PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic DMR eh57 DVD+RW



Sarita
29-01-2008, 08:52
Ik heb gister de zwarte recorder gekocht, zilver was helaas bij Media Markt uitverkocht.
Ik heb een aantal dvd+rw's van het merk Sony en huismerk van Kruidvat. Het rare is als ik een dvd rw erin stop, er gezegd wordt dat de disc uncompatible is. Volgens de specificaties zou het dvd+rw moeten afspelen. Zou het aan de bestanden kunnen liggen die erop staan: .avi en .srt?
Het speelt cd+rw wel af waar ook een .avi op staat.

Weet iemand hoe het werkt met het registeren van de recorder, DivX VOD?

DVDProfilersFilmgek
29-01-2008, 23:22
Ik heb gister de zwarte recorder gekocht, zilver was helaas bij Media Markt uitverkocht.
Ik heb een aantal dvd+rw's van het merk Sony en huismerk van Kruidvat. Het rare is als ik een dvd rw erin stop, er gezegd wordt dat de disc uncompatible is. Volgens de specificaties zou het dvd+rw moeten afspelen. Zou het aan de bestanden kunnen liggen die erop staan: .avi en .srt?
Het speelt cd+rw wel af waar ook een .avi op staat.

Weet iemand hoe het werkt met het registeren van de recorder, DivX VOD?

Het zou inderdaad kunnen dat de recorder bepaalde bestanden op een DVD niet wil afspelen, komt wel vaker voor bij apparaten die helemaal volgens de standaard werken. Zo zijn er de A-merken die bijvoorbeeld geen MP3 afspelen vanaf een DVD, maar weer wel vanaf een CD-r(W)

Je hoeft je niet te registreren, dat is alleen voor huur materiaal (VOD betekend Video On Demand), dat materiaal kun je hier niet huren en of je het kunt downloaden(tegen betaling!!! denk dat belangstelling nu helemaal nul is :wink: ) weet ik niet, voor die informatie kun je beter op hun website kijken.

Sarita
31-01-2008, 11:09
Het zou inderdaad kunnen dat de recorder bepaalde bestanden op een DVD niet wil afspelen, komt wel vaker voor bij apparaten die helemaal volgens de standaard werken. Zo zijn er de A-merken die bijvoorbeeld geen MP3 afspelen vanaf een DVD, maar weer wel vanaf een CD-r(W)

Je hoeft je niet te registreren, dat is alleen voor huur materiaal (VOD betekend Video On Demand), dat materiaal kun je hier niet huren en of je het kunt downloaden(tegen betaling!!! denk dat belangstelling nu helemaal nul is :wink: ) weet ik niet, voor die informatie kun je beter op hun website kijken.


Ik had een link van een gebruiker gekregen en in die forum stond dus dat het geen dvd+rw afspeelt, jammer. Ik doe de panasonic weg en probeer de somy rdr hx650, hopelijk speelt het dvd+rw wel af en de .avi en .srt bestanden.

O oke, ik had al zo iets gelezen dat het om het downloaden van films ging. Dan hoef ik dat niet te doen, vooral niet tegen betaling.

peter smits
08-02-2008, 20:23
ik denk dat je de disc moet finaliseren voordat je hem kunt afspelen.
groetjes,peter8)

ungodlyLG
21-03-2008, 00:58
kan enkel divx op een DVD-R en een cd afspelen en geen DVD+R of RW
zie in de handleiding
vind het wel dom want ik gebruik altijd DVD+R
klote panasonic. En ik maar denken dat panasonic met alle gangbare formaten werkt!
Duidelijk niet

Buffy-freak1980
12-12-2009, 21:14
Dit is een veel voorkomend probleem, zo heb ik gezien.
Ik had ook hetzelfde probleem, tot ik een topic hier tegenkwam. Wie weet dat het voor iedereen ook hetzelfde werkt. Daarom hier nu maar een reactie hoe ik het opgelost. Mij werd de tip gegeven om alle timer-opnames te wissen die je geprogrammeerd heb. De opgeslagen opnames kunnen blijven staan, maar de timer-opnames wissen geeft je de mogelijkheid ook gebrande dvd's te kijken. Het werkte in ieder geval bij mij wel.

manu
01-02-2010, 11:41
Ik zit al tijden met hetzelfde probleem: erg frustrerend!! Als je niets geprogrammeerd hebt, zou hij dus wel gekopieerde video's afspelen? Lijkt me sterk, maar ik ga het zeker proberen.

Ik heb in elk geval dvd-r's aangeschaft, maar moet ik verder nog ergens op letten? Kan ik gewoon avi-bestanden met srt-ondertitels branden? En maakt het iets uit met welk programma ik de boel brand? Alle hulp is welkom, want ik ben het grondig beu om enkel gekochte dvd's te kunnen afspelen.

Tvfreak
07-07-2010, 08:31
kan enkel divx op een DVD-R en een cd afspelen en geen DVD+R of RW
zie in de handleiding
vind het wel dom want ik gebruik altijd DVD+R
klote panasonic. En ik maar denken dat panasonic met alle gangbare formaten werkt!
Duidelijk niet


Hallo,

Heb zelf de Panasonic EH49, prima apparaat.

Belangrijk is echter: voordat je nieuwe DVD+r, DVD+rw, DVD+r DL, etc. wilt gebruiken met je Panasonic DVDrecorder, moet je de disc eerst formatteren met de recorder, pas dan kun je de nieuwe disc zonder meer en zonder problemen gebruiken.

Laat svp even weten of het is gelukt.

Met vriendelijke groeten,

Tvfreak

Frank K.
13-07-2010, 17:33
Lol, nog geen drie jaar oud maar wel inmiddels jong belegen :P

Samba-boy
14-07-2010, 00:53
DMR-EH57? Jup, that's the one I have. Het was de beste uit een consumentenbond-test dus ik dacht, ik neem hem. Alles wat ik nodig had zat in dit apparaat. Ik was er zowat verliefd op. Ok, digitale TV vanaf de Humax ir-Fox via Scartkabel aangesloten op de HDD zorgde wel voor enige kwaliteitsvermindering van het beeld (Wilde/wil ook wel weten hoe ik dezelfde kwaliteit aanhoud als dat ik binnenkrijg van de digitale source :P), maar ach, hij brandde de DVD's tenminste perfect. Ik was verliefd.

...Totdat enkele maanden geleden mijn apparaat totaal geen DVD+R's meer wilde formatteren en dus DVD+R niet meer kon branden. Iedere DVD+R die ik erin deed, verklootte hij door, nadat ik op ja drukte bij "Wilt u deze schijf formatteren?" als vanouds, de DVD te formatteren en dan de melding te geven "Formatteren mislukt". Kon daarna niets meer met het schijfje aanvangen en heb zo zeker 15 schijfjes weg kunnen gooien.

Iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het apparaat sinds augustus/september 2008.

DVDProfilersFilmgek
14-07-2010, 18:47
DMR-EH57? Jup, that's the one I have. Het was de beste uit een consumentenbond-test dus ik dacht, ik neem hem. Alles wat ik nodig had zat in dit apparaat. Ik was er zowat verliefd op. Ok, digitale TV vanaf de Humax ir-Fox via Scartkabel aangesloten op de HDD zorgde wel voor enige kwaliteitsvermindering van het beeld (Wilde/wil ook wel weten hoe ik dezelfde kwaliteit aanhoud als dat ik binnenkrijg van de digitale source :P), maar ach, hij brandde de DVD's tenminste perfect. Ik was verliefd.

...Totdat enkele maanden geleden mijn apparaat totaal geen DVD+R's meer wilde formatteren en dus DVD+R niet meer kon branden. Iedere DVD+R die ik erin deed, verklootte hij door, nadat ik op ja drukte bij "Wilt u deze schijf formatteren?" als vanouds, de DVD te formatteren en dan de melding te geven "Formatteren mislukt". Kon daarna niets meer met het schijfje aanvangen en heb zo zeker 15 schijfjes weg kunnen gooien.

Iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het apparaat sinds augustus/september 2008.


Schijfjes op je PC formateren en dan branden met je Pana:idea: