PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem met Sony HR HX950 g-link naar Samsung DCB B270R



anne k
09-02-2008, 22:36
Onlangs overgaan op digitale televisie omdat ik een Samsung LCD TV aanschafte.
De Sony HR HX-950 was reeds in mijn bezit. Waar ik zeer tevreden over ben. Maar nu krijg ik de g-link naar Digitale decoder Samsung DCB B270R niet werkende. De codes die door de Sony HR worden doorgezonden werken niet of worden dubbel doorgestuurd waardoor niet het goede kanaal wordt geactiveerd.
Weet iemand hoe dit op te lossen is? Kan ik hier mijn kabelleverancier Casema op aanspreken?
Help!

P@trick_DVD
11-02-2008, 19:24
Onlangs overgaan op digitale televisie omdat ik een Samsung LCD TV aanschafte.
De Sony HR HX-950 was reeds in mijn bezit. Waar ik zeer tevreden over ben. Maar nu krijg ik de g-link naar Digitale decoder Samsung DCB B270R niet werkende. De codes die door de Sony HR worden doorgezonden werken niet of worden dubbel doorgestuurd waardoor niet het goede kanaal wordt geactiveerd.
Weet iemand hoe dit op te lossen is? Kan ik hier mijn kabelleverancier Casema op aanspreken?
Help!
Ik geef je weinig kans bij Casema. De functionaliteit die je wilt gebruiken hangt nl. af van je recorder (Sony) en je decoder (Samsung), welke je via Guide Plus+ icm g-link wilt laten werken. Ik neem effe aan dat je het correcte merk decoder hebt aangegeven in de Guide Plus+ setup en dat je alle mogelijke opties hebt geprobeerd. Het enige wat dan nog kan helpen is de recorder de benodigde codes voor je decoder te laten downloaden. Zet je decoder eens een nachtje op Eurosport en probeer het een dagje later nog eens. Mocht het dan nog niet lukken, dan zou ik even contact opnemen met Sony.

anne k
11-02-2008, 22:01
Ik geef je weinig kans bij Casema. De functionaliteit die je wilt gebruiken hangt nl. af van je recorder (Sony) en je decoder (Samsung), welke je via Guide Plus+ icm g-link wilt laten werken. Ik neem effe aan dat je het correcte merk decoder hebt aangegeven in de Guide Plus+ setup en dat je alle mogelijke opties hebt geprobeerd. Het enige wat dan nog kan helpen is de recorder de benodigde codes voor je decoder te laten downloaden. Zet je decoder eens een nachtje op Eurosport en probeer het een dagje later nog eens. Mocht het dan nog niet lukken, dan zou ik even contact opnemen met Sony.
P@trick_dvd, bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad alle mogelijk opties in de Guide Plus+ set up geprobeerd. En die werken niet correct.
Wat ik niet begrijp uit jouw reactie: Wat doet een nachtje Eurosport voor de decoder? En is jouw bekend hoe ik de recorder de benodigde codes zou kunnen laten downloaden. De gebruiksaanwijzing van Sony verwijst me naar de kabelleverancier.
Ik hoor graag van je.

P@trick_DVD
12-02-2008, 18:59
Een nachtje Eurosport doet niets voor de decoder, maar wel iets voor de recorder. Eursport is het kanaal waarop Guide Plus+ z'n data verspreid. Er wordt niet alleen programma data verstuurd, maar ook de benodigde coderingen om via Guide Plus+ en g-link decoders aan te sturen. Deze data wordt dan naar je recorder gestuurd. Ik heb al verhalen gelezen dat personen zo hun decoders werked hebben gekregen.

Dat Sony in de handleiding naar de kabel leverancier verwijst vind ik een beetje vreemd. De kabelleverancier kan toch niet verantwoordelijk gesteld worden voor het niet correct werken van een recorder en/of decoder. Pas als er geen Guide Plus+ signaal meegestuurd zou worden via het kabelsignaal, dan zou de kabelleverancier verantwoordelijk zijn. Wordt de Guide Plus+ EPG wel gevuld? Zo ja, dan is daarmee niets mis. Ik heb ooit bij @Home eens vragen gesteld over Guide Plus+ en die wimpelen deze vragen helemaal af. "Ondersteunen we niet", zeggen ze doodleuk.

Wat bedoel je eigenlijk precies met 'dubbel doorgestuurd'? Reageert de recorder wel, maar verkeerd?

Nogmaals, als je het niet allemaal werkend krijgt, maar de Guide Plus+ EPG wordt gewoon gevuld, dan leg de vraag bij Sony neer... of misschien nog beter... de winkel waar je het apparaat gekocht hebt.

anne k
15-02-2008, 23:07
Een nachtje Eurosport doet niets voor de decoder, maar wel iets voor de recorder. Eursport is het kanaal waarop Guide Plus+ z'n data verspreid. Er wordt niet alleen programma data verstuurd, maar ook de benodigde coderingen om via Guide Plus+ en g-link decoders aan te sturen. Deze data wordt dan naar je recorder gestuurd. Ik heb al verhalen gelezen dat personen zo hun decoders werked hebben gekregen.

Dat Sony in de handleiding naar de kabel leverancier verwijst vind ik een beetje vreemd. De kabelleverancier kan toch niet verantwoordelijk gesteld worden voor het niet correct werken van een recorder en/of decoder. Pas als er geen Guide Plus+ signaal meegestuurd zou worden via het kabelsignaal, dan zou de kabelleverancier verantwoordelijk zijn. Wordt de Guide Plus+ EPG wel gevuld? Zo ja, dan is daarmee niets mis. Ik heb ooit bij @Home eens vragen gesteld over Guide Plus+ en die wimpelen deze vragen helemaal af. "Ondersteunen we niet", zeggen ze doodleuk.

Wat bedoel je eigenlijk precies met 'dubbel doorgestuurd'? Reageert de recorder wel, maar verkeerd?

Nogmaals, als je het niet allemaal werkend krijgt, maar de Guide Plus+ EPG wordt gewoon gevuld, dan leg de vraag bij Sony neer... of misschien nog beter... de winkel waar je het apparaat gekocht hebt.
Een aantal nachten Eurosport heeft (nog) niet geholpen. Op de installatie-pagina staat aangegeven dat het downloaden van EPG om 14:00 uur plaats vind.

Met dubbel doorsturen bedoel ik dat bij één van de codes de g-link wel de decoder aanstuurt maar bij het doorzenden van bijvoorbeeld nummer 131 de decoder reageert met 113311 wat resulteert in een andere zender.

Wat ik ga doen is informeren bij Sony. Maar via internet heb ik dat (voor andere problemen) wel 'ns eerder gedaan. En dan krijg je geen respons.

Wat ik ook ga doen is informeren bij de winkel van de decoder en anders Samsung. Misschien dat mijn decoder wel te overgevoelig reageert.

Ik geeft nog niet op. Nu is het heel vervelend opnemen vanaf de decoder naar de HDR.

anne k
17-02-2008, 19:39
Ondertussen heel de gebruiksaanwijzing uitgeplozen en ik vermoed dat het aan de decoder ligt. Ik denk dat deze overgevoelig reageert.
Dus eerst maar 'ns terug naar de winkel

Rob Pijpers
19-02-2008, 19:27
Met dubbel doorsturen bedoel ik dat bij één van de codes de g-link wel de decoder aanstuurt maar bij het doorzenden van bijvoorbeeld nummer 131 de decoder reageert met 113311 wat resulteert in een andere zender.

Ik ervaar precies hetzelfde probleem. Als je een oplossing gevonden hebt hoor ik het graag...

andre_s
28-02-2008, 17:53
Even gewacht op wat reactie .
Ook bij ons werkt de G-link niet.

Ook wij hebben dezelfde apparatuur als Anne k.
Ik heb het als volgt aangesloten.
1) Van de samsung decoder naar TV met scart kabel
2) Van de samsung decoder naar recorder met scart kabel
3) Van recorder naar TV met scartkabel
4) Van samsung decoder via recorder naar TV met coaxkabel.

De G-link kabel ook aangesloten op de recorder en met het "oog"op de samsung decoder.

De TV zenders die in de recorder staan komen denk ik uit de "muur" geladen en niet van de decoder.
Al de zenders staan er ook niet in , die normaal de decoder laat zien.
De Guide+ programma gids werkt wel.

Opnemen kan via de zenders van de recorder of als de recorder op L1 staat via de samsung decoder.
Tegelijk twee beelden laten zien op de TV hebben wij nog niet voor elkaar gekregen.

De vraag is : A) Wat zijn de mogelijkheden van die G-link ??
B) Zijn de mogelijkheden van de recorder tenvolle benut en zijn de aansluitingen goed??

Mijn dank is groot voor jullie antwoord.

Vriendelijke groet , Andre

P@trick_DVD
29-02-2008, 16:01
A) Via G-link zou je de decoder van kanaal moeten kunnen laten veranderen via je DVD-recorder. Dit is handig bij opnames, maar je kunt het ook gebruiken om via Guide Plus+ naar een andere zender op de decoder te zappen.
B) Aansluitingen zijn ok. Nu nog G-link werkend krijgen op deze decoder....

Dat niet alle zenders van de decoder in je Guide Plus+ gids staan is normaal, maar de meest gangbare zitten er toch altijd wel tussen.

andre_s
01-03-2008, 20:24
Dankje wel voor je reactie , Patrick

Karelappel
07-03-2008, 16:23
Ik ben ook al een tijdje bezig G-link aan de gang te krijgen.
Ik vraag me af of het één van jullie al gelukt is dit voor mekaar te krijgen met de SAMSUNG ontvanger.


APPARATEN:
DVD recorder : SONY DVD-recorder RDR-HX750
Set top box receiver : SAMSUNG DCB-B270R
Receiver: extrene receiver, ontvanger, externe ontvanger, digitale tuner, decoder
TV: LCD scherm : HITACHI L26A01

TELEVISIE SIGNAAL
PROVIDER (nl:leverancier) : Multikabel
Host kanaal : Eurosport kanaal 58+

Karelappel
07-03-2008, 16:45
Geen-link misschien ?

anne k
11-03-2008, 18:34
Karelappel, Het lijkt erop dat ik de verbinding middels de g-link voor elkaar heb. Maar de Samsung decoder reageert overgevoelig op het g-link signaal. Waardoor niet de goede zender wordt geselecteerd.
Op de gewone afstandsbediening reageert deze ook wel eens overgevoelig.
Ik wil dus terug naar de winkel met de Samsung decoder, maar het komt er niet van.

De Sony HR HX950 is hetzelfde als de HX750 (minder geheugen).
Heb je het volgende reeds geprobeerd:
Vanuitgaande dat de decoder is aangesloten via LINE 1 ingang.
Sluit de g-link aan op de HDD en richt deze op het oogje links op de Samsung-decoder en voer de installatie uit middels:
Guide-plus menu --> installatie --> basisinstellingen --> externe ontvanger 1 --> kies kabel, kies merk Samsung en wacht tot de decoder reageert op een code.
Bij mij reageert 'ie op de code waarbij kanaal 131 wordt geselecteerd. Alleen dat resulteert in 113311 waardoor kanaal 113 is geselecteerd.
Na wat testen uitgevoerd te hebben lijkt dit toch echt de goede te zijn.

Ik hoop voor je dat het lukt en Ik ben benieuwd of de Samsung decoder bij jouw ook overgevoelig reageert?


Ik ben ook al een tijdje bezig G-link aan de gang te krijgen.
Ik vraag me af of het één van jullie al gelukt is dit voor mekaar te krijgen met de SAMSUNG ontvanger.


APPARATEN:
DVD recorder : SONY DVD-recorder RDR-HX750
Set top box receiver : SAMSUNG DCB-B270R
Receiver: extrene receiver, ontvanger, externe ontvanger, digitale tuner, decoder
TV: LCD scherm : HITACHI L26A01

TELEVISIE SIGNAAL
PROVIDER (nl:leverancier) : Multikabel
Host kanaal : Eurosport kanaal 58+

peterhs
24-03-2008, 16:27
Heb zelfde probleem met Samsung. Heb ook een Humax decoder en dat werkt wel goed. Probleem is decoder via @home en dan verwijst Sony naar Guide, Guide naar Sony, ergens iemand naar Samsung en Samsung naar @Home en deze circel kun je willekeurige volgorde rondlopen.

Ik heb wel ondekt dat het afhankelijk is of en in welke volgorde je zaken in de favorieten plaatst. ik heb de favorieten ingesteld en dan zie je dat er 2 maal een nummer wordt doorgegeven. Iemand hier verder ervaring mee.

Verder lijkt het geen gevoeligheid, in mijn geval stuurt het systeem b.v. constant 22 i.p.v. 2 bij geen favorieten. Stel ik favorieten in dan wordt 11 verstuurt als 11 en dan nogmaals als 1 en springt de decoder naar zender 1. Hier zit een keurig patroon in 11->1, 12->2, 13->3, 21->1, 22->2, 31->1, 32.>2, etc. Maar als ik geen faforieten instel wordt 1->11, 2->22, etc.

Lijkt dus meer op instelling of codering Guide -> Samsung

Peter

peterhs
26-03-2008, 18:19
Ben aan het bellen en mailen geweest met Samsung. Hieronder de reactie van Samsung

Geachte heer Willems,

Wij geven toe dat het vorige antwoord niet helemaal duidelijk was.

Samsung ondersteund geen Guide+.
Het kan wel werken maar dan dient de leverancier van Guide+ de codes aan te leveren.

Als uw Sony apparaat dus degene is die Guide+ heeft dan dient Sony u de codes te leveren om het met de DCB-B270Rte laten werken of u op zijn minst doorverwijzen naar de juiste instantie om aan deze codes te komen.
Omdat wij geen Guide+ ondersteunen, weten wij ook niet wie de eindverantwoordelijke is voor de codes.
Wel wetenwij dat wij Guide+ helemaal geen codes aanleveren aangezien wij Guide+ helemaal niet ondersteunen.

Het spijt ons voor het ongemak en wij hopen dat de situatie hiermee iets duidelijker is.
Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag van u.

Hoogachtend,

Michaela
Customer Services
Samsung Electronics Benelux B.V

Verder tijdje met Sony gebeld, nadat het duidelijk was wat het probleem was, is mij toegezegd dat ze het zouden uitzoeken en terugbellen. Als ik een reactie heb zal ik deze posten.

Karelappel
27-03-2008, 21:15
G-link werkt met infrarood.
De afstandsbedieningen van mijn harddiskrecorder en mijn TV, alsook de settopboxcontroller zijn voorzien van een glazen bolletje.

De afstandsbediening van mijn receiver niet.
Als die afstandbediening niet met infrarood werkt met wat voor signaal dan wel.

Karelappel
27-03-2008, 21:20
Karelappel, Het lijkt erop dat ik de verbinding middels de g-link voor elkaar heb. Maar de Samsung decoder reageert overgevoelig op het g-link signaal. Waardoor niet de goede zender wordt geselecteerd.
Op de gewone afstandsbediening reageert deze ook wel eens overgevoelig.
Ik wil dus terug naar de winkel met de Samsung decoder, maar het komt er niet van.

De Sony HR HX950 is hetzelfde als de HX750 (minder geheugen).
Heb je het volgende reeds geprobeerd:
Vanuitgaande dat de decoder is aangesloten via LINE 1 ingang.
Sluit de g-link aan op de HDD en richt deze op het oogje links op de Samsung-decoder en voer de installatie uit middels:
Guide-plus menu --> installatie --> basisinstellingen --> externe ontvanger 1 --> kies kabel, kies merk Samsung en wacht tot de decoder reageert op een code.
Bij mij reageert 'ie op de code waarbij kanaal 131 wordt geselecteerd. Alleen dat resulteert in 113311 waardoor kanaal 113 is geselecteerd.
Na wat testen uitgevoerd te hebben lijkt dit toch echt de goede te zijn.

Ik hoop voor je dat het lukt en Ik ben benieuwd of de Samsung decoder bij jouw ook overgevoelig reageert?

Waar kan ik deze codes terugvinden
De enige code die ik vind is 1563 bij [GUIDE=>installatie=>Guide plus systeem informatie

Karelappel
27-03-2008, 21:27
Heb zelfde probleem met Samsung. Heb ook een Humax decoder en dat werkt wel goed. Probleem is decoder via @home en dan verwijst Sony naar Guide, Guide naar Sony, ergens iemand naar Samsung en Samsung naar @Home en deze circel kun je willekeurige volgorde rondlopen.

Ik heb wel ondekt dat het afhankelijk is of en in welke volgorde je zaken in de favorieten plaatst. ik heb de favorieten ingesteld en dan zie je dat er 2 maal een nummer wordt doorgegeven. Iemand hier verder ervaring mee.

Verder lijkt het geen gevoeligheid, in mijn geval stuurt het systeem b.v. constant 22 i.p.v. 2 bij geen favorieten. Stel ik favorieten in dan wordt 11 verstuurt als 11 en dan nogmaals als 1 en springt de decoder naar zender 1. Hier zit een keurig patroon in 11->1, 12->2, 13->3, 21->1, 22->2, 31->1, 32.>2, etc. Maar als ik geen faforieten instel wordt 1->11, 2->22, etc.

Lijkt dus meer op instelling of codering Guide -> Samsung

Peter

Beste Peter,

Voor welke provider is Humax een decoder? Heeft de afstandsbediening daarvan een glazen bolletje?

Karelappel
27-03-2008, 21:32
Is de snelste mogelijkheid dit te onderzoeken door de cursor in de editor over verschillende zendernummers te bewegen?

peterhs
27-03-2008, 22:13
Humax is decoder van @home en gebruik ik voor mijn TV. Zou natuurlijk Humax kunnen gebruiken voor recorder en Samsung voor de TV, maar de opties en afstandbediening van de Humax zijn veel plezieriger (met een knop lijst in beeld met zenders met programma informatie als je er doorheen loopt), 2 Humaxen is ook geen optie, want je kunt de afstandbediening niet instellen op verschillende kanalen en als ik dan de decoder voor de tv op een ander kanaal zet wijzigt ook de zender voor de recorder.

Ja Humax heeft glazen bolletje. Maar de Sanmsung reageert ook op de g-link. Als je via Guide instelten je kiest voor \kabel\andere_provider\en dan samsung, dan worden alle samsungs geprobeerd (met de vraag of de zender omspringt naar 12). De eerste code geeft geen reactie, bij de tweede springt de decoder om (maar niet naar 12), andere codes geven ook geen reactie. Als je goed op het kleine venstertje links boven kijkt dan zie je bij de 2de code rechtsboven een klein blauw vlakje (wat je normaal ziet als je decoder met de hand bediend). Bij mij wordt er steeds naar dezelfde zender gesprongen (afhankelijk of ik wel/niet de decoder op favorieten heb staan).

Verder kun je in de editor optie van guide kiezen voor extern en dan verschillende zendernummers instellen en dan zie het schermpje linksboven verspringen alleen alle nummers met als laatste cijfer 6 (16, 26, etc) springen naar SBS 6 .

Je kunt zien wat de g-link stuurd als je een zender kiest in de guide programma gids, dan springt het systeem naar het scherm en zie je de codes rechtsboven voorbij springen. in het scherm springen dan een aantal codes voorbij zoals je hebt ingesteld bij het editor menu voor de zender, maar de decoder sprint in mijn geval naar het laatste cijfer.

Ter info en mogelijk ter overvloede; ik heb de decoder via scart aangesloten op line 3 en ook gewoon de coax op line 1. Ik stel nu eurosport via coax in als host. Nachtje wachten en guide wordt keurig geladen incl. extra decoders in de setup (basis instellingen),

Vanavond bijna alle opgegeven kabel decoders getest, maar geen resultaat, Verder nog getest door de zenders in de decoder onder favoriet 4 te plaatsen ook nu wordt er (als ik kies voor de basisinstellingen\Samsung) weer naar een andere zender gesprongen, (ook anders dan zonder ingestelde favorieten), maar helaas nog niet naar 12 (en ook bij andere zenders naar het laatste cijfer 26 -> 6.

Ben verder op de site van Guide aan het kijken geweest, ze ondersteunen een aantal samsungs, maar niet de BCD-B270R, In welk geval ze verwijzen naar de leverancier van de hardware (sony). Kan ook geen enkele mogelijkheid vinden om met Guide in contact te komen (wel pers en B2B maar dan in luxemburg en Amerika. Eerste mogelijk frans en dat gaat slecht aan de telefoon, Amerika is natuurlijk heel ander gebied.

Wat betreft de codes; volgens mij zit er in de sony een soort vertaal tabel die (om naar zender 12 te gaan) de juiste code moet sturen over de g-link. Voor de diverse decoders gelden verschillende vertaaltabellen. Deze tabellen worden in de Sony geplaatst vanuit/via Guide. Als je guide voor de eerste keer gebruikt worden er ook een aantal decoders aan de lijst toegevoegd. Samsung zegt de codes niet te leveren, maar er zijn apparaatjes om de afstandbediening uit te lezen (je richt de afstandbediening van de decoder erop en het apparaatje geeft aan welke code is ontvangen). Zo werken makers van universele afstandsbedieningen ook. Maar al zou je de codes weten, dan kom je nog niet verder, want volgens mij kun je ze alleen via Guide+ in je recorder krijgen.

Samenvattend ik vrees dat we afhankelijk zijn of en wanneer Sony/Guide+ de vertaaltabel met codes in hun lijst opnemen. Als we nu allemaal regelmatig mailen/bellen naar sony dan krijgt het mogelijk aandacht. Is er verder iemand de goed frans spreekt en er een gesprek met Guid+ aan wil wagen, dan ben ik benieuwd naar hun reactie.

Tot zover het beeld wat ik heb gekregen van de situatie. Voorlopig heb ik alle zenders maar weer analoog ingesteld voor opnames als ik niet in de buurt ben. Ben ik er wel dan handmatig via de decoder. Blijft natuurlijk een belaggelijke oplossing (maar mischien wil ik ook wel teveel).

Peter

Karelappel
28-03-2008, 19:33
Beste Peter,

Zendernummer 12 is bij Multikabel en Casema het zendernummer waar het zenderoverzicht gegeven wordt. Mogelijk is dat bij @home ook zo.

Zendernummer 12 is als volgt in te stellen:
instellen op samsung:

knop Guide
kies in bovenste balk installatie
kies dan basisinstellingen
maak keuze terrasiaal/aards (volgens tel opgave Sony)
maak keuze samsung
kies zendernummer 12 van het samsung kastje met de afstandsbediening van het Samsungkastje.

Voor de duidelijkheid ik weet niet wat het verschil is tussen een terraxiaal/aardse ontvanger en een kabelontvanger. WIe weet dat wel?

peterhs
28-03-2008, 22:19
Beste Peter,

Zendernummer 12 is bij Multikabel en Casema het zendernummer waar het zenderoverzicht gegeven wordt. Mogelijk is dat bij @home ook zo.

Zendernummer 12 is als volgt in te stellen:
instellen op samsung:

knop Guide
kies in bovenste balk installatie
kies dan basisinstellingen
maak keuze terrasiaal/aards (volgens tel opgave Sony)
maak keuze samsung
kies zendernummer 12 van het samsung kastje met de afstandsbediening van het Samsungkastje.

Voor de duidelijkheid ik weet niet wat het verschil is tussen een terraxiaal/aardse ontvanger en een kabelontvanger. WIe weet dat wel?

Beste Karelappel,

Ook geen idee wat terraxiaal is Google geeft ook geen uitsluitsel (vreemd). Maar als ik de Samsung vanuit hier kies krijg ik in pricipe geen schakeling door de g-link. Natuurlijk kan ik met de afstandsbediening naar 12 schakelen, maar dat is eenmaling als ik dan voor ja kies kan ik daarna nog geen zenders kiezen vanuit de sony.

Hoewel er bij het instellen van de samsung via basisinstellingen volgens mij duidelijk wordt gevraagd of er is geschakeld naar kanaal 12 (niets over gebruik afstandsbediening samsung) heb ik toch jouw handleiding ook gevolgd bij kabel-samsung zowel voor de eerste code (handmatig naar 12 via afstandsbediening samsung en dan testen of ik daarna via sony en g-link kan schakelen) als de tweede. Maar geen resultaat, tenminste de tweede code werkte als eerst schakelt naar laatste cijfer (22 -> 2)

Volgens mij verklaard sony ook wat onzin (doen ze vaker) volgens mij zitten er verschillende vertaaltabellen voor de Samsung (verschillende types) in Guide/sony. Via g-link wordt volgens de eerste tabel de code voor zender 12 verstuurd en als gebruiker geef je aan of deze werkt, zo niet dan pakt het systeem de volgende tabel. Dit systeem gebruiken ze ook bij bepaalde universele afstandsbedieningen.

Volgens mij (75% zeker) is dit omdat vaak verschillende types van een merk dezelfde codes gebruiken, als je een type zou moeten kiezen moeten ze deze allenmaal invoeren en verwijzen naar vaak dezelfde tabel, nieuwe types moeten ook worden toegevoegd (ook al gebruiken ze dezelfde tabel) Nu laten ze je snel en eenvoudig testen welke tabel werkt.

Verder werkt dit ook zo bij de Humax, ik kies kabel\humax, systeem schakeld over naar zender 12, vervolgens geef ik ja en alles is goed ingesteld en g-link stuurt de Humax goed aan.

Wat betreft de verschillende typen (kabel, satelliet, etc.) ik heb al een keer van allemaal de samsungs getest en krijg alleen een reactie bij de tweede code van kabel.

Verder zie ik op de site van Guide bij de verschillende vormen (kabel, sateliet, etc,) verschillende typen voor samsung staan (sateliet ontvangers, decoders, etc.) Dit lijstje geeft andere typen zie hier terraxiaal/aardse niet staan, mogelijk vertaling van Engels "free-to-air" en mogelijk is dat "digi-tenne" van de PTT, volgens mij zijn er daarvoor ook weer apparte kastjes.

"en we blijven puzzelen"

Wat mij nog steeds blijft verbazen is dat de zender die gekozen wordt in de decoder als ik 12 opgeef afhankelijk is of ik wel of niet favorieten heb gevuld. En dat als ik favorieten heb gevuld het kleine blauwe vlakje met de code (rechtsboven wat je ook ziet als je de samsung op een andere zender zet) twee keer wordt gevuld (getallen -> streepjes -> getal). Binnenkort hier nog mee testen (zenders in alle favorieten plaatsen, zenders in gelijke en/of verschillende volgordes, etc.).

Peter

P@trick_DVD
31-07-2008, 10:40
Ik heb dit gisteren ook tevergeefs proberen werkend te krijgen. De Samsung decoder is gewoon te 'gevoelig'. Ook met de originele afsandsbediening moet je heel voorzichtig zijn. Effe te lang toets 1 ingedrukt houden en de decoder gaat naar kanaal 11 ipv 1. M.a.w. via Guide Plus+ worden wel de correcte signalen verstuurd, maar het gebeurt alleen te lang. Andere Samung decoders (de 'oude' SD en de HD decoder) hebben dit probleem niet. Samsung zou dit probleem eigenlijk moeten oplossen door een software update, maar ik vrees dat we daar lang op kunnen wachten (gezien eerdere ervaringen met de 'oude' SD decoder van Samsung). Misschien dat het Guide Plus+ signaal kan worden aangepast zodat het 'korter' wordt verzonden. Daarvoor zul je waarschijnlijk bj Sony moeten aankloppen.

mark1966
31-07-2008, 22:16
Ben aan het bellen en mailen geweest met Samsung. Hieronder de reactie van Samsung

Geachte heer Willems,

Wij geven toe dat het vorige antwoord niet helemaal duidelijk was.

Samsung ondersteund geen Guide+.
Het kan wel werken maar dan dient de leverancier van Guide+ de codes aan te leveren.

Als uw Sony apparaat dus degene is die Guide+ heeft dan dient Sony u de codes te leveren om het met de DCB-B270Rte laten werken of u op zijn minst doorverwijzen naar de juiste instantie om aan deze codes te komen.
Omdat wij geen Guide+ ondersteunen, weten wij ook niet wie de eindverantwoordelijke is voor de codes.
Wel wetenwij dat wij Guide+ helemaal geen codes aanleveren aangezien wij Guide+ helemaal niet ondersteunen.

Het spijt ons voor het ongemak en wij hopen dat de situatie hiermee iets duidelijker is.
Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag van u.

Hoogachtend,

Michaela
Customer Services
Samsung Electronics Benelux B.V

Verder tijdje met Sony gebeld, nadat het duidelijk was wat het probleem was, is mij toegezegd dat ze het zouden uitzoeken en terugbellen. Als ik een reactie heb zal ik deze posten.


Ik geloof dat ze bij Samsung het Noorden kwijt zijn. Wat een domme uitspraak...wij ondersteunen Guideplus+ niet. Dat is niet zo iets dom als dat VW zou besluiten om Shell niet te ondersteunen.Wat moet ik met een decoder die ik niet kan schakelen via G-link. dan moet ik elk programma twee keer programeren 1 keer in de digibx en 1 keer in de HDD recorder (philips hdr7300 in mijn geval). Op hun website doet Samsung er alles aan om het onmogelijk te maken een vraag te mailen. Ik heb via een ander product een mail klacht gestuurd. Nu kijken wat er gaat gebeuren. Nu weet ik weer waarom we geen samsung moeten kopen.

P@trick_DVD
01-08-2008, 14:07
Samsung levert inderdaad erg slechte service voorhun decoders. Ik heb nog geen decoder gezien van Samsung die niet een aantal bugs had. Software updates lossen bijna niets op en laten ook nog eens erg lang op zich wachten. De oude SD decoder heeft nog steeds problemen met 'dubbele kanalnummers' (toets maar eens een paar keer achter elkaar een cijfer in op de AB met enkele secondes er tussenin). De HD decoder is enorm traag (zappen), heeft vaak lipsync probelemen bij HD en heeft een erg slecht werkende AB (mijn Logitech Harmony werkt stukken beter als de originele AB) en de nieuwe SD decoder werkt niet fatsoenlijk via g-link.

De reactie van Samsung verbaast mij dan ook niets, maar is wel triest. Zelfs met de originale AB werkt deze decoder niet fatsoenlijk.... veel te gevoelig. Wat trouwens weer het tegenovergestelde is van de HD decoder. Die reageert juist te ongevoelig op de AB.

mark1966
01-08-2008, 22:04
Samsung levert inderdaad erg slechte service voorhun decoders. Ik heb nog geen decoder gezien van Samsung die niet een aantal bugs had.

Probleem is opgelost. Ik heb vanavond een Philips DCR2022 gehaald. Werkt perfect (y). Wel even ziggo moeten bellen omdat de setup niet lukte mar binnen 30sec was het euvel verholpen (de modulatie preset moest naar 64 worden aangepast). En klaar was kees.
G-link werkt perfect. daarnaast prima beeld en mooie interface. Moet nog even uitzoeken waarom de audio niet goed reageert maar dat is niet zo'n issue denk ik.
Ik was echt niet van plan om me te blijven ergeren aan die samsung. Die gaat morgen terug naar de winkel en als ze hem niet terug nemen dan rij ik erover heen en stuur hem retug naar samsung:-P

Pjotr
07-08-2008, 08:28
Heeft iemand inmiddels al een oplossing gevonden voor het probleem met de Samsung decoder DCB B270R? Het probleem waar ik op doel is dat de codes die via g-link verstuurd worden, niet goed worden ontvangen door de decoder.

En nog een andere vraag, van welke decoders is bekend dat ze wel correct werken met G-link? (ik heb een Sony HX 750 recorder).

P@trick_DVD
09-08-2008, 15:29
Helaas, nog steeds geen oplossing. Ik heb op het Ziggo gebruikersforum ook een vraag hierover gesteld, maar tot op heden geen reactie gekregen.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12660

Voor zover ik weet werken de volgende decoders wel goed:
Samsung DCB-9401R (niet meer leverbaar)
Samsung DCB-H360R (HDTV)
Philips DCR2022/03
Panasonic TU-DC40RD (niet meer leverbaar)

Ik ga binnenkort nog de 'Humax IR-FOX C' proberen.

P@trick_DVD
11-08-2008, 10:47
De 'Humax IR-FOX C' werkt ook goed.

wiggy82
26-08-2008, 01:12
Hoi allemaal,

Ik heb ook een probleem met mijn home cinema set en mijn decoder. Jullie zijn al een stuk verder dan ik, maar ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen. Mijn decoder (helaas ook een samsung) zit met een scartkabel gelinkt aan mijn recorder (sony). De recorder gaat vervolgens weer met een scart naar de tv. Wat mijn decoder niet heeft is een antennekabel-aansluiting. Ik probeer nu al de hele avond mijn programma's in mijn recorder te krijgen, maar het lukt absoluut niet. Moet ik een andere decoder aanschaffen, omdat deze geen antenne-aansluiting heeft of is het iets anders?
In de Guide+ krijg ik in de linkerbovenhoek alleen een miniatuurweergave te zien van het programma dat op dat moment wordt uitgezonden door mijn decoder. Om maar niet te beginnen over mijn G-link. Het is toch de bedoeling dat ik met die link mijn decoder kan besturen? Nou, dat doet het dus niet!

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Welk stappenplan moet ik nu volgen?