PDA

Bekijk de volledige versie : HD-DVD-recorder



Maeseken
23-01-2008, 17:22
Hallo,
Bij het copiëren van m'n HD naar een DVD-schijf kan ik op TV enkel kijken naar het beeld dat ik aan het copieren ben, gelijk welke zender ik kies. Heeft iemand een oplossing?

Mr_Parker
24-01-2008, 09:34
Via de scart verbinding wordt er een puls naar de tv gestuurd om deze op het juiste kanaal te zetten. Bij sommige recorders blijft deze puls continu actief en blokkeert hierdoor het omschakelen naar een ander kanaal. als je een beetje zoekt op dit forum kom je deze vraag al behoorlijk vaak tegen en ook het antwoord hoe je dit kan verhelpen. (Welk pinnetje je uit de scart kabel moet breken.)

P@trick_DVD
24-01-2008, 11:21
Dit kan ook een andere oorzaak hebben. Als je een decoder voor kabel-tv gebruikt welke je hebt doorgelust op de recorder, dan toont de TV via de scart ingang het signaal dat hij krijgt aangeboden van de recorder op het moment dat deze aan staat. Als je dan een kopie van HD naar DVD maakt, welke niet op hoge snelheid gebeurt (kopie wordt in realtime gedaan), dan speelt de recorder de opname gewoon af en toont deze ook in beeld. Bij kopieën op hoge snelheid heb je hier geen last van. De TV toont dan gewoon het beeld van de decoder dat via de recorder is doorgelust. Maar..., in alle gevallen moet je analoog kunnen kijken, behalve als je het probleem hebt dat Mr_Parker hierboven beschrijft.

Maeseken
27-01-2008, 16:54
Hallo Mr Parker en Patrick,

Een decoder gebruik ik niet dus ga ik op zoek naar de oplossing met het pinnetje in de scart. Ik houd jullie op de hoogte mocht het nog iets anders zijn.
Bedankt voor jullie reactie.