PDA

Bekijk de volledige versie : probleem met guide plus



koningsgier
06-02-2008, 14:01
Goededag,

Ik heb sinds 2 jaar een pioneer DVR 530 H als DVD recorder in gebruik.
Dit apparaat voldoet zeer goed, zeer gebruiksvriendelijk, vooral het guide plus systeem is handig.
Echter, juist over dat guide plus systeem heb ik een vraag / probleem.

De afgelopen 2 jaar heeft het systeem altijd bij opnames van de TV de programma naam 'meegenomen' naar mijn overzicht van opgenomen titels.
Sinds kort gebeurt dit niet meer, zodat ik niet meer kan zien wat ik heb opgenomen (via de rode opneemknop). Op internet wel al gekeken op de site van guide plus bij de Q&A, zie hieronder. Wellicht geeft dit mijn probleem en oplossing wel aan, maar ik weet dan nog steeds niet wat ik anders doe dan anders of anders zou moeten doen. Wellicht ergens een instelling of zo wijzigen. Ik hoop dat u mij kunt helpen hiermee.

Alvast bedankt voor uw reactie !

Leon de Gier

email me hier (koningsgier@orange.nl)



Why does my Schedule area only sometimes show the channel number and the start and end times of the programme I'm recording instead of the title?

Recordings scheduled via SHOWVIEW®, VPS/PDC or manual entries are not linked to the GUIDE Plus+ and therefore do not have a programme title to store. Only recordings scheduled from the GUIDE Plus+ listings are linked to programme titles. Some units allow the renaming or manual entry of record programme title.

Patrick van den Hul
06-02-2008, 16:23
Als ik me niet vergis, hoort je topic hier thuis:
http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=23

Ik kan je niet helpen verder, maar kan je wel aanraden om je emailadres niet voluit te posten, vanwege het risico op spam. Beter is '_at_' ipv '@'.

Ludo Keeris
06-02-2008, 17:05
Welkom koningsgier.

Ik heb je post even op de juiste plek gezet. Het is, zoals Patrick al zegt, niet verstandig om je emailadres op een forum te plaatsen. Spamrobots vinden dat prachtig!

Verder hoef je niet in dikke letters te typen. Dat komt nogal schreeuwerig over. Ook zonder dikke letters wordt je bericht gelezen en als iemand een oplossing weet zal men dat hier ook melden. Ik kan je helaas niet helpen met je probleem, ik heb geen guide plus.

P@trick_DVD
07-02-2008, 11:07
Dit probleem is al vaker op allerlei forums voorbij gekomen. Na verloop van tijd raakt de EPG data in deze recorder corrupt en treden deze problemen op. Dit probleem kan worden opgelost door de recorder terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Je moet 'm dan wel weer compleet opnieuw instellen. Ik heb het probleem trouwens zelf niet meer gehad na een firmware update. Heb je je recorder al eens geupdate met de nieuwste firmware? Gezien de leeftijd van je recorder zal ie waarschijnlijk niet de laatste versie bevatten. Let wel op als je een regiovrije recorder hebt. Een firmware update (met officiele firmware) zorgt ervoor dat ie niet meer regiovrij is. De laatste firmware kun je gewoon op de site van Pioneer downloaden.