PDA

Bekijk de volledige versie : ingebouwde digitale decoder



ferry8
31-08-2001, 10:13
goede morgen allemaal.

Ik heb een aantal vragen.

Wat is het grote voordeel om een dvd speler te hebben met ingebouwde digitale decoder ( bijv de philips dvd 762 ).
En wat voor een soort versterken kun je hierbij kopen als je DTS geluid wilt luisteren ?

Alvast bedankt

groetjes !

Hein Baan
31-08-2001, 16:06
Hoi,

Het voordeel van een dolby digital (en andere decoders) in je DVD speler is het volgende: je kan een goedkope(re) surround receiver kopen!

In die receiver moet dan wel een 5.1 kanaals ingang zitten (heet vaak DVD ready of 6 channel input ready). Met DTS gaat het op dezelfde manier. Er lopen dan 6 kabels van je DVD speler naar je receiver.

De weg andersom bewandelen kan ook (ik heb ergens gelezen dat dat beter is): dus goede receiver kopen met ingebouwde dolby digital/dts decoders en dan kun je een goedkopere dvd speler kopen. En dan 1 simpel klein kabeltje er tussen (dat laatste heb ik en klinkt uitstekend).

Ok zo?

Groeten,
Hein

ferry8
01-09-2001, 22:39
als je een pro logic decoder in je receiver hebt en een dolby digital decoder in je dvd speler hebt.....welk geluid krijg je dan ?
pro logic of dolby digital .............?

Dunky
01-09-2001, 23:18
Dan ligt het eraan of je een digitale of coaxiale ingang hebt op je reciever, met alleen cinch krijg je alleen analoog.:)