PDA

Bekijk de volledige versie : Legend: Ultimate Edition en soundtracks



bart1971
23-05-2002, 10:21
Op de Legend Ultimate Edition disc staat als een van de extra's vermeld: isolated score by Tangerine Dream.
Weet iemand wat dit inhoudt??

Axioma
23-05-2002, 11:54
Dit is de originele film-score die ooit op cd is uitgebracht.

Zie Tangerine Dream - Legend ( O.S.T.) (http://www.figmentfly.com/legend/tangerinedream.html)

Daniel1974
17-06-2002, 10:35
Een erg mooie film, heb em dit weekend gezien. Het had nogal een hoog LOTR gehalte, maar ook denk Never Ending Strory, of 10th Kingdom of Willow. Was er Tim Curry als Lord Of Darkness is echt erg goed, maar ook de make up en de decors waren erg gaaf. Aanrader.

De directors cut heeft filmmuziek van Jerry Goldsmith. De orginele versie van Tangerine Dream. Beide versies staan op deze ulimatie edition.

bart1971
17-06-2002, 12:26
De directors cut heeft filmmuziek van Jerry Goldsmith. De orginele versie van Tangerine Dream. Beide versies staan op deze ulimatie edition.


Wat ik nou eigenlijk heel graag wil weten is of je de film ook kunt bekijken met de originele muziek van Tangerine Dream. Dus dat je naar de film kijkt met de filmmuziek van TAngerine Dream in plaats van J. Goldsmith, inclusief de stemmen van de acteurs en geluidseffecten et cetera.

Sorry dat ik het een beetje vaag uitleg maar ik weet ook niet zo goed hoe ik anders moet zeggen.

Die muziek van Jerry Goldsmith vind ik 3 keer niks en doet naar mijn gevoel heel erg af aan de sprookjesfeer van de film.

Frank
17-06-2002, 12:56
Wat ik nou eigenlijk heel graag wil weten is of je de film ook kunt bekijken met de originele muziek van Tangerine Dream. Dus dat je naar de film kijkt met de filmmuziek van TAngerine Dream in plaats van J. Goldsmith, inclusief de stemmen van de acteurs en geluidseffecten et cetera.

Die muziek van Jerry Goldsmith vind ik 3 keer niks en doet naar mijn gevoel heel erg af aan de sprookjesfeer van de film.

Je kunt de film bekijken met zowel de muziek inclusief de dialogen en geluidseffecten of alleen met de muziek van Tangerine Dream. Die keuze kun je dus zelf maken.

Persoonlijk vind ik Jerry Goldsmiths muziek vele malen beter en dat de muziek van Tangerine Dream juist heel erg af doet aan de sprookjessfeer van de film, maar dat is mijn mening.

Heb je de film al eens gezien met de muziek van Goldsmith?

bart1971
17-06-2002, 15:25
Je kunt de film bekijken met zowel de muziek inclusief de dialogen en geluidseffecten of alleen met de muziek van Tangerine Dream. Die keuze kun je dus zelf maken.

Heb je de film al eens gezien met de muziek van Goldsmith?


Cool:D Ik heb 'em meteen besteld!!
Als Legend op tv wordt uitgezonden is dat meestal de versie met de muziek van J.G. en ik prefereer toch echt de Tangerine Dream versie, inclusief de nummers van Bryan Ferry en Vangelis. Nouja, smaken verschillen:)

Btw, er komt in hier in augustus ook een regio 2 versie uit, maar dan zonder extra's...

Frank
17-06-2002, 15:54
Btw, er komt in hier in augustus ook een regio 2 versie uit, maar dan zonder extra's...

Naar mijn mening een van de meest teleurstellende DVD-releases ooit! (Goed dat Willow wel alle exta's van de regio 1 heeft!)

Cenobite
18-06-2002, 12:43
Nederland IS het meest zielige DVD land ter wereld . Wat en Hoe ze DVD's hier uit brengen is gewoon te treurig voor woorden. Lang Leve de DVD Online Webshops met keuze uit DVD's van ALLE regio's .

Danielle Gerards
26-06-2002, 02:35
Legend

De directors cut heeft filmmuziek van Jerry Goldsmith. De orginele versie van Tangerine Dream. Beide versies staan op deze ulimatie edition.

En wanneer kunnen we het hier in Nederland kopen?

Godbluff
07-07-2002, 20:39
Hij zal een deze versie wellicht alleen regio 1 te krijgen zijn. Ik heb hem via www.play.com mogen ontvangen. Voor de duidelijkheid: op disc 1 staat de nieuwe ultimate edition. Deze duurt ongeveer een half uur langer en bevat de oorspronkelijke Jerry Goldsmith score. Op de 2e disc staat de ingekorte oorspronkelijke bioscoop versie (US) met de tangerine dream score. Verder staat op de 2e disc nog allerlei extra's. De hoes is trouwens erg mooi maar wel super fragiel. En nog iets. Ik weet zeker dat ik van deze film ooit op video of in de bioscoop de Jerry Goldsmith muziek heb gehoord! Volgens mij is de film met name voor de US ingekort en van andere muziek voorzien.

Frank
07-07-2002, 21:05
De muziek van Legend is inderdaad voor de Amerikaanse release aangepast omdat de baas van Universal destijds van mening was dat de film jongeren niet voldoende aansprak.

De Ultimate Edition die in Amerika uit is verschijnt niet in Europa, want in Amerika liggen de rechten bij Universal en in Europa bij 20th Century Fox. De DVD van Legend, die op 21 augustus a.s. verschijnt, bevat de Europese versie zoals die destijds in de Europese bioscopen te zien was, dus met de muziek van Jerry Goldsmith. De DVD heeft bevalve een bioscooptrailer totaal geen extra's en het geluid is in Dolby Digital 2.0 Surround.

Danielle Gerards
07-07-2002, 22:29
Wanneer krijgen we ook zulke super-dvd's hier? doet men dit opzettelijk? je betaalt je blauw aan import dvd's, nietwaar?

Nathan Strik
07-07-2002, 22:30
je betaalt je blauw aan import dvd's, nietwaar? Au contraire mon amour... import-dvd´s zijn juist lekker goedkoop. ;)

Richard B.
11-07-2002, 23:05
Ik heb die r1-set sinds vandaag in mijn bezit en hij is inderdaad geweldig. Na die lange versie volledig gezien te hebben en wat fragmenten van de Tangerine Dream track gehoord te hebben ben ik er nog steeds niet uit wat nou de meest geschikte soundtrack is, maar ik neig naar de Goldsmith-track. BTW: inderdaad erg fragiele verpakking, maar toch wel heel mooi (doet me een klein beetje denken aan de verpakking van Criterion's Brazil, met ook van dat soort 'doorschijnende effecten').

bart1971
13-07-2002, 15:42
Ik heb 'em inmiddels ook in mijn bezit. Ik vind de Tangerine Dream versie dus mooier. Ik wist niet dat de Director's Cut een half uur langer is; ik denk dat ik die dan ook maar ga kijken...