PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluiten Samsung twintuner SMT-1100t (KPN), Pioneer DVD recorder DVR-433H-K, TV



linkingpin
23-01-2008, 14:01
Ik word er helemaal gestoord van. Ik wil mijn Pioneer DVD recorder DVR-433H-K aansluiten op mijn Samsung twintuner SMT-1100t (KPN) en mijn oude televisie met 1 scartaansluiting, maar het wil maar niet lukken :twisted: . HELP!!!!!
Ik ben een ontzettende leek, dus help mij in Jip&Janneke-taal. Ik zal je ZEEEER dankbaar zijn :p .

DVDProfilersFilmgek
24-01-2008, 15:18
Ik word er helemaal gestoord van. Ik wil mijn Pioneer DVD recorder DVR-433H-K aansluiten op mijn Samsung twintuner SMT-1100t (KPN) en mijn oude televisie met 1 scartaansluiting, maar het wil maar niet lukken :twisted: . HELP!!!!!
Ik ben een ontzettende leek, dus help mij in Jip&Janneke-taal. Ik zal je ZEEEER dankbaar zijn :p .


koop een scart switch, voorbeeld:

http://www.allekabels.nl/na/0/419/Scart-Schakelaar.html

http://www.allekabels.nl/product_images/gd_main_419_.jpg

1 Uit de Samsung twintuner komen 2 scartkabels
2 de scartkabel van de twin tuner bedoeld voor de recorder stop je in de recorder.
3 de scartkabel bedoeld voor naar de TV stop je in de scart schakelaar op positienr 3
4 in de recorder zit een scartuitgang voor naar de TV, deze stop je in de scartschakelaar op positie 1
5 op de scart schakelaar zit een uitgang voor een scartkabel naar de TV, stop hier een scartkabel in en stop deze in de TV
6 Als je naar de twintuner wilt kijken: zet je TV op de scart ingang en de scartschakelaar op view knopje 3
7 Als je naar de recorder wilt kijken: zet je TV op de scart ingang en de scartschakelaar op view knopje 1
8 Als je wilt opnemen van de twintuner, stel dan de twintuner in zoals bij jou bekent mag zijn, stel ook je recorder in, hij dient op te nemen van de ingang waarin je de twintuner hebt gestopt.

Moet lukken zo, appeltje eitje:wink:

linkingpin
28-01-2008, 09:44
Dankjewel!
Het is inderdaad gelukt. Niet met zo'n sjieke scart switch die jij laat zien, maar een simpele met slechts 2 scartingangen en switch knopje.
Eindelijk werkt alles!!
Ik ben nu bezig met stap 2: het overzetten van mijn eigen video-opnames naar de hard disk. Dat lukt ook.
Stap 3 wordt het overzetten van harddisk naar DVD. Ik was hiervoor bij een boekhandel om een DVD-rewritable te kopen om het uit te proberen. Er werd mij daar verteld dat er 2 soorten rewritables zijn, maar verder hadden ze er daar ook geen verstand van.
Mijn vraag is nu: waar moet ik op letten als ik een DVD-rewritable koop?

DVDProfilersFilmgek
28-01-2008, 21:53
Dankjewel!
Het is inderdaad gelukt. Niet met zo'n sjieke scart switch die jij laat zien, maar een simpele met slechts 2 scartingangen en switch knopje.
Eindelijk werkt alles!!
Ik ben nu bezig met stap 2: het overzetten van mijn eigen video-opnames naar de hard disk. Dat lukt ook.
Stap 3 wordt het overzetten van harddisk naar DVD. Ik was hiervoor bij een boekhandel om een DVD-rewritable te kopen om het uit te proberen. Er werd mij daar verteld dat er 2 soorten rewritables zijn, maar verder hadden ze er daar ook geen verstand van.
Mijn vraag is nu: waar moet ik op letten als ik een DVD-rewritable koop?

Fijn dat het gelukt is:wink:

Er zijn 2 soorten, ze worden + en - genoemd. Het is maar net wat je recorder ondersteund. Omdat je aangeeft er niet veel van te weten heb ik er even je gebruiksaanwijzing bijgepakt, het blijkt dat je zowel + als - schijfjes kunt afspelen:

DVD-Video/DVD-R/DVD-RW/Dual-layer (DL) DVD-R (Video Mode)/DVD-RAM/DVD+R/DL DVD+R/DVD+RW/CD/SVCD/VCD/CD-R/CD-RW

MAAR je kunt geen + schijfjes branden!!!!


Je zult dus - schijfjes moeten kopen, je recorder kan de volgende schijfjes branden:

DVD-R, DVD-RW / DVD-R, DVD-RW, Dual-layer DVD-R

Je kunt dus enkel de - soorten van DVD branden.

Waar je op moet letten voor het branden:

1 de kwaliteit waarin je wilt branden, hoe langer de speelduur die je kiest, hoe slechter de beeldkwaliteit zal worden. Je kunt de volgende mogelijkheden instellen:

Single layer Disc/Dual-layer DVD-R (Video Mode)
XP (FINE): +/- 1 hr/1.8 hrs
SP: +/- 2 hrs/3.5 hrs
LP: +/- 4 hrs/7.1 hrs
EP: +/- 6 hrs/10.7 hrs
SLP: +/- 8hrs/14.3 hrs
SEP: +/- 10 hrs/17.9 hrs
MN: +/- 1-13 hrs/1.8-24 hrs

UITLEG:
Er staan 2 tijden naast elkaar, de eerste tijd is voor de single layer(een schijfje met 1 laag) de tweede tijd is voor een schijfje met 2 lagen (dual layer)
In bovenstaande hebben we het over DVD -R schijfjes, dat zijn schijfjes die je eenmalig kunt beschrijven, als ze mislukken is het jammer, je kunt het niet overnieuw doen, weggooien is dan de oplossing(je hoeft niet bang te zijn, het zal meestal goed gaan)

Wil je een schijfje dat je meerdere malen kunt gebruiken, dan moet je een DVD -RW schijfje kopen, deze kun je wissen(formateren) en weer opnieuw gebruiken, deze schijfjes zijn er tot op heden maar met 1 laag, in zogenaamde single layer uitvoering.

2 Na het branden dien je een schijfje af te sluiten als je hem op een standalone (een losse DVD speler) wilt afspelen, dat afsluiten wordt ook wel finaliseren genoemd, in het engels heet het finalize.

Sterkte, laat maar weten of het gelukt is en als je nog vragen hebt, dan kun je ze gerust stellen.

linkingpin
29-01-2008, 07:41
Geweldig, zo'n uitgebreid antwoord van iemand die er verstand van heeft!
Ik ga het direct proberen. Dan kan ik eindelijk die videorecorder het raam uitgooien.
Nogmaals bedankt!

linkingpin
29-01-2008, 08:54
De DVD-RW's die worden aangeboden zijn soms 2x en soms 4x gecertificeerd. Wat betekent dat?
En heb je wellicht enig idee welke merk het beste werkt met mij Pioneer HD Recorder?

DVDProfilersFilmgek
29-01-2008, 12:07
De DVD-RW's die worden aangeboden zijn soms 2x en soms 4x gecertificeerd. Wat betekent dat?
En heb je wellicht enig idee welke merk het beste werkt met mij Pioneer HD Recorder?


2x en 4x zijn brandsnelheden, de recorder of in het geval van een PC, zal een testje doen en kijken welke snelheid het beste past bij de schijf die hij gaat branden.

Van de merken weet ik niet welke het best bij de Pioneer passen, dit omdat ik mij niet zelf bezig houd met branden en hierdoor minder op de hoogte ben van de prestaties en levensduren van de diverse merken.

Uit een ver verleden zou ik bijvoorbeeld MAM aanraden als het een DVD-R moet zijn en voor een DVD-RW bijvoorbeeld Sentinel of Verbatim. Neem geen onbekend of supervoordelige merk, hoge kans op korte levensduur of mislukte schijfjes. Je kunt om zeker te gaan eerst eens een merk proberen, maar houd in je achterhoofd dat een gebrande DVD soms maar een half jaar tot 5 jaar goed blijft, de fabrikanten geven geen garantie.

rguich
17-05-2008, 16:25
koop een scart switch, voorbeeld:

http://www.allekabels.nl/na/0/419/Scart-Schakelaar.html

http://www.allekabels.nl/product_images/gd_main_419_.jpg

1 Uit de Samsung twintuner komen 2 scartkabels
2 de scartkabel van de twin tuner bedoeld voor de recorder stop je in de recorder.
3 de scartkabel bedoeld voor naar de TV stop je in de scart schakelaar op positienr 3
4 in de recorder zit een scartuitgang voor naar de TV, deze stop je in de scartschakelaar op positie 1
5 op de scart schakelaar zit een uitgang voor een scartkabel naar de TV, stop hier een scartkabel in en stop deze in de TV
6 Als je naar de twintuner wilt kijken: zet je TV op de scart ingang en de scartschakelaar op view knopje 3
7 Als je naar de recorder wilt kijken: zet je TV op de scart ingang en de scartschakelaar op view knopje 1
8 Als je wilt opnemen van de twintuner, stel dan de twintuner in zoals bij jou bekent mag zijn, stel ook je recorder in, hij dient op te nemen van de ingang waarin je de twintuner hebt gestopt.

Moet lukken zo, appeltje eitje:wink:

Via de verbinding tussen de decoder en recorder kun je toch ook via het AV kanaal van de decoder de recorder tevoorschijn krijgen? Dus daar hoef je dan toch geen aparte scart verbinding voor te leggen via een schakelaar...?
Of mis ik dan nog wat??

DVDProfilersFilmgek
17-05-2008, 21:45
Via de verbinding tussen de decoder en recorder kun je toch ook via het AV kanaal van de decoder de recorder tevoorschijn krijgen? Dus daar hoef je dan toch geen aparte scart verbinding voor te leggen via een schakelaar...?
Of mis ik dan nog wat??

Er zijn veel verschillende omstandigheden waarin je kunt verkeren, elke omstandigheid kan meer of minder problematisch zijn. In dit geval ging het om iemand met 2 apparaten en 1 wat oudere TV met maar 1 scart ingang.

In dit geval dient de switch(schakelaar) om tussen beide apparaten te schakelen.

Ook de twintuner beschikt over 2 uitgangen, 1 bedoeld voor de recorder en 1 bedoeld voor de TV.

In dit geval werden de beide uitgangen van de 2 apparaten aangesloten op de switch, dit zodat je dan kan kiezen tussen beide apparaten, en werd de uitgang van de twintuner bedoeld voor de recorder op de recorder aangesloten.

Ik weet niet wat je mist, al zou je een recorder kunnen hebben met meerdere ingangen, dacht dat het in dit geval niet zo was...., je zou dan die recorder als switch kunnen gebruiken, maar wat ik al schreef, het ligt aan de omstandigheden en die kunnen voor ieder van ons verschillend zijn.

Er is bijna voor ieder probleem wel een oplossing:grin:

rguich
17-05-2008, 23:39
Mijn gedachte was dat in dit scenario de recorder maar 1 scart nodig heeft. En voor de tv dus ook. De decoder/twin-tuner heeft 1 scart voor de tv en een scart voor een recorder en bij mijn weten als je de decoder op het (juiste) av kanaal zet dan heb je je recorder te pakken zonder behulp van een switch.
Dit ga ik zelf nog even testen trouwens, want als ik mijn recorder aanzet overruled ie (automatisch) m'n decoder in deze setup :)
Of wacht! Ik heb het nu zo ingesteld dat ik dat met de afstandsbediening van de decoder kan doen (kan je in het menu instellen).
Maar ik heb een single tuner, zoek nog een twin tuner ^^

rguich
20-05-2008, 06:38
Hmmmz, gisteren zo'n twin tuner 2ehands overgenomen, maar ik krijg het nog niet voor elkaar iets te programmeren en iets anders te bekijken.
Decoder scart1 zit op de tv, scart2 op de hdd-recorder. Als ik op het av kanaal van de hdd-recorder kijk, heb ik beeld van de decoder, maar als ik schakel, neemt hij gewoon wat anders op...
Wat doe ik verkeerd?

EDIT:
Bovenstaande scenario gold als ik direct opnam met de dvd-recorder.
Als ik programmeer, heb ik alleen zwart beeld :(

DVDProfilersFilmgek
20-05-2008, 13:36
Hmmmz, gisteren zo'n twin tuner 2ehands overgenomen, maar ik krijg het nog niet voor elkaar iets te programmeren en iets anders te bekijken.
Decoder scart1 zit op de tv, scart2 op de hdd-recorder. Als ik op het av kanaal van de hdd-recorder kijk, heb ik beeld van de decoder, maar als ik schakel, neemt hij gewoon wat anders op...
Wat doe ik verkeerd?

EDIT:
Bovenstaande scenario gold als ik direct opnam met de dvd-recorder.
Als ik programmeer, heb ik alleen zwart beeld :(

Is de antenne op de twintuner doorverbonden?

Bedenk wel dat een geprogrammeerde uitzending alleen start op die tijd die je hebt voorgeprogrammeerd en dat je in de tussentijd geen beeld zult hebben. Lees de gebruiksaanwijzing maar eens rustig door:idea:

Je kunt alleen opnemen van de ingang op je recorder waarop je de twintuner hebt aangesloten.

rguich
21-05-2008, 14:18
Stomtoevallig stapte ik gisteren in de auto om boodschappen te doen en zag ik nog een heel klein coax kabeltje liggen. Die op de loop-in en loop-out (zo heten die geloof ik) aangesloten en toen werkte het!
Wat mij bevreemdde is dat je extern een kabeltje moet aansluiten voor puur een interne functie (dat gevoel heb ik nu in ieder geval...) ?_?

Rest mij nog de vraag of het ook mogelijk is om het kanaal wat geprogrammeerd staat voor opname, of ik deze ook op een TV kan weergeven, zodat ik op 2 TV's een ander kanaal kan bekijken. De tv/vcr knop op de afstandsbediening schakelt in ieder geval niet...

Ik heb er helaas geen handleiding bij gekregen en kan deze ook niet op internet vinden. Als iemand deze wel weet te vinden hoor ik dat ook graag ;)

DVDProfilersFilmgek
21-05-2008, 19:45
Stomtoevallig stapte ik gisteren in de auto om boodschappen te doen en zag ik nog een heel klein coax kabeltje liggen. Die op de loop-in en loop-out (zo heten die geloof ik) aangesloten en toen werkte het!
Wat mij bevreemdde is dat je extern een kabeltje moet aansluiten voor puur een interne functie (dat gevoel heb ik nu in ieder geval...) ?_?

Rest mij nog de vraag of het ook mogelijk is om het kanaal wat geprogrammeerd staat voor opname, of ik deze ook op een TV kan weergeven, zodat ik op 2 TV's een ander kanaal kan bekijken. De tv/vcr knop op de afstandsbediening schakelt in ieder geval niet...

Ik heb er helaas geen handleiding bij gekregen en kan deze ook niet op internet vinden. Als iemand deze wel weet te vinden hoor ik dat ook graag ;)

Idd een beetje klungelig dat je buitenom de antenne doorverbind naar de 2e tuner, maar het is niet anders.

Dat wat je op kunt nemen kun je vanzelfsprekend ook zien op een andere TV, het is alleen een beetje gebruiksonvriendelijk, zappen kun je op die manier wel vergeten;) Een 2e abbo schijnt maar iets van 3 euro in de maand te kosten...

De gebruiksaanwijzing is op te vragen bij KPN zelf, heb deze vraag al eerder gehad, vraag mij af waarom KPN hem niet online laat staat, iig schijnt KPN hem zonder problemen aan je te kunnen geven.

rguich
22-05-2008, 08:15
Handleiding toch gevonden: http://www.kpn.com/tv/digitenne/gebruiksaanwijzingen-en-handleidingen-/Samsung-ST.htm

Ik krijg trouwens niet het kanaal van de tweede tuner geoutput zeg maar. Als ik de tv/vcr knop druk (dat zal ik moeten doen denk ik?), switcht hij niet. Ik had zelfs nog even een splitter op de loop-out antenne aangesloten en een coax kabel naar een tweede tv doorgetrokken, maar daarmee kreeg ik ook geen beeld op de tweede tv.

Enig idee hoe ik dit kan bewerkstelligen?
Ik bedenk me trouwens dat dit wellicht sowieso niet gaat werken, aangezien de decoder niet zowel de TV scart als de VCR scart tegelijkertijd zou kunnen outputten (we hebben ook immers een knop op de AB om te switchen tussen TV/VCR), of maak ik hierin een denkfout?

Wat ik handig zou vinden is, aangezien ik gebruik maak van een wireless a/v transmitter via de tuner van de hdd-recorder voor de tv van in slaapkamer, dat ik door het programmeren van een kanaal op de decoder een andere zender kan worden bekeken in de slaapkamer dan in de woonkamer. Maar zoals gezegd, dat moet je de zenders van beide tuners tegelijk kunnen weergeven, en dat kan met deze decoder volgens mij niet...

Een 2e abbo is idd 3 euro per maand, maar dan zit je wel aan een contract van 2,5 jaar vast vertelde ze mij bij de Primafoon zaak. Daarbij heb ik het zelden nodig en komt er waarschijnlijk nog een usb adapter bij :)

DVDProfilersFilmgek
22-05-2008, 14:24
Handleiding toch gevonden: http://www.kpn.com/tv/digitenne/gebruiksaanwijzingen-en-handleidingen-/Samsung-ST.htm

Ik krijg trouwens niet het kanaal van de tweede tuner geoutput zeg maar. Als ik de tv/vcr knop druk (dat zal ik moeten doen denk ik?), switcht hij niet. Ik had zelfs nog even een splitter op de loop-out antenne aangesloten en een coax kabel naar een tweede tv doorgetrokken, maar daarmee kreeg ik ook geen beeld op de tweede tv.

Enig idee hoe ik dit kan bewerkstelligen?
Ik bedenk me trouwens dat dit wellicht sowieso niet gaat werken, aangezien de decoder niet zowel de TV scart als de VCR scart tegelijkertijd zou kunnen outputten (we hebben ook immers een knop op de AB om te switchen tussen TV/VCR), of maak ik hierin een denkfout?

Wat ik handig zou vinden is, aangezien ik gebruik maak van een wireless a/v transmitter via de tuner van de hdd-recorder voor de tv van in slaapkamer, dat ik door het programmeren van een kanaal op de decoder een andere zender kan worden bekeken in de slaapkamer dan in de woonkamer. Maar zoals gezegd, dat moet je de zenders van beide tuners tegelijk kunnen weergeven, en dat kan met deze decoder volgens mij niet...

Een 2e abbo is idd 3 euro per maand, maar dan zit je wel aan een contract van 2,5 jaar vast vertelde ze mij bij de Primafoon zaak. Daarbij heb ik het zelden nodig en komt er waarschijnlijk nog een usb adapter bij :)

Het 2e signaal kan idd niet via coax(antenne) bekeken worden, maar wel via de scart. Vanzelfsprekend kan de twintuner gelijktijdig 2 signalen uitsturen over de 2 scarts, als hij dat niet zou kunnen dan had hij geen nut.

Helaas kun je dat 2e signaal alleen maar kijken als je het als zodanig gaat programmeren, het signaal dat bestemd is voor de recorder(kan ook een TV zijn) wordt alleen weergegeven op die tijdstippen zoals het geprogrammeerd is/wordt, vandaar mijn opmerking dat je het zappen wel kunt vergeten. Ik zag in de gebruiksaanwijzing ook dat je de zender die je wilt zien ook direct kunt kiezen, je dient hem wel zelf te selecteren met OK.

Aanvulling:

Neem de gebruiksaanwijzing nog eens een keer op je gemak door, je hebt geen beeld als je naar VCR schakeld????, heb je bij de 2e tuner wel de zenders opgezocht? De opmerking over de USB adapter ontgaat me even....

rguich
22-05-2008, 15:38
Ik krijg in ieder geval de output van het geprogrammeerde kanaal (de tweede tuner) niet tevoorschijn op mijn tv, terwijl ik zou verwachten dat deze over de VCR scart gaat, maar de VCR scart geeft ten alle tijde precies hetzelfde weer als de TV scart van de decoder. Of de TV scart overruled de VCR scart, maar dan zou de tv/vcr knop op de afstandsbediening het moeten doen, maar die doet dus niks (ik snap dat ik niet kan zappen, maar vooralsnog kan ik het dus nog steeds niet weergeven). Ik kan voor de grap de TV scart er eens uit trekken en kijken wat ie dan over de VCR scart doet...

Zie hier de USB tuner: http://www.kpn.com/televisie/Digitenne/apparatuur/Digitenne-USB-tuner.prod
Kun je op een computer aansluiten en dan ook digitenne kijken :)
Die wilde ik er sowieso nog bij nemen :) (als alles werkt zoals ik het wil)


Reactie op aanvulling:
Ik kan niet naar VCR schakelen. De hdd-recorder geeft gewoon altijd de output van de 1e tuner weer...
En de handleiding heb ik gisteren uitgeprint (die had ik nog niet), dus die moet ik nog even doornemen (denk alleen dat ie me niet dingen gaat vertellen die ik momenteel nog niet weet ;) )

DVDProfilersFilmgek
23-05-2008, 13:12
Ik krijg in ieder geval de output van het geprogrammeerde kanaal (de tweede tuner) niet tevoorschijn op mijn tv, terwijl ik zou verwachten dat deze over de VCR scart gaat, maar de VCR scart geeft ten alle tijde precies hetzelfde weer als de TV scart van de decoder. Of de TV scart overruled de VCR scart, maar dan zou de tv/vcr knop op de afstandsbediening het moeten doen, maar die doet dus niks (ik snap dat ik niet kan zappen, maar vooralsnog kan ik het dus nog steeds niet weergeven). Ik kan voor de grap de TV scart er eens uit trekken en kijken wat ie dan over de VCR scart doet...

Zie hier de USB tuner: http://www.kpn.com/televisie/Digitenne/apparatuur/Digitenne-USB-tuner.prod
Kun je op een computer aansluiten en dan ook digitenne kijken :)
Die wilde ik er sowieso nog bij nemen :) (als alles werkt zoals ik het wil)


Reactie op aanvulling:
Ik kan niet naar VCR schakelen. De hdd-recorder geeft gewoon altijd de output van de 1e tuner weer...
En de handleiding heb ik gisteren uitgeprint (die had ik nog niet), dus die moet ik nog even doornemen (denk alleen dat ie me niet dingen gaat vertellen die ik momenteel nog niet weet ;) )

De VCR scart eruithalen en de gebruiksaanwijzing eens doornemen,je weet maar nooit 8) ;)

Heb een PS3... die USB tuner, vraag me af of die ook zou kunnen werken onder Linux en in welk formaat hij de bestanden over de USB verstuurd, de informatie was maar zeer karig.

rguich
23-05-2008, 18:39
Ik meen gelezen te hebben dat de usb-tuner vooralsnog alleen op Windows XP en Vista werkt...
Op tweakers loopt er nog een uitgebreid topic over: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1239536
:)

DVDProfilersFilmgek
24-05-2008, 14:06
Ik meen gelezen te hebben dat de usb-tuner vooralsnog alleen op Windows XP en Vista werkt...
Op tweakers loopt er nog een uitgebreid topic over: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1239536
:)


Zo te zien niets voor....

BTW, ik bedoelde natuurlijk even de TV scart eruit om te kijken of je VCR scart wel beeld geeft.

rguich
25-05-2008, 14:14
Ik dacht al ;)
Als ik de TV scart er uit trek, heb ik nog steeds beeld ja. Maar hetzelfde als de TV scart, ook al heb ik wat geprogrammeerd. Dus dat geeft me toch te denken dat je de 2e tuner niet op televisie kunt weergeven, of toch stiekem wel?

DVDProfilersFilmgek
26-05-2008, 16:18
Ik dacht al ;)
Als ik de TV scart er uit trek, heb ik nog steeds beeld ja. Maar hetzelfde als de TV scart, ook al heb ik wat geprogrammeerd. Dus dat geeft me toch te denken dat je de 2e tuner niet op televisie kunt weergeven, of toch stiekem wel?

Echt wel, als een recorder het signaal van de scart kan opnemen, dan kan een TV het signaal weergeven.:bier:

Hoop dat je Twin tuner niet defect is, en dat hij gewoon werkt zoals hij dat zou moeten doen.

rguich
26-05-2008, 18:57
lol
Ik bedoel dat de tweede tuner het als tuner op het AV kanaal van een TV weergeeft, niet na een opname :P
Het ultieme doel is dat via TV scart en VCR scart op 2 verschillende tv's 2 verschillende zenders weer te geven, met 1 twintuner decoder...

DVDProfilersFilmgek
27-05-2008, 22:01
lol
Ik bedoel dat de tweede tuner het als tuner op het AV kanaal van een TV weergeeft, niet na een opname :P
Het ultieme doel is dat via TV scart en VCR scart op 2 verschillende tv's 2 verschillende zenders weer te geven, met 1 twintuner decoder...

Ik bedoel hetzelfde, het signaal dat kan worden opgenomen is hetzelfde signaal dat ook direct kan worden weergegeven via een TV, het is niet noodzakelijk om het eerst op te nemen, sorry als het er een beetje onduidelijk stond.:)