PDA

Bekijk de volledige versie : BD National Geagraphic: Amazing Planet problemen



Jurriaan Wittenberg
26-01-2008, 13:05
Hoi allemaal,

Als ik de BluRay van National Geographic: Amazing Planet op onze Pioneer BDP-LX-70 afspeel (toch niet de minste speler) dan krijg ik toch wel regelmatig macroblokken te zien. En die zijn zeker niet klein te noemen. Ze komen nog het meeste voor tijdens de stukjes computer gegenereerd materiaal maar misschien dat dat toeval is hoor.

Anderen nog ervaringen met deze disk die het vermelden waar zijn?

Zowiezo wel balen dat er op BluRay nog weinig Special Interest is te vinden binnen onze regio. Hints zijn wat dat betreft enorm welkom!

Groet,
Jurriaan

Pieter Kleine
26-01-2008, 17:58
DFW product met 1080i ratio. Hier ligt de oorzaak van de macro-blocking.

STaf
26-01-2008, 18:38
Echt? want ik heb de HD DVD versie, en daar is echt niets fout aan te zien... toch vreemd dan!!!

Albert Kostwinder
26-01-2008, 18:40
Heeft niets met 1080i te maken, ligt puur aan hoe dfw het op bd gezet heeft. De bd is gewoon slecht gedaan dus. Nature Journey is bijvoorbeeld ook 1080i en heeft echt een perfect beeld. ;)

Je zou ook die nieuwe serie van Razor (imax) kunnen bestellen. Kosten maar zo'n € 8,-- pers stuk bij dvdpacific.com en zien er best gaaf uit en zijn in 1080p.

http://www.dvdpacific.com/covers/full/dru400/u497/u49703epcp8.jpg bv Is ook gaaf en heeft uitmuntend geluid!. Is ingesproken door Darth Vader....:lol:

Jurriaan Wittenberg
28-01-2008, 00:58
Heeft niets met 1080i te maken, ligt puur aan hoe dfw het op bd gezet heeft. De bd is gewoon slecht gedaan dus. Nature Journey is bijvoorbeeld ook 1080i en heeft echt een perfect beeld. ;)

Je zou ook die nieuwe serie van Razor (imax) kunnen bestellen. Kosten maar zo'n € 8,-- pers stuk bij dvdpacific.com en zien er best gaaf uit en zijn in 1080p.

bv Is ook gaaf en heeft uitmuntend geluid!. Is ingesproken door Darth Vader....:lol:

TNX albert en staf, mss toch eens verhaal gaan halen bij de freeRS... heb daar nu alleen een beetje lang mee gewacht... of anders eens horen bij DFW ... zit ook iets in.

marcelb7
29-01-2008, 12:29
TNX albert en staf, mss toch eens verhaal gaan halen bij de freeRS... heb daar nu alleen een beetje lang mee gewacht... of anders eens horen bij DFW ... zit ook iets in.
Bij de FRS kunnen ze niet helpen, aangezien zij de disc niet fabriceren. Lijkt me nogal logisch.

Jurriaan Wittenberg
29-01-2008, 13:19
Bij de FRS kunnen ze niet helpen, aangezien zij de disc niet fabriceren. Lijkt me nogal logisch.

Hmm nou... Als iemand rommel verkoopt moet het best mogelijk zijn om daar verhaal te halen. Van BD/HD-DVD mag je verwachten dat het juist visueel een hoogstandje zal zijn. Als een product ondermaats is mag je daar een winkelier best wel op aanspreken. Als je als klant die feedback niet geeft heeft 'ie er ook niets aan.

marcelb7
05-02-2008, 12:43
Je kunt de winkelier er wel oop aanspreken, maar die kan je niet helpen om het product te verbeteren. Dat ligt geheel bij de desbetreffende uitgever.

Jobe
05-02-2008, 16:37
Heeft er iemand al iets naar DFW gestuurd dan?

Ik heb dezelfde problemen met Amazing Planet als de topicstarter, en ik heb een Sony BDP-S300 met Samsung 37M87 Full HD tv. Omdat ook bij Flyboys en in mindere mate Lord of War zich problemen voordoen, had ik al bedacht dat DFW misschien iets terug kon doen.
Ik denk dan bijv aan korting op nieuwe uitgave. Als er nog niemand iets ondernomen heeft, wil ik wel een mailtje sturen.

Claudio Santulli
05-02-2008, 16:42
Ik had ook de BD op mijn panny geprobeert een en al blokken.
Echter die zelfde titel op HD DVD is na genoeg helemaal vrij van Macro blocking
Kan komen door de Toshiba speler.

Enkele weken geleden was hier nog een uitgebreide topic over.
De nieuwe releases van DFW schijnen stukken beter te zijn.

windoweyez
05-02-2008, 17:02
Dit is ook precies de reden dat ik deze (en ook andere `oudere`) titels van DFW aan me voorbij laat gaan. Dan ga ik liever voor planet earth.....

Egon
05-02-2008, 17:48
volgens Br layout staat ook DTS geluid erop maar ik kan hem niet vinden.