscalen8)

Edwin V
20-01-2008, 17:04
Ach ja, als ik voorzitter of woordvoerder van de Europese Blu-ray club zou zijn zou ik ook zeggen dat consumenten massaal hebben gekozen. 1 Miljoen is nog te veel weinig. Hopelijk worden het er dit jaar veel en veel meer zodat we wel met recht kunnen zeggen dat consumenten massaal kiezen...

Trat
20-01-2008, 17:27
Benieuwd wat de HD-DVD fans hierop gaan antwoorden...

DVD is nog steeds king? Slechte releases? ondergeschikt formaat?
Of deze rare: "Verkoop van BDs aan PS3 bezitters zeker meegerekend..." ??????

Trat
20-01-2008, 17:30
Nou dat is simpel ;) :

Met de Xbox360 kun je net als met de PS3 HD content afspelen, maar heb je wel eens een HD DVD gekeken met de Xbox 360 en zijn addon?

Sorry voor de Xbox 360, maar ik vind het brok hardware van een heel slechte kwaliteit, hij is ondoordacht in elkaar gekwakt en maakt een verschrikkelijke bult herrie. Lijkt wel een op vol vermogen opstijgende Jumbo jet, gewoon een asociaal apparaat voor in de woonkamer, wordt je compleet gestoord van:mrgreen:

Dan neme men een standalone HD DVD speler, dat kijkt lekkerder:wink: en de PS3 voor de BD DVD schijfjes.
En voor je verzameling DVD's gebruik je een Oppo, of een andere knappe DVD speler die knap kan upscalen8)
Bovendien moet je de 360 add-on erbij kopen (whats in the name...). Dat doet natuurlijk bijna niemand van de 360 targetgroup. Ik zeg niet dat PS3 bezitters wél een BD add-on zouden kopen, als BD niet standaard in de PS3 zat. Maar BD zit er dus al in. Een stuk slimmer, maar ja: MS wilde eerder zijn (en dat hebben consumenten gemerkt).

Tiger0120
20-01-2008, 17:59
LoL ik ben ook aan het blu-rayen geslagen maar dan koop ik hier op de zwarte markt blu copy's dat scheelt mij toch gauw 15 tot 20 eurie's met de winkel prijs voor al de disney. Dus eigenlijk lachwekkent dat blu-ray zo goed beveiligt zou zijn;-)

Overigens HD-DVD alles origineel tbv support ;-)

Trat
20-01-2008, 18:02
LoL ik ben ook aan het blu-rayen geslagen maar dan koop ik hier op de zwarte markt blu copy's dat scheelt mij toch gauw 15 tot 20 eurie's met de winkel prijs voor al de disney. Dus eigenlijk lachwekkent dat blu-ray zo goed beveiligt zou zijn;-)
Zou dat wat uitmaken denk je?

Egon
20-01-2008, 18:14
Consument heeft voor PS3 gekozen en bijgevolg ook voor Blu-ray.

De PlayStation 3-console is goed voor 74 procent van alle verkochte blu-ray-spelers in Noord-Amerika. In totaal zijn er 2,7 miljoen blu-ray-spelers verkocht, zo liet de Blu-ray Disc Association met de nodige trots weten.
Het aantal standalone spelers zou ongeveer op 700.000 stuks liggen, zo bericht (http://www.videobusiness.com/index.asp?layout=article&articleid=CA6509196) Video Business. De cijfers zijn bijgehouden tot en met oktober, waardoor de verkoop van de in prijs verlaagde PS3 in de maand november niet is meegenomen.
Het aantal van 2,7 miljoen verkochte blu-ray-spelers ligt een stuk hoger dan de naar schatting 750.000 hd-dvd-spelers die in Noord-Amerika over de toonbank gingen. Hierbij zijn de Xbox 360 hd-dvd-drives overigens ook meegeteld. De hd-dvd-spelers werden met name in de VS voor aanzienlijk lagere (http://tweakers.net/nieuws/50141/wal-mart-levert-hd-dvd-spelers-voor-honderd-dollar.html) prijzen verkocht dan het concurrerende formaat. Van alle verkochte hd-schijfjes is 72,6 procent een blu-ray-disc, terwijl het aantal hd-dvd's blijft steken op 27,4 procent.

Trat
20-01-2008, 19:10
De PlayStation 3-console is goed voor 74 procent van alle verkochte blu-ray-spelers in Noord-Amerika. In totaal zijn er 2,7 miljoen blu-ray-spelers verkocht, zo liet de Blu-ray Disc Association met de nodige trots weten.
Het aantal standalone spelers zou ongeveer op 700.000 stuks liggen, zo bericht (http://www.videobusiness.com/index.asp?layout=article&articleid=CA6509196) Video Business. De cijfers zijn bijgehouden tot en met oktober, waardoor de verkoop van de in prijs verlaagde PS3 in de maand november niet is meegenomen.
Het aantal van 2,7 miljoen verkochte blu-ray-spelers ligt een stuk hoger dan de naar schatting 750.000 hd-dvd-spelers die in Noord-Amerika over de toonbank gingen. Hierbij zijn de Xbox 360 hd-dvd-drives overigens ook meegeteld. De hd-dvd-spelers werden met name in de VS voor aanzienlijk lagere (http://tweakers.net/nieuws/50141/wal-mart-levert-hd-dvd-spelers-voor-honderd-dollar.html) prijzen verkocht dan het concurrerende formaat. Van alle verkochte hd-schijfjes is 72,6 procent een blu-ray-disc, terwijl het aantal hd-dvd's blijft steken op 27,4 procent.
Harde maar klare taal. :0)

Newboy
20-01-2008, 21:29
Nou dat is simpel ;) :

Met de Xbox360 kun je net als met de PS3 HD content afspelen, maar heb je wel eens een HD DVD gekeken met de Xbox 360 en zijn addon?

Sorry voor de Xbox 360, maar ik vind het brok hardware van een heel slechte kwaliteit, hij is ondoordacht in elkaar gekwakt en maakt een verschrikkelijke bult herrie. Lijkt wel een op vol vermogen opstijgende Jumbo jet, gewoon een asociaal apparaat voor in de woonkamer, wordt je compleet gestoord van:mrgreen:

Dan neme men een standalone HD DVD speler, dat kijkt lekkerder:wink: en de PS3 voor de BD DVD schijfjes.
En voor je verzameling DVD's gebruik je een Oppo, of een andere knappe DVD speler die knap kan upscalen8)

In het begin was ik Blu met de PS3 vanaf de release overigens. Omdat ik een gamer ben heb dan de 360 met HD-DVD add-on met de Bart Smit verjaardagsactie gekocht om paars te gaan. Voor het moment heb ik enkel die 5 gratis HD-DVD's en daar zal het ook bij blijven. Dat MS zo'n luide console met HD-DVD add-on op de markt bracht is beyond me.

Toen ik het bericht van Warner hoorde direkt verschillende bestellingen van HD-DVD's gecancelled bij dvdpacific :D

Heb nu het gevoel dat ik na Xbox opnieuw mijn geld heb weggesmeten door een MS console te kopen.

Pieter Kleine
20-01-2008, 22:00
Huh, gaan we nu oud nieuws als nieuws plaatsen????

Edwin V
21-01-2008, 07:16
Yep, een kinderhand is snel gevuld. ;)

STaf
21-01-2008, 09:08
Bovendien moet je de 360 add-on erbij kopen (whats in the name...). Dat doet natuurlijk bijna niemand van de 360 targetgroup. Ik zeg niet dat PS3 bezitters wél een BD add-on zouden kopen, als BD niet standaard in de PS3 zat. Maar BD zit er dus al in. Een stuk slimmer, maar ja: MS wilde eerder zijn (en dat hebben consumenten gemerkt).
Zeker, met tot nu toe véél betere en exclusievere games(Halo3, PGR 3 en 4, Mass Effect, Bioshock enz.), goede opmerking trouwens:lol: .Ondertussen ben ik al meer dan twee jaar héél tevreden van de 360, maar dat hij te luid is, en dat hij te vaak stuk gaat(bij mij één keer, 2 weken later had ik wel een splinternieuwe Xbox met excuses en wat goodies in de doos, thuis opgehaald en thuis afgeleverd) is een terrechte opmerking, dit zou zeker niet mogen gebeuren. Maar Microsoft geeft hier wel een goede service op. Ik kan hierover echt niet klagen.

Trat
21-01-2008, 09:25
Zeker, met véél betere en exclusievere games, goede opmerking!!!:lol:
De tijd dat het argument van de 4 of meer betere exclusieve spellen van de 360, nog enige pressie heeft in een discussie is nou wel voorbij, vriend.



Ondertussen ben ik al meer dan twee jaar héél tevreden van de 360, maar dat hij te luid is, en dat hij te vaak stuk gaat(bij mij één keer, 2 weken later had ik wel een splinternieuwe Xbox met excuses en wat goodies in de doos, thuis opgehaald en thuis afgeleverd) is een terrechte opmerking, dit zou zeker niet mogen gebeuren.
Je bent een geluksvogel! Maar de vele aanbiedingen op marktplaats doen anders vermoeden.


Maar Microsoft geeft hier wel een goede service op. Ik kan hierover echt niet klagen.Heb je echt een nieuwe gekregen? Dan was de machine beyond repair want ze geven zelden een nieuwe. Collega van me zit al aan 4 reparaties. Een goede service? Ja, ze zijn erg handig geworden in hun reparatie afhandeling. Maar goede service vind ik het niet wanneer je een product koopt waar (een jaar na introductie) van blijkt dat iedere SKU een designfout heeft waardoor RROD kan optreden, je maar 3 jaar garantie op dat verhaal krijgt. Je koopt dus een tijdbom met een timer van 3 jaar, want na die 3 jaar moet je zelf voor de RROD opdraaien. Probleem is dat zelfs na meerdere reparatie het probleem niet verholpen blijkt te zijn. En Gates nu maar zeggen dat ze van de 360 de meest (ipv de minst) stabiele console ooit willen maken.

STaf
21-01-2008, 09:30
Splinternieuwe...100% zeker van. Wat betreft exclusieve spellen gaat het inderdaad veel mindren, maar dat geld dan ook voor alle consoles hé...

Trat
21-01-2008, 10:03
Splinternieuwe...100% zeker van.
Hoe weet je dat? Heeft je 360 een andere serial?


Wat betreft exclusieve spellen gaat het inderdaad veel mindren, maar dat geld dan ook voor alle consoles hé...
Niet helemaal waar. De PS3 heeft voor 2008 en 2009 meer exclusives dan voorheen. Het zijn er echt zowat 100 die er veelbelovend uitzien.

DVDProfilersFilmgek
21-01-2008, 14:33
In het begin was ik Blu met de PS3 vanaf de release overigens. Omdat ik een gamer ben heb dan de 360 met HD-DVD add-on met de Bart Smit verjaardagsactie gekocht om paars te gaan. Voor het moment heb ik enkel die 5 gratis HD-DVD's en daar zal het ook bij blijven. Dat MS zo'n luide console met HD-DVD add-on op de markt bracht is beyond me.

Toen ik het bericht van Warner hoorde direkt verschillende bestellingen van HD-DVD's gecancelled bij dvdpacific :D

Heb nu het gevoel dat ik na Xbox opnieuw mijn geld heb weggesmeten door een MS console te kopen.

Als spel en media speler wordt de Xbox hier nog steeds gewaardeerd, hij wordt niet gewaardeerd voor de herrie die hij daarbij maakt.

Ben niet bang om nog steeds HD DVD's te kopen, beide systemen zijn nog niet echt doorgebroken. Al zal ik nu eerder nog wat HD DVD's kopen als ik ze leuk kan aanschaffen, deze zullen wat zeldzamer worden heb ik zo het vermoeden:wink:

Edwin V
21-01-2008, 16:47
Als spel en media speler wordt de Xbox hier nog steeds gewaardeerd, hij wordt niet gewaardeerd voor de herrie die hij daarbij maakt.Ik kijk er nog steeds foto's mee op m'n 60" full HD Pioneer. Het lawaai van de x-box en de grote prachtige plaatjes doen me denken aan een dia-projector. Eigenlijk hetzelfde nu.:p

Trat
21-01-2008, 19:27
hij wordt niet gewaardeerd voor de herrie die hij daarbij maakt.Best belangrijk voor de liefhebber, toch?


Ben niet bang om nog steeds HD DVD's te kopen, beide systemen zijn nog niet echt doorgebroken. Al zal ik nu eerder nog wat HD DVD's kopen als ik ze leuk kan aanschaffen, deze zullen wat zeldzamer worden heb ik zo het vermoeden:wink:
Oh, je kunt best schijfjes blijven kopen zeker als ze afgeprijsd worden. Maar nu een HD-DVD aanschaffen, daar moet je goed over nadenken.

luyckfasseel stefan
22-01-2008, 13:10
1 miljoen is echt ni veel he, elke blu-ray fan heeft ondertss toch zoiets van 5 a 10 bd schijven, als je dan 1 miljoen deelt door laten we zeggen 10 dan zity je met 100000 bd fanaten in heel europa.
Lijkt me echt ni veel

Trat
22-01-2008, 14:05
1 miljoen is echt ni veel he, elke blu-ray fan heeft ondertss toch zoiets van 5 a 10 bd schijven, als je dan 1 miljoen deelt door laten we zeggen 10 dan zity je met 100000 bd fanaten in heel europa.
Lijkt me echt ni veel

Is ook ni veul, moar he ies meur dan toen me DVDs in den beginne en het is meur dan HD-DVD.

Newboy
22-01-2008, 18:49
Splinternieuwe...100% zeker van. Wat betreft exclusieve spellen gaat het inderdaad veel mindren, maar dat geld dan ook voor alle consoles hé...

360 heeft echt niet veel exclusives. Forza, project gotham, Halo 3 en Mass Effect. Al de rest is multiplatform. Alleen die laatste 2 heb ik.

Prob bij MS is dat ze niet weten wat ze voorrang moeten geven. Vista of 360.

Als ik de releaselijst zie van PS3 exclusives in 2008 tegenover 360 zet ik mijn geld op de PS3.

Newboy
22-01-2008, 18:52
Zeker, met tot nu toe véél betere en exclusievere games(Halo3, PGR 3 en 4, Mass Effect, Bioshock enz.), goede opmerking trouwens:lol: .Ondertussen ben ik al meer dan twee jaar héél tevreden van de 360, maar dat hij te luid is, en dat hij te vaak stuk gaat(bij mij één keer, 2 weken later had ik wel een splinternieuwe Xbox met excuses en wat goodies in de doos, thuis opgehaald en thuis afgeleverd) is een terrechte opmerking, dit zou zeker niet mogen gebeuren. Maar Microsoft geeft hier wel een goede service op. Ik kan hierover echt niet klagen.

Maar je zegt er wel niet bij hoe hard je hebt geroepen en MS hebt vervloekt toen uw 360 naar de knoppen ging...

Goede service. Zou er nog aan mankeren, nadat MS het maandenlang heeft genegeerd en ontkend en de schuld zelfs op de gamers stak for crying out loud!

rveldhuizen
22-01-2008, 18:57
ach ja, had al een xbox, dus eenvoudig de hd-dvd add on gekocht. Daarnaast de PS3 gekocht voor de bluray, daar niet alle films ook op hd-dvd kwamen. De PS3 is idd veel stiller en daarom gebruik ik die het meeste voor films (ook dvds) in mijn thuisbioscoop met full-hd projector. De xbox moest ik helaas via component aansluiten op mijn receiver, dus krijg ik geen full hd, de ps3 wel (via hdmi). Nog een reden om in mijn geval de voorkeur te geven voor bluray bij beschikbaarheid van beide formaten. Maar het is wel handig als je ze gewoon allebei hebt :)

Oh, en nog nooit een probleem gehad met die xbox overigens...

luyckfasseel stefan
23-01-2008, 13:55
Is ook ni veul, moar he ies meur dan toen me DVDs in den beginne en het is meur dan HD-DVD.

heb je kiespijn of zo?

Trat
23-01-2008, 16:09
heb je kiespijn of zo?
Zou dat het typen beïnvloeden denk je?

Egon
23-01-2008, 16:30
Is ook ni veul, moar he ies meur dan toen me DVDs in den beginne en het is meur dan HD-DVD.

wat voor rare toetsenbord heb je?

Pieter Kleine
23-01-2008, 22:23
Toch een vreemd persbericht. Recent is meen ik bekend gemaakt dat er in Europa zo'n 3.000.000 ps3 spelers zijn verkocht, tel daarbij op de stand alone blu-ray spelers. Dat is al gauw dan 1/3 blu-ray per ps3.
Toshiba heeft bekend gemaakt dat in Europa zo'n 200.000 hd-dvd spelers zijn verkocht, x-box buiten beschouwing latend. De bezitters daarvan zijn dan verantwoordelijk voor de aankoop van zo'n 370.000 hd-dvds, dus cirda 2 hd-dvd per speler.
Dit zijn heel vreemde cijfers. Vraag me dan ook sterk af hoe betrouwbaar het persbericht is.

Egon
23-01-2008, 22:28
Toch een vreemd persbericht. Recent is meen ik bekend gemaakt dat er in Europa zo'n 3.000.000 ps3 spelers zijn verkocht, tel daarbij op de stand alone blu-ray spelers. Dat is al gauw dan 1/3 blu-ray per ps3.
Toshiba heeft bekend gemaakt dat in Europa zo'n 200.000 hd-dvd spelers zijn verkocht, x-box buiten beschouwing latend. De bezitters daarvan zijn dan verantwoordelijk voor de aankoop van zo'n 370.000 hd-dvds, dus cirda 2 hd-dvd per speler.
Dit zijn heel vreemde cijfers. Vraag me dan ook sterk af hoe betrouwbaar het persbericht is.

Volgende keer een datum erbij zetten van wanneer de pers bericht is.

Pieter Kleine
23-01-2008, 22:30
Maar die datum ken je toch. Je hebt zelf deze thread met het persbericht geopend, waar ik dus nu nog commentaar op lever als onderdeel van de nog steeds lopende discussie in deze thread.

Egon
23-01-2008, 22:39
A zo, Ik snap hem