PDA

Bekijk de volledige versie : Wat zou jij graag verfilmd zien worden?



dracuhl
21-01-2008, 17:17
Zoals de titel al zegt: Wat zou jij graag op het witte doek zien verschijnen? Van verfilmingen van boeken, verhalen, games tot prequel of sequal. Dus wat zou jij graag als film willen zien?

Zelf ben ik wel benieuwd naar een verfilming van:

-Het PS2 spel God of War.
-De spellen van Command and Conquer,bv red alert.
-Het PC spel Starcraft.
-Het PS2 spel Killzone.

Pulse
21-01-2008, 18:08
Het spel James Bond: Goldeneye :p
Nee, serieus: Zelda

RobinB
21-01-2008, 18:23
Max Payne ...als die ooit komt
Asassins Creed
Uncharted Drakes Fortune
Halo
Final Fantasy en dan geen motion capture movie

theThinWhiteDuke
21-01-2008, 18:32
een verfilming van het legendarische bordspel HeroQuest. 8-)

NeoBob
21-01-2008, 18:57
Games:

God of War
Final Fantasy
Grandia
Syphon Filter
Star Ocean
Valkyrie Profile

Boeken:

The Old Kingdom
Leven Thumbs

macl
21-01-2008, 19:08
Games:

Monkey Island

Leisure Suit Larry :wink:

mercapto
21-01-2008, 19:53
:mrgreen:

Uhm.
Mijn hersenspinsels. :D
En uhm...
Haunted van Chuck Palahniuk, ik zou hem zelf echter niet willen zien.

Een film over een Belgische bende die met grof geweld een serie overvallen pleegde en daarna spoorloos verdwenen, de perfecte misdaad zo lijkt het, weet zo gauw de naam niet of of er misschien een boek over is.

Carlos Santuna
21-01-2008, 19:55
Het boek Stranger in a Strange Land van Robert A. Heinlein.

mercapto
21-01-2008, 20:02
:mrgreen:

Uhm.
Mijn hersenspinsels. :D
En uhm...
Haunted van Chuck Palahniuk, ik zou hem zelf echter niet willen zien.

Een film over een Belgische bende die met grof geweld een serie overvallen pleegde en daarna spoorloos verdwenen, de perfecte misdaad zo lijkt het, weet zo gauw de naam niet of of er misschien een boek over is.


Oh ik vergeet de belangrijkste :

This Perfect Day van Ira Levin. Dan is er wel een nieuw kindsterretje nodig...hopelijk niet eentje die Smith heet ;)

Oakey
21-01-2008, 20:17
Ik zou graag een ouderwets goed Disney-animatieverfilming willen zien van de roman Sans Famille van Hector Malot, hier bekend onder de titel Alleen Op De Wereld. Met ouderwets goed bedoel ik dan films als Bambi, The Lion King, en Little Mermaid die er qua art direction en animatie echt wel mochten wezen. Alle ingrediënten voor een topper zitten erin: ellende (weeskind), sidekicks (aapje), spanning, treurnis etc.

Games moeten voor mij uiteraard niet verfilmd worden. Heeft volgens mij nog geen enkel filmisch hoogstandje opgeleverd...

mortaza
21-01-2008, 20:21
Max Payne ...als die ooit komt
Asassins Creed
Uncharted Drakes Fortune
Halo
Final Fantasy en dan geen motion capture movie


Mark Walhberg zal Max Payne spelen in 2010 als alles goed verloopt.
Die zal geregisseerd worden door John Moore, die The Omen(2006) en Behind Enemy Lines heeft gedaan.

deweb
21-01-2008, 20:26
Ik zou al heel lang heel erg graag verfilmt zien:
-De stripreeks Sam van Jan Bosscheart
-Het boek "Station Perdido Street" van China Mieville. Hier helaas geflopt, maar ik denk dat er absoluut potentie in een verfilming (al dan niet voor tv) zou zitten.
-De Animatieserie "argai", gewoon om het verhaal bij een groter publiek bekend te krijgen.

En eigenlijk is dat het wel voor het moment.

mortaza
21-01-2008, 20:32
Boek van Carry Slee: "Spijt"
Spel: Ninja Gaiden

Patrick van den Hul
21-01-2008, 21:03
Final Fantasy, maar dit keer eens geen animatie. Het liefst een van de delen 7 t/m 10.

chev
21-01-2008, 21:23
Ik weet niet of ie er bij hoort maar ik zou graag een een keer een remake van the final countdown willen zien.
EN dat men dan wel die grote aanval gaat doen.
Maar mischien is dat ook wel juist de charme van die film geweest.

Het heeft me wel altijd een beetje dwars gezeten.:)


En dan van games een film van drake's uncharted.

Dennis Vansant
22-01-2008, 03:45
Boek: De vliegeraar van Kabul

Hoewel ik er sterk aan twijfel dat ik ooit zoveel van de film zou kunnen walgen en innig genieten tegelijk als van het boek.

chev
22-01-2008, 06:09
Die film is er toch al?
The kite runner heet ie meen ik.

mortaza
22-01-2008, 08:19
Die kan je nu al in de bios zien :)

Dennis Vansant
22-01-2008, 08:22
Lol, oké, dat is wel grappig toeval xD
Des te beter dan maar :)

mortaza
22-01-2008, 08:23
En het volgt de boek wel goed, het slaat natuurlijk erg veel bladzijdes, maar de belangrijkste dingen staan er in.

Werner
22-01-2008, 10:29
Een film over een Belgische bende die met grof geweld een serie overvallen pleegde en daarna spoorloos verdwenen, de perfecte misdaad zo lijkt het, weet zo gauw de naam niet of of er misschien een boek over is.

Je hebt het over de bende van Nijvel. Volgens mij bestaat daar al een film over, Bal Masqué.

Voor mij verfilmbaar: Mr. Touch van Malcolm Bosse...

RobinB
22-01-2008, 12:17
Maakt me wel nieuwsgrierig wat ik kan Mark Walhberg zo 1,2,3 niet inzien als Max Payne.

Nog een geweldige game die en verfliming verdient: Metal Gear Solid en dan het liefst deel 1..

AgentSmith
22-01-2008, 12:44
Noteer mij maar voor de verfilming (momenteel in productie) van Gears of War en Metal Gear Solid. Christian Bale is volgens mij benoemd tot Snake.

Evil_graigje
22-01-2008, 13:23
Elfensprook van Raymond E. Feist
en The Riftwar Saga van Raymond E Feist.

The Historian van Elizabeth Kostova

Bij games verfilmingen hou ik al jaren dankzij Super Mario Bros. mijn hart vast en Uwe Boll maakt mijn angst alleen maar groter.

Dennis Vansant
22-01-2008, 13:37
Je hebt het over de bende van Nijvel. Volgens mij bestaat daar al een film over, Bal Masqué.


Hmm, ik zoek hier net de film op op IMDb (http://www.imdb.com/title/tt0160027/), en het verbaast me dat ik hier niet veel eerder over gehoord heb, over de film dan. Ikzelf ben net iets te jong om de commotie rond de feiten van de Bende van Nijvel meegemaakt te hebben (ben zelf geboren in 1988), maar het ziet ernaar uit dat veel kopstukken van de bende nog steeds erg actief zijn, aangezien niemand er durft zijn bek over open te trekken...

Z-Man
22-01-2008, 13:38
Ik weet nog hoe ik vroeger fantaseerde over wat ik allemaal als live-action film zou willen zien. Inmiddels is echt alles van Spider-Man en X-Men tot Transformers verfilmd. Zelfs crap als Inspector Gadget haha. De enige ultieme verfilmingen die ik graag nog wil zien zijn van de graphic novel Watchmen en van Metal Gear Solid. Van de eerstgenoemde zal in 2009 eindelijk de verfilming in de bios verschijnen. Wat Metal Gear Solid betreft wil ik echt dat men de tijd neemt om dit alle voorgaande videogames verfilmingen te laten vergeten. Nu zal dit niet zo moeilijk zijn, maar ik vind dat er duidelijk talent bij de film betrokken moet zijn, in de vorm van een superregisseur (niet genaamd Boll of W.S. Anderson), een ijzersterk script en een acteur van wereldformaat die ook daadwerkelijk lijkt op Snake.

steven van dijk
22-01-2008, 13:39
Het leven van Theo van Gogh, lijkt me bijzonder. Maar ook het leven van Anton Mussert, en zeker zijn proces.
En een betere versie van de Dominee.

dracuhl
22-01-2008, 19:18
Gears of war lijkt me ook wel vet ja. Het klote van die game verfilmingen is helaas dat ze niet goed overkomen. Vond alleen resident evil 1 wel "leuk" overkomen. Maar net als alone in the dark bijvoorbeeld sloeg alles.

Lex v/d Moolen
22-01-2008, 21:26
Ontvoering van Freddie Heineken.

axmacher
22-01-2008, 21:35
Momo en de tijdspaarders

Peter Neefs
23-01-2008, 08:59
Het spel James Bond: Goldeneye :p
Nee, serieus: ZeldaZelda zou ik ook wel graag eens op het witte doek willen zien...

Peter Neefs
23-01-2008, 09:06
Of een verfilming van de stripreeks XIII. Het verhaal is een beetje The Bourne Identity-achtig...over een man met geheugenverlies die gezocht word omdat hij een belangrijke politicus vermoord zou hebben (maar dit uiteraard niet gedaan heeft).

E@gle
23-01-2008, 09:36
Als er ooit een afrondend boek zou komen van het rad des tijds reeks zou ik de serie wel graag verfilmd willen zien, waarschijnlijk compleet onrealistisch aangezien men dan een reeks van minimaal 14-15 films zou moeten maken, maar hopen kan altijd :). Wellicht is het materiaal beter geschikt om als serie te produceren.

Oudlid_X5
23-01-2008, 09:55
Thea Beckman, Hasse Simonsdochter.

(http://boeken.marktplaats.nl/kinderboeken-jeugd-en-tieners/141568244-thea-beckman-hasse-simonsdochter.html)

Dennis Vansant
23-01-2008, 09:58
Of een verfilming van de stripreeks XIII. Het verhaal is een beetje The Bourne Identity-achtig...over een man met geheugenverlies die gezocht word omdat hij een belangrijke politicus vermoord zou hebben (maar dit uiteraard niet gedaan heeft).

Die film is toch in productie?
IMDb (http://www.imdb.com/title/tt1117667/)

Peter Neefs
23-01-2008, 10:07
Die film is toch in productie?
IMDb (http://www.imdb.com/title/tt1117667/)Dat wist ik nog niet...cool!!

Coen P.
23-01-2008, 10:22
Ik zou graag een film zien van de SNES game 'Shadow Run'. Iemand bekend met dat spel?

pi2
24-01-2008, 20:56
De strip Storm van Don Lawrence.

Jeroen ter Lingen
24-01-2008, 22:01
Ik zat te denken aan iets over het leven van Charles Darwin. Zag op imdb dat er een 'untitled project' (http://www.imdb.com/title/tt0974014/)is omtrend Darwin gepland voor 2009... dus wie weet.

EDIT:
Door spontane extra interesse heb ik via de welbekende google gevonden dat dit project inderdaad een film betreft over het turbulente leven van Charles Darwin. Leuk feitje, 2009... 200 jaar na zijn geboorte.

Lex v/d Moolen
24-01-2008, 22:07
Van de Star Wars expanded universe boeken zou ik de trilogie van Timothy Zahn graag verfilmd zien. Geweldig spannend verhaal.

gompier
24-01-2008, 22:54
Verhoeven's Crusades....

Marc T.
25-01-2008, 00:11
Ik kan niet wachten tot:

Jurassic Park IV
Metal Gear Solid
The Hobbit
Alien 5
World of Warcraft
Terminator 4
Cloverfield 2

in de bioscoop te bewonderen zijn :D

deweb
28-01-2008, 19:34
Dat wist ik nog niet...cool!!

Het worden 2 of 3 tvfilms van elk 100 minuten lang die straks zowel in zijn geheel als in twee delen van elk 50 minuten te zien moeten zijn. Er circuleert ook al ergens een postertje, maar die heb ik natuurlijk nu niet bij de hand ;-).

Het koste de makers trouwens aanzienlijk meer moeite om het geldbedrag bij elkaar te krijgen dan de makers van de Largo Winch film die er eind dit jaar zit aan te komen.

Toinebos
28-01-2008, 19:52
De boekenserie van "De Wetten van de magie" van Terry Goodkind.
Ben nu in deel twee bezig. En wat een geweldig boek. Aangezien er nu 11 delen zijn heb ik nog een heleboel te gaan, maar wat een geweldige serie tot nu toe.
Dit is helemaal mijn genre, beetje het fantasy achtige, met tovenaars en magie enz.
Ik mag hopen dat de grote film makers hier ooit eens een blik op willen werpen....
ik zal de eerste zijn die in de rij bij de bioscoop staat....

evilll_nelus
28-01-2008, 20:05
Tetris natuurlijk!

Peter Neefs
30-01-2008, 15:21
De boekenserie van "De Wetten van de magie" van Terry Goodkind.
Ben nu in deel twee bezig. En wat een geweldig boek. Aangezien er nu 11 delen zijn heb ik nog een heleboel te gaan, maar wat een geweldige serie tot nu toe.
Dit is helemaal mijn genre, beetje het fantasy achtige, met tovenaars en magie enz.
Ik mag hopen dat de grote film makers hier ooit eens een blik op willen werpen....
ik zal de eerste zijn die in de rij bij de bioscoop staat....Hiervan gaan ze een tv-serie maken. Zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57830

Symphony X
30-01-2008, 21:57
Pong