PDA

Bekijk de volledige versie : Woolworth's (UK) dropt HD DVD



Brian2
28-01-2008, 15:53
http://www.t3.com/news/woolworths-blu-ray?=35152


High street giant kicks HD-DVD into touch after format takes beating over Christmas.

Warner and New Line have already told HD-DVD where to go. And now high street giant Woolworths has confirmed it's backing Blu-Ray too.
They're set to remove all traces of HD-DVD from their shelves from March and go all out in their support of Sony's format. Tosh's hi-def hero will only be available online.
The move comes after Blu-Ray outsold its rival in Woolies by a massive 10 to 1 over Christmas. The retailer is now the biggest seller of the format in the UK, with sales rising a massive 40% every month.
All 820 Woolworths stores here in the UK will get a Blu-Ray chart, as well as a back catalogue section.
Laugh all you want, but this move could really tip the balance on this side of the pond. And with more and more punters plumping for future-proof Blu-Ray players in the form of the PS3, it looks like we have a winner in the HD wars.



En dan het hilarische antwoord van Toshiba:




Olivier Van Wynendaele, European assistant general manager, Consumer Products Division, Toshiba Information Systems.

"We have been hugely successful in expanding the number of consumers owning HD DVD players. UK consumers can now pick-up an HD DVD player for less than £150, around half the cost of other HD formats. Even before pricing reached this level, HD DVD represented more than 60% of the overall standalone high definition market.

"Just as importantly for movie retailers, HD DVD has always enjoyed greater software sales per player than any other HD format. In fact, HD DVD owners have already bought around 3.5 movies each, compared to less than one movie sold per Blu ray device.

"While we're disappointed by Woolworths' decision, it is extremely early to spot which format will eventually win. As the figures I mention show - where consumers have a choice, they choose HD DVD. We're confident that HD DVD's affordability, fantastic choice of movies, great consumer experience and upcoming promotions will help it continue to strengthen its share of the market."

Grappig hoe ze eerste de PS3, in hun voordeel, niet meetellen, en daarna, weer in hun voordeel, wel meetellen.

pretorian22
29-01-2008, 11:41
je onderschrift zegt genoeg denk ik

BD count: 37 met andere woorden zoals zovaak op dit forum. fanboy gedrag. Nix beters te doen dan stukjes eruit te lichten om hd dvd zwart temaken?

En nee voordat je terug antwoord dat ik een hd dvd fanboy ben. ik heb zelfs meer blu rays als hd dvd's maar zoals ik ookal vaker vemeld heb. beetje kinderachtig gedrag hebben sommige hier

Edwin V
29-01-2008, 11:47
ik heb zelfs meer blu rays als hd dvd's Ik ook, en kijk nog met plezier naar beide en koop ook nog HD DVD van Paramount en Universal.

Met betrekking tot de reactie van Toshiba. Het is logisch dat een manager cijfers interpreteerd zoals 't 'm uitkomt. Dat doen alle bedrijven en politici. Erom lachen:bier: mag, maar belachelijk is 't niet.

pretorian22
29-01-2008, 11:50
ik koop ook gewoon beide. Als er een goede film uitkomt koop ik die op welke van de 2 formats dan ook. Merk zelfs dat als hij op beide formats uitkomt ik hem wel vaker koop op hd dvd trouwens. geen idee waarom.

alle managers interpreteren idd cijfers op de voor hun meest voordelige manier en echt niet alleen bij Toshiba

Brian2
29-01-2008, 12:20
Ik zou het geen fanboy gedrag noemen, het is gewoon het melden van een ontwikkeling. Ik heb toevallig Blu-ray omdat ik een PS3 heb en niet andersom. Had de PS3 een HD DVD drive gehad, had ik daar mijn films op gekocht. Ik heb geen HD DVD omdat het ondersteunen van twee formaten misschien handig is voor jezelf, maar niet voor de ontwikkeling op de lange termijn.

pretorian22
29-01-2008, 12:23
het ging me er ook niet om dat je met het nieuws kwam dat woolworth's hd dvd dropt maar hoe je erna toshiba belachelijk probeerde temaken door stukken tekst te kopieren met zogenaamd rare uitspraken van toshiba terwijl dat gewoon dagelijks overal gebeurd zulke uitspraken.

Zou trouwens niet weten waarom 2 formats ondersteunen ten nadele zou zijn voor mijn collectie ofzo. Bedoel heb een toshiba hd dvd speler die ik ook gewoon voor me dvd's gebruik en een ps3 die ik ook voor gamen gebruik dus zou ze toch wel allebei hebben want die toshiba had ik eerder dan mijn ps3

Albert Kostwinder
29-01-2008, 12:31
Ik heb geen HD DVD omdat het ondersteunen van twee formaten misschien handig is voor jezelf, maar niet voor de ontwikkeling op de lange termijn.

en jij denkt dat die ene hd dvd speler van jou het verschil zal maken? :roll:

Brian2
29-01-2008, 13:12
en jij denkt dat die ene hd dvd speler van jou het verschil zal maken? :roll:

Als we overal zo over denken wordt het nooit wat met deze wereld...

Reinbo
29-01-2008, 20:27
het ging me er ook niet om dat je met het nieuws kwam dat woolworth's hd dvd dropt maar hoe je erna toshiba belachelijk probeerde temaken door stukken tekst te kopieren met zogenaamd rare uitspraken van toshiba terwijl dat gewoon dagelijks overal gebeurd zulke uitspraken.

Tja, maar daarom mag je nog wel de absurditeit ervan opmerken. Overigens maakt Toshiba zichzelf belachelijk, zij doen immers die uitspraak.

Pieter Kleine
29-01-2008, 20:34
Zo absurd zijn die uitspraken dus niet. Verkoop van HD-dvd hardware is op dit moment weer in de lift dankzij de promotieacties.