PDA

Bekijk de volledige versie : The Matrix (Blu-ray)



Mark van L.
07-02-2008, 19:27
http://www.blu-ray.com/news/?id=937

The Matrix Trilogy announced by WB, yesss

Remastered for Blu-ray!!!

ook Heat, etc

rvvnr1
07-02-2008, 19:36
Remastered for Blu-ray!!!

Kan t er alleen maar slechter op worden....(6)

Richard B.
07-02-2008, 19:38
Het lijstje voor 2008 lijkt nog vooral een inhaalslag t.o.v. de zaken die al voor HD DVD uitgebracht zijn. Pas in 2009 wordt het interessant (Gone with the wind, Wizard of Oz, Ben Hur).

Mark van L.
07-02-2008, 19:42
Inhaalslag???? Ik heb geen HD-DVD, dus ....en ze worden geremasterd, lossless audio, etc

Henkske22
07-02-2008, 19:52
Yess ook V for Vendetta

Richard B.
07-02-2008, 20:00
Inhaalslag???? Ik heb geen HD-DVD, dus ....en ze worden geremasterd, lossless audio, etc

Uit het artikel haal ik enkel dat er loseless audio wordt toegevoegd. De "oude" HD DVD-uitgaves hadden allemaal al een 1080p transfer dus daar valt niet veel meer aan te verbeteren.

Aloys
07-02-2008, 20:07
Uit het artikel haal ik enkel dat er loseless audio wordt toegevoegd. De "oude" HD DVD-uitgaves hadden allemaal al een 1080p transfer dus daar valt niet veel meer aan te verbeteren.

1080p zegt niet alles over de beeldkwaliteit hoor (6)

Of ze het uiteindelijk ook daadwerkelijk gaan verbeteren is natuurlijk een ander verhaal.

Richard B.
07-02-2008, 20:28
1080p zegt niet alles over de beeldkwaliteit hoor (6)
Daar heb je gelijk in. :)

STaf
07-02-2008, 21:24
The matrix.... laat me eens denken, oh ja, dat zijn die films die ik al bijna een jaar op HD DVD heb!!!:mrgreen:

Aloys
07-02-2008, 21:27
The matrix.... laat me eens denken, oh ja, dat zijn die films die ik al bijna een jaar op HD DVD heb!!!:mrgreen:

HD DVD... laat me eens denken, oh ja, dat is dat formaat dat volgend jaar niet meer bestaat!!!:mrgreen::wink:

STaf
07-02-2008, 21:28
HD DVD... laat me eens denken, oh ja, dat is dat formaat dat volgend jaar niet meer bestaat!!!:mrgreen::wink:
:roll:

Newboy
07-02-2008, 21:39
:roll:

LOL get over it dude.

Batman Begins: Limited Collector's Edition Box Set komt waarschijnlijk niet op HD-DVD. You stick with the regular version :twisted:

Reinbo
07-02-2008, 21:43
HD DVD... laat me eens denken, oh ja, dat is dat formaat dat volgend jaar niet meer bestaat!!!:mrgreen::wink:

(6) :bier:

Richard B.
07-02-2008, 21:54
HD DVD... laat me eens denken, oh ja, dat is dat formaat dat volgend jaar niet meer bestaat!!!:mrgreen::wink:
Erg flauw. Natuurlijk bestaat HD DVD over een jaar nog.

Ook een beetje flauw van STaf om deze flame op gang te brengen.:nono:

Lorre
07-02-2008, 21:54
LOL get over it dude.

Batman Begins: Limited Collector's Edition Box Set komt waarschijnlijk niet op HD-DVD. You stick with the regular version :twisted:

Komt zeker niet meer op HD-DVD. Komt pas in het Q3 uit, terwijl ze HD-DVD gaan supporten tot eind Q2 als ik me niet vergis.

Tiger0120
07-02-2008, 22:08
Het kleuter uurtje is weer begonnen. Koop toch gewoon een High Defenition film en schei een uit met het geleuter of het op HD-DVD of op Blu-ray staat. Volgend jaar bestaan ze beide mischien niet meer. De een Rijdt toch ook een Opel en de ander een Golf en het zijn beide auto's met 1 doel personen vervoer. Dat is ook het doel van HD-DVD en Blu-ray mensen vermaken met hooge kwaliteit beeld en geluid.

Elkaar afmaken zal hier nooit de bedoeling geweest zijn.<----(figuurlijk genomen)

Lex v/d Moolen
07-02-2008, 22:19
Idd, waarom verzandt elke thread weer het zelfde onzin geneuzel? :roll:
Dit subforum heet zo mooi HD DVD en Blu-Ray. Laat ze dan ook lekker naast elkaar staan zolang ze bestaan. :bier:

OT: Persoonlijk vind ik de Matrix trilogie te matig, deel 1 was goed, de rest slecht, dus ik houd het wel bij mn DVD uitvoering.

Lorre
08-02-2008, 06:05
Ik zie het anders. Deel 1 goed, deel 2 entertainment en deel 3 slecht. De trilogy zou ik tegen een heel goedkope prijs wel in huis halen, maar dan bedoel ik ook een enorm goedkope prijs.

Cnet
12-02-2008, 21:13
Het kleuter uurtje is weer begonnen. Koop toch gewoon een High Defenition film en schei een uit met het geleuter of het op HD-DVD of op Blu-ray staat. Volgend jaar bestaan ze beide mischien niet meer. De een Rijdt toch ook een Opel en de ander een Golf en het zijn beide auto's met 1 doel personen vervoer. Dat is ook het doel van HD-DVD en Blu-ray mensen vermaken met hooge kwaliteit beeld en geluid.

Elkaar afmaken zal hier nooit de bedoeling geweest zijn.<----(figuurlijk genomen)

Maar VW(golf) is dan ook beter dan Opel (6) :lol:

sharky
12-02-2008, 21:58
True :mrgreen:

Maar Matrix is gewoon een must-have in HD op Blu-ray of HD-DVD :bier:

Edwin V
13-02-2008, 09:29
Erg flauw. Natuurlijk bestaat HD DVD over een jaar nog.Sowieso bij mij thuis in de kast en onder de TV:-)

Nu kunnen de Matrix liefhebbers eindelijk de blauwe pil nemen. ;)

Trat
13-02-2008, 09:35
(Gone with the wind, Wizard of Oz, Ben Hur).
Die paar oude films?

Newboy
13-02-2008, 20:40
Die paar oude films?

Ja en? In een ander topic klagen ze dan weer dat er op Blu-ray amper films uit de top 250 van IMDB word gereleased. Nu komen er een aantal films uit dan is het weer niet goed.

Kritiek om kritiek geven is makkelijk hé.

Trat
13-02-2008, 21:03
Erg flauw. Natuurlijk bestaat HD DVD over een jaar nog.
Laserdisc bestaat ook nog, maar ik denk dat bedoeld wordt dat er geen blockbusters meer op uitkomen...

Lennoz
09-03-2008, 16:06
Hallo allemaal,

leuk zijn ken ik ook, heb nog een cd-i speler, dat zou het helemaal worden.
niet dus:twisted: .............!

The Rise of the Silver surfer komt van de week uit, is dit de moeite waard om op BD te hebben/bekijken.

ondertussen wacht ik op THE MATRIX, okay mr. Anderson.


:mrgreen: mijn collectie bestaat al uit 1 Blue Ray schijf, ik kan niet kiezen uit zo weinig!

Tiger0120
09-03-2008, 18:14
pfffffffffff Rise of the silver surfer heb ik al een week op HD-DVD...

The Gr8oNe
09-03-2008, 18:18
pfffffffffff Rise of the silver surfer heb ik al een week op HD-DVD...

Vette shit.

Richard B.
09-03-2008, 19:25
Ontopic: waarom is de Blu-ray-versie van de Matrix-trilogie eigenlijk niet op hetzelfde moment als de HD DVD-versie uitgebracht? Was het puur omdat BR op dat moment nog geen PiP kon doen of had het HD DVD-kamp een exclusieve deal ofzo?

Juvefan
09-03-2008, 19:42
Ontopic: waarom is de Blu-ray-versie van de Matrix-trilogie eigenlijk niet op hetzelfde moment als de HD DVD-versie uitgebracht? Was het puur omdat BR op dat moment nog geen PiP kon doen of had het HD DVD-kamp een exclusieve deal ofzo?

Het zou destijds puur om de de 1.0 standaard zijn geweest waar een 1.1 nodig was.

Jeroen van K.
09-03-2008, 20:03
The matrix.... laat me eens denken, oh ja, dat zijn die films die ik al bijna een jaar op HD DVD heb!!!:mrgreen:
HDDVD? Laat me eens denken, oh ja dat ding dat naast je laserdisc komt te staan! €50 bij de dixons... hehe...

Maar vet, ik ga hem kopen: de matrix!

Evil Hobbit
09-03-2008, 20:49
HD DVD... laat me eens denken, oh ja, dat is dat formaat dat volgend jaar niet meer bestaat!!!:mrgreen::wink:

Whaha, precies! Grappig hoe deze opmerking als flauw gezien wordt en...


The matrix.... laat me eens denken, oh ja, dat zijn die films die ik al bijna een jaar op HD DVD heb!!!:mrgreen:

...niet. HD-DVD eigenaars zijn erg snel op hun verouderde pik getrapt.


Idd, waarom verzandt elke thread weer het zelfde onzin geneuzel? :roll:
Dit subforum heet zo mooi HD DVD en Blu-Ray. Laat ze dan ook lekker naast elkaar staan zolang ze bestaan. :bier:


Eigenlijk zou dit subforum ook opgeheven/vervangen moeten worden voor een Blu-ray only forum. Houd het veel overzichtelijker.

Anyways, top om te zien dat het re-releasen begonnen is.

BrianB
09-03-2008, 21:08
Die paar oude films?

Ik denk dat vooral die oude films erg goed gaan laten zien waar Blu-Ray tot in staat is. Vooral een goede HD-transfer van Ben-Hur, die de 70mm versie redelijk moet gaan evenaren. Net zoals Casablanca Blu-Ray een serieuze verbetering was op de normale DVD. Ik heb nog geen Blu-Ray, maar zodra deze films uitkomen worden die gelijk aan de collectie toegevoegd.

Eric B.
09-03-2008, 21:51
Matrix trilogy wil ik zeker op Blu-Ray hebben, hoe mooier de beeldkwaliteit hoe beter:-D

Roi
09-03-2008, 22:00
Ja ik ook, de laatste keer dat ik The Matrix heb gezien moet ongeveer geweest zijn toen hij uitkwam in de bios. Ik kan wel een opfrisbeurt gebruiken!

AntS
10-03-2008, 14:46
Laserdisc bestaat ook nog, maar ik denk dat bedoeld wordt dat er geen blockbusters meer op uitkomen...

So what…… jammer dat er geen blockbusters meer uitkomen of het HD DVD formaat.
Kopen we die toch gewoon op het Blauwe formaat. De meeste HD DVD fans waaronder ik zelf hebben toch beide formaten dus…

Kan er eerlijk gezegd niet koud of warm van worden, vindt het alleen nog steeds erg jammer dat HD DVD het loodje heeft gelegd.:bier: tje

Claudio Santulli
10-03-2008, 15:13
http://www.blu-ray.com/news/?id=937
The Matrix Trilogy announced by WB, yesss
Remastered for Blu-ray!!!
ook Heat, etc

Ik had hem ook al op HD DVD.
En ik moet zeggen dat het CGI gedeelte bij HD, soms genadeloos door de mand valt
Alles wat goed is wordt beter, alles wat minder goed is.............!

Laten we zo zeggen High Definition verbloemt niks.


Hallo allemaal,

The Rise of the Silver surfer komt van de week uit, is dit de moeite waard om op BD te hebben/bekijken.

:mrgreen: mijn collectie bestaat al uit 1 Blue Ray schijf, ik kan niet kiezen uit zo weinig!

Ik heb sinds september al de UK versie in mijn bezit.
Hij is natuurlijk voornamelijk leuk voor de comic fans.

Het beeld en geluid is top, maar of je deze film als niet fan leuk gaat vinden?
Laten we zeggen, daar zijn de meningen over verdeeld!

AntS
11-03-2008, 11:36
Whaha, precies! Grappig hoe deze opmerking als flauw gezien wordt en...



...niet. HD-DVD eigenaars zijn erg snel op hun verouderde pik getrapt.



Eigenlijk zou dit subforum ook opgeheven/vervangen moeten worden voor een Blu-ray only forum. Houd het veel overzichtelijker.

Anyways, top om te zien dat het re-releasen begonnen is. Precies kun je eens zien hoe ver het Blu kamp achter liep op de verouderde pik van het HD DVD kamp. Als HD DVD was blijven bestaan hadden ze die inhaalslag misschien nooit kunnen inhalen met hun re-releasen.(6):twisted:(6)

hstadman
11-03-2008, 12:13
Goed om te horen dat ze er eindelijk werk van gaan maken. Het is noodzakelijk om goede content te kunnen aanbieden anders gaat blu-ray dezelfde kant op als hd-dvd.

Ik ben al begonnen met het bestellen van blu-ray maar ik zou graag meer keuze willen hebben heren!

Het mooiste zou zijn dat ze nu de blu-ray releases tegelijk met die van de dvd doen; kun je zelf kiezen welke je wil hebben en acceptatie gaat zo ook sneller.

Jurriaan Wittenberg
11-03-2008, 12:35
Ik had hem ook al op HD DVD.
En ik moet zeggen dat het CGI gedeelte bij HD, soms genadeloos door de mand valt
Alles wat goed is wordt beter, alles wat minder goed is.............!

Laten we zo zeggen High Definition verbloemt niks.



Kun je een indicatie geven welke scenes je ongeveer bedoeld, en uit welke films? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat de eerste uit de trilogie her en der misschien wat minder van kwaliteit zal zijn. Of kom je het door de gehele trilogie tegen?

Aangezien ik NET de volledige box op CD had aangeschaft heb ik de HD-DVD nog even niet gescoord bij uitkomen. Maar tzt op BluRay wordt dat dan toch wel een hebbedingetje ben ik bang :)

homernt
11-03-2008, 15:18
Ik heb vorige alle drie films op dvd zitten geupscaled naar 1080p en moet zeggen dat deel 1 misschien wel vervangen behoeft maar deel 2 en 3 niet. Deze hadden een uistekend strak beeld maar daar viel idd op dat bij het gevecht tussen Neo en al die agents Smits in deel 2 dat je duidelijk kon zien dat het geanimeerd was. Je weet dat wel maar het was mij niet eerder zo duidelijk opgevallen.

Claudio Santulli
11-03-2008, 16:35
Kun je een indicatie geven welke scenes je ongeveer bedoeld, en uit welke films? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat de eerste uit de trilogie her en der misschien wat minder van kwaliteit zal zijn. Of kom je het door de gehele trilogie tegen?


In deel 2 heb je op een gegeven moment, het gevecht met Neo en
Agent Smith en Agent Smith en Agent Smith etc.
Een heleboel smith's

Bij de DVD smolt de CGI i.v.m. de beperkte resolutie meer samen met de achtergrond.
Nu bij HD alle details tot in de puntjes opvalt, zie je dus veel beter dat het om CGI gaat.

Er is niks mis met de beeldkwaliteit, dat bedoel ik niet!
Maar als het niet helemaal goed gemaakt is valt dat nu direct op.

Althans de illusie wordt wat minder.
En dit om aan te geven dat een beeld remaster voor Blu-ray mijnzins niet nodig is!
Het beeld was verder al top!
Maar het betrof ook een remaster voor lossles geluid.

rogue
12-03-2008, 07:49
In deel 2 heb je op een gegeven moment, het gevecht met Neo en
Agent Smith en Agent Smith en Agent Smith etc.
Een heleboel smith's

Bij de DVD smolt de CGI i.v.m. de beperkte resolutie meer samen met de achtergrond.
Nu bij HD alle details tot in de puntjes opvalt, zie je dus veel beter dat het om CGI gaat.

Er is niks mis met de beeldkwaliteit, dat bedoel ik niet!
Maar als het niet helemaal goed gemaakt is valt dat nu direct op.

Althans de illusie wordt wat minder.
En dit om aan te geven dat een beeld remaster voor Blu-ray mijnzins niet nodig is!
Het beeld was verder al top!
Maar het betrof ook een remaster voor lossles geluid.
Dit fragment was inderdaad met upscalen van de DVD al meer 'nep'. Toch vond ik het niet echt storend.

s1nsane
12-03-2008, 08:53
In deel 2 heb je op een gegeven moment, het gevecht met Neo en
Agent Smith en Agent Smith en Agent Smith etc.
Een heleboel smith's

Bij de DVD smolt de CGI i.v.m. de beperkte resolutie meer samen met de achtergrond.
Nu bij HD alle details tot in de puntjes opvalt, zie je dus veel beter dat het om CGI gaat.

Er is niks mis met de beeldkwaliteit, dat bedoel ik niet!
Maar als het niet helemaal goed gemaakt is valt dat nu direct op.

Althans de illusie wordt wat minder.
En dit om aan te geven dat een beeld remaster voor Blu-ray mijnzins niet nodig is!
Het beeld was verder al top!
Maar het betrof ook een remaster voor lossles geluid.

Ach dat zag er in de bios ook nep uit. Techniek was gewoon niet ver genoeg voor wat zij wilde (ik weet nog dat ik dat toen dacht, jammer). Vooral de jas van Neo, deze bewoog als stroop en de stof leek veels te dik.

Jurriaan Wittenberg
12-03-2008, 08:58
In deel 2 heb je op een gegeven moment, het gevecht met Neo en
Agent Smith en Agent Smith en Agent Smith etc.
Een heleboel smith's

Bij de DVD smolt de CGI i.v.m. de beperkte resolutie meer samen met de achtergrond.
Nu bij HD alle details tot in de puntjes opvalt, zie je dus veel beter dat het om CGI gaat.

Er is niks mis met de beeldkwaliteit, dat bedoel ik niet!
Maar als het niet helemaal goed gemaakt is valt dat nu direct op.

Althans de illusie wordt wat minder.
En dit om aan te geven dat een beeld remaster voor Blu-ray mijnzins niet nodig is!
Het beeld was verder al top!
Maar het betrof ook een remaster voor lossles geluid.

Ah, ik begrijp wat je bedoeld. Maar dat zag ik al bij de DVD's hoor. Upscaled of niet. Over het algemeen de textuur van de stoffen (jas) en het gezicht van Neo die veel te strak zijn. Dit blijft wmb ook zichtbaar in het 3de deel hoewel ik het idee heb dat de jassen daar al weer net ietsje beter zijn.

Lex v/d Moolen
15-10-2008, 13:22
Review van Blu-ray.com (http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=1089)

Claudio Santulli
15-10-2008, 13:52
Volgens mijn dealer waren de NL versies een week uitgesteld.
Distributie problemen, want deze titel is natuurlijk net nieuw???

rogue
15-10-2008, 13:57
Review highdefdigest (http://bluray.highdefdigest.com/300/matrix_umc.html).
Op de HD-versie van animatrix na, lijken de voordelen tov de HD-DVD versie erg klein....

jeanreno
15-10-2008, 15:36
Volgens de verkoper bij Media Markt Maastricht zijn de losse delen van Reloaded en Revolutions en de Trilogy Box uitgesteld tot december :-(

Werner
15-10-2008, 16:05
Volgens de verkoper bij Media Markt Maastricht zijn de losse delen van Reloaded en Revolutions en de Trilogy Box uitgesteld tot december :-(

Met zijn allen importeren dus.

Claudio Santulli
15-10-2008, 16:06
gelukkig doen de HD dvd's het nog prima, ha!

Albert Kostwinder
15-10-2008, 16:44
Met zijn allen importeren dus.

Yup, ultimate edition is al onderweg (y)

Dai
15-10-2008, 16:53
Ook maar net besteld voor €62,50 incl. verzenden. Had gehoopt om het in de winkel aan te schaffen, maar is blijkbaar vertraagd. Zat niet echt te wachten op de Animatrix en 2-disc aan extra's maar voor die extra €2,50 krijg je wel veel meer.

Lorre
15-10-2008, 17:43
Waar heb je die besteld voor €62,50?

Patrick van den Hul
15-10-2008, 17:50
Bij Amazon waarschijnlijk, daar is die 75 dollar.
Maar hier komen zeer waarschijnlijk nog douanekosten bij, die op kunnen lopen tot ongeveer 20 euro in dit geval.

-Jaap-
15-10-2008, 17:51
Voor degenen die het nog niet wisten:
De US versie heeft NL subs, op alle discs.
Dus inderdaad lekker importeren uit de US of bij axelmusic.com halen.

Frenkel
15-10-2008, 18:04
Bij Amazon waarschijnlijk, daar is die 75 dollar.
Maar hier komen zeer waarschijnlijk nog douanekosten bij, die op kunnen lopen tot ongeveer 20 euro in dit geval.

Even tot 1 December afwachten is dan ook mijn advies, even kijken wat er van de verhoging van het vrijstellingsbedrag terecht komt.

Frank
15-10-2008, 18:06
Voor degenen die het nog niet wisten:
De US versie heeft NL subs, op alle discs.
Dus inderdaad lekker importeren uit de US of bij axelmusic.com halen.
Disc 5 en 6 hebben geen Nederlandse ondertitels, alleen Franse.

Lorre
15-10-2008, 18:16
Bij Amazon waarschijnlijk, daar is die 75 dollar.
Maar hier komen zeer waarschijnlijk nog douanekosten bij, die op kunnen lopen tot ongeveer 20 euro in dit geval.

Dan kan ik hem beter kopen bij dvdpacific.

Patrick van den Hul
15-10-2008, 18:21
Dan kan ik hem beter kopen bij dvdpacific.

Of erop gokken dat je geen douane krijgt (kans is klein) of wachten tot 1 december zoals hierboven genoemd ;)

Dai
15-10-2008, 18:46
Waar heb je die besteld voor €62,50?

Bij Amazon

kruspe
15-10-2008, 18:55
ligt deel 1 nu wel al in de winkel dan?
of is die ook uitgesteld?

Werner
15-10-2008, 21:40
Of erop gokken dat je geen douane krijgt (kans is klein) of wachten tot 1 december zoals hierboven genoemd ;)

Ik heb nog NOOIT iets van Amazon aangekregen waar ik niet mocht voor dokken. Bij de douane zijn ze niet achterlijk, als er een doos met koeien van letters "AMAZON.COM" op staat heb je gegarendeerd prijs. Dan riskeer ik liever een paar $ meer door bij dvdpacific te bestellen en dan geen douanezever te hebben.

Lex v/d Moolen
15-10-2008, 21:48
Wel apart dat in de VS en de UK geen losse delen te koop staan, maar in Nederland blijkbaar wel.

Lorre
15-10-2008, 22:00
Ik heb nog NOOIT iets van Amazon aangekregen waar ik niet mocht voor dokken. Bij de douane zijn ze niet achterlijk, als er een doos met koeien van letters "AMAZON.COM" op staat heb je gegarendeerd prijs. Dan riskeer ik liever een paar $ meer door bij dvdpacific te bestellen en dan geen douanezever te hebben.

Idem, ook één keer iets besteld en meteen douanekosten mogen betalen. Sindsdien bestel ik er niets meer en komen men pakjes bij DVDpacific of Axelmusic ook aan en dit zonder extra kosten.
Dan volgende maand deze maar eens bestellen.

Jurriaan Wittenberg
16-10-2008, 09:11
En bij DVD Pacific kan je er ook nog een titeltje bij doen terwijl het verschepen er niet of nauwelijks duurder op wordt. Zo kreeg ik vannacht het bericht dat Matrix + IronMan samen verscheept waren. Hopelijk begin volgende week binnen.

SpArkY
16-10-2008, 10:34
ik ook besteld bij Amazon. Tweede keer dat ik daar bestel, eerste keer geen douanekosten. Hopelijk nu ook niet, maarja het zal wel niet waar zijn.

Bij axelmusic was hij wel 80euro zonder verzending, komt dan wel op hetzelfde neer als je douanekost moet betalen

Gandalf25
16-10-2008, 11:58
Alle 3 de bluray's vandaag binnen gehad wel via bol.com maar had gelukkig via iemand 1 maligkorting kunnen krijgen anders was ik 76 euro kwijt

johnsmeets
16-10-2008, 13:20
losse delen in de us en uk volgen nog in 2009:)

Raymond187
16-10-2008, 14:58
november op BR :D
Zeker wel een must have voor mij.

Lex v/d Moolen
16-10-2008, 16:10
Ik heb de losse delen al zien liggen bij de MM Zoetermeer, € 22,99 per stuk.

Gandalf25
16-10-2008, 16:16
Bij Bol zijn ze 2 euro duurder alleen nu leverbaar 2 tot 4 dagen

Varg
19-10-2008, 13:23
Bij de FRS kost de box met alle drie de films trouwens maar €59,99

http://www.freerecordshop.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/FreeRecordShop-FRS_B2C_NL-Site/nl_NL/-/EUR/ViewFas-Detail;pgid=evdgbouH2oRSR0E796_lw6NI0000nvO_owfp?f h_Params=method%3DgetAll%26fh_secondid%3D9002237%2 6fh_lister_pos%3D4%26fh_location%3D%252f%252ffrs%2 52fnl_NL%252f_shop%253e%257bfreerecordshop%257d%25 2fcategories%253c%257bfrs_02%257d%252fpromotioncod e_nl%253e%257b28101500000204%257d%26fh_eds%3D%25c3 %259f%26fh_refview%3Dlister%26fh_reftheme%3D10&SubCat=02 (http://www.freerecordshop.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/FreeRecordShop-FRS_B2C_NL-Site/nl_NL/-/EUR/ViewFas-Detail;pgid=evdgbouH2oRSR0E796_lw6NI0000nvO_owfp?f h_Params=method%3DgetAll%26fh_secondid%3D9002237%2 6fh_lister_pos%3D4%26fh_location%3D%252f%252ffrs%2 52fnl_NL%252f_shop%253e%257bfreerecordshop%257d%25 2fcategories%253c%257bfrs_02%257d%252fpromotioncod e_nl%253e%257b28101500000204%257d%26fh_eds%3D%25c3 %259f%26fh_refview%3Dlister%26fh_reftheme%3D10&SubCat=02)

johnsmeets
19-10-2008, 13:26
[quote=Varg;1467981]Bij de FRS kost de box met alledrie de films trouwens maar €59,99

bij play.com €41,99

TJ Weissel
19-10-2008, 13:34
Heeft iemand al 'n vergelijk gemaakt tussen de HD DVD & Blu-ray?

johnsmeets
19-10-2008, 13:36
nee maar wat ik lees op blu ray.com is 2 en 3 beter kwa beeld als 1, maar dat vind ik de beste:)

SpArkY
19-10-2008, 15:01
nee maar wat ik lees op blu ray.com is 2 en 3 beter kwa beeld als 1, maar dat vind ik de beste:)


Is normaal he dat 2 en 3 betere kwaliteit zijn. Er zit toch wel wat tijd tussen de eerste en de tweede

TJ Weissel
19-10-2008, 15:03
De leeftijd van de film zegt uiteraard niets over de beeldkwaliteit bij Blu-ray...

Denk dat Johnsmeets het verschil tussen deel 2/3 op HD DVD en Blu-ray bedoelt.

NewDust
19-10-2008, 15:46
Weet iemand of er verschil is tussen de extra's van de complete en de ultimate edition.
Ik wil namelijk de complete halen om dat ik de ultimate edition al op dvd heb, maar wel benieuwd ben naar de PiP-commentaries en voornamelijk naar de Audio-only track voor de "The Matrix".

Mochten er meer geïntresseerden zijn in de complete edition, hij is 34,99 bij cd-wow.nl
http://www.cdwow.nl/MATRIX-TRILOGY/product/view/3807838


EDIT: Bij naader inzien bestel ik hem toch maar niet bij wow aangeziend de release pas volgende maand is. dan maar de Nederlandse take 3, get 4 aktie en :ik-heb-er-een-hard-hoofd-in-modus: wachten tot ze goedkoper worden.

Frenkel
19-10-2008, 17:24
Heeft iemand al 'n vergelijk gemaakt tussen de HD DVD & Blu-ray?


Het lijkt erop dat voor de BD de zelfde transfers zijn gebruikt als voor de HD DVD (in ieder geval voor "Matrix Revolutions" :

"I'm certainly not trying to beat this post into the ground but I have some new information. A friend and I were able to rip the Matrix Revolutions disc and take a look at what was going on. It definitely appears to be the original encode for the HD DVD since ripping the disc shows that the feature is only 13.5 GB. All the other materials including the feature comes to 34 GB. That's terrible given how much extra space the entire 50 GB disc has. 15 GB of wasted space. The bit rate could have been doubled.

The breakup at 1:45:46 is not showing up on the PS3 because the PS3 is simply skipping those bad frames. You can actually see where it skips if you look carefully. Other players that I have checked it on do show the bad encode problem and some players (Samsung) actually show the picture breakup a few frames later. There are really no Blu-ray emulators out there in the business so if this did go through a QC test, it was more than likely checked on a PS3 which is skipping the bad frames and no one saw it. The only way to really get something like this corrected would be to contact WB customer service and voice our opinions.

I actually know someone at Warner so they will be hearing from me next week. If more people are aware of this at the studio, a fix might actually happen. I guess time will tell. Thanks for letting me vent about this especially since this was the start of my first post. These kind of errors are avoidable before Blu-ray buyers like us get them in our hands. Okay, it's a frame or two but where is the quality control at the WB? Apparently they are in the Matrix asleep. :-)"

bron: http://forums.highdefdigest.com/blu-ray-software-general-discussion/69117-matrix-set-has-encode-replication-error.html

Er lijkt dus ook een probleem te zijn bij "Matrix Revolution" nabij de 1:45:43 timeframe, waarbij een aantal frames een verstoord beeld vertonen.
De PS3 lijkt deze scenes over te slaan, maar op standalone spelers is het duidelijk zichtbaar.

jeroentje
19-10-2008, 18:29
MOD edit: geen enkele bijdrage aan het forum.

rogue
19-10-2008, 19:31
MOD edit: geen enkele bijdrage aan het forum.

Lekkere eerste post trollie....degenen met HD-DVD genieten al een tijdje van deze films ;)....

Over de vergelijking zegt highdefdigest:
"So, should you fork over yet more 'Matrix' money for this Blu-ray? If you already own the HD DVD, I'd say not (unless getting 'The Animatrix' in full HD is important to you). But if you didn't take the plunge the last time around -- and can stand the two, inferior sequels -- then by all means, you'll be hard-pressed to find a better high-def deal for the money than 'The Ultimate Matrix Collection.'

kruspe
19-10-2008, 19:35
zo, meteen na je eerste bericht een ban krijgen...lijkt me een beetje overdreven

Claudio Santulli
19-10-2008, 20:12
Dit is vast zijn eerste berichtje onder deze naam.
hmmm. komt me bekend voor :idea:

Roy de Jong
19-10-2008, 20:41
zo, meteen na je eerste bericht een ban krijgen...lijkt me een beetje overdreven

Was een oude bekende van ons, vandaar...

Werner
19-10-2008, 21:46
Was een oude bekende van ons, vandaar...

Dus hebben jullie 'm effe van de matrix ge-unplugged...

TJ Weissel
20-10-2008, 11:42
Dank voor de informatie, was erg benieuwd (zou sowieso niet gaan dubbeldippen)... gaat mij uiteindelijk enkel om het eerste deel en die is dus gewoon in orde op zowel BD als HD. (y)

Zie dat Trat ook 'n teken van leven gaf? onkruid vergaat niet!

johnsmeets
20-10-2008, 12:52
ik twijfel (ook)nog
weet niet of play ned subs heeft
Het gaat mij in eerste instantie ook alleen om het eerste deel(heb 1 en 2 op dvd vind 2 minder
mhhhh effe laten bezinken, de ultimate hoef ik zowieso niet

Frenkel
20-10-2008, 16:43
Op de Discs van de Nederlandse BD uitgaves staat ook het logo van de Engelse leeftijdskeuring BBFC :

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14890917#post14890917

De Engelse uitgaves zullen vrijwel 100% zeker gelijk zijn, en dus van NL ondertitels zijn voorzien.

Screenshots van de fout in "Matrix Revolution":
http://home.earthlink.net/~jmorg/matrix/Matrix.htm

johnsmeets
20-10-2008, 16:57
mmhh zo lovend zijn ze niet op avs

rogue
20-10-2008, 19:24
Dus hebben jullie 'm effe van de matrix ge-unplugged...
Haha. erg goed Werner.....
Ik had aan de naam te zien al een vermoeden wie het was, maar heb mijn initiele commentaar maar verwijderd ;).

Blu-ray.com (http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=1089&show=review) is erg positief (maar die zijn m.i. over het algemeen té positief bij BD reviews).

Dvdtalk (http://www.dvdtalk.com/reviews/35048/ultimate-matrix-collection-the/) is ook erg positief qua specs.

En dan dus de eerder genoemde http://bluray.highdefdigest.com/300/matrix_umc.html]highdefdigest.

Dus de niet lovende reacties op avs begrijp ik dan niet......

johnsmeets
20-10-2008, 19:55
hey roque
die revieuw had ik ook gelezen hoor:)
maar ik wil gewoon 100% zeker weten dat 1 goed is(zie screenshot bij post frenkel,maar das niet van deel 1)

rogue
20-10-2008, 19:58
hey roque
die revieuw had ik ook gelezen hoor:)
maar ik wil gewoon 100% zeker weten dat 1 goed is(zie screenshot bij post frenkel,maar das niet van deel 1)
Ik kan me niet voorstellen dat hij tegenvalt ;).

Roy de Jong
20-10-2008, 20:28
Vanavond in MM Arena hadden ze "The Matrix - Revolutions" draaien als BR-demo.
Deze zag er echt fantastisch uit!

Ze hebben daar trouwens wel goed geinvesteerd in een Blu-Ray hoek, erg mooi en uitgebreid geworden.
Alleen wel jammer dat de import BR's zo onzettend duur zijn :(

Frenkel
20-10-2008, 20:45
hey roque
die revieuw had ik ook gelezen hoor:)
maar ik wil gewoon 100% zeker weten dat 1 goed is(zie screenshot bij post frenkel,maar das niet van deel 1)

Verder terug in de betreffende AVS forum staan screenshots van alle 3 de films:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14882113#post14882113
Deze zien er soms erg slecht uit (vol met de daargenoemde macrobloks)...in sommige gevallen zelfs zo slecht dat ik die screenshots niet erg vertrouw.

Ik begrijp heel die hijsa op het AVS forum ook niet.
Volgens mij is die ontstaan nadat duidelijk is geworden dat Warner voor deze BD uitgaves de oude HD DVD transfers heeft gebruikt, en zijn sommige vervolgens naar gebreken gaan zoeken om die vervolgens uit hun verband te rukken.

DVDbeaver heeft ook een Review van de "The Matrix" staan met screenshots:
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare10/the_matrix_.htm
En die lijken mij er een stuk beter uit te zien

Lex v/d Moolen
20-10-2008, 21:15
De meeste sites geven hier een maximale score, alleen IGN.com geeft een wat lagere score.
http://www.cinemasquid.com/MovieDetails.aspx?MovieId=1028

johnsmeets
20-10-2008, 21:21
kijk ben weer gerustgesteld:)
thank peeps

SpArkY
22-10-2008, 17:14
Iemand zijn versie al ontvangen? Bij mij is ie morgen een week besteld

Dai
22-10-2008, 17:25
Iemand zijn versie al ontvangen? Bij mij is ie morgen een week besteld

Vandaag ontvangen van Amazon. Op 11 oktober besteld, dag van de Nederlandse release.

SpArkY
22-10-2008, 17:40
Vandaag ontvangen van Amazon. Op 11 oktober besteld, dag van de Nederlandse release.

en ziet het er nice uit?

Van amazon, heb je douanekosten aan je been of komt dat maar later?

Dai
22-10-2008, 17:59
en ziet het er nice uit?

Van amazon, heb je douanekosten aan je been of komt dat maar later?

Zijn 5 hele dunne hoesjes, van de kartonnen doos erom heen ben ik niet echt gecharmeerd. Van de douane heb ik niks gehoord, wellicht later een brief daarover.

Arnold van Oostrum
24-10-2008, 09:54
Er lijkt dus ook een probleem te zijn bij "Matrix Revolution" nabij de 1:45:43 timeframe, waarbij een aantal frames een verstoord beeld vertonen.
De PS3 lijkt deze scenes over te slaan, maar op standalone spelers is het duidelijk zichtbaar.
Ik heb deze scène bekeken en geen enkele verstoring in het beeld gezien. Ziet er allemaal prima uit. Recensie van de vier Matrix BD's volgt binnenkort.

barend
24-10-2008, 11:28
de 3-BD versie nu op www.cdwow.nl (http://www.cdwow.nl) voor 32.99 Euro incl. verzendkosten en 2 Euro voucher.
Mijn vrouw zal 't niet leuk vinden, want ik geloof dat de regio B versie geen NL ondertitels heeft, maar ik kan de verleiding haast niet weerstaan om op de OK knop te drukken...:confused:

refeNsibunA
24-10-2008, 11:41
de 3-BD versie nu op www.cdwow.nl (http://www.cdwow.nl) voor 32.99 Euro incl. verzendkosten en 2 Euro voucher.
Mijn vrouw zal 't niet leuk vinden, want ik geloof dat de regio B versie geen NL ondertitels heeft, maar ik kan de verleiding haast niet weerstaan om op de OK knop te drukken...:confused:


Zou leuk zijn als de nl-subs er wel bij zitten .... prijscorrectie ... momenteel 34.99 incl wat een koopje

*TIMMIE*
24-10-2008, 12:11
Staat bij dat hij 32,99 met gebruikmaking van een 2 eurocoupon kost. ;) Tenminste dat bedoelt hij. :D

Waarom heeft de regio B geen NL subs? Is volgens mij al min of meer bevestigd dat de UK versie gelijk is aan de NL/US. Er staan BBFC logo's op de NL discs. ;)

barend
24-10-2008, 12:24
Weet je wa ik doe?
Ik bestel 'm NU ! :!:
Die 2 Euro bon is maar enkele dagen geldig...
Groeten aan allen!

refeNsibunA
24-10-2008, 13:02
Staat bij dat hij 32,99 met gebruikmaking van een 2 eurocoupon kost. ;) Tenminste dat bedoelt hij. :D

Waarom heeft de regio B geen NL subs? Is volgens mij al min of meer bevestigd dat de UK versie gelijk is aan de NL/US. Er staan BBFC logo's op de NL discs. ;)

Was duidelijk aan het internetslapen .......



Weet je wa ik doe?
Ik bestel 'm NU ! :!:
Die 2 Euro bon is maar enkele dagen geldig...
Groeten aan allen!


Heb hem ook net besteld ....... tis maar 10 euro duurder de single disc van The Matrix

barend
24-10-2008, 15:31
O/T- hun cd's zijn onder de goedkoopste ter wereld volgens mij (hoewel music-wow.com soms net ff goedkoper is)
had net de nieuwe van Randy Newman besteld en prompt stuurden ze er de bon van 2 piek achteraan!

Jurriaan Wittenberg
25-10-2008, 11:45
Van de week de US versie via DVDPACIFIC binnengekregen. Voor de liefhebbers: er staan ook NL Subs op, mocht dat nog een punt van twijfel zijn. Gisteren ff de Animatrix in HD bekeken ... geluid is ook wel prima hoor!

Claudio Santulli
25-10-2008, 15:49
Van de week de US versie via DVDPACIFIC binnengekregen. Voor de liefhebbers: er staan ook NL Subs op, mocht dat nog een punt van twijfel zijn. Gisteren ff de Animatrix in HD bekeken ... geluid is ook wel prima hoor!


Zat te twijfelen betreft Animatrix.
Is dat de moeite waard op BD :?:

Wim S.
25-10-2008, 19:54
Heeft de UK Trilogy van The Matrix nou wel of geen NL subs?

Met even googlen heb ik helaas niets kunnen vinden, hierover.

-Jaap-
25-10-2008, 21:08
Yepz, de UK versie heeft NL subs!

rollo tomassi
26-10-2008, 00:21
wat is je bron jaapie:-P

*TIMMIE*
27-10-2008, 07:08
wat is je bron jaapie:-P

Ik weet dat je het niet aan mij vroeg, maar aangezien ik het een paar posts eerder al benoemd had, zal ik hier mijn reactie op die vraag nogmaals quoten:


Waarom heeft de regio B geen NL subs? Is volgens mij al min of meer bevestigd dat de UK versie gelijk is aan de NL/US. Er staan BBFC logo's op de NL discs. http://dvd.nl/forum/images/smilies/icon_wink.gif

Voor de duidelijkheid; BBFC is de "keuringsdienst", zegge kijkwijzertoewijzer, van de UK. Dus lijkt me onlogisch als ze geen NL subs hebben. Waarom anders die logo's op de NL discs, als het niet exact dezelfde discs zijn, die hier uitgebracht worden. ;)

Jurriaan Wittenberg
27-10-2008, 11:20
Zat te twijfelen betreft Animatrix.
Is dat de moeite waard op BD :?:
Hmm Tjah... ligt eraan hoe groot je fan bent en wat je al hebt liggen.
Ik had al de Ultimate DVD set met de Buste van NEO... maar nog niks in HD voor wat betreft MATRIX... dus ik wilde in ieder geval een HD set hebben. Ik had toen HD-DVD kunnen kiezen (heb ik ook staan) maar dat heb ik toen niet gedaan dus nu leek mij het moment daar. Het ziet en klinkt allemaal zeker prima!

Claudio Santulli
27-10-2008, 11:25
Ik mis alleen de ani op BD, (heb hem op dvd)
De rest heb ik op HD DVD, dus vandaar
Ik wacht denk ik even op de budget bak.
Vond vooral het eerste filmpje erg mooi

Thanks voor je reply
Groetjes

Sicco
28-10-2008, 08:01
ik heb hem ook besteld bij CD-Wow! En nu maar hopen dat de theorie van *Timmie* klopt ;)
Het is mijn tweede BD box (Band of Brothers was de eerste) die ik heb besteld zonder een BD-speler in huis te hebben :)

rogue
28-10-2008, 08:24
ik heb hem ook besteld bij CD-Wow! En nu maar hopen dat de theorie van *Timmie* klopt ;)
Het is mijn tweede BD box (Band of Brothers was de eerste) die ik heb besteld zonder een BD-speler in huis te hebben :)
Lees ook even het cd-wow topic....het is nou niet meer de meest betrouwbare shop die het eerst wel was......

Sicco
28-10-2008, 08:35
in welk opzicht zouden ze niet meer betrouwbaar zijn?

*TIMMIE*
28-10-2008, 08:58
ik heb hem ook besteld bij CD-Wow! En nu maar hopen dat de theorie van *Timmie* klopt ;)
Het is mijn tweede BD box (Band of Brothers was de eerste) die ik heb besteld zonder een BD-speler in huis te hebben :)

Niet mijn theorie. Poster op de AVS forums. Die heeft de foto's geplaatst. ;) Maar inderdaad hopen dat het allemaal klopt. Ik zal zavvi.co.uk in de gaten houden en die info hier posten. Staat over het algemeen betrouwbare info op die site. :)

Overigens vorige week nog iets besteld op CD-wow en gewoon netjes verzonden.

rogue
28-10-2008, 09:01
in welk opzicht zouden ze niet meer betrouwbaar zijn?
Dan moet je even de de laatste pagina's (http://dvd.nl/forum/showthread.php?t=30709&page=77) in het topic lezen ;)...niet zo lui zijn he :mrgreen:.

Dai
28-10-2008, 09:15
ik heb hem ook besteld bij CD-Wow! En nu maar hopen dat de theorie van *Timmie* klopt ;)
Het is mijn tweede BD box (Band of Brothers was de eerste) die ik heb besteld zonder een BD-speler in huis te hebben :)

Heb ik ook gedaan. Toen hd-dvd nog bestond had ik The matrix hd-dvd besteld zonder een speler in huis te hebben. Hetzelfde met blu-ray, pirates of the carribean en spiderman trilogie gekocht zonder een blu-ray in huis te hebben(y). Ik wist dat ik in de nabije toekomst overga op HD plus lage dollar en koopjes trekken je dan over de streep.

SpArkY
28-10-2008, 16:07
Voor de geïnteresseerden, paar fototjes van mijn Ultimate matrix collection


http://i203.photobucket.com/albums/aa169/KiKiSaysKa/blurays004-1-1.jpg
http://i203.photobucket.com/albums/aa169/KiKiSaysKa/blurays006.jpg

barend
28-10-2008, 16:35
Lees ook even het cd-wow topic....het is nou niet meer de meest betrouwbare shop die het eerst wel was......

Is toch geen probleem?
Je betaalt met PayPal of VISA en als je niks ontvangt krijg je je geld terug...
Overigens heb ik al tientallen CD's bij zowel cdwow.nl als music-wow.com besteld, duurt soms even maar altijd ontvangen! :)
En 't scheelt echt een hoop...

barend
28-10-2008, 16:38
Ik weet dat je het niet aan mij vroeg, maar aangezien ik het een paar posts eerder al benoemd had, zal ik hier mijn reactie op die vraag nogmaals quoten:



Voor de duidelijkheid; BBFC is de "keuringsdienst", zegge kijkwijzertoewijzer, van de UK. Dus lijkt me onlogisch als ze geen NL subs hebben. Waarom anders die logo's op de NL discs, als het niet exact dezelfde discs zijn, die hier uitgebracht worden. ;)

Volgens mij (maar wie ben ik :) ):
Er zijn veel UK versies zonder ondertitels, dus UK is niet automatisch nl ondertiteld...

Roy de Jong
28-10-2008, 16:52
Voor de geïnteresseerden, paar fototjes van mijn Ultimate matrix collection

*KNIP*




Waar gekocht, hoe duur, is ie regiovrij en NL-subs?

Sicco
28-10-2008, 18:08
Waar gekocht, hoe duur, is ie regiovrij en NL-subs?

dvdpacific
+- $90 ex verzenden
regiovrij + nl subs zover ik heb begrepen

Sicco
28-10-2008, 18:10
Dan moet je even de de laatste pagina's (http://dvd.nl/forum/showthread.php?t=30709&page=77) in het topic lezen ;)...niet zo lui zijn he :mrgreen:.

true ;)
maar ik heb genoeg goede ervaringen met cd-wow en betaald via Paypal dus ik geef ze het voordeel van de twijfel

SpArkY
28-10-2008, 18:20
Waar gekocht, hoe duur, is ie regiovrij en NL-subs?

Amazon.com
56€ => 61€ met verzending (10euro douane)

Regiovrij ja

en 3 films + animatrix hebben nlsubs (extra disc niet)

NewDust
28-10-2008, 18:23
ik irriteer me mateloos aan het ontbreken van de ondertiteling bij het commentaar. Een film kan ik wel gewoon in het engels volgen, maar commentaar vindt ik dan toch fijner met ondertitels. En dat terwijl er sowieso al voor twee commentaar NL subs beschikbaar waren. Zijn er meer mensen die dit opgemerkt hebben?

Frank
28-10-2008, 18:40
Warner Bros. heeft naar mijn weten nog nooit een audiocommentaar van ondertiteling voorzien, dus het verbaasd me niet dat deze ook ontbreken op de blu-ray.

Neo_
28-10-2008, 18:55
op Amazon.com geeft ie bij de Ultimate Matrix collectie aan dat het Regio 1 is :(

NewDust
28-10-2008, 18:55
Nog nooit op blu-ray audiocommentaar van ondertitels voorzien of ook niet op DVD's. Want de DVD's van de matrix en bijv. swordfish waren toch echt van subs voorzien :controleert deze bewering: verdomme, je hebt gelijk! raar dat ik dit niet eerder opgemerkt heb.

Patrick van den Hul
28-10-2008, 19:20
op Amazon.com geeft ie bij de Ultimate Matrix collectie aan dat het Regio 1 is :(

Zoals hierboven al vele malen genoemd:
- Deze titel is regiovrij
- Amazon is sowieso geen betrouwbare bron, regio 1 bestaat niet eens op blu-ray

Zie ook het regiocodering topic in dit subforum

*TIMMIE*
29-10-2008, 06:31
Volgens mij (maar wie ben ik :) ):
Er zijn veel UK versies zonder ondertitels, dus UK is niet automatisch nl ondertiteld...

Wel goed lezen dan. ;) Er zijn zat UK DVD's/Blu Ray discs zonder Nederlandse ondertiteling. Er stond echter dat er op de Nederlandse Blu Ray Discs de UK BBFC logo's staan. Vandaar de conclusie dat de UK Versie waarschijnlijk Nederlandse ondertiteling hebben. Waarom anders hier de BBFC logo's gebruiken?? In het verleden is gebleken dat het eigenlijk altijd betekent dat als er buitenlandse "kijkwijzer"-logo's op de discs staan het exact dezelfde discs zijn (specs).

barend
29-10-2008, 10:54
Wel goed lezen dan. ;) Er zijn zat UK DVD's/Blu Ray discs zonder Nederlandse ondertiteling. Er stond echter dat er op de Nederlandse Blu Ray Discs de UK BBFC logo's staan. Vandaar de conclusie dat de UK Versie waarschijnlijk Nederlandse ondertiteling hebben. Waarom anders hier de BBFC logo's gebruiken?? In het verleden is gebleken dat het eigenlijk altijd betekent dat als er buitenlandse "kijkwijzer"-logo's op de discs staan het exact dezelfde discs zijn (specs).

Ah, nou begrijp ik je, denkhoofd stond OFF (y)
Zou mooi zijn, zit ik goed me de bestelde 3-disc set bij cdwow.

rollo tomassi
18-11-2008, 16:20
matrix trilogy besteld op 24 oktober via ideal wordt op 24 november uitgeleverd, kijk ik voor de gein bij bestelstatus staat er geannuleerd:sad:

k heb al n mail naar ze gestuurd, ben benieuwd........

( ik heb dit ook al in de cdwow thread gezet maar wil het hier ook even kwijt omdat er volgens mij nogal wat mensen deze set bij cdwow besteld hebben vanwege de aantrekkelijke prijs.)

ze kunnen het wel hoor, heb hier in perfecte staat de godfather box binnen gekregen voor 39 euro.

Mark van L.
18-11-2008, 18:44
op Amazon.com geeft ie bij de Ultimate Matrix collectie aan dat het Regio 1 is :(

Op Axelmusic staat dat de bonus dvd regio 1 is !

Varg
18-11-2008, 21:05
Weet iemand toevallig hoeveel disks de Matrix Trilogy van de Free Record Shop heeft en of de Animatrix film daar ook bij wordt geleverd?

Dennis_Ajax
18-11-2008, 21:57
Gewoon 3 discs. Geen Animatrix..

Sicco
19-11-2008, 00:17
matrix trilogy besteld op 24 oktober via ideal wordt op 24 november uitgeleverd, kijk ik voor de gein bij bestelstatus staat er geannuleerd:sad:

k heb al n mail naar ze gestuurd, ben benieuwd........

( ik heb dit ook al in de cdwow thread gezet maar wil het hier ook even kwijt omdat er volgens mij nogal wat mensen deze set bij cdwow besteld hebben vanwege de aantrekkelijke prijs.)

ze kunnen het wel hoor, heb hier in perfecte staat de godfather box binnen gekregen voor 39 euro.

same here...

Varg
19-11-2008, 13:30
Gewoon 3 discs. Geen Animatrix..

Ok, jammer, dan ga ik wel voor de Ultimate Collection. :)

Deze is trouwens €66,99 bij cdwow.nl

rollo tomassi
19-11-2008, 18:01
mail gehad van cdwow betreffende de matrix box, het bleek een fout op de server te zijn en alles gaat goedkomen heb ik me laten beloven(y)

rollo tomassi
21-11-2008, 21:25
en hij is inmiddels verstuurd door cdwow, wat kan die site snel van negatief naar positief naar negatief naar positief gaan zeg qua betrouwbaarheid, toch echt alleen maar wat halen uit noodzaak voortaan denk ik,t is niet de betrouwbaarste site (wel goedkoop):razz:

spliney
23-11-2008, 20:27
Ik wacht even tot de prijs wat zakt voordat ik deze DVD's ga vervangen voor de BR versie. Matrix 1 was wat mij betreft idd de beste van de 3 :popcorn:

RvD
27-11-2008, 13:04
Heb net de box binnen van CDwow en deze heeft NL subs :razz:

rollo tomassi
27-11-2008, 15:55
ah geweldig nieuws en dat voor die 32 euro:razz:

ik verwacht de mijne ook eerdaags, ffe matrix marathon dit weekend:bier:

Frenkel
27-11-2008, 16:07
Heb net de box binnen van CDwow en deze heeft NL subs :razz:

Hier is de box vandaag ook binnen gekomen, dus erg snel geleverd.
En dat voor bijna de helft van de prijs die de FRS vraagt

rollo tomassi
27-11-2008, 17:09
hier ook net op de deurmat gevallen:mrgreen:

crocs
28-11-2008, 18:57
In de Lord of the rings Blu-ray topic staat deze advertentie

http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/warnerbluinsert.jpg

Hieruit blijkt dat er nieuwe Matrix Blu-ray uitgave komt in 2009. Althans dat maak ik uit de titel 10th anniversary. Is daar iets over bekend?

Patrick van den Hul
28-11-2008, 19:49
Die advertentie is alweer oud en klopt voor een groot deel niet meer. Zo komen Lord of the Rings en Amadeus dit jaar niet meer uit en sommige andere titels volgensmij ook niet.

crocs
28-11-2008, 21:00
Maar The Matrix 10th anniversary Blu-ray kan toch wel plausibel zijn in 2009? :confused:

Patrick van den Hul
28-11-2008, 22:42
Dat zou best kunnen, sommige informatie klopt misschien nog wel. Ik zou dus alleen niet te veel meer afgaan op die poster, aangezien de betrouwbaarheid dus te betwijfelen is.

Marc T.
29-11-2008, 13:39
http://www.cdwow.nl/MATRIX-TRILOGY/product/view/3807838

http://www.cdwow.nl/MATRIX-ULTIMATE-COLLECTION-BLU-RAY/product/view/3841452

De prijs is bij de 2e link bijna 2 keer zo hoog. Is het enige verschil nu dat er een blu ray bij zit van the Animatrix ofzo? Want anders bestel ik denk ik wel de normale trilogie voor 35 euro.

Lex v/d Moolen
29-11-2008, 14:22
De 2e is de ultimate collection, met Animatrix inderdaad en nog een aantal bonusdiscs, in totaal 7 discs.
De 1e zijn gewoon de drie films op drie discs met een aantal extra's.

Raymond187
02-12-2008, 11:54
De 1e zijn gewoon de drie films op drie discs met een aantal extra's.

Deze staat netjes naast de rest van me collectie (y)

Nog niet gekeken naar het beeld, maar MOET wel goed zijn.

Egon
10-12-2008, 17:04
Bij Frs hebben ze een actie 3 halen 2 betalen en op matrix losse BD heb je nog een actie van wb 3 kopen en 4de krijg je thuis gestuurd bijv animatrix. dan ben je voor 50 euro kwijt.

lordraider
11-12-2008, 12:10
Een ding is me nog niet geheel duidelijk :).
De versie op CDWow.nl van Matrix Ultimate collection (7discs) voor 65 euro is US import veronderstel ik? En de 3 films + Animatrix bevatten NL subs? De extra's niet?
Zijn deze dan ook alle afspeelbaar op een Regio B PS3. (europe)

Klopt dit wat ik zeg?

grtz

Jurriaan Wittenberg
11-12-2008, 13:36
Een ding is me nog niet geheel duidelijk :).
De versie op CDWow.nl van Matrix Ultimate collection (7discs) voor 65 euro is US import veronderstel ik? En de 3 films + Animatrix bevatten NL subs? De extra's niet?
Zijn deze dan ook alle afspeelbaar op een Regio B PS3. (europe)

Klopt dit wat ik zeg?

grtz

Volgens de Liesinc (http://bluray.liesinc.net/) lijst is de Ultimate Matrix Collection Zone vrij en is de begeleidende Matrix Experience DVD regiocoded voor regio's 1,2,3 en 4.
Dus daar moet je met een Europese PS3 speler redelijk mee uit de voeten kunnen. En jah, hier zitten NL ondertitels bij (alleen de feature films heh!! Niet de extra's zo ik heb begrepen.)

Frank
11-12-2008, 16:52
Disc 6 en 7 hebben alleen Franse ondertitels.

Raymond187
12-12-2008, 16:05
Bij Frs hebben ze een actie 3 halen 2 betalen en op matrix losse BD heb je nog een actie van wb 3 kopen en 4de krijg je thuis gestuurd bijv animatrix. dan ben je voor 50 euro kwijt.
klopt en deze heb ik gekocht.
Had nog verjaardags MM bonnen dus leuk cadeau (y)

crocs
21-12-2008, 23:14
Jawel. Zoals eerder beloofd op de WB poster. Comin soon The Matrix: 10th Anniversary (y)


http://img361.imageshack.us/img361/857/thematrix10thr1artpic3na0.jpg

http://www.dvdactive.com/news/releases/the-matrix.html

Joris Springer
21-12-2008, 23:34
Hmz, jammer dat de digital copy exemplaren zelden naar Nederland komen lijkt het wel.
Ga The Matrix wel zeker weten op Blu-ray halen, heb de box al op HD-DVD maar als er nieuwe extra's bijzitten dan wil ik die absoluut in huis hebben, vind het een van de beste trilogieën die er zijn, een zeldzame serie die de kwaliteit weet te behouden bij elk deel en niet gelijk in elkaar zakt als een kaartenhuis.

Patrick van den Hul
22-12-2008, 06:30
Hmz, jammer dat de digital copy exemplaren zelden naar Nederland komen lijkt het wel

Valt wel mee toch, onlangs nog met Wall-E.

Ik snap alleen het nut van die dingen niet. Ten eerste, als je de film al hebt op DVD op blu-ray kwaliteit, wat voor toegevoegde waarde heeft een digitale versie dan nog? :confused: Ten tweede zijn ze vaak ook nog DRM-beveiligd, wat inhoudt dat het bestand in de meeste gevallen geactiveerd moet worden voor afspeling en daarna maar een jaar oid geldig is.

Frenkel
22-12-2008, 07:28
De disc in die "Blu-Ray Book" edition wordt overigens de zelfde als de gene die nu in de Trilogy Box zit, volgens Warner.


Also today, a quick title update: We've confirmed with Warner Home Video that their recently announced The Matrix: 10th Anniversary Edition Blu-ray (due on 3/24) is the exact same disc that's already available in The Ultimate Matrix Collection (http://www.thedigitalbits.com/reviewshd/matrixult.html) Blu-ray box set, simply in new Digibook packaging which will feature new artwork and liner notes. So if you already have the Blu-ray box - no worries.


bron: the digital bits.

Varg
02-05-2009, 17:03
Zitten de films bij de NL versie van de Matrix Trilogy in losse Blu-Ray doosjes in een kartonnen omhoes of zitten de discs er los in verpakt?

Frank
02-05-2009, 18:26
Losse keepcases in een karton.

Varg
02-05-2009, 19:17
Losse keepcases in een karton.

Bedankt voor de info. (y)

Joslyn
17-08-2010, 23:08
Voor de geïnteresseerden, paar fototjes van mijn Ultimate matrix collection


http://i203.photobucket.com/albums/aa169/KiKiSaysKa/blurays004-1-1.jpg
http://i203.photobucket.com/albums/aa169/KiKiSaysKa/blurays006.jpg

Zijn er nog meer mensen die deze box hebben? Ik begrijp dat de Matrix revisited docu gewoon op the Matrix BluRay als extra staat. Wat voor interessante extra's staan er op de 2 bonus discs? Is deze collextie (nu nog) de moeite waard boven de Matrix Trilogy set?
Ik vind zelf de Animatrix wel tof maar om daar nou zoveel extra voor te betalen,,,

Albert Kostwinder
18-08-2010, 09:18
Ik heb de ultimate set maar het is natuurlijk lastig om voor jou te gaan bepalen of deze interessanter is dan de standaard uitvoering. Als je enkel de films wilt, gewoon de standaard. Wil je echt alles, de ultimate set gewoon aanschaffen. Misschien dat dit bij je keuze helpt... :)

Joslyn
18-08-2010, 11:54
Ik heb de ultimate set maar het is natuurlijk lastig om voor jou te gaan bepalen of deze interessanter is dan de standaard uitvoering. Als je enkel de films wilt, gewoon de standaard. Wil je echt alles, de ultimate set gewoon aanschaffen. Misschien dat dit bij je keuze helpt... :)

Ik vind Matrix revisited een leuke making of docu. Zijn de extra´s op de bonus discs minder, net zo of meer interessant.
Aangezien Animatrix of juist al heel erg computer geannimeerd is of juist heel korrelig getekend lijkt me die op BluRay niet echt heel veel beter.

Albert Kostwinder
18-08-2010, 12:24
Aangezien Animatrix of juist al heel erg computer geannimeerd is of juist heel korrelig getekend lijkt me die op BluRay niet echt heel veel beter.

Animatrix is niet perfect maar beduidend beter dan de dvd.. :)

Joslyn
27-08-2010, 15:59
Vandaag gearriveerd, the Matrix Trilogy en the Animatrix, samen 30 euro incl. verzending. Leek me een betere deal dan the Ultimate Matrix voor 90 euro.
Dit is de eerste BluRay die ik kan vergelijken (heb m'n HD tv pas 2 weken) met een dvd. Scene 5, Neo wordt op kantoor opgepakt, vergeleken en het is echt een heel stuk scherper. Wel erg opvallend is dat er op de BluRay meer in beeld is, het kader is ruimer. En volgens het hoesje duurt de BluRay 138 minuten en de dvd 131. Komt dat door de 24p weergave van de BluRay? Ik had niet het idee dat de scene die ik heb bekeken langzamer was (heb niet op de tijd gelet bedenk ik me nu ik dit tik).

hstadman
27-08-2010, 16:10
Vandaag gearriveerd, the Matrix Trilogy en the Animatrix, samen 30 euro incl. verzending. Leek me een betere deal dan the Ultimate Matrix voor 90 euro.
Dit is de eerste BluRay die ik kan vergelijken (heb m'n HD tv pas 2 weken) met een dvd. Scene 5, Neo wordt op kantoor opgepakt, vergeleken en het is echt een heel stuk scherper. Wel erg opvallend is dat er op de BluRay meer in beeld is, het kader is ruimer. En volgens het hoesje duurt de BluRay 138 minuten en de dvd 131. Komt dat door de 24p weergave van de BluRay? Ik had niet het idee dat de scene die ik heb bekeken langzamer was (heb niet op de tijd gelet bedenk ik me nu ik dit tik).

Dat kan goed kloppen, de blu-ray loopt op de goede snelheid en een pal dvd heeft altijd een speedup van 4%.

Claudio Santulli
27-08-2010, 18:10
Precies, plus dat 1080p meestal wordt weergegeven zonder overscan. Alle andere resoluties worden licht uitgezoomd op je scherm. Daardoor wordt bijv 2.35:1 nu voor het eerst in de juiste verhouding weergegeven.

Werner
27-08-2010, 18:31
De extra's op de supplementaire dvd's bij Ultimate Matrix zijn dezelfde als op de 10-diskversie, dus: The Roots of The Matrix, The Burly Man Chronicles en The Zion Archive.

Joslyn
30-08-2010, 21:04
Wellicht kan iemand me nog helpen. Ik zit nu the Matrix Reloaded op Veronica te vergelijken met m'n onlangs aangeschfte BluRay disc. Maar op tv is juist meer in beeld dan op de BluRay. Nadat op het speelplein Neo gesproken heeft met the Oracle komt het dialoog tussen agent Smith en Neo. Op een moment komt er een beel waarbij Smith links en Neo rechts in beeld naar elkaar praten. Op tv is de bovenkant van het beeld gelijk met hun haarlijn terwijl op BluRay de kruinen van hun hoofd gesneden worden. Ik dacht juist dat de BluRay het volledige beeld zou hebben. Zo heeft the Matrix BluRay meer beeld dan de dvd (zie hierboven). Is Reloaded (en Revolutions?) wel op 16:9 opgenomen maar voor BluRay omgezet naar 235? Wat is er bij jullie hierover bekend?

BrianB
30-08-2010, 21:28
Wellicht kan iemand me nog helpen. Ik zit nu the Matrix Reloaded op Veronica te vergelijken met m'n onlangs aangeschfte BluRay disc. Maar op tv is juist meer in beeld dan op de BluRay. Nadat op het speelplein Neo gesproken heeft met the Oracle komt het dialoog tussen agent Smith en Neo. Op een moment komt er een beel waarbij Smith links en Neo rechts in beeld naar elkaar praten. Op tv is de bovenkant van het beeld gelijk met hun haarlijn terwijl op BluRay de kruinen van hun hoofd gesneden worden. Ik dacht juist dat de BluRay het volledige beeld zou hebben. Zo heeft the Matrix BluRay meer beeld dan de dvd (zie hierboven). Is Reloaded (en Revolutions?) wel op 16:9 opgenomen maar voor BluRay omgezet naar 235? Wat is er bij jullie hierover bekend?

The Matrix Reloaded (en nu bijna alle films in het 2.35:1 ratio) is in Super35 opgenomen. Alle films die in het Super35 formaat zijn gemaakt, bevatten meer beeld boven en onder in de 4:3 versie, of de 16:9 versie. Dit is gedaan zodat je minder beeld verliest als er een pan&scan versie gemaakt wordt. Dat je minder beeld ziet op de Blu-ray klopt, maar de composities zijn in 2.35:1. Die is dus de juiste, ongeacht of er beeld bijkomt in de 16:9 versie of niet.

Joslyn
30-08-2010, 21:33
The Matrix Reloaded (en nu bijna alle films in het 2.35:1 ratio) is in Super35 opgenomen. Alle films die in het Super35 formaat zijn gemaakt, bevatten meer beeld boven en onder in de 4:3 versie, of de 16:9 versie. Dit is gedaan zodat je minder beeld verliest als er een pan&scan versie gemaakt wordt. Dat je minder beeld ziet op de Blu-ray klopt, maar de composities zijn in 2.35:1. Die is dus de juiste, ongeacht of er beeld bijkomt in de 16:9 versie of niet.

Pokke! Dus als BluRay liefhebber zou je dus eigenlijk de 21:9 Cinema lcd van Philips moeten kopen. (is ff off topic)

peptalk
30-08-2010, 21:45
Pokke! Dus als BluRay liefhebber zou je dus eigenlijk de 21:9 Cinema lcd van Philips moeten kopen. (is ff off topic)

Of een grotere Full HD TV nemen of projecteren.
Ik heb eens over de 21:9 Philips nagedacht en volgens mij gaat er toch wat door de TV aan beeldpunten bij verzonnen worden, de resolutie is namelijk 2560 x 1080p en bij veel films zullen nog steeds zwarte balken onder en boven zijn, want de beeldverhouding is 2.39:1

Juvefan
31-08-2010, 00:05
Of een grotere Full HD TV nemen of projecteren.
Ik heb eens over de 21:9 Philips nagedacht en volgens mij gaat er toch wat door de TV aan beeldpunten bij verzonnen worden, de resolutie is namelijk 2560 x 1080p en bij veel films zullen nog steeds zwarte balken onder en boven zijn, want de beeldverhouding is 2.39:1

De aspect ratio van 21:9 is grofweg 2.33:1. De resolutie heeft een AR van 2.37:1. Dus je schiet qua zwarte balken toch wel heel veel op hoor. Alleen films met een AR van 1.78:1 of zelfs 1.33:1 zijn weer minder op deze TV. Maar de meeste films hebben die AR niet.

De 21:9 TV doet inderdaad aan upscaling van het beeld tot 2560 x 1080, maar ik zie hier eigenlijk het probleem niet van in.

peptalk
31-08-2010, 00:12
De aspect ratio van 21:9 is grofweg 2.33:1. De resolutie heeft een AR van 2.37:1. Dus je schiet qua zwarte balken toch wel heel veel op hoor. Alleen films met een AR van 1.78:1 of zelfs 1.33:1 zijn weer minder op deze TV. Maar de meeste films hebben die AR niet.

De 21:9 TV doet inderdaad aan upscaling van het beeld tot 2560 x 1080, maar ik zie hier eigenlijk het probleem niet van in.

Philips geeft zelf 2.39:1 aan.
Die upscaling is toch een herberekening, er verandert dus wat aan het beeld het is niet meer zoals het oorspronkelijk was. Of je dat ziet is een tweede, maar het is niet meer 'puur' of 'niet geschaald'.

Juvefan
31-08-2010, 01:23
Philips geeft zelf 2.39:1 aan.
Die upscaling is toch een herberekening, er verandert dus wat aan het beeld het is niet meer zoals het oorspronkelijk was. Of je dat ziet is een tweede, maar het is niet meer 'puur' of 'niet geschaald'.

Klopt. Het beeld is 'bewerkt'. Maar het wordt niet vervormd, bepaalde onscherpe vage dingen worden alleen scherper en mooier gemaakt. Dus alleen in positieve zin toch? Of ben je het daar niet mee eens?

BrianB
31-08-2010, 08:19
Pokke! Dus als BluRay liefhebber zou je dus eigenlijk de 21:9 Cinema lcd van Philips moeten kopen. (is ff off topic)

In principe hoeft dat niet. Het beeld wat je hebt wordt er groter door, je krijgt er niet meer beeld bij, of zo.


Klopt. Het beeld is 'bewerkt'. Maar het wordt niet vervormd, bepaalde onscherpe vage dingen worden alleen scherper en mooier gemaakt. Dus alleen in positieve zin toch? Of ben je het daar niet mee eens?

Volgens mij wordt er door die televisie alleen ingezoomd, en misschien licht geupscaled. Veel zal je er, denk ik, niet mee opschieten, aangezien de resolutie van de Blu-ray die je afspeelt, lager blijft dan die tv.

peptalk
31-08-2010, 08:46
Klopt. Het beeld is 'bewerkt'. Maar het wordt niet vervormd, bepaalde onscherpe vage dingen worden alleen scherper en mooier gemaakt. Dus alleen in positieve zin toch? Of ben je het daar niet mee eens?

Ik ben echt een aanhanger geworden van zo 'puur' mogelijk, dus alles wat een TV verandert aan het beeld heb ik uit staan, de zogenaamde 'beeldverbeteraars' dus zie ik niet als zodanig. Ik ben het er dus niet meer eens.

We gaan wel heel off-topic, misschien dat we in een ander topic even verder moeten, hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=66055&highlight=philips) dus;-)

Rogier Burghout
31-08-2010, 10:00
We gaan wel heel off-topic, misschien dat we in een ander topic even verder moeten, hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=66055&highlight=philips) dus;-)

Vond het al verbazend dat er nog "nieuws" zou zijn over een Matrix BD release topic uit 2008...;) :lol:

Martin Z.
17-08-2011, 11:19
Er komt 5 oktober een nieuwe Trilogy release uit op oa amazon.fr (met nl-subs):

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41VhCESS4iL._SL500_AA300_.jpg

Weet iemand waarin deze Trilogy, buiten dat het een steelbook is, verschilt van eerdere uitgaven?

Btw kan '2008' misschien uit de topictitel??

Rogier Burghout
17-08-2011, 11:28
Lijkt mij een oude-wijn-in-nieuwe-zakken release want er valt niet heel veel nieuws te zeggen over de release; zowel de BD als HD DVD hebben in het verleden een puike release gekregen met goede A/V en veel extra's.....

Marcel Hoeve
17-08-2011, 11:43
Lijkt mij een oude-wijn-in-nieuwe-zakken release want er valt niet heel veel nieuws te zeggen over de release; zowel de BD als HD DVD hebben in het verleden een puike release gekregen met goede A/V en veel extra's.....

Precies. Alleen andere verpakking. Alleen interessant voor de steelbook-freaks, lijkt me. Niet mijn ding.

Albert Kostwinder
17-08-2011, 12:35
Zucht, en weer een leuke uitgave verknald door zo'n domme blauwe balk. Jongens toch, enkel een subtiel bluray logo'tje bovenaan staat zoveel mooier...

Martin Z.
17-08-2011, 13:04
Zucht, en weer een leuke uitgave verknald door zo'n domme blauwe balk. Jongens toch, enkel een subtiel bluray logo'tje bovenaan staat zoveel mooier...

Dat zeker, het went maar niet... Heeeel soms is die blauwe balk van karton en kan hij weg ;)

Pieter V
17-08-2011, 17:57
In Frankrijk kunnen ze op steelbook gebied helemaal niks. Blauwe banners (soms hinderlijk) + plus bijna alle steelbooks hebben nog het "oude" DVD formaat. Omdat het volgens hun beter aansluit bij de DVD collectie. Mensen die importeren vergeten ze en kijken wat ze in het buitenland doen, doen ze ook niet aan.

De_Hollander
20-08-2011, 12:53
Ik ben echt een aanhanger geworden van zo 'puur' mogelijk, dus alles wat een TV verandert aan het beeld heb ik uit staan, de zogenaamde 'beeldverbeteraars' dus zie ik niet als zodanig. Ik ben het er dus niet meer eens.

We gaan wel heel off-topic, misschien dat we in een ander topic even verder moeten, hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=66055&highlight=philips) dus;-)Ben het helemaal met je eens.
Daarom baal ik ook van de samsung 2010 en 2011 modellen, want daar staat altijd de ruisreductie in de achtergrond aan, ook al zet je hem op uit.
Je krijgt dan een onnatuurlijke grain beweging.

http://www.petitiononline.com/turn0ff/petition.html

rogue
16-03-2018, 05:52
The Matrix op UHD blu-ray (http://www.blu-ray.com/news/?id=23011). Dit is er nou eentje die er meteen in komt en waarvan ik de reviews niet afwacht.....

Warner Bros. Home Entertainment has announced that it will release on 4K Blu-ray Lilly and Lana Wachowski's blockbuster The Matrix (http://www.blu-ray.com/movies/The-Matrix-4K-Blu-ray/198328/) (1999), starring Keanu Reeves, Laurence Fishburne, Carrie-Anne Moss, Hugo Weaving, and Gloria Foster. The release will be available for purchase on May 22.

Synopsis: In the near future, a computer hacker named Neo discovers that all life on Earth may be nothing more than an elaborate facade created by a malevolent cyber-intelligence, for the purpose of placating us while our life essence is "farmed" to fuel the Matrix's campaign of domination in the "real" world. He joins like-minded Rebel warriors Morpheus and Trinity in their struggle to overthrow the Matrix.

SPECIAL FEATURES AND TECHNICAL SPECS:

NEW 4K REMASTER SUPERVISED BY DIRECTOR OF PHOTOGRAPHY BILL POPE
NEWLY REMIXED DOLBY ATMOS TRACK for this release
Dolby VisionTM HDR-enabled presentation that dramatically expands the color palette and contrast range and uses dynamic metadata to automatically optimize the picture for every screen — frame by frame.


4K BLU-RAY SPECIAL FEATURES:

Written Introduction by the Wachowskis
"Philosopher" Commentary by Dr. Cornel West and Ken Wilbur
"Critics" Commentary by Todd McCarthy, John Powers and David Thomson
"Cast & Crew" Commentary by Carrie-Anne Moss, Zach Staenberg and John Gaeta
"Composer" Commentary by Don Davis with Music Only Track


BLU-RAY SPECIAL FEATURES:

The Matrix Revisited
Follow the White Rabbit
Take the Red Pill
Marilyn Manson "Rock is Dead" Music Video
Teaser Trailer
Theatrical Trailer


*The Blu-ray release will also be sourced from the brand new 4K remaster of the film.

Peter van santbrink
16-03-2018, 12:28
kijken of ik het geduld kan opbrengen om deze nog niet te kopen, want verwacht later box met alle 3 de films met The Animatrix... Wel een must buy, een van mijn meest favoriete films