PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is een conax module



Wim S.
27-01-2008, 16:48
Wat is een conax module en wat kan je ermee.

C0re
28-01-2008, 00:36
Volgens mij is Conax een coderingssysteem (net zoals, Irdeto, Nagravision, MediaGuard, Viaccess etc.). Ik weet bijvoorbeeld dat een aantal kabelmaatschappijen Irdeto als coderingssysteem gebruiken voor hun digitale pakketten (DVB-C). UPC is een uitzondering, die gebruikt Nagravision. Canal Digitaal gebruikt in Nederland een combi (simulcrypt) van MediaGuard en Irdeto (DVB-S). Conax wordt in Scandinaviƫ door Canal Digital gebruikt. Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Video_Broadcast#Cryptografie lees ik dat Digitenne (DVB-T) in Nederland Conax als coderingssysteem gebruikt. Met een geldige SmartCard (die gelinkt is aan je abonnementsvorm) en een DVB-T ontvanger met een Conax module kan je zo gecodeerde zenders ontvangen waarop je geabonneerd bent bij Digitenne. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mr_Parker
05-02-2008, 17:24
Heel simpel gezegd lijkt een "Conax Module" op een PCMCIA kaartje dat de meesten wel van laptops kennen. In deze module steek je de smartcard die je van je tv provider (in Nederland dus KPN voor digitenne / DVB-T) en dit geheel Conax module + smartcard plaats je in het slot in de tv die uitgerust is met een dvb-t tuner. De losse decoders die men oa bij primafoon kan kopen hebben een dergelijke module reeds vast ingebouwd en daar plaatst men dus direct de smartcard (lijkt op een bankpas) in.

Wim S.
10-02-2008, 13:10
Bedankt voor de reacties, ik weet inmiddels genoeg hierover.