PDA

Bekijk de volledige versie : DFW mogelijk BR exclusief



diederik
04-02-2008, 09:55
Nadat ik een e-mail had gestuurd naar DFW over hun aankomende releases op HD (Saw IV, the Mist, 30 Days of Nights kreeg ik de volgende reactie van ze:


De films The Mist, SawIV en 30 Days of Night worden hoogstwaarschijnlijk
alleen op BluRay uitgebracht, dit omdat de populariteit van de HD DVD
sterk achteruit loopt.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXX (naam weggehaald)
MarketingmedewerkerSlecht nieuws voor HD DVD liefhebbers :(

Brian2
04-02-2008, 14:35
Inderdaad slecht nieuws voor HD DVD liefhebbers, maar positief voor Blu-ray liefhebbers natuurlijk. De HD DVD versies werden ook veel geimporteerd door Amerikanen, schijnt.

Lorre
04-02-2008, 15:49
Wow, zij hebben de rechten voor The Mist? Damm...

Wedlock
04-02-2008, 16:26
In 2008 zal DFW deze films uitbrengen in Nederland (en waarschijnlijk dan ook op dvd/Blu-Ray) :

The Mist
Saw 4
30 Days Of Night
Mr. Magorium's Wonder Emporium
Solstice
The Bank Job (nwe Statham film)
Semi-Pro (nwe Will Farrell)
Oorlogswinter
Rambo IV
Day Of The Dead
Righteous Kill (nwe Robert DeNiro / Al Pacino)

quorumz
04-02-2008, 17:30
hm, hopelijk wordt rambo IV een goede kwalilteit....(beter dan de hd-dvds/blurays die door de mediamarkt bij de diverse players bij gegeven werd)

Lorre
04-02-2008, 17:38
Djees, Rambo 4 ook? Hoop dat we toch dat die deftig wordt van zowel juiste aspectratio en goed geluidskwaliteit.

Wedlock
04-02-2008, 19:37
Gaat qua ratio's de laatste tijd goed bij DFW dus ik denk dat het met Rambo IV ook wel de 2.35:1 zal zijn.

Frank
04-02-2008, 19:41
Wat de specificaties van het beeld en geluid zal het wel goed zitten. Wat de extra's betreft echter...

Lorre
04-02-2008, 20:18
Voor de extra's verwacht ik toch op zen minst:
Trailer
Film Clips
Photo Gallery
Liner Notes

8)

Nee, ik hoop echt dat de extra's overgenomen worden van USA release of UK-uitgave. Als die bijna geen bevatten ok, maar ik verwacht die dan toch op de NL-editie.

Frank
04-02-2008, 20:23
Je vergeet de interviews en b-roll.

Reinbo
04-02-2008, 20:58
Goh, DFW is om. Dat is de definitieve doodsteek voor HD DVD. :)

Lorre
04-02-2008, 21:29
Je vergeet de interviews en b-roll.

Mijn excuses. (6)

quorumz
04-02-2008, 21:33
laten we ook vooral het menu niet vergeten terwijl de film doorloopt:P

marcelb7
05-02-2008, 12:27
Je vergeet de interviews en b-roll.
En natuurlijk de hele film met ALLEEN audio commentaar op de 2e disc... O nee, da's alleen bij de dvd. :mrgreen:

Egon
05-02-2008, 21:24
In 2008 zal DFW deze films uitbrengen in Nederland (en waarschijnlijk dan ook op dvd/Blu-Ray) :

The Mist
Saw 4
30 Days Of Night
Mr. Magorium's Wonder Emporium
Solstice
The Bank Job (nwe Statham film)
Semi-Pro (nwe Will Farrell)
Oorlogswinter
Rambo IV
Day Of The Dead
Righteous Kill (nwe Robert DeNiro / Al Pacino)

Ze komen met films uit. maar geen bioscoophit, dat is wel jammer.

Asphyxion
05-02-2008, 22:05
Ze komen met films uit. maar geen bioscoophit, dat is wel jammer.

Ik zie Rambo 4 nog wel een bioscoop hit worden... :)

Phil Neutral
11-02-2008, 18:22
Ik heb een mail gekregen van DFW dat ze nog GEEN beslissing genomen hebben
betreffende HD DVD!
Al de rest is dus puur speculatie!!!

Phil Neutral
12-02-2008, 03:48
Lezers van dit forum die het HD DVD formaat genegen zijn zou ik dan ook willen vragen
om een mail te sturen naar DFW om hen vriendelijk te vragen of ze in de toekomst hun
films willen blijven uitbrengen zowel op blu-ray als op hd dvd!

DFW marketingmedewerker
12-02-2008, 09:45
Beste DVD.nl forumleden,

Na aanleiding van bovenstaande berichten en de vele mailtjes die we via dit forum over deze kwestie krijgen wil ik een kleine reactie plaatsen.

Ondanks berichten die onder anderen op dit forum verschenen zijn heeft Dutch Filmworks nog geen beslissing genomen over het wel of niet blijven uitbrengen van HD DVD`s. Zodra er een definitieve beslissing genomen word over het wel of niet blijven uitbrengen van HD-DVD`s brengt DFW hier een persbericht over uit, tot die tijd staat nog niets vast. Het is om die rede ook niet nodig e-mails te sturen met daarin betogen over waarom we wel of niet HD-DVD`s zouden moeten blijven uitbrengen. We zijn op de hoogte van de commotie die het foutieve bericht in de beginpost veroorzaakt heeft en zullen dit zeker meenemen in de discussie over de HD-DVD.

Excuses voor de commotie, dit was uiteraard niet de bedoeling.

Met vriendelijke groet,

Gerard Pelders
Stagiair Marketing

Dutch Filmworks
Sportlaan 1a
4209 AX Schelluinen
T: +31 (0) 183 610 250
F: +31 (0) 183 619 225
www.dfw.nl (http://www.dfw.nl/)

Richard B.
12-02-2008, 13:52
Duidelijk. Bedankt voor de posting Gerard. (y)

diederik
12-02-2008, 21:00
Toch een beetje goed nieuws (hopelijk ;)) voor HD DVD dan.... 1408 was een mooie release, hoop ook dat Hero (e.a.) dit wordt :)

No use for a name
12-02-2008, 21:25
Toch een beetje goed nieuws (hopelijk ;)) voor HD DVD dan.... 1408 was een mooie release, hoop ook dat Hero (e.a.) dit wordt :)

Hero: daar ik kijk ook wel naar uit. In potentie een hele mooie titel om op HD DVD te zien, mits de jongens en meisjes bij DFW er geen zooitje van maken.

*TIMMIE*
13-02-2008, 06:01
Tof dat DFW zelf reageert. Alleen zegt het bericht niet echt veel. Warner had indertijd van dit soort berichten. Bovendien staat er niet dat ze doorgaan, evenmin dat ze stoppen met HD DVD.

Trat
13-02-2008, 10:40
Tof dat DFW zelf reageert. Alleen zegt het bericht niet echt veel. Warner had indertijd van dit soort berichten. Bovendien staat er niet dat ze doorgaan, evenmin dat ze stoppen met HD DVD.
Wat er wel in staat is dat ze beseffen dat de populariteit van een format de ze ondersteunen, achteruit loopt.

No use for a name
13-02-2008, 11:42
Maar wat zou DFW (en filmdistributeurs in het algemeen) er nu mee opschieten om exclusief één formaat te ondersteunen.

Stel ze verkopen per maand 300 BD''s en 150 HDDVD's tegen en prijs van 1 euro.
Ga je eclusief voor BD dan behaal je dus een omzet van 300 ipv 450. Dat lijkt me bedrijfseconomisch gezien nu niet een bijster intelligente actie. Dat is hetzelfde als dat Electronic Arts of Ubisoft zou zeggen: we stoppen met de PS3 want daar zijn wereldwijd minder consoles van verkocht. Dan zou iedereen ook zeggen: voel eens aan je voorhoofd. Maar in de filmwereld is het blijkbaar een hype om "exclusief" te gaan. Waarschijnlijk een paar snelle marketingjongens die dit wel "hip" vinden, maar tegelijkertijd wel een gedeelte van hun omzet overboord gooien. Het enigste voorbeeld wat ik kan bedenken is dat wanneer men BD exclusief gaat dat Sony er dan wat leuke premies tegenaan gooit (zoals bij Warner), anders zou het toch een totaal irrationele beslissing zijn.

SuperDre
13-02-2008, 12:42
Maar wat zou DFW (en filmdistributeurs in het algemeen) er nu mee opschieten om exclusief één formaat te ondersteunen.


mwa, nog maar 1 voorraad nodig, nog maar 1 'perser' nodig, nog maar 1 mastering nodig (met betrekking tot menu's etc), voor nog maar 1 formaat reclame maken (en vaak ook maar 1 licentie, in veel gevallen moet je extra betalen wil je iets uitbrengen op meer dan 1 formaat, dus 1 licentie voor dvd, 1 voor BD, 1 voor HDDVD, 1 voor VHS).
Je moet niet onderschatten wat de kosten van een extra formaat zijn..
Ook moet een bedrijf als DFW rekening houden met wat retailers bij hun afnemen, en de consensus bij veel popiejopie retailers (zoals FRS, Van Leest, Mediamarkt, Bart-smit, waar het gros van de consumenten hun disks vandaan halen) is dat ze geen HD-DVD meer echt gaan inkopen (Bartsmit is bv altijd al BD exclusief geweest ivm PS3 (denk ik)).. Voor retailers is het ook beter dat er maar 1 formaat is (welke het dan ook zou zijn), omdat ze dan meer ruimte hiervoor kunnen inrichten..

Trat
13-02-2008, 13:55
mwa, nog maar 1 voorraad nodig, nog maar 1 'perser' nodig, nog maar 1 mastering nodig (met betrekking tot menu's etc), voor nog maar 1 formaat reclame maken (en vaak ook maar 1 licentie, in veel gevallen moet je extra betalen wil je iets uitbrengen op meer dan 1 formaat, dus 1 licentie voor dvd, 1 voor BD, 1 voor HDDVD, 1 voor VHS).
Je moet niet onderschatten wat de kosten van een extra formaat zijn..
Ook moet een bedrijf als DFW rekening houden met wat retailers bij hun afnemen, en de consensus bij veel popiejopie retailers (zoals FRS, Van Leest, Mediamarkt, Bart-smit, waar het gros van de consumenten hun disks vandaan halen) is dat ze geen HD-DVD meer echt gaan inkopen (Bartsmit is bv altijd al BD exclusief geweest ivm PS3 (denk ik)).. Voor retailers is het ook beter dat er maar 1 formaat is (welke het dan ook zou zijn), omdat ze dan meer ruimte hiervoor kunnen inrichten..
Beetje open deuren allemaal idd.

*TIMMIE*
13-02-2008, 14:04
Dan nog... wie zegt dat het aantal verkopen in dat geval ook 300 blijft??? Hoeft helemaal niet natuurlijk en aangezien het jonge/groeiende markten zijn, zijn deze nog volop in ontwikkeling en is het waarschijnlijk dat de verkoopaantallen nog groeien.

Daarnaast wordt er meer duidelijkheid voor de consument gecreeerd, waardoor men het marketingtechnisch beter in de markt kan zetten.

No use for a name
14-02-2008, 15:52
Beetje open deuren allemaal idd.

Ohh logisch, daarom worden er door EA dezelfde games uitgebracht op vier verschillende formaten, terwijl mijn gezond verstand vertelt dat er meer kosten en tijd mee gemoeid zijn om een game op vier verschillende formaten uit te bregen, dan om een film op twee HD formaten uit te moeten brengen die nog eens heel weinig van elkaar verschillen (audio en video stream, menus zijn allemaal hetzelfde).

Mijn punt is, dat de games industrie een erg groote groei heeft doorgemaakt, terwijl het aantal verschillende formaten alleen maar is toegenomen. Hoe kan men dan blijven beweren dat HD-film markt per sé alleen maar zou kunnen groeien wanneer er één formaat overblijft?

SuperDre
14-02-2008, 17:22
Ohh logisch, daarom worden er door EA dezelfde games uitgebracht op vier verschillende formaten, terwijl mijn gezond verstand vertelt dat er meer kosten en tijd mee gemoeid zijn om een game op vier verschillende formaten uit te bregen, dan om een film op twee HD formaten uit te moeten brengen die nog eens heel weinig van elkaar verschillen (audio en video stream, menus zijn allemaal hetzelfde).

Mijn punt is, dat de games industrie een erg groote groei heeft doorgemaakt, terwijl het aantal verschillende formaten alleen maar is toegenomen. Hoe kan men dan blijven beweren dat HD-film markt per sé alleen maar zou kunnen groeien wanneer er één formaat overblijft?

Uhm.. maar de markt voor de betreffende platformen waar EA games voor maakt is op dit moment een stuk groter.. Ook bij gaming zou het zijn dat de markt veel groter zou zijn als er maar 1 formaat zou zijn. 1 formaat zorgt ervoor dat er meer 'spelers' op de markt kunnen komen omdat de kosten dan een stuk lager zijn.. Ook in de gaming industrie zie je dat de kleine publishers maar op 1 formaat uit brengen.. Voor de consument is het ook een stuk handiger als er maar 1 formaat is.. (welke dat dan ook zou zijn geweest)..

Trat
14-02-2008, 18:41
Ohh logisch, daarom worden er door EA dezelfde games uitgebracht op vier verschillende formaten, terwijl mijn gezond verstand vertelt dat er meer kosten en tijd mee gemoeid zijn om een game op vier verschillende formaten uit te bregen, dan om een film op twee HD formaten uit te moeten brengen die nog eens heel weinig van elkaar verschillen (audio en video stream, menus zijn allemaal hetzelfde).

Mijn punt is, dat de games industrie een erg groote groei heeft doorgemaakt, terwijl het aantal verschillende formaten alleen maar is toegenomen. Hoe kan men dan blijven beweren dat HD-film markt per sé alleen maar zou kunnen groeien wanneer er één formaat overblijft?
Ow, dat is simpel te.weerleggen. Let op: EA PS3 spellen Vs. 360 spellen is ongeveer hetzelfde qua verkopen. Meestal worden de games geport (erg goedkoop), nu gebeurd dat minder. Spellen op de DS en PSP kosten geen drol om te maken, leveren echter flink wat op. Spelletjes op GSMs: helemaal een grap! Flink binnenharken dus voor EA.

Niet dat EA niet pleitte voor één next generation platform, maar dat zou nog meer binnenharken zijn.

Nou komt ie: BD films Vs. HD-DVD films is, wat? 6:1? LOL, dan is de keuze snel gemaakt toch?

DVDProfilersFilmgek
14-02-2008, 20:43
Nou komt ie: BD films Vs. HD-DVD films is, wat? 6:1? LOL, dan is de keuze snel gemaakt toch?

6 voor HD DVD?;) helemaal niet gek toch?

Bedenk wel als DFW wel HD DVD blijft uitbrengen, zij kunnen rekenen op een aantal klanten uit binnen en buitenland. Hoe minder andere fabrikanten, des te meer voor hen, zo kunnen ze ondanks dat HD DVD zogenaamd minder populair zou zijn toch nog heel wat omzet halen uit een uitgestrekte markt, internet is een plek waar veel gekocht wordt. Voor je films ben je niet afhankelijk van FRS (gelukkig maar:roll: )

Persoonlijk maakt het mij niet uit op welk systeem ik mijn films koop, uitlenen doe ik ze toch niet en ik heb voorlopig al een stapeltje HD DVD spelers staan, Verrotten doen de schijfjes niet, dus zolang als ik ze af kan blijven spelen ben ik al lang blij.

Als Filmliefhebber gaat het mij om de films en niet om het systeem, maar ik heb toevallig wel een paar(4) HD DVD spelers tegen maar 1 PS3 :roll: :mrgreen:

SuperDre
14-02-2008, 22:39
6 voor HD DVD?;) helemaal niet gek toch?

Bedenk wel als DFW wel HD DVD blijft uitbrengen, zij kunnen rekenen op een aantal klanten uit binnen en buitenland. Hoe minder andere fabrikanten, des te meer voor hen, zo kunnen ze ondanks dat HD DVD zogenaamd minder populair zou zijn toch nog heel wat omzet halen uit een uitgestrekte markt, internet is een plek waar veel gekocht wordt. Voor je films ben je niet afhankelijk van FRS (gelukkig maar:roll: )
Als Filmliefhebber gaat het mij om de films en niet om het systeem, maar ik heb toevallig wel een paar(4) HD DVD spelers tegen maar 1 PS3 :roll: :mrgreen:

Ofwel je hebt 3 keer onnodig veel geld uitgegeven (3 extra hddvdspelers pfff over overdrijven gesproken).. Maar jouw stelling 'Hoe minder andere fabrikanten des te meer voor hen' gaat dus niet op, DFW heeft niet de rechten voor die films van andere fabrikanten, als DFW elke film die ze wilde zou kunnen uitbrengen was het een andere zaak.. Ik hoop in iedergeval dat ze slim zijn bij DFW en HDDVD dumpen en dat geld wat ze daar aan overhouden investeren in goeie transfers, daar hebben we allemaal meer aan.

Wizz-Art
14-02-2008, 22:57
Zolang ze HD-DVD uitbrengen hebben ze aan mij een tevreden klant8)

Willy B.
14-02-2008, 23:06
Zolang ze HD-DVD uitbrengen hebben ze aan mij een tevreden klant8)

Yep

:wink:

DVDProfilersFilmgek
14-02-2008, 23:42
Ofwel je hebt 3 keer onnodig veel geld uitgegeven (3 extra hddvdspelers pfff over overdrijven gesproken).. Maar jouw stelling 'Hoe minder andere fabrikanten des te meer voor hen' gaat dus niet op, DFW heeft niet de rechten voor die films van andere fabrikanten, als DFW elke film die ze wilde zou kunnen uitbrengen was het een andere zaak.. Ik hoop in iedergeval dat ze slim zijn bij DFW en HDDVD dumpen en dat geld wat ze daar aan overhouden investeren in goeie transfers, daar hebben we allemaal meer aan.

Onnodig veel geld uitgegeven? Welnee, die spelers kreeg je gratis bij wat HD DVD's, het is maar hoe je het bekijkt;)

En toch.... hoe minder HD DVD fabrikanten, hoe meer klanten voor minder fabrikanten, nu delen nog relatief veel fabrikanten van HD DVD alle klanten, als er minder fabrikanten komen blijven er in de overgangsfase wel nog steeds hetzelfde aantal potentiële klanten over.

En als verzamelaar van DVD's en DVDspelers en nu ook HD DVDspelers moet ik er wel nu bijzijn, straks zijn ze misschien niet meer te krijgen, en ik wil toch nog wel mijn HD DVD schijfjes blijven kijken. (ben niet iemand die zijn software verkoopt omdat er een massa is die de hardware nog niet wil aanschaffen, en wees eerlijk, de kwaliteit van wat er op beide schijven staat doet niet voor elkaar onder, dus waarom zou ik mijn HD DVD's vaarwel zeggen)

Overdrijven.... welnee, BluRay heeft gewonnen dankzij Warner, niet op eigen benen, dus daar komen er/zijn er, zo zat spelers van op de markt, die hoef ik nog niet te sparen, en bovendien de rotzooi die er nu te koop is wil toch geen zinnig mens, het voldoet nog niet aan alle eisen en veel van die zooi laat zich niet upgraden. Nee, wat dat aangaat hoeft Blu Ray zich niet op de borst te slaan, zwak, vooral in het begin, je zou maar zo'n eerste generatie speler hebben waar de hoofdprijs voor is betaald maar die alleen de film kan spelen en als je vraagt voor wat extra's....... ja pech, het was er nog niet klaar voor. Blu Ray kan veel, en heeft potentie, maar het was niet netjes op de markt gezet, en daarom waren er ook maar weinig merken die het daadwerkelijk vanaf het begin op de markt hebben durven zetten.

Heb een PS3, en dat is nog redelijk slim, die kan dan ook wat meer als de gewone speler, een beetje van alles in 1, lekker functioneel en ook nog eens te upgraden, als de PS3 er niet was, dan was er waarschijnlijk ook geen Blu Ray. En die PS3 wordt hier niet moe van het BD schijfjes afdraaien:mrgreen:

En als er nog mensen zijn die wat leuks hebben aan te bieden op HD DVD, ik wil het wel kopen/ruilen voor een leuke prijs:mrgreen: ik ben niet bang voor HD DVD(y)

Ook niet voor BD DVD trouwens, dat heb ik ook:wink:

Trat
15-02-2008, 10:03
6 voor HD DVD?;) helemaal niet gek toch?
Grapjas...


Bedenk wel als DFW wel HD DVD blijft uitbrengen, zij kunnen rekenen op een aantal klanten uit binnen en buitenland. Hoe minder andere fabrikanten, des te meer voor hen, zo kunnen ze ondanks dat HD DVD zogenaamd minder populair zou zijn toch nog heel wat omzet halen uit een uitgestrekte markt, internet is een plek waar veel gekocht wordt. Voor je films ben je niet afhankelijk van FRS (gelukkig maar:roll: )
Sorry, maar DFW is een bedrijf en ze denken daar dan ook als een bedrijf.


Persoonlijk maakt het mij niet uit op welk systeem ik mijn films koop, uitlenen doe ik ze toch niet en ik heb voorlopig al een stapeltje HD DVD spelers staan, Verrotten doen de schijfjes niet, dus zolang als ik ze af kan blijven spelen ben ik al lang blij.
Prima hoor. Maar het neemt niet weg dat HD-DVD zal verdwijnen en er nauwelijks nieuwe films uit zullen komen over een tijdje. Films dan op HD-DVD kopen terwijl ze allemaal ook op BD kopen kan dan nog steeds hoor. Vooral volhouden!


Als Filmliefhebber gaat het mij om de films en niet om het systeem, maar ik heb toevallig wel een paar(4) HD DVD spelers tegen maar 1 PS3 :roll: :mrgreen:
Waarom heb je er 4? Voor de onderdelen straks? Waarom zet je er trouwens eerst een paar neer en dan, tussen haakjes, 4?

Trat
15-02-2008, 10:13
Onnodig veel geld uitgegeven? Welnee, die spelers kreeg je gratis bij wat HD DVD's, het is maar hoe je het bekijkt;)
Gaven ze die spelers gratis bij films weg? Of was het andersom?


En toch.... hoe minder HD DVD fabrikanten, hoe meer klanten voor minder fabrikanten, nu delen nog relatief veel fabrikanten van HD DVD alle klanten, als er minder fabrikanten komen blijven er in de overgangsfase wel nog steeds hetzelfde aantal potentiële klanten over.
Prima, de rest gaat verder in de dagelijkse wereld en wil BD spelers maken...


En als verzamelaar van DVD's en DVDspelers en nu ook HD DVDspelers moet ik er wel nu bijzijn, straks zijn ze misschien niet meer te krijgen, en ik wil toch nog wel mijn HD DVD schijfjes blijven kijken. (ben niet iemand die zijn software verkoopt omdat er een massa is die de hardware nog niet wil aanschaffen, en wees eerlijk, de kwaliteit van wat er op beide schijven staat doet niet voor elkaar onder, dus waarom zou ik mijn HD DVD's vaarwel zeggen) Je verzamelt niet alleen films maar ook spelers? Op welke criteria verzamel je die spelers dan?


Overdrijven.... welnee, BluRay heeft gewonnen dankzij Warner, niet op eigen benen, dus daar komen er/zijn er, zo zat spelers van op de markt, die hoef ik nog niet te sparen, en bovendien de rotzooi die er nu te koop is wil toch geen zinnig mens, het voldoet nog niet aan alle eisen en veel van die zooi laat zich niet upgraden.
Niet op eigen benen? BD verkoopt al tijden 6:1 tov HD-DVD, lijkt me eerder dat HD-DVD met alle adoptie van zogenaamde quasi filmliefhebbers en pseudo AV technologische wetenschappers als voornaamste klanten, niet door deze groep in leven is gehouden.


Nee, wat dat aangaat hoeft Blu Ray zich niet op de borst te slaan, zwak, vooral in het begin, je zou maar zo'n eerste generatie speler hebben waar de hoofdprijs voor is betaald maar die alleen de film kan spelen en als je vraagt voor wat extra's....... ja pech, het was er nog niet klaar voor. Blu Ray kan veel, en heeft potentie, maar het was niet netjes op de markt gezet, en daarom waren er ook maar weinig merken die het daadwerkelijk vanaf het begin op de markt hebben durven zetten.
Zoek voor de gein eens uit wie zich zorgen maakt om de extra's van een film. Dat is natuurlijk voor bijna iedereen een non-argument om niet voor het één en wel voor het ander te kiezen. De meeste mensen doen dat toch op basis van de levensvatbaarheid van zo'n systeem.


En als er nog mensen zijn die wat leuks hebben aan te bieden op HD DVD, ik wil het wel kopen/ruilen voor een leuke prijs:mrgreen: ik ben niet bang voor HD DVD
Ik denk dat dat vooral "kopen" wordt, ipv ruilen. Of ruilen tegen BD. :mrgreen: