PDA

Bekijk de volledige versie : Manga's



The Phoenix
01-09-2001, 10:04
Een vraagje, ik heb laast Ghost in the Shell en Ninja Scroll aangeschaft en ik vroeg me af of iemand nog andere goeie (regio 2) manga titels weet.

Hoe goed zijn Patlabor 1 & 2?? De moeite waard?? Ik zelf hou wel van een SF setting, denk dat ik ze maar ga kopen.

BTW weet iemand of A-Video een website heeft?

Alvast many thnx :D

DSK
01-09-2001, 12:48
Macross Plus is naar mijn mening wel een goede SF anime. Het is een 4 delige mini serie, die uit 2 dvd's bestaat. Een andere serie, die erg goed is en enorm populair is in Japan, is Neon Genesis Evangelion. Dit is alleen wel een lange serie 8 dvd's en 2 films. De films die worden nu geloof ik nog gemaakt. Allebei de series zijn geschikt voor regio 2 en 4 en te koop bij de Free Record Shop en zijn geimporteerd uit Australie.:) :) :)

Arnold van Oostrum
01-09-2001, 13:05
Op onze site kun je de recensie vinden van zowel Patlabor 1 & 2, doe er je voordeel mee.

Een volledig overzicht van al onze recensies krijg je door op het DVD.nl scherm in de menubalk te kiezen voor DVD Recensies.
Je kunt dan eventueel ook nog selecties maken. Wanneer je in als selectie MANGA intoets, krijg je een overzicht van onze gereviewde manga-titels.

En A-Video heeft (nog) geen eigen website.

Nathan Strik
01-09-2001, 13:22
Perfect Blue is een geweldige Anime film. Eentje die je zeker in je bezit moet hebben als ze van Hitchcock-achtige thrillers houd.
Aanradertje dus...

Enne... heren van het DVD-forum. Waarom hebben we nog steeds geen review van deze toptitel?!?

The Phoenix
01-09-2001, 19:20
Heb zojuist Patlabor 1 & 2 aangeschaft. Kwam er net achter dat ik de helft van Patlabor 1 al een keer gezien heb op BBC 1 of 2 na een avondje stappen, maja te moe om het einde te zien dus ga zo meteen verder kijken.

Ninja Scroll is een mooie manga, ook al licht het verhaal me wat minder, maar zeker geen spijt van. Ghost in the Shell is toch wel een geweldige manga, heb er van genoten. Kan haast niet wachten tot Akira wordt uitgebracht op DVD.

Heeft iemand misschien een lijst met alle Manga's van A-video. Ik heb nu:
Ninja Scroll
Ghost in the Shell
Patlabor 1
Patlabor 2

Heb Macross Plus ook zien liggen, maar ik twijvelde even toen ik de samenvattingen van deel 2 en 3 las.

Van Neon Genesis Evangelion kon ik de eerste delen niet vinden, dus die heb ik maar even laten liggen.

Kan iemand misschien een korte beschijving van Perfect blue geven? Hoor meer mensen erover, toch eens kijken of ik hem ergens kan vinden :)

Als laatste (schiet me net te binnen), weet iemand of er DVD's van The Guyver te krijgen zijn?

Bedankt voor jullie reacties

mjk303
01-09-2001, 20:00
Ik zeggen dat ik zelf Princes Mononoke errug goed vind.. ik weet alleen niet of deze al R2 is gereleased.

DSK
02-09-2001, 00:54
Volgens mij zijn er geen dvd's uitgegeven van the Guyver.
Akira is inderdaad een anime om op te wachten. Vind het alleen vreemd dat de import versie nog niet te koop is hier in Nederland. Hij is volgens mij al uit in het buitenland.
Vond Samurai X leuker dan Ninja Scroll.

GreetZ:)

Crashcat
02-09-2001, 01:02
Ehm..

Eerste manga die ik heb gezien was Akira op Filmnet.
Dat is al echt een tijdje geleden, maar het blijft voor mij een goede film..
Als je een nadenkertje wil net als "Ghost In The Shell", dan is "Serial Experiments; Lain " wel iets.
Voor de rest heb ik al best veel gezien, maar ben zelf ook nog steeds op zoek naar echte juweeltjes in de manga.

/edit/ Volgens mij is Akira al te koop..Importversie al dan niet.

Steven
02-09-2001, 21:01
Er zijn zeker een aantal goede manga's. alleen zijn ze nog niet op dvd. Akira is een "must have"
Judge, doomed megalopolis 4 delen, zeker de moeite waard.
Chost in the shell, een van de betere.
Ga anders even naar www.manga.com voor de laatste nieuwtjes.

Cade
05-09-2001, 10:04
Gisteren de R2 versie van Perfect Blue bij http://www.play247.com besteld. Komt over een paar dagen binnen. Ben benieuwd! Lijkt me een erg spannende film.

Dit was ook m'n eerste internationale order met creditcard via internet ;)

Kaneda
17-02-2002, 16:05
Hier onder staan enkele van de betere Anime titels:
- Akira ( regio2 NL versie )
- Ninja Scroll ( regio2 NL versie )
- Urotsukidoji ( ? )
- Guyver ( regio2 NL versie )
- Street fighter 2 ( regio2 Engelse versie )
- Blood the Last Vampire ( regio2 Engelse versie )
- Wicked City ( regio2 Engelse versie )
- Ghost in the Shell ( regio2 NL versie )
- 3x3 eyes ( ? )

Ik vind Patlabor 1 en 2 geen aanraders.
Je moet eens naar deze site (http://www.mangadvd.nl) gaan of naar deze message board (http://animekingdom.proboards4.com/).

Gabriël de Rop
17-02-2002, 16:56
Hier onder staan enkele van de betere Anime titels:
- Akira ( regio2 NL versie )
- Ninja Scroll ( regio2 NL versie )
- Urotsukidoji ( ? )
- Guyver ( regio2 NL versie )
- Street fighter 2 ( regio2 Engelse versie )
- Blood the Last Vampire ( regio2 Engelse versie )
- Wicked City ( regio2 Engelse versie )
- Ghost in the Shell ( regio2 NL versie )
- 3x3 eyes ( ? )

Ik vind Patlabor 1 en 2 geen aanraders.
Je moet eens naar deze site (http://www.mangadvd.nl) gaan of naar deze message board (http://animekingdom.proboards4.com/).

En wat dacht je dan van Wings of Honneasmise??

Dadaveke
17-02-2002, 17:11
Ik heb Akira en die is mega vet.

Ik had wicked city op VHS , die is ook mega vet maar ik weet niet of die ook al op dvd is

John Rolfe
18-02-2002, 08:23
www.mangadvd.nl heeft alle titels van A-Film

Kaneda
18-02-2002, 15:40
Ik heb Akira en die is mega vet.

Ik had wicked city op VHS , die is ook mega vet maar ik weet niet of die ook al op dvd is

wicked city is al op dvd R2 uit dit is wel een engelse versie

Kaneda
18-02-2002, 15:41
En wat dacht je dan van Wings of Honneasmise??

Deze anime heb ik nog niet gezien.

Dadaveke
18-02-2002, 16:04
hey bedankt voor de tip . Ga ik eens kijken voor wicked city morgen in de stad

Gabriël de Rop
18-02-2002, 16:07
Deze anime (van Manga) is een van de weinige films die niet echt veel geweld en spectaculaire beelden (hoewel die wel mooi gemaakt is) maar vooral opvalt wanwege de goede verhaallijn...

mischa
19-02-2002, 09:41
Wings of Honneamise is geen aanrader op DVD

Het beeld is zo wazig dat je er gewoon pijn je ogen van krijgt.

Geweldige film, alleen jammer van deze uitvoering

LordHades
20-02-2002, 21:15
Patlabor 1 en 2

hmmz ik vond ze beetje standaard, het verhaal opzich was wel okay maar er zijn veel mooier getekende films,

1 van mijn favorieten is Princess Mononoke die is echt super :)
maar goed ..ze zijn opzich wel het kopen waard :)

Gabriël de Rop
21-02-2002, 09:53
Wings of Honneamise is geen aanrader op DVD

Het beeld is zo wazig dat je er gewoon pijn je ogen van krijgt.

Geweldige film, alleen jammer van deze uitvoering

Goed dat je het zegt, ik heb hem op VHS (!!!) en de film zelf is idd erg goed ja.
Dus zonde van zo'n slechte DVD release...:mad:

Ryaco
23-02-2002, 13:12
Perfect Blue is een geweldige Anime film. Eentje die je zeker in je bezit moet hebben als ze van Hitchcock-achtige thrillers houd.
Aanradertje dus...

Enne... heren van het DVD-forum. Waarom hebben we nog steeds geen review van deze toptitel?!?

Niet mee eens, ik vond het een crappo film, laat daarom de review maar zitten. Ik heb nog wel een paar tips die naar mijn mening wel de moeite waard zijn (dus kom maar op met reviews van onderstaande titels!):

The Guyver 1 & 2
8 episodes, nu bij FRS voor 16 euro 't stuk.
Neon Genesis Evangelion Series
(er zijn al heel veel delen uit, ik weet nog niet hoeveel precies). Deze zijn naar mijn mening beter dan de Patlabor DVD's).
Mobile Suit Gundam Series vette mechs, zie www.cdjapan.co.jp
Dangaioh Nog meer vette mechs, zie www.cdjapan.co.jp
SPT LAYZNER series box 35 episodes, zie www.cdjapan.co.jp
ZOIDS zie www.cdjapan.co.jp
Techno Police Een van de eerste anime's, ook nog niet verkrijgbaar op euro R2.
Dominion Tank PoliceDie sexy cat sisters zijn zoooooo lekker! Nog niet verkrijgbaar op euro R2.

Ook echte aanraders:
Vampire Hunter D-helaas nog niet uit op euro R2.
Wicked City-Goed verhaal, verkrijgbaar.
Hunter X en Hunter X 2
Mazinkaizer 3

Gelukkig zijn veel van deze titels te vinden op www.cdjapan.co.jp, uitgevoerd als japanse R2 titels, meestal met engelstalige track of engelse ondertiteling.

Yi-Long
28-02-2002, 18:14
....Ik weet dat de nederlandse S.E minder extra's heeft dan de US special edition.....maar zal de UK versie van Akira S.E. meer extra's hebben dan de Nederlandse?

m.a.w. Zal de UK versie hetzelfde zyn als de regio 1 versie, of als de nederlandse versie?

Extra vraagje: Is er ook een optie om engelse subs te hebben op de Nederlandse versie, of alleen maar nederlandse subs!?

Ik denk dat ik gewoon een regio-vrye speler koop....
Als al die maatschappyen er zo veel moeite mee hebben dan moeten ze maar gewoon betere regio-2 releases maken...