PDA

Bekijk de volledige versie : Remake 'Nightmare on Elm Street'



Sjeisbroochem
31-01-2008, 13:32
Ik heb gezocht of deze topic al bestond maar niet gevonden met de slecht werkende zoekfunctie.

Remake 'Nightmare on Elm Street' in de maak
Uitgegeven op woensdag 30 januari 2008 om 13:41:22

[/URL][URL="javascript:mail_bericht('novum',496773)"] (javascript:print_bericht('novum',496773))
(Novum) - Michael Bay gaat een remake produceren van de horrorklassieker 'Nightmare on Elm Street'. New Line brengt de uit 1984 stammende film van Wes Craven terug op het witte doek. Dat meldt filmvakblad Variety.
Bay is vooral bekend als regisseur van 'Armageddon' en 'Transformers'. Samen met zijn compagnons Andrew Form en Bradley Fuller produceerde hij al eerder horrorremakes van onder meer 'The Texas Chainsaw Massacre' en 'The Hitcher'. Ook staat een nieuwe versie van 'Friday the 13th' op stapel en is het drietal druk bezig met het plannen van een remake van de Hitchcock-klassieker 'The Birds'.
'Nightmare on Elm Street' vertelt het verhaal van de vermoorde Freddy Krueger, wiens geest de kinderen van zijn moordenaars in hun dromen om zeep helpt. De film was voor New Line zeer lucratief en kreeg negen filmvervolgen en twee tv-series.
Het is nog niet duidelijk of acteur Robert Englund in de remake de rol van Freddy Krueger weer op zich neemt.


Ik begrijp niet eerlijk gezegd niet zo goed waarom hier een remake van gemaakt moet worden. De originele Nightmare on Elmstreet is een horror klassieker en heeft de tand des tijds goed doorstaan. De film is zelfs nu nog steeds heel goed te pruimen.

Op een bejaarde Freddy zit al helemaal niemand te wachten.

BrianB
31-01-2008, 14:32
Ik zie een remake sowieso niet zitten, maar zonder Englund wordt het helemaal niets. Ik snap inderdaad niet waarom zoveel films geremaked moeten worden. The Birds heeft het absoluut niet nodig. Nightmare on Elm Street niet. Eigenlijk geen enkele film die hier bij staat.
Ik las ook dat The Evil Dead een remake krijgt. Oke, Sam Raimi werkt er aan mee, maar waarom? Het origineel zit zo goed in elkaar (en dat geldt eigenlijk voor al deze voorbeelden) dat een remake hier nooit aan kan tippen. Maar ja, het levert geld op.
En dan krijg je straks ook nog mensen die de remake weer beter vinden :roll:.

Jeroen D
31-01-2008, 14:40
Ik zie een remake sowieso niet zitten, maar zonder Englund wordt het helemaal niets. Ik snap inderdaad niet waarom zoveel films geremaked moeten worden. The Birds heeft het absoluut niet nodig. Nightmare on Elm Street niet. Eigenlijk geen enkele film die hier bij staat.
Ik las ook dat The Evil Dead een remake krijgt. Oke, Sam Raimi werkt er aan mee, maar waarom? Het origineel zit zo goed in elkaar (en dat geldt eigenlijk voor al deze voorbeelden) dat een remake hier nooit aan kan tippen. Maar ja, het levert geld op.
En dan krijg je straks ook nog mensen die de remake weer beter vinden :roll:.

Ik vind de remake ook vaak beter dan het origineel ? Mag dat niet ?

RickySway
31-01-2008, 14:43
Ik zie een remake sowieso niet zitten, maar zonder Englund wordt het helemaal niets. Ik snap inderdaad niet waarom zoveel films geremaked moeten worden. The Birds heeft het absoluut niet nodig. Nightmare on Elm Street niet. Eigenlijk geen enkele film die hier bij staat.
Ik las ook dat The Evil Dead een remake krijgt. Oke, Sam Raimi werkt er aan mee, maar waarom? Het origineel zit zo goed in elkaar (en dat geldt eigenlijk voor al deze voorbeelden) dat een remake hier nooit aan kan tippen. Maar ja, het levert geld op.
En dan krijg je straks ook nog mensen die de remake weer beter vinden :roll:.


ik zie liever remakes dan waardeloze pulp zoals 'Stealth' en watniet. Nightmare on Elm Street is geweldig, maar in de tijd van 'hostel' en 'saw' komt Freddy over als een major pussy. Of Michael Bay in staat is een échte duistere horror van Freddy te maken is wat ik het meeste vrees. gezien zijn popcornfetish vrees ik dat het hem niet gaat lukken.

The Birds heeft het absoluut wel nodig. Die film heb ik op dvd ... en laten we eerlijk zijn: eng is hij niet. Evil Dead 1 en 2 zijn bijna al een remake van elkaar, met het derde deel eerder de échte sequel.

Mijn punt blijft: ik heb de eerste 'Nightmare' op DVD staan en ben er vreselijk blij mee. briljante film! Ik zou graag hier een nog duistere en sinistere remake van zien ... zodat ik ook die, op bluray, naast me klassieke dvdtje kan zetten.

Maar remakes zijn allang niet allemaal meer slecht. Neem Rob Zombie's Halloween. Je kan zeggen wat je wilt, maar die Michael Myers is geloofwaardiger, enger en briljanter uitgewerkt dan alle vorige Halloween's bij elkaar.
Bring on the pain :)

Jeroen D
31-01-2008, 14:45
Ik heb ook niets tegen remakes. Neem The Ring, het japanse origineel is bagger, de remake is geweldig. Als je niet tegen remakes kunt, kijk ze dan gewoon niet.

frank_black
31-01-2008, 15:08
Ik vind het ook inderdaad een beetje nutteloos, die remakes.

ik las net ook ergens dat hij al jaren achter de rechten van een remake van A Clockwork Orange zit.

Hij mag van mij alles flikken, maar zodra hij aan een Kubrick komt en er mee doorzet is het fenomeen film voor mij ECHT helemaal verpest.

BrianB
31-01-2008, 15:18
De remakes zullen het origineel nooit doen vergeten, dat weet ik ook wel, maar ik vind het gewoon jammer en overbodig om te doen. En angst is denk ik subjectief, ik hoef The Birds echt niet 's avonds te zien.
En Michael Myers geloofwaardiger? Ik wil niet weten hoe hij veranderd in 'the Shape', zo is het juist enger. Nu zie je hem als een gepest kind, en krijg je medelijden met hem, terwijl je hem juist eng moet vinden. Ik wil Michael Myers absoluut niet als geloofwaardig zien. Wat krijg je straks? Freddy Krueger die seksueel misbruikt is door zijn vader, en daardoor kinderen is gaan vermoorden? Motieven vallen altijd tegen, en daarom is het des te enger als ze die niet hebben.

Lorre
31-01-2008, 16:10
Maar remakes zijn allang niet allemaal meer slecht. Neem Rob Zombie's Halloween. Je kan zeggen wat je wilt, maar die Michael Myers is geloofwaardiger, enger en briljanter uitgewerkt dan alle vorige Halloween's bij elkaar.
Bring on the pain :)

Ben ik totaal niet mee eens. Geloofwaardiger? Enger? Briljanter? Ik denk dat we het over totaal verschillende films hebben.


Nightmare on Elm Street is geweldig, maar in de tijd van 'hostel' en 'saw' komt Freddy over als een major pussy

Nogmaals... Ik denk dat je volledig de verkeerde film voor ogen hebt. A Nightmare On Elm Street is nog steeds enorm sterk. Saw en Hostel kunnen het volgens mij niet halen. Bij Saw en Hostel willen ze gewoon de gore tonen zonder maar iets mee te voelen voor de personages. (Buiten Saw 1 dan gerekend) ANOES heeft dan tenminste enorm coole kill-scénes. Zoals de scéne waar Johnny Depp in zen bed wordt getrokken en dan al het bloed naar omhoog spuit tegen zen plafond. Of die in deel 3 waar Freddy de aders van een jongen uittrekt en poppenkast met hem speelt. Vind ik enorm goed en ziek. Daar kan Saw en Hostel toch niet aan tippen voor mij. Een oogje uithalen gewoon om iets te tonen aan de kijker vind ik niet spannend of geweldig. Freddy blijft een badass en moest hij tegenover diegene van Saw en Hostel staan, maakt hij gelijk gehakt van ze.


Wat krijg je straks? Freddy Krueger die seksueel misbruikt is door zijn vader, en daardoor kinderen is gaan vermoorden? Motieven vallen altijd tegen, en daarom is het des te enger als ze die niet hebben.

Euhm, er is al een heel deel van zijn achtergrond en motieven vrijgegeven en verteld in de films. Lees maar op wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Freddy_Krueger#Origin

Ik zou gewoon dit eens niet in kleine stukken willen zien, maar uitgebreid in een prequel-film. Zou veel leuker zijn dan deze remake. Ik heb niets tegen remakes, maar deze is toch echt overbodig. Veel liever een Freddy Vs. Jason, Nightmare On Elm Street prequel of sequel.

Englund zou wel terugkeren volgens de laatste geruchten:


Englund may be back for Elm Street redo

http://www.moviehole.net/img/freddy.jpg
The bad news? They're still planning to reboot the "Elm Street" series.
The good news? We mightn't be getting a new Freddy after all.
We've heard today that Robert Englund will be approached about reprising his role as Fred Krueger in the "Nightmare on Elm Street" remake. And so they bloody well should.
Man, did I get off the phone and wipe my brow. That's good news indeed. And can anyone imagine Englund actually knocking back the chance to play his one and only memorable character?
I don't think I'm as against the idea of remaking the film, as I am recasting the Dream killer, so if they bring back Englund, throw in a bit of an 'origin' story into the mix, and at least have Wes Craven oversee the production the idea won't stink as much - It'll still stink, if it's a remake of a perfectly good film they should simply 're-issue' at theatres, you just won't need a peg.

Marc T.
31-01-2008, 16:24
Ik vind het ook inderdaad een beetje nutteloos, die remakes.

ik las net ook ergens dat hij al jaren achter de rechten van een remake van A Clockwork Orange zit.

Hij mag van mij alles flikken, maar zodra hij aan een Kubrick komt en er mee doorzet is het fenomeen film voor mij ECHT helemaal verpest.



Ik sluit me hierbij aan. Er zou trouwens een wet moeten komen waarin Kubrick's werk onaantastbaar wordt en dat de man heilig verklaard wordt. 8)

Sjeisbroochem
31-01-2008, 16:38
Ik vind niet alle remakes per definitie slecht.
Texas chain saw massacre vond ik bijvoorbeeld een geslaagde remake.

Ik vind echter dat nightmare on elmstreet niet opnieuw gemaakt hoeft te worden omdat het origineel gewoon nog steeds een steengoede film is en wat mij betreft de beste uit de serie.

http://media.outnow.ch/Movies/Images/1984/NightmareOnElmStreet/dvd-film.ws/18.jpg

bodyguard1970
31-01-2008, 16:58
mss een idee de zoon van freddy krueger of zo iets.
maarja we wachten maar weer af wat dit weer gaat worden.
mss valt het allemaal wel mee,en is die film tegen die tijd best wel te pruimen:lol:

BrianB
31-01-2008, 18:28
Euhm, er is al een heel deel van zijn achtergrond en motieven vrijgegeven en verteld in de films. Lees maar op wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Freddy_Krueger#Origin

En zoiets vind ik juist afbreuk doen aan het personage.

Lorre
31-01-2008, 19:55
Als het goed gedaan is niet. Freddy heeft een enorm leuke achtergrond, maar het is tot nu toe gewoon matig verteld geweest. Een prequel vind ik daarom 1000x leuker.

Peter Neefs
31-01-2008, 20:03
Ik ben niet echt tegen een remake (en dan nog, het zou dat Hollywood niet tegenhouden), zolang hij maar goed gemaakt is. Ik vind persoonlijk de remake van Halloween beter dan het origineel (maar dat is enkel mijn mening natuurlijk), dus ik geef deze ook een kans, al blijft het origineel natuurlijk altijd een horror-klassieker. En staat de remake me niet aan dan kijk ik hem gewoon niet!

Bolo
03-02-2008, 17:54
Het is in hollywood gewoon om overal sequels,spinoffs of remakes te maken.. De orginaliteit is de laatste tijd ver te zoeken.

En de nieuwe Halloween beter?? De enige goede remake van de afgelopen jaren is The hills have eyes geweest.

Bolo
03-02-2008, 17:56
Als het goed gedaan is niet. Freddy heeft een enorm leuke achtergrond, maar het is tot nu toe gewoon matig verteld geweest. Een prequel vind ik daarom 1000x leuker.

En om hier nog fftjes op trug te komen... in de vervolgen die zijn geweest.. is alles wat een prequel kan behandelen al voorbij gekomen..:p of heb je alleen deel 1 maar gezien... dan raad ik je deel 3 en 7 ook aan..;)

Lorre
03-02-2008, 20:45
Heb je wel men post gelezen? Hoe kan ik vertellen dat zijn verhaal al gedeeltelijk verteld is in de vorige films zonder de hele reeks gezien te hebben?
Alles wat een prequel kan vertellen? No way! We hebben nooit het process gezien enz. We weten natuurlijk hoe het allemaal afloopt, maar ik zou het toch enorm interessant vinden. Hoe hij de kinderen lokte en hoe hij ze vermoorde. Hoe hij in de maatschappij functioneerde... Op zijn werk etc.... Een prequel is veel leuker dan terug een onnodige remake, want je weet nu al dat dit origineel nooit zal overtroffen worden.

Bolo
03-02-2008, 22:26
Heb je wel men post gelezen? Hoe kan ik vertellen dat zijn verhaal al gedeeltelijk verteld is in de vorige films zonder de hele reeks gezien te hebben?
Alles wat een prequel kan vertellen? No way! We hebben nooit het process gezien enz. We weten natuurlijk hoe het allemaal afloopt, maar ik zou het toch enorm interessant vinden. Hoe hij de kinderen lokte en hoe hij ze vermoorde. Hoe hij in de maatschappij functioneerde... Op zijn werk etc.... Een prequel is veel leuker dan terug een onnodige remake, want je weet nu al dat dit origineel nooit zal overtroffen worden.

Deel 1 en 3 en 6 laten al veel zien van dit gebeuren dus om het nog eens te vertellen is misschien leuk of wat jij zegt interessant...misschien maar volkomen onnodig en naar mijn mening is dreamwarriors toch net iets beter dan het orgineel.. Ik zeg verzin es wat nieuws zoals de SCREAM en SAW reeks waren.
En laat oude klassiekers voor wat ze zijn..........

Lorre
04-02-2008, 15:43
No Nightmare on Englund's Street

Robert Englund's term as Freddy Krueger may have come to end.

Platinum Dunes and New Line rocked the horror world last week when the production entities announced they were working together to overhaul the "Nightmare on Elm Street" brand (full story here (http://www.shocktillyoudrop.com/news/topnews.php?id=4423)). A number of industry sources recently phoned in to shed some light on the early discussions going on behind-the-scenes regarding "Nightmare"...and none of them include Englund starring as Krueger.

The franchise facelift includes discovering a new actor to polish up the finger knives and play the iconographic dream role Englund has practically made his second skin since '84.

Disheartening news for the fans, maybe, but rumor has it Michael Bay's Platinum Dunes is taking "Nightmare" back to square one...as in fresh start, hitting the reset button, making it their own (think "Texas Chainsaw Massacre" '03 and Friday the 13th (http://www.shocktillyoudrop.com/films.php?id=1490) '09). Because of this decision, they'd like to find another actor to carry the new Krueger into future films.

Again, early talks. Script-wise, nothing can be sealed up until the WGA strike meets an end...and it sounds like that may be sooner than later.Als dit waar is hoef ik hem zelf niet te zien. xD

Bolo
04-02-2008, 16:05
Als dit waar is hoef ik hem zelf niet te zien. xD

Nee idd waarom zouden ze hem niet gebruiken.. misschien voor wat je zei Lorre over prequel.. een jonge englund laten zien wordt moeilijk omdat die man al redelijk oud is..
Freddy vs Jason liet zien dat Englund best nog kon..

intexor
06-02-2008, 17:59
Dit kan nog wel eens een aardige remake worden. Van de originele reeks is volgens mij namelijk ook alleen het eerste deel echt het kijken waard (en die met Patricia Arquette was ook nog vrij aardig, het derde deel was dat als ik me niet vergis). Ik zie een update wel zitten, zolang ze Freddy maar niet zo cartoonesk maken als in alle sequels die reeds zijn uitgekomen.

EDIT: en dat ze Englund niet gebruiken vind ik niet meer dan logisch, het gaat om een remake, niet een zoveelste vervolg. Zou dom zijn om dan juist dezelfde acteur te nemen, zo is de remake bij voorbaat overbodig.

DanielC
06-02-2008, 18:26
Ik vind ook niet dat ze Englund moeten gebruiken als het om een remake gaat. Ze moeten het karakter van Freddy een meer duistere en meer realistische kant opgooien, precies wat Zombie bij Halloween gedaan heeft ... ik vond zijn Michael Myers velen malen angstaanjagender dan die van Carpenter.

Lorre
07-02-2008, 06:16
Smaken verschillen dan weliswaar. Rob Zombie's Halloween kan totaal niet op tegen de klassieke Carpenter's Halloween. 8) In het origineel was het een schim die je zag. De ene keer was hij er, de andere keer niet. The boogyman zoals ze in de film zeggen. In Zombie's versie was hij totaal niet creepy.

Paul_Knoop
07-02-2008, 12:37
Dit is mijn 1e reactie op remakes in het algemeen:

http://img.photobucket.com/albums/v604/ratm1966/g-a-f_meter.gif

En dit is die op Nightmare On Elmstreet:

http://www.glossynews.com/artman/uploads/puke-1.gif

Wim S.
07-02-2008, 17:46
Als het je geen fuck intereseert, waarom toch de moeite genomen om dit topic te lezen en te reageren. Had 'm dan overgeslagen in plaats van deze onzin die je nu post.

Ik vind het jammer dat hier een remake van komt, liever iets nieuws.
Maar de emakes van TCM, Halloween, The Omen waren toch wel weer heel erg leuk.

Paul_Knoop
07-02-2008, 23:08
Je zou is moeten nadenken hoe het proces gaat van ergens geen moer om geven, alvorens ik dat weet zal ik toch eerst moeten lezen waar het over gaat??

En ik hoop dat sommige snappen wat ik hiermee bedoelde, er komen steeds meer zeikerds op dit forum!!

Paul_Knoop
07-02-2008, 23:17
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik dat niet zozeer wil betrekken op jou als persoon ( sowieso krijg ik dan toch het: ik zit hier ook al heel lang hoor verhaal ) maar in het algemeen wordt er zo snel ingehakt op iemands mening!

Ik illustreerde mijn verhaal met 2 plaatjes!
Kevin Spacey kotste van walging in Se7en toch ook op iemand in de metro?? :mrgreen:

Wim S.
08-02-2008, 15:03
Ik vond jou trouwens juist een zeikerd, vandaar mij reactie.

Mr. Humphries
08-02-2008, 15:08
En ik hoop dat sommige snappen wat ik hiermee bedoelde, er komen steeds meer zeikerds op dit forum!!

het niveau van je bericht is bij geenstijl of op puberforumpjes wel gepast, maar hier vind ik te kinderachtig

Paul_Knoop
08-02-2008, 18:29
Ik word echt doodziek van al die mensen hier die zich allemaal als politieagent gedragen!
Ik ben er zelf namelijk 1 en ik zit niet te wachten op die kinderachtige uitspraken zoals puberforumpjes etc.:bier:

Mr. Humphries
08-02-2008, 18:39
Ik word echt doodziek van al die mensen hier die zich allemaal als politieagent gedragen!
Ik ben er zelf namelijk 1 en ik zit niet te wachten op die kinderachtige uitspraken zoals puberforumpjes etc.:bier:

een stuk volwassener bedoel je

Sjeisbroochem
08-02-2008, 21:52
Aha, Paul je hebt kennis gemaakt met de forum police zie ik. De moraalridders van dvd.nl, de Balkenendes en Rouvoeten van het internet die de normen en waarden hoog houden zijn hier volop te vinden.

Wim S.
08-02-2008, 21:58
Ik word verkeerd begrepen, maar Paul geeft aan dat deze film/remake 'm totaal niet intereseert maar waarom dan wel reageren op dit topic, dat snap ik dan niet en het gaat mij helemaal niet om die plaatjes. De Exorcist is 1 van mijn favoriete films dus qua kotsen ben ik wel wat gewend :)

MiiCk0s
09-02-2008, 23:19
Laat maar komen.

Bolo
10-02-2008, 12:13
Als je het gewoon laat off topic dingen die nergens over gaan in een topic te zetten heb je dit gezeur niet Paul Knoop....

abyssus
11-02-2008, 19:06
Het was volgens mij niet off topic Bolo, maar gewoon een nogal visuele manier van zn mening geven over de remake.


Afijn, de remake hoeft van mij dus niet. Niet zozeer omdat remakes per defenitie slecht zouden zijn (ik vond, ondanks dat ik het origineel alsnog beter vind, de remake van Dawn of the Dead toch niet verkeerd), maar meer omdat ik vind dat Nightmare on Elm Street nog steeds gewoon een fokking goede horrorfilm is! Staat nog steeds sterk, ook tussen de films van nu.

Meer 'diepgang' hoeft van mij ook niet, want als je de reeks kent, dan is het hele verhaal wel al degelijk verteld. Ik hoef het niet dan nog eens allemaal in één film voorbij te zien komen.

Paul_Knoop
14-02-2008, 13:11
Ik sluit me aan bij abyssus.
Ik vraag me echt af wat de studiobazen en regisseurs nou voor eer willen halen aan reeds uitgewerkt materiaal.
Er is in de jaren 80 ook iemand geweest die Freddy heeft bedacht dus waarom kan er nu niet iemand zijn die weer een nieuw personage bedenkt..
Maar het is helemaal hip en 'nu' om remakes te maken dus dan mag nu nightmare eraan geloven...
Erg jammer en ook spijtig dat het nog zoveel positieve animo krijgt ook in mijn ogen..:roll:

The Gr8oNe
14-08-2008, 00:29
Lees net dat Billy Bob Thornton de rol van Freddy Krueger gaat spelen.

Sjeisbroochem
14-08-2008, 13:48
Ja stond in de televaag.

mark t
14-08-2008, 15:01
Ik heb alleen nog maar gelezen dat Thornton benaderd zou zijn. Ik heb hierover nergens iets officieels gelezen -laat staan dat hij vastgelegd is voor die rol.

Dennis Kuijper
14-08-2008, 15:13
Lees net dat Billy Bob Thornton de rol van Freddy Krueger gaat spelen.
Billy Bob hoort bij mijn favoriete acteurs, verwacht zelf eerlijk gezegd niet dat hij dit gaat doen.

The Gr8oNe
14-08-2008, 15:22
Weet ook niet in hoe ver dit klopt, maar Robert Englund zelf schijnt dit gezegd te hebben.


Snel even het berichtje gezocht dat ik had gelezen op Hollywood.com.


HOLLYWOOD - Billy Bob Thornton, 53, is returning to his dark roots and will star as Freddy Krueger in a new
Nightmare on Elm Street movie, reports WENN.

Robert Englund, who played the part in eight films, revealed that Thornton will star in the horror films and is an "excellent choice" for the role.

Thornton is known for embracing dark roles like Karl Childers, a mentally-challenged murderer, in the 1996 thriller Sling Blade; Ed Crane, a chain smoking barber who has a pension for black mail in Ethan and Joel Coen's loopy melodrama The Man Who Wasn't There; and the role of a life time playing opposite Angelina Jolie in their short-lived marriage in which he went to such great lengths to get into character that he wore her blood in a vial around his neck.

Englund adds, "A big budget should mean the film will look a lot better than some of the old movies."

With the original Freddy's seal of approval--the next version is sure to be a dream.

mark t
14-08-2008, 15:41
Weet ook niet in hoe ver dit klopt, maar Robert Englund zelf schijnt dit gezegd te hebben.Deze bron (http://www.joblo.com/billy-bob-on-elm-st) suggereert dat ook Englund het nog niet zo stellig beweerd heeft:

And Englund stated that the last gossip he heard was that Thornton could be slipping on the sweater and burn makeup for the role.

Bolo
14-08-2008, 17:58
Deze bron (http://www.joblo.com/billy-bob-on-elm-st) suggereert dat ook Englund het nog niet zo stellig beweerd heeft:

And Englund stated that the last gossip he heard was that Thornton could be slipping on the sweater and burn makeup for the role.


Das een heel ander verhaal... vindt wel dat freddy zich onderscheidt van normale killers..

Jason zegt nix
Leatherface maakt domme geluiden

Types zoals freddy en pinhead( deze wordt dit jaar ook geremaked) moeten kunnen acteren en iets neerzetten.. net als ledger deed met de joker...


Jammer dat Englund niet meer terug komt... maar ja wordt ook moeilijk met die ouwe klus van hem om flashbacks te doen... maar goed ik vindt toch dat aller vervolg delen genoeg hebben laten zien... voor mij hoeft dit niet...

René.
07-02-2009, 01:26
tvp, dit lijkt mij juist heel interessant.

mark t
06-04-2009, 12:26
Jackie 'Rorschach (http://www.imdb.com/name/nm0355097/)' Earle Haley is bevestigd (http://www.bloody-disgusting.com/platinumdunes/) als de nieuwe Freddie.

Lorre
07-04-2009, 06:30
En sinds hem bezig gezien te hebben in Watchmen kon ik me niemand anders als opvolger voorstellen. Jammer van Englund, maar als het echt moet ben ik blij met deze keuze.

Jeroen D
07-04-2009, 07:18
Jackie 'Rorschach (http://www.imdb.com/name/nm0355097/)' Earle Haley is bevestigd (http://www.bloody-disgusting.com/platinumdunes/) als de nieuwe Freddie.

Goed nieuws. Deze man heeft zo al een enge kop (y)
Ben benieuwd wat ze van deze film gaan maken.

shadyelg
15-04-2009, 19:56
Ben meer benieuwt wat die man van Freddy weet te creëren(y)

superman
17-04-2009, 12:18
Goed nieuws. Deze man heeft zo al een enge kop (y)
Ben benieuwd wat ze van deze film gaan maken.M'n baas ook al, maar die speelt er niet in :-|

mark t
23-07-2009, 07:37
Er is inmiddels een teaser-poster (http://movies.ign.com/dor/objects/764505/a-nightmare-on-elm-street/images/a-nightmare-on-elm-street-20090722022758177.html?page=mediaFull).

Jeroen D
23-07-2009, 09:10
Coole poster !

http://moviesmedia.ign.com/movies/image/article/100/1006153/a-nightmare-on-elm-street-20090722103059768.jpg

deeii
24-07-2009, 13:47
Dit kan op zich nog wel leuk worden. De eerste is echt een klassieker heb me er zeer mee vermaakt. Posters zien er ook wel cool uit ja.

Robbie-x
01-08-2009, 00:02
gave poster.

Symphony X
01-08-2009, 00:13
Ik wil een teaser trailer!

DVD Watcher
01-08-2009, 00:41
Ik wil een teaser trailer!

Ik vind deze teaser er echt vet uitzien : http://www.youtube.com/watch?v=jxPmOP1_HIY

Eric B.
01-08-2009, 01:07
Ik vind deze teaser er echt vet uitzien : http://www.youtube.com/watch?v=jxPmOP1_HIY
(y)

promat
01-08-2009, 08:41
fake

DVD Watcher
01-08-2009, 09:30
fake

Misschien fake maar wel leuk

Jeroen D
01-08-2009, 10:10
Ik wil een teaser trailer!

Er is wel een teaser gemaakt alleen word die (nog) niet vrijgegeven. Vergeet niet dat deze film pas uitkomt op 30 april 2010.

Symphony X
01-08-2009, 14:05
Klopt, maar de film zit al in de post-production.

Jeroen D
01-08-2009, 14:56
Klopt, maar de film zit al in de post-production.

Post-production.............en dat betekent ?

Jeroen D
01-08-2009, 15:06
Post-productie is de laatste fase van het process om een film te maken. Bij de eerste fase (pre-production) worden de voorbereidingen getroffen (casting van de acteurs, ontwerpen van de sets, storyboards, enz.). Bij de tweede fase (production) vinden de opnames plaats. Bij de derde fase (post-production) worden de opnames gemonteerd, muziek toegevoegd, special effects, geluidseffecten, enz.).

Thanks (y)

Symphony X
01-08-2009, 17:26
En je bent nog wel een film liefhebber dan hoor je dat standaard te weten(6).

Jeroen D
01-08-2009, 17:28
En je bent nog wel een film liefhebber dan hoor je dat standaard te weten(6).

Ik weet het :-(;)

Jeroen D
09-09-2009, 07:32
http://www.moviesonline.ca/movie-gallery/albums/userpics//NIGHTMARE_POSTER_3_V.2_COMPLETE.jpg

Bjorn024
09-09-2009, 07:42
.

Jeroen D
09-09-2009, 07:45
bron ;

http://www.moviesonline.ca/movienews_17326.html

bart22
09-09-2009, 14:44
Poster ziet er leuk uit.

Jeroen D
28-09-2009, 14:25
Teaser !

http://www.youtube.com/watch?v=yB8XYZDu5zs

bart22
28-09-2009, 16:31
Teaser !

http://www.youtube.com/watch?v=yB8XYZDu5zs

Kan misschien wel leuk worden. Het lijkt er alleen wel op dat het een redelijk identieke remake wordt. Op het eerste zicht komen heel wat scenes bekend voor.

Wim S.
28-09-2009, 16:37
Kan misschien wel leuk worden. Het lijkt er alleen wel op dat het een redelijk identieke remake wordt. Op het eerste zicht komen heel wat scenes bekend voor.


Ik kan nou niet echt zweren over de stem van Freddy, het zal mischien in het geheel wel mee vallen, maar de trailerbeelden doen inderdaad nou niet echt vernieuwend aan.....

Lorre
28-09-2009, 17:37
Tot nu toe vind ik het er nog goed uit zien, maar of het uiteindelijke product ook zo zal meevallen is nog afwachten. Earle Haley ziet er op het eerste zicht wel een geschikte opvolger uit.

Eric B.
28-09-2009, 17:59
op het laatst in de teaser op 1:55 als je het beeld stil zet kun je het gezicht zien van de nieuwe freddy........:-( ziet er vreemd uit en niet eng..........en die stem is al helemaal niet eng, en dat hoort er toch echt wel bij:) ik zie het niet zo zitten, maar ga hem wel kijken al is het alleen maar om tot de conclusie te komen dat het origineel het best is:-P

Wim S.
28-09-2009, 18:15
op het laatst in de teaser op 1:55 als je het beeld stil zet kun je het gezicht zien van de nieuwe freddy........:-( ziet er vreemd uit en niet eng..........en die stem is al helemaal niet eng, en dat hoort er toch echt wel bij:) ik zie het niet zo zitten, maar ga hem wel kijken al is het alleen maar om tot de conclusie te komen dat het origineel het best is:-P

Hier een leuk youtube filmpje van Robert Englund die verteld over de stem van Krueger en ook even een demonstratie geeft :)

http://www.youtube.com/watch?v=QbUg-HH3RpI

En hier is de nieuwe krueger, nee ik kan me er nu nog geen voorstelling van maken:

http://www.youtube.com/watch?v=fRjt92AfXsk&NR=1

Jeroen D
28-09-2009, 21:04
Dit is een remake, dus dat Freddy er anders zou uitzien en praten lijkt me logisch toch ?

Earle Haley kan wel acteren tenminste, dat kun je van Englund toch niet echt zeggen of niet ?

De eerste scene van de trailer dat ie achterna gezeten word door die ouders vond ik erg vet trouwens. Laat maar komen deze wat mij betreft :)

Wim S.
29-09-2009, 10:09
Dit is een remake, dus dat Freddy er anders zou uitzien en praten lijkt me logisch toch ?

Earle Haley kan wel acteren tenminste, dat kun je van Englund toch niet echt zeggen of niet ?

De eerste scene van de trailer dat ie achterna gezeten word door die ouders vond ik erg vet trouwens. Laat maar komen deze wat mij betreft :)

Tsja ik ben dan mischien ook wel vroeg met mijn conclusie en mischien wordt het wel een geweldige film, maar de trailer kon mij daar nog niet van overtuigen. Robert Englund is dan mischien geen geweldige acteur maar wel een geweldige Freddy krueger. Ik hoop en verwacht dan ook niet dat Earle Haley als Freddy krueger diepgaande dialogen krijgt, omdat een Freddy Krueger het gewoon moet hebben van coole one liners....(y)

Eric B.
29-09-2009, 18:08
Tsja ik ben dan mischien ook wel vroeg met mijn conclusie en mischien wordt het wel een geweldige film, maar de trailer kon mij daar nog niet van overtuigen. Robert Englund is dan mischien geen geweldige acteur maar wel een geweldige Freddy krueger. Ik hoop en verwacht dan ook niet dat Earle Haley als Freddy krueger diepgaande dialogen krijgt, omdat een Freddy Krueger het gewoon moet hebben van coole one liners....(y)


helemaal mee eens, al zal het origineel altijd mijn favoriet blijven, daar kan geen remake tegen op! (y) maar ben toch wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, hopelijk beter dan de Friday the 13th remake:)

Jeroen D
29-09-2009, 18:19
Het zou toch ook wel tof zijn als we dit keer een wat intelligentere Krueger zouden zien. Die one liners zijn ook zo goedkoop. Door die one liners word de film ook een stuk minder serieus, het gaat dan meer de humor kant op.

Ik hoop juist dat dit geen exacte kopie van het origineel word en er nieuwe elementen in zitten en ik hoop op echt een rauwe Krueger film. Geen flauwekul zoals de latere delen.

Sjeisbroochem
29-09-2009, 22:18
Het lijkt wel op een flauwe kopie allemaal.

Gast_09
25-01-2010, 14:40
misschien zoiets als met batman, de nieuwe versies zijn ook een stuk minder humoristisch dan de vorige delen

RobinB
23-02-2010, 20:18
http://www.joblo.com/newsimages1/0223noesposter.jpg


Gaafe poster naar mijn mening. Ben zeer benieuw naar een teaser.

Mr. Humphries
23-02-2010, 22:25
Gaafe poster naar mijn mening. Ben zeer benieuw naar een teaser.

Teaser en Trailers waren vorig jaar al uitgebracht

Lorre
24-02-2010, 06:01
Teaser en Trailers waren vorig jaar al uitgebracht

Een teaser ja, een trailer komt eind deze week.

Mr. Humphries
24-02-2010, 16:33
De makers geven zelf aan dat het een trailer is en anders was het ook wel een erg gedetaileerde teaser.
http://www.nightmareonelmstreet.com/

Jeroen D
25-02-2010, 10:09
Nieuwe trailer (y)

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=103206439

freaky
25-02-2010, 11:09
De nieuwe trailer ziet er vet uit :D

Symphony X
25-02-2010, 12:23
Ziet er leuk uit!

Yvonne
25-02-2010, 13:36
bij de 'echte' Freddy heb ik altijd het gevoel dat mijn keel word dichtgeknepen.. dat mis ik hier :( het lijkt me wel een mooie film trouwens

JagoKI
25-02-2010, 17:02
Ligt het aan mij of is de nieuwe Freddy iets te serieus ?

Wim S.
25-02-2010, 17:22
Mischien ben ik wat te snel met mijn conclusie geweest, stem klonk toch best wel goed en masker is ook niet slecht. Ik ga deze remake zekers een kans geven.

Lorre
25-02-2010, 17:45
Ligt het aan mij of is de nieuwe Freddy iets te serieus ?

Het is net de bedoeling om terug een engere, serieuzere Freddy weer te geven en in de trailer lijkt me dat wel goed gelukt. Hoop dat het uiteindelijke product ook zo zal zijn. De trailer smaakt zeker naar meer!

Ralfers
25-02-2010, 22:21
Ik herkende die stem meteen uit Watchmen! :p

Heb de originele Elm Streets niet gezien, maar dit ziet er wel leuk uit :)

Mr. Humphries
25-02-2010, 22:36
wel leuk hoor, maar de acteurs vallen mij weer tegen

freddy absoluut niet, maar wel weer van die highschool-musical (te mooi te gelikt) tieners

Yvonne
26-02-2010, 02:50
wel leuk hoor, maar de acteurs vallen mij weer tegen

freddy absoluut niet, maar wel weer van die highschool-musical (te mooi te gelikt) tieners

juist..waar zijn de kids met een dikke laag pukkels? ook leuk voor een 3D versie

Jeroen D
05-04-2010, 20:53
http://www.youtube.com/watch?v=orpVH6XnfBQ&feature=player_embedded

Nieuwe TVspot !

black_sabat
06-04-2010, 18:49
Ik vind het ook inderdaad een beetje nutteloos, die remakes.

ik las net ook ergens dat hij al jaren achter de rechten van een remake van A Clockwork Orange zit.

Hij mag van mij alles flikken, maar zodra hij aan een Kubrick komt en er mee doorzet is het fenomeen film voor mij ECHT helemaal verpest.

Een remake van A Clockwork Orange kan en zal nooit goed zijn en uit respect voor Kubrick zouw ik deze film dan ook nooit gaan kijken, moest er een remake van komen.

bart22
09-04-2010, 12:30
Stiekem ben ik hier toch wel benieuwd naar. Van het origineel was ik altijd al een grote fan. Ik hoop dat deze een andere dimensie aan het verhaal geeft.

Jeroen D
09-04-2010, 13:21
Stiekem ben ik hier toch wel benieuwd naar. Van het origineel was ik altijd al een grote fan. Ik hoop dat deze een andere dimensie aan het verhaal geeft.

Ik was ook altijd een grote fan van het origineel. Met de nadruk op het woord 'was'. Het origineel vorig jaar nog een keer proberen te kijken maar dat lukte me niet meer, het kwam allemaal zo gedateerd en stuntelig over. De film heeft duidelijk de tand des tijds niet doorstaan.

bart22
09-04-2010, 13:48
Ik was ook altijd een grote fan van het origineel. Met de nadruk op het woord 'was'. Het origineel vorig jaar nog een keer proberen te kijken maar dat lukte me niet meer, het kwam allemaal zo gedateerd en stuntelig over. De film heeft duidelijk de tand des tijds niet doorstaan.

Door het ouder worden kijk ik er ook anders tegen aan dan toen ik de film voor de eerste keer zag als jong gastje. De film heeft niet meer dezelfde impact als toen(tegenwoordig vind ik de film eerder komisch). Maar toch blijf ik nostalgisch over deze film.

chev
09-04-2010, 14:05
Ik was ook altijd een grote fan van het origineel. Met de nadruk op het woord 'was'. Het origineel vorig jaar nog een keer proberen te kijken maar dat lukte me niet meer, het kwam allemaal zo gedateerd en stuntelig over. De film heeft duidelijk de tand des tijds niet doorstaan.

Ik ken het:)

Ik ben ook altijd fan geweest van de eerste paar delen , en die waren voor die tijd gewoon goed gemaakt.
Laatst keek ik swampthing en shocker weer eens een keer, vroeger erg leuk maar nu o zo gedateerd.
Als je dat pak zag van swampthing:lol:

Karl91
10-04-2010, 17:36
Het concept van A Nightmare On Elm Street leent zich perfect voor licht surrealistische en bevreemdende scènes die vooral op psychologisch vlak doodeng kunnen zijn. In de trailer is ook wel te zien dat de dromen zich niet meer alleen, zoals in het origineel, afspelen in een wereld die er precies hetzelfde uitziet als de echte wereld, maar ook wat vreemdere locaties. Toch denk ik dat het vooral weer een horror gaat worden die het moet hebben van zijn harde geluidsband. Die vent uit Watchmen lijkt me wel een erg geschikte Krueger.

Eric B.
12-04-2010, 18:53
dat de dromen zich afspeelde in een wereld die hetzelfde was als de echte wereld is juist zo tof (en herkenbaar), dat je zelf (en de personages) niet wist of ze wakker of aan het dromen waren, maar dat er dan toch bepaalde dingen veranderden en raar waren..........gaf altijd een lekker creepy sfeertje.

ik zeg niet dat het slecht is maar ik ben benieuwd of het net zo'n creepy sfeertje weet te brengen als op de andere manier, ik ga hem dan ook wel kijken:-)

Jeroen D
27-05-2010, 17:43
Iemand deze al gezien ?

Mijn hoop dat het een goede film is heb ik laten varen. Heb werkelijk nog geen 1 goede review gelezen :-(

Deetee
27-05-2010, 20:24
Heb de film gezien, zeker niet zo goed als het origineel. De nieuwe Nancy lijkt gewoon op een stompzinnige tiener. Freddy vond ik daareentegen wel oke, maar had liever Englund weer teruggezien!

promat
30-05-2010, 15:08
vond het maar een baggerfilm

Die stem van Freddy kon ik maar niet aan wennen, alsmede zijn gezicht.
Snap wel dat ze hem wat geloofwaardiger verbrand willen laten overkomen.

moet wel zeggen dat ik bij het begin nog even nostalgische gevoelens had, maar dat was gauw over.

bart22
02-06-2010, 07:42
Jammer dat de meeste reacties hierop zo matig zijn. Was altijd een grote fan van het origineel. De nieuwe versie heb ik wel nog niet gezien. Waarschijnlijk dat ik er nu mee ga wachten tot die voor een goedkoop prijsje te koop is op Blu Ray.

DJR
03-06-2010, 12:34
Ik vond hem, zeker gezien alle negatieve reviews die de film kreeg toch wel aardig. Natuurlijk niet zo goed als het origineel maar gelukkig niet zo slecht als die andere Bay remake over die gast met dat hockeymasker.

Vond Freddy wel okay overkomen en zijn stem vond ik juist goed gedaan, helaas stellen alle andere karakters weining voor en is het typisch zo'n film waarbij niet uit te maken valt wie nou eigenlijk de main characters zijn.

Film bevat heel veel schrikmomenten zoveel zelfs dat het op een gegeven moment vermoeiend werd maar wel leuk om te kijken met iemand die snel schrikt.
Jammer ook dat er veel gemiste kansen zijn blijven liggen, er had meer uit gehaald kunnnen worden qua uitwerking maar al met al een redelijk geslaagde hetzij onnodige remake.

nemesea1982
25-07-2010, 10:58
ik vond het echt een zware teleurstelling deze film
de laatste 20 minuten kwam de film pas echt lekker op gang

Robbie-x
23-10-2010, 16:37
Hoeveel delen zijn er eigenlijk van de Freddy VS jason serie?

Roger B.
23-10-2010, 16:43
Hoeveel delen zijn er eigenlijk van de Freddy VS jason serie?

Een.

Marc T.
23-10-2010, 18:09
Woensdag gezien. Was 3 keer niks.

chev
23-10-2010, 18:53
Ik vond m ook erg tegenvallen en kon me er geen moment in vermaken.
Ik denk dat het te maken heeft dat ik m vroeger geweldig vond en dus een nieuwe freddy bij mij geen kans krijgt.

Jeroen D
23-10-2010, 19:56
Helaas heeft iedereen hier gelijk........wat een baggerfilm. Het lijkt wel of ze ook geen enkele moeite hebben gedaan om hier wat van te maken.

Hoe goed ik Haley ook vond in Watchmen, hier bakt hij er werkelijk niets van.

Reinbo
24-10-2010, 10:36
Wat een draak van een film. Totaal inspiratieloze remake. Ze hadden het beter Nightmare on Elm Street 90210 kunnen noemen, want dat dekt wel zo'n beetje de lading. het lijkt wel of ze de film tussen de opnames van de serie door hebben geschoten. De nieuwe Freddy is ook een charismaloos figuur. Gewoon een lelijkerd met een verbrande kop. Zal nooit een icoon worden. Nee, Bay moet gedacht hebben snel cashen toen hij de rechten kocht want er is helemaal niets ceatiefs mee gedaan. Slaat geen nieuwe weg in, maar mist ook de sfeer van het origineel. Broddelwerk 2/10