PDA

Bekijk de volledige versie : Ondergewaardeerde films.



Pagina's : [1] 2

Dane
23-05-2002, 16:58
The Blues Brothers.

Elwood.

boudewijn
23-05-2002, 18:44
Film lijkt me niet ondergewaardeerd. Misschien door de jongere generaties, maar je zou mijn pa eens moeten horen lachen als hij die film voor de 3245ste keer kijkt.

...maar het is inderdaad een geweldige film.

Dane
23-05-2002, 19:05
De film is indertijd bij de bioscooprelease flink geflopt, bij de video release werd de film pas echt door het publiek gewaardeerd. Daarbij ken ik niemand die de film echt goed vind, ze vinden hem alleen maar leuk om een keer gezien te hebben, maar het is natuurlijk weer de aloude kwestie van smaak.

Is dit geen interessante thread ofzo?, er reageert (op 1 iemand na, thnx Boudewijn!:D ) niemand, en dat terwijl de thread er toch al vanaf 16.58 staat.;)

Elwood.

Camille
23-05-2002, 19:30
Ik vind Notting Hill nogal ondergewaardeerd.

Maar ja dit is allemaal een kwestie van smaak:rolleyes:

M_KOS
23-05-2002, 19:49
Ja ik begin weer. :o

Maar volgens de film-experts is cleopatra de duurste film ooit en tevens de meeste ondergewaardeerde film ooit.

Lex v/d Moolen
23-05-2002, 19:53
Ondergewaardeerd door wie, moet je misschien erbij vermelden.

Kijk je bv naar het aantal bioscoopbezoeken bij www.imbd.com en zoek eens in die lijst naar The Shawshank Redemption en die komt niet voor in de top 200 voor. Ook kan ik me niet herinneren dat die in Nederland in de bioscoop is geweest en zag hem toevallig eens een keer op TV. Daarna ben ik gelijk de video gaan kopen en later de DVD.

Kijk je daarna naar de votes van de fans, zie je hem op 2 staan. En terecht, in mijn ogen een van de beste films allertijden.

Lex.

kaptein Pikaard
23-05-2002, 20:48
zeker ondergewaardeert is the frighteners van peter jackson en en laten we dan maar niet spreken over ridley scott zijn film legend met tom cruise waar binnen kort op r1 een zeer mooie se 2disc van uit komt!

Dane
23-05-2002, 22:02
Ondergewaardeerd door wie, moet je misschien erbij vermelden.

Dat wou ik er juist niet bij vermelden, daarom was ik aan het begin van mn thread zo kortaf, ik was benieuwd hoe jullie "onderwaardering" zouden interpreteren, van wat ik hier tot nu toe heb gehoord ben ik het wel eens met kapitein pikaard, the frighteners vind ik een geweldige film, in ieder geval zeker goed gemaakt, maar hij heeft in nederland volgens mij de bioscoop niet eens gehaald of wel?, maar van veel films die bijna niets opbrengen bij de box-office worden later bij de video/dvd release alsnog wel gewaardeerd, zo zie ik ondergewaardeerde films, maar je kunt bijvoorbeeld ook denken dat een film ondergewaardeerd is als jij de enigste bent die de film leuk vind.

Dus ik ben benieuwd welke film(s) jullie ondergewaardeerd vinden.

Elwood.

Ernest Hamstra
23-05-2002, 22:06
Kijk ook hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3553)

In mijn ogen ondergewaardeerde films:

Bounce, 3000 Miles to Graceland, Moord in Extase :D

Louis Bouduin
23-05-2002, 22:31
Heb het al een paar keer op dit forum vermeld, maar walgelijk onderschat (en door velen ondergewaardeerd) is Glory van Edward Zwick.
Men zegge het voort!

Jelger
23-05-2002, 22:50
Ik kom even niet op een ondergewaardeerde film, maar ik wel een overgewaardeerde: a beautiful mind.

JoeCool
23-05-2002, 23:01
Stir of Echoes

Cenobite
24-05-2002, 13:12
Ik vind Notting Hill nogal ondergewaardeerd.

Maar ja dit is allemaal een kwestie van smaak:rolleyes:


Deze film hoort op de bodem van de oceaan thuis :mad: Baaaarrrffff :mad:

Maar het is inderdaad een kwestie van smaak :D

Bas van Dijk
24-05-2002, 14:21
Ik heb het al eerder op dit forum gezegd... maarre:

Crossroads ... nee niet die met Prutsney Spears... uit 1986

gr,

Bas

Steven Maas
24-05-2002, 20:31
Mag ik ook iets toevoegen: eXistenZ
Kan aan mij liggen, maar ik blijf het een topper blijven.
Keer op keer op keer op keer op keer...

Art
26-05-2002, 14:00
Boys Don't Cry :o Een heel goede film die, in mijn ogen, niet de aandacht heeft gekregen die hij verdiend :)

Art
29-05-2002, 17:44
You Can Count On Me en October Sky zijn ook van die films die niet de aandacht hebben gekregen die ze verdienen :)

Art
29-05-2002, 17:46
En Louis heeft natuurlijk gelijk. Glory is een film die in deze thread thuis hoort. Helaas :( :)

Art
29-05-2002, 19:38
Als je op IMDB kijkt krijgt Nell een 6.3. Dat vind ik persoonlijk aan de lage kant. Jodie Foster speelt geniaal. Vandaar dat ik het even wilde melden. Een prachtige film :)

Frank209
29-05-2002, 19:54
Ondergewaardeerd:

Exorcist III
Nixon
Michael Collins
Lone Star
Ravenous
Body Heat
The Limey
Batman Returns
Affliction
Mimic
Crash

Eenzaam in mijn waardering (Guilty Pleasures):

Exorcist 2: The Heretic
Body Double
Deep Blue Sea
Con Air
Cat People (1982)
Gremlins 2
Beloved
10

Art
30-05-2002, 02:24
Snow Falling On Cedars en The Red Violin. Goede films, weinig aandacht :( :)

Oakey
30-05-2002, 13:56
Als je op IMDB kijkt krijgt Nell een 6.3. Dat vind ik persoonlijk aan de lage kant. Jodie Foster speelt geniaal. Vandaar dat ik het even wilde melden. Een prachtige film


WAT!!?? Nell is een draak van een film, helemaal niks. Sentimenteel gedoe...

Ondergewaardeerd vind ik er zoveel, overgewaardeerd nog 10 x meer.

Art
30-05-2002, 14:00
WAT!!?? Nell is een draak van een film, helemaal niks. Sentimenteel gedoe...

Ondergewaardeerd vind ik er zoveel, overgewaardeerd nog 10 x meer.
Smaken verschillen nou eenmaal :D De film heeft zelf niet zoveel om het lijf maar Jodie is geniaal :o En trouwens ik zou de film zelf een 7+ geven. Dus dat valt ook wel weer mee :D ;)

Reinhard Hishink
30-05-2002, 18:00
Erg ondergewaardeerd is The Postman van Kevin Costner.

Vreselijk geflopt aan de boxoffice. Erg duur. En heeft net de twee weken in Ned bios gehaald.

:D

Lex v/d Moolen
30-05-2002, 18:05
Smaken verschillen nou eenmaal :D De film heeft zelf niet zoveel om het lijf maar Jodie is geniaal

Vooral moeilijke tekst voor Jodie he?;) ;) :D
Nee, ze speelt het wel goed, maar het lijkt me ook geen moeilijke rol. Maar ik ben dan ook geen acteur, dus wat weet ik......

Maar zo hebben we een aantal *freak* films gezien, en meestal wordt de rol van de *freak* goed neergezet:

Jodie Foster in Nell
Dustin Hofman in Rain Man
John Hurt in Elephant Man
Russell Crowe in Beautiful Mind
Sean Penn in I am Sam (niet gezien)

En er zijn er waarschijnlijk nog meer...



* met freak bedoel ik niemand te kwetsen of te beledigen *

Luther Hartog
30-05-2002, 18:14
Dark City, heel veel mensen kennen deze film niet, maar hij is zeer de moeite waard

Art
30-05-2002, 18:27
Als we het over een film hebben die flink ondergewaardeerd is, dan zeg ik Sling Blade. Een geweldige Billy Bob Thornton :o

Lex v/d Moolen
30-05-2002, 21:03
Vooral moeilijke tekst voor Jodie he?;) ;) :D
Nee, ze speelt het wel goed, maar het lijkt me ook geen moeilijke rol. Maar ik ben dan ook geen acteur, dus wat weet ik......

Maar zo hebben we een aantal *freak* films gezien, en meestal wordt de rol van de *freak* goed neergezet:

Jodie Foster in Nell
Dustin Hofman in Rain Man
John Hurt in Elephant Man
Russell Crowe in Beautiful Mind
Sean Penn in I am Sam (niet gezien)

En er zijn er waarschijnlijk nog meer...



* met freak bedoel ik niemand te kwetsen of te beledigen *

Tom Hanks in Forrest Gump natuurlijk, hoe kan ik die vergeten:rolleyes: :rolleyes:

Berry vd Pluijm
30-05-2002, 21:10
The Frighteners heeft hier wel de bios gehaald, ik heb em er namelijk gezien. Schitterende film met supergoeie humor.

Correct me if i'm wrong, maar ik geloof dat Menace II Society niet zo goed is ontvangen, terwijl ik dat een superfilm vind.

Dane
30-05-2002, 22:54
The Frighteners heeft hier wel de bios gehaald, ik heb em er namelijk gezien. Schitterende film met supergoeie humor.

Correct me if i'm wrong, maar ik geloof dat Menace II Society niet zo goed is ontvangen, terwijl ik dat een superfilm vind.

The Frighteners draaide waarschijnlijk maar op een paar plaatsen neem ik aan.

En Menace II Sociaty is idd supervet.

Elwood.

Bas Kuiper
31-05-2002, 00:46
Zwaar ongewaardeerd

Bringin out the dead
Falling down

Art
31-05-2002, 00:46
Zwaar ongewaardeerd

Bringin out the dead
Falling down
Helemaal mee eens :o

Art
06-06-2002, 23:36
You Can Count On Me :o Ook weer zo'n film die meer in de belangstelling mag staan :)

Haddock
07-06-2002, 00:00
1941 en Smoke

Luther Hartog
07-06-2002, 00:39
Lord of the Rings (en dat meen ik echt)

Rochan
07-06-2002, 00:43
Lord of the Rings (en dat meen ik echt)

Volgens mij is de film toch ontvangen. Of bedoel omdat het niet zoveel Oscars heeft gehad??:confused:

Luther Hartog
07-06-2002, 00:45
Of bedoel omdat het niet zoveel Oscars heeft gehad??:confused: Idd, als je ziet welke acteurs/actrices wel oscars hebben gehad vind ik het schandalig, ik vond sowieso de hele oscar-uitreiking pro Amerika, maar goed dat is wel bekend, al viel het nu wel heel erg op.

Rochan
07-06-2002, 00:47
Idd, als je ziet welke acteurs/actrices wel oscars hebben gehad vind ik het schandalig, ik vond sowieso de hele oscar-uitreiking pro Amerika, maar goed dat is wel bekend, al viel het nu wel heel erg op.

Ben ik met je eens, de film had meer Oscars moeten krijgen. Op dat punt is het een onder gewaardeerde film.:(

Luther Hartog
07-06-2002, 00:50
Europese/Australische films winnen nou eenmaal niet zo gauw, gelukkig hebben de mensen in Europa meer verstand en scoorde LOTR hier heel goed.

Art
07-06-2002, 00:51
Europese/Australische films winnen nou eenmaal niet zo gauw, gelukkig hebben de mensen in Europa meer verstand en scoorde LOTR hier heel goed.
Uhm LOTR is toch Nieuw-Zeelands voor een deel en niet Australisch? :D

Rochan
07-06-2002, 00:53
Europese/Australische films winnen nou eenmaal niet zo gauw, gelukkig hebben de mensen in Europa meer verstand en scoorde LOTR hier heel goed.

Zoals ik je weleens eerder vertelde, was mijn enigste teleurstelling dat de film zo abrupt eindigde en dat ik een jaar moest wachten (nu nog een halfjaar) Ik denk ook dat als ik deel 2 en 3 heb gezien ik de films nog meer gaat waarderen:cool:

Luther Hartog
07-06-2002, 00:57
Uhm LOTR is toch Nieuw-Zeelands voor een deel en niet Australisch? :D Maarreh Nieuw-Zeeland valt toch onder het Australische continent?

Luther Hartog
07-06-2002, 00:57
Zoals ik je weleens eerder vertelde, was mijn enigste teleurstelling dat de film zo abrupt eindigdeDan zul je Star Wars EP 2 ook wel niet zo goed hebben gevonden?

Art
07-06-2002, 00:58
Maarreh Nieuw-Zeeland valt toch onder het Australische continent?
Nope. Zijn aparte landen. Samen maken ze deel uit van het werelddeel Australië of Oceanië, hoe je het maar wilt noemen. En deze 2 landen maken nog deel uit van het Brits Gemenebest. Tot zover deze les :o :D

Louis Bouduin
07-06-2002, 01:36
Europese/Australische films winnen nou eenmaal niet zo gauw, gelukkig hebben de mensen in Europa meer verstand en scoorde LOTR hier heel goed.

De film heeft toch zeer goed gescoord (kwa opbrengsten) in Amerika. Hier bijvoorbeeld de opbrengsten tijdens het openingsweekend:

Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001) 2001 66,114,741
Jimmy Neutron: Boy Genius (2001) 2001 18,554,948
Ali (2001) 2001 10,216,625
How High (2001) 2001 9,779,850
Majestic, The (2001) 2001 7,366,207
Joe Somebody (2001) 2001 5,377,635
Kate & Leopold (2001) 2001 2,562,448
Beautiful Mind, A (2001) 2001 2,501,096

Verder heeft hij wel degelijk heel wat mooie prijzen gekregen in Amerika, zoals:
Movie of the Year.... AFI
Best Direction.... Academy of S.F., Fantasy and Horror
Best Film... BAFTA awards
Best Direction... Golden Globes
Best Film... MTV movie awards

Op welk groot festival heeft hij hier dan prijzen weggekaapt?

Martin de Goeij
07-06-2002, 09:25
Volgens mij is "Beaches" (die in augustus in R1 uitkomt) ook zwaar ondergewaardeerd, terwijl het een topfilm is (en gevoelig!)...:o :D

mark t
07-06-2002, 10:21
Best Film... BAFTA awards

Op welk groot festival heeft hij hier dan prijzen weggekaapt?

Beste Louis,

Jij als filmkenner pur sang maakt toch niet de vergissing om van de Bafta's een Amerikaans feestje te maken?

Louis Bouduin
07-06-2002, 10:31
Beste Louis,

Jij als filmkenner pur sang maakt toch niet de vergissing om van de Bafta's een Amerikaans feestje te maken?

Toch wel. :o In mijn opsomming even totaal de British Academy of Film and Television Arts Awards over het hoofd gezien. En dat is natuurlijk een schande. :o :o
Toch blijf ik erbij dat ondanks onvoldoende oscars de film in Amerika wel degelijk veel belangstelling, goede kritieken en prijzen heeft gewonnen. :)

R. Schaap
12-08-2002, 00:30
Wat vinden jullie ondergewaardeerde films. Daarmee bedoel ik films die jij echt steengoed vind maar die het grote publiek nooit hebben weten te bereiken.

Ik vind Instinct zo'n film. Echt fantastisch, een zeer goed verhaal over de mensheid en zijn vreemde gewoontes.

In mindere mate denk ik dat Ronin ook ondergewaardeerd is. Veel mensen kennen hem toch, maar lang niet iedereen. En dat is toch gek, want het script en plot is gewoon subliemer dan subliem.

Nathan Strik
12-08-2002, 00:31
Was hier niet al een thread over?

Art
12-08-2002, 00:32
Was hier niet al een thread over?
Yep, heb alleen geen zin op die op te zoeken :D Maar hij bestaat wel :)

R. Schaap
12-08-2002, 00:35
kan zijn, maar ik zag hem niet in dit subforum dus dacht ik van, KOM, ik open hem. Hier hoort hij tenslotte.

ik ga wel even zoeken voor je Nathan, kun je weer lekker mergen.....

R. Schaap
12-08-2002, 00:38
er zijn er twee over: 1 van Philippe, die gaat over onderwaardering van allerlei zaken, dus acteurs, regisseurs en films. Die is hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=8495) te vinden.

En er is er 1 van Elwood Blues over ondergewaardeerde films en die is hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=7646) te vinden.

Matt D
12-08-2002, 01:02
ondergewardeerd : met andere woorden nt veel mensen hebben gezien of men heeft het er nt vaak over

- go
- thursday
- curdled
- wonder boys

om er maar een paar te noemen die met te binnen schieten

Lex v/d Moolen
12-08-2002, 01:13
Wat vinden jullie ondergewaardeerde films. Daarmee bedoel ik films die jij echt steengoed vind maar die het grote publiek nooit hebben weten te bereiken.Nou, The Shawshank Redemption is zo'n film die in de bioscopen maar heel matig is ontvangen.

Pas later na de videouitgave is hij heel erg populair geworden. Ik vind het wel jammer dat er nog geen mooie SE release is van een van mijn favorite films allertijden.


En dan nog een hele goede actiefilm die helemaal vergeten is:

Trespass met Bill Paxton, William Sadler, Ice T en Ice Cube.

Art
12-08-2002, 01:15
Ik heb het al eerder gezegd:
*Boys Don't Cry
*You Can Count On Me
*October Sky
*Sling Blade
*Snow Falling On Cedars
*Glory (Ook namens Louis :D )
*The Red Violin
*Bringing Out The Dead
*The Luzhin Defence
*High Fidelity
*Gods & Monsters

En ik kan nog wel een tijdje doorgaan met films opnoemen :D

Donovan
12-08-2002, 07:12
Ah,

bedankt voor de kans om een van de meest ondergewaardeerde films van de laatste jaren onder de aandacht te brengen:

Ghost dog: way of the samurai

Voor negen euro bij de frs, eigenlijk zou iedereen hem gewoon moeten halen. Een Jim Jarmusch film, zit filmisch goed in elkaar en bevat dialogen om je bij te bescheuren. Ghost Dog is een 'hitman' voor een amerikaanse mafioso. Hij leeft volgens de strikte code van de samurai. Z'n beste vriend is een ijsco-verkoper die hij niet verstaat (wat eigenlijk meteen tot de mooiste dialogen leidt) maar ook de gesprekken die de mafioso hebben (vooral over de naam ghos dog, is dat net zoiets als flavor flav van public enemy ofzo?) zijn om je te bescheuren. Goeie soundtrack ook. Keurig in 16:9 breedbeeld en de subs kunnen uit ;)

Dus nog één keer: gewoon gaan halen, dar ga je echt geen spijt van hebben.

J. Rim
12-08-2002, 07:30
Veel films van voor 1960 worden onderwaardeerd
Daar bedoel ik niet Ben-Hur. Spartacus en zo mee.
Maar de wat minder bekende films zoals Vera Cruz en The Big Trees. In de jaren 40 en 50 werden nou juist heel veel mooie films gemaakt die nu geen waardering meer krijgen en dat is jammer. Vroeger werd meer aandacht aan een film besteed dan nu. Tegenwoordig draait het allemaal om het grote geld

Louis Bouduin
12-08-2002, 10:01
Maar de wat minder bekende films zoals Vera Cruz en The Big Trees. In de jaren 40 en 50 werden nou juist heel veel mooie films gemaakt die nu geen waardering meer krijgen en dat is jammer. Vroeger werd meer aandacht aan een film besteed dan nu. Tegenwoordig draait het allemaal om het grote geld

Films maken is natuurlijk een dure zaak. Dus de economie heeft altijd al een belangrijke rol gespeeld bij het tot stand komen van films. Vroeger, nu, en dat zal in de toekomst zo wel blijven.
Dat er in de jaren '40 en '50 mooie en goede films zijn gemaakt is juist, maar die zijn er altijd gemaakt. Ook in de jaren '20, '30, '60 en tot op de dag van vandaag.
Ook is er nog wel degelijk heel wat waardering voor veel films uit die verschillende periodes; helaas niet voor allemaal. De tijd is nu eenmaal genadeloos.
Bepaalde films hebben wel de status van klassieker verworven. Of die nog bekeken worden of niet, speelt weinig rol. Ze komen terug in boeken over film, in seminairs, in gesprekken op forums als dit, in lijstjes over de beste films, enz.
Andere films zijn mijlpalen geworden in de filmgeschiedenis. Dit zijn vaak films die belangrijke vernieuwingen (soms op technisch vlak, soms op narratief vlak, enz) met zich meebrachten, of een grote invloed hadden op andere regisseurs.
Dan heb je nog een hele rits cultfilms. Films met een klein maar fanatiek groepje aanhangers die de prent onder de aandacht en dus gaande houden.
Dit betekent niet dat het overgrote deel van resterende films niet goed zijn, of geen bestaansrecht meer hebben, en niet eens dat ze ondergewaardeerd zijn, maar wel dat ze het net niet hebben geschopt tot de Hall of Fame van meesterwerken die de tand des tijds glorieus getrotseerd hebben.

Xin
12-08-2002, 10:54
American Psycho met Christian Bale.
Lekker smerig.

Michiel Offerman
12-08-2002, 11:29
Glengarry Glenn Ross met Al Pacino, Jack Lemmon, Alec Baldwin, Kevin Spacey, e.a.

Bijna niemand schijnt 'em te kennen, maar hij is errug fijn.

Om maar eens een titel te noemen.

EdBikkel
12-08-2002, 11:33
Boogie Nights, als ik aan mensen om me heen vertel dat dit zo'n wereldfilm is, kijkt iedereen me met die vreemde ogen aan omdat niemand deze film schijnt te kennen.

Henk de Kwater
12-08-2002, 14:09
Bait. Dat vind ik echt een goeie film en ik hoor er bijna niks van

Nathan Strik
12-08-2002, 14:38
ik ga wel even zoeken voor je Nathan, kun je weer lekker mergen..... Ik heb weer even plakband en lijm gebruikt.
Wat er met die thread over ondergewaardeerde films én acteurs moet gebeuren ben ik ook niet helemaal uit nog, maar zo is het voorlopig een stuk overzichtelijker.

pascalnet
12-08-2002, 17:33
The Cable Guy

Tom van den Hout
12-08-2002, 18:00
Boondock Saints,

Weet niet eens of ie wel in de bios geweest ;p toen was ik nog nie zo'n bioscoopbezoeker als nu :)

Richard68
12-08-2002, 18:15
ondergewaardeerd

Dune (1984)

De DVD laat kwalitatief te wensen over

mark t
12-08-2002, 18:45
Boondock Saints,

Weet niet eens of ie wel in de bios geweest ;p toen was ik nog nie zo'n bioscoopbezoeker als nu :) Deze is inderdaad niet in de bioscoop geweest. Zie hier voor wat uitgebreidere informatie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=9487

Philippe
12-08-2002, 19:01
- thursday


Is inderdaad een sterke film met een zeer goede Thomas Jane. Had er niet veel van verwacht maar is me uiteindelijk heel goed bevallen.

Philippe
12-08-2002, 19:03
En dan nog een hele goede actiefilm die helemaal vergeten is:

Trespass met Bill Paxton, William Sadler, Ice T en Ice Cube.

Inderdaad Lex. Wat een adrenalineshot is deze film van Walter Hill! Keiharde actie en spanning.

Lex v/d Moolen
12-08-2002, 20:03
Inderdaad Lex. Wat een adrenalineshot is deze film van Walter Hill! Keiharde actie en spanning. Ja, doet helemaal niet onder voor menig andere actiefilmpie. Misschien gewoon niet goed geexploiteerd ofzo? Het is eigenlijk een mix van avontuur(schatzoeken) en actie.





SPOILER
Wel leuk dat op het laatst die zwerver met alles er vandoor gaat.:)

Art
12-08-2002, 20:09
Ja, doet helemaal niet onder voor menig andere actiefilmpie. Misschien gewoon niet goed geexploiteerd ofzo? Het is eigenlijk een mix van avontuur(schatzoeken) en actie.

<KNIP>
Spoiler Lex :eek: Handig voor degene die hem nog moeten zien zoals ik :D

Lex v/d Moolen
12-08-2002, 20:19
Spoiler Lex :eek: Handig voor degene die hem nog moeten zien zoals ik :D Ai , *** I'm so sorry:o
ik zet het er ff bij

Philippe
12-08-2002, 20:24
Ja, doet helemaal niet onder voor menig andere actiefilmpie. Misschien gewoon niet goed geexploiteerd ofzo? Het is eigenlijk een mix van avontuur(schatzoeken) en actie.


Als ik me goed kan herinneren heb jij de R1 dvd-versie van Trespass Lex. Is het een goede uitgave?:confused:

Lex v/d Moolen
12-08-2002, 21:06
Als ik me goed kan herinneren heb jij de R1 dvd-versie van Trespass Lex. Is het een goede uitgave?:confused: beeld is wel 1.78:1, geluid is DD 2.0 helaas.

dr. blood
12-08-2002, 21:09
Een aantal is al eerder genoemd:

- Crash van David Cronenberg (bij een opvoering in een kunstacademie(!) liep de halve zaal leeg … dus toch niet zo liberaal als ze zich voordoen?)
- Curdled (met hulp van Tarantino, maar wie weet dat?)
- Tattoo van Bob Brooks (beetje vreemd maar wel lekker)
- Simon Magus en The Nine Lives of Tomas Katz van Ben Hopkins (wel in de prijzen gevallen maar nooit in Nederland uitgebracht)
- Magnolia (nee dat met die kikkers is NIET onlogisch!)
- Gattaca
- The Toxic Avenger (met Troma kwaliteitsgarantie!)
- Dead Man van Jim Jarmush
- Lost Highway (wat valt er nou niet te snappen …?)
- Gothic van Ken Russell (duister, pervers en bizar … jummie!)

… meer …

Philippe
12-08-2002, 21:12
geluid is DD 2.0 helaas.

Jammer voor zo'n lekkere actiefilm. Btw, heb je Recoil al gezien?
Is wel een B-film met Gary Daniëls in de hoofdrol in een regie van Art Camacho. Met uitstekend stuntwerk en goede vechtscènes toch wel een topper binnen het genre.

boudewijn
12-08-2002, 21:46
Een aantal is al eerder genoemd:

...
- Magnolia (nee dat met die kikkers is NIET onlogisch!)
...




mijn siggie says it all ;)


bovendien lijkt de film me niet ondergewaardeerd. vaak verkeerd begrepen, maar anderson heeft de lof gekregen die hij verdiende.
Opvallende uitspraak vond ik overigens van anderson, en jammer genoeg kan ik 'm nu niet exact quoten, dat hij zei dat hij de rest van zijn leven goede films zal gaan maken, maar nooit meer zo goed als magnolia.

Lex v/d Moolen
13-08-2002, 00:38
Jammer voor zo'n lekkere actiefilm. Btw, heb je Recoil al gezien?
Is wel een B-film met Gary Daniëls in de hoofdrol in een regie van Art Camacho. Met uitstekend stuntwerk en goede vechtscènes toch wel een topper binnen het genre. Nee, nog niet gezien. Ik ken hem ook niet van naam

Luther Hartog
13-08-2002, 01:03
Lord of the Rings: The Fellowship Of The Ring

Lex v/d Moolen
13-08-2002, 01:05
Lord of the Rings: The Fellowship Of The Ring door wie. Het Oscar-commitee? Het had er wel meer mogen krijgen ja

Alex van den Berg
13-08-2002, 01:05
Lord of the Rings: The Fellowship Of The Ring Ondergewaardeerd? Hoe bedoel je dat? Graag wat meer onderbouwde info a.u.b. :)

Luther Hartog
13-08-2002, 01:08
Ondergewaardeerd? Hoe bedoel je dat? Graag wat meer onderbouwde info a.u.b. :) Hehe..ik wilde een reactie uitlokken, maar wat Lex zegt bedoel ik. En ook heel veel mensen kijken ernaar en snappen de film gewoon niet. En dat vind ik jammer.

Lex v/d Moolen
13-08-2002, 01:10
Hehe..ik wilde een reactie uitlokken, maar wat Lex zegt bedoel ik. En ook heel veel mensen kijken ernaar en snappen de film gewoon niet. En dat vind ik jammer. Ik vond zeker da McKellen een oscar verdiende, maar ja....

Luther Hartog
13-08-2002, 01:21
Ik vond zeker da McKellen een oscar verdiende, maar ja.... Ik denk dat ze er nog wel 1 krijgen...dat kan toch niet anders. Ik vind ook dat Viggo Mortensen waardering verdiend. En eigenlijk Elijah Woods ook. En Peter Jacksson...als die geen Oscar verdiend...dan verdiend niemand hem.

mjlfadriaans
02-09-2002, 13:44
Ik vind dat mijn favoriete film ooit, Finding Forrester, redelijk ondergewaardeerd is. Tenminste zo komt dat over, de film was al in no-time uit de bios en volgens mij niet bij iedereen bekend.

Ik las ergens 'Batman Returns' ondergewaardeerd .... strange .... de beste Batman Film uit het rijtje.

Ook 'Glengarry Glenn Ross', wereldfilm, leuk verhaal en goed geacteerd .... volgens mij kennen inderdaad weinig mensen deze film.

Marco

Dave
02-09-2002, 14:10
The Edge, bijna niemand kent deze Hopkins film, terwijl het juist zo'n hele mooie is!

Ik heb hem net gekocht bij an Lest voor 16.99 onder het Best Price label van Fox :D

Patrick H.
02-09-2002, 14:24
'The sweet hereafter' wordt naar mijn mening door DVD kijkend NL nogal ondergewaardeerd. Niet door de critici, die waren lovend. Soms lijkt een film gewoon niet opgepikt te worden door het grote publiek, hoe goed deze ook is.

Mycroft
02-09-2002, 14:37
Waar je zelden iets over hoort:

Local Hero

De sfeer, met als belngrijkste onderdelen de landschappen (Schotse hooglanden), de humor en de muziek van Mark Knopfler (o.a. Going Home) maakt dit één van mijn favorieten.

Art
02-09-2002, 18:09
The Edge, bijna niemand kent deze Hopkins film, terwijl het juist zo'n hele mooie is!

Ik heb hem net gekocht bij an Lest voor 16.99 onder het Best Price label van Fox :D
Ik ga hem ook een deze dagen kopen voor zo'n €16,= dat zeker de moeite waard is voor zo'n film :D Een vermakelijke film die inderdaad wel meer aandacht verdiend (y)

Danielle Gerards
02-09-2002, 22:16
The Postman......wie heeft hem niet stiekem leuk gevonden???

Art
02-09-2002, 22:38
Waar je zelden iets over hoort:

Local Hero

De sfeer, met als belngrijkste onderdelen de landschappen (Schotse hooglanden), de humor en de muziek van Mark Knopfler (o.a. Going Home) maakt dit één van mijn favorieten.
Deze heb ik ooit eens op TV gezien, erg mooi :) En hij ligt voor maar €8,99 bij van Leest :) Wat wil je nog meer? :D Ik ga hem zeker aanschaffen nadat ik eindelijk de titel heb gevonden dankzij jou (y)

Said Oufkir
02-09-2002, 23:48
la huitieme jour dat vindt ik erg ondergewaardeerd!!! een mooie film die over het leven gaat en wat het te bieden heeft. Vanuit het perspectief van een mongool. Het is een frans/belgisch film en hij lijkt op Rainman met Tom Cruise en Dustin Hofmann. Alleen vindt ik la huitieme jour beter, veel persoonlijker en meer een art house film.
Helaas nog niet bekend bij het grote publiek, alhoewel ie vaker op T.V is geweest. In belgie is hij al heel lang uit op DVD echte een mooie uitvoering die de moeite waard is.
Heeft iemand die film ook gezien? En weten jullie waar ik die DVD in NL kan krijgen?


Groetjes Said

Lex v/d Moolen
02-09-2002, 23:55
The Beast (at war)

Anders dan de goedkope titel doet vermoeden is dit een zeer aangrijpend verhaal over een Russische tankdriver in de Russisch-Afgaanse oorlog. Over de waanzin die elke oorlog met zich meebrengt, de op papier ongelijke strijd van tank tegen paard met karabijnen, een soort David/Goliath verhaal dus. En de hoofrolspeler zit er tussen verscheurd door vaderlandsliefde en symphatie voor de Afgaanse Mujahedin. Prachtige film een aanrader

Mycroft
03-09-2002, 08:39
En hij ligt voor maar €8,99 bij van Leest

Goeie tip !! Bedankt! Help...van Leest...gouden gids...telefoonboek...Internet...(y) :D

Cenobite
03-09-2002, 10:50
The Postman......wie heeft hem niet stiekem leuk gevonden???


Echt wel een leuke film , heb hem op DVD en GEEN spijt van. Hij is zeker beter dan die Water FLOP world . Kevin Costner met kieuwen is echt TE FAKE. Postman is een aardige aktie / avonturen film , en hij is zeker goed te pruimen... :D :D

Raymond Vonk
03-09-2002, 17:46
Exiztenz is ook een hele goeie film die vet ondergewaardeerd wordt. Net als Enemy at the Gates stukken beter als Pearl Harbour maar weinig mensen kennen hem. eh END OF DAYS volgens mij beste/origineelste schwarzenegger film.

Brian Slotboom
03-09-2002, 17:51
enemy at the gates is idd een goede film, maar cker geen topper. Zo jammer die engelse accenten:rolleyes:

Lourens
03-09-2002, 17:57
Ghost Dog: The Way of the Samurai...
Ik denk dat zelfs veel mensen de film niet eens kennen...
Is echt een goede film, maar hij is niet zo bekend.
Met Forest Whitaker.

GalO
03-09-2002, 18:16
Vampire in brooklyn en
Pearl Harbor

Art
03-09-2002, 19:08
Ghost Dog: The Way of the Samurai...
Ik denk dat zelfs veel mensen de film niet eens kennen...
Is echt een goede film, maar hij is niet zo bekend.
Met Forest Whitaker.
Ik heb hem besteld en ben zeer benieuwd :)

Coen Vermeer
03-09-2002, 19:18
Millers crossing
De grot

Buscemi
03-09-2002, 20:13
Ghost Dog: The Way of the Samurai...
Ik denk dat zelfs veel mensen de film niet eens kennen...
Is echt een goede film, maar hij is niet zo bekend.
Met Forest Whitaker.

Nog eentje met deze zeer goede acteur: The Crying Game.
Waarin je ook nog "de god" uit Stargate kunt bewonderen (!?) als travestiet (Jaye Davidson). Toen ik The Crying Game de eerste keer zag dacht ik echt dat het een vrouw was. Totdat....(6)

Jordé den Tenter
03-09-2002, 20:18
Moulin Rouge was wel aardig maar had er heel wat anders van verwacht, en ook vond ik Nixon en Driven en mindere film.

Donovan
03-09-2002, 20:22
Ghost Dog: The Way of the Samurai...

Yes! Een medestander! (y) (y) Wereldfilm gewoon.

Roberto G
03-10-2002, 03:01
Ik vind Stir of Echoes erg ondergewaardeerd
En Windtalkers ook, van deze film is helemaal geen of weinig promo op tv, terwijl het toch een hele goede film is, die niet veel onderdoet voor andere oorlogs films.:o

Wakusei
05-10-2002, 10:09
Finding Forrester
Donnie Darko
Musa
Battle Royale

Hilde
05-10-2002, 17:18
De film Atlantis De verzonken stad werd ook behoorlijk ondergewaardeerd omdat wij het moesten met de pan en scanversie
Ik heb de 2-diskversie zonder ondertiteling. Ik vind het een goede film maar ik had liever dat er ook een nederlandse soundtrack op zat

Martin Zuidervliet
06-10-2002, 10:31
Videodrome: http://www.horrordvds.com/reviews/n-z/videodrome/

Evil Dead 3: http://www.dvdhouseofhorror.com/evil_dead_3.htm

Spoorloos: http://home.hetnet.nl/~hfilmglorie/Spoorloos.html

Requiem for a Dream: http://www.dvdreview.net/reviews_uk/details.shtml?review.REF=324&revverd.REF=5&revverd.REF=5&revstat.REF=1&revverd.REF=4&revverd.REF=5&revreg.REF=1&revverd.REF=4&revverd.REF=4

Sjef
08-10-2002, 06:59
De film Atlantis De verzonken stad werd ook behoorlijk ondergewaardeerd omdat wij het moesten met de pan en scanversie
Ik heb de 2-diskversie zonder ondertiteling. Ik vind het een goede film maar ik had liever dat er ook een nederlandse soundtrack op zat

Ik heb de Regio 1 versie er van omdat ik het er niet mee eens ben dat wij alleen maar de verknipte P&S versie hadden. Bovendien zijn hier meer mensen die daar ook zo over denken.

Edwin V
08-10-2002, 08:15
De film Atlantis De verzonken stad werd ook behoorlijk ondergewaardeerd omdat wij het moesten met de pan en scanversie
Ik heb de 2-diskversie zonder ondertiteling. Ik vind het een goede film maar ik had liever dat er ook een nederlandse soundtrack op zat Ben ik mee eens. Dit is ook de enige Disney waarvan ik de UK uitgave heb gekocht.

Fox
31-07-2003, 13:22
Stir Of Echoes, ben ik het ook mee eens ja!!

Maar natuurlijk ook:
Stigmata
Fist Of The Legend
Hollow Man

Lex v/d Moolen
31-07-2003, 18:01
Ook 'Glengarry Glenn Ross', wereldfilm, leuk verhaal en goed geacteerd .... volgens mij kennen inderdaad weinig mensen deze film.Heb deze laatst voor heel weinig bij Play aangeschaft. Inderdaad een leuke praatfilm, met name Jack Lemmon en Al Pacino zijn zeer goed op dreef. Maar ook Ed Harris en Kevin Spacey zijn goed.

The Insider, met ook Al Pacino en Russel Crowe is een goede, spannende film die ook maar erg weinig genoemd wordt.

Patrick Deckard
31-07-2003, 18:08
[quote=mjlfadriaans]die ook maar erg weinig genoemd wordt.

Dat komt omdat die film niet ondergewaardeerd wordt!... :wink:

Lex v/d Moolen
31-07-2003, 18:23
Dat komt omdat die film niet ondergewaardeerd wordt!... :wink:Ik bedoelde niet dat hij in deze thread weinig genoemd wordt, maar in andere. Volgens mij is hij niet erg bekend bij het overgrote deel. :wink:

Gabriel B.
31-07-2003, 18:26
Bill & Ted's Excellent Journey wordt zwaar ondergewaardeerd... met recht en rede... maar toch. ;)

Bob Hiemstra
01-08-2003, 19:45
The King of Comedy.

De meest ondergewaardeerde film van Scorsese.

Fox
03-08-2003, 14:07
maar ook deze:

Falling Down
Traffic
Spetters
Requiem For A Dream
The Game
Eyes Wide Shut
Bitter Moon (die volgens mij bijna niemand kent)
The Crying Game
The Beach

Lex v/d Moolen
03-08-2003, 16:01
maar ook deze:
Traffic
Grappig, ik vind deze juist overgewaardeerd. :)

Daan de G.
03-08-2003, 16:08
starship troopers , toch een van de beste films van verhoeven
en toch werd het amerikaanse volk er niet warm van...

M-trap
03-08-2003, 16:44
Misschien niet ondergewaardeerd door 'het publiek', maar wel door de R2-distributeurs: Brazil. Er is geen fatsoenlijke R2 versie te vinden.

Ook ondergewaardeerd: Dead Man Walking (die met Bruce Willis), Payback, Lola Rennt, Alien3 (die ik toch echt beter vind dan deel 2) en bijna alles dat niet uit de VS komt :wink:

En wat ik hier al voorbij heb zien komen: Dark City, eXistenZ, End Of Days (geen topper, maar is m.i. toch niet zo slecht als veel mensen beweren).

En zo zijn er vast nog wel veel meer...

mark t
03-08-2003, 18:46
Ook ondergewaardeerd: Dead Man Walking (die met Bruce Willis)Bruce Willis speelt niet mee in Dead Man Walking. In de war met de film met Sean Penn en Susan Sarandon of in de war met Last Man Standing (met Bruce Willis, overigens een verwesterde remake van Yojimbo van Akira Kurosawa).

Alien3 (die ik toch echt beter vind dan deel 2)Daar sluit ik me bij aan! Eindelijk iemand die dat ook vindt. In de nieuwe Alien-box komt overigens de director's cut van Alien 3.

pavko
04-08-2003, 00:01
Ook een film waarvan ik echt kan genieten (maar die niet zo veel mensen lijken te kennen)

Strange Days

M-trap
11-08-2003, 20:36
Bruce Willis speelt niet mee in Dead Man Walking

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk: Het is Last Man Standing! Waarom ik die twee filmtitels nou altijd door elkaar haal...

En een directors cut van Alien3? Dan moet ik misschien m'n Legacy Box maar van de hand gaan doen...

Max Davidse
11-08-2003, 20:53
Inderdaad zoals al genoemd werd:

Stir of Echoes
Stigmata

Ghost Dog - Way of the Samurai

en dan nog wel een paar...

Reinbo
11-08-2003, 20:53
Volgens mij lezen een hoop mensen de titel van deze tread niet, er wordt gevraagd naar ondergewaardeerde films. Waaarom komen mensen dan aanzetten met titels die zeer gewaardeerd worden zoals:

reqiuem for a Dream (Staat in de top 50 van de imdb)

Donnie Darko (Staat in de top 100 van de imdb)

Insider (een hoop oscar nominaties en staat in de top 250 van de imdb)

Traffic (een hoop oscars en staat in de top 250 van de imdb)

Lijken mij geen gevallen van ONDER gewaardeerd.


Onder gewaardeerd vindt ik Adrenaline, die vond ik best aardig, terwijl de rest van Nederland zijn uiterste best doet deze film met de grond gelijk te maken. (Oei, nou krijg ik vast weer het forum over me heen)
8)

Jaap22
11-08-2003, 20:59
Ondergewaardeerd vind ik Jesus' Son. Volgens mij kent bijna niemand deze film (behalve dan de 2 personen die gereageerd hebben in de filmdiscussie thread over deze film). Ik vind het echt een hele goede film met Billy Crudup als FH (kort voor Fuck Head), die een goedzak is, maar niet veel goeds kan doen. Daarnaast is hij ook nog eens flink aan de drugs. Leuke cameo's van o.a. Dennis Hopper, Denis Leary, Helen Hunt.

pavko
11-08-2003, 21:00
Ook een film waarvan ik echt kan genieten (maar die niet zo veel mensen lijken te kennen)

Strange Days

Inderdaad een geweldige film (staat in mijn top 20... regelmatig dan he :wink: )

pavko
11-08-2003, 21:02
hahahaha dat is stom! Ik reageer op mezelf! Ik kan hem wel weg-editen maar dat is flauw)

frankieboy
12-08-2003, 09:25
Glengarry Glenn Ross met Al Pacino, Jack Lemmon, Alec Baldwin, Kevin Spacey, e.a.

Bijna niemand schijnt 'em te kennen, maar hij is errug fijn.

Om maar eens een titel te noemen.

Kijk! daar zat ik op te wachten. Inderdaad ondergewaardeerd. Een film met naar mijn mening prachtig acteerwerk!

Edwin V
12-08-2003, 10:12
hahahaha dat is stom! Ik reageer op mezelf! Ik kan hem wel weg-editen maar dat is flauw)
Je bent het gelukkig wel met jezelf eens. :P :wink:

pretorian22
12-08-2003, 18:44
Waterworld en Deep Blue Sea

pretorian22
12-08-2003, 18:45
Waterworld, Deep Blue Sea en Christine waarvan de laatste weinig mensen maar kennen zelfs!!!

Max Davidse
12-08-2003, 19:14
Waterworld, Deep Blue Sea en Christine waarvan de laatste weinig mensen maar kennen zelfs!!!

Tuurlijk ken ik Christine wel...da's een Steven King verhaal...like duh...tuurlijk ken ik die.. :)

pretorian22
12-08-2003, 19:16
ben je ut niet met me eens dan dat die ondergewaardeerd is ? :-)

Max Davidse
12-08-2003, 19:19
ben je ut niet met me eens dan dat die ondergewaardeerd is ? :-)

Yep, maar het boek nog meer.. ;)

pretorian22
12-08-2003, 19:20
ja dat heb ik nooit gelezen :-)

Max Davidse
12-08-2003, 19:22
ja dat heb ik nooit gelezen :-)

Zie je wel...ondergewaardeerd.. ;)

Louis Bouduin
13-08-2003, 13:40
Altijd mooie onderwerpen, zoiets. Maar vaak zo moeilijk te bepalen.
Waarschijnlijk zal wel elke film, die je zelf erg goed, speciaal of fantastisch vind en door veel anderen wat minder wordt gepruimd, in je eigen ogen ondergewaardeerd en onderschat zijn. Soms terecht. Soms onterecht.
Want wanneer is een film eigenlijk ondergewaardeerd?
Indien er (te) weinig toeschouwers op afkomen? Of als hij slechte kritieken heeft gekregen? Dit is een hemel van verschil. Niet zo bijster veel films zijn mega aan de kassa terwijl ze tegelijkertijd massa’s lof oogsten bij critici; die vinden films die goed aanslaan bij het grote publiek vaak sowieso al verdacht, want commercieel. Zo zijn er aan de andere kant ook meer en meer mensen die al een boogje omlopen als critici met allerhande superlatieven beginnen te zwaaien.
Soms terecht. Soms onterecht.
Slechts af en toe wordt er wel een consensus bereikt over deze of gene. Film als bijvoorbeeld The Godfather of Schindlers List, mag je dan zelf niet goed vinden, als zowel het publiek als de critici de film tot een meesterwerk bombarderen, vind ik niet dat, als je het medium ernstig neemt, je eigen mening er nog veel toe doet.
Tenslotte is die consensus er om een beetje orde in de chaos te scheppen.
Het overgrote merendeels van films beantwoordt natuurlijk niet aan deze keurige plaatjes. Het zijn vaak of grote financiele successen die door critici zijn neergesabeld. Of het zijn de hemel in geprezen kunstwerken waarbij een normaal mens halverwege in slaap sukkelt. Altijd zullen er mede- en tegenstanders van zijn.
Daarin kun je makkelijk je eigen positie innemen. Maar of zo’n prent dan al of niet onder- of overgewaardeerd wordt is nog een ander paar mouwen. Niet alleen over smaak maar ook over deskundigheid valt lastig te discuteren.
Maar er zijn gelukkig uitzonderingen. Je hebt tenslotte al die films die nauwelijks door critici en publiek zijn opgemerkt en die je zelf toevallig pareltjes vind. En hier komt het forum goed van pas, want in tegenstelling tot vroeger heb je nu wél een plaats vanwaar je de mensen kunt trachten te overtuigen dat deze of gene de moeite waard is, maar tot nog toe onvoldoende kans heeft gekregen om echt aan te slaan, door te breken, of wat dan ook.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je nu aan de waardering van een film je eigen steentje kunt bijdragen. En dat is een prima zaak.

Jaap22
19-08-2003, 13:43
Ook een film waarvan ik echt kan genieten (maar die niet zo veel mensen lijken te kennen)

Strange Days

Ik vond het wel een leuke film, maar ondergewaardeerd... nee dat vind ik nou ook weer niet.

Jaap22
14-07-2004, 10:41
You Can Count On Me :o Ook weer zo'n film die meer in de belangstelling mag staan :)

Mee eens. Mark Ruffalo is geweldig in die film.

Ook voor het briljante Dazed en Confused hetzelfde liedje.

john24
14-07-2004, 16:11
De Belgische film Pauline et Paulette
Fantastisch drama...schitterende actrices :!:

frestrobbe
14-07-2004, 17:25
A.I.
Christine
City of the Lost Children
Dumb & Dumber
Ed Wood
The Frightners
Last Action Hero
Man on the Moon
Sleepy Hollow

en binnenkort waarschijnlijk Big Fish

Tom L.
14-07-2004, 17:33
Lake placid

Wizz-Art
14-07-2004, 17:41
Lake placid

:shock: die word toch niet ondergewaardeerd?

Tom L.
14-07-2004, 18:40
Lake placid

:shock: die word toch niet ondergewaardeerd?

Voor zover ik weet vind iedereen het een waardeloze film, maar ik vind het topvermaak :P

FrankGuthrie
14-07-2004, 19:28
jakob the liar

Wizz-Art
14-07-2004, 19:46
Lake placid

:shock: die word toch niet ondergewaardeerd?

Voor zover ik weet vind iedereen het een waardeloze film, maar ik vind het topvermaak :P

Ow, ik vind hem ook wel :lol:

xandernijsten
14-07-2004, 19:52
Ik weet niet of hij al genoemd is, maar ik vind The Talented Mr. Ripley een hele goede film, terwijl men vaak middelmatig over deze film oordeelt.

don-chris
15-07-2004, 00:44
the wonderland murders

Verassend goede film zeg. Kreeg em gratis bij zo'n dvd-blad en deed em sceptisch in men dvd-speler. Kom op, nooit wat van die film gehoord, geen recensies gezien, bios in nederlanf overgeslagen en een dvd zonder enige extra's; moest wel niet veel bijzonders zijn. Toch wist deze film mij al snel te overtuigen van het tegendeel. Val Kilmer blaasde me weg door een sterke rol neer te zetten en de film te dragen. Ik heb em net voor de 2de keer gekeken om em wat intensiever te bekijken en de lijnen tussen deze film en Boogie Nights, beiden gebaseerd op het leven van John Holmes/Eddy Adams a.k.a Johny Wadds/Dirk Diggler, te leggen. Erg interessante ervaring en raad iedereen aan deze films zeker eens te bekijken. 2 zeer imposante films en Wonderland Murders is zeker een film die de moeite waard is.

Frank Gozeling
15-07-2004, 01:01
The Fall of the Roman Empire (1964).
Grootse productie met een geweldige cast (Alec Guiness, Sophia Loren, Christopher Plummer, Stephen Boyd), redelijk plot en prachtige decors/sets. Had een beetje de pech om uit te komen in de nadagen van de Spektakelfilms uit de jaren 50/60.

Wizzykit
15-07-2004, 01:01
the wonderland murdersInderdaad erg goede gratis DVD!
Ik geef Pink Floyd met the Wall op. Wat een prachtige film!!! ja mensen het is een film!

Emporio
15-07-2004, 08:28
Ik vind King Solomon's mines enorm ondergewaardeerd.

De Indy-cloon volgens de meeste recenties en dat is het misschien ook een beetje, maar het blijft entertainement. :wink:

Maarten van Krimpen
15-07-2004, 18:11
Ondergewaardeerd:
-8 Femmes
-Ed Wood
-Police Academy 3 en 4 ( :oops: )
-Revenge of the Nerds
-Anna and the King
-Anywhere but Here
- Bear's Kiss
-Dick
-Das Experiment
-Halloween Resurrection
- the Ice Storm
-Party Monster
-Yamakasi
-Don't look Down
-Where the Heart is
-My Big Fat Greek Wedding
-Seems Like Old Times
-Blue Bird

flexx123
15-07-2004, 18:27
My Big Fat Greek Wedding


wat een bagger film

Maarten van Krimpen
15-07-2004, 18:31
My Big Fat Greek Wedding


wat een bagger film

Motiveer je antwoord.

Lex v/d Moolen
15-07-2004, 18:32
My Big Fat Greek Wedding


wat een bagger filmDus daarom ondergewaardeerd ? :confused:

Maarten van Krimpen
15-07-2004, 18:34
Was waarschijnlijk een reactie op mijn post.

Kars
15-07-2004, 18:55
Ik geef Pink Floyd met the Wall op. Wat een prachtige film!!! ja mensen het is een film!

Ehm, die is toch niet ondergewaardeerd? Wordt toch door heel veel mensen als een van de beste rockopera's gezien.

e_vanveen
15-07-2004, 18:58
Dark City, heel veel mensen kennen deze film niet, maar hij is zeer de moeite waard

Ik heb hem nu 2 keer gezien. Blijft gaaf. Ik hou van dit soort films

:D :D

Joost v.d. Ham
15-07-2004, 19:00
City of God
Lek (!)
Van God Los
Adaptation
Punch-Drunk Love

flexx123
15-07-2004, 19:06
My Big Fat Greek Wedding


wat een bagger filmDus daarom ondergewaardeerd ? :confused:


totaal geen humor

Daan de G.
15-07-2004, 19:09
Ondergewaard betekend wat anders lieverd..

Wizzykit
15-07-2004, 20:29
Ik geef Pink Floyd met the Wall op. Wat een prachtige film!!! ja mensen het is een film!
Ehm, die is toch niet ondergewaardeerd? Wordt toch door heel veel mensen als een van de beste rockopera's gezien.
Dan spreek jij andere mensen. De muziek vinden ze mooi, de concerten vinden ze mooi, iedereen kent Another Brick in the Wall, maar vaak hoor ik van mensen dat ze juist de film bagger vinden. Ik dus duidelijk niet!
Maar, he, weer iemand erbij die het wel een goede film vindt, toch? 8)

xandernijsten
15-07-2004, 22:34
City of God
Lek (!)
Van God Los
Adaptation
Punch-Drunk Love

Volgens mij zijn City of God en Adaptation totaal niet ondergewaardeerd!

Ordell
16-07-2004, 05:07
-Cutthroat Island
-Speed 2

Maarten van Krimpen
16-07-2004, 09:40
My Big Fat Greek Wedding


wat een bagger filmDus daarom ondergewaardeerd ? :confused:


totaal geen humor

Zoals ik al zei: onderbouw je mening met argumenten.

Maarten van Krimpen
16-07-2004, 09:41
-Speed 2

Inderdaad. Zo slecht was deze film toch niet?

Wizzykit
16-07-2004, 12:33
-Speed 2

Inderdaad. Zo slecht was deze film toch niet?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :oops:
sorry mensen liet me even gaan....

Demon
16-07-2004, 16:43
Stigmata vonden hem toen heel bizar
[spoiler:948efcdfb3]Als ze in de trein zit en dan in eens gegeseld werd[/spoiler:948efcdfb3]

Gehost Dog - Way of the Samurai
Ik heb hem toen op Canal plus gezien
En vond er niet veel aan
[spoiler:948efcdfb3]Had meer van samurai verwacht hand to hand fight
Het verhaal is wel vermakelijk maar om nou te zegen goed!
[/spoiler:948efcdfb3]

The Blues Brothers.
In het jaar dat deze film uit kwam
Kwam ik dus net op deze aardbol kijken en damn wat was dat schrikken;)
Maar ondanks dat vind ik dit een wereld film

Deel 2 daar tegen over gesteld damn wat is die slecht!
Maar ja dat is mijn mening over deze films

kazlatan
17-07-2004, 00:47
Dark City, heel veel mensen kennen deze film niet, maar hij is zeer de moeite waard

Ik heb hem nu 2 keer gezien. Blijft gaaf. Ik hou van dit soort films

:D :D

Zeker een hele goede film! Krijgt een 7,5 op IMDB dus er zijn meer mensen die em goed vinden.

Dan 2 films die ik volgens mij hier nog niet genoemd zie staan.

1. Flatliners. Ik wist in het begin niet wat ik ervan moest denken maar werd later echt boeiend tot het einde. Zeker 1 van mij favorieten.
2. The Recruit. Na deze film begin ik Colin Farrell steeds meer te waarderen, ook in Phonebooth was hij erg goed.
Ik vind The Recruit niet minder dan The Usual Suspects en dat is toch een film die bij de meeste erg goed scoort. Films met dit genre boeien mij altijd wel en ik altijd maar denken dat ik het meest van horror hou :twisted:

Milamber
17-07-2004, 20:55
Ravenous, dit is een van mijn favoriete films, deze film heeft werkelijk van alles een beetje, goede acteurs: Guy Pearce & Robert Carlyle, horror zit erin, humor, spanning, aan de film is soms alleen te zien dat de financien nihiel waren voor deze film maar ik kan deze film absoluut aanraden, niet voor mensen trouwens met een tere maag...

Ook Narc vond ik een zeer goede film.

Davito
24-07-2004, 16:51
One night in paris, starring P.Hilton :P

netfox
24-07-2004, 18:22
City of God
Lek (!)
Van God Los
Adaptation
Punch-Drunk Love

Volgens mij zijn City of God en Adaptation totaal niet ondergewaardeerd!
Inderdaad. City of God is een echt geweldige film, en volgens mij zijn er weinig mensen daarmee oneens. Hij staat zelfs op nummer 26 (!) in de IMDB top 250, als dat al wat zegt.

maximus
24-07-2004, 18:49
the wonderland murdersInderdaad erg goede gratis DVD!
Ik geef Pink Floyd met the Wall op. Wat een prachtige film!!! ja mensen het is een film!

Kijk, met jou kan ik praten!!!

meet joe black en legend of the falls vind ook ondergewaardeerd.

Joost v.d. Ham
24-07-2004, 19:19
toch even toevoegen:

Stir of Echoes
De Tweeling
21 grams

Alette1
24-07-2004, 21:53
Is niet echt ondergewaardeerd maar toch hoor je er niet zoveel over 'The long kiss goodnight' echt een aangename film!!!

yannick
24-07-2004, 22:48
Persoonlijk vind ik dat er op IMDB veel te negatief wordt gereageerd op Space Jam, hetgeen ik echt een leuke tekenfilm vond :?

Edwin Smouter
25-07-2004, 00:11
swimming pool: iedereen schijnt maar af te willen geven op rampling [spoiler:8f675c5910]vooral de naaktscene[/spoiler:8f675c5910] maar een erg mooie gefilmde film waar ozon alle thriller clichés uit de kast trekt

the idiots: wordt gezien als von Triers slechtse werk maar als je de film vaker ziet en er even over nadenkt zit er een bijzonder kritische laag onder

Novecento 1 en 2: ga dat zien magistraal werk!

R. Schaap
25-07-2004, 00:55
Dr Strangelove.....ik denk dat niet veel mensen deze gezien hebben.

En ondergewaardeerd naar mijn eigen mening is een film als Heaven & Earth van Oliver Stone. Echt topfilm

Edwin Smouter
25-07-2004, 00:56
Dr Strangelove.....ik denk dat niet veel mensen deze gezien hebben.

En ondergewaardeerd naar mijn eigen mening is een film als Heaven & Earth van Oliver Stone. Echt topfilm

Dr Stangelove [!] mooi acteerwerk van Sellers en weer een groot voorbeeld van de kracht van Kubrick. Nightmare Satire noemde hij het zelf.

Jaap22
25-07-2004, 10:10
Dr Strangelove.....ik denk dat niet veel mensen deze gezien hebben.


Hmm ik denk dat dat toch wel meevalt. Zelfs onder de modernere filmliefhebbers, zoals ik, is deze film gelukkig toch wel bekend!

Edwin Smouter
25-07-2004, 10:12
nog een ondergewaardeerd meesterwerk

Virgin Suicides een uitzonderlijk mooi debuut gefilmd als een broeierige warme zomerdag een erg mooi drama

miT
25-07-2004, 16:37
Helemaal mee eens

Waking the Dead vind ik ook een van de mooiste films ooit, maar ik hoor er zelden over.

Ik
25-07-2004, 20:30
Nog een zwaar ondergewaardeerde film

Levity imdb link (http://www.imdb.com/title/tt0304328/)

Marty
26-07-2004, 02:29
Ik moet direct toegeven dat ik Glory (van Edward Zwick) wel in mijn dvd collectie heb staan... Maar waarom jullie deze film nu ondergewaardeerd vinden is mij niet duidelijk.

Ja, Denzel speelt goed,
ja Morgan Freeman speelt (zoals altijd) sterk,
maar Matthew Broderick... laat hij het maar gewoon houden bij rollen als Ferris Bueller en zijn rol als leraar in Election.

Ik vind Glory een mooie film, misschien zelfs een schitterende film, maar met Broderick als hoofdrolspeler... tja...

Het blijft inderdaad een kwestie van smaak.

Groet

riny
26-07-2004, 07:48
Walker
met Ed harris,
prachtige film die gezien de score op imdb maar door weinig mensen begrepen is.
http://www.imdb.com/title/tt0096409/

Azazel
26-07-2004, 10:37
The Big Lebowski :mrgreen:

Briljante komedie met goede acteurs en een leuk verhaal.

"that's like your opinion man"

Joost v.d. Ham
26-07-2004, 10:42
The Big Lebowski :mrgreen:

Briljante komedie met goede acteurs en een leuk verhaal.

"that's like your opinion man"

dat vind ik nou juist een OVERgewaardeerde film.....:)

Azazel
26-07-2004, 10:44
"that's like your opinion man"

:D

Martin Stanneveld
26-07-2004, 10:45
The Big Lebowski :mrgreen:

Briljante komedie met goede acteurs en een leuk verhaal.

"that's like your opinion man"

dat vind ik nou juist een OVERgewaardeerde film.....:)

Zo denk ik er ook over. Heb hem halverwege maar uitgezet en gelijk verkocht :)

Azazel
26-07-2004, 10:46
"that's like your opinion man"

:mrgreen:

Marty
26-07-2004, 12:04
The Big Lebowski,

Geniaal, vooral "The Dude" is echt grandioos. Dat moment tijdens die overhoring op het politiebureau met die koffiemok. :D

Coen brothers zijn echt de beste comedy makers van het moment...

"Oh Brother where art thou", geniaal

Maar ik ken genoeg mensen die Lebowski erg melig vinden, en daarom de film niet kunnen waarderen. "Lebowski" is echt een film die je moet kijken in een bepaalde stemming. Anders vind je er niets aan.

Joost v.d. Ham
26-07-2004, 12:15
Ja, ik vind vrijwel alles van de Coen bros geweldig (vooral O Brother...) maar The Big Lebowski vond ik helemaal niets aan, en dan puur door "the Dude" de rest vond ik wel aardig :rolleyes: :?

Chris W
26-07-2004, 12:36
Stigmata vonden hem toen heel bizar
[spoiler:022cfffc0b]Als ze in de trein zit en dan in eens gegeseld werd[/spoiler:022cfffc0b]

Deze is volgens mij ook erg ondergewaardeerd. Ik vind dit ook een super vette film, die meer roem verdient dan dat ie volgens mij heeft gehad. Misschien was ie te extreem voor onze tere amerikaanse overgelovige wereldbewoners.. :roll:

Harry stadman
26-07-2004, 19:56
Point break- fantastische extreme sports film.
hier zijn veel films van afgekeken zoals fast & the furious etc.

flesh & blood van paul verhoeven.

veel europese films in het algemeen. :wink:

Harry stadman
26-07-2004, 20:10
toch even toevoegen:

Stir of Echoes
De Tweeling
21 grams

De tweeling is echt een goede film.
21 grams heb ik in bestelling staan.

stir of echoes is een beetje in de vergetelheid geraakt door "the sixth sense".

2 films die veel op elkaar lijken.

Marty
26-07-2004, 20:15
Point break?

Met Keanu Reeves?

Is wel een leuke film, maar wat (extreme-)sport betreft vind ik Any Given Sunday toch echt fantastisch. Ondergewaardeerd?

Of Seabiscuit, schitterend maar genegeerd door het publiek (in NL).

Harry stadman
26-07-2004, 20:27
Point break?

Met Keanu Reeves?

Is wel een leuke film, maar wat (extreme-)sport betreft vind ik Any Given Sunday toch echt fantastisch. Ondergewaardeerd?

Of Seabiscuit, schitterend maar genegeerd door het publiek (in NL).

Ja, die. :wink:

extreme sports is niet alleen american football! :shock:

in point break zitten meerdere extreme sports. :wink:
night surfing, parachute springen etc.

seabuiscuit gaan alleen paarden fans naar toe lijkt mij. :wink:

Marty
26-07-2004, 23:38
Paardenfans? Haha, dat is nou echt zo'n typische reactie die ik van bijna iedereen krijg. :wink:

Serieus, Seabiscuit is echt een mooie film, oké er komen geen vijftig-meter-hoge-golven in voor, en nee er springt niemand van een wolkenkrabber. Maar echt, het is een mooie film.

Point break,
Drop zone,
Terminal velocity,
(zoals je al zei) Fast and the furious,
Dertien in een dozijn films.

Maar absoluut gaaf om te zien in de bios...

Toch zie ik liever een "acteer" film (denk aan 21 grams, Seabiscuit :D of Mystic River)

Groet

Marty
27-07-2004, 00:20
Wat dachten jullie van "Six degrees of separation"? Ondergewaardeerd!

Geniale film met oa Will Smith (ja, hij kan echt acteren) en Donald Sutherland

Echte aanrader! Briljant!

Wizz-Art
27-07-2004, 04:58
Wat dachten jullie van "Six degrees of separation"? Ondergewaardeerd!

Geniale film met oa Will Smith (ja, hij kan echt acteren) en Donald Sutherland

Echte aanrader! Briljant!

Ik weet dat hij ECHT kan acteren koor :!:

Wizz-Art
27-07-2004, 05:03
@ Harry> Seabiscuit is echt de moeite waard, ik heb totaal niets met paarden, maar deze film gaat veel verder en dieper dan het onderwerp paardenrennen :wink:

Doe eens gek en leen of huur hem eens :P

twiggertje
27-07-2004, 10:51
Film lijkt me niet ondergewaardeerd. Misschien door de jongere generaties, maar je zou mijn pa eens moeten horen lachen als hij die film voor de 3245ste keer kijkt.

...maar het is inderdaad een geweldige film.Is ook een Top film, ik heb die gezien toen die pas op video uit was, zo'n 20 jaar geleden, en heb 'm nu al een paar jaar op dvd.Ik wil niet zeggen dat ik die elke week bekijk maar 1x per jaar of zo, en hij blijft leuk.

:lol: :D :wink:

Woza
11-08-2004, 16:43
Van een ondergewaardeerde acteur (Leonardo DiCaprio) 2 zeer ondergewaardeerde films:

* Basketball Diaries
* What's Eating Gilbert Grape

phoenix4
11-08-2004, 19:39
The Beach.

Vooral ondergewaardeerd omdat DiCaprio erin speelt en daarom wordt het al gauw afgedaan als chickflick.

BrownB
11-08-2004, 19:45
Ed Wood

Kees Hoekerd
11-08-2004, 19:50
Bad Boys 2 is ook erg ondergewaardeerd :?

Ik vind het echt een zwaar goeie film,iedereen zeurt maar dat er veel actie om niks is,humor is slecht en hij duurt te lang.

Maar ik vind hem gewoon lachen.

Krijgt zeker een 8 :D

Velen vinden Bad Boys beter,maar [spoiler:3e713bc569]die wisseling is gewoon te flauw voor woorden[/spoiler:3e713bc569]

rmelkert
11-08-2004, 20:11
Ok een greep uit mijn lijst van films waarvan ik niet begrijp dat ze zoveel worden afgekraakt.

Joe's appartment
Robocop 2
Hellraiser 4
APEX
Mallrats
Dark city
Dead man on campus
Death machine
Drop dead fred
Half baked
Johnny Mnemonic
Judge dredd
Kevin & Perry Go Large
Last action hero, the
Mission to mars
Night at the Roxbury
Strange brew

JWCHeetebrij
11-08-2004, 20:38
Nog door niemand genoemd: Bound
Brilliant debuut van de Wachowski Brothers.
Misschien niet ondergewaardeerd maar in ieder geval niet door veel mensen gezien.

Een andere film waar ik altijd om kan lachen is 'Evolution'.

Martijn W.
12-08-2004, 18:38
King Arthur vind ik eigenlijk ook zwaar ondergewaardeerd.
Na alle slechte kritieken te hebben gehoord was ik toch behoorlijk onder de indruk toen ik de zaal uit liep.

Kenneth
13-08-2004, 01:46
Ondergewaardeerd:

The Limey van Steven Soderbergh met Terence Stamp, Lesley Ann Warren, Peter Fonda en Luis Guzman (één van mijn favoriete acteurs)

miT
13-08-2004, 11:49
Grosse Point Blank. Naar mijn mening een van de leukste komedies ooit, met geweldige rollen van John Cusack en Dan Aykroyd.

Johan Hendrix
13-08-2004, 13:16
Delicatessen

ook veel minder bekend dan ie verdient.

Harry stadman
13-08-2004, 13:33
Lara croft cradle of life.
heb hem nu in de aanbieding gekocht en de film is gewoon veel beter dan deel 1! krijgt op imdb maar 1/10de punt meer. :shock:

zeker als je de spellen kent is deze film toch wel goed te noemen. :wink:

Cyrus the Virus
25-04-2005, 22:56
Me, Myself & Irene, ik vind dit echt de leukste comedy die ik tot nu toe gezien heb. Ik heb echt dubbel gelegen de eerste keer. Echt zo cool en droog gespeeld.

Rob Eric Blank
26-04-2005, 09:59
Delicatessen

ook veel minder bekend dan ie verdient.Werkelijk een geweldige film. Veel dingen die Amelie zo goed maken heeft JP Jeunet al in Delicatessen gebruikt.

Martijn Beunk
26-04-2005, 19:50
Walk To Remember

Misschien erg zoet, maar mooie film met een perfect moraal :wink:

Cooldown
26-04-2005, 20:28
Zwaar ondergewardeerd zijn De Klokkenluider van de Notre Dame (Disney :oops:)

En ik vind dat Dogville veel te weinig aandacht heeft gekregen in Nederland...

pieter bond
26-04-2005, 20:30
The Truman Show
Zo'n Prachtfilm!

Cooldown
26-04-2005, 20:32
The Truman Show
Zo'n Prachtfilm!

Helemaal mee eens.. Naast ESOTSM is het de beste film van Jim...

pieter bond
26-04-2005, 20:34
The Truman Show
Zo'n Prachtfilm!

Helemaal mee eens.. Naast ESOTSM is het de beste film van Jim...
Jim zou meer van zo'n films moeten doen.Hier praat ie eens niet uit zijn aars


Nog een ondergewaardeerde

Fear and Loathing in Las Vegas

Benicio Del Toro+Johnny Depp=Geweldig

Cooldown
26-04-2005, 20:35
Zeker wel mooie film :)

Andere wel in de aandachte gebrachte films, maar door het publiek zwaar ondersacht zijn:

21 grams en monster

rmelkert
26-04-2005, 20:50
Small Soldiers

Zeer leuke film, kan niet geloven dat tie overal afgekraakt wordt :(

Hertje
26-04-2005, 20:55
Sling Blade : schitterend regiedebuut van Billy Bob Thornton, heeft bij ons in België amper een weekje in de bioscoop gedraaid. Enkele keren toch alleen in de zaal gezeten.

Serendipity : leuke romantische komedie met John Cusack en Kate Beckinsale.

Tim k
26-04-2005, 23:06
misschien al voorbij gekomen, maar Phoenix ( ray liotta, brittany murphy o.a. )

Liotta is erg goed als gokgrage politieman, die samen met een aantal collega's een overval pleegt. [spoiler:4c833bc7f8] uiteraard loopt het helemaal uit de hand en de groep valt uit elkaar [/spoiler:4c833bc7f8]

Dennis Kuijper
26-04-2005, 23:38
Bad Lieutanant met Harvey Keitel,misschien wel met z,n beste rol ooit.
State of grace met Sean Penn en Gerry Oldman,wereldfilm.
Deep cover met Jeff Goldblum.

Tim k
26-04-2005, 23:47
Bad Lieutanant met Harvey Keitel,misschien wel met z,n beste rol ooit.

Ik kan hem niet in de bakken vinden ( Frs, vL, MM ) en ik heb hem nog nooit op tv gezien, maar hij speelt toch een agent die 10x more dirty is als Dirty Harry himself.

Deep Cover kom ik trouwens ook nergens tegen helaas.
State of Grace gelukkig wel! Oldman als zuipende en paffende Ierse gangster, schitterend! Die scene met die klok, als Ed Harris in bespreking zit, heel mooi.

Dennis Kuijper
27-04-2005, 00:03
Bad Lieutanant met Harvey Keitel,misschien wel met z,n beste rol ooit.

Ik kan hem niet in de bakken vinden ( Frs, vL, MM ) en ik heb hem nog nooit op tv gezien, maar hij speelt toch een agent die 10x more dirty is als Dirty Harry himself.

Deep Cover kom ik trouwens ook nergens tegen helaas.
State of Grace gelukkig wel! Oldman als zuipende en paffende Ierse gangster, schitterend! Die scene met die klok, als Ed Harris in bespreking zit, heel mooi.


Bad Lieutanant en Deep Cover zijn er alleen nog maar regio 2 UK.
Wat denk je van die scene met die diepvries in State of grace :lol:

Tim k
27-04-2005, 00:22
Bad Lieutanant met Harvey Keitel,misschien wel met z,n beste rol ooit.

Ik kan hem niet in de bakken vinden ( Frs, vL, MM ) en ik heb hem nog nooit op tv gezien, maar hij speelt toch een agent die 10x more dirty is als Dirty Harry himself.

Deep Cover kom ik trouwens ook nergens tegen helaas.
State of Grace gelukkig wel! Oldman als zuipende en paffende Ierse gangster, schitterend! Die scene met die klok, als Ed Harris in bespreking zit, heel mooi.


Bad Lieutanant en Deep Cover zijn er alleen nog maar regio 2 UK.
Wat denk je van die scene met die diepvries in State of grace :lol:


Zet ff een grote kan koffie, ik moet nadenken ( Harris )

De lijfwacht van Harris, ken hem eigenlijk niet, speelt ook een mooie rol. Dat ********kerige komt erg goed over. Het moment dat John C. Reily
[spoiler:7ce735ebdb] overhoop gestoken [/spoiler:7ce735ebdb] wordt, maakte ook indruk. Gewoon een kraker!

Richard B.
27-04-2005, 00:36
Grosse Point Blank. Naar mijn mening een van de leukste komedies ooit, met geweldige rollen van John Cusack en Dan Aykroyd.
Hier sluit ik me voor 200% bij aan: een van de beste zwarte komedies van de laatste 20 jaar. Echt een enorm onderschatte, super-coole film. (y)

Sakke
27-04-2005, 01:59
alle films met nicolas cage zijn volgens mij zwaar onderschat !!!!

Codswallop
28-04-2005, 14:46
Niet echt onderschat, maar veel te weinig gezien (dus onderschat in interessantheid): Once Upon a Time in America.

1der
25-06-2005, 00:01
The Village.
Iedereen vond hem slecht omdat ie niet heel eng was.
Wat een onzin! Ik vond het echt gewoon een goede film met een goed plot!

frank_black
25-06-2005, 00:19
donnie darko
eternal sunshine of the spotless mind.
the great escape.

Pascal Heister
25-06-2005, 00:24
donnie darko
eternal sunshine of the spotless mind.
the great escape.die zijn niet echt ondergewaardeerd als je het mij vraagt? :lol:

jan_tran
25-06-2005, 00:30
alle films met nicolas cage zijn volgens mij zwaar onderschat !!!!

Dit is wel een heel overschatte mening als ik kijk naar Cage zijn films. Elke film waarin hij voorkomt worden meestal grote successen en sowieso box-office hits. Kijk maar is naar Con Air, The Rock, Face/Off, National Treasure, Gone In Sixty Seconds, Windtalkers en zelfs de ongewone film Adaptation geschreven door Charlie Kaufman (Being John Malkovich) werd een groot succes mede omdat Nicolas Cage erin speelde. En de scores van al deze films op IMDB.com zijn ook al niet te laag, dus onderschat worden ze zeker niet. Vraag me eigenlijk ook af waarom jij ze onderschat vind sinds ik geeneen reden kan bedenken :?

jan_tran
25-06-2005, 00:33
donnie darko
eternal sunshine of the spotless mind.
the great escape.die zijn niet echt ondergewaardeerd als je het mij vraagt? :lol:

Het begint zo'n beetje een standaard antwoord te worden om Donnie Darko op te noemen in dit soort threads :lol:

frank_black
25-06-2005, 00:50
donnie darko
eternal sunshine of the spotless mind.
the great escape.die zijn niet echt ondergewaardeerd als je het mij vraagt? :lol:

Het begint zo'n beetje een standaard antwoord te worden om Donnie Darko op te noemen in dit soort threads :lol:

og jah,thats my vision! :lol:

BrianB
25-06-2005, 00:54
Net ook al in het andere topic gepost, nu maar eens hier:
Misschien ook handig om een toelichting te geven waarom jij die films onder- of overgewaardeerd vind.
Ondergewaardeerd vind ik in ieder geval:
Pay it Forward.
Ik vind het een erg goede film, iedereen vind het een slecht drama.
Titanic.
Afgezien van de hype die er toen om heen hing, vind nu iedereen het bijna de slechtste film ooit gemaakt. Ik blijf het een geweldige film vinden, en stoor mij dan ook totaal niet aan de romantiek in het eerste gedeelte.
Eyes Wide Shut.
Deze laatste Kubrick werd vooral als saai en te lang ervaren. Ik ben van mening dat ie helemaal niet saai is, en een geweldige sfeer heeft.

overgewaardeerd:
Quentin Tarantino en zijn films.
Ik zeg niet dat zijn films slecht zijn. Pulp Fiction vond ik wel goed, alleen niet het meesterwerk dat velen zeggen dat het is. Ook Tarantino tot de beste regisseur aller tijden dopen is een beetje overdreven na een paar films gemaakt te hebben - waarvan er twee eigenlijk echt de moeite waren.

JCL
25-06-2005, 09:23
The Interpreter met Sean Penn en Nicole Kidman vind ik zwaar onder gewaardeerd! Voor mij een echte topper, vooral om het goede spel van de boven genoemde 2 hoofdrolspelers. Jammer dat hij door de meesten wordt betiteld als middelmatig e.d. deze film is meer waard.

pieter bond
25-06-2005, 10:47
Fear and Loathing in Las Vegas

Zeeer ondergewaardeerd :evil: :evil:

expo
25-06-2005, 10:53
Zwaar ondergewaardeerd hier op't forum (bij de meesten): STAR TREK

Snap nog steeds niet dat als je actie liefhebber bent, plots niks moet hebben van Star Trek, 9 keren op 10 gewoon omdat er 'Star Trek' in de titels staat en deze nu eenmaal een nerd imago heeft ?? Ik zou maar eens kijken, ze heben echt wel meer diepgang dan de standaard film of andere TV serie (heb het over de Star Trek TV series dan).

JCL
25-06-2005, 10:55
Zwaar ondergewaardeerd hier op't forum (bij de meesten): STAR TREK

Snap nog steeds niet dat als je actie liefhebber bent, plots niks moet hebben van Star Trek, 9 keren op 10 gewoon omdat er 'Star Trek' in de titels staat en deze nu eenmaal een nerd imago heeft ?? Ik zou maar eens kijken, ze heben echt wel meer diepgang dan de standaard film of andere TV serie (heb het over de Star Trek TV series dan).

helemaal mee eens, zeker de films met picard zijn het bekijken waar (vooral First Contact).

spielberg_rules
25-06-2005, 11:38
Er zijn er volgens mij velen, maar diegene die direct bij me opkomen omdat ik ze net heb gezien zijn:

1/ A Fistful of Dynamite: helemaal verrast door deze Western van Leone, die intelligenter, emotioneler en donkerder was dan ik verwachte. Met geweldig acteerwerk en de heerlijke oneliner: 'Duck, You Sucker'.

2/ Alexander: onconventioneel, maar daarom zeker niet slecht. We weten allemaal wel hoe deze film is afgekraakt en hoe Stone belachelijk werd gemaakt. Persoonlijk vond ik de film een echt meesterwerk. Onderschatte film dus.

3/ Tigerland: Onderschatte film van Joel Schumacher, die mij aangenaam verraste. Low budget, anti-Hollywood, een realistisch, schokkend oorlogsdrama. Prachtige fotografie en montage, sterk scenario, en sterke (onbekende) acteurs, op Colin Farell na, die met zijn enorme charisma in deze film duidelijk maakt waarom hij als één van de grootste acteertalenten van dit moment te boek staat. Aanrader!

Later misschien nog meer als ze mij te binnen springen...

Kornuit
25-06-2005, 13:45
Fistful Of Dynamite idd.

Equilibrium ook erg ondergewaardeerd. Had iets meer geld in kunnen worden gestoken.

miT
25-06-2005, 15:27
Drop Dead Gorgeous

Scherpe sociale satire met een goede cast, erg onderschat naar mijn mening.


Waarom wordt Fear and Loathing hier genoemd? Ik vindt het ook een prachtfilm, maar hij krijgt toch meestal wel respect, waar ik ervan hoor iig.

1der
06-07-2005, 10:52
Dreamcatcher.

Wat is er mis aan deze film? Gewoon een heerlijk spannend verhaal en een goede cast.
Ook het lage cijfer (5.2) op de IMDb verbaasde me!
http://www.imdb.com/title/tt0285531/

Maarten van Krimpen
06-07-2005, 11:16
Het gehele oeuvre van Francois Ozon.

Caledonians
07-08-2005, 20:25
Vind Eyes Wide Shut van Kubrick eigenlijk wel ondergewaardeerd gezien het cijfer op IMDB! Ik vond de film in ieder geval erg goed!