PDA

Bekijk de volledige versie : 6 Nieuwe DFW versie's voor Blu-Ray en Hd-Dvd



Hellboy
31-01-2008, 22:45
Even gecopieerd van de frontpage :) http://www.dvd.nl/logos/dfw.jpg

Zes nieuwe topfilms op Blu-ray Disc Disc en HD DVD van Dutch FilmWorks


http://www.dvd.nl/news/2008-01-31-DFWHDworp2.jpg

HERO - HOME OF THE BRAVE – RESCUE DAWN
THE GOOD SHEPHERD - THE MESSENGERS - TRISTAN & ISOLDE

http://www.dvd.nl/news/2008-01-31-DFWBDworp2.jpg

Verkrijgbaar vanaf 19 februari 2007
HERO
How far would you go to become a hero.

Jet Li (Kiss Of The Dragon, The One, Romeo Must Die), Donnie Yen (Blade II, Once Upon A Time In China Ii, Shanghai Knights), Ziyi Zhang (Rush Hour 2, Crouching Tiger, Hidden Dragon). Regie: Yimou Zhang (Raise the Red Lantern).

Specificaties:
16:9 Anamorphic Widescreen [2.35:1] - Full HD/1080p - Dolby Digital & DTS-HD
Chapter Selection - Genre: Martial Arts - Speelduur 99 minuten
Extra’s:
Documentaries - Interviews With cast & crew - Behind the scenes
Trailers - Subtitles on/off - Speelduur: 58 minuten

Synopsis:
220 jaar voor Christus
Het Chinese rijk, bestaande uit zeven koninkrijken, wordt geteisterd door oorlogen. Alle koningen strijden om de alleenheerschappij. De meest volhardende is de koning van het koninkrijk Qin, die vastberaden is om heel China te veroveren. Hij wil keizer worden over alle zeven koninkrijken. Maar moordenaars uit de andere koninkrijken, zoals Broken Sword (Tony Leung – Internal Affairs), Flying Snow (Maggie Cheung – In The Mood For Love) en het duo Sky (Donnie Yen) als Moon (Ziyi Zhang) hebben het gemunt op zijn leven. Grote rijkdommen heeft de koning dan ook uitgeloofd aan diegene die in staat is deze moordenaars te doden. Iets wat als onmogelijk geacht wordt. Tien jaar gaan voorbij. Nog steeds heeft niemand de grote rijkdommen opgeëist. Dan meldt zwaardvechter Nameless (Jet Li) zich bij de koning aan. Hij maakt aanspraak op de beloning. Hij beweert dat hij Broken Sword, Flying Snow en het duo Sly en Moon verslagen heeft in een aantal spectaculaire gevechten en dat ze voor de koning geen gevaar meer betekenen. Maar de koning gelooft hem niet....

HD DVD Artikelnummer: 19430DHS00 - Blu-ray Disc Artikelnummer: 19430DBS00
Consumentenadviesprijs: € 19,99
HOME OF THE BRAVE
De eerste speelfilm uit Hollywood over de oorlog in Irak.
De zwaarste strijd woedt aan het thuisfront…

Samuel L. Jackson (Pulp Fiction, Snakes on a Plane, Star Wars), Jessica Biel (Next, The Illusionist, The Texas Chainsaw Massacre), Curtis ’50 Cent’ Jackson (Get Rich or Die Tryin’, Beef, 50 Cent: The Massacre), Brian Presley (End Game, Borderland, General Hospital). Regie: Irwin Winkler (Goodfellas, Raging Bull)

Specificaties:
16:9 Anamorphic Widescreen [2.35:1] - Full HD/1080p - Dolby Digital & DTS-HD
Chapter Selection - Genre: Actie/speelfilm - Speelduur 107 minuten
Extra’s:
Saddam Hussein: Butcher of Bagdad - Schwarzkopf VS Saddam
Saddam’s Bombmaker - Behind the Scenes
Trailers - Subtitles on/off - Speelduur 159 minuten

Synopsis:
De film vertelt het verhaal van vier Amerikaanse soldaten die na een lang verblijf in Irak op het punt staan terug te keren naar huis. Tijdens hun laatste missie wordt hun eenheid echter in de val gelokt, waarna een hevig gevecht ontbrandt. In dit bloedbad vallen tientallen doden en de overlevenden zullen nooit meer hetzelfde zijn. Bij thuiskomst moeten zij, lichamelijk en geestelijk getekend, proberen hun normale levens weer op te pakken. Dat blijkt moeilijker dan verwacht…

HD DVD Artikelnummer: 33110DHS00 - Blu-ray Disc Artikelnummer: 33110DBS00
Consumentenadviesprijs: € 29,99
RESCUE DAWN
Bikkelhard, realistisch en indrukwekkend. Een ode aan de menselijkeoverlevingskracht.

Christian Bale (Batman Begins, The Prestige, The Machinist), Zach Grenier (Swordfish, Shaft, Fight Club), Steve Zahn (Sahara, Bandidas, Shattered Glass). Regie: Werner Herzog

Specificaties:
16:9 Anamorphic Widescreen [2.35:1] - Full HD/1080p - Dolby Digital & DTS-HD
Chapter Selection - Genre: Actie/Speelfilm - Speelduur 127 minuten
Extra’s:
Documentaries - Interviews with cast & crew - Behind the scenes
Trailers - Speelduur: 38 minuten

Synopsis:
Op 1 februari 1966 vertrekt de Amerikaanse piloot Dieter Dengler (Christian Bale) voor een geheime missie boven Laos. Zijn vliegtuig wordt neergehaald en Dengler gevangen genomen door vijandelijke troepen, die hem en zijn medegevangenen aan gruwelijke martelingen onderwerpen. Dengler weet dat er maar één weg uit deze helis: ontsnappen. Maar de jungle blijkt net zo gevaarlijk als het leven in de gevangenis….

HD DVD Artikelnummer: 32050DHS00 - Blu-ray Disc Artikelnummer: 32050DBS00
Consumentenadviesprijs: € 29,99
THE GOOD SHEPHERD
The Untold Story of the Most Powerful Secret Agency in the World.
A look inside the secret services: CIA & KGB.

Matt Damon (The Bourne Identity, The Departed), Angelina Jolie (Mr. & Mrs. Smith, Tomb Raider), Robert De Niro (Meet the Fockers, Ronin), William Hurt (A History of Violence, The Village), Alec Baldwin, Tammy Blanchard, Billy Crudup, Timothy Hutton, John Turturro, Joe Pesci. Scenario Eric Roth. Een film van Robert De Niro.

Specificaties:
16:9 Anamorphic Widescreen [2.40:1] - 1080i - Dolby Digital & DTS-HD
Chapter Selection - Genre: Thriller/Speelfilm - Speelduur 168 minuten
Extra’s:
A Look Inside - Interviews cast & crew - Behind the scenes
Trailers - Speelduur: 48 minuten

Synopsis:
Robert De Niro schittert naast Matt Damon in deze door hemzelf geregisseerde spionagethriller waarin de geschiedenis van de CIA wordt getoond door de ogen van James Wilson, een superspion en een van de grondleggers van de CIA. Wilson wordt vlak na zijn studie opgeleid tot spion en groeit al snel uit tot een van de beste uit het vak. Maar de Koude Oorlog, waarin de CIA steeds extremer te werk gaat, eist zijn tol van Wilson….

HD DVD Artikelnummer: 30680DHS00 - Blu-ray Disc Artikelnummer: 30680DBS00
Consumentenadviesprijs: € 19,99
THE MESSENGERS
Ze proberen ons te waarschuwen…

Danny en Oxide Pang, de makers van het ijzingwekkende The Eye, maakten met de film The Messengers hun eerste Amerikaanse horrorfilm, onder supervisie van producent Sam Raimi (Evil Dead, Spider-Man). Het resultaat is een superspannende film die het beste van Aziatische enAmerikaanse horror combineert. Kirsten Stewart (Cold Creek Manor, Panic Room), Dylan McDermott (The Practice, Edison), Penelope Ann Miller (The Relic, Along Came A Spider), John Corbett (Sex and the City, My Big Fat Greek Wedding). Een film van Danny en Oxide Pang (The Eye).

Specificaties:
16:9 Anamorphic Widescreen [1.78:1] - Full HD/1080p - Dolby Digital & DTS-HD
Chapter Selection - Genre: Horror/Thriller - Speelduur: 91 minuten
Extra’s:
Featurette - Behind the Scenes - Interviews with cast & crew
Exhuming The Messengers – Webisodes – Trailers - Subtitles on/off
Speelduur: 113 minuten

Synopsis:
Na een traumatische gebeurtenis verhuist het gezin van Roy en Denise naar een boerderij in North Dakota. Maar de rust die ze daar zoeken wordt wreed verstoord wanneer hun 16-jarige dochter Jess en haar 3-jarige broertje Ben spookachtige schimmen beginnen te zien in de oude boerderij. Vanuit duistere hoekjes komen ze tevoorschijn. Omdat behalve de kinderen niemand deze duistere gedaantes ziet, beginnen haar ouders te twijfelen aan haar geestelijke gezondheid. Maar Jess weet dat deze geesten echt zijn. En ze worden met de dag gevaarlijker… Wat willen dezedodelijke bezoekers?

HD DVD Artikelnummer: 30620DHS00 - Blu-ray Disc Artikelnummer: 30620DBS00
Consumentenadviesprijs: € 29,99
TRISTAN & ISOLDE
From the Director of ‘Robin Hood – Prince of Thieves’
Love is more powerful than war.

James Franco (Spiderman I, II & III, The Great Raid, City by the Sea), Sophia Myles (Underworld I & II, From Hell, Art School Confidential), Rufus Sewell (The Legend of Zorro, A Knight’s Tale, The Illusionist). Geproduceerd door Ridley Scott (Gladiator) en zijn broer Tony Scott (Man on Fire). Een film van Kevin Reynolds.

Specificaties:
16:9 Anamorphic Widescreen [1.78:1] - Full HD/1080p - Dolby Digital & DTS-HD
Chapter Selection - Genre: Actie/Speelfilm - Speelduur 126 minuten
Extra’s
Interviews cast & crew – Featurette - Behind the Scenes B-Roll
Music Video’s – Trailers - Subtitles on/off - Speelduur: 38 minuten

Synopsis:
Samen met zijn leider Lord Marke strijdt ridder Tristan tegen de Ierse onderdrukking van Engeland. Wanneer hij levensgevaarlijk gewond raakt wordt hij in het geheim verzorgd door de mysterieuze en mooie Isolde, naar later blijkt de dochter van de Ierse koning Donnchadh. Terug in Engeland betwijfelt Tristan of hij Isolde, die zijn leven gered heeft en aan wie hij zijn hart inmiddels verloren heeft, ooit nog zal zien. Tijdens een toernooi weet Tristan de hand van Donnchads dochter te winnen voor zijn leider Lord Marke, maar ontdekt tot zijn schrik dat het om Isolde gaat. In het belang van de vrede en de toekomst van Engeland moeten Tristan en Isolde hun gevoelens voor elkaar onderdrukken. Maar de liefde laat zich niet dwingen.

HD DVD Artikelnummer: 23940DHS00 - Blu-ray Disc Artikelnummer: 23940DBS00
Consumentenadviesprijs: € 19,99



Voor mij in ieder geval Hero & Rescue Dawn :)

Asphyxion
31-01-2008, 22:49
Voor mij in ieder geval Hero & Rescue Dawn :)

Same here. Good stuff, ziet er naar uit dat DFW wel goed geluisterd heeft naar de kritiek op de eerste releases...

Werner
31-01-2008, 23:33
[shame] nu had ik Home Of The Brave toch compleet verward met Battle Of The Brave, die eigenlijk bekend zou moeten zijn onder haar oorspronkelijke titel Nouvelle-France. Waarom veranderen die maatschappijen altijd die titels???

Brian2
31-01-2008, 23:37
Tristan & Isolde ziet er heel goed uit op Film1 HD, dus zal nog wel beter zijn in Full HD. Helaas geen titels voor mij deze keer.

DVDProfilersFilmgek
17-04-2008, 23:42
Heb gisteren Tristan & Isolde bekeken en was aangenaam verrast zeker voor de 8 euro die ik er voor heb betaald. Het was stukken beter dan die eerste zooi van DFW die ik gratis bij de EP35 kreeg van MM.

Heb wat mindere reacties gelezen over Hero, deze zal ik zo even gaan kijken en kom hier terug. Heb ze alle zes, was met 8 euro per schijf te aanlokkelijk om te laten liggen;)

Neil
18-04-2008, 00:25
Heb van dat rijtje alleen Rescue Dawn en Tristan & Isolde op Blu-ray. En ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit, vooral T&I is prachtig.

Juvefan
18-04-2008, 00:55
Ze zijn inmiddels ook al Blu-ray exclusief. Dat is nog relatief laat. ;)

DVDProfilersFilmgek
18-04-2008, 12:33
Ze zijn inmiddels ook al Blu-ray exclusief. Dat is nog relatief laat. ;)

Dat is niet bepaald iets om blij mee te zijn, want de kwaliteit is ver te zoeken. Ze kunnen zich beter bezig houden met DVD exclusief, we weten ondertussen al dat je bij DFW vaak bagger krijgt en het is triest dat ze er bij Blu Ray gewoon mee doorgaan. Als mensen een film als Hero van DFW op Blu Ray kijken..... en dat zou een maatstaf moeten zijn om Blu Ray mee te promoten.... dan koopt geen hond een Blu Ray DVD laat staan een speler.

Ik heb maar 8 euro voor het schijfje betaald, maar dat was dan wel 9 euro teveel. Ik heb de DVD ook, die lijkt mij beter. Het is triest te zeggen dat er niet veel van klopt, DFW blijft volharden met fouten op de cover. De cover zegt dat de film in 2.35:1 op de schijf staat, doch het is in 1.78:1 of 1.85:1 maar in ieder geval niet in de beloofde 2.35:1 zoals de cover doet voorkomen. Beeld van wat HD kwaliteit zou moeten zijn is te triest voor woorden, geluid daarintegen had ik geen klachten over. Zal er maar niet al te veel woorden over vuil maken. Het is wel te hopen dat dit bedrijf niet gaat lopen kloten met de transfer van de LOTR, dat zou een ramp zijn.

Claudio Santulli
18-04-2008, 12:44
Ik vond zelfs de HD DVD's van beter kwaliteit dan de BD
Amazing planet was op BD een blokkenfestijn.
De HD DVD had daar totaal geen last van, maar dat kan ook aan mijn hardware liggen.

Herman ter Lingen
18-04-2008, 13:03
..... Het is wel te hopen dat dit bedrijf niet gaat lopen kloten met de transfer van de LOTR, dat zou een ramp zijn.

Volgens mij verwar je nu A-Film met DFW

*TIMMIE*
18-04-2008, 13:30
Dat is niet bepaald iets om blij mee te zijn, want de kwaliteit is ver te zoeken. Ze kunnen zich beter bezig houden met DVD exclusief, we weten ondertussen al dat je bij DFW vaak bagger krijgt en het is triest dat ze er bij Blu Ray gewoon mee doorgaan. Als mensen een film als Hero van DFW op Blu Ray kijken..... en dat zou een maatstaf moeten zijn om Blu Ray mee te promoten.... dan koopt geen hond een Blu Ray DVD laat staan een speler.

Dus omdat de kwaliteit in jouw ogen bagger is, moeten ze er maar mee stoppen en zich richten op DVD? Wat los je daarmee op? Laat ze liever iets doen aan de kwaliteit van het proces om Blu Ray te produceren.

LOTR is inderdaad van A-film en daarbij heeft Newline de touwtjes bij deze titel enorm strak in handen.

DVDProfilersFilmgek
18-04-2008, 22:59
Dus omdat de kwaliteit in jouw ogen bagger is, moeten ze er maar mee stoppen en zich richten op DVD? Wat los je daarmee op? Laat ze liever iets doen aan de kwaliteit van het proces om Blu Ray te produceren.

LOTR is inderdaad van A-film en daarbij heeft Newline de touwtjes bij deze titel enorm strak in handen.


Soms kunnen mensen niet lezen wat er bedoeld wordt en geven er een heel andere uitleg aan:roll:

Soms moet je hier dingen in heel simpele bewoordingen neerzetten opdat men begrijpt wat er bedoeld wordt.


Wat ik heb bedoeld:

Van de films uitgebracht door DFW in HD kwaliteit vind ik de kwaliteit over het algemeen zeer teleurstellend, daarin sta ik echt niet alleen.(maakt niet uit of dat nu op BD of HD DVD was, alleen kan ik alleen maar oordelen over HD, heb wel gelezen dat de BD en HD uitvoeringen van DFW niet voor elkaar onderdoen in [niet] kwaliteit) BTW ik heb ook BD DVD's alleen niet van DFW.

Inderdaad heb ik bedoeld dat als je zulke rotzooi op de markt durft te zetten dat je dan beter bij DVD blijft en niet het imago van BD DVD onderuit moet halen, als je zulke matige kwaliteit op de markt zet en nog niet eens weet op welk formaat een film op de schijf staat(de hoes geeft een afwijkende informatie, en dat al in 33% van de gevallen bij deze 6 titels), dan ben je in mijn ogen niet waardig om BD DVD uit te brengen, of is BD nu ook weer bedoeld om allerlei slechte kwaliteit op de markt te zetten en mee te liften op faam van anderen die wel een goede kwaliteit maken.


Ik weet ook wel dat LOTR van AFilm is, heb deze titels vanzelfsprekend ook al op DVD. Wat ik heb bedoeld is dat je toch dikke tranen gaat huilen als een bedrijf als DFW de transfer zou gaan maken van zo'n goede serie. RCV, ook zo'n prutser en nog een paar van die mindere goden maken nog geen BD DVD's je houd je hart vast.

Hoop dat AFilm wel het goede voorbeeld kan geven als zij met BD DVD gaan beginnen.

Ik heb ook inderdaad met deze opmerkingen beaamd/gewaarschuwd voor de matige kwaliteit van oa Hero, dit om teleurstellingen te voorkomen bij mensen die net als ik dachten voor 8 euro een leuke HD DVD te kunnen kopen.

Tristan & Isolde was een aangename verrassing, tevens kan Rescue Dawn mij ook wel bekoren, van Home of the Brave nog maar een klein stukje gezien, was ook niet slecht.
De rest moet ik nog zien.

Bij DFW is het echt een rommeltje, maar dat is bij de kenners helaas ook wel bekend, velen wijken uit naar andere uitgevers om betere uitgaven te bemachtigen en dat mag toch wat zeggen over dit vaderlandse bedrijf.

Ja, wat mij betreft mogen ze stoppen met zulke matige transfers op de markt te zetten, en gewoon bij DVD blijven, hiervan weet iedere kenner al dat het bij DFW afwachten is, ik heb alleen medelijden met de starters van BD DVD, die denken dat BD staat voor kwaliteit en dat je dan zulke matige films kunt krijgen op beeldtechnisch gebied.

Edwin V
19-04-2008, 10:24
Wat ik heb bedoeld is dat je toch dikke tranen gaat huilen als een bedrijf als DFW de transfer zou gaan maken van zo'n goede serie. RCV, ook zo'n prutser en nog een paar van die mindere goden maken nog geen BD DVD's je houd je hart vast.
Ik denk niet dat DFW zelf de transfers maakt maar ze gewoon inkoopt (maar ik kan het mis hebben natuurlijk). Veel van de misvormde DVD films die ze uitbrengen zullen wel goedkoper zijn. Dat men bij DVD niet voor kwaliteit kiest is erg, temeer je vaak geen andere keuze hebt als je NL ondertiteling wilt. Bij blu-ray is 't niet alleen heel erg, maar het mag gewoon niet gebeuren omdat de blu-ray koper juist blu-ray koopt vanwege de kwaliteit. Het uitbrengen van mindere kwaliteit puur omdat het goekoper in te kopen is komt eigenlijk neer op oplichting. Bij DVD is dit niet het geval omdat er heel veel mensen zijn die een DVD kopen om de film te kijken en daarbij niet een hoge kwaliteit verwachten.

Van DFW verwacht ik dus een betere kwaliteitscontrole vooraf en niet alleen snel makkelijk geld verdienen.

Herman ter Lingen
19-04-2008, 10:40
Ik denk niet dat DFW zelf de transfers maakt maar ze gewoon inkoopt (maar ik kan het mis hebben natuurlijk). Veel van de misvormde DVD films die ze uitbrengen zullen wel goedkoper zijn. Dat men bij DVD niet voor kwaliteit kiest is erg, temeer je vaak geen andere keuze hebt als je NL ondertiteling wilt. Bij blu-ray is 't niet alleen heel erg, maar het mag gewoon niet gebeuren omdat de blu-ray koper juist blu-ray koopt vanwege de kwaliteit. Het uitbrengen van mindere kwaliteit puur omdat het goekoper in te kopen is komt eigenlijk neer op oplichting. Bij DVD is dit niet het geval omdat er heel veel mensen zijn die een DVD kopen om de film te kijken en daarbij niet een hoge kwaliteit verwachten.

Van DFW verwacht ik dus een betere kwaliteitscontrole vooraf en niet alleen snel makkelijk geld verdienen.


Ik ben nog niet overgegaan op BR en verwacht evengoed dat mijn gewone DVD ook kwaliteit bevat. In de beginperiode van de DVD is er ook heel wat prutswerk op de markt gebracht om een graantje mee te pikken, misbruik makend van het imgao dat DVD meekreeg na VHS.

Inmiddels is -mede dankzij fora als deze- het kaf wel van het koren gescheiden. Bij DFW, RCV, Just etc ben ik (voor DVD) nog altijd op mijn hoede.

Ik verwacht dat het met BR net zo gaat. Er zal vrees ik, nog heel wat troep op de markt verschijnen door uitgevers van lagere klasse.

*TIMMIE*
19-04-2008, 12:00
Bla bla van DVDProfilersFilmgek

Ik haal uit jouw betoog niets, maar dan ook niets dat je eerdere bewoordingen aanvuld of mijn reactie weerlegd. Of je quote de verkeerde persoon. Dat is natuurlijk ook mogelijk. :rolleyes:
Let een beetje op je (denigrerende) woorden. Je bent niets meer dan welke forummer dan ook. Bovendien schiet je er niets mee op dergelijke oordelen te vellen. Je kent de personen achter de naam niet. Laat staan dat je iets weet over de achtergrond en kennis.

Als je zo goed op de hoogte bent, dan weet je dat DFW de transfers niet zelf doet. Ze kopen deze in bij andere bedrijven. Dat heeft DFW op dit forum gezegd. Ze hebben immers na de eerste badge titels een andere leverancier gezocht.
Tevens zal, zoals eerder gemeld, Newline de teugels stevig in handen houden bij een dergelijk belangrijke titel als LOTR. Dit is wel te zien aan de uitgaven die zijn uitgebracht. Deze zijn overal identiek aan content. Alleen ondertiteling en dubs zijn anders.

Nogmaals denk ik niet dat de oplossing is om dan maar geen blu-rays uit te brengen, maar dat ze eerder naar het kwaliteitsproces moeten kijken. Waarom is er zoveel mis? Wat is de GAP? etc.Dan kunnen ze de kwaliteit van het product verbeteren en daar is ook de liefhebber van HD content op den duur bij gebaat.

KILLER
20-04-2008, 07:53
Ik vertrouw die DFW niet. Zowiezo al die stomme nederlandse releases. Teveel slehte ervaringen. Ook met een of ander indie films die dvd's met forced subs uit bracht en verkocht bij kruidvat en blokker.
Gelukkig had ik maar 1 titel met die shyt. een film met natalie portman.. slechte kwaliteit ook.
Nederlanders zijn 'slimme handelaren' dus zullen ze wel zo goedkoop mogelijke (troep) aanschaffen en dat proberen door te verkopen. DFA my ass, zowiezo is alles wat met Amsterdam te maken heeft overrated. Ik woon er 20 KM vandaan.

DVDProfilersFilmgek
20-04-2008, 15:20
Bla bla van Timmie.

Nogmaals denk ik niet dat de oplossing is om dan maar geen blu-rays uit te brengen, maar dat ze eerder naar het kwaliteitsproces moeten kijken. Waarom is er zoveel mis? Wat is de GAP? etc.Dan kunnen ze de kwaliteit van het product verbeteren en daar is ook de liefhebber van HD content op den duur bij gebaat.

Helaas kijkt men bij DFW niet zo nauw, en of ze nu de transfer zelf maken of aankopen en dan van ondertitels voorzien en wat ze er nog meer mee uitspoken maakt mij niet zoveel uit. Het gaat erom wat ze op de markt brengen.

Het bedrijf weet niet eens in welk formaat ze de film op de schijf zetten getuige de informatie die zij op de hoes laten printen. Uit mijn ervaring met dit bedrijf kan ik alleen maar concluderen dat het ze niets uitmaakt in welke kwaliteit het op de markt gesmeten wordt, zolang het maar geld in het laatje brengt. Ze maken van een mono audio track een zogenaamde DD 5.1 audio track, brengen veel uit met DTS terwijl het kwalitatief niet veel voorsteld. Ze brengen hun produkten ook uit onder andere namen zoals House of Knowledge, Just Entertainment etc etc.

Het bedrijf beloofde beterschap na hun eerste serie HD schijven die ook al niet uitblonken in kwaliteit, helaas is het bij DFW altijd weer een gok met wat je zal krijgen, je kan het goed treffen, maar vaak is het een teleurstelling, mede doordat informatie die gegeven wordt op de hoes niet in overeenstemming is met de inhoud van de schijf.

Als je dit bedrijf al jaren hebt ervaren, dan is het verspilde moeite om te geloven dat DFW, met al zijn sub merken, weet wat het woord kwaliteit echt inhoud. Schijfjes van DFW en zijn sublabels zijn altijd een gok gebleken, daarom koop ik uitgaven van deze labels pas als ze voor rond de 3 euro of minder te koop zijn.

Als je wat koopt op Blu Ray, dan wil je toch kwaliteit? Dan wil je toch geen teleustelling voor je dure geld? Dan wil je toch dat de informatie op de hoes correct is? Dan wil je toch geen DD 5.1 informatie op de hoes als het geluid gewoon mono is maar wel op alle kanalen staat? Dan wil je toch waar voor je geld en geen uitgave waar zelfs een DVD nog om lacht?

Als je Blu Ray uitbrengen wilt, dan mag je van een bedrijf verwachten dat zij dat toch doen met een kwaliteit die Blu Ray waardig is, helaas ben ik bang dat DFW ook op den duur geen bijdrage gaat leveren voor de liefhebbers van HD content, eerder het tegenovergestelde.

Wizz-Art
20-04-2008, 16:15
Tristan & Isolde beschouw ik als één van mijn toppers (qua beeld en geluid) in m'n ruim 130 titels tellende HD verzameling. 1 op 1 vergelijking met de gewone dvd die ik al best mooi vond liet me zien waarom ik grotendeels alleen nog maar HD media koop.
1408DC schijnt ook uitmuntend te zijn al moet ik die zelf nog even uit z'n seal trekken.
Van alle door DFW uitgebrachte HD-DVD's heb ik alleen Amzing Planet en Hero niet, en die komen er ook niet in. De rest ziet er gewoon redelijk tot zeer goed uit moet ik zeggen.

DVDProfilersFilmgek
20-04-2008, 17:04
Tristan & Isolde beschouw ik als één van mijn toppers (qua beeld en geluid) in m'n ruim 130 titels tellende HD verzameling. 1 op 1 vergelijking met de gewone dvd die ik al best mooi vond liet me zien waarom ik grotendeels alleen nog maar HD media koop.
1408DC schijnt ook uitmuntend te zijn al moet ik die zelf nog even uit z'n seal trekken.
Van alle door DFW uitgebrachte HD-DVD's heb ik alleen Amzing Planet en Hero niet, en die komen er ook niet in. De rest ziet er gewoon redelijk tot zeer goed uit moet ik zeggen.

Heb zo'n beetje de helft van jouw aantal HD DVD's en dan ook nog een aantal BD DVD's. De titels die het minst overtuigend overkwamen op mijn HD DVD's waren meestal van DFW. Zo kwam Hero zeer teleurstellend over op gebied van beeldkwaliteit, over het geluid had ik geen klagen. Underworld vond ik ook niet veel beter dan de DVD en de rest van de eerste serie die DFW uitgebracht heeft waren ook niet veel mensen echt onder de indruk, dat moge blijken uit de vele commentaren die DFW heeft gehad. 1408 heb ik helaas nog niet mogen ervaren, maar heb daar idd ook goede berichten over gelezen. Ook een titel die mij tegenviel was Miami Vice (van Universal), deze titel was dan zogenaamd zo bedoeld, maar je wordt niet goed van de bergen ruis in beeld.

Was onder de indruk van het beeld van de klassieker Spartacus, deze is heel mooi in HD kwaliteit, zeker de leeftijd van het origineel in overweging genomen. Wat ik tot nu toe wel het allermooiste vond op het gebied van beeldkwaliteit is de BBC 5 disc uitgave Planet Earth, deze ziet er echt schitterend uit en is een echte must have. De film Serenity vond ik ook heel mooi scherp, en Stardust is ook de moeite van het kijken waard, prachtige beelden. Heb nu pas zo'n 40 HD DVD's bekeken en heb nog een kijkachterstand van zo'n 30 a 35 films in HD. Vond de beide Mummy films erg mooi, ga zo The Scorpion King bekijken en hoop dat hij ook in die kwaliteit is.

Voorlopig komt helaas niet alles gelijk nieuw uit in HD, en ook de prijs houd mij tegen om alles aan te schaffen in HD. Ik koop liever 10 films voor 30 euro dan 1 film van 30 euro. HD/BD DVD is mooier dan DVD, maar zo heel slecht is de DVD nu ook weer niet dat ik hem nu te min zou vinden om hem aan te schaffen.

Wizz-Art
20-04-2008, 17:33
Spartacus viel me ook niet tegen, Miami Vice heb ik liggen maar nog niet bekeken in HD. Schijnt dat de meesten zich erg storen aan het vele grain inderdaad.
Juist door reacties als de jouwe op Hero hebben me weten te weerhouden omhem en Amazing Planet aan te schaffen, thanks daarvoor.8)

Maar doe jij ook ook 1 op 1 vergelijken met DVD? Dan zie ik vaak serieuse verschillen in diepte, stabiliteit en vooral kleuren. Dat is m.i. al het rechtvaardigen van een HD aanschaf waard. Zeker met de HD-DVD prijzen van nu al heb ik merendeel de hoofdprijs voor moeten betalen omdat ik in December en januari extreem veel HD heb aangeschaft.
De prijzen van Blu-ray liggen op hetzelfde niveau als de prijzen van HD-DVD toen, toch sta ik nu wel eerder stil voordat ik 30 uitgeef aan een titel, puur door de keldering van de HD-DVD prijzen.

The Scorpion King zag er super uit, ook de donkere scenes vond ik..veel plezier ermee.

Zag vanochtend Atonement op dvd, zag er erg goed uit en toch ben ik dan benieuwd hoe zoiets dan in HD eruit ziet..het zou dan "beter" moeten zijn maarja de dvd is al zó goed.

yuyuyu98
22-04-2008, 16:57
Bedankt voor het op de hoogte brengen van de releases.
Maar Ik hou mijn hart vast voor de kwaliteit van deze uitgaves. Gelukkig staan (Hero uitgezonderd) geen van deze titels op mijn verlanglijstje. Ik betaal liever 30 euro voor een goede uitgave dan 10 euro voor een flutuitgave zoals die van Hero die ik net zo goed als glazenonderzetter kan gebruiken. Trouwens, met die lage dollarkoers is het misschien zelfs goedkoper om te importeren. Dan weet je in ieder geval zeker dat je een betere uitgave hebt dan die van DFW. Ik hoop dat DFW het ooit zal leren maar ik vrees voor het ergste.

BASIL
28-07-2008, 19:43
We mogen de zwart/wit versie van "The Mist" vergeten.:cry: :evil: Die is niet aangekondigd op Blu-ray.

Het begint al goed met DFW :mad:

En volgens dvd-home komt de Blu-ray versie 3 weken later (16 september)

We zouden een mailtje naar DFW moeten sturen om hen te bedanken.

Frank
29-07-2008, 00:45
Je ziet de laatste tijd wel vaker bij DFW dat de DVD meer te bieden heeft dan de Blu-ray (Rambo bijvoorbeeld). Dat zou andersom moeten zijn.

BASIL
29-07-2008, 17:10
Zouden we geen e-mailtjes naar DFW sturen om te vragen of ze de Z/W versie willen bijvoegen? Aangezien die maar pas binnen 7 weken uitkomt is het misschien nog niet te laat. Wie weet? Ze hebben ook naar ons geluisterd als we niet tevreden waren met het kwaliteit van de BD.

.:Quadran:.
30-07-2008, 23:48
Hopelijk zullen ze 3:10 To Yuma niet verklooien :(

CrimsoNl
02-08-2008, 10:30
Weet iemand hoe het zit met de beeldkwaliteit van Rambo IV van DFW? Hero is me namelijk erg slecht bevallen (de blokruis in het rood was wel het toppunt). En hoe zit het met "30 days of night"?
Ik ben maar begonnen om bepaalde films te importeren uit andere regio B gebieden om DFW te ontlopen. Maar ik wil dit, om voor de hand liggende financiele redenen, niet blijven doen.

Arnold van Oostrum
02-08-2008, 10:52
Weet iemand hoe het zit met de beeldkwaliteit van Rambo IV van DFW? Hero is me namelijk erg slecht bevallen (de blokruis in het rood was wel het toppunt). En hoe zit het met "30 days of night"?
Ik ben maar begonnen om bepaalde films te importeren uit andere regio B gebieden om DFW te ontlopen. Maar ik wil dit, om voor de hand liggende financiele redenen, niet blijven doen.
Van wat ik gezien heb van Rambo en 30 Days ... hebben beide BD versies goede kwaliteit beeld en geluid. Recensie van deze titels zijn in voorbereiding.

edwinvb
02-08-2008, 10:55
laat de recencie van RAMBO blu ray maar komen, ik twijfel welke versie ik wil gaan nemen. Met name de beeldverhouding en geluid. Ik wacht af.

BASIL
02-08-2008, 11:01
Weet iemand hoe het zit met de beeldkwaliteit van Rambo IV van DFW? Hero is me namelijk erg slecht bevallen (de blokruis in het rood was wel het toppunt). En hoe zit het met "30 days of night"?
Ik ben maar begonnen om bepaalde films te importeren uit andere regio B gebieden om DFW te ontlopen. Maar ik wil dit, om voor de hand liggende financiele redenen, niet blijven doen.

We moeten absoluut niet klagen. Een van de betere verdelers en voor een zeer antrekkelijke prijs (y) . Vergeet niet dat Hero één van de eerste BD die ze uitgebracht hebben. Dat waren nog de kinderziektes. Ik wacht ongeduldig "The Mist" zekers nu dat ik weet dat de zwart/wit versie aanwezig is als bonus.

CrimsoNl
02-08-2008, 11:45
We moeten absoluut niet klagen. Een van de betere verdelers en voor een zeer antrekkelijke prijs (y) . Vergeet niet dat Hero één van de eerste BD die ze uitgebracht hebben. Dat waren nog de kinderziektes. Ik wacht ongeduldig "The Mist" zekers nu dat ik weet dat de zwart/wit versie aanwezig is als bonus.

Als we uiteindelijk een beter product willen moeten we wel klagen (consumentenbelang noemen we dit) zodat we gezamelijk (DFW en de consument) een goede relatie opbouwen waar beide partijen van kunnen profiteren.... Zelfs als je, zoals jij volgens mij, enkele duizenden aandelen gekocht hebt van DFW ;p

BASIL
02-08-2008, 12:23
Als we uiteindelijk een beter product willen moeten we wel klagen (consumentenbelang noemen we dit) zodat we gezamelijk (DFW en de consument) een goede relatie opbouwen waar beide partijen van kunnen profiteren.... Zelfs als je, zoals jij volgens mij, enkele duizenden aandelen gekocht hebt van DFW ;p

Een rijke mens moet wel iets doen met zijn geld.

Als je teveel ga klagen, zekers in dit geval, dan gaan ze op het einde naar de klanten niet meer luisteren en als resultaat gaan ze doen wat ze willen zonder nog naar ons te luisteren.

"Zodat we gezamelijk een goede relatie opbouwen" :lol:

Als je constant ga klagen dan gaan ze zeggen dat je een grote zaag bent en gaan ze zekers naar jou niet meer luisteren. Klagen moet je alléén doen als het nodig is (zoals we het vorig jaar gedaan hebben met DFW) en niet voor fun :wink:

CrimsoNl
02-08-2008, 12:29
Een rijke mens moet wel iets doen met zijn geld.

Als je teveel ga klagen, zekers in dit geval, dan gaan ze op het einde naar de klanten niet meer luisteren en als resultaat gaan ze doen wat ze willen zonder nog naar ons te luisteren.

"Zodat we gezamelijk een goede relatie opbouwen" :lol:

Als je constant ga klagen dan gaan ze zeggen dat je een grote zaag bent en gaan ze zekers naar jou niet meer luisteren. Klagen moet je alléén doen als het nodig is (zoals we het vorig jaar gedaan hebben met DFW) en niet voor fun :wink:

Jammer dat nu blijkt dat je niet weet hoe dergelijke dingen in hun werk gaan. Deze potentieel eindeloze discussie is al genoeg off-topic zou ik zeggen. Als je niet voor je recht als betalend consument wilt opkomen moet je dit zelf maar weten. Laat ze de films die "slecht" zijn maar opnieuw uitbrengen... dan hoor je mij niet meer klagen. En ik betaal vrolijk de volle prijs als dit in de kwaliteit van hun producten terug te zien is.

BASIL
02-08-2008, 13:16
Jammer dat nu blijkt dat je niet weet hoe dergelijke dingen in hun werk gaan. Deze potentieel eindeloze discussie is al genoeg off-topic zou ik zeggen. Als je niet voor je recht als betalend consument wilt opkomen moet je dit zelf maar weten. Laat ze de films die "slecht" zijn maar opnieuw uitbrengen... dan hoor je mij niet meer klagen. En ik betaal vrolijk de volle prijs als dit in de kwaliteit van hun producten terug te zien is.

Waarom off-topic? Gaat deze topic niet over DFW en zijn eerste titels o.a. Hero?

En het heeft geen nut om deze verdeler te boycotten wegens zijn kinderziektes op de eerste titels want dan zijn we zeker dat ze snel met BD gaan stoppen omdat het niet meer rentabel zal zijn. Ze zijn tenminste vroeg begonnen met BD niet zoals RCV. Alléén daarvoor moet ik DFW al feliciteren want toen was er nog geen zekerheid wegens de oorlog tussen BD en HD-DVD. En in het begin zijn er altijd kinderziektes. Wat zal het zijn als RCV ooit BD's gaat uitbrengen? Ik denk dat we ons krachten kunnen besparen als we moeten klagen bij RCV. Ik vind het belachelijk dat RCV nog altijd geen plannen heeft om met BD te starten.

CrimsoNl
02-08-2008, 13:35
Waarom off-topic? Gaat deze topic niet over DFW en zijn eerste titels o.a. Hero?

En het heeft geen nut om deze verdeler te boycotten wegens zijn kinderziektes op de eerste titels want dan zijn we zeker dat ze snel met BD gaan stoppen omdat het niet meer rentabel zal zijn. Ze zijn tenminste vroeg begonnen met BD niet zoals RCV. Alléén daarvoor moet ik DFW al feliciteren want toen was er nog geen zekerheid wegens de oorlog tussen BD en HD-DVD. En in het begin zijn er altijd kinderziektes. Wat zal het zijn als RCV ooit BD's gaat uitbrengen? Ik denk dat we ons krachten kunnen besparen als we moeten klagen bij RCV. Ik vind het belachelijk dat RCV nog altijd geen plannen heeft om met BD te starten.

Misscien is RCV laat om dat het een goede start wil maken... ;o)
Uiteindelijk lijkt het medium Blu-Ray toch (voorlopig althans) de nieuwe standaard te worden en zal ook RCV er aan moeten geloven.
Op welke films van RCV moeten we ons gaan verheugen? (sorry voor deze off-topic vraag:)) Met andere woorden welke films missen we als ze blijven weigeren te straten met BD?

DVDProfilersFilmgek
04-08-2008, 13:17
Misscien is RCV laat om dat het een goede start wil maken... ;o)
Uiteindelijk lijkt het medium Blu-Ray toch (voorlopig althans) de nieuwe standaard te worden en zal ook RCV er aan moeten geloven.
Op welke films van RCV moeten we ons gaan verheugen? (sorry voor deze off-topic vraag:)) Met andere woorden welke films missen we als ze blijven weigeren te straten met BD?


Missen is misschien een groot woord, maar ik vond het wel vervelend dat een titel als The Golden Compass alleen maar uitkwam op DVD en niet op BD DVD. Deze titel heeft een een potentie, zeker als ook beide andere boeken worden uitgebracht op film/schijf.

Als ik het mij goed herinner behoorde Hero niet tot de eerste baggerzooi die DFW uitbracht, maar behoorde zij tot de 2e lichting met oa Tristan en Isolde die daarintegen wel weer van een prachtige kwaliteit is.

Mmmm, het zal nog wel even duren voordat wij wat meer BD DVD's krijgen, een label als A-Film brengt ook nog geen BD DVD's uit. Blu Ray loopt hier in Nederland nog voor geen meter bij de massa en dat is ook wel te verklaren door de veel te hoge prijzen van de spelers en de schijfjes. Als je dan ook nog zulke rotzooi als Hero uitbrengt...... ja..... dan zou ik ook nog even wachten met de aanschaf van BD..... :rolleyes: