PDA

Bekijk de volledige versie : Cars [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
15-02-2008, 08:21
Cars

Geweldig leuke animatiefilm op een prachtige HD uitgave met een weelde aan extra’s.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3318)

Albert Kostwinder
15-02-2008, 10:32
Arnold, ik ben het 100% met je eens (wauw!, haha).

ONGELOFELIJK MOOI!!! ;)

Claudio Santulli
15-02-2008, 11:10
Topper, ref. kwaliteit

Overigens hoeft een ongecomprimeerde pcm track niet per definitie beter te zijn als de Dolby True HD track, ondanks de resolutie.
Maar als je zou kunnen kiezen kan je dat natuurlijk zelf bepalen.
En niet alle spelers kunnen True HD weergeven, maar meestal wel de PCM track.

Xander Rühl
15-02-2008, 11:23
Ben het idd volkomen met de review eens wat betreft de beeldkwaliteit. Ik heb de hele film door me zitten vergapen aan de scherpte en de ongelofelijke kleuren. Dit is waar 't bij HD om gaat! Bovendien 'n leuke film.

Aspers
15-02-2008, 13:49
en ik had me nog zo voorgenomen om deze NIET te gaan kopen (heb de DVD). Krijg ruzie met m'n vrouwke als ik al mijn dvd's ga vervangen met blu-rays. Maar ja... na het lezen van deze review, en trouwens ook de teaser op de blu-ray van Ratatouille ben ik 'm toch maar meteen gaan kopen. Ben benieuwd!;)

Martin van Tuijl
15-02-2008, 15:59
Je moet het zien en horen om het te geloven. Echt waanzinnig :shock: Mensen gaan in verwarring en met de handen in het haar hier de deur uit met de kwellende vraag: hoe krijg ik het thuisfront over de streep voor een Full HD en Blu-Ray? :mrgreen:

Alexander D
15-02-2008, 19:27
Je moet het zien en horen om het te geloven. Echt waanzinnig :shock: Mensen gaan in verwarring en met de handen in het haar hier de deur uit met de kwellende vraag: hoe krijg ik het thuisfront over de streep voor een Full HD en Blu-Ray? :mrgreen:

Door hun partners ook bij jou te laten kijken. 8-)

Martin van Tuijl
16-02-2008, 07:38
Door hun partners ook bij jou te laten kijken. 8-)Niet eens zo gek, ik heb Ambilight, daar willen met name vrouwen wel eens gevoelig voor zijn. Worked for me :mrgreen:

Martin van Tuijl
16-02-2008, 07:42
De Amerikaanse release die ik heb heeft trouwens wel een ongecomprimeerde pcm track zoals vermeld :bier:

Roi
16-02-2008, 17:30
Je moet het zien en horen om het te geloven. Echt waanzinnig :shock: Mensen gaan in verwarring en met de handen in het haar hier de deur uit met de kwellende vraag: hoe krijg ik het thuisfront over de streep voor een Full HD en Blu-Ray? :mrgreen:

Tja, animatie films zien er echt veel beter uit op Blu-ray. Daarom laten ze die ook altijd zien in de winkels!

Gerco Stuivenberg
17-02-2008, 21:53
Dit is een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Een full bitrate DTS track in het Nederlands voor de kopers die nog niet de mogelijkheden hebben om een HD-audioformaat te decoderen.

Keep up the good work!(y)

Werner
17-02-2008, 22:02
Op zo'n moment bloedt mijn hart toch dat ik geen BR-speler heb...

Martin van Tuijl
18-02-2008, 07:26
Op zo'n moment bloedt mijn hart toch dat ik geen BR-speler heb...

Ik doe niks en ik doe niks
ik hang alleen maar rond
kijk es door de ramen
en ik krab wat aan mijn kont
Ik zie niks en ik hoor niks
mijn hoofd zit vol met smart
ik voel alleen het bloeden
het bloeden van mijn hart

(Huub van der Lubbe)

:mrgreen:

Ge_Someone
18-02-2008, 11:40
Een full bitrate DTS track in het Nederlands voor de kopers die nog niet de mogelijkheden hebben om een HD-audioformaat te decoderen.
Dat is wel de makke van de BD specificatie, in het begin (misschien zelf nu nog) werden niet de relevante "hi-rez" formaten verplicht (Dolby Tru-HD, DTS HD-MAS). Dus een aantal kopers zal toch iets missen. Voor mij een van de redenen om de HD kat nog even uit de boom te kijken.


al is het jammer dat deze uitgave geen PCM 5.1 geluid heeftIk begrijp niet waarom? Claudio merkte al terecht op dat tru-HD dezelfde kwaliteit heeft als PCM. Of ondersteunen sommige BD spelers dat weer niet (zie boven).

Bettina
19-02-2008, 08:52
Erg leuke film!

Zeker een die ik op blu ray wil hebben :)

homernt
20-02-2008, 07:34
Gisteren binnen gekregen en bekeken. Uistekend beeld en geluid. Ik heb mij best gedaan of ik iets kon vinden aan het beeld maar niets van dat alles. Op de doos staat dat beeldformaat 1:85 is maar dat is dus niet zo.

Gerco Stuivenberg
20-02-2008, 21:43
Claudio merkte al terecht op dat tru-HD dezelfde kwaliteit heeft als PCM. Of ondersteunen sommige BD spelers dat weer niet (zie boven). BD spelers ondersteunen dit wel, maar kunnen het vaak niet omzetten naar meerkanaals analoog . Het grootste verschil tussen PCM en Dolby TrueHD heeft meer met oudere apparatuur te maken. Receivers zonder HDMI ingangen kunnen geen meerkanaals PCM omzetten en wanneer een speler dan ook geen Analoge meerkanaals uitgang heeft, kun je dus geen optimaal gebruik hiervan maken. Dolby TrueHD kan altijd door een speler omgezet worden naar DD en kan dan door bijna iedere AV receiver gedecodeerd worden.

Roy de Jong
01-05-2008, 20:57
Ik heb hem gisteren voor de 2e keer bekeken, en WOW! Wat ziet deze er toch elke keer weer fantastisch uit zeg!

nlamste3
03-08-2008, 02:32
Net gekeken, en inderdaad referentie kwaliteit. Niet alleen het beeld en geluid, maar ook zeker qua extra's: Twee interactieve features!

Blij dat ik de DVD vervangen heb.

intexor
03-08-2008, 13:07
Een film als deze moet er inderdaad wel geweldig uitzien in HD. Aangezien ik hem nog niet op DVD heb komt hij er misschien ooit wel in op Blu-ray, zodra ik eens zo'n speler koop ;)

music_maniac1965
27-10-2008, 07:59
hmmm, nu ik een blu ray speler heb, en fan ben van tot nu toe alles wat pixar/disney hebben gemaakt, heb ik toch de neiging om deze versie te halen, ook al heb ik de dvd al uiteraard sinds de release ! zeker nu dvd.nl zo erg te spreken is over de kleuren diepte, en het zwart nivo. hopenlijk heb ik vanmiddag even tijd om langs te gaan. kan niet wachten :P

music_maniac1965
27-10-2008, 08:03
Op zo'n moment bloedt mijn hart toch dat ik geen BR-speler heb...

daar hoef je je niet voor te schamen hoor, ik heb hem ook pas sinds vrijdag 24-10-2008. puur omdat ik gelukkig genoeg had gespaard, en indiana jones and the kingdom of the crystal skull op blu ray wilde hebben. maar na wat reviews op dvd.nl te hebben gelezen, is car's ook een kanidaad om op blu ray aan te schaffen.

trouwens, volgens mij heeft een blu ray speler alleen zin als je een full HD tv hebt, want op een gewone beeldbuis tv zie je dat verschil toch niet ?¿

Fonzie
27-10-2008, 09:54
Een normale TV is zelfs ontzettend lelijk icm Blu Ray. Had in de dagen die tussen mijn normale tv en full hdtv zaten (en ik al wel in t bezit was van een BR-speler) natuurlijk even een BR'tje uitgetest en t was echt niet om aan te zien. Zo'n tv kan simpelweg niet overweg met een dergelijke resolutie. Normale DVD's waren overigen wel gewoon prima.

music_maniac1965
04-11-2008, 07:47
ik heb hem eindelijk op blu ray ! man, wat is dit een super film. dvd.nl heeft hem echt terrecht een topper certificaat gegeven. ik vond hem zelfs strakker om te zien dan indiana jones and the kingdom of the crystall skull. ik had nooit gedacht dat blu ray ZO veel mooier zou zijn als dvd. achteraf niet zo gek,als je leest hoeveel ruimte er is om de film op br te plaatsen !

barend
13-11-2008, 10:07
Zo gek als het mag klinken, kreeg een paar keer tranen in de ogen bij 't kijken...
Mijn vrouw NIET !
Dat wordt tissues neerzetten bij Wall-e !

music_maniac1965
13-11-2008, 10:23
oh man, ik kan haast niet wachten op wall-e ! nog strakkere graphics, en die mini animatie (presto) die er bij zit is echt super ! dat word weer enorm genieten ! ik ben echt zo blij met mijn blu ray speler. ik durfde hem niet eerder te kopen omdat HD DVD en blu ray tooen nog om de tietel vochten. ik had kunnen weten dat blu ray zou winnen, maar ik wilde het risoco niet nemen.

Rob van Gestel
18-01-2009, 12:15
Geweldig mooi!
1 van mijn favoriete blu-rays, demo kwaliteit!

blraydvd
07-11-2010, 23:26
Het is inderdaad een prachtig stukje kunstwerk op je HD tv!!!
Machtig mooi gedetailleerd kleuren palet word er op je scherm getoverd :shock:

En het is ook nog steeds een van de leukste animaties gemaakt door Pixar,
Zeker al het gebeuren in Radiator springs is een en al lol :lol:
En Mater steelt natuurlijk wel de hoofdrol, ...Wat is dat personage grappig zeg, Hihi.
Zeker de scene met de Tractors en Bessy is erg funny.

Op de hoes staat inderdaad 1:85:1, ...Maar beeld is gewoon 2:35:1
Dat is dan wel een beetje jammer dat het geen beeldvullende film is.
Maar dat mag de pret zeker niet drukken!

En laten we niet vergeten de vele extra's op de disc!
Met weer een zeer geweldig komisch filmpje van Mater "Ghostlight"

Nu maar hopen dat Cars 2 ook zo'n succes zal worden volgend jaar,
Heb ondertussen vast de Blu-Ray aangeschaft van Cars Toon - Mater's tall tales, ...Korte maar erg grappige Blu-Ray (overigens wel in 1:85:1)


Greets Ferry, ...

Werner
08-11-2010, 09:57
Op de hoes staat inderdaad 1:85:1, ...Maar beeld is gewoon 2:35:1
Dat is dan wel een beetje jammer dat het geen beeldvullende film is.

Dat is weer zo'n opmerking waar mijn haar rechtop van gaat staan. Heb jij liever een verknipt (beeldvullend) beeld dan een onverknipt (met zwarte balken) dan? Cars IS in 2.35:1, learn to live with it.

Mark van L.
08-11-2010, 10:14
Dat is weer zo'n opmerking waar mijn haar rechtop van gaat staan. Heb jij liever een verknipt (beeldvullend) beeld dan een onverknipt (met zwarte balken) dan? Cars IS in 2.35:1, learn to live with it.

Beetje overdreven, en dat schreef hij ook niet. Ik wil de films zien zoals geschoten en origineel uitgebracht, echter vind ik het geen straf als de film in 1:85 is geschoten, zodat het beeldvullend is.
Ik vind het nieuwe scherm van Philips een leuke start. Van mij mag alles in dat formaat op BR worden gezet (2.35:1) en daardoor zwarte balken links en rechts bij alle afwijkende formaten (1.85:1 en 1.66:1, etc). Dan is de beeld hoogte altijd hetzelfde.

Cars is geweldig, en hoop op een leuke Cars 2. Kan niet snel genoeg.

Claudio Santulli
08-11-2010, 12:13
Op de hoes staat inderdaad 1:85:1, ...Maar beeld is gewoon 2:35:1
Dat is dan wel een beetje jammer dat het geen beeldvullende film is.
Maar dat mag de pret zeker niet drukken!
Greets Ferry, ...

Theoretisch zou dit wel kunnen kloppen, officieel is het een 2.35:1 beeld in een 1.78:1 frame. Maar dan zou er 1.78:1 moeten staan. Het is wel verwarrend, maar meestal staat er dan een icoontje met balken bij. En het is natuurlijk niet de eerste hoes waar foute info op staat.


Ik vind het nieuwe scherm van Philips een leuke start. Van mij mag alles in dat formaat op BR worden gezet (2.35:1) en daardoor zwarte balken links en rechts bij alle afwijkende formaten (1.85:1 en 1.66:1, etc). Dan is de beeld hoogte altijd hetzelfde.

Precies, de bedoeling van 2.35:1 is de vergrotende trap. vanaf 4:3 steeds een stukje breder, zoals het bedoelt is. het is dus eerder een hardware probleem. 3D wordt ik niet warm van als vervanger van mijn huidige scherm. Maar een veel groter 2.35:1 scherm op basis van een 60" plus extra breedte, zal bij mij een verhoogde kwijlfactor teweeg brengen (6)

Echter vraagt het wel om een totaal andere formaat indeling. Zoals BD's en dvd's het nu doen, moet je altijd gaan zoomen en weer upscalen naar de native res van zo'n scherm. Dus 1080p zoomen naar minder en weer upscalen naar 2560 x 1080p. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren als zo'n scherm niet de standaard is.

blraydvd
08-11-2010, 14:18
Dat is weer zo'n opmerking waar mijn haar rechtop van gaat staan. Heb jij liever een verknipt (beeldvullend) beeld dan een onverknipt (met zwarte balken) dan? Cars IS in 2.35:1, learn to live with it.

Geloof me ik zie liever een beeldvullende animatie / film,
Dan 2 zwarte balken onder en boven op mijn 117cm scherm!!!
Misschien dat de film dan wat verknipt kan zijn, ...Maar daar merk ik totaal niks van als ik het zo mooi groot van mijn scherm af zie spatten :-)

Net zoals Hellboy en Avatar is ook erg dik om beeldvullend te zien!!!
En dan zeker de speciale US uitgave van Transformers 2 met de 10 minuten IMAX beeldvullende shots, ...Dat is echt een genot voor het oog!!!
Ze mogen van mij alle films op dit formaat uitbrengen 8-)

Maar zo heeft gelukkig ieder zijn eigen mening hierover,
En anders maar een Philips 21:9 aanschaffen :rolleyes: Hihi.


Greets Ferry, ...

BrianB
08-11-2010, 17:38
Geloof me ik zie liever een beeldvullende animatie / film,
Dan 2 zwarte balken onder en boven op mijn 117cm scherm!!!
Misschien dat de film dan wat verknipt kan zijn, ...Maar daar merk ik totaal niks van als ik het zo mooi groot van mijn scherm af zie spatten :-)

Net zoals Hellboy en Avatar is ook erg dik om beeldvullend te zien!!!
En dan zeker de speciale US uitgave van Transformers 2 met de 10 minuten IMAX beeldvullende shots, ...Dat is echt een genot voor het oog!!!
Ze mogen van mij alle films op dit formaat uitbrengen 8-)

Maar zo heeft gelukkig ieder zijn eigen mening hierover,
En anders maar een Philips 21:9 aanschaffen :rolleyes: Hihi.


Greets Ferry, ...

Je snapt toch hopelijk wel dat het beeld niet groter wordt, als je er de zijkanten van af haalt?

blraydvd
08-11-2010, 18:52
Misschien dom, ...Maar nee ik begrijp niet wat je bedoelt :roll:
Ik heb bij geen enkele film het probleem waar de zijkanten er af zijn gehaald.
(of bedoel je de verknippingen in de originele bron om het beeld 1:78 of 1:85 te maken)

Greets Ferry, ...

BrianB
08-11-2010, 20:49
Misschien dom, ...Maar nee ik begrijp niet wat je bedoelt :roll:
Ik heb bij geen enkele film het probleem waar de zijkanten er af zijn gehaald.
(of bedoel je de verknippingen in de originele bron om het beeld 1:78 of 1:85 te maken)

Greets Ferry, ...

Er wordt hetzelfde gedaan in beide gevallen. Je knipt de zijkanten eraf, terwijl dat beeld er wel hoort te zijn. Bovendien schiet je er niets mee op, want de resolutie wordt echt niet hoger als je inzoomt. Het ziet er dus minder mooi uit dan wanneer je niet inzoomt.

blraydvd
08-11-2010, 21:35
OK, ...Duidelijk ;)
Maar die stukken achtergrond die er af geknipt zijn aan de zijkanten,
Die mis ik eigenlijk persoonlijk totaal niet, ...
Want vind dat beeldvullende beeld veel mooier kijken dan 2 zwarte balken onder en boven,
Het oogt gelijk veel groter en ziet er spectaculairder uit (vooral animaties)

En ik zoom ook niks in of uit of zo,
Dus resolutie is volgens mij niks mis mee.

Of begrijp ik het nog steeds niet helemaal, ...:roll:

Greets Ferry, ...

Claudio Santulli
08-11-2010, 23:46
Het is natuurlijk vooral een beetje.., wat je niet weet, je ook niet mist.

Echter je zou zo ver kunnen gaan om te zeggen, dat je wilt zien wat een film of regisseur voor ogen had. Het 'cinemascope' effect. Het brede meer natuurlijke effect, wat in de bioscoop wel volledig tot zijn recht komt. Wat mij betreft ook wel een beetje dat nostalgische filmeffect.

Je gebruik dus weliswaar minder van je televisie, maar je heb eigenlijk veel meer, en dat laat zich niet zo makkelijk uitleggen als een klein stukje meer beeld links en rechts.

Maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt.
Theoretisch wil je net zo min boven balken als dat je ze links en rechts wilt.
Avatar had bij mij vast niet zo'n indruk gemaakt als deze balken had gehad.
Het echte IMAX effect bij 'The Dark Knight" Blu-ray zag ik niet, maar maakte vooral indruk door de schakeling naar...

Maar ik geef toch de voorkeur aan 2.35:1, maar vooral aan het origineel.
Mijn voordeel, ik kijk graag verduisterd, en dan zie je bij mij de balken totaal niet!
Enigste wat rest....

Wat betreft het zoomen.
Soms zijn bepaalde dvd's, blu-ray maar vooral veel tv-films, aangepast aan de huidige beeldverhouding. Die films worden dan dus gezoomed naar 1.78:1/1.85:1. Hierbij lever je beeldlijnen/resolutie en dus beeldkwaliteit in, zonder dat je daar zelf invloed op hebt.

De meeste audio/video fanatici zijn dan nu juist blij dat men feitelijk pas sinds kort, eindelijk de originele native resolutie, framerate, lossless audio, zonder overscan enz. kunnen ervaren. Vroeguh was die optie er niet.

Maar het belangrijkste is dat niemand jou hoeft te vertellen wat jij mooi vindt.;-)
Alleen "wat je niet weet ook niet deert", gaat nu niet meer op.(y)

Sylver
09-11-2010, 01:41
Maar ik geef toch de voorkeur aan 2.35:1, maar vooral aan het origineel.
Mijn voordeel, ik kijk graag verduisterd, en dan zie je bij mij de balken totaal niet!


Daar geef je een héél belangrijk punt!

Voor alle duidelijkheid: ik verkies (uiteraard!) ook het originele beeldformaat en vind het uit den boze dat je films zou beginnen inzoomen...
DVD's / blu-ray's met een verkeerde aspect ratio laat ik consequent links liggen - zulke fouten zijn onaanvaardbaar...

MAAR... zoals blraydvd ook al zei, verkies ik ook films in een beeldvullend formaat (1:85:1).
Waarom?
Ik heb een Panasonic 50V10, het beestje heeft me 2000 euro (!) gekost en bij een widescreen blu-ray / DVD heb je precies onderaan 2 lichtgevende grijze balkjes!

Als de film contrastrijke scènes heeft, dan valt het natuurlijk minder op, maar bij donkere scènes is het echt niet aangenaam kijken...

Ik had een plasma gekozen voor de goede zwartweergave, maar valt dit even dik tegen!
Als ik dan de post lees van Claudio met zijn Kuro-plasma, dan begrijp ik wel dat het voor hem niks uitmaakt - maar voor de niet-Pioneer-bezitters is dit toch wel een storend element!

Maar nogmaals, ik vertik het wel om het beeld te beginnen inzoomen - zoiets doe je niet!

Albert Kostwinder
09-11-2010, 09:23
Zoom zoom (http://www.youtube.com/watch?v=8DvbO6-k_SM&p=A79D2189E54AA981&playnext=1&index=1)

Bas Reuver
09-11-2010, 11:37
Daar geef je een héél belangrijk punt!

Voor alle duidelijkheid: ik verkies (uiteraard!) ook het originele beeldformaat en vind het uit den boze dat je films zou beginnen inzoomen...
DVD's / blu-ray's met een verkeerde aspect ratio laat ik consequent links liggen - zulke fouten zijn onaanvaardbaar...

MAAR... zoals blraydvd ook al zei, verkies ik ook films in een beeldvullend formaat (1:85:1).
Waarom?
Ik heb een Panasonic 50V10, het beestje heeft me 2000 euro (!) gekost en bij een widescreen blu-ray / DVD heb je precies onderaan 2 lichtgevende grijze balkjes!

Als de film contrastrijke scènes heeft, dan valt het natuurlijk minder op, maar bij donkere scènes is het echt niet aangenaam kijken...

Ik had een plasma gekozen voor de goede zwartweergave, maar valt dit even dik tegen!
Als ik dan de post lees van Claudio met zijn Kuro-plasma, dan begrijp ik wel dat het voor hem niks uitmaakt - maar voor de niet-Pioneer-bezitters is dit toch wel een storend element!

Maar nogmaals, ik vertik het wel om het beeld te beginnen inzoomen - zoiets doe je niet!

Grijs? Kun je niet gewoon je achtergrond veranderen in zwart, zodat de balken niet meer opvallen? Volgens mij kan dat bij onze Panasonic ook.

Sylver
09-11-2010, 12:53
Grijs? Kun je niet gewoon je achtergrond veranderen in zwart, zodat de balken niet meer opvallen? Volgens mij kan dat bij onze Panasonic ook.

Zelfs al zou je de helderheid helemaal terugschroeven en het contast optrekken, dan nog is het geen zwart.
Het is grijsachtig, wat vooral bij donkere scènes zeer opvalt.

In principe zouden zwarte balken praktisch moeten wegvallen wanneer je in een donkere ruimte kijkt - bij Panasonic plasma's dus in geen geval! :cry:

Tenzij er ergens een verborgen menu zou bestaan, maar dat heb ik nog niet teruggevonden...

Claudio Santulli
09-11-2010, 16:48
Zelfs al zou je de helderheid helemaal terugschroeven en het contast optrekken, dan nog is het geen zwart.
Het is grijsachtig, wat vooral bij donkere scènes zeer opvalt.

In principe zouden zwarte balken praktisch moeten wegvallen wanneer je in een donkere ruimte kijkt - bij Panasonic plasma's dus in geen geval! :cry:

Tenzij er ergens een verborgen menu zou bestaan, maar dat heb ik nog niet teruggevonden...

Ik heb dit bij al mijn oudere plasma ook altijd als zeer storend en irritant ervaren. Sterker nog, ik heb steeds twee latten in de grote van de balken gemaakt, om met een makkelijk ophangsysteem steeds onder en boven voor de balken te hangen, zodat ik ook echt een 2.35:1 formaat overhield.

Echter sinds de Kuro is die 'noodzaak' geheel verdwenen. Zwart is eindelijk ook echt volledig compleet diepzwart.

Dus ja, ik heb makkelijk lullen :mrgreen:

Bij tv's die dat niet doen helpt het wellicht om achter de tv een lamp die net zoveel licht geeft als de beeldbuis te plaatsen.

Albert Kostwinder
10-11-2010, 09:49
Sterker nog, ik heb steeds twee latten in de grote van de balken gemaakt, om met een makkelijk ophangsysteem steeds onder en boven voor de balken te hangen, zodat ik ook echt een 2.35:1 formaat overhield.


Herkenbaar. Toen ik nog een crt bak had, heb ik hetzelfde gedaan. He, er valt nu zo'n last van mijn schouders af. Eindelijk erkenning...:mrgreen:

Tarkus
27-11-2011, 11:28
Naar aanleiding van het verschijnen van de 2de film heb ik deze eerste eens opnieuw bekeken, en dit maal ook op Blu-ray.
En net zoals andere blu-ray uitgaven is ook deze film prachtig om zien in High-Definition met een super geluid.
Net als de eerste maal, 5 jaar geleden alweer, heb ik weer plezier beleefd aan deze mooie animatiefilm, voor mij blijft het een van de mooiste tekenfilms die ik ooit heb gezien, al zal mijn interesse voor de autosport wel een voordeel zijn voor het bekijken van deze film.
Maar toch blijft het een aanrader, voor jong én oud.

Commentaar 2006:
Ik vind deze film bijzonder leuk en prachtig gemaakt.
Ook een goed verhaal, dat niet zo ver van de werkelijkheid ligt.
De animaties zijn zeer mooi en met oog voor detail gemaakt. De landschappen zijn adembenemend mooi.
Ook de sfeer op de racecircuits zijn levensecht.
Aardigheidje op het einde van de film, de Ferrari die z'n banden komt wisselen in de garage is een cameo van de echte Michael Schumacher, als fan herkende ik z'n stem meteen.
Zeer mooie en leuke film voor jong en oud !!