PDA

Bekijk de volledige versie : Toshiba laat HD DVD vallen! Gerucht wordt hardnekkiger.



Pagina's : [1] 2

Phil Neutral
15-02-2008, 08:28
Het valt te lezen op zowat alle hidef websites!
Toshiba staat op het punt om het hd formaat te dumpen omdat ze: 1) veel
verlis maken op hun hardware sales en 2) eraan denken om een blu-ray speler
op de markt te brengen.
Als dit werkelijk bewaarheid wordt dan is dit een regelrechte kaakslag voor alle
mensen die geinvesteerd hebben in dit formaat en geloofden in het succes ervan!
Anderzijds als je erover begint na te denken dan waren er de voorbije weken genoeg
voortekens. Ze hebben hun prijzen voor hardware en software gigantisch laten dalen
en zo een dalingen in één keer zijn nooit een goed voorteken.
Afin als het zo is zullen alle hd dvd eigenaars dit lijdzaam moeten ondergaan maar
ik en velen met mij zouden het zéér jammer vinden.:twisted: :roll:

Trat
15-02-2008, 08:41
Benieuwd of the waar is. Voor de acceptatie van HD in de huiskamers zal dit goed zijn. Voor de HD-DVD adepten is dit natuurlijk een bittere pil. Tja, welke van die 2 is belangrijker?

Richard B.
15-02-2008, 08:49
Het gerucht wordt niet "hardnekkiger". Iedereen refereerd aan een door Hollywood Reporter gepubliceerd artikel waarin gezegd wordt dat Toshiba zou stoppen met HD DVD. En geruchten lijken in deze formatwar niet echt betrouwbaar te zijn, want we wachten nog steeds op een bevestiging dat Universal en Paramount multiformat gaan. Ik neem dit dus met een korreltje zout.

Trat
15-02-2008, 08:51
Het gerucht wordt niet "hardnekkiger". Iedereen refereerd aan een door Hollywood Reporter gepubliceerd artikel waarin gezegd wordt dat Toshiba zou stoppen met HD DVD. En geruchten lijken in deze formatwar niet echt betrouwbaar te zijn, want we wachten nog steeds op een bevestiging dat Universal en Paramount multiformat gaan. Ik neem dit dus met een korreltje zout.
Het gerucht wordt daardoor op meer plaatsen gepubliceerd en daardoor ook door meer mensen over genomen waardoor het "hardnekkiger" wordt.

Wachten op Universal en Paramount dat ze multiformat gaan zal een langer zit zijn, die zijn straks alleen nog maar BD als je het mij vraagt. :mrgreen:

Albert Kostwinder
15-02-2008, 10:25
Waar rook is, is vuur.......

Jammer voor hd dvd, maar van mij mag de kogel wel door de kerk gaan. Laat alles nu maar Blu Ray worden want door dit gehannes wordt de markt er ook niet beter op. ;)

Trat
15-02-2008, 10:41
Het hoeft niet perse waar te zijn, maar kan ook een self-fulfilling profecy worden...

ERIK KR
15-02-2008, 11:05
Het " gerucht" is uitgevonden door een BD fan en wordt hardnekkiger omdat alle BD fans het overnemen .Ge weet hoe dat gaat ; de eerste BD fan zet er nog een vraagteken achter , de tweede een uitroepteken :-)Op het ogenblik zijn er ook andere merken , buiten Toshiba , die uitkomen met HDDVD lezers voor PC. En ik heb het over lezers ( geen schrijvers ) die dus bedoeld zijn om films weer te geven. Toshiba heeft zijn prijzen aanzienlijk laten dalen om een groter marktaandeel te krijgen . Ze zijn echter tot de vaststelling gekomen dat de grootste concurrent niet BD is , maar wel het feit dat de markt nog niet rijp is voor méér dan een symbolische introduktie ( 0,25 % na 2 jaar , BD en HDDVD tesamen )Gezien de lage aantallen gaat het nog geen probleem zijn om de spelers te verkopen zonder winst ( ik spreek over de 3e generatie spelers ) zoals het voor Sony nog geen probleem is om, voor alle studio's, de meerkost van de produktie van BD's tov HDDVD's , bij te passen .

ERIK KR
15-02-2008, 11:06
Het gerucht is uitgevonden door een BD fan en wordt hardnekkiger omdat alle BD fans het overnemen .Ge weet hoe dat gaat ; de eerste BD fan zet er nog een vraagteken achter , de tweede een uitroepteken :-)Op het ogenblik zijn er ook andere merken , buiten Toshiba , die uitkomen met HDDVD lezers voor PC. En ik heb het over lezers ( geen schrijvers ) die dus bedoeld zijn om films weer te geven. Toshiba heeft zijn prijzen aanzienlijk laten dalen om een groter marktaandeel te krijgen . Ze zijn echter tot de vaststelling gekomen dat de grootste concurrent niet BD is , maar wel het feit dat de markt nog niet rijp is voor méér dan een symbolische introduktie ( 0,25 % na 2 jaar , BD en HDDVD tesamen )Gezien de lage aantallen gaat het nog geen probleem zijn om de spelers te verkopen zonder winst ( ik spreek over de 3e generatie spelers ) zoals het voor Sony nog geen probleem is om, voor alle studio's, de meerkost van de produktie van BD's tov HDDVD's , bij te passen .

Phil Neutral
15-02-2008, 11:31
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vrees het ergste!
Heb net een mail gekregen van Toshiba UK waarin ze uitleggen dat Tosh op dit
moment de situatie grondig aan het bestuderen is!
Volgens een andere website zou de directeur marketing(jodi sally) gezegd hebben
dat er iets op til is! Allemaal uitspraken waar ik als hd believer niet echt vrolijker
van wordt!

hstadman
15-02-2008, 11:32
Dit is wat tweakers.net erover schrijft:

"
Het wanhoopsoffensief leek echter niet het gewenste effect te hebben: ook in de laatste week van januari werden er nog steeds veel meer blu-ray- dan hd-dvd-spelers verkocht. Volgens bronnen binnen de hd-industrie lijdt Toshiba nu een verlies van enkele honderden dollars op elke verkochte speler. Deze week volgden twee nieuwe episodes in de slechtnieuwsshow voor Toshiba: de grote Amerikaanse retailer Best Buy sprak zijn steun (http://life.tweakers.net/nieuws/51843/grootste-retailer-vs-gaat-ook-voor-blu-ray.html) voor blu-ray uit en de online verhuurder Netflix maakte bekend (http://life.tweakers.net/nieuws/51815/amerikaanse-online-verhuurder-netflix-kiest-voor-blu-ray.html) dat het alleen nog hd-films in het blu-ray-formaat zal verhuren. Deze twee aankondigingen zouden de genadeklap voor Toshiba zijn en het bedrijf zou de nederlaag intern al erkend hebben. "Er komt snel een aankondiging, mogelijk al binnen enkele weken", aldus (http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/e3ib77125d96b22e86027d0bfb0c25aa58d?pn=2) vertelden bronnen uit het hd-dvd-kamp aan The Hollywood Reporter."

bron: tweakers.net.

Ik heb al eerder in de format war thread aangegeven dat grote amerikaanse ketens kiezen voor blu-ray en dat dat ook een belangrijke groep is voor ondersteuning van het formaat!

Best buy moet je zien als MM maar dan 100 keer groter...

Persoonlijk vind ik het jammer voor de early adopters van hd-dvd, het is toch weer een hap geld uit je portomonee wat je anders aan software of andere upgrades van je HT systeem had kunnen uitgaven.
Helaas is dit risico inherent aan early adopters; de gok of het wel of niet groot wordt.

Univormiteit en simpliciteit zijn voor de grote massa van belang van acceptatie zodat verwarring niet meer kan optreden.
Nu kan de prijzenslag om de grote massa aan HD te krijgen beginnen.

Nu nog sed en lasertv beschikbaar maken......

SuperDre
15-02-2008, 11:36
Het gerucht is uitgevonden door een BD fan en wordt hardnekkiger omdat alle BD fans het overnemen .Ge weet hoe dat gaat ; de eerste BD fan zet er nog een vraagteken achter , de tweede een uitroepteken :-)Op het ogenblik zijn er ook andere merken , buiten Toshiba , die uitkomen met HDDVD lezers voor PC. En ik heb het over lezers ( geen schrijvers ) die dus bedoeld zijn om films weer te geven. Toshiba heeft zijn prijzen aanzienlijk laten dalen om een groter marktaandeel te krijgen . Ze zijn echter tot de vaststelling gekomen dat de grootste concurrent niet BD is , maar wel het feit dat de markt nog niet rijp is voor méér dan een symbolische introduktie ( 0,25 % na 2 jaar , BD en HDDVD tesamen )Gezien de lage aantallen gaat het nog geen probleem zijn om de spelers te verkopen zonder winst ( ik spreek over de 3e generatie spelers ) zoals het voor Sony nog geen probleem is om, voor alle studio's, de meerkost van de produktie van BD's tov HDDVD's , bij te passen .

Wat een Bull verhaal zet je weer neer.. Ze zijn echter tot de vaststelling gekomen dat de grootste concurrent niet BD is , maar wel het feit dat de markt nog niet rijp is voor méér dan een symbolische introduktie Blijkbaar is de markt er wel rijp voor aangezien HD (laten we maar rustig stellen BD) gebruik explosief aan het stijgen is.. Ook het gedeelte over dat Sony de extra kosten van produktie tov HDDVD op zich neemt is ook gewoon kolder, de productie van BD tov HDDVD is inmiddels al bijna nihil.

hstadman
15-02-2008, 11:44
Het hoeft niet perse waar te zijn, maar kan ook een self-fulfilling profecy worden...
Er is al eerder aangeven dat grote amerikaanse retailers druk hebben uitgeoefend op toshiba...8)

Nu Best Buy definitief voor BD heeft gekozen blijven er niet erg veel grote outlets meer over voor toshiba's hd-dvd's! Als niemand het inkoopt en verkoopt, krijg je het gewoon erg moeilijk. Snel een beslissing nemen om meer geld verspilling tegen te gaan is verstandiger dan enorme bedragen geld weggooien! Ook dat heeft toshiba zelf ook wel door. Nu is het nog redelijk vroeg in het HD stadium en kan Toshiba nog steeds winst maken op verkopen van blu-ray spelers. Ik denk zeker dat de markt nu gaat aantrekken daar 1 formaat vertrouwen geeft en dat is altijd gunstig voor de verkoop van hardware.

ERIK KR
15-02-2008, 11:46
"Ik heb al eerder in de format war thread aangegeven dat grote amerikkanse ketens kiezen voor blu-ray en dat dat ook een belangrijke groep is voor ondersteuning van het formaat!"Dat is inderdaad zo ; alleen moet ge woord "kiezen" een beetje nuanceren .Toshiba heeft enkele akties gedaan , maar in het BD kamp wordt er nog veel meer met geld gegooid .Er werden kontrakten afgesloten met al die ketens om exclusief te gaan . Een ervan , Target , vroeg zoveel dat Sony de studio's heeft laten meebetalen .Dan nog wilde Target niet exclusief , maar werd er een overeenkomst bereikt dat ze HDDVD alleen nog online zouden verkopen .

hstadman
15-02-2008, 11:47
Wat een Bull verhaal zet je weer neer.. Ze zijn echter tot de vaststelling gekomen dat de grootste concurrent niet BD is , maar wel het feit dat de markt nog niet rijp is voor méér dan een symbolische introduktie Blijkbaar is de markt er wel rijp voor aangezien HD (laten we maar rustig stellen BD) gebruik explosief aan het stijgen is.. Ook het gedeelte over dat Sony de extra kosten van produktie tov HDDVD op zich neemt is ook gewoon kolder, de productie van BD tov HDDVD is inmiddels al bijna nihil.

De enige echte reden van de tegenvallende verkopen vorig jaar was de format war!
De meeste mensen, ook hier op het forum hebben duidelijk aangegeven interesse te tonen voor HD maar te willen afwachten totdat duidelijk wordt welk formaat de standaard wordt. Dat lijkt nu blu-ray te gaan worden en de verkopen zijn al in de lift.:wink: 8-)

We kennen allemaal het effect van de switch van Warner; hd-dvd's werden massaal ingeruild en blu-ray verkocht opeens veel beter!

Brian2
15-02-2008, 11:49
Vergeet niet dat The Hollywood Reporter niet zomaar een siteje is. Ze hebben enorm veel inside bronnen en hebben het meestal bij het rechte eind...

Trat
15-02-2008, 11:53
Vergeet niet dat The Hollywood Reporter niet zomaar een siteje is. Ze hebben enorm veel inside bronnen en hebben het meestal bij het rechte eind...
Inderdaad, die komen echt niet zomaar met zo'n bericht naar buiten. Ze hebben gun goede naam hoog te houden.

hstadman
15-02-2008, 11:54
"Ik heb al eerder in de format war thread aangegeven dat grote amerikkanse ketens kiezen voor blu-ray en dat dat ook een belangrijke groep is voor ondersteuning van het formaat!"Dat is inderdaad zo ; alleen moet ge woord "kiezen" een beetje nuanceren .Toshiba heeft enkele akties gedaan , maar in het BD kamp wordt er nog veel meer met geld gegooid .Er werden kontrakten afgesloten met al die ketens om exclusief te gaan . Een ervan , Target , vroeg zoveel dat Sony de studio's heeft laten meebetalen .Dan nog wilde Target niet exclusief , maar werd er een overeenkomst bereikt dat ze HDDVD alleen nog online zouden verkopen .

En? Mag sony niet dezelfde strategien toepassen als toshiba ook heeft toegepast. Dat het blu-ray consortium meer geld heeft kon je aan je klompen wel aanvoelen! Verreweg de meeste hardware fabrikanten staan achter blu-ray, dus meer geld..........

hstadman
15-02-2008, 11:55
Inderdaad, die komen echt niet zomaar met zo'n bericht naar buiten. Ze hebben gun goede naam hoog te houden.

Het is jammer voor de ego van sommige hd-dvd fanaten maar het lijkt er nu toch echt op dat hd-dvd dood is!

Trat
15-02-2008, 11:56
"Ik heb al eerder in de format war thread aangegeven dat grote amerikkanse ketens kiezen voor blu-ray en dat dat ook een belangrijke groep is voor ondersteuning van het formaat!"Dat is inderdaad zo ; alleen moet ge woord "kiezen" een beetje nuanceren .Toshiba heeft enkele akties gedaan , maar in het BD kamp wordt er nog veel meer met geld gegooid .Er werden kontrakten afgesloten met al die ketens om exclusief te gaan . Een ervan , Target , vroeg zoveel dat Sony de studio's heeft laten meebetalen .Dan nog wilde Target niet exclusief , maar werd er een overeenkomst bereikt dat ze HDDVD alleen nog online zouden verkopen .
Toch moet je "kiezen" handhaven; mensen kochten immers meer BD films dan HD-DVDs terwijl er "zogenaamd" wel meer spelers in omloop waren van die laatste. Blijkbaar kiezen mensen er toch voor om meer BD films te kopen dan HD-DVD films. De retoriek van Toshiba dat de PS3 niet bij hun telling van BD spelers werd opgenomen en bijvoorbeeld de 360 HD drive wel, werkte daarom volgens mij alleen maar tegen ze.

ERIK KR
15-02-2008, 11:58
Blijkbaar is de markt er wel rijp voor aangezien HD (laten we maar rustig stellen BD) gebruik explosief aan het stijgen is..

1,2 miljoen HD schijfjes op 414 miljoen dvd's.In Nederland 70.000 HD schijfjes op 33 miljoen dvd's .Ik heb al ondervonden dat ge veel fantasie hebt , maar waar gij die " explosieve stijging " ziet is mij een raadsel. En een BD kost nog altijd de helft meer dan een HDDVD .

Trat
15-02-2008, 11:59
Het is jammer voor de ego van sommige hd-dvd fanaten maar het lijkt er nu toch echt op dat hd-dvd dood is!
Tja, daar lijkt het inderdaad op. Nogmaals, voor de fanaten, die betekend niet dat jullie spelers volgende maand weg zijn en jullie collectie in rook opgaat. Het betekend wel dat er binnenkort een sterke daling van nieuw film aanbod zal zijn.

Toshiba zal zeker hybride spelers gaan maken. Vraag is echter door wie deze specifieke spelers gekocht gaan worden...

hstadman
15-02-2008, 12:08
Tja, daar lijkt het inderdaad op. Nogmaals, voor de fanaten, die betekend niet dat jullie spelers volgende maand weg zijn en jullie collectie in rook opgaat. Het betekend wel dat er binnenkort een sterke daling van nieuw film aanbod zal zijn.

Toshiba zal zeker hybride spelers gaan maken. Vraag is echter door wie deze specifieke spelers gekocht gaan worden...

Dat is ook nog maar de vraag! Mocht Toshiba stoppen, moet je eens zien hoe snel die andere 2 maatschappijen om zijn!:wink:

Warner en best Buy hebben aangegeven het nut in te zien van 1 universeel formaat! waarom zou toshiba dan alsnog weer een hybride speler uitbrengen om iets wat eigenlijk al dood is in stand te houden. Ze verliezen nu al een paar honderd dollar op elke speler, een hybride zou echt niet de uitkomst zijn voor toshiba!

hstadman
15-02-2008, 12:10
1,2 miljoen HD schijfjes op 414 miljoen dvd's.In Nederland 70.000 HD schijfjes op 33 miljoen dvd's .Ik heb al ondervonden dat ge veel fantasie hebt , maar waar gij die " explosieve stijging " ziet is mij een raadsel. En een BD kost nog altijd de helft meer dan een HDDVD .

Zie de explosieve stijging van blu-ray hardware en software; ik ben ervan overtuigd dat HD verkopen dit jaar vele malen groter zullen zijn, geholpen door de goedkopere 2.0 hardware en de grotere keuze in titels.:wink: Ik ga dit jaar zeker een handje helpen.:wink:

Jeroen D
15-02-2008, 12:15
Zie de explosieve stijging van blu-ray hardware en software; ik ben ervan overtuigd dat HD verkopen dit jaar vele malen groter zullen zijn, geholpen door de goedkopere 2.0 hardware en de grotere keuze in titels.:wink:

Ik betwijfel het sterk, DVD is nog zo populair. BR is bij de 'massa' nog zo onbekend. Van mij mag BR de opvolger van de DVD worden maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. We zien het wel.....

Trat
15-02-2008, 12:16
Ze verliezen nu al een paar honderd dollar op elke speler, een hybride zou echt niet de uitkomst zijn voor toshiba!Het zou de uitkomst zijn om alsnog spelers te verkopen met HD-DVD capaciteit. Ik kan me niet voorstellen waarom iemand straks een Toshiba BD only speler zou willen kopen namelijk... en dan doel ik niet alleen op de Medio / Philips look / feel van hun HD-DVD producten.

rogue
15-02-2008, 12:17
Het is jammer voor de ego van sommige hd-dvd fanaten maar het lijkt er nu toch echt op dat hd-dvd dood is!
Laten we het echt hopen, dan zijn we hopelijk eindelijk van alle irritante BR-fans af die elke keer weer dezelfde opmerkingen in alle topics in dit subforum maken.

En voordat daar weer opmerkingen over komen: ik heb zelf ook een PS3 (en geen HD-DVD).

Trat
15-02-2008, 12:20
Ik betwijfel het sterk, DVD is nog zo populair. BR is bij de 'massa' nog zo onbekend. Van mij mag BR de opvolger van de DVD worden maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. We zien het wel.....
Misschien moeten we voortaan "de opvolger van DVD" wat nuanceren. BR is er voor HD content, DVD is dit niet: die is er voor SD content. De opvolger van SD is HD. Juist die switch moeten de meeste nog (willen) maken. Ik denk dat de word of mouth, die gegenereerd wordt door PS3 bezitters hier aan gaat bijdragen. Het fabeltje dat de meeste PS3 bezitters niet eens weten dat ze een BD vaardige machine hebben is echt kolderiek. Het staat er met koeienletters op en ik ken ook weinig mensen met een PS3 die spelen op een SDTV en daarbij geen notie hebben van het er zich in het HD veld afspeelt.

Trat
15-02-2008, 12:21
Laten we het echt hopen, dan zijn we hopelijk eindelijk van alle irritante BR-fans af die elke keer weer dezelfde opmerkingen in alle topics in dit subforum maken.

En voordat daar weer opmerkingen over komen: ik heb zelf ook een PS3 (en geen HD-DVD).
Waar heb je die irritante opmerkingen dan gelezen? Ik ken ze niet.

hstadman
15-02-2008, 12:22
Laten we het echt hopen, dan zijn we hopelijk eindelijk van alle irritante BR-fans af die elke keer weer dezelfde opmerkingen in alle topics in dit subforum maken.

En voordat daar weer opmerkingen over komen: ik heb zelf ook een PS3 (en geen HD-DVD).

Of de idote nergens opslaande hd-dvd fanaat uitspraken die koste wat kost hun verkeerde aankoop moet verdedigen en niet kan toegeven dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt.:wink:

De format war thread is er voor om te zeggen wat jij ervan vindt. vindt Jij dat irritant, lees dan niet die thread.

Jeroen D
15-02-2008, 12:24
Of de idote nergens opslaande hd-dd fanaat uitspraken die koste wat kost hun verkeerde aankoop moet verdedigen en niet kan toegeven dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt.:wink:

Dat is nog irritanter inderdaad ;)

hstadman
15-02-2008, 12:31
http://www.dvd.nl/forum/search.php?searchid=389636

Sorry, hij was gewoon te makkelijk :twisted: ;).:lol:

andere zoekterm, er zijn geen resultaten gevonden.

Richard B.
15-02-2008, 12:32
Of de idote nergens opslaande hd-dvd fanaat uitspraken die koste wat kost hun verkeerde aankoop moet verdedigen en niet kan toegeven dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt.:wink:
Ik heb deze reactie al eens gepost op een posting van Trat, maar waarom zouden HD DVD-liefhebbers jou als Blu-ray liefhebber iets verschuldigd zijn? Verwacht je excuses ofzo? Het valt me op dat Blu-ray-fans deze "strijd" zo enorm persoonlijk lijken op te vatten: alsof een keuze voor HD DVD een rechtstreekse belediging is voor diegenen die voor Blu-ray hebben gekozen.

rogue
15-02-2008, 12:38
Of de idote nergens opslaande hd-dvd fanaat uitspraken die koste wat kost hun verkeerde aankoop moet verdedigen en niet kan toegeven dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt.:wink:

De format war thread is er voor om te zeggen wat jij ervan vindt. vindt Jij dat irritant, lees dan niet die thread.
Kijk, dat is juist mijn punt: bedankt voor het bevestigen ervan. Laat dan aub de andere topics vrij van altijd weer dezelfde opmerkingen.

En de format war thread heb ik toen zelf geopend, in de hoop verlost te zijn van steeds dezelfde posts van dezelfde mensen over hetzelfde onderwerp (zie mijn eerste post daar).

hstadman
15-02-2008, 12:38
Ik heb deze reactie al eens gepost op een posting van Trat, maar waarom zouden HD DVD-liefhebbers jou als Blu-ray liefhebber iets verschuldigd zijn? Verwacht je excuses ofzo? Het valt me op dat Blu-ray-fans deze "strijd" zo enorm persoonlijk lijken op te vatten: alsof een keuze voor HD DVD een rechtstreekse belediging is voor diegenen die voor Blu-ray hebben gekozen.

Ik verwacht helemaal niets van die hd-dvd fanaten en daar is ook meteen alles mee gezegd.:wink: 8-)

Nee, sommige hd-dvd fanaten hebben het persoonlijk gemaakt omdat zij niet met argumenten hun keuze kunnen onderbouwen maar dan direct op de man gaan spelen en je voor onzin verklaren. We weten nu inmiddels wel welke personen de meeste onzin zitten te versprijden.:lol: :bier:

hstadman
15-02-2008, 12:42
Kijk, dat is juist mijn punt: bedankt voor het bevestigen ervan. Laat dan aub de andere topics vrij van altijd weer dezelfde opmerkingen.

En de format war thread heb ik toen zelf geopend, in de hoop verlost te zijn van steeds dezelfde posts van dezelfde mensen over hetzelfde onderwerp (zie mijn eerste post daar).

:wink:

Ook nu zie je weer dat sommigen het als een gerucht afdoen en niet willen aannemen dat hd-dvd op sterven na dood is. Dus krijg je vanzelf weer dezelfde discussies als in de andere thread.:wink:

Trat
15-02-2008, 12:42
http://www.dvd.nl/forum/search.php?do=finduser&u=19236

Sorry, hij was gewoon te makkelijk :twisted: ;).
Toch faal je hierin. Blijkbaar te makkelijk opgevat...

Trat
15-02-2008, 12:43
Ik heb deze reactie al eens gepost op een posting van Trat, maar waarom zouden HD DVD-liefhebbers jou als Blu-ray liefhebber iets verschuldigd zijn? Verwacht je excuses ofzo? Het valt me op dat Blu-ray-fans deze "strijd" zo enorm persoonlijk lijken op te vatten: alsof een keuze voor HD DVD een rechtstreekse belediging is voor diegenen die voor Blu-ray hebben gekozen.
Excuses zijn niet nodig. Sportief gedrag is echter wel een omissie...

hstadman
15-02-2008, 12:43
Toch faal je hierin. Blijkbaar te makkelijk opgevat...

Toch is de strekking wel duidelijk.....8-)

Trat
15-02-2008, 12:44
Toch is de strekking wel duidelijk.....8-)
Maar bij wie...?

rogue
15-02-2008, 12:45
Zucht.....laat het maar snel gebeurd zijn aub :|, dan kunnen we hier weer nuttige dingen doen zoals elkaar tips geven over goede uitgaves, toekomstige releases, nieuwe spelers, acties e.d..

Trat
15-02-2008, 12:45
:wink:

Ook nu zie je weer dat sommigen het als een gerucht afdoen en niet willen aannemen dat hd-dvd op sterven na dood is. Dus krijg je vanzelf weer dezelfde discussies als in de andere thread.:wink:
Het is ook een gerucht, want het is nog niet bevestigd. Het is echter wel een voor de hand liggend gerucht, waardoor de hardnekkigheid toeneemt.

hstadman
15-02-2008, 12:46
Excuses zijn niet nodig. Sportief gedrag is echter wel een omissie...

Zoals eerder gezegd, ik verwacht echt helemaal niets van dat soort mensen, zeker geen sportief gedrag daar ze al niet normaal kunnen communiceren of dicussieren en meteen op de man af moeten spelen. Nog maar te zwijgen van de onzinnge uitspraken.

Trat
15-02-2008, 12:46
Zucht.....laat het maar snel gebeurd zijn aub :|, dan kunnen we hier weer nuttige dingen doen zoals elkaar tips geven over goede uitgaves, toekomstige releases, nieuwe spelers, acties e.d..
Er komt vast wel iets anders waar over getobd kan worden...8)

hstadman
15-02-2008, 12:47
Het is ook een gerucht, want het is nog niet bevestigd. Het is echter wel een voor de hand liggend gerucht, waardoor de hardnekkigheid toeneemt.

Warner was ook een gerucht.:wink: 8-) (6) De doodsteek dat de grootste retailer geen hd-dvd wil verkopen is toch echt wel een sterk signaal naar toshiba hoor!

Het steeds opschuiven van hd-dvd titels van Warner en de berichten dat meer en meer grote retailers alleen blu-ray willen verkopen lijkt mij duidelijk. Hoe naief moet je dan nog zijn om te geloven dat het niet gedaan is met hd-dvd?! Toshiba verliest nu handen vol geld. mensen die nu blu-ray hebben gaan echt niet over naar hd-dvd!

Tiger0120
15-02-2008, 12:48
Kon je wel verwachten, denk je nu echt dat het hd-dvd kamp nu toegeeft dat het ook daadwerkelijk dood is en toch niet zo'n goede keuze was.:wink:

Ook
Man dit gelul altijd over dood... en fout en what ever...

Ik geniet nu wel al meer dan een jaar van diverse films op HD-DVD die ik op blu-ray niet kan krijgen. En anders om natuurlijk ook. ER ZIJN HIER NAMELIJK OOK MENSEN DIE HET SCHIJT EGAAL IS OP WELK MEDIA DE FILM STAAT!!!

Was het blu-ray geweest die de dood steek kreeg ging ik echt hier niet lopen lallen van :

He ja je hebt een verkeerde keuze gemaakt.. nee echt niet Ik heb hier een Full HD scherm en daar wil ik Full HD op kijken. Al staat het op een WM-HD speler zou mij een worst zijn moet ik daar nog wat voor kopen dan doe ik dat. Er zijn genoeg mensen die gewoon content willen kijken op welk formaat dan ook.

Laten we AUB ophouden met modder te gooien. De waarde van dit forum gaat gewoon achteruit met dat onderling gestechel.

Tref jullie gewoon eens op de paintball baan. RED team v.s BLU team.

Zo dat moest er weer even uit.....

Trat
15-02-2008, 12:48
Zoals eerder gezegd, ik verwacht echt helemaal niets van dat soort mensen, zeker geen sportief gedrag daar ze al niet normaal kunnen communiceren of dicussieren en meteen op de man af moeten spelen. Nog maar te zwijgen van de onzinnge uitspraken.
Ik geef toe dat de meeste argumenten nou niet bepaald rationeel zijn van die groep. Gepassioneerd zijn ze wel, en dan is sportiviteit ver te zoeken soms. Ach, mij maakte het nooit uit of HD-DVD / BD zou winnen. Als er maar één ging winnen. Ik heb het altijd objectief en rationeel bekeken. Tot ik een omslagpunt zag was ik partijloos.

hstadman
15-02-2008, 12:50
Zucht.....laat het maar snel gebeurd zijn aub :|, dan kunnen we hier weer nuttige dingen doen zoals elkaar tips geven over goede uitgaves, toekomstige releases, nieuwe spelers, acties e.d..

Amen.:wink: 8-)

bij deze voeg ik de daad bij het woord en ga ik nuttiger dingen doen.:wink:

Trat
15-02-2008, 12:53
Er zijn genoeg mensen die gewoon content willen kijken op welk formaat dan ook.
Blijkbaar niet relevant voor de uitkomst van de strijd, want het is algemeen bekend dat de groep mensen die dit 'egaal' is, nauwelijks invloed uit hebben geoefend op de wending in de formaatoorlog. Je hele tirade straalt uit dat het jou niet interesseert waarop je films kijkt. Waarom je je dan in de gevoerde discussies (ik geef toe, het ging er soms hevig tegen aan) mengt is me onduidelijk. Je standpunt was op voorhand al bekent en het voegt niks aan de discussie toe, die mensen blijkbaar toch willen voeren, getuigen de vele posts.

Trat
15-02-2008, 12:53
Warner was ook een gerucht.:wink: 8-) (6) De doodsteek dat de grootste retailer geen hd-dvd wil verkopen is toch echt wel een sterk signaal naar toshiba hoor!

Het steeds opschuiven van hd-dvd titels van Warner en de berichten dat meer en meer grote retailers alleen blu-ray willen verkopen lijkt mij duidelijk. Hoe naief moet je dan nog zijn om te geloven dat het niet gedaan is met hd-dvd?! Toshiba verliest nu handen vol geld. mensen die nu blu-ray hebben gaan echt niet over naar hd-dvd!
Tot nu toe zijn de meeste geruchten ook uitgekomen, heb je gelijk in.

Richard B.
15-02-2008, 13:00
Ik verwacht helemaal niets van die hd-dvd fanaten en daar is ook meteen alles mee gezegd.:wink: 8-)

Nee, sommige hd-dvd fanaten hebben het persoonlijk gemaakt omdat zij niet met argumenten hun keuze kunnen onderbouwen maar dan direct op de man gaan spelen en je voor onzin verklaren. We weten nu inmiddels wel welke personen de meeste onzin zitten te versprijden.:lol: :bier:
Ik denk dat je wat meer aan zelfkritiek zou moeten doen. Ik ga niet iedere HD DVD-liefhebber op dit forum (inclusief mezelf) de hand boven het hoofd houden, maar je hebt je zelf ook schuldig gemaakt aan datgene waar je anderen van beschuldigt.

Trat
15-02-2008, 13:09
Ik denk dat je wat meer aan zelfkritiek zou moeten doen. Ik ga niet iedere HD DVD-liefhebber op dit forum (inclusief mezelf) de hand boven het hoofd houden, maar je hebt je zelf ook schuldig gemaakt aan datgene waar je anderen van beschuldigt.
Wat een kinderachtig gedrag dit joh. Sinterklaas komt dit jaar niet op school en dan gaan kinderen ook elkaar de zwarte piet toespelen: "Ja maar, jij zei dit, en jij deed dat." Dat veranderd niks aan het feit dat Sinterklaas niet komt, natuurlijk.

Richard B.
15-02-2008, 13:12
Wat een kinderachtig gedrag dit joh. Sinterklaas komt dit jaar niet op school en dan gaan kinderen ook elkaar de zwarte piet toespelen: "Ja maar, jij zei dit, en jij deed dat." Dat veranderd niks aan het feit dat Sinterklaas niet komt, natuurlijk.
Trat die mensen aanspreekt op "kinderachtig gedrag". Wat is er in vredesnaam aan de hand met dit forum? :roll: (6)

En Sinterklaas komt wel. :bier:

Jeroen D
15-02-2008, 13:14
Trat die mensen aanspreekt op "kinderachtig gedrag". Wat is er in vredesnaam aan de hand met dit forum? :roll: (6)

En Sinterklaas komt wel. :bier:

Maar wat neemt Sinterklaas dit jaar mee ? Een HDDVD of een Blu Ray speler ? :grin:

Trat
15-02-2008, 13:18
Trat die mensen aanspreekt op "kinderachtig gedrag". Wat is er in vredesnaam aan de hand met dit forum? :roll: (6)
Misschien kan ik dat beter aan jou vragen want ik heb nooit kinderachtig gereageerd wanneer een argument van mijn omver werd gegooid en ik geen kant op kon. Je mag er naar zoeken als je wilt. Sterker nog, volgens mij is niemand dat zelfs gelukt!

Trat
15-02-2008, 13:19
Maar wat neemt Sinterklaas dit jaar mee ? Een HDDVD of een Blu Ray speler ? :grin:
Ik denk een BD speler: Sint heeft het niet zo op katten in zijn zak. Aaaaaaaaahaha, LOL!@#!#(6) Mag toch wel? Niet persoonlijk bedoeld hoor.

Phil Neutral
15-02-2008, 13:27
Ik heb zelf zowel een blu-ray als een hd dvd speler en vind het jammer dat de 2 formaten
niet naast elkaar kunnen blijven bestaan! De sterke troeven van hd zijn het regiovrij zijn van de schijfjes dus overal ter wereld kan ik hd dvd's bestellen. Maar we moeten gewoon
eerlijk zijn dat blu-ray door veel meer maatschappijen wordt ondersteund dus is het ook
normaal dat blu-ray de overhand krijgt!
Het met modder gooien naar elkaar in dit forum vind ik dan ook beneden alle peil!
Het gaat hier slechts om twee concurrerende formaten en niet om een levensbedreigende zaak! We zien wel hoe het verder loopt.

No use for a name
15-02-2008, 13:44
haha een topic van 2,5 pagina's waarvan 2 pagina's volgespamt door trat en hstadman, die voor elk zin een nieuwe post aanmaken! Dit is toch niet meer serieus te nemen.

Trat
15-02-2008, 14:05
haha een topic van 2,5 pagina's waarvan 2 pagina's volgespamt door trat en hstadman, die voor elk zin een nieuwe post aanmaken! Dit is toch niet meer serieus te nemen.
Dit was post# 6 van je. Gefeliciteerd en bedankt, we nemen je kritiek in ogenschouw (ook al raakte deze kant nog wal).

kiran
15-02-2008, 14:18
AMSTERDAM - Elektronicafabrikant Toshiba geeft het op: het bedrijf trekt volgens vakblad The Hollywood Reporter 'binnen enkele weken' de stekker uit HD-DVD.
http://www.nu.nl/img.db/1161119+s(120!x120!)
Het blad (http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/e3ib77125d96b22e86027d0bfb0c25aa58d?pn=1) zegt dat uit betrouwbare bronnen te hebben vernomen. Toshiba geldt, met Microsoft, als de belangrijkste voorvechter van het HD-DVD-formaat, dat strijdt met het concurrerende Blu-ray om de opvolging van het de huidige dvd.if (typeof(et_ord)=='undefined') et_ord=Math.floor(Math.random()*10000000000000000) ;if (typeof(et_tile)=='undefined') et_tile=1;document.write(''); http://m.fr.2mdn.net/1372803/pixel.gif
HD-DVD kreeg de laatste weken zware klappen te verduren. In januari besloot filmstudio Warner zijn producties voortaan alleen nog op Blu-ray uit te brengen, zodat de meeste grote studio's dat formaat nu steunen. Alleen Paramount en Universal staan officieel nog achter HD-DVD.
Deze week werd bovendien bekend dat Best Buy, een van de grootste elektronicaketens in de Verenigde Staten, zijn klanten voortaan Blu-ray gaat aanbevelen. Online filmverhuurbedrijf Netflix stopt eveneens met HD-DVD.
Playstation
Ook onder consumenten heeft Blu-ray een flinke voorsprong. Een ruime meerderheid van de films die in hoge definitie werden verkocht, is in dat formaat. Dat is onder meer te danken aan Sony, dat zijn spelcomputer Playstation 3 standaard met een Blu-rayspeler heeft uitgerust. Microsoft verkoopt een losse HD-DVD-speler voor zijn console Xbox 360.
Verlies
In een laatste poging het tij te keren verlaagde Toshiba de prijzen voor zijn HD-DVD-spelers half januari drastisch, maar veel effect had dat niet. Volgens The Hollywood Reporter lijdt Toshiba daardoor mogelijk op iedere verkochte speler honderden dollars verlies.
Studeren
Jody Sally van Toshiba wil tegenover het vakblad van de filmindustrie niets kwijt over de ophanden zijnde aankondiging. "Wij geloven nog altijd dat HD-DVD het beste formaat is voor consumenten", zegt ze. Wel zou het bedrijf "blijven studeren op het effecten van de de ontwikkelingen in de voorbije maand op de marktsituatie".


Bron www.nu.nl

Lorre
15-02-2008, 14:59
Ik bleef het raar vinden dat Toshiba zoveel HD-DVD speler verkocht tegen belachelijk lage prijzen. Ze kunnen niet anders dan verlies maken en het lijkt er idd op dat HD-DVD stilaan dood gaat. Ik heb beide, maar ben ook een Blu-ray fanaat. Kocht enkel de HD-DVD's die ik echt wou. Blijkt het toch voor een groot deel weggegooid geld te zijn aangezien ik de Warner Bros exclusive titels gekocht heb die nu dit jaar ook verschijnen op BR. Jammer, maar helaas. Wie wordt er dus de dupe van deze oorlog? De consument...

Jeroen D
15-02-2008, 15:03
Ik bleef het raar vinden dat Toshiba zoveel HD-DVD speler verkocht tegen belachelijk lage prijzen. Ze kunnen niet anders dan verlies maken en het lijkt er idd op dat HD-DVD stilaan dood gaat. Ik heb beide, maar ben ook een Blu-ray fanaat. Kocht enkel de HD-DVD's die ik echt wou. Blijkt het toch voor een groot deel weggegooid geld te zijn aangezien ik de Warner Bros exclusive titels gekocht heb die nu dit jaar ook verschijnen op BR. Jammer, maar helaas. Wie wordt er dus de dupe van deze oorlog? De consument...

Niet de consument die gewoon afwacht.......zoals ik ;)

Phil Neutral
15-02-2008, 15:10
Heb net nog een mail gekregen van Toshiba en ik citeer: We have not dropped HD DVD
and we continue believe HD DVD offers the most consistent and best value proposition
for consumers to enjoy high definition! Einde citaat.

Richard B.
15-02-2008, 15:16
Heb net nog een mail gekregen van Toshiba en ik citeer: We have not dropped HD DVD
and we continue believe HD DVD offers the most consistent and best value proposition
for consumers to enjoy high definition! Einde citaat.

Another rumor bites the dust. Slotje?

Trat
15-02-2008, 15:18
Heb net nog een mail gekregen van Toshiba en ik citeer: We have not dropped HD DVD
and we continue believe HD DVD offers the most consistent and best value proposition
for consumers to enjoy high definition! Einde citaat.
Je mailt altijd in het engels? lol. Met je connecties zou je bij de Hollywood Reporter kunnen werken joh! Mail ze over een paar weken nog eens, als ze HD-DVD hebben laten vallen.

Albert Kostwinder
15-02-2008, 15:19
Lying sons of bitches... :mrgreen:

Trat
15-02-2008, 15:19
Another rumor bites the dust. Slotje?
Tuurlijk joh, niks aan de hand. Gewoon doorlopen! Oogkleppen op en verder.

Richard B.
15-02-2008, 15:24
Tuurlijk joh, niks aan de hand. Gewoon doorlopen! Oogkleppen op en verder.
Dit is nou een willekeurig voorbeeld van wat ik bedoelde met mijn laatste posting in de format-war thread: waar maak je je druk om? :roll:

En het is een gerucht en het is ontkracht.

Lorre
15-02-2008, 15:28
Ik geloof ook niet dat Toshiba meteen gaat toegeven dat ze HD-DVD gaan droppen. Wacht gewoon de komende weken af voor iedereen hier begint te posten dat de geruchten niet waar zijn. Warner zei ook in december dat ze HD-DVD niet gingen laten vallen en gewoon neutraal gingen blijven. Paar weken nadien gingen ze exclusief...

PCMSCHOUTEN
15-02-2008, 15:29
Wat ben ik blij dat van de week mijn toshiba hd dvd speler mocht teruggeven aan de mediamarkt en een ps3 gekocht heb!!!!!!!!!!!!Nu nog even wachten tot de absurde prijs van de films wat gedaald is.30 euro vragen voor een kale blu-ray die weinig beter is dan de special edition die ik van de zelfde film al heb die ik voor 9 euro gekocht heb met zeer mooi artcover work en bordevol extra,s met een goede transfer en dts geluid.You can only fool the fools.

Richard B.
15-02-2008, 15:33
Wat maakt het dat je het bericht van Phil -behalve dan dat het beter in je straatje past- wel meteen als onbetwistbare waarheid aanneemt? Dat is net zozeer uit tweede hand als de startpost tenslotte.
Als een website iets beweerd over een bedrijf en dat bedrijf ontkent het dan geloof ik dat bedrijf eerder dan de website. Een gerucht is nooit een feit: dat wordt het pas als het bewezen is. Tot die tijd is het niet meer dan wat het is: een gerucht.

Dit gerucht heeft z'n doel trouwens al gedient, want ik zie het nu zelfs op de Telegraaf-website staan. Weer een punt voor Blu-ray en een tegenvaller voor HD DVD. :-?

Richard B.
15-02-2008, 15:39
Volgens mij heb je echt helemaal over mijn punt heengelezen ;).
Nee hoor. ;)

Trat
15-02-2008, 15:41
Precies. Totdat er een officieel persbericht komt vanuit Toshiba, zijn zowel het bericht als de ontkenning niets meer dan geruchten. Dat gezegd lijkt het me overigens niet bijzonder waarschijnlijk dat Toshiba HD-DVD zou laten vallen, aangezien dat zonder meer de definitieve doodssteek zou zijn.
En zelfs na het laten vallen van HD-DVD door Toshiba is er vast nog wel wat te verdraaien en te verbuigen door de fans.

Misschien dat ik deze thread wel gewoon boekmark voor future laughter.

Trat
15-02-2008, 15:42
Dit gerucht heeft z'n doel trouwens al gedient, want ik zie het nu zelfs op de Telegraaf-website staan. Weer een punt voor Blu-ray en een tegenvaller voor HD DVD. :-?
Let vooral op het gebruik van het woordje "weer". Zelfs bij de Telegraaf kunnen ze dus tot 10 tellen...

Trat
15-02-2008, 15:46
I beg to differ. Om het simpeler uit te leggen: als ik hier nu een berichtje post met de strekking: "Ik heb een mailtje gehad van Toshiba, en het is inderdaad zo, ze gaan HD DVD laten vallen.". Ik neem aan dat je me dan ook meteen op mijn woord gelooft? :lol:

Nogmaals, mij lijkt het ook niet waarschijnlijk, en totdat ik een persbericht lees van Toshiba is het ook wat mij betreft niet meer dan een gerucht. Maar een posting "ik heb mail gehad, het is niet waar" wel meteen als onbetwistbare waarheid aannemen vind ik dan wel weer heel selectief.
Van de andere kant is de geruchtenmolen van de Hollywood Reporter best betrouwbaar. Ze komen echt niet zomaar met een *** verhaal naar buiten.

Richard B.
15-02-2008, 16:01
I beg to differ. Om het simpeler uit te leggen: als ik hier nu een berichtje post met de strekking: "Ik heb een mailtje gehad van Toshiba, en het is inderdaad zo, ze gaan HD DVD laten vallen.". Ik neem aan dat je me dan ook meteen op mijn woord gelooft? :lol:

Nogmaals, mij lijkt het ook niet waarschijnlijk, en totdat ik een persbericht lees van Toshiba is het ook wat mij betreft niet meer dan een gerucht. Maar een posting "ik heb mail gehad, het is niet waar" wel meteen als onbetwistbare waarheid aannemen vind ik dan wel weer heel selectief.
Je bent wel erg selectief met welke geruchten je wel en welke je niet geloofd! :mrgreen: Eigenlijk zou je een gerucht nooit moeten geloven totdat hij bewezen is. In die optiek geloof ik altijd eerder de ontkenning van een gerucht dan het gerucht zelf.

Maar voor de volledigheid: in een van de artikelen die hier gequote zijn staat al dat het gerucht al ontkent is door Toshiba. In dat opzicht geloof ik Phil Neutral's post over Toshiba's ontkennende mailtje wel.

Trat
15-02-2008, 17:24
In dat opzicht geloof ik Phil Neutral's post over Toshiba's ontkennende mailtje wel.
LOL, ja joh. Mail ze over een paar weken weer zou ik zeggen.

Richard B.
15-02-2008, 17:26
Pardon?? Nu ben je toch echt heel ordinair met mijn woorden aan het draaien. Ik citeer:
Dat zie je verkeerd. Dwz: ik bedoel het anders als wat jij kennelijk in gedachten heb. In het kort: als je het gerucht dat Toshiba zou stoppen met HD DVD niet zonder bevestiging geloofd dan kun je een ontkenning niet als een gerucht zien. Immers: het bevestigd jouw mening en het bevestigd ook de "status quo" (de situatie waarin we nu zitten, waarin Toshiba nog wel HD DVD ondersteund). Maw: de ontkenning moet de waarheid zijn. Maar omdat je de waarheid als gerucht aanmerkt noem ik jouw reactie op geruchten selectief. Immers: je bent heel willekeurig echte geruchten en waarheden aan het beoordelen. :bier:

Phil Neutral
15-02-2008, 17:56
De grootste retailer van de VS heeft net bekend gemaakt dat ze vanaf juni nog enkel
blu-ray soft-en hardware gaan verkopen!
Geloof nu zelf eindelijk ook dat het einde van HD nabij is.
Het is bijzonder jammer maar ik vrees dat er weinig aan te doen is.

Trat
15-02-2008, 18:17
De grootste retailer van de VS heeft net bekend gemaakt dat ze vanaf juni nog enkel
blu-ray soft-en hardware gaan verkopen!
Geloof nu zelf eindelijk ook dat het einde van HD nabij is.
Het is bijzonder jammer maar ik vrees dat er weinig aan te doen is.
Je bedoel natuurlijk het einde van HD-DVD... We staan juist aan de vooravond van het HD tijdperk...

Trat
15-02-2008, 18:19
Dat zie je verkeerd. Dwz: ik bedoel het anders als wat jij kennelijk in gedachten heb. In het kort: als je het gerucht dat Toshiba zou stoppen met HD DVD niet zonder bevestiging geloofd dan kun je een ontkenning niet als een gerucht zien. Immers: het bevestigd jouw mening en het bevestigd ook de "status quo" (de situatie waarin we nu zitten, waarin Toshiba nog wel HD DVD ondersteund). Maw: de ontkenning moet de waarheid zijn. Maar omdat je de waarheid als gerucht aanmerkt noem ik jouw reactie op geruchten selectief. Immers: je bent heel willekeurig echte geruchten en waarheden aan het beoordelen. :bier:
Dit truckje doe je vaker: anderen zien het verkeerd en het verhaal wat je daarna ophangt s alleen maar verder verwijderd dan de waarheid. Valt me tegen dat je er niet beter in wordt.

Tiger0120
15-02-2008, 18:20
Tjonge het gaat weer echt lekker hier.... Nog niemand aan het paint ballen?

diederik
15-02-2008, 18:46
Tjonge het gaat weer echt lekker hier.... Nog niemand aan het paint ballen?

Jawel, met rode en blauwe verf zo te zien :D

Richard B.
15-02-2008, 19:41
Dit truckje doe je vaker: anderen zien het verkeerd en het verhaal wat je daarna ophangt s alleen maar verder verwijderd dan de waarheid. Valt me tegen dat je er niet beter in wordt.
Ik vond dat ik er anders aardig goed in was. ;)

Hakker
15-02-2008, 19:45
ff op ERIK KR...
BD/HD-DVD is de snelst groeiende media ooit. Het gaat heel wat harder dan DVD ooit gedaan heeft in de begindagen.

Ik hoop dat Toshiba wel stopt omdat het formaat nu aan het dood bloeden is. De uitgevers hebben op HD DVD weinig op stapel... bizar genoeg gaat Warner Bros meer uitbrengen in de laatste maanden dan Universal en Paramount samen.
Het feit is gewoon dat 2 formaten slecht is voor de consument en Blu-ray is duidelijk aan de winnende hand.

Zeggen dat HD DVD superieur is omdat het geen regio codering heeft is lulkoek. HD DVD kan ook 1,2,3 regio codering erop zetten. Beter gezegd nog het zit in de specificaties van het formaat. Enige punt is dat men het heeft uitgezet in de hoop dat het verkoop zou stimuleren. beide formaten zijn zelfs nog niet eens final want ook niet alle HD DVD spelers zouden met alle media om kunnen gaan. Er zullen spelers zijn die niet met de triple layer HD DVD om zullen kunnen gaan al is die groep kleiner dan de veranderingen die het Blu-ray kamp doorvoeren tussen 1.0-->1.1 en 1.1-->2.0

Beide formaten zijn goed, maar er moet er gewoon 1 weg. De klant cq markt heeft beslist dat het Blu-ray gaat worden als je de verkopen ziet. Het feit dat 1 formaat zal overblijven zal de verkoop van media alleen nog maar meer stimuleren.

Nu maar hopen dat ze snel met BD 2.0 komen en de hele zooi klaar is voor de massa, want uiteindelijk gaat het om 1 ding.

HD is the way to go.

Trat
15-02-2008, 19:49
Ik vond dat ik er anders aardig goed in was. ;)
Aha! Dus je geeft toe dat je trickster bent! Jij loeder! ;)

Richard B.
15-02-2008, 19:53
Aha! Dus je geeft toe dat je trickster bent! Jij loeder! ;)

Nou... misschien deze keer dan. Ik verwisselde Rob's posting met die van iemand anders. :roll: :oops:

Trat
15-02-2008, 19:55
Nou... misschien deze keer dan. Ik verwisselde Rob's posting met die van iemand anders. :roll: :oops:
I knew it, I knew it. Haaa... dat lucht wel op. Nou, ik heb gister Bos Gump SE gekocht bij de Aldi. Die gaak even kijken. Taudelauw!

SuperDre
15-02-2008, 19:57
"Ik heb al eerder in de format war thread aangegeven dat grote amerikkanse ketens kiezen voor blu-ray en dat dat ook een belangrijke groep is voor ondersteuning van het formaat!"Dat is inderdaad zo ; alleen moet ge woord "kiezen" een beetje nuanceren .Toshiba heeft enkele akties gedaan , maar in het BD kamp wordt er nog veel meer met geld gegooid .Er werden kontrakten afgesloten met al die ketens om exclusief te gaan . Een ervan , Target , vroeg zoveel dat Sony de studio's heeft laten meebetalen .Dan nog wilde Target niet exclusief , maar werd er een overeenkomst bereikt dat ze HDDVD alleen nog online zouden verkopen .

OMG Erik je LULT echt zwaar uit je nek zeg.... De meeste retailers hebben gekozen voor BD omdat de consument daar het meeste om vroeg, het feit dat Bluray met zijn fel blauwe doosjes erg zichtbaar is tenopzichte van de donkerrode doosjes van HD-DVD heeft ook een + punt, want het is voor retailers zo makkelijker onderscheidt te maken tussen HD-content en normale dvd's.. Ook het feit dat de naam Bluray meer nextgen klinkt als HD-DVD (waar juist de retailer mogelijk nog veel domme vragen van klanten krijgt die dit dan kopen en zich afvragen waarom het niet op hun dvd speler werkt, het is toch dvd).. En wat mauw je nou, BD is gewoon (technisch) beter ondanks dat ze in het begin nog niet de 'profiles' compleet hadden, en die blijft na 2.0 ook nog rustig doorgaan, maar 1 ding weet je zeker, de film zal in iedergeval gewoon af te spelen zijn..
En wees blij, zodra toshiba stopt met HD-DVD spelers, gaan ze over op Bluray spelers, dus nog een 'speler' in de bluray markt die er voor kan zorgen dat de prijzen naar beneden gaan.. Dus eigenlijk echt alleen een win-win situatie voor de (nieuwe) consument..

Trat
15-02-2008, 20:08
OMG Erik je LULT echt zwaar uit je nek zeg.... De meeste retailers hebben gekozen voor BD omdat de consument daar het meeste om vroeg, het feit dat Bluray met zijn fel blauwe doosjes erg zichtbaar is tenopzichte van de donkerrode doosjes van HD-DVD heeft ook een + punt, want het is voor retailers zo makkelijker onderscheidt te maken tussen HD-content en normale dvd's.. Ook het feit dat de naam Bluray meer nextgen klinkt als HD-DVD (waar juist de retailer mogelijk nog veel domme vragen van klanten krijgt die dit dan kopen en zich afvragen waarom het niet op hun dvd speler werkt, het is toch dvd).. En wat mauw je nou, BD is gewoon (technisch) beter ondanks dat ze in het begin nog niet de 'profiles' compleet hadden, en die blijft na 2.0 ook nog rustig doorgaan, maar 1 ding weet je zeker, de film zal in iedergeval gewoon af te spelen zijn..
En wees blij, zodra toshiba stopt met HD-DVD spelers, gaan ze over op Bluray spelers, dus nog een 'speler' in de bluray markt die er voor kan zorgen dat de prijzen naar beneden gaan.. Dus eigenlijk echt alleen een win-win situatie voor de (nieuwe) consument..
Allemaal leugens... (6)

SuperDre
15-02-2008, 20:16
Ach voor de HD-DVD liefhebbers hebben dan misschien wel een extra voordeeltje, net als nog niet zo lang geleden met Sony's UMD films, zullen nu ook wel alle HD-DVD films voor dumpprijzen te koop zijn, dus kun je nog jaren vooruit want er zijn al genoeg hd-dvd films te krijgen..

Trat
15-02-2008, 21:07
Ach voor de HD-DVD liefhebbers hebben dan misschien wel een extra voordeeltje, net als nog niet zo lang geleden met Sony's UMD films, zullen nu ook wel alle HD-DVD films voor dumpprijzen te koop zijn, dus kun je nog jaren vooruit want er zijn al genoeg hd-dvd films te krijgen..
Waarom worden ze straks dan gedumpt? Er is toch niks aan de hand?(6)

ERIK KR
15-02-2008, 21:08
OMG Erik je LULT echt zwaar uit je nek zeg.... .

Op dat vlak heb ik nog veel van u te leren :-)Van A tot Z onzin , wat je vertelt .De consument ziet staan wat gepromoot wordt ( voor veel geld ) De kleur heeft er niets mee te maken .Algemeen werd de naam HDDVD als beter herkenbaar beschouwd ; Sony en co hebben een andere nietszeggende naam moeten bedenken omdat ze er geen mochten gebruiken waar het woord dvd in voorkwam . BD is technisch niet beter. Waarom denkt ge dat de eerste BD's in een cartridge zaten ?De prijzen zijn juist gedaald door de concurentie ; als die weg is kunt ge al raden wat er gebeurt.

Trat
15-02-2008, 21:19
.Algemeen werd de naam HDDVD als beter herkenbaar beschouwd; Sony en co hebben een andere nietszeggende naam moeten bedenken omdat ze er geen mochten gebruiken waar het woord dvd in voorkwam .
Wat mijns inzien alleen maar tegen HD-DVD heeft gewerkt. Blu-ray correleert minder met DVD kwa naam en mensen zien het eerder als iets echt nieuws.


BD is technisch niet beter.
Welles, er past meer op een quad laag BD dan ooit op een tripple laag HD-DVD (die nooit meer gaan komen trouwens) past.


Waarom denkt ge dat de eerste BD's in een cartridge zaten ?
Omdat de coating toen nog niet goed doordacht was. Niet echt een tech savy feature. Ik win / verlies er geen MBs mee (daar, waar het allemaal om draait).


De prijzen zijn juist gedaald door de concurentie ; als die weg is kunt ge al raden wat er gebeurt.
De laatste keer dat ik keek werd BD ondersteund door diverse filmhuizen, werden spelers door diverse fabrikanten gemaakt en kon ik BD schijfjes op meer plekken kopen dan HD-DVDs. Is dat allemaal veranderd? Nee toch? Dan zal de concurrentie dus gewoon doorgaan. Hoe zat dit ook alweer met HD-DVD trouwens? Wie maakte als enige die spelers? Iets met monopolie?

Juvefan
15-02-2008, 21:22
Erik ik vind het fantastisch voor je dat je (denk ik) uit belgie komt. En als dat je er trots op bent.... doe dat! Maar kennen jullie het woord 'je' niet? Misschien ligt het aan mij maar ik vind het licht storend dat je steeds 'ge' zegt. Dat is geen Nederlands.

Trat
15-02-2008, 21:24
Erik ik vind het fantastisch voor je dat je (denk ik) uit belgie komt. En als dat je er trots op bent.... doe dat! Maar kennen jullie het woord 'je' niet? Misschien ligt het aan mij maar ik vind het licht storend dat je steeds 'ge' zegt. Dat is geen Nederlands.
OMG.... Dit is echt iets om m'n sig op aan te passen!! LOL!@#!@!:bier: Mijn teentjes gingen er ook regelmatig krom van staan...

sharky
16-02-2008, 11:05
Erik ik vind het fantastisch voor je dat je (denk ik) uit belgie komt. En als dat je er trots op bent.... doe dat! Maar kennen jullie het woord 'je' niet? Misschien ligt het aan mij maar ik vind het licht storend dat je steeds 'ge' zegt. Dat is geen Nederlands.

Als je het storend vind lees ''ge'' het toch niet :roll:
Lekker belangrijk hoe hij typt.

Albert Kostwinder
16-02-2008, 11:09
Als je het storend vind lees ''ge'' het toch niet :roll:
Lekker belangrijk hoe hij typt.

Waar mensen zich al druk om maken.....laat die jongen inderdaad gewoon zijn gang gaan. Vind het wel plezant om te lezen..:mrgreen:

Anton996
16-02-2008, 11:16
Erik ik vind het fantastisch voor je dat je (denk ik) uit belgie komt. En als dat je er trots op bent.... doe dat! Maar kennen jullie het woord 'je' niet? Misschien ligt het aan mij maar ik vind het licht storend dat je steeds 'ge' zegt. Dat is geen Nederlands.

Echt wel zielig zo'n reply. "GE" mag bij ons officieel gezegd worden. Ik vind het als Belg erg storend dat GIJ hierover een probleem maakt.

Voor de rest ben ik heel blij met mijn top hd dvd speler. Of mensen hem nu medion achtig vinden, hij komt kwalitatief overeen met een blu-ray speler van 1500 euro. Als ik voor dezelfde prijs een blu-ray speler vind, zal ik die zeker aanschaffen, waar ik dan ook even blij mee zal zijn.
Ook al staat toshiba op punt hun hd dvd formaat op te geven, ze leveren nog steeds heel goede support. Deze week nog een nieuwe update gehad.

ymmv
16-02-2008, 12:08
Echt wel zielig zo'n reply. "GE" mag bij ons officieel gezegd worden. Ik vind het als Belg erg storend dat GIJ hierover een probleem maakt.


Het gebruik van ge/gij is informele spreektaal in grote delen van Vlaanderen, maar ook niet overal (bijv Limburgs). Het is daarom ook geen schrijftaal, dat is ABN. Als je op webforums continu maar blijft gij-en doet het nogal MSN-achtig aan. Het is niet zo veel anders dan wanneer iemand zijn postjes vol zit te stoppen met OMG, LOL, w8 ff, etc.

Hakker
16-02-2008, 12:16
Op dat vlak heb ik nog veel van u te leren :-)Van A tot Z onzin , wat je vertelt .De consument ziet staan wat gepromoot wordt ( voor veel geld ) De kleur heeft er niets mee te maken .Algemeen werd de naam HDDVD als beter herkenbaar beschouwd ; Sony en co hebben een andere nietszeggende naam moeten bedenken omdat ze er geen mochten gebruiken waar het woord dvd in voorkwam . BD is technisch niet beter. Waarom denkt ge dat de eerste BD's in een cartridge zaten ?De prijzen zijn juist gedaald door de concurentie ; als die weg is kunt ge al raden wat er gebeurt.

Blu-ray als medium is technisch superieur aan HD-DVD. Betere error correctie dan HD-DVD heeft dus minder krasgevoelig. De coating is beter dan bij HD DVD.
De naam heeft Sony alleen maar in het voordeel gewerkt. Op die manier is duidelijk te herkennen dat het om een geheel nieuw formaat gaat.
Prijzen zijn gedaald door concurrentie ja... DEELS. Ook betere productie processen en de problemen die er waren opgelost te hebben zorgen ervoor dat productiekosten omlaag konden gaan. Feit is dat de concurrentie blijft bestaan. Sony heeft niet de heerschappij over Blu-ray. Het is alleen de maatschappij met de grootste mond en uiteindelijk de PR machine is geworden net als Toshiba dat is voor HD-DVD.

Blijven mekkeren over over dingen die 2 jaar geleden zijn opgelost laat alleen maar zien hoe slecht je de huidige situatie begrijpt.

Anton996
16-02-2008, 12:24
Het gebruik van ge/gij is informele spreektaal in grote delen van Vlaanderen, maar ook niet overal (bijv Limburgs). Het is daarom ook geen schrijftaal, dat is ABN. Als je op webforums continu maar blijft gij-en doet het nogal MSN-achtig aan. Het is niet zo veel anders dan wanneer iemand zijn postjes vol zit te stoppen met OMG, LOL, w8 ff, etc.

Wel expert: gij, ge is meer dan msn taal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Persoonlijk_voornaamwoord

In heel België en ook in hogere kringen, spreekt men met 'gij' en 'ge'. In een zakelijke brief zal men nog 'jij' en 'je' gebruiken, maar als iemand het uitspreekt, valt het meteen op omdat het zo is ingburgerd. En is veel ouder dan msn, en zelfs ouder dan ons land.
Ik zal het nog eens opzoeken in meer betrouwbare bronnen, maar in het algemeen moet jij en alle andere die daar een probleem mee hebben het maar aanvaarden dat 'gij' en 'ge' bij onze taal hoort. Anders is dit echt discriminerend.

Trat
16-02-2008, 12:25
. Of mensen hem nu medion achtig vinden, hij komt kwalitatief overeen met een blu-ray speler van 1500 euro.
LOL!

SuperDre
16-02-2008, 12:31
De consument ziet staan wat gepromoot wordt ( voor veel geld ) De kleur heeft er niets mee te maken.

Wordt toch eens tijd dat jij dan een cursus marketing en psychologie gaat volgen als jij denkt dat het er niets mee te maken heeft..


Algemeen werd de naam HDDVD als beter herkenbaar beschouwd ; Sony en co hebben een andere nietszeggende naam moeten bedenken omdat ze er geen mochten gebruiken waar het woord dvd in voorkwam.

wat een onzin. Nietszeggende naam? het feit dat de naam is afgeleid van de gebruikte laser is nietszeggend? en Sony en co er geen mochten gebruiken waar het woord dvd in voorkwam? laat me niet lachen, Sony en co hadden net zoveel recht op het gebruik van het woord dvd al de anderen uit het DVD consortium..


BD is technisch niet beter. Waarom denkt ge dat de eerste BD's in een cartridge zaten?

Uhm.. officieel is er nooit een productie versie in cartridges geleverd, het ging toen puur om prototypes, en de reden was omdat de 'opnamelagen' dichter aan de buitenkant zaten (om zo dus meer layers te kunnen creeeren) en daardoor veel gevoeliger voor krassen waren, daarvoor is speciaal die nieuwe beschermingslaag ontwikkeld. Dit zelfde probleem zou HD-DVD ook hebben gehad als ze de opnamelaag zo dicht bij de buitenkant hadden gedaan (en zo dus theoretisch ook voor HD-DVD meer lagen hebben kunnen ontwikkelen, wat ze dus niet gedaan hebben)..
Technisch is BD echt een stuk beter dan HD-DVD, of het voor ons als consument in werkelijkheid iets uit maakt is een andere zaak..


De prijzen zijn juist gedaald door de concurentie ; als die weg is kunt ge al raden wat er gebeurt.

Juist de prijzen gaan dan dalen, omdat de consument geen keuze meer hoeft te maken tussen 2 formaten, hierdoor gaan bedrijven dus meer content uitbrengen (omdat 'iedereen' toch dezelfde formatspeler heeft), door meer content kopen mensen meer disks, daardoor zal de prijs dalen.. Enuh, concurrentie zat, denk nou niet dat de BD-producenten niet met elkaar concurreren, als jouw verhaaltje zou kloppen, dan zouden de prijzen van dvd ook nog steeds enorm zijn..

ymmv
16-02-2008, 12:36
Wel expert: gij, ge is meer dan msn taal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Persoonlijk_voornaamwoord

In heel België en ook in hogere kringen, spreekt men met 'gij' en 'ge'. In een zakelijke brief zal men nog 'jij' en 'je' gebruiken, maar als iemand het uitspreekt, valt het meteen op omdat het zo is ingburgerd. En is veel ouder dan msn, en zelfs ouder dan ons land.
Ik zal het nog eens opzoeken in meer betrouwbare bronnen, maar in het algemeen moet jij en alle andere die daar een probleem mee hebben het maar aanvaarden dat 'gij' en 'ge' bij onze taal hoort. Anders is dit echt discriminerend.

Ik weet heel goed dat ge/gij in Vlaamse en Brabantse dialecten in Nederland en Belgie gebruikt wordt en dat het ook bij de informale spreektaal in Vlaanderen (verkavelingsvlaams) hoort. Maar spreektaal is niet hetzelfde als schrijftaal. Wanneer je in geschreven teksten ge' en 'gij' gebruikt valt dat wel op. Er zijn heel wat Vlaamse webfora waarin men een informeel 'onder ons'-sfeertje creert door zeer informeel, dialectisch getint te schrijven, maar daar valt dvd.nl niet onder. Heeft niks met discriminatie te maken. Of vind je dat De Standaard, De Morgen of de Gazet van Antwerpen discrimineren omdat ze ABN schrijven?

Reinbo
16-02-2008, 13:11
Lijkt me een logische beslissing.....

Newboy
16-02-2008, 13:41
http://www.reuters.com/article/companyNewsAndPR/idUSL1627196120080216
http://www.nhk.or.jp/daily/english/
http://www.nhk.or.jp/daily/english/asx/21_200k.asx (journaalitem)

Het is gebeurd. Bye bye!

Het is nu enkel wachten op de overschakeling van Universal en Paramount.

hstadman
16-02-2008, 14:23
http://www.reuters.com/article/companyNewsAndPR/idUSL1627196120080216
http://www.nhk.or.jp/daily/english/
http://www.nhk.or.jp/daily/english/asx/21_200k.asx (journaalitem)

Het is gebeurd. Bye bye!

Het is nu enkel wachten op de overschakeling van Universal en Paramount.

Nu ook wal mart, best Buy en alle andere grote amerikaanse retailers stuk voor stuk hd-dvd laten vallen kun je nu echt het hoofdstuk format war afsluiten!

Wal mart, best buy en een paar andere grote outlets kun je vergelijken met de MM hier maar dan nog veel groter.

Nu dan toch helemaal echt einde verhaal!!!

Reuters is een van de meest gerespecteerde nieuwsdiensten ter wereld dus als zij met dit verhaal komen kun je er wel zeker vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk zo is!

Mark van L.
16-02-2008, 14:29
TOKYO (Reuters) - Toshiba Corp is planning to stop production of equipment compatible with the HD DVD format for high-definition video, allowing the competing Blu-Ray camp a free run, public broadcaster NHK reported on Saturday.

Toshiba is expected to suffer losses amounting to tens of billions of yen (hundreds of millions of dollars) to scrap production of HD DVD players and recorders and other steps to exit the business, Japan's NHK said on its website.

No one at Toshiba could be reached for comment.

The format war between the Toshiba-backed HD DVD and Sony Corp's Blu-Ray, often compared to the Betamax-VHS battle in the 1980s, has slowed the development of what is expected to be a multibillion dollar high-definition DVD industry.

Toshiba was dealt a blow on Friday when Wal-Mart Stores Inc said it would abandon the HD DVD format, becoming the latest in a series of top retailers and movie studios to rally behind Blu-ray technology for high definition DVDs.

Toshiba plans to continue selling HD DVD equipment at stores for the time being but will not put resources into developing new devices, NHK said.

Trat
16-02-2008, 15:57
TOKYO (Reuters) - Toshiba Corp is planning to stop production of equipment compatible with the HD DVD format for high-definition video, allowing the competing Blu-Ray camp a free run, public broadcaster NHK reported on Saturday.

Toshiba is expected to suffer losses amounting to tens of billions of yen (hundreds of millions of dollars) to scrap production of HD DVD players and recorders and other steps to exit the business, Japan's NHK said on its website.

No one at Toshiba could be reached for comment.

The format war between the Toshiba-backed HD DVD and Sony Corp's Blu-Ray, often compared to the Betamax-VHS battle in the 1980s, has slowed the development of what is expected to be a multibillion dollar high-definition DVD industry.

Toshiba was dealt a blow on Friday when Wal-Mart Stores Inc said it would abandon the HD DVD format, becoming the latest in a series of top retailers and movie studios to rally behind Blu-ray technology for high definition DVDs.

Toshiba plans to continue selling HD DVD equipment at stores for the time being but will not put resources into developing new devices, NHK said.
Er was iemand die altijd mailde met Toshiba? Nu is het weer een goed moment...

hstadman
16-02-2008, 16:05
Er was iemand die altijd mailde met Toshiba? Nu is het weer een goed moment...


:lol:Als ze al reuters nog niet volledig inlichten zullen ze iemand die een mailtje stuurt vast wel alle ins en outs vertellen!:lol:

hstadman
16-02-2008, 16:19
Echt wel zielig zo'n reply. "GE" mag bij ons officieel gezegd worden. Ik vind het als Belg erg storend dat GIJ hierover een probleem maakt.

Voor de rest ben ik heel blij met mijn top hd dvd speler. Of mensen hem nu medion achtig vinden, hij komt kwalitatief overeen met een blu-ray speler van 1500 euro. Als ik voor dezelfde prijs een blu-ray speler vind, zal ik die zeker aanschaffen, waar ik dan ook even blij mee zal zijn.
Ook al staat toshiba op punt hun hd dvd formaat op te geven, ze leveren nog steeds heel goede support. Deze week nog een nieuwe update gehad.

Hij vergeet erbij te vertellen dat elke nederlandse provincie zijn eigen dialect heeft. Zo kan een oplettende Nederlander meteen horen of je uit noord-holland, limburg, friesland, drenthe of groningen komt. Zoals Albert ook al zij; ik vind het zuiderburen taaltje plezant.

Je posts zijn prima te lezen!

SuperDre
16-02-2008, 17:08
achja, deze slag heeft toshiba verloren.. (bij dvd waren het sony & philips die hun formaat aan de kant zette (op de speciale coating na) en met het formaat van toshiba akkoord gingen (maar dat was dus nog voor de publieke release van dvd))

Roi
16-02-2008, 17:49
Schijnt op het Japanse nieuws bevestigt te zijn.

Trat
16-02-2008, 17:52
Schijnt op het Japanse nieuws bevestigt te zijn.
Als dat zo is, is dit het einde. De oorlog is voorbij. Iedereen die dat dan nog niet wil begrijpen... tja...

.:Quadran:.
16-02-2008, 18:08
Eerste Toshiba blu ray speler: september 2008.
Staat op verschillende Amerikaanse sites, waarvan ik de link ben kwijtgespeeld.

Tegen de kerstperiode waarschijnlijk ...
Laten we hopen dat de eerste Universal & Paramount blu rays niet te lang op zich laten wachten. Mijn verlanglijstje is al zo goed als opgesteld :)

Richard B.
16-02-2008, 18:14
Eerste Toshiba blu ray speler: september 2008.
Staat op verschillende Amerikaanse sites, waarvan ik de link ben kwijtgespeeld.

Toshiba heeft het gerucht nog niet eens bevestigd dat ze uit HD DVD stappen. :lol:

Zelfs als het bericht van NHK waar is dan kan het nog wel een paar maanden duren voordat het bevestigd wordt. Dat Universal en Paramount eerst overstappen lijkt me waarschijnlijker.

DVDProfilersFilmgek
16-02-2008, 18:17
Schijnt op het Japanse nieuws bevestigt te zijn.

Klopt:cry:

Het systeem is officieel dood. Jammer, maar ik kan gelukkig nog wel een aantal jaren m'n HD DVD's schijfjes kijken.

Misschien kan ik nu nog wat leuke titels voor weinig in de wacht slepen;)

Nu maar hopen dat het Blu Ray kamp een beetje slim blijft, anders hebben we zo helemaal geen HD formaat meer, de massa heeft het nog steeds niet. En van mij mogen de BD titels ook wel wat goedkoper gaan worden, metname de nieuwe releases, de oude titels heb ik al op DVD.

DVDProfilersFilmgek
16-02-2008, 18:25
Toshiba heeft het gerucht nog niet eens bevestigd dat ze uit HD DVD stappen. :lol:

Zelfs als het bericht van NHK waar is dan kan het nog wel een paar maanden duren voordat het bevestigd wordt. Dat Universal en Paramount eerst overstappen lijkt me waarschijnlijker.

Helaas was het op de Japanse TV, heb de beelden gezien. Toshiba zal gaan stoppen met het produceren van HD DVD spelers, niet direct maar wel in de nabije toekomst.

Als je nog wat schijfjes voor je speler(s) wilt, dan zou ik er nu nog een paar kopen. Als ik wat leuke titels tegenkom, dan neem ik ze wel als de prijs leuk is;)

Ik ben niet iemand die zijn oude formaat verkoopt om dat er een nieuwer beter formaat is, mijn verzameling DVD's blijft nog steeds hard groeien en een paar HD DVD's lust ik ook nog wel. Met BD schijven heb ik geen haast, die zullen wel blijven komen voorlopig.

Richard B.
16-02-2008, 18:35
Helaas was het op de Japanse TV, heb de beelden gezien. Toshiba zal gaan stoppen met het produceren van HD DVD spelers, niet direct maar wel in de nabije toekomst.
Ik heb die beelden ook gezien. En alhoewel het wel het begin van het einde zal zijn is het nog steeds geen officiele bevestiging van Toshiba. Geruchten over Toshiba die al een Blu-ray speler in de planning heeft staan lijken me dus een beetje erg voorbarig.

Maar zoals ik al zei: goed zijn deze geruchten het niet. Na de Warner-aankondiging heeft Blu-ray het momentum mee en zit HD DVD in een niet te keren gang naar beneden. :neutral:

rogue
16-02-2008, 18:49
Eerste Toshiba blu ray speler: september 2008.
Staat op verschillende Amerikaanse sites, waarvan ik de link ben kwijtgespeeld.

Tegen de kerstperiode waarschijnlijk ...
Laten we hopen dat de eerste Universal & Paramount blu rays niet te lang op zich laten wachten. Mijn verlanglijstje is al zo goed als opgesteld :)
Dit heb je ook op dvdforum geplaatst, en ook daar heb ik je gevraagd op welke site(s) dan. Je zegt namelijk zelfs verschillende sites.
Ik kan het niet vinden, en als het echt was, dan zou het groot nieuws zijn, en dus makkelijk te vinden zijn.
Of heb je het zelf verzonnen :wink: .........

DVDProfilersFilmgek
16-02-2008, 19:07
Ik heb die beelden ook gezien. En alhoewel het wel het begin van het einde zal zijn is het nog steeds geen officiele bevestiging van Toshiba. Geruchten over Toshiba die al een Blu-ray speler in de planning heeft staan lijken me dus een beetje erg voorbarig.

Maar zoals ik al zei: goed zijn deze geruchten het niet. Na de Warner-aankondiging heeft Blu-ray het momentum mee en zit HD DVD in een niet te keren gang naar beneden. :neutral:

Dat gerucht dat ze BD spelers gaan maken ken ik niet, en misschien dat ze wel zo'n ik lust alles sl.tje gaan maken;) , mij maakt het niet uit, ik zal bijvoorbeeld van bepaalde merken geen DVD speler(heb een pest hekel aan merken die je niet zelf even makkelijk met de bijgeleverde AB regiovrij kan maken:roll: ) kopen en van bepaalde merken ook geen BD (ach de PS3 zal het toch ook nog wel even blijven doen, de Oppo doet het meeste werk) , met HD was het niet zo moeilijk;)

Wees niet verdrietig, en doe als ik, maak er het beste van en blijf als je ook het andere formaat hebt, gewoon genieten van beide, ik doe dat gewoon wel.... dood of niet, bij mij leeft het gewoon beide:bier:

.:Quadran:.
16-02-2008, 19:08
Nee is geen verzinseltje ...

Hier wordt het ook al aangekondigt:
http://1080living.com/modules.php?name=News&file=article&sid=30

Richard B.
16-02-2008, 19:12
Nee is geen verzinseltje ...

Hier wordt het ook al aangekondigt:
http://1080living.com/modules.php?name=News&file=article&sid=30
Da's geen aankondiging. Da's weer een gerucht. :roll:

Trat
16-02-2008, 19:15
Wees niet verdrietig, en doe als ik, maak er het beste van en blijf als je ook het andere formaat hebt, gewoon genieten van beide, ik doe dat gewoon wel.... dood of niet, bij mij leeft het gewoon beide:bier:
Maar er zal weinig nieuws bijkomen bij HD-DVD... Er zijn zelfs nu al geruchten dat de Donkere Knicht niet uit gaat komen op HD-DVD. Dat was nog wel een titel waarbij de HD-DVD fans: "poe poe", en "Er zit een comeback aan te komen, wacht maar!", zeiden...

Richard B.
16-02-2008, 19:19
Maar er zal weinig nieuws bijkomen bij HD-DVD...

Vergelijk het met consoles: die "stoppen" op een gegeven moment ook, maar je kunt daarna nog wel gewoon alle spellen die je er voor hebt spelen. Als je een collectie HD DVD's hebt die groot genoeg is dan kun je daar gewoon van blijven genieten.

Trat
16-02-2008, 19:28
Vergelijk het met consoles: die "stoppen" op een gegeven moment ook, maar je kunt daarna nog wel gewoon alle spellen die je er voor hebt spelen. Als je een collectie HD DVD's hebt die groot genoeg is dan kun je daar gewoon van blijven genieten.
Maar dat ontken ik toch ook niet. Ik snap niet waarom je dit tot in den treur wilt blijven herhalen. Het is voor HD-DVD voorbij, maar niemand komt morgen je speler en films ophalen, dat snap ik ook wel. Echter, het komt nooit meer goed met HD-DVD.

TJ Weissel
16-02-2008, 19:33
Vergelijk het met consoles: die "stoppen" op een gegeven moment ook, maar je kunt daarna nog wel gewoon alle spellen die je er voor hebt spelen. Als je een collectie HD DVD's hebt die groot genoeg is dan kun je daar gewoon van blijven genieten.

Jij snapt het.. niets aan de hand dus! :bier:

Richard B.
16-02-2008, 19:41
Maar dat ontken ik toch ook niet. Ik snap niet waarom je dit tot in den treur wilt blijven herhalen.
Nou moet je ophouden zeg.. Je herhaalt jezelf juist met al die eindeloze "HD DVD is dood" postings. En dit is volgens mij de eerste keer dat ik post dat je je HD DVD gewoon kunt blijven gebruiken als het formaat wegvalt.


Het is voor HD-DVD voorbij, maar niemand komt morgen je speler en films ophalen, dat snap ik ook wel. Echter, het komt nooit meer goed met HD-DVD.
Hoe wil je dat ik hier op reageer? Moet ik gaan janken ofzo? :lol:

s1nsane
16-02-2008, 19:56
Laat die goedkope HD-DVD's maar komen, heb nog een heel lijstjes met films die ik graag wil hebben (6)

DVDProfilersFilmgek
16-02-2008, 19:57
Jij snapt het.. niets aan de hand dus! :bier:

Wij snappen het:grin:

DVDProfilersFilmgek
16-02-2008, 19:58
Laat die goedkope HD-DVD's maar komen, heb nog een heel lijstjes met films die ik graag wil hebben (6)

Me too, dubbele kunnen we misschien onderling wel leuk ruilen... ze bederven toch niet;)

Frank Gozeling
16-02-2008, 20:08
Nou moet je ophouden zeg.. Je herhaalt jezelf juist met al die eindeloze "HD DVD is dood" postings. En dit is volgens mij de eerste keer dat ik post dat je je HD DVD gewoon kunt blijven gebruiken als het formaat wegvalt.


Hoe wil je dat ik hier op reageer? Moet ik gaan janken ofzo? :lol:

Ach Trat ik leef met je mee. R.B kan het nu eenmaal moeilijk verkroppen dat HD-DVD finito is. Zijn reactie is als: We hebben de wedstrijd met 5-0 verloren, maar onze voetbalschoenveters zaten tenminste goed en daar gaat het om. :grin:

DVDProfilersFilmgek
16-02-2008, 20:10
Nou moet je ophouden zeg.. Je herhaalt jezelf juist met al die eindeloze "HD DVD is dood" postings. En dit is volgens mij de eerste keer dat ik post dat je je HD DVD gewoon kunt blijven gebruiken als het formaat wegvalt.


Hoe wil je dat ik hier op reageer? Moet ik gaan janken ofzo? :lol:

Alleen maar gaan huilen om die vogel zijn posts, krijg er ook tranen van in mijn ogen, 600x hetzelfde HD DVD is dood, HD DVD moet je niet kopen, als je nu nog HD DVD koopt dan .... begrijp je nu nog niet dat HD DVD dood is enz enz.... je zou bijna wensen dat ie zelf ook .... gaat, maar nee zo erg zijn we nu ook weer niet.:roll:

Er is een verzoek om die vogel niet meer te Quoten binnengekomen, kan wel begrijpen waarom..... :mrgreen:

Richard B.
16-02-2008, 20:15
Ach Trat ik leef met je mee. R.B kan het nu eenmaal moeilijk verkroppen dat HD-DVD finito is. Zijn reactie is als: We hebben de wedstrijd met 5-0 verloren, maar onze voetbalschoenveters zaten tenminste goed en daar gaat het om. :grin:
Over goedkope reacties gesproken zeg. Misschien zou ik bitter moeten zijn maar het lijkt er eerder op dat jij het bent. Waarom? :roll:

Frank Gozeling
16-02-2008, 20:15
Alleen maar gaan huilen om die vogel zijn posts, krijg er ook tranen van in mijn ogen, 600x hetzelfde HD DVD is dood, HD DVD moet je niet kopen, als je nu nog HD DVD koopt dan .... begrijp je nu nog niet dat HD DVD dood is enz enz.... je zou bijna wensen dat ie zelf ook .... gaat, maar nee zo erg zijn we nu ook weer niet.:roll:

Er is een verzoek om die vogel niet meer te Quoten binnengekomen, kan wel begrijpen waarom..... :mrgreen:

Ok. Boodschap is duidelijk. Boycotten die B. en 'm een lege HD-DVD hoes sturen.(6), als spreekwoordelijke laatste HD-DVD.

Richard B.
16-02-2008, 20:18
Ok. Boodschap is duidelijk. Boycotten die B. en 'm een lege HD-DVD hoes sturen.(6), als spreekwoordelijke laatste HD-DVD.
Volgens mij heb je DVDProfilersFilmgek's posting niet helemaal begrepen.

TJ Weissel
16-02-2008, 20:44
Ach gelukkig zijn er ook nog liefhebbers van de HD-DVD :D

En inderdaad, zolang iets van 40 van mijn HiDef titels nog geeneens op Blu-ray zijn verschenen zie ik niet in wat ik erop achteruit ga of ben gegaan?, alles blijft afspeelbaar en ik geniet nu al ruim 'n jaar van de mooiste films en zal er voorlopig nog gewoon van kunnen genieten met 2 HD DVD spelers en 'n 360 HD DVD add-on in huis

En het feit dat er zeer veel interresante titels zeer gunstig geprijst zijn de laatste tijd is natuurlijk alleen maar mooi meegenomen!

Ps. denk ik dat HD DVD gewoon stug door blijft bikkelen op 'n kleinere schaal welliswaar, zoals de SACD.

kurtos
16-02-2008, 20:54
Ik heb vorige week pas de Xe1 gekocht en heb er nog geen moment spijt van gehad! De beelden die deze op mijn lcd laat zien zijn gewoon super mooi! Voor blu ray heb ik de ps3,ik heb nog niet zoveel films op HD-DVD maar hoop dat de toekomst dan maar hybride spelers brengt want hoop deze HD DVD schijfjes later nog kunnen af te spelen als mijn Xe1 het begeeft! Mischien dat toshiba wel een hybride speler later op de markt zal brengen.

TJ Weissel
16-02-2008, 20:58
...Mischien dat toshiba wel een hybride speler later op de markt zal brengen.

(y)

Pieter Kleine
16-02-2008, 23:00
Ik heb vorige week pas de Xe1 gekocht en heb er nog geen moment spijt van gehad! De beelden die deze op mijn lcd laat zien zijn gewoon super mooi!


Heb deze ook paar weken geleden gekocht. Met de optie contourversterking worden dvds heel goed weergegeven. En de audiokwaliteit van de speler is ook heel goed.

Pieter Kleine
16-02-2008, 23:09
areadvd.de meldt inmiddels dat een Toshiba vertegenwoordiger tegenover Reuter verklaard heeft dat men inderdaad stopt met hd-dvd. Er volgt binnenkort een officieel persbericht.

Na deze mededeling zullen Universal en Paramount ook wel om moeten.

The Gr8oNe
16-02-2008, 23:36
areadvd.de meldt inmiddels dat een Toshiba vertegenwoordiger tegenover Reuter verklaard heeft dat men inderdaad stopt met hd-dvd.


TOKYO (Reuters) - Toshiba Corp (6502.T: Quote, Profile, Research) is planning to give up on its HD DVD format for high-definition video, conceding defeat to the competing Blu-Ray technology backed by Sony Corp (6758.T: Quote, Profile, Research), a company source said on Saturday.

Japanese public broadcaster NHK had earlier reported that Toshiba would suffer losses in the tens of billions of yen (hundreds of millions of dollars) as it scrapped production of HD DVD players and recorders and took other steps to exit the business.

The company source told Reuters that Toshiba was in the final stages of planning to exit the HD DVD business and that an official decision would be made soon.

(Reporting by Mayumi Negishi, Kentaro Hamada and Nathan Layne, editing by Mike Peacock)

Lorre
16-02-2008, 23:51
Het zat er aan te komen. Ik herkoop mijn reeds aangeschafte HD-DVD's toch niet hernieuw. Harry Potter 3-5 hou ik mooi op HD-DVD omdat 4 & 5 daar een exclusieve In-movie experience hebben. De enige die ik me zal heraanschaffen zal de Batman Begins gift box zijn. Die mag ik toch niet missen op BR!

Edwin V
17-02-2008, 07:15
Kunnen we ons eindelijk gaan richten op de toekomst. Beschikbaarheid van meer films, prijsdaling en stijgende verkoop. Ik wil graag high definition kopen, niet downloaden, dus kom nu maar op met die blu-rays!

Het zou wel mooi zijn als Toshiba rekening houdt met de HD DVD bezitters en in de toekomst hybride spelers gaat maken. Het lijkt me toch niet zoveel meer kosten, technisch gezien.

Nu eens zien of veel PS3 bezitters inderdaad blu-ray discs gaan kopen. Vorig jaar in Nederland maar 60.000 blu ray discs verkocht. Hoeveel PS3's waren er verkocht in Nederland in 2007?

Trat
17-02-2008, 09:05
Nu eens zien of veel PS3 bezitters inderdaad blu-ray discs gaan kopen. Vorig jaar in Nederland maar 60.000 blu ray discs verkocht. Hoeveel PS3's waren er verkocht in Nederland in 2007?
Een flink stuk meer dan de 60.000. Ik denk dat er wat met de stukprijs moet gebeuren wil de hardcore gamer (meer) interesse krijgen in BD films...

Martin van Tuijl
17-02-2008, 09:37
Een flink stuk meer dan de 60.000. Ik denk dat er wat met de stukprijs moet gebeuren wil de hardcore gamer (meer) interesse krijgen in BD films...Gamen en film kijken zijn toch 2 totaal verschillende dingen? Wat dat betreft is het veel interesanter om te weten hoeveel mensen een Playstation hebben gekocht voor het kijken van film als belangrijkste reden. Dat aantal zal beduidend lager liggen. Het is al eerder gezegd, de HD strijd mag dan gestreden zijn, het zal nog een behoorlijke tijd kosten voordat mensen hun DVD's naar de herten brengen. Ik denk dat daar pas echt een beetje schot in komt als er ook betaalbare BR recorders op de markt komen...

Trat
17-02-2008, 09:40
Gamen en film kijken zijn toch 2 totaal verschillende dingen? Wat dat betreft is het veel interesanter om te weten hoeveel mensen een Playstation hebben gekocht voor het kijken van film als belangrijkste reden. Dat aantal zal beduidend lager liggen. Het is al eerder gezegd, de HD strijd mag dan gestreden zijn, het zal nog een behoorlijke tijd kosten voordat mensen hun DVD's naar de herten brengen. Ik denk dat daar pas echt een beetje schot in komt als er ook betaalbare BR recorders op de markt komen...
Ik denk dat het interessanter is om te kijken naar hoeveel mensen een PS3 gekocht hebben en er géén films op kijken. Ik val in de groep: gamen en films kijken, dus films koop ik ook. Val je in de groep, "alleen gamen" dan koop je ook geen BDs.

Frenkel
17-02-2008, 09:57
Vorig jaar in Nederland maar 60.000 blu ray discs verkocht. Hoeveel PS3's waren er verkocht in Nederland in 2007?

In heel Europa waren dat er 3,5 miljoen, en gezien NL ongeveer 3,5 % van de Europeese bevolking uit maakt schat ik het aantal hier op ongeveer 120.000

Als we nu één jaar terug gaan kijken zien we echter dat BD hier, vrijwel niet betaalbaar/verkrijgbaar was.
In Februari 2007 moesten we het enkel doen met een speler van Samsung en Panasonic waarvoor beide tegen de 1500 Euro moest worden neergelegd.
Pas eind Maart kwam de PS3 op de markt, en tegen de zomer de eerste Stand Alone spelers van Sony en Pioneer, ook nog eens tegen een pittige prijs.

Inmiddels zijn de prijzen van zowel de PS3 als Stand Alone spelers gezakt tot 400 Euro, en hebben ook Sharp en Philips een speler in hun assortiment.
Er zijn vorig jaar danwel maar 60.000 BD discs verkocht, maar waarschijnlijk zal meer dan 90% daarvan in de tweeede helft van 2007 zijn aangeschaft.
In November werd de 1 miljoen mijnpaal bereikt kwa verkochte BD discs in Europa.
Inmiddels zitten we, 3 maanden later, al op 2,3 Miljoen.

Richard B.
17-02-2008, 10:03
areadvd.de meldt inmiddels dat een Toshiba vertegenwoordiger tegenover Reuter verklaard heeft dat men inderdaad stopt met hd-dvd. Er volgt binnenkort een officieel persbericht.
Da's hetzelfde gerucht dat NHK ook melde. Die had het namelijk ook over "company sources".

Trat
17-02-2008, 10:07
In November werd de 1 miljoen mijnpaal bereikt kwa verkochte BD discs in Europa.
Inmiddels zitten we, 3 maanden later, al op 2,3 Miljoen.
Das meer dan een verdubbeling in 3 maanden. Netjes.

Ik denk ook echt dat het falen van HD-DVD mensen / kinderen meer naar de PS3 zullen trekken. Immers, ze willen niet uitgelachen worden in de buurt omdat ze een 360 met HD-DVD addon hebben gekocht...

Frenkel
17-02-2008, 10:08
Ik denk dat daar pas echt een beetje schot in komt als er ook betaalbare BR recorders op de markt komen...

Is aleen de vraag wat we hier met een BD recorder moeten.
Programmas opnemen van die enkele HD zender die we hier in NL beschikbaar hebben.
Zelf in de VS zijn er nog geen BD recorders verkrijgbaar....aleen in Japan verkopen ze BD recorders, omdat HD uitzendingen daar zowat standaard zijn geworden.

Richard B.
17-02-2008, 10:16
Ik denk ook echt dat het falen van HD-DVD mensen / kinderen meer naar de PS3 zullen trekken. Immers, ze willen niet uitgelachen worden in de buurt omdat ze een 360 met HD-DVD addon hebben gekocht...
Trat: jij gaat in m'n negeer-lijst. Je leert het gewoon nooit. :roll:

chev
17-02-2008, 10:17
Een flink stuk meer dan de 60.000. Ik denk dat er wat met de stukprijs moet gebeuren wil de hardcore gamer (meer) interesse krijgen in BD films...


Dan zijn er eigenlijk al meer dan 60.000 bd over de toonbank gegaan want iedereen heeft bijna die james bond gratis erbij gekregen.
VOlgens mij hebben ook de meeste ps3 eigenaren meer dan 1 bd.
Ik heb er zelf nu tegen de 50 stuks en verwacht er in 2008 zeker een 70 meer aan te schaffen.

Voor mij is blu ray altijd de bovenliggende partij geweest met als enigste en belangrijkste pluspunt dat je er veel meer op kwijt kan.

Trat
17-02-2008, 10:50
Trat: jij gaat in m'n negeer-lijst. Je leert het gewoon nooit. :roll:
LOL, wat nou weer???

Trat
17-02-2008, 10:51
Dan zijn er eigenlijk al meer dan 60.000 bd over de toonbank gegaan want iedereen heeft bijna die james bond gratis erbij gekregen.
VOlgens mij hebben ook de meeste ps3 eigenaren meer dan 1 bd.
Ik heb er zelf nu tegen de 50 stuks en verwacht er in 2008 zeker een 70 meer aan te schaffen.

Voor mij is blu ray altijd de bovenliggende partij geweest met als enigste en belangrijkste pluspunt dat je er veel meer op kwijt kan.
Hoe kreeg je die James Bond dan? Zou er nog een waardebon in de doos van mijn 40GB hebben gezeten?

Billy Gates
17-02-2008, 10:53
Trat: jij gaat in m'n negeer-lijst. Je leert het gewoon nooit. :roll:

Die knul moeten ze eens naar Afghanistan sturen met zo'n volhardendheid.
Dat noemen ze een oorlog, NIET HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray

Komt ie eens als een echte kerel terug (6)

Wedden dat ie nu weer over eten/uiterlijk of m'n site die ie zo waardeloos vindt begint :mrgreen:

BG

chev
17-02-2008, 10:53
Weet niet of het voor de 40 gig versies ook was, maar bij de 60 gig kreeg je na aanmelden op psn de bd gratis thuisgestuurd.

Trat
17-02-2008, 11:01
Die knul moeten ze eens naar Afghanistan sturen met zo'n volhardendheid.
Dat noemen ze een oorlog, NIET HD DVD losing the High-Def War vs Blu Ray

Komt ie eens als een echte kerel terug (6)

Wedden dat ie nu weer over eten/uiterlijk of m'n site die ie zo waardeloos vindt begint :mrgreen:

BG
Eey Bill, waarom zou ik over eten/uiterlijk beginnen als we het over Toshiba en het laten vallen van HD-DVD horen te hebben in dit topic? Je site doet er hier toch ook niet aan toe?

Ik ben trouwens al in Afghanistan geweest, wat een klote land. En vent wordt je er niet van, tenzij je denkt dat pleuris en klamme reetschurft je mans maken. Gewoon geen prikjes van te voren nemen dan ;-)

Anyway, back OT: wie denkt dat Toshiba net zolang als Sony haar gefaalde product gaat ondersteunen? De laatste BetaMax werd in 2002 verkocht.

P.S. Bill, klik ik op de (hyper)link naar je DVD collectie, krijg ik meteen de film: "10 Things I Hate About You" rechts in beeld. Dat deed je expres!!!! lol ;-0

Trat
17-02-2008, 11:04
Weet niet of het voor de 40 gig versies ook was, maar bij de 60 gig kreeg je na aanmelden op psn de bd gratis thuisgestuurd.
Volgens mij was dat niet bij de 40GB dan. Waar heb je je moeten aanmelden? Of bedoel je PS3 registreren via PSN? Dat had ik gedaan...

chev
17-02-2008, 11:10
Volgens mij was dat niet bij de 40GB dan. Waar heb je je moeten aanmelden? Of bedoel je PS3 registreren via PSN? Dat had ik gedaan...


Ja het registreren via psn.
Dan kreeg je die dingen toegestuurd totdat de voorraad op was.

rogue
17-02-2008, 11:17
Trat: jij gaat in m'n negeer-lijst. Je leert het gewoon nooit. :roll:
Kijk, dat heb ik ook gedaan, en ik heb nog geen moment spijt. En ik heb niet eens een HD-DVD speler....maar mijn irritatieniveau had een bepaald punt bereikt.

Trat
17-02-2008, 11:20
Ja het registreren via psn.
Dan kreeg je die dingen toegestuurd totdat de voorraad op was.
Dat klopt ja, ik bedenk me ook dat ik m'n PS3 daarom nog niet had geregistreerd. Wilde wachten op een nieuwe actie want die Bond film was toch op...

TheGodfather
17-02-2008, 11:20
HD DVD biz fading fast (http://www.variety.com/article/VR1117981049.html?categoryid=1009&cs=1&nid=2562)

Hier een klein stukje waarin het idd. staat dat Toshiba hd-dvd gaat laten vallen. Net als Wal-mart en Best Buy

Billy Gates
17-02-2008, 11:30
P.S. Bill, klik ik op de (hyper)link naar je DVD collectie, krijg ik meteen de film: "10 Things I Hate About You" rechts in beeld. Dat deed je expres!!!! lol ;-0

Kijk, dit is WEL leuk :bier: Maar je weet precies wanneer je provocerend bezig bent.

Houdt het leuk voor een ieder, Ik koop dit jaar ook een Blu-Ray erbij, dan spreken we een keer af om een filmpje te kijken, maak ik van te voren nog wel een paar foto's van "my humble HT" (y)

Trat
17-02-2008, 11:34
HD DVD biz fading fast (http://www.variety.com/article/VR1117981049.html?categoryid=1009&cs=1&nid=2562)

Hier een klein stukje waarin het idd. staat dat Toshiba hd-dvd gaat laten vallen. Net als Wal-mart en Best Buy
Schijnt dat veel bedrijven het zinkende schip in de week na / rond Warner's besluit al hebben verlaten, las ik net op engadgetHD. Tja, als je jongens als Wal-mart niet achter je hebt (met inkoopkracht zo groot dat ze speciaal goedkope spelers voor hen maken) wordt het lastig...

DVDProfilersFilmgek
17-02-2008, 11:37
Dan zijn er eigenlijk al meer dan 60.000 bd over de toonbank gegaan want iedereen heeft bijna die james bond gratis erbij gekregen.
VOlgens mij hebben ook de meeste ps3 eigenaren meer dan 1 bd.
Ik heb er zelf nu tegen de 50 stuks en verwacht er in 2008 zeker een 70 meer aan te schaffen.

Voor mij is blu ray altijd de bovenliggende partij geweest met als enigste en belangrijkste pluspunt dat je er veel meer op kwijt kan.

PS3 alleen gekocht om BD DVD's mee te kunnen afspelen en de andere leuke mogelijkheden om HD content mee af te spelen. Heb maar een beperkt aantal schijfjes, nog te duur.

Geen reden om aan te schaffen was de grotere opslagcapaciteit, in het begin kwamen er enkel 1 laags schijven uit omdat men niet in staat was dubbellaags schijven te maken. Dan nog 1 nadeel, multi regio's. Nog een nadeel, systeem nog niet op specs, oudere spelers niet upcradeble.

Er zullen misschien een paar DB schijven door mij gekocht worden, maar dan moeten ze wel heel prijsgunstig zijn ten opzichte van mijn DVD's.... en die koop ik heel voordelig, gewoon door even te wachten tot het goedkoper wordt.

Bedenk wel dat het mogelijk is om op een bestand van 8GB een schitterende kwaliteit te bereiken is in HD kwaliteit. Ik zal nog wel een aantal HD DVD schijven kopen, daar ik denk dat mijn HD DVD spelers nog wel een tijdje mee zullen gaan en stiekem hoop dat er mensen zijn die hun HD DVD's voor weinig weg doen, geduld is een schone zaak:wink:

Trat
17-02-2008, 11:39
Kijk, dit is WEL leuk :bier: Maar je weet precies wanneer je provocerend bezig bent.
Jij kan ook tegen een stootje, dat zag ik meteen... (6) Dus daar komt ie dan: Waar was ik provocerend bezig net dan? In dat stukje over je moeder? Dat heb ik niet eens geschreven... :mrgreen:. Jij begint trouwens altijd over mijn ouders, maar die hebben niet eens een HDTV...


Houdt het leuk voor een ieder, Ik koop dit jaar ook een Blu-Ray erbij, dan spreken we een keer af om een filmpje te kijken,
Sorry, ik heb al een vriend...:p


maak ik van te voren nog wel een paar foto's van "my humble HT" (y)
Zeker doen!

Trat
17-02-2008, 11:47
Er zullen misschien een paar DB schijven door mij gekocht worden, maar dan moeten ze wel heel prijsgunstig zijn ten opzichte van mijn DVD's.... en die koop ik heel voordelig, gewoon door even te wachten tot het goedkoper wordt.
Tja, VHS films koop je ook nog steeds goedkoper dan DVDs... Ik denk dat DVDs tegenwoordig zo goedkoop zijn dat BDs hier niet tegenop kunnen: het is wel net een stapje vooruit. Ik denk dat dure BDs op het prijsniveau moeten komen van de gemiddelde, nieuwe DVD (rond de €20). Het zou beter zijn voor BD als de prijs van DVDs dan niet ook omlaag ging voor nieuwe titels...


Bedenk wel dat het mogelijk is om op een bestand van 8GB een schitterende kwaliteit te bereiken is in HD kwaliteit.
Maar voor echte kwaliteit is 1080p24 niet te vinden bij downloads. Ook heb je dan geen DTS-HD en niet iedereen gaat er mee aan de slag denk ik. Ik heb wat AVCHDs gedownload voor op mijn PS3: prima spul - klopt.


Ik zal nog wel een aantal HD DVD schijven kopen, daar ik denk dat mijn HD DVD spelers nog wel een tijdje mee zullen gaan en stiekem hoop dat er mensen zijn die hun HD DVD's voor weinig weg doen, geduld is een schone zaak:wink:
Je zult straks zeker wel goedkoop aan een goede speler kunnen komen. Er zijn al genoeg mensen die hun spul op marktplaats zetten. Films zal lastiger worden omdat ze na de opruiming niet meer aangevuld gaan worden, lijkt mij. Maar online zal dit probleem minder zijn.

TJ Weissel
17-02-2008, 14:09
Trat: jij gaat in m'n negeer-lijst. Je leert het gewoon nooit. :roll:

idem

Trat
17-02-2008, 14:12
Jammer...

Tiger0120
17-02-2008, 14:29
Aan alle lutsers die mij (quasi) negeren: You lose! LOL
.

SuperDre
17-02-2008, 16:42
Nu eens zien of veel PS3 bezitters inderdaad blu-ray discs gaan kopen. Vorig jaar in Nederland maar 60.000 blu ray discs verkocht. Hoeveel PS3's waren er verkocht in Nederland in 2007?

60.000 BD's met de huidige prijs? dan noem ik erg veel.. Als dvd's nu nog steeds ook 25-30 euro per film zou kosten dan was dvd ook lang niet zo populair.. Persoonlijk vindt ik 25-30 euro per film achterlijk duur, en dat ga ik niet voor 1 film betalen. dvd werd pas populair toen zowel de disks als de spelers goedkoop werden.. 1 ding die je ook in de gaten moet houden is dat mensen niet altijd kopen, maar ook huren, en ik kan me zeker indenken met de huidige diskprijzen dat mensen eerder zullen huren dan kopen.

Zodra de prijzen van BD's onder de 10 euro zakken (ik hoef niet perse de allernieuwste films meteen te hebben) ga ik ook beginnen, voor dvd is nu mijn grens 5 euro (met af en toe een uitschieter naar 8), en heb dan ook inmiddels meer dan 4000 koop dvd's..

Dus de grootste reden dat er in nederland nog niet zoveel BD's verkocht zijn heeft meer te maken met de prijs van de films.. Een beter beeld krijg je als je ook verhuur erbij pakt..

rogue
17-02-2008, 18:16
Een keer is genoeg.

Jeroen van K.
17-02-2008, 19:25
Ja, nu is het voorbij voor HDDVD. Blij dat er een winnaar is.

TJ Weissel
17-02-2008, 19:40
Ja, nu is het voorbij voor HDDVD. Blij dat er een winnaar is.

welkom terug Trat.

Tiger0120
17-02-2008, 19:41
welkom terug Trat.
bestaat er geen ip ban?

Edwin V
17-02-2008, 19:42
60.000 BD's met de huidige prijs? dan noem ik erg veel.. Van jou begrijp ik dat heel goed. Je hebt al meer blijk gegeven van een mening die door weinigen gedeeld wordt. ;)

60.000 is gewoon weinig. Helemaal als je beschouwt dat er het dubbele of driedubbele aan PS3's is verkocht. Veel import blijkbaar, of Toshiba had toch gelijk de PS3's niet mee te rekenen.:bier: ;)

Ik heb er alleen al 60 gekocht. En de FRS medewerker zei in december dat er iemand was die alles tegelijk kocht op blu-ray bij de FRS. Wel toevallig zijn dat twee 'veelkopers' in dezelfde stad wonen van 72500 inwoners. Ik denk ook niet dat Nederlanders die een stand alone speler hebben gekocht geen enkele blu-ray in Nederland hebben gekocht. Waarom niet namelijk. Als je een speler van over de 500 euro kan kopen is een blu-ray van 22 euro of zelfs 30 euro ook niet veel te duur.
Ik vraag me dan af hoeveel blu-ray bezitters er in Nederland uberhaupt zijn (behalve dan de gratis Casino Royale, die hoogstwaarschijnlijk niet is meegerekend bij de 60.000, ik ken al twee menden met een PS3 met alleen die blu-ray, hebben de PS3 gekocht voor de kinderen).

Als 't er dit jaar 600.000 worden in Nederland gaat 't de goede kant op. Ik zie dat niet als onmogelijk. Zeker niet als de studio's meer gaan releasen en promoten, wat men zou gaan doen, maar ik merk er nog steeds niks van.

TJ Weissel
17-02-2008, 19:42
bestaat er geen ip ban?

Die zijn natuurlijk zeer makkelijk te omzeilen.

Jeroen van K.
17-02-2008, 21:01
welkom terug Trat.
Hmmm, hier hetzelfde? Heb ik iets fout gedaan?

Reinbo
17-02-2008, 21:24
Hmmm, hier hetzelfde? Heb ik iets fout gedaan?

Nee hoor, je voegt alleen niets nieuws toe....:bier:

Jeroen van K.
17-02-2008, 21:30
Nee hoor, je voegt alleen niets nieuws toe....:bier:
Ow sorry. Maar ik zie allemaal mensen die niet helemaal doorhebben wat het inhoudt dat HDDVD dood is... Nou, stoor je niet aan mijn dan.

Ciao!

Richard B.
17-02-2008, 22:07
Ow sorry. Maar ik zie allemaal mensen die niet helemaal doorhebben wat het inhoudt dat HDDVD dood is... Nou, stoor je niet aan mijn dan.

Ciao!
Dude, zoek geestelijke bijstand ofzo. :roll:

Pieter Kleine
17-02-2008, 22:17
60.000 is gewoon weinig. Helemaal als je beschouwt dat er het dubbele of driedubbele aan PS3's is verkocht. Veel import blijkbaar, of Toshiba had toch gelijk de PS3's niet mee te rekenen


In dvdprofiler zijn momenteel zo'n 146 blu-ray's ingevoerd voor Nederland.

Dat zou betekenen dat omgerekend per titel zo'n 400 exemplaren verkocht zijn. Maar de verhoudingen zullen anders zijn, bekende titels zullen relatief meer verkopen.

De kans is vrij groot dat van bepaalde blu-ray titels vermoedelijk heel weinig exemplaren zijn verkocht, mogelijk in de rang 0 - 50.

Een extra indicatie is dat als eerder opgemerkt van de Nederlandse blu-ray POTC1 tot voor kort slechts 15 Nederlandse exemplaren geruild voor nieuwe exemplaren.

Voor hd-dvd geldt de volgende rekensom: 10.000 discs op 82 ingevoerd in dvdprofiler, dus 121 discs per titel. Dus ook hd-dvd doet het niet goed in Nederland.

Buiten beschouwing blijft natuurlijk de import.

Richard B.
17-02-2008, 22:26
Toen ik die cijfers over de verkopen van HDM in Nederland las bedacht ik me nog: mijn DVD-collectie (1300 stuks) zou in aantal al 13% van alle Nederlandse verkopen van HD DVD of 2% van alle Nederlandse BR-verkopen omvatten. Het feit dat die vergelijking te maken is laat al zien hoe miniem de Nederlandse HDM-verkopen zijn.

DVDProfilersFilmgek
17-02-2008, 22:40
Hmmm, hier hetzelfde? Heb ik iets fout gedaan?

Ja, je lijkt op die trat met zijn gezeur over hoe dood HD DVD wel niet is en dat iedereen die wel HD DVD heeft toch eigelijk wel een beetje dom is, iedereen had moeten wachten en dan hadden we wel geweten dat BD het helemaal is.Die eikel(trat) kwam zo'n beetje iedereen die een HD DVD speler heeft nu wel compleet de strot uit.


Ow sorry. Maar ik zie allemaal mensen die niet helemaal doorhebben wat het inhoudt dat HDDVD dood is... Nou, stoor je niet aan mijn dan.
Ciao!


Ja, doei en vaarwel

Jeroen van K.
17-02-2008, 23:35
Dude, zoek geestelijke bijstand ofzo. :roll:
Vind je dat normaal wat je tegen mij zegt met je zwarte kraal oogjes die uitstralen alsof je niet te vertrouwen bent? Pummel...

Jeroen van K.
17-02-2008, 23:38
Ja, je lijkt op die trat met zijn gezeur over hoe dood HD DVD wel niet is en dat iedereen die wel HD DVD heeft toch eigelijk wel een beetje dom is, iedereen had moeten wachten en dan hadden we wel geweten dat BD het helemaal is.Die eikel(trat) kwam zo'n beetje iedereen die een HD DVD speler heeft nu wel compleet de strot uit.
Is ook niet leuk om de hele tijd op je fout gewezen te worden... jullie zullen vast balen.


Ja, doei en vaarwel
Kan ook vriendelijk of niet? Gek staat wel in je naam, maar toch...

rogue
17-02-2008, 23:41
Vind je dat normaal wat je tegen mij zegt met je zwarte kraal oogjes die uitstralen alsof je niet te vertrouwen bent? Pummel...
He T. Rat, nog geen andere hobby gevonden?

SuperDre
18-02-2008, 00:09
In dvdprofiler zijn momenteel zo'n 146 blu-ray's ingevoerd voor Nederland.

dvdprofiler?


Een extra indicatie is dat als eerder opgemerkt van de Nederlandse blu-ray POTC1 tot voor kort slechts 15 Nederlandse exemplaren geruild voor nieuwe exemplaren.

Vreemd dat mensen toch zulke aannames kunnen maken. Hallo, hoeveel mensen denk je nu werkelijk dat er uberhaupt van die omruilactie wisten.. hell, ik moest zelfs eerst nog eens zoeken waar je het over had.. het gaat dus om een foutieve framing (net als indertijd met bv Back to the future trilogy, waarbij je ook een echte insider moest zijn om te weten dat er een mogelijkheid was tot omruilen, het is ook niet alsof al die bedrijven uberhaupt fatsoenlijke contactpunten hebben (goh, en waarom zou dat zijn)).. Ik denk dat je blij mag zijn dat er uberhaupt 15 mensen zijn geweest die hier dus wat van wisten, het is niet alsof er grote reclame campagnes zijn gehouden hierover.. Enuh, zeg nou eerlijk, de meeste mensen zouden zulke fouten gewoon niet eens opmerken.
Als je al blijkbaar genoeg mensen hebt die niet eens het verschil zien tussen HD en SD, of zelfs maar tussen een 4:3 letterbox versie of een echte anamorphic versie..

Pieter Kleine
18-02-2008, 06:29
www.dvdprofiler.com (http://www.dvdprofiler.com), een zeer goed softwareprogramma om jouw collectie bbij te houden. Zie ook de links bij diverse mensen hier op het forum.

Mijn aanname ovder POTC1 is er op gebaseerd dat o.a. dvd.nl een zeer groot lezerspubliek heeft. Dat op de voorpagina van deze site zelfs aandacht aan de framing-fout is besteed. Dat bovendien in dit forum een discussie gevoerd is en gevoerd wordt over de omruilactie. Dat op het Disney-forum ook uitgebreid aandacht aan de actie is besteed.

Een impliciete vooronderstelling van mijn aanname is dan dat kijkend naar het grote aantal lezers van deze dvd.nl, forum e.d. die kennis kunnen hebben van de omruilactie een getal van slechts 15 omgeruilde discs extreem laag is wat er op kan duiden dat deze disc heel slecht verkocht is in Nederland. Hier kan dan aan ten oorzaak liggen dat of blu-ray het slecht doet in Nederland of dat velen deze blu-ray in het buitenland gekocht hebben (wat nog steeds tot de conclusie leid dat blu-ray het in Nederland niet goed doet).

Een ander punt: in Europa zijn volgens de BDA tot voor kort 2.7 miljoen blu-ray's verkocht (bron areadvd.de). Daarvan zijn er slechts 60.000 in Nederland verkocht, een volgende indicatie dat blu-ray hier minder lijkt aan te slaan dan in de rest van Europa.

Dan nog een slotpunt: een volgende indicatie dat blu-ray het in Nederland nog niet goed doet is het feit dat blijkbaar Panasonic hun BD-50 (de eerste 2.0 speler?) niet in Nederland uitbrengen, aldus dvd.nl. Ook heeft een een inschatting van de potentie van de blu-ray markt in Nederland klaarblijkelijk gemaakt.

Dat blu-ray het nog niet goed doet ligt overigens niet aan mij, mijn collectie bevat inmiddels aardig wat Nederlandse blu-ray's.

Edwin V
18-02-2008, 07:06
Een extra indicatie is dat als eerder opgemerkt van de Nederlandse blu-ray POTC1 tot voor kort slechts 15 Nederlandse exemplaren geruild voor nieuwe exemplaren.Er zijn maar weinig die weten dat er iets fout is. Bij de FRS zei de mederwerker dit ook. Hij wist 't niet en er was ook nooit iemand teruggekomen met de disc om te klagen.
Ik denk dat POTC1 wel bij de bovenste helft hoort van verkochte blu-ray discs in Nederland.

Edwin V
18-02-2008, 07:14
Een ander punt: in Europa zijn volgens de BDA tot voor kort 2.7 miljoen blu-ray's verkocht (bron areadvd.de). Daarvan zijn er slechts 60.000 in Nederland verkocht, een volgende indicatie dat blu-ray hier minder lijkt aan te slaan dan in de rest van Europa.
Dat is ook een conclusie die meerdere nieuwssites trekken.
In Nederland zijn de DVD sales vorig jaar ook toegenomen, ook dat is tegen de internationale trend in.

Ergens gelezen dat de PS3 driekwart van de blu-ray spelers voor z'n rekening neemt. Ik denk niet of dat ook voor Nederland geldt want dan krijg je wel een rare berekening van verkochte discs per speler. 120.000 PS3's zou betekenen 40.000 stand alone spelers. Dat lijkt me veel, zeker als er maar 60.000 discs verkocht zijn, want wie koopt er nu een stand alone speler met maar 1 of 2 discs.
Er wordt dan blijkbaar relatief veel geimporteerd en dan denk ik uit amerika omdat de UK discs nou ook niet bepaald goedkoop zijn, kun je ze ook in Nederland voor krijgen (indien gereleased).

windoweyez
18-02-2008, 08:08
120.000 PS3's zou betekenen 40.000 stand alone spelers. Dat lijkt me veel, zeker als er maar 60.000 discs verkocht zijn, want wie koopt er nu een stand alone speler met maar 1 of 2 discs.
Er wordt dan blijkbaar relatief veel geimporteerd en dan denk ik uit amerika omdat de UK discs nou ook niet bepaald goedkoop zijn, kun je ze ook in Nederland voor krijgen (indien gereleased).

Daar zou ik aan willen toevoegen dat veel mensen hun Blu-rays ook via Marktplaats en de desbetreffende forums kopen en verkopen. In theorie kan een BD die èèn keer in een winkel is verkocht in een jaar tijd meerdere keren van eigenaar verwisselen. Volgens mij gebeurt dit wegens de hoge winkelprijzen relatief vaak.

De hoge winkelprijzen maken bijvoorbeeld ook dat veel mensen ze voornamelijk huren.
Dat kan ook vrij gemakkelijk, bij mijn videotheek hebben ze toch al wel tegen de 30 BD titels liggen. Ook recente.

*TIMMIE*
18-02-2008, 08:50
Stond op DVD Times. Niet het laatste nieuws, maar wilde ik jullie niet onthouden.

Japanese broadcaster NHK (http://www3.nhk.or.jp/news/2008/02/17/d20080216000104.html) has just announced Toshiba's intention to withdraw from the HD DVD format. NHK says that Toshiba's factory has already ceased production of HD DVD equipment, although it will still be available on sale for the time being. This is the final blow to the ailing format, which has been on a downward slide since being dropped by Warner Bros earlier this year.

The news has now been confirmed by Reuters (http://www.reuters.com/article/ousiv/idUSL1643184420080216):


"We have entered the final stage of planning to make our exit from the next generation DVD business," said the source, who asked not to be identified. He added that an official announcement could come as early as next week.This withdrawal will bring about the long-overdue conclusion of a single high definition disc format, and will mean "losses running to tens of billions of yen" for Toshiba. Unnamed officials from the company suggest poor marketing as the reason behind the format's demise.

SuperDre
18-02-2008, 09:02
www.dvdprofiler.com (http://www.dvdprofiler.com), een zeer goed softwareprogramma om jouw collectie bbij te houden. Zie ook de links bij diverse mensen hier op het forum.

Mijn aanname ovder POTC1 is er op gebaseerd dat o.a. dvd.nl een zeer groot lezerspubliek heeft. Dat op de voorpagina van deze site zelfs aandacht aan de framing-fout is besteed. Dat bovendien in dit forum een discussie gevoerd is en gevoerd wordt over de omruilactie. Dat op het Disney-forum ook uitgebreid aandacht aan de actie is besteed.

Een impliciete vooronderstelling van mijn aanname is dan dat kijkend naar het grote aantal lezers van deze dvd.nl, forum e.d. die kennis kunnen hebben van de omruilactie een getal van slechts 15 omgeruilde discs extreem laag is wat er op kan duiden dat deze disc heel slecht verkocht is in Nederland. Hier kan dan aan ten oorzaak liggen dat of blu-ray het slecht doet in Nederland of dat velen deze blu-ray in het buitenland gekocht hebben (wat nog steeds tot de conclusie leid dat blu-ray het in Nederland niet goed doet).

Nog steeds doe jij een verkeerde aanname, jij gaat er WEER vanuit dat veel mensen dvd.nl lezen, en disney-forum, weer zo 1tje die ik ook niet ken terwijl ik toch hier ook redelijk veel rondhang en toch redelijk op de hoogte ben van veel sites.. Ik ken genoeg mensen die ook nooit rondhangen op dvd.nl maar toch redelijk op de hoogte zijn van dvd's. Er zijn veel mensen hier, maar ga niet denken dat dat het gros van de mensen is, het is een verwaarloosbaar aantal op de groep van de 'algemene consument'. Jij en ik zijn misschien 'goed' op de hoogte van wat er zich allemaal een beetje afspeelt in dvdland, maar ik ben wel zo nuchter om me te bedenken dat de gemiddelde persoon dus niet zo op de hoogte is, en dat ik op het gebied van films geen 'algemene consument' ben.

*TIMMIE*
18-02-2008, 10:12
Toshiba officially mulls pulling HD DVD
Toshiba is reviewing whether or not it will continue the HD DVD format, the company said Monday morning in a public statement. The Japanese electronics firm neither confirmed nor denied claims by national broadcaster NHK that it would halt HD DVD production outright but has admitted that it is reconsidering its position on the HD movie disc standard. The comment is the first public acknowledgement by Toshiba that it may need to discontinue the format after a succession of key studio and retail losses.

Before Toshiba's statement, multiple claims by American publications and the Reuters news agency had suggested that Toshiba would retire its HD DVD efforts within weeks.

Doubts began to rise in earnest for HD DVD's future when Warner dropped HD DVD from its movie catalog at the start of January, explaining that it would phase out the format in favor of Blu-ray by June. This triggered a rash of moves by smaller studios and retailers who echoed Warner's position. The most damaging move since Warner's announcement was Wal-Mart's move to Blu-ray exclusivity, which effectively cut HD DVD from the largest movie sales outlet in the US.

While Toshiba is not the only firm involved in promoting HD DVD, it serves as the primary manufacturer of HD DVD hardware and would leave the format with virtually no distribution should it leave the market.


http://www.electronista.com/articles...s.hd.dvd.pull/ (http://www.electronista.com/articles/08/02/17/toshiba.mulls.hd.dvd.pull/)

Richard B.
18-02-2008, 10:17
Alhoewel het geen goed teken is, klinkt dit toch alweer een stuk minder dramatisch als de berichten van het afgelopen weekend. Kennelijk zoeken ze nog naar alternatieve toepassingen voor HD DVD.

ERIK KR
18-02-2008, 10:48
Alhoewel het geen goed teken is, klinkt dit toch alweer een stuk minder dramatisch als de berichten van het afgelopen weekend. Kennelijk zoeken ze nog naar alternatieve toepassingen voor HD DVD.

Die zijn er al in Japan : HDDVD recorders met HD . In Japan wordt er al veel meer in HD uitgezonden dan hier .

Richard B.
18-02-2008, 10:54
Die zijn er al in Japan : HDDVD recorders met HD . In Japan wordt er al veel meer in HD uitgezonden dan hier .
Waar ik nog wat hoop uit haal is het feit dat in China een rechtstreekse variant op HD DVD, genaamd CH DVD, aangewezen is als standaard voor HDM. Misschien dat HD DVD daarmee nog een wat langere levensduur gaat krijgen, ook als het hier in het westen de strijd met Blu-ray verliest.

Edwin V
18-02-2008, 10:57
Waar ik nog wat hoop uit haal is het feit dat in China een rechtstreekse variant op HD DVD, genaamd CH DVD, aangewezen is als standaard voor HDM. Misschien dat HD DVD daarmee nog een wat langere levensduur gaat krijgen, ook als het hier in het westen de strijd met Blu-ray verliest.
Ja, misschien kan Toshiba in die spelers ook HD DVD compatibiliteit inbouwen.

ERIK KR
18-02-2008, 11:03
Waar ik nog wat hoop uit haal is het feit dat in China een rechtstreekse variant op HD DVD, genaamd CH DVD, aangewezen is als standaard voor HDM. Misschien dat HD DVD daarmee nog een wat langere levensduur gaat krijgen, ook als het hier in het westen de strijd met Blu-ray verliest.

Dat gaat dan meer iets zijn voor de plaatselijke markt ( wat de films betreft ) . Het kan wel een rol spelen voor de beschrijfbare HDDVD media .

ERIK KR
18-02-2008, 11:10
Ja, misschien kan Toshiba in die spelers ook HD DVD compatibiliteit inbouwen.

Dat geeft een technisch probleem . CH DVD werkt met een andere focussing ( van de laserlens ) . Dit werd juist bedacht om te vermijden dat de wereld zou overspoeld worden met chinese piraatversies. Al hetgeen de piraten daar kunnen verkopen aan HD materiaal ( HDDVD en BR ) zal daar wel snel genoeg te vinden zijn in CH DVD formaat :-)

Richard B.
18-02-2008, 11:10
Dat gaat dan meer iets zijn voor de plaatselijke markt ( wat de films betreft ) . Het kan wel een rol spelen voor de beschrijfbare HDDVD media .

Ik heb het al eens eerder gepost, maar ik hoop dat CH DVD er voor gaat zorgen dat HD DVD-compatibiliteit in BR-spelers gemeengoed gaat worden. Immers: voor Chinese hardware-producenten is het economischer om een enkele productielijn te hebben waar ze spelers voor zowel de eigen als voor de westerse markt kunnen maken.

DVDProfilersFilmgek
18-02-2008, 11:27
Is ook niet leuk , maar toch...

Ga ergens anders lopen zuigen rat, er zijn van die plekken voor.....

Je zal het daar wel druk krijgen, zuigen lijkt je hobby, blijf daar maar lekker, FO

Eric van Ballegoie
18-02-2008, 11:36
Alhoewel het geen goed teken is, klinkt dit toch alweer een stuk minder dramatisch als de berichten van het afgelopen weekend. Kennelijk zoeken ze nog naar alternatieve toepassingen voor HD DVD.

Dit is juist veel 'dramatischer': Dat Toshiba nu officieel zegt niet te weten of ze doorgaan met HD DVD als HD-medium, betekent in normale mensentaal dat ze de knoop hebben doogehakt en de handdoek in de ring gooien.

Ik kan de bron niet helemaal herleiden, maar als Toshiba dit echt for the record heeft gezegd dan is het formaat gewoon dood, ook als opslagmedium: Tenzij het echt significant goedkoper wordt om te branden op HD DVD dan op Blu-ray zal iedereen voor Blu-ray kiezen, omdat je daarmee Blu-ray films kan kopieren of je eigen Blu-ray films kan maken. Momenteel is dat niet het geval, sterker nog, Blu-ray branders zijn volop te koop terwijl HD DVD branders in geen velden of wegen te bekennen zijn.

hstadman
18-02-2008, 11:42
Die zijn er al in Japan : HDDVD recorders met HD . In Japan wordt er al veel meer in HD uitgezonden dan hier .

In Japan verkocht blu-ray 9:1, wel erg dramatisch dus.

Geen outlets betekend ook geen verkoop. Vergeet niet dat best buy en wal-mart de grootste retailers/outlets zijn voor elektronica...geen hd-dvd in de schappen betekend echt dat het gewoon niet verkrijgbaar is!

Toshiba verliest nu al miljoenen, dat willen vast niet laten stijgen door met iets door te gaan wat niet verkocht wordt in retailers...

Als toshiba verstandig is gaan ze zo snel mogelijk over op blu-ray om geld daarmee te verdienen en de miljoenen schade weer wat terug te brengen.

Nogmaals, geen verkooppunten betekend echt dat het gewoon niet verkocht wordt en niet verkrijgaar is!

Richard B.
18-02-2008, 11:46
Dit is juist veel 'dramatischer': Dat Toshiba nu officieel zegt niet te weten of ze doorgaan met HD DVD als HD-medium, betekent in normale mensentaal dat ze de knoop hebben doogehakt en de handdoek in de ring gooien.

Ik kan de bron niet helemaal herleiden, maar als Toshiba dit echt for the record heeft gezegd dan is het formaat gewoon dood, ook als opslagmedium: Tenzij het echt significant goedkoper wordt om te branden op HD DVD dan op Blu-ray zal iedereen voor Blu-ray kiezen, omdat je daarmee Blu-ray films kan kopieren of je eigen Blu-ray films kan maken. Momenteel is dat niet het geval, sterker nog, Blu-ray branders zijn volop te koop terwijl HD DVD branders in geen velden of wegen te bekennen zijn.
Zolang ze niet keihard zeggen "we stoppen met HD DVD" is er altijd de mogelijkheid dat ze naar een alternatieve toepassing zoeken. Toshiba heeft honderden miljoenen in dit verhaal gestoken dus het lijkt me logisch dat ze naar manieren zoeken om die investering toch nog deels te redden. Alhoewel de neergang van HD DVD niet te stoppen lijkt te zijn zou het me niks verbazen als we het formaat nog in een of andere vorm ergens gaan terugzien. Die gedachte is wel in lijn met wat ze vandaag gezegd hebben: ze verkennen hun opties.

En o.b.v. van de geruchten van afgelopen weekend vind ik deze mededeling toch een stuk minder dramatisch. Als ik de artikelen van de afgelopen dagen had moeten gelopen dan hadden ze HD DVD vandaag met onmiddelijke ingang begraven. Ik weet dat het slechts uitstel van executie is, maar dat doemscenario is duidelijk niet uitgekomen. Mag ik me daar alsjeblieft aan vasthouden? ;)

hstadman
18-02-2008, 11:53
Dit is juist veel 'dramatischer': Dat Toshiba nu officieel zegt niet te weten of ze doorgaan met HD DVD als HD-medium, betekent in normale mensentaal dat ze de knoop hebben doogehakt en de handdoek in de ring gooien.

Ik kan de bron niet helemaal herleiden, maar als Toshiba dit echt for the record heeft gezegd dan is het formaat gewoon dood, ook als opslagmedium: Tenzij het echt significant goedkoper wordt om te branden op HD DVD dan op Blu-ray zal iedereen voor Blu-ray kiezen, omdat je daarmee Blu-ray films kan kopieren of je eigen Blu-ray films kan maken. Momenteel is dat niet het geval, sterker nog, Blu-ray branders zijn volop te koop terwijl HD DVD branders in geen velden of wegen te bekennen zijn.

Eric,

de productie van films op blu-ray is zo goed als gelijk als hd-dvd. Dus dat is geen punt meer.

Door de betere schaalbaarheid van blu-ray zal dat format per MB altijd goedkoper zijn dan hd-dvd, ook daar zullen ze altijd het onderspit delven!

Er zijn al enkele laptops en desktop pc's te koop met een blu-ray brander, ik ben nog geen enkele tegengekomen die hd-dvd branders gebruikt!

De betere schaalbaarheid van blu-ray is altijd al een voordeel geweest. Ook java, de native taal voor de blu-ray spelers kan in principe meer dan die van hd-dvd, al is het iets lastiger programmeren.

hstadman
18-02-2008, 12:02
Zolang ze niet keihard zeggen "we stoppen met HD DVD" is er altijd de mogelijkheid dat ze naar een alternatieve toepassing zoeken. Toshiba heeft honderden miljoenen in dit verhaal gestoken dus het lijkt me logisch dat ze naar manieren zoeken om die investering toch nog deels te redden. Alhoewel de neergang van HD DVD niet te stoppen lijkt te zijn zou het me niks verbazen als we het formaat nog in een of andere vorm ergens gaan terugzien. Die gedachte is wel in lijn met wat ze vandaag gezegd hebben: ze verkennen hun opties.

En o.b.v. van de geruchten van afgelopen weekend vind ik deze mededeling toch een stuk minder dramatisch. Als ik de artikelen van de afgelopen dagen had moeten gelopen dan hadden ze HD DVD vandaag met onmiddelijke ingang begraven. Ik weet dat het slechts uitstel van executie is, maar dat doemscenario is duidelijk niet uitgekomen. Mag ik me daar alsjeblieft aan vasthouden? ;)

Juni is het toch echt gebeurd.

Warner schuift zijn hd-dvd titels steeds met een maand vooruit, heeft dus geen zin om nog hd-dvd titels uit te brengen en Best Buy en Wal-Mart stoppen met onmiddelijke ingang in juni met de distributie en verkoop van hd-dvd hardware en software. Geen retailers/outlets betekend letterlijk geen verkoop!

Je ziet nu al dat hd-dvd nauwelijks meer verkoopt vanwege het wantrouwen.
hetgeen nog verkocht wordt is door mensendie nog snel een een goedkope hd-dvd speler willen scoren voor dvd afspelen. Zoals gezegd, toshiba verliest letterlijk miljoenen hiermee. Dat kun je gewoon niet volhouden of je brengt het hele bedrijf in gevaar!

Wat de winkels niet verkopen, kan jij niet kopen! Letterlijk het einde van hd-dvd!
Ik zie de MM hier in juni er ook wel toe in staat om dan alleen nog blu-ray aan te bieden!
Frs, had al aangegeven dat Blu-ray hun favoriete formaat was!

Toshiba zoekt naar een manier om netjes met het verlies om te gaan; niet naar een manier om nog meer miljoenen over de balk te gooien.

Dat jij je tegen beter weten in aan minder dan een grashalm vast wilt klampen moet je natuurlijk zelf weten maar realistisch is het in het geheel niet!

Richard B.
18-02-2008, 12:13
Juni is het toch echt gebeurd.
Dan zal Toshiba toch eerst echt de knoop moeten doorhakken.



Warner schuift zijn hd-dvd titels steeds met een maand vooruit, heeft dus geen zin om nog hd-dvd titels uit te brengen en Best Buy en Wal-Mart stoppen met onmiddelijke ingang in juni met de distributie en verkoop van hd-dvd hardware en software. Geen retailers/outlets betekend letterlijk geen verkoop!

Je ziet nu al dat hd-dvd nauwelijks meer verkoopt vanwege het wantrouwen.
hetgeen nog verkocht wordt is door mensendie nog snel een een goedkope hd-dvd speler willen scoren voor dvd afspelen. Zoals gezegd, toshiba verliest letterlijk miljoenen hiermee. Dat kun je gewoon niet volhouden of je brengt het hele bedrijf in gevaar!

Wat de winkels niet verkopen, kan jij niet kopen! Letterlijk het einde van hd-dvd!
Ik zie de MM hier in juni er ook wel toe in staat om dan alleen nog blu-ray aan te bieden!
Frs, had al aangegeven dat Blu-ray hun favoriete formaat was!

Toshiba zoekt naar een manier om netjes met het verlies om te gaan; niet naar een manier om nog meer miljoenen over de balk te gooien.

Dat jij je tegen beter weten in aan minder dan een grashalm vast wilt klampen moet je natuurlijk zelf weten maar realistisch is het in het geheel niet!
Ik denk dat je mijn vorige posting eens moet doorlezen. Een paar quotes:


Alhoewel de neergang van HD DVD niet te stoppen lijkt te zijn zou het me niks verbazen als we het formaat nog in een of andere vorm ergens gaan terugzien.


Ik weet dat het slechts uitstel van executie is, maar dat doemscenario is duidelijk niet uitgekomen.
Ik ben dus heel realistisch over de neergang van HD DVD, en ik weet eigenlijk niet precies wat je van me verwacht. Moet ik in paniek raken ofzo? Dit is niet de eerste keer dat een media-formaat wegvalt hoor. Het is dus niks raars en ieder moet zelf weten hoe hij er op reageert.

hstadman
18-02-2008, 12:26
Dan zal Toshiba toch eerst echt de knoop moeten doorhakken.


Ik denk dat je mijn vorige posting eens moet doorlezen. Een paar quotes:




Ik ben dus heel realistisch over de neergang van HD DVD, en ik weet eigenlijk niet precies wat je van me verwacht. Moet ik in paniek raken ofzo? Dit is niet de eerste keer dat een media-formaat wegvalt hoor. Het is dus niks raars en ieder moet zelf weten hoe hij er op reageert.

Best Buy en Wal-mart hebben voor toshiba al de knoop doorgehakt. Zij verkopen in juni GEEN hd-dvd meer. Einde verhaal hd-dvd, no matter what toshiba nog doet. Geen verkopers voor hd-dvd betekend dat niemand het ooit nog kan kopen! Amerika was het enige land waar hd-dvd nog een beetje met blu-ray mee kon komen, in europa waren de verschillen al duidelijk. Geen hardware en software in de schappen betekend dat je het ook niet kunt kopen. Ook niet in een andere vorm.

En dat we het nog terug gaan zien in een of andere vorm denk al helemaal niet. Toshiba heeft hiermee al miljoenen verloren, denk je dat ze staan te wachten om nog meer geld te gaan verliezen?!:roll: 8-)

Zoals Eric ook aangeeft, dat toshiba niet weet wat ze ermee aan moeten zegt al genoeg. Einde verhaal!

De hoop dat je hd-dvd nog als een andere incarnatie terug gaat zien is eidele hoop! En zeker niet realistisch. Doorontwikkeling kost geld en toshiba gaf al aan geen investeringen meer te willen doen in hd-dvd, dus is het technisch dood!

Waar iedereen op wacht is het feit dat toshiba nu zelf gaat zeggen dat het stopt met hd-dvd. Toshiba zal dat het liefst op een manier willen doen die voor hun acceptabel is, en dus niet zo snel mogelijk maar dingen gaan roepen maar wel overwogen mededelingen zal gaan doen die voor hun zo min mogelijk pijnlijk zijn.

Reken maar dat er koppen gaan rollen bij toshiba vanwege hd-dvd. In Japan is dit toch een erg groot gezichtsverlies!

*TIMMIE*
18-02-2008, 12:42
Toshiba twijfelt over hun product (dat is wat er staat). Denk je werkelijk dat dan ook maar 1 partij zaken met je wil doen? Het vertrouwen raakt dan gewoon in 1 klap weg. Het formaat is hiermee gestorven.

De beleggers geven hiermee eveneens aan dat ze er meer vertrouwen in hebben als ze het formaat beeindigen. Zoals ik eerder in dit forumgedeelte postte; er zijn al productielijnen gestopt en die worden omgebouwd tot Blu Ray lijnen. Het is een dominoeffect dat WB heeft gerealiseerd en wat was voorspelt. Ik denk niet dat er veel kans is voor HD DVD toepassingen. Zeker niet nu de één na de ander afhaakt.

Juvefan
18-02-2008, 12:47
Best Buy en Wal-mart hebben voor toshiba al de knoop doorgehakt. Zij verkopen in juni GEEN hd-dvd meer. Einde verhaal hd-dvd, no matter what toshiba nog doet. Geen verkopers voor hd-dvd betekend dat niemand het ooit nog kan kopen! Amerika was het enige land waar hd-dvd nog een beetje met blu-ray mee kon komen, in europa waren de verschillen al duidelijk. Geen hardware en software in de schappen betekend dat je het ook niet kunt kopen. Ook niet in een andere vorm.


Best buy promoot het niet meer. Dat is iets anders dan niet meer verkopen.

hstadman
18-02-2008, 12:59
Best buy promoot het niet meer. Dat is iets anders dan niet meer verkopen.
Wal-mart verkoopt het niet meer en er staat in het nieuwsbericht dat ze Best Buy hierin volgen,dus ook best buy zal geen hd-dvd meer verkopen. Vooral niet omdat toshiba heeft aangegeven productie en doorontwikkeling te stoppen.

Ik citeer:

" The most damaging move since Warner's announcement was Wal-Mart's move to Blu-ray exclusivity, which effectively cut HD DVD from the largest movie sales outlet in the US."

en
"Afgelopen vrijdag heeft ook winkelketen Wal-Mart nog bekendgemaakt (http://www.reuters.com/article/rbssConsumerGoodsAndRetailNews/idUSWEN397220080215) dat de HD-dvd's van de schappen zouden verdwijnen in 4.000 Amerikaanse winkels. Eerder die week waren elektronicaketen Best Buy en online videoverhuurder Netflix al overgelopen naar het Blu-ray kamp.

Nu Microsoft aangeeft te werken aan een blu-ray addon voor de xbox 360 is het echt definitief gedaan met hd-dvd. ook het bericht da toshiba wil stoppen slaat goed aan bij de aandeelhouders daar het aandeel met 5% gestegen is!
iedereen ziet in dat verder geldverspilling vermeden moet worden!

*TIMMIE*
18-02-2008, 13:11
Doorontwikkeling? Ze waren toch al uitontwikkeld met HD DVD? Het was toch al perfect ;) :bier:

Juvefan
18-02-2008, 13:18
Doorontwikkeling? Ze waren toch al uitontwikkeld met HD DVD? Het was toch al perfect ;) :bier:

Goed punt. ;)
Ik denk dat het gewoon een beetje verkeerd verwoord is.

hstadman
18-02-2008, 13:33
Doorontwikkeling? Ze waren toch al uitontwikkeld met HD DVD? Het was toch al perfect ;) :bier:

Oh? Doorontwikkeling betekend goedkoper kunnen produceren, betere laserpickups maken, betere conversiemodules ontwikkelen etc.

Volgens jouw is dvd dus ook al perfect na de eerste generatie, toch komen er nu nog steeds betere dvdspelers op de markt met upscaling die beter wordt, betere chips, betere kleurweergave, meer mogelijkheden e.d.

Dat is ook doorontwikkeling en in dat aspect was hd-dvd nog verre van perfect! Features die nog niet voldoende uitgewerkt zijn e.d.
Vergeet niet dat ze miljoenen hebben verloren met het te goedkoop verkopen van de spelers!;) 8-)

Pas als je hd-dvdspelers voor 50 euro kunt verkopen(zoals goedkope dvd spelers) en er dan nog winst op maakt is het doorontwikkeld!:wink: 8-)

*TIMMIE*
18-02-2008, 13:50
Ik doelde meer op de claim, die HD DVD graag gebruikte ten opzichte van de verschillende versies Blu Ray. :)

Ik weet ook wel dat een product nooit echt klaar is met ontwikkeling. Verbeterde techniek, processen efficienter maken, etc was ook bij HD DVD nog niet uitontwikkeld. De claim dat HD DVD helemaal klaar was wat betreft het profiel heb ik nooit begrepen. Verbeteringen zijn altijd mogelijk en dat kan betekenen dat het profiel aangepast dient te worden.

hstadman
18-02-2008, 14:00
Ik doelde meer op de claim, die HD DVD graag gebruikte ten opzichte van de verschillende versies Blu Ray. :)

Ik weet ook wel dat een product nooit echt klaar is met ontwikkeling. Verbeterde techniek, processen efficienter maken, etc was ook bij HD DVD nog niet uitontwikkeld. De claim dat HD DVD helemaal klaar was wat betreft het profiel heb ik nooit begrepen. Verbeteringen zijn altijd mogelijk en dat kan betekenen dat het profiel aangepast dient te worden.

In die zin gaat de dooronwikkeling van blu-ray sneller dan hd-dvd, daar daar de doorontwikkelingen en de nieuwe specificaties wel gewoon doorgaan.:wink:

Niemand kon het eerste jaar van dvd vermoeden dat er ook dvdspelers met upscaling zouden komen.:wink:

*TIMMIE*
18-02-2008, 14:02
Als ik dat toch eens geweten had. *zucht*

hstadman
18-02-2008, 14:08
Als ik dat toch eens geweten had. *zucht* kon je goed koffiedik kijken.:wink: 8-) :lol:

*TIMMIE*
18-02-2008, 14:11
Scheelde me heel wat upgrades. ;) Of valt dat meer onder ik-weet-het-wel-maar-moet-het-toch-hebben-wegens-beter-beeld-en-geluid-dus-dan-maar-extra-upgraden-en-verkopen-via-marktplaats? ;)

hstadman
18-02-2008, 14:14
Scheelde me heel wat upgrades. ;) Of valt dat meer onder ik-weet-het-wel-maar-moet-het-toch-hebben-wegens-beter-beeld-en-geluid-dus-dan-maar-extra-upgraden-en-verkopen-via-marktplaats? ;)

ach, als westerse consument weet je toch we hoe het gaat!:wink: This is what makes the world go around...het creeren van een behoefte, ookal is die er niet of niet echt nodig. Hier is het vooral een luxe goed, in andere werelddelen is voedsel meer een luxe en een grotere behoefte!

Pieter Kleine
18-02-2008, 21:52
http://www.highdefdigest.com/news/show/Toshiba/Toshiba:_Still_Backing_HD_DVD_--_For_Now/1474

Voorhands ontkent Toshiba dat er een beslissing is genomen om te stoppen met hd-dvd. Het gerucht gaat dat dinsdag de directie nog moet vergaderen.

Juvefan
18-02-2008, 21:55
Het kan niet anders dat de beslissing in het nadeel van HD-DVD valt. Anders kost het Toshiba gewoon teveel geld. En veel valt er niet te verdienen als de grootste retailers die onze aarde rijk is je product niet verkopen.

Pieter Kleine
18-02-2008, 22:11
Dat zou zeer vermoedelijk wel eens kunnen gaan gebeuren. Maar aan de andere kant: Japanners kunnen ook vreemde beslissingen nemen, gebaseerd op voorkomen van gezichtsverlies.

Patrick van den Hul
18-02-2008, 23:15
http://www.nu.nl/news/1440957/54/Toshiba_geeft_HD-DVD_op.html

hstadman
18-02-2008, 23:44
Ik kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat de aandeelhouders willen dat toshiba stopt met hd-dvd en d.m.v. het aandeel te laten stijgen duidelijk maken wat zij eigenlijk willen: schadebeperking en inzicht!:wink:

Ook de aandeelhouders en beursvloer heeft de geruchten over het stopzetten vast wel gehoord, gelezen.

Wat ze nu zeggen(de aandeelhouders) is: Als jullie stoppen kost het verder geen geld meer en hebben we weer vertouwen in de toekomst van het bedrijf!

Juvefan
19-02-2008, 02:08
Daar komt ie dan! De persconferentie staat gepland:

http://bluray.highdefdigest.com/news/show/Toshiba/Industry_Trends/Breaking:_Toshiba_Announces_Press_Conference,_Expe cted_to_Drop_HD_DVD/1479

Henkske22
19-02-2008, 05:26
Shit toch nog telaat met me hddvds verkopen

*TIMMIE*
19-02-2008, 05:52
Shit toch nog telaat met me hddvds verkopen

Waarom? HD DVD's zijn nog gewoon te koop. Daarna op dit forum, marktplaats, ebay, andere fora en tweedehandswinkels.


Dat zou zeer vermoedelijk wel eens kunnen gaan gebeuren. Maar aan de andere kant: Japanners kunnen ook vreemde beslissingen nemen, gebaseerd op voorkomen van gezichtsverlies.

Ik denk dat ze juist minder gezichtsverlies maken als ze nu stoppen. Aandeelhouders zijn enthousiast (aandeel is omhoog gegaan) en de media staan er bol van. Het is hot nieuws. Een tegenovergesteld bericht zou door de aandeelhouders niet in dank afgenomen worden. Mijns inziens kunnen ze nu niet anders meer als ze gezichtsbehoud willen. Het gezichtsverlies hebben ze de afgelopen tijd al gehad met Warner en alle andere partijen die het HD DVD kamp hebben verlaten.

Edwin V
19-02-2008, 07:35
Als Toshiba geen mogelijkheden ziet met HD DVD nog winst te kunnen maken is het logisch ermee te stoppen. Er is simpelweg dan geen andere keuze meer mogelijk.

Ik vraag me af of men de huidige bezitters van spelers nog wil blijven supporten want daar valt ook niks mee te verdienen behalve positieve publiciteit. Het zou jammer zijn als men die ook helemaal zou laten vallen.

Tiger0120
19-02-2008, 07:46
Shit toch nog telaat met me hddvds verkopen
Dit is weer een typische kip zonder kop uitspraak. De films vergaan niet en een gemiddelde speler leeft 4 tot 6 jaar. Tot die tijd kun je gewoon genieten van je films en zeker ook nog andere films erbij kopen. Het zei geen nieuwe titels meer, maar als je alles hebt wat nu op HD-DVD uit is ben je volgens mij 1 jaar continu films aan het kijken.

film rep.
19-02-2008, 07:52
Om de ontwikkelingen omtrend de opvolger van het DVD formaat ook bij de DVD leken onder de aandacht te brengen heb ik even een snelle vraag. Want voor een korte televisie reportage ben ik opzoek naar mensen in de buurt van Utrecht die hun films op HD-DVD formaat kijken en zich dus benadeeld voelen door de ontwikkelingen omtrend de HD-DVD. Als er iemand is die hier aan mee zou willen werken, zou ik van hem of haar graag een pb ontvangen.

Voor alle anderen met een HD-DVD speler... Veel sterkte ermee.

*TIMMIE*
19-02-2008, 08:12
Om de ontwikkelingen omtrend de opvolger van het DVD formaat ook bij de DVD leken onder de aandacht te brengen heb ik even een snelle vraag. Want voor een korte televisie reportage ben ik opzoek naar mensen in de buurt van Utrecht die hun films op HD-DVD formaat kijken en zich dus benadeeld voelen door de ontwikkelingen omtrend de HD-DVD. Als er iemand is die hier aan mee zou willen werken, zou ik van hem of haar graag een pb ontvangen.

Voor alle anderen met een HD-DVD speler... Veel sterkte ermee.

Belicht je meerdere kanten? Komt op mij over als een gekleurde en popiejopie documentaire (type HVN).

Eric van Ballegoie
19-02-2008, 08:26
En het is officieel:

http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2912

*TIMMIE*
19-02-2008, 08:28
Klopt... persbericht had ik er net ook al opgezet. ;)

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=58348

SuperDre
19-02-2008, 08:32
Hier dan even het officiele bericht van Toshiba zelf:

http://www.toshiba.co.jp/about/ir/en/news/20080219_03.htm

(Oeps zie dat hierboven al net is toegevoegd)..

film rep.
19-02-2008, 08:35
Belicht je meerdere kanten? Komt op mij over als een gekleurde en popiejopie documentaire (type HVN).

Sorry dat ik die indruk wek. Het gaat om een korte reportage 2/3 minuten, waarin het probleem van het waarschijnlijk weg vallen van het HD-DVD formaat vooral menselijk wordt neergezet. Dit wordt daarnaast onderbouwd met de nodige informatie om te snappen wat er aan de hand is. Het is natuurlijk ook de bedoeling om het op de meest aantrekkelijke manier neer te zetten.

Richard B.
19-02-2008, 09:40
En het is officieel:

http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2912
Het is al niet meer verrassend, maar wel teleurstellend. :?

hstadman
19-02-2008, 09:46
Als Toshiba geen mogelijkheden ziet met HD DVD nog winst te kunnen maken is het logisch ermee te stoppen. Er is simpelweg dan geen andere keuze meer mogelijk.

Ik vraag me af of men de huidige bezitters van spelers nog wil blijven supporten want daar valt ook niks mee te verdienen behalve positieve publiciteit. Het zou jammer zijn als men die ook helemaal zou laten vallen.

Ondanks dat je mij op je negeerlijstje hebt gezet wil ik je toch nog even geruststellen:

"Toshiba zal daarnaast ondersteuning blijven bieden voor de hd-dvd-producten die reeds verkocht zijn."

Dit natuurlijk voor de garantie die geboden zal moeten worden.

Juvefan
19-02-2008, 10:36
Het is al niet meer verrassend, maar wel teleurstellend. :?

Als je wat eerder hierop had ingespeeld, door meer richting Blu-ray te gaan, was het minder teleurstellend geweest. Met dat stug vastplakken aan een stervend iets heb je alleen jezelf gehad.

Albert Kostwinder
19-02-2008, 10:42
Zo, vanavond maar eens ff lekker The Prestige op Hd dvd bekijken. :roll:

Voor die goede oude tijd zal ik maar zeggen...Ah, dat waren nog eens tijden....:mrgreen:

*TIMMIE*
19-02-2008, 10:59
Zo, vanavond maar eens ff lekker The Prestige op Hd dvd bekijken. :roll:

Voor die goede oude tijd zal ik maar zeggen...Ah, dat waren nog eens tijden....:mrgreen:

Zal hem op Blu op zetten. Heerlijke film. Alleen jammer dat WB geen uncompressed erop heeft gezet, zoals de regio 1 dit wel heeft (Disney heeft de rechten daar).

Jeroen van K.
19-02-2008, 11:02
Als je wat eerder hierop had ingespeeld, door meer richting Blu-ray te gaan, was het minder teleurstellend geweest. Met dat stug vastplakken aan een stervend iets heb je alleen jezelf gehad.
Ja, je moet in deze eraly adopters fase altijd alles vanuit reëel oogpunt bekijken. Het heeft geen zin om vast te plakken aan iets omdat jij het beter vindt, het gaat erom of de markt het beter vind. Ook al is het verliezende product misschien zelfs wel echt beter?

Richard B.
19-02-2008, 11:31
Als je wat eerder hierop had ingespeeld, door meer richting Blu-ray te gaan, was het minder teleurstellend geweest. Met dat stug vastplakken aan een stervend iets heb je alleen jezelf gehad.
Blu-ray is voor mij nog steeds geen optie, dus het was HD DVD of niets. Ik heb trouwens geen enkele spijt van die keuze en blijf ook nog gewoon schijfjes kopen. Wel verbaast het me dat een format in zo'n korte tijd wordt opgegeven.

SuperDre
19-02-2008, 11:37
Blu-ray is voor mij nog steeds geen optie, dus het was HD DVD of niets. Ik heb trouwens geen enkele spijt van die keuze en blijf ook nog gewoon schijfjes kopen. Wel verbaast het me dat een format in zo'n korte tijd wordt opgegeven.

En waarom is voor jou Blu-ray geen optie? misschien een beetje kortzichtig van je..

Richard B.
19-02-2008, 11:41
En waarom is voor jou Blu-ray geen optie? misschien een beetje kortzichtig van je..
Ik heb het al onnoemelijk vaak opgenoemd, maar zolang regiocodering nog een issue is bij Blu-ray is het formaat voor mij (als iemand die veel importeerd) geen oplossing. Ik wacht wel op spelers die met de druk op de knop regiovrij gemaakt kunnen worden, die stukken goedkoper zijn en die feature complete zijn. Tot die tijd red ik me wel met DVD en HD DVD.

*TIMMIE*
19-02-2008, 11:49
En regiocodering is er al in verschillende vormen geweest. Vaak te omzeilen, maar nu wat lastiger (wel mogelijk). Bij VHS door verschillend signaal (NTSC, PAL, Secam). Je moest geschikte apparatuur hebben, die die USA band af kon spelen. DVD regiocodering en nu Blu Ray regiocodering, maar dan minder regio's.

De essentie van regiocodering lijkt me duidelijk, daar studio's (niet eens alle studio's) het gebruiken om hun distributiecontracten te beschermen. Misschien voor de consument niet altijd even leuk, maar vanuit een bedrijfsoptiek wel logisch. Daarnaast is veel wel gewoon regiovrij te krijgen en zijn de verschillen tussen uitgaven een stuk minder groot geworden.

Juvefan
19-02-2008, 11:49
Blu-ray is voor mij nog steeds geen optie, dus het was HD DVD of niets. Ik heb trouwens geen enkele spijt van die keuze en blijf ook nog gewoon schijfjes kopen. Wel verbaast het me dat een format in zo'n korte tijd wordt opgegeven.

Ja dit komt wel erg zielig over. Kocht je HD-DVD omdat je de naam zo leuk vond? Is rood helemaal jouw kleur?

De meeste mensen kopen HD omdat ze HD willen. Als Blu-ray de enige optie is dan wordt het toch Blu-ray? Ik, en ik denk met mij vele anderen, volg je echt niet.

Ach we weten allebei trwouwens dat jij vroeg of laat toch wel overstag gaat. Je moet alleen eerst dit even verwerken. ;)