PDA

Bekijk de volledige versie : Harddisk recorders en Film1/Sport1



Webbers
12-02-2008, 14:23
Ik ben me aan het oriënteren op de aankoop van een HD/DVD-recorder en vraag me af of het mogelijk is de programma's van Film1/Sport1 (1)op te nemen op de HDD, en (2)later eventueel op een DVD ? Of zit hier een codering op ?
Dezelfde vraag eigenlijk voor programma's van de digitale decoder via On Demand of Uitzending Gemist. Zijn die ook op te nemen?

Zelf woon ik in Eindhoven en ben dus gedwongen om met UPC Digitaal te kijken. Ik begrijp dat ik wel digitaal van andere zenders (NL/RTL/SBS) kan opnemen, maar dan alleen tegelijk analoog naar een andere zender kan kijken.

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden. Ik heb op dit forum wel iets gevonden, maar de meeste antwoorden zijn van 2006 ofzo ....

P@trick_DVD
12-02-2008, 16:12
Ik zit zelf op het @Home netwerk en kan gewoon van Film1/Sport1 opnemen op m'n HD/DVD-recorder. Deze opnames kan ik ook gewoon van HD naar DVD kopieëren.

Je andere vragen kan ik niet beantwoorden omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Karsten1948
15-02-2008, 07:24
De films via Film1 kun je gewoon op je harde schijf opnemen alsook naar DVD kopieren. Alleen de bestelde films ( via OnDemand) zijn niet te kopieren.
Hoe dat zit bij Uitzending gemist kan ik me niet goed meer herinneren ( één keer geprobeerd ) maar ik meen me te herinneren dat dat ook niet ging.
Ben zelf maar tot de conclusie gekomen, dat overal waar het Zenderlogo constant in beeld is, er op te nemen en te kopieren is. Bij OnDemand is dat niet het geval en die films zijn dan ook niet te kopieren, zelfs niet via mijn oude Videorecorder, dus ze hebben de zaken goed afgeschermd.
Want bij films zonder Logo in beeld, zouden mensen natuurlijk een handeltje kunnen beginnen :-D