PDA

Bekijk de volledige versie : HD DVD: er is leven na de dood



Pagina's : [1] 2 3 4

Richard B.
20-02-2008, 15:11
Nu duidelijk is geworden dat voor HD DVD het einde is gekomen leek het me wel een idee om een topic te starten over hoe gebruikers van dit formaat dit oppakken en wat hun strategie is. De een zal er misschien voor kiezen om de hele collectie meteen op Ebay te zetten terwijl de ander nog even door wil gaan met het formaat. Want laten we wel zijn: voor de meesten zullen spelers en schijfjes nog vrijwel nieuw zijn en in veel opzichten is vervanging door Blu-ray nog niet echt zinvol of zelfs mogelijk. Dus: wat doen jullie?

Ikzelf ga nog even door met HD DVD. Ik heb al een mooie basiscollectie met veel toppers van m'n favoriete regisseurs (o.a. Kubrick, Scorsese en Soderbergh) en ik heb nog allerlei releases op het oog. Uiteindelijk eindig ik vermoedelijk met een collectie van rond de 60 a 70 HD DVD's en daarmee red ik het wel voorlopig. Op HD DVD koop ik toch enkel echte klassiekers + films die ook wat te bieden hebben in HD, dus als het daar voorlopig eindigt dan heb ik er vrede mee. Uiteindelijk maak ik wel de overstap naar BR, maar ik heb geen haast. Zoals ik al eens eerder postte: van HD DVD early adapter wordt ik een Blu-ray late adapter. ;)

SNEAK
20-02-2008, 15:19
Ikzelf blijf HD-DVD kopen zover mogelijk en interessant, Blu-ray kan ik ook draaien dus ik red me wel. Hier iig geen intensies om HD-DVD te verkopen.

Edgar Smit
20-02-2008, 15:33
de schijfjes zullen alleen maar goedkoper worden, dus gewoon kopen en ervan genieten lijtk me.

Franklin
20-02-2008, 15:34
Idem dito. Zolang ze nog steeds te koop zijn bestel ik ze gewoon nog.
Heb nu nog een aantal in pre-order staan bij Amazon. Die ga ik echt niet annuleren.
Zelf ook al een hele collectie verzameld van HD-DVD's en die ga ik echt niet van de hand doen. Niet dat ik iets tegen Blu-ray heb, want dat gaat er beslist wel een keer van komen.

scorpius
20-02-2008, 15:48
Ik verkoop een deel van mijn verzameling, maar toppers als The Matrix trilogy, Pitch black & Riddick, Dune, Apollo 13 en Total recall bewaar ik.
Ik was zoiezo al mijn dvd-collectie aan het uitdunnen vanwege ruimtegebrek, dus nu ook mijn hd-dvd collectie.

Uiteindelijk zal ik wel overstappen op Blu-ray, maar ik wacht nog tot er 2.0 spelers tegen een betaalbare prijs te koop zijn en totdat de schijfjes wat goedkoper worden.

Jeroen van K.
20-02-2008, 15:55
Ik verkoop een deel van mijn verzameling, maar toppers als The Matrix trilogy, Pitch black & Riddick, Dune, Apollo 13 en Total recall bewaar ik.
Ik was zoiezo al mijn dvd-collectie aan het uitdunnen vanwege ruimtegebrek, dus nu ook mijn hd-dvd collectie.

Uiteindelijk zal ik wel overstappen op Blu-ray, maar ik wacht nog tot er 2.0 spelers tegen een betaalbare prijs te koop zijn en totdat de schijfjes wat goedkoper worden.
Lijkt me vestandige keus. Je kunt ook een ps3 kopen voor de 2.0 update die eraan komt. Het is een goede speler hoor en ik denk dat je er geen spijt van krijgt. die extra 2.0 functies zijn toch niet echt bijzonder vind ik...

Edwin V
20-02-2008, 16:01
Ikzelf blijf HD-DVD kopen zover mogelijk en interessant, Blu-ray kan ik ook draaien dus ik red me wel. Hier iig geen intensies om HD-DVD te verkopen.
Voor mij geldt hetzelfde. Interessant blijft een HD-DVD nog als ie goed geprijsd is.

Asphyxion
20-02-2008, 16:25
Ik houd mijn HD-DVD's en mijn EP-30. Verkopen heeft weinig zin aangezien je er niet al te veel voor terug krijgt. De EP-30 is trouwens ook een prima DVD speler. Jammer dat ie nog niet regio vrij te maken is, ik hoop dat dat nog komt.

Voorlopig koop ik geen HD-DVDs meer tenzij er nog echt goede uitverkopen komen (of 2e hands). En dan bedoel ik ruim onder de 10 euro per HD-DVD. Voorlopig komen hier alleen Blu-Rays naar binnen... en ik hoop zo snel mogelijk een betaalbare 2.0 regiovrije speler ter vervanging van mijn PS3... :)

Claudio Santulli
20-02-2008, 16:38
Gewoon hetzelfde doen als altijd.
HD DVD kopen als het een verbetering is t.o.v. de Blu-Ray ( Zo lang het duurt)
En anders gewoon kopen op Blu-ray.
En als die keuze er zometeen niet meer is, hoef ik er ook niet over na te denken.

Echter als ik binnenkort ruimtegebrek voor apparatuur heb, ben ik wel bang dat de hd dvd moet vrezen voor de zolder, zeker als het vrijwel niet meer te krijgen is, maar zover is het nog lang niet!

Phil Neutral
20-02-2008, 16:39
Ik hou mijn EP 35 speler zeker en koop nog regelmatig hd dvd's bij!
Ik vraag me trouwens af of Universal al zijn releases op hd dvd nu zal uitbrengen
op blu-ray. Titels zoals bv. Dune gaan we volgens mij nooit zien op blu!
Ik ben trouwens ook niet van plan om al die "oude" hd releases nog eens opnieuw
op blu te kopen, zie daar het nut echt niet van in! Ben héél benieuwd wat er nu gaat
gebeuren met TOS! Ik heb seizoen 1 op hd en volgens verschillende bronnen zullen
we nooit seizoen 2 en 3 zien op hd omdat Toshiba de geldkraan voor de restauratie
van STAR TREK TOS heeft dichtgedraaid. Hopelijk zien we deze release dan op blu-ray
maar dat is tot op heden zeer twijfelachtig.

Billy Gates
20-02-2008, 17:06
Lijkt me vestandige keus. Je kunt ook een ps3 kopen voor de 2.0 update die eraan komt. Het is een goede speler hoor en ik denk dat je er geen spijt van krijgt. die extra 2.0 functies zijn toch niet echt bijzonder vind ik...

Dat zal misschien best, dat jij de extra functies niet bijzonder vindt, maar aangezien de 2.0 spelers ook een verbeterde hardware hebben mbt geheugen en dergelijke kan ik me voorstellen dat nieuwe extra's die later middels een firmware ge-upgrade worden meer mogelijkheden bieden dan de 1.1 versie. :bier:

Werner
20-02-2008, 17:26
't Is niet netjes maar het doet me een beetje denken aan Asterix: bij aankoop van 1 slaaf 2 menhirs cadeau. Nu, bij aankoop van 1 HD-DVD schijfje misschien nog 2 spelers?

Tiger0120
20-02-2008, 17:45
Mijn HD-DVD collectie bestaat al uit meer dan 74 films mijn blu-ray collectie ongeveer uit 29 overgroot deel kopieën van de zwarte markt. Ik heb geen intresse voor 30 euro uit tegeven voor een origineel als het ook voor 12,50 kan.

Maar om ff terug op het thema te blijven. De HD-DVD collectie zal hier nog aan groeien. Omdat ik een groot deel van de gewone dvd's heb uit gedunt wat ik op HD-DVD gekocht heb. Mijn ouders hebben zich ook zo actie speler bestelt ik heb hun eerlijk verteld dat de films in het rood stoppen. Mij ma zei toen voor die 109,- val ik geen bult en die 9 films die erbij zijn heb ik allen nog niet gezien, en ze zei we kunnen toch samen doen met de films. Mocht het uiteindelijk toch helemaal gaan stoppen dat men zelfs via marktplaats niet meer aan films kan komen dan gaat mijn collectie naast mijn laser disc staan (123 stuks) en sluit ik mijn player aan als ik weer een een echte gauwe ouwe wil zien.

Dai
20-02-2008, 18:08
Mijn HD-DVD collectie bestaat al uit meer dan 74 films mijn blu-ray collectie ongeveer uit 29 overgroot deel kopieën van de zwarte markt. Ik heb geen intresse voor 30 euro uit tegeven voor een origineel als het ook voor 12,50 kan.



Stond vandaag bij mediamarkt om mijn gisteren gekochte hd-dvd om te ruilen, mocht niet omdat ik de plastic/folie om de hd-dvd verpakking heb verwijderd. Mediamarkt argument: verpakking weg dus mogelijkheid tot kopiëren. Dus bij deze bedankt..

Je hoeft geen 30 euro te betalen. Online kopen scheelt 30 tot 40%!!

Frenkel
20-02-2008, 18:22
Mijn HD-DVD collectie bestaat al uit meer dan 74 films mijn blu-ray collectie ongeveer uit 29 overgroot deel kopieën van de zwarte markt. Ik heb geen intresse voor 30 euro uit tegeven voor een origineel als het ook voor 12,50 kan.



Dat snap ik niet.
12,50 voor ilegaal spul betalen terwijl het zelfde ilegaal spul gratis en voor niets van het net te plukken is.

Tiger0120
20-02-2008, 18:59
Tja ik kan helaas geen blau doosje downloaden en ook geen blu brandern en zeker niet met een label erop.

AntS
20-02-2008, 19:14
Voor mij geld het zelfde, nu het doek voor de HD DVD spelers is gevallen blijven er voorlopig nog genoeg HD DVD films uitkomen. Ook als er geen HD DVD films meer worden uitgebracht betekend dat voor mij persoonlijk niet dat ik de hele handel ga verkopen, sterker nog ik heb net voordat Toshiba de handdoek in de ring gooide nog een HD DVD add-on voor mijn XBox 360 er bij gekocht voor het geval de huidige de geest mocht geven. Dus de komende jaren kan ik ruim vooruit.:-D

Nu zullen er figuren zijn die mij voor gek gaan verklaren, het zij zo ik kan er niet mee zitten, want ik blijf het jammer vinden dat het formaat is gevallen, het had zo mooi kunnen zijn.

Verder heb ik ook nog een Blu-ray speler dus geniet ik van beide formaten, en mocht het ooit zo ver komen dat Microsoft HD films gaat aanbieden via XBox Live Marketplace dan ben ik daar ook nog wel voor te porren. Dus de komende jaren kunnen we bij ons thuis nog volop genieten, ook van de vergane glorie van het HD DVD formaat.:bier: tje

yuckotheclown
20-02-2008, 19:26
De toshiba ep-10 as gewone dvd-speler voor boven.
En in de woonkamer, komt een htpc met combi-speler.
Zodat ik hd-dvd kan blijven spelen, en de collectie kan uitbreiden met blu-ray.

Pieter Kleine
20-02-2008, 19:33
Ik heb recent een xe1 gekoch ter vervanging van mij x-box add on, de laatste blijft in huis als reserve.

De komende maanden zal ik sowieso wat zuiniger moeten zijn ivm grote rekeningen (verzekering auto en grote beurt).

Zag vanmiddag prijzen van €29,99 tot €34,99 bij de frs voor blu-ray's. Dit betaal ik er dus niet voor. Zal vermoedelijk via 3 voor 2 actie van mediadis nog 3 blu-ray's scoren van films die nog niet in collectie zitten.

Hd-dvds kunnen er nog in komen, maar wacht uitverkoopacties af.

Daarnaast zal ik aantal tv-series op dvd kopen. En mijn gigantische kijkachterstand wegwerken.

Op hd-dvd front was de planning sowieso om de hd-dvds in mijn verzameling dit jaar te herkijken, nu mijn home cinemaset op niveau is (hd-geluid weergave).

STaf
20-02-2008, 21:19
Ik stop er mee, alles staat te koop, speler is reeds verkocht, en ook al een groot aantal films. ik vind het spijtig, maar het is nu eenmaal zo. Ik wil echt wel hoofdzakelijk nieuwe films in hi def kopen, en op HD DVD zal dat niet meer gaan...:sad: Ik ga zeker de eerste tijd géén Blu-ray kopen, maar blijf gewoon DVD's kopen, die waarschijnlijk nog vele vele jaren zullen worden verkocht. Toekomstige al dan niet Blu-ray spelers zullen gewone DVD's toch kunnen blijven spelen, dus dat is voor mij persoonlijk een safe bet. Blijf het wel jammer vinden, want ik was er van overtuigd dat HD DVD de betere was...

Anton996
21-02-2008, 09:19
Ik zal nog proberen mijn verzameling zo groot mogelijk te maken en voor de rest ben ik heel tevreden van mijn nieuwe EP-35. Hij scaled dvd's goed op en heb nog juist een nieuwe update gedaan. Nu veel films kopen voor 10 euro.

Hint: kijk eens op amazon.de, een hele reeks hd dvd's voor 10 euro!!!

Edgar Smit
21-02-2008, 09:35
't Is niet netjes maar het doet me een beetje denken aan Asterix: bij aankoop van 1 slaaf 2 menhirs cadeau. Nu, bij aankoop van 1 HD-DVD schijfje misschien nog 2 spelers?ROFLOL :mrgreen:

Jeroen van K.
21-02-2008, 09:42
Uiteindelijk is ehet een aflopende zaak. Iedereen kan wel tot in den treure hddvds gaan verzamelen maar uiteindelijk komen er geen nieuwe films uit. Dat is de harde realiteit. Natuurlijk kun je ook zeggen dat je gewoon hddvds blijft kopen en ipv bluray wel overstapt naar downloads maar waarom zou je bluray mijden? je kunt ze straks ook huren in de videotheek, iets dat met hddvd nimmer meer gaat gebeuren. Ok, je koopt nu en straks lekker goedkoop films maar uiteindelijk, en dat weten de hddvd apologisten ook, wordt alles in de hd schappen zometeen blauw. Dat is gewoon de harde realiteit.

als ik nu een hddvd speler had met veel films zou ik alleen de vetste films bewaren en de rest verkopen en daarna een keer op bluray kopen (omdat he tniet de beste films zijn zullen ze goekdoper zijn). je kunt je speler bwaren want ik super veel vang je er toch niet meer voor. heb laat mijn gamecube verkocht (had er 2) voor de 3 spellen kreeg ik €40 en voor de gamecube €30. Zo moet je dat ook met hddvd zien. Als je zo'n 360 addon heb zou ik die weg doen en een echte speler kopen, mits je door wilt gaan met hddvds kopen. je kunt beter een echte speler hebben dan.

Anton996
21-02-2008, 10:12
Uiteindelijk is ehet een aflopende zaak. Iedereen kan wel tot in den treure hddvds gaan verzamelen maar uiteindelijk komen er geen nieuwe films uit. Dat is de harde realiteit. Natuurlijk kun je ook zeggen dat je gewoon hddvds blijft kopen en ipv bluray wel overstapt naar downloads maar waarom zou je bluray mijden?


Omdat het formaat nog niet af is en wij hd dvd fanaten verwent zijn met gunstige prijzen en hoge kwaliteit. Dus wachten we even tot er een blu ray speler is die gelijkaardig is aan onze hoogwaardige hd dvd speler voor een zelfde prijs. 1000 tot 1500 euro is me nog te veel.



als ik nu een hddvd speler had met veel films zou ik alleen de vetste films bewaren en de rest verkopen en daarna een keer op bluray kopen (omdat he tniet de beste films zijn zullen ze goekdoper zijn).


Ik koop alleen de vetste films op hd dvd :)


Als je zo'n 360 addon heb zou ik die weg doen en een echte speler kopen, mits je door wilt gaan met hddvds kopen. je kunt beter een echte speler hebben dan.

Dat heb ik ook juist gedaan. Die add-on klinkt toch niet zo stevig als mijn toshiba en die addon staat dan nu te koop. Een standalone speler is zeker een aanrader als je er nu één kan kopen voor 100 euro met een heleboel films. Dan heb je het geld er zo uitgehaald. Een reden zelfs om er nog mee te beginnen :bier:

Richard B.
21-02-2008, 12:23
Kan het weer on-topic? :roll:

Ik lees trouwens al over mensen die meerdere spelers hebben, en achteraf gezien ben ik blij dat ik m'n Xbox 360 add-on nog maar niet verkocht had. Het is toch wel handig om die achter de hand te hebben voor het geval m'n EP30 niet meer te repareren is en er geen vervangende spelers meer bestaan. Ik ga hem goed inpakken en bewaren als een soort reservespeler.

AntS
21-02-2008, 12:40
Kan het weer on-topic? :roll:

Ik lees trouwens al over mensen die meerdere spelers hebben, en achteraf gezien ben ik blij dat ik m'n Xbox 360 add-on nog maar niet verkocht had. Het is toch wel handig om die achter de hand te hebben voor het geval m'n EP30 niet meer te repareren is en er geen vervangende spelers meer bestaan. Ik ga hem goed inpakken en bewaren als een soort reservespeler.
Kijk dat bedoel ik nou, je bent liefhebber of niet.

Man what can I say…. Thumbs up.(y)(y)8-):grin::bier: tje.

s1nsane
21-02-2008, 14:24
Wat ik doe?

Ik koop gewoon lekker cheap HD movies, HD-DVD's. Net nog Pitch Black voor 10 euro bij amazon.de gekocht.

(ja ja kep ook een PS3 en BD's)

Jeroen van K.
21-02-2008, 14:32
Dat zal misschien best, dat jij de extra functies niet bijzonder vindt, maar aangezien de 2.0 spelers ook een verbeterde hardware hebben mbt geheugen en dergelijke kan ik me voorstellen dat nieuwe extra's die later middels een firmware ge-upgrade worden meer mogelijkheden bieden dan de 1.1 versie. :bier:
Lijkt me niet. Met een 1.1 speler zul je erg lang de nieuwste films kunnen blijven kijken. Met een 1.0 speler missschien niet... Wat is nou het verschil in functies tussen 1.1 en 2.0 (ik bedoel niet het verschil in geheugen, echt functies): internet links?

Lijkt me stug dat r 2.0 only films komen. Uiteraard zijn er wat functies die je zult missen op een 1.1 maar die functies zijn niet aan iedereen besteed he joh?

Lorre
21-02-2008, 17:15
Ik koop geen meer en ga er nu een paar proberen te verkopen. Gelukkig heb ik er nog niet teveel gekocht waardoor het nog geen enorme ramp is. De reden dat ik een HD-DVD speler kocht was voor The Bourne Collection en Transformers.

TJ Weissel
21-02-2008, 17:22
Ik verzamel ook rustig door... al wat leuke aanbiedingen vandaag :)

(met meerdere spelers in huis moet het spul voorlopig wel afspeelbaar blijven, verder verwacht ik dat HD DVD mogelijk net als SACD nu binnenkort op de duurdere blu-ray modellen gewoon ondersteunt wordt)

Werner
21-02-2008, 17:50
verder verwacht ik dat HD DVD mogelijk net als SACD nu binnenkort op de duurdere blu-ray modellen gewoon ondersteunt wordt)

Lijkt me niet waarschijnlijk, zoals de BR-adepten nu staan te dansen op het graf van de HD-DVD...

Anton996
21-02-2008, 17:59
Lijkt me niet waarschijnlijk, zoals de BR-adepten nu staan te dansen op het graf van de HD-DVD...

Ik geloof het ook niet echt. Maar die dat dansen op het hd dvd graf zijn toch wel eerder de PS3-adepten denk ik.

Wim S.
21-02-2008, 18:05
Ik verkoop mijn HD DVD collectie en stap over naar Blu-ray dit gecombineerd met dvd's. Ik koop alleen de toppers qua beeld en geluid op Blu Ray voor de rest dvd.

Ik had een combispeler in bestelling maar deze werd geannuleerd en wordt niet meer uitgebracht dus dat is o.a. de reden, plus het feit dat HD DVD verleden tijd is/wordt.

Overigens heb ik er al veel verkocht er zijn er nog een paar aanwezig , te vinden hier op dvd.nl .....

DVDProfilersFilmgek
22-02-2008, 18:12
HD DVD adepten: wat doen we nu?

Zelf heb ik nu de Xbox360 addon, als reserve weggestopt. De EP35 ingebruik in de woonkamer, de E1 ingebruik(zelden) op de slaapkamer en een EP10 in de doos als reserve.

Ik wil nog wel wat, niet te dure leuke titels erbij kopen, maar er verder ook niet al te veel meer in investeren. Ik heb ook Blu Ray, maar daar koop ik pas meer schijfjes van als ik ze ook rond de 10 euro kan kopen8)
Blijf gewoon genieten van DVD en HD DVD en Blu Ray downloads, de PS3 moet toch ook wat te doen hebben;)

Rogier Burghout
22-02-2008, 19:29
Ik heb de E1 maar net de EP-35 gekocht en die staat er nu. De E1 is er mooi als reserve en ik blijf mooi HD DVD's kopen, die worden overal lekker goedkoop gedumpt :)

Juvefan
22-02-2008, 21:27
Volgens mij worden de HD-DVD spelers bijna alleen nog verkocht aan mensen die al HD-DVD hebben, en een reserve speler willen hebben. ;)

TJ Weissel
22-02-2008, 21:32
Volgens mij worden de HD-DVD spelers bijna alleen nog verkocht aan mensen die al HD-DVD hebben, en een reserve speler willen hebben. ;)

Goed he! :)

Tiger0120
22-02-2008, 22:04
Goed he! :)
(y) ROFL

Juvefan
22-02-2008, 22:11
Goed he! :)

Ja, Maar zoals volgens mij jij eerder al zei, zou het best kunnen dat de high-end spelers strax ook gewoon HD-DVD kunnen lezen. Maar helaas kan niemand van ons in de toekomst kijken. Anders hadden we die format-war wel over kunnen slaan. ;)

Edwin V
23-02-2008, 07:24
Ja, Maar zoals volgens mij jij eerder al zei, zou het best kunnen dat de high-end spelers strax ook gewoon HD-DVD kunnen lezen.Maar die is dan wel meer dan 100 euro duurder dan een normale speler. Dus zou je ook een losse HD DVD speler voor 100 euro kunnen kopen.

Juvefan
23-02-2008, 10:03
Maar die is dan wel meer dan 100 euro duurder dan een normale speler. Dus zou je ook een losse HD DVD speler voor 100 euro kunnen kopen.

Veel mensen hier hebben volgens mij al high-end spul staan, dus ik had dat niet als een issue verwacht. Maar je hebt inderdaad gelijk.

Herjan
23-02-2008, 11:26
Effe een hele reeks offtopic weggegooid.

@Jeroen van K. alias Trat: bij dezen heb je van mij uit een eerste waarschuwing te pakken wegen opruiend gedrag. Volgende keer tijdelijke ban en daarna definitief.

Edwin V
23-02-2008, 12:10
Voor de liefhebbers: op amazon.de enkele HD DVD's voor 12 euro. areadvd.de noemt 9,99 maar die zie ik niet.

diederik
23-02-2008, 12:34
Voor de liefhebbers: op amazon.de enkele HD DVD's voor 12 euro. areadvd.de noemt 9,99 maar die zie ik niet.

Ze waren tot vrijdagochtend 9.97 per stuk, helaas iets duurder geworden.

Richard B.
23-02-2008, 12:44
Ze waren tot vrijdagochtend 9.97 per stuk, helaas iets duurder geworden.
Misschien dat ze hun voorraad probeerden uit te dunnen, maar verrast werden door de vraag.

Joris Springer
23-02-2008, 15:29
Ik ga in ieder geval door met het aanschaffen van HD-DVD's, zolang ze er nog zijn zal ik ze blijven aanschaffen, tenslotte zijn het wel voor een groot gedeelte goede films.

TJ Weissel
23-02-2008, 15:32
Ik ga in ieder geval door met het aanschaffen van HD-DVD's, zolang ze er nog zijn zal ik ze blijven aanschaffen, tenslotte zijn het wel voor een groot gedeelte goede films.

Helemaal waar...

AntS
25-02-2008, 11:51
Vanochtend (25 feb.) bij de MM in Deventer de volgende HD Dvd’s gekocht.

Kiss Kiss Bang Bang
GoodFellas
Inside Man
Swordfish
The Big Lebowski

Wat mij betreft blijf ik zolang de voorraad strekt en het interessante film zijn gewoon HD Dvd’s kopen.:bier: tje

Herjan
25-02-2008, 15:20
Weer wat onzinnig geleuter verwijderd.

Albert Kostwinder
26-02-2008, 11:45
Jammer voor alles wat Hd Dvd is, maar men moet ook zo reallistisch zijn en erkennen dat dit goed is voor de hd markt. De markt zou dood gebloed zijn als men zo door had gemodderd. Nu heeft hd in de vorm van Blu Ray echt een kans geaccepteerd te worden.

Ikzelf hou mijn hd dvd spulletjes mooi, koop nog hier en daar wat films goedkoop in en dat was het dan. Voor de rest 100% Blu Ray nu. Ik weet zeker dat iedere hd dvd eigenaar straks op blu ray overgaat, zeker als de blockbusters etc. komen.

Hd dvd is dood, lang leve hd dvd. ;)

Peter van santbrink
26-02-2008, 12:23
ik koop alleen nog maar HD-dvd's als ze (ver) onder de €10 zijn en Dolby True hebben en goed uit reviews komen

je ziet nu al dat HD-dvd's voor rond de €5 te koop worden aangeboden (Ezy, DVDcrave, DeepDiscount)

Richard B.
26-02-2008, 13:05
ik koop alleen nog maar HD-dvd's als ze (ver) onder de €10 zijn en Dolby True hebben en goed uit reviews komen

Dat laatste is voor mij ook een erg belangrijk criterium. Met een collectie van ongeveer 1300 dvd's heb ik geen zin om alles te gaan vervangen, dus het moet ook echt wat opleveren.

Jeroen van K.
26-02-2008, 13:11
Dat is de reden dat je ten onrechte zo anti hd dvd bent. Als je het ook zou gebruiken wist je wel beter namelijk en was je veel milder geweest... ;)
Eh, hoe bedoel je? Ik ben iet anti-hddvd. Hoe kom je daarbij? bluray heeft alleen gewonnen... Misschien als ik hddvd had dacht ik er anders over? Denk het niet, ik zou nog steeds inzien dat bluray gewoon het betere formaat is. Of ik de films zou houden is een ander verhaal. Maakt ook niet uit, want ik heb geen hddvd...

Aloys
26-02-2008, 13:32
Dat laatste is voor mij ook een erg belangrijk criterium. Met een collectie van ongeveer 1300 dvd's heb ik geen zin om alles te gaan vervangen, dus het moet ook echt wat opleveren.

Ik heb zoiets van, ik verkies (in mijn geval dan) BD´s boven DVD´s om de technische kwaliteit dus als die niet in orde is neem ik wel gewoon een DVD.

Ik ga ook lang niet me DVD collectie vervangen, alleen de films die ik echt in HD wil.

Richard B.
26-02-2008, 15:09
Mensen kunnen jullie je discussie voortzetten in het format war topic (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57479)? Want deze thread gaat puur over discussies m.b.t. wat HD DVD-gebruikers van plan zijn. Alvast bedankt.

Juvefan
26-02-2008, 15:11
Dat meer beter is zei je als of het een gouden regel is.
Ik heb niet gezegd dat Blu-ray slechter is. Ik ben zelf een Blu-ray backer. Ik heb qua standaard ook niet veel te zeuren omdat mijn PS3 deze zomer ook al 2.0 wordt. Maar ik wil straks toch ook wel DTS-HD hebben. Dus ik moet toch een nieuwe speler halen.
Niemand is stom geweest om voor Blu-ray te kiezen.

Ik heb gezegd dat dat Blu-ray niet beter is dan HD-DVD, jij lijkt er van te maken dat ik Blu-ray slechter vind.

p.s. Onkyo was ook HD-DVD. ;)

Juvefan
26-02-2008, 15:39
Onkyo had 1 speler. Maar het principe is er. ;)
Ze zijn nu inderdaad naar Blu-ray gegaan. Duuuhh! ;)

Jeroen van K.
26-02-2008, 15:42
Onkyo had 1 speler.
Maarliefts!!! Dat zal wel de enige speler van hen blijven.. Duh!:bier:

*TIMMIE*
26-02-2008, 15:43
Je bedoelt die verkapte Toshiba-speler?

Albert Kostwinder
26-02-2008, 15:45
JA !!!!

Zo en nu weer verder :mrgreen:

Jeroen van K.
26-02-2008, 15:53
Je bedoelt die verkapte Toshiba-speler?
Ja, die bedoelde hij inderdaad. Maar op papier leek dat erg indrukwekkend...(6)

DVDProfilersFilmgek
26-02-2008, 16:03
Deze discussie is hoe dan ook off-topic in deze thread.

Blijf toch m'n HD DVD's spelers houden en heb vandaag net weer een hele grote stapel HD DVD's binnengekregen van een voor mij hele mooie deal. Ga ik zo lekker van genieten. Gouden tijd om voordelig je collectie nog wat uit te breiden, als je wat hardware hebt, dan wil je toch ook wat software hebben om af te kunnen spelen.:wink:

Pascal Barroso
26-02-2008, 21:13
D'r zijn wel wat films die ik wel op hd dvd zou willen hebben. Naar aanleiding van het verlagen van de 360 add-on heb ik toch maar besloten in ieder geval die nog op te pikken van de week.

pretorian22
29-02-2008, 09:04
ik ga die add-on ook nog aanschaffen vandeweek. mooie aanvulling op mijn ep30 en gelijk een soort van reserve speler :) en leuk om mee te klooien op de pc :D

Richard B.
29-02-2008, 10:02
M'n verlanglijstje qua HD DVD's begint aardig uit te dunnen. Ik heb nog 9 "must haves" en 8 "like to haves" staan. Daarna is het voor mij feitelijk over. Misschien dat ik dan nog incidenteel een HD DVD hier en daar zal aanschaffen, maar veel zal dat niet meer zijn.

M'n huidige collectie is trouwens 44 stuks groot en ik heb er nog 7 in bestelling. M'n uiteindelijke collectie gaat dus in de buurt van de 70 stuks uitkomen.

pretorian22
29-02-2008, 10:05
ik heb nu 42 hd dvd's en de meeste die ik wilde heb ik nu wel. heb er ook nog een aantal die ik wel wil hebben waaronder bijvoorbeeld shrek 3. maar kopen blijf ik voorlopig idd nog wel, zeker nu de films voor spotprijzen weg (zullen) gaan.

Tiger0120
29-02-2008, 12:49
Mijn HD-DVD collectie begint uit de hand te lopen :-)76 op dit moment en 33 BD

DVDProfilersFilmgek
29-02-2008, 13:02
Mijn HD-DVD collectie begint uit de hand te lopen :-)76 op dit moment en 33 BD

Je hebt toch niet al je dubbele meegeteld?;)

Tiger0120
29-02-2008, 13:05
Rofl als ik die meetel hihi dan ga ik over de 100 ;-)

*TIMMIE*
29-02-2008, 13:13
Zelfs al dubbele HD DVD's, na dubbele spelers? Moet niet gekker worden. :P Zo snel slijten ze niet hoor. ;)

Pascal Barroso
01-03-2008, 20:20
Heb de add-on na een partij zoeken bij Saturn na vragen meegekregen voor 50 euro en meteen de 3 Bourne films meegenomen voor 43 euro.

Marcel den Haan
03-03-2008, 19:16
Ik zie dat veel mensen nog HD DVD's kopen en sommigen flink wat ook. Zijn jullie niet bang dat jullie er over een tijdje niks meer aan hebben? Over een poosje worden er geen spelers meer gemaakt en wat dan als je HD DVD speler kapot gaat? Dan kan je die schijven niet meer afspelen! Die kans zit er altijd in, niks heeft het eeuwige leven namelijk.

Anton996
03-03-2008, 19:50
Ik zie dat veel mensen nog HD DVD's kopen en sommigen flink wat ook. Zijn jullie niet bang dat jullie er over een tijdje niks meer aan hebben? Over een poosje worden er geen spelers meer gemaakt en wat dan als je HD DVD speler kapot gaat? Dan kan je die schijven niet meer afspelen! Die kans zit er altijd in, niks heeft het eeuwige leven namelijk.

Een tijdje geleden waren er wereldwijd één miljoen verkocht, wat er nu nog wel meer zullen zijn. En er zijn er nog veel in stock denk ik. Van al die spelers zul je er toch nog eentje kunnen vastkrijgen als je echt wilt? En de mensen die hier een heel grote verzameling hebben, hebben al een reserve spelers gekocht.
Voor het moment koop ik heel veel films aan 10 euro. Mijn collectie is in 2 weken verdubbelt! Dus die speler is zeker zijn geld waard.

diederik
03-03-2008, 21:09
Ik zie dat veel mensen nog HD DVD's kopen en sommigen flink wat ook. Zijn jullie niet bang dat jullie er over een tijdje niks meer aan hebben? Over een poosje worden er geen spelers meer gemaakt en wat dan als je HD DVD speler kapot gaat? Dan kan je die schijven niet meer afspelen! Die kans zit er altijd in, niks heeft het eeuwige leven namelijk.

Ik heb 2 hd dvd spelers, waarvan ik voorlopig eentje in doos hou - met sowieso 2 jaar garantie er op. Bovendien zal Toshiba 8 jaar ondersteuning geven op HD DVD (reparaties e.d.) - dus als het er echt van komt kan ik tot 2016 terecht bij Toshiba. Tegen die tijd zie ik wel weer ;)

Bovendien voor de prijzen van HD DVD (7.50-10.00 per film) kan ik ze niet laten liggen.

Richard B.
03-03-2008, 21:14
Ik zie dat veel mensen nog HD DVD's kopen en sommigen flink wat ook. Zijn jullie niet bang dat jullie er over een tijdje niks meer aan hebben? Over een poosje worden er geen spelers meer gemaakt en wat dan als je HD DVD speler kapot gaat? Dan kan je die schijven niet meer afspelen! Die kans zit er altijd in, niks heeft het eeuwige leven namelijk.
Ik ga er vanuit dat er over een tijd nog BR-spelers uit zullen komen die HD DVD ondersteunen: technisch is dat geen probleem. Er zijn al een paar fabrikanten die ze maken en ik weet zeker dat Toshiba ze zal gaan maken als ze in BR stappen. Sowieso verwacht ik dat Toshiba nog lang technische ondersteuning gaat bieden op de spelers die ze tot nu toe gemaakt hebben.

Verder heb ik momenteel al 2 spelers en ben ik van plan die heel zuinig te gebruiken om de levensduur zo lang mogelijk te rekken. M'n EP30 is eigenlijk nog maar 3 maanden oud, dus verwacht ik daar nog lang van te kunnen genieten. Ik heb m'n allereerste dvd-speler nog en die doet het na 8 jaar nog steeds. Als dat een maatstaf is dan heb ik er over 8 jaar wel vrede mee als ik m'n HD DVD's mag/moet vervangen voor dan waarschijnlijk veel mooiere en goedkopere uitgaven op BR.

Het "risico" is dus vrij relatief.

Pieter Kleine
03-03-2008, 22:18
Er is al zoveel software verkocht dat er behoefte blijft bestaan aan hd-dvd spelers. En op die behoefte wordt ingespeeld. LG heeft al gezegd door te gaan met hd-dvd via combi-spelers.

Anton996
04-03-2008, 09:27
Er is al zoveel software verkocht dat er behoefte blijft bestaan aan hd-dvd spelers. En op die behoefte wordt ingespeeld. LG heeft al gezegd door te gaan met hd-dvd via combi-spelers.

Ik hoop toch op een combi speler van een iets beter merk.
Pioneer zou ideaal zijn, maar ik ze het niet doen aangezien ze er nog nooit mee begonnen zijn.

Samsung misschien nog? Maar ze hebben hun Europese combi speler al afgezegd, dus daar heb ik ook al niet veel hoop voor.

Over goede tijd als blu ray misschien echt populait wordt zal toshiba misschien een combispeler uitbrengen? Deze zou ik wel kopen.

diederik
04-03-2008, 09:39
Nog even een tip, Universal's prijzen zijn per vandaag omlaag (nieuwe adviesprijzen) gegaan bij Amazon. Zo is American Gangster nog maar $16.95, en alle catalog titels zijn nu $11.95.

DVDProfilersFilmgek
04-03-2008, 11:25
Ik zie dat veel mensen nog HD DVD's kopen en sommigen flink wat ook. Zijn jullie niet bang dat jullie er over een tijdje niks meer aan hebben? Over een poosje worden er geen spelers meer gemaakt en wat dan als je HD DVD speler kapot gaat? Dan kan je die schijven niet meer afspelen! Die kans zit er altijd in, niks heeft het eeuwige leven namelijk.

Net als de anderen, die reeds voor mij hebben gereageerd, koop/ruil ik ook nog steeds volop HD DVD's, de prijs is erg gunstig, voor de kwaliteit hoef je het niet te laten, het HD DVD systeem is zelfs nu nog steeds beter op orde dan het BD DVD systeem.

Heb zelf een E1 op de slaapkamer, deze wordt zelden gebruikt en zou bij wijze van spreken 100 jaar oud kunnen worden, dan de EP35 in gebruik in de woonkamer, een EP10 als reserve in de doos en een 360 Add-on als noodreserve. De EP35 wordt alleen gebruikt voor HD DVD's en zou theoretisch op deze manier heel lang mee moeten kunnen. Voor DVD, CD's en allerlei andere soorten muziek en beeld files wordt hier de Oppo DV-981HD gebruikt en dan staat hier nog een PS3 voor BR DVD en die als een soort van sletje allerlei bestanden van een HDD af mag spelen.

Ook al heeft niets het eeuwige leven, voorlopig kan ik nog wel even toe met m'n HD DVD's. Ben blij met de paniek verkopers, kan zo leuk allerlei titels kopen voor weinig:wink:

M'n collectie is in een paar weken tijd verdrievoudigd en ik zal nu nog zo nu en dan wel leuke aanbiedingen blijven kopen op HD DVD gebied en pas meer BD DVD schijven gaan kopen als de prijs daarvan fors is gezakt.

Het systeem mag dan bestempeld zijn als dood, maar bij mij als liefhebber ademt het rustig door.

Remco1
04-03-2008, 11:48
waar?

DVDProfilersFilmgek
04-03-2008, 12:01
waar?

Echt waar:!:

Echt waar:?:

waar waar:mrgreen: :?:

:confused: :?

Erik T
04-03-2008, 16:33
waar zijn ze dan 11,95 ? ?

rogue
04-03-2008, 17:42
waar zijn ze dan 11,95 ? ?
Zoek even in dit subforum ;).....

DVDProfilersFilmgek
04-03-2008, 19:57
waar zijn ze dan 11,95 ? ?

Je zult even een beetje moeten zoeken tussen de 891 andere titles, maar je komt ze vast wel tegen.....BTW in $ :

http://www.amazon.com/s/ref=sr_pg_1?ie=UTF8&rs=130&keywords=HD%20DVD&rh=n%3A130%2Ck%3AHD%20DVD&page=1

diederik
04-03-2008, 22:26
dvdcrave heeft nog meer mooie aanbiedingen, o.a. mission impossible trilogy voor Eur. 13.76 :D

Richard B.
05-03-2008, 19:10
Voor diegenen die er nog interesse hebben: de T2 Ultimate HD-Edition gaat echt uitkomen op 20 maart. Hier (http://www.imagion.de/t2/) zijn de specificaties te vinden van deze release.

Ik heb zelf de bare-bones editie gekocht, want ik vind de nieuwe release (die op Amazon.de staat voor 30 euro) verhoudingsgewijs toch iets te duur.

Tiger0120
05-03-2008, 21:20
DAn denk ik dat ik de directors cut die ik hier heb maar tekoop zet en deze mega box neem.

Heeft iemand de Trailer gekeken? Men kan via Dynamic HD zelfs anderen subs downloaden... Cool

Richard B.
07-03-2008, 10:35
DAn denk ik dat ik de directors cut die ik hier heb maar tekoop zet en deze mega box neem.

Heeft iemand de Trailer gekeken? Men kan via Dynamic HD zelfs anderen subs downloaden... Cool
Het ziet er inderdaad heel mooi uit. Maar de huidige versie heeft al een heel mooie transfer en is voor een heel laag bedrag op Bol.com te krijgen. De Ultimate HD-Edition koop ik ooit nog wel eens als ie op BR te krijgen is, wat ongetwijfeld nog wel gaat gebeuren.

Pascal Barroso
09-03-2008, 15:23
Zit er aan te denken om volgende week toch net als anderen een 2e speler erbij te kopen. Zijn er veel verschillen tussen de EP-10 en de HD E1 of maakt het weinig uit welke je dan koopt?

TJ Weissel
09-03-2008, 15:29
Zit er aan te denken om volgende week toch net als anderen een 2e speler erbij te kopen. Zijn er veel verschillen tussen de EP-10 en de HD E1 of maakt het weinig uit welke je dan koopt?

1080p ondersteuning ;)

Pascal Barroso
09-03-2008, 17:15
1080p ondersteuning ;)

Maar dat is nutteloos voor een hd ready tv of niet? Ben geen leek verder hoor :p

Franklin
09-03-2008, 17:50
Ik zit te denken om een HD-E1 erbij aan te schaffen. Bij Bol.com (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_AffiliateMap-Start?LinkType=Product&Section=SCE&PrdID=9000000005648465&Referrer=ADVNLBES00202000099) staat die voor 139,- euro. Is dat een goede prijs? En die usb aansluitingen? Wat kun je er nou eigenlijk mee? Misschien een externe harde schijf erop aansluiten ofzo?

Richard B.
09-03-2008, 18:01
Ik zit te denken om een HD-E1 erbij aan te schaffen. Bij Bol.com (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_AffiliateMap-Start?LinkType=Product&Section=SCE&PrdID=9000000005648465&Referrer=ADVNLBES00202000099) staat die voor 139,- euro. Is dat een goede prijs? En die usb aansluitingen? Wat kun je er nou eigenlijk mee? Misschien een externe harde schijf erop aansluiten ofzo?
Momenteel kun je er nog niks mee. En waarschijnlijk blijft dat zo.

pretorian22
09-03-2008, 18:18
vandaag bij media markt rotterdam centrum de laatste XE-1 gekocht voor 240 euro met 3 hd dvd's :) nu heb ik deze en de ep30 dus kan er ff tegenaan :)

DVDProfilersFilmgek
09-03-2008, 21:24
Maar dat is nutteloos voor een hd ready tv of niet? Ben geen leek verder hoor :p

Misschien is tegen die tijd ook je HD Ready TV niet meer.... en heb je een Full HD TV en dan is het wel weer handig om een speler te hebben die 1080P ondersteund.

Pascal Barroso
09-03-2008, 21:34
Misschien is tegen die tijd ook je HD Ready TV niet meer.... en heb je een Full HD TV en dan is het wel weer handig om een speler te hebben die 1080P ondersteund.

Daar heb je dan ook weer een punt. Ik ga deze week wel even kijken wat er te halen valt.

DVDProfilersFilmgek
09-03-2008, 22:06
Ik zit te denken om een HD-E1 erbij aan te schaffen. Bij Bol.com (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_AffiliateMap-Start?LinkType=Product&Section=SCE&PrdID=9000000005648465&Referrer=ADVNLBES00202000099) staat die voor 139,- euro. Is dat een goede prijs? En die usb aansluitingen? Wat kun je er nou eigenlijk mee? Misschien een externe harde schijf erop aansluiten ofzo?

Geen goede prijs, het kan beter als je een beetje meegelezen hebt op het forum.

Doe je een tip per PM.

DVDProfilersFilmgek
09-03-2008, 22:10
Daar heb je dan ook weer een punt. Ik ga deze week wel even kijken wat er te halen valt.

Pascal, ook jij een PM

pretorian22
10-03-2008, 13:07
Da's een verdomd nette prijs 8).


dat vond ik nou ook :D

Fidelio
10-03-2008, 15:18
Vandaag bij de Saturn geweest op R'dam Zuid, en daar is zeker wel 80% van alle hd dvd's €12,99.

DVDProfilersFilmgek
10-03-2008, 15:41
Vandaag bij de Saturn geweest op R'dam Zuid, en daar is zeker wel 80% van alle hd dvd's €12,99.

Dank je voor het lekker maken;) zit helaas een tikkeltje uit de richting, anders was ik daar nu al aan het rondsnuffelen:bier:

Richard B.
10-03-2008, 15:46
Ik kom er achter dat er nog maar een in Nederland uitgekomen release op m'n verlanglijstje staat: Top Gun. De rest zijn allemaal importtitels.

Weet iemand waar ik Top Gun een beetje betaalbaar kan krijgen?

Tiger0120
10-03-2008, 15:56
amazone.de 9,97

Richard B.
10-03-2008, 16:04
amazone.de 9,97

Ik zie hem daar enkel voor € 28,45 (http://www.amazon.de/Top-Gun-DVD-Tom-Skerritt/dp/B000S1KWPO/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=dvd&qid=1205164990&sr=1-3).

Pascal Barroso
10-03-2008, 18:40
Vandaag bij de Saturn geweest op R'dam Zuid, en daar is zeker wel 80% van alle hd dvd's €12,99.

Dan ga ik vrijdag maar weer langs.

Tiger0120
10-03-2008, 21:24
Ik zie hem daar enkel voor € 28,45 (http://www.amazon.de/Top-Gun-DVD-Tom-Skerritt/dp/B000S1KWPO/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=dvd&qid=1205164990&sr=1-3).
ow dan is hij weer omhoog. Gisteren was hij daar nog geen 10.

Richard B.
10-03-2008, 21:46
ow dan is hij weer omhoog. Gisteren was hij daar nog geen 10.
Da's jammer. Dat had een leuke prijs geweest. :(

diederik
10-03-2008, 23:17
Da's jammer. Dat had een leuke prijs geweest. :(

https://ssl.dvdcrave.com/products/product.jsp?pid=36969

7 euro + verzendkosten ;)

BrownEyes
11-03-2008, 11:29
Ik ben pas echt High Density dvds gaan kopen toen het formaat dood werd verklaard. Ik had een Xbox 360 add-on al een tijd je in huis en daar had ik 'Unforgiven' bij.

Vorige maand zag ik de aanbiedingen voorbij stromen op de 1 dag sites en kocht ik een ep10 met 5 films (mooi regiovrij te maken overigens). Nu een 4-5 tal weken verder staan er zo'n 80 HD-DVDs in mijn kast voor relatief weinig en nog een aantal in bestelling.

Dat laatste is ook belangrijk: de meeste films heb ik al op dvd en laten we wel wezen: een film die je al hebt gekocht wil je best opnieuw kopen in High Definition formaat maar niet voor wederom de hoofdprijs.. (en zeker niet alsie ook nog eens door DFW wordt uitgegeven in het verkeerde AR of als 1080i50 transfer, zucht..).

HD-DVD film formaat was (voor iedereen buiten de US) de beste optie: regiovrij en relatief goedkoop (ook voor producenten, zeker als het om goedkope producties gaat zoals oudere films en documentaires: encryptiekey is niet vereist en kost bij BluRay 5000 usd per titel..). Tevens is de techniek erachter al lang beproefd aangezien het dezelfde rode laser gebruikt, uitval op de productielijn is aanzienlijk lager dan bij BluRay.

BluRay is een beter medium maar wel nieuw, uitval op de productielijn zit toch op de 15% gemiddeld (zie doom9 site, weet niet of ik links mag posten hier). Er zit meer ruimte op de schijf, maar waar wordt die extra ruimte voor gebruikt is de vraag, DVD9 formaat wordt veelal ook niet helemaal vol geschreven (nee ook niet bij Superbit uitgaven..) ik denk ook niet dat we een volledig seizoen 'Prison Break' op 2 DL BluRays hoeven te verwachten (20 eps, 2x50GB dus 5GB per ep moet kunnen).

Ik ben nu dus een groot aantal interessante films aan het sparen, ik hoef de BR versie voorlopig niet te hebben, daar zit geen voordeel voor mij aan.

Ik ben de link kwijt, maar het schijnt overigens dat de Chinese CH-DVD ook overweg kan met HD-DVD schijfjes. Tevens lijkt het mij een redelijke zet van Toshiba als zij de licentie prijzen van de techniek verlagen. Ik zie nog steeds wel een markt voor High Density rom/(re-)writers in de pc markt. Als de techniek er voor een habbekrats bijgeleverd kan worden voor pc drives, waarom dan niet :wink:

De EP10 is een mooie upscaler voor dvds, daar val je je geen bult aan, zeker niet als er een op een dumpsite aangeboden wordt voor een paar tientjes meer dan een gewone dvd speler :-) (maar hij is wel retetraag met opstarten).

pretorian22
11-03-2008, 11:45
haha idd veel mensen hebben een 2e speler :)

ik van het weekend dus de Toshiba XE1 gekocht. dat is nu mijn 1e speler. mijn toshiba ep30 heb ik goed ingepakt in zijn doos en dat is nu mijn reservespeler.

verder heb ik ook nog de xbox 360 add on als 2e reserve dan zeg maar :)

Jurriaan Wittenberg
11-03-2008, 12:54
Ik ben pas echt High Density dvds gaan kopen toen het formaat dood werd verklaard. Ik had een Xbox 360 add-on al een tijd je in huis en daar had ik 'Unforgiven' bij.

Vorige maand zag ik de aanbiedingen voorbij stromen op de 1 dag sites en kocht ik een ep10 met 5 films (mooi regiovrij te maken overigens). Nu een 4-5 tal weken verder staan er zo'n 80 HD-DVDs in mijn kast voor relatief weinig en nog een aantal in bestelling.

Dat laatste is ook belangrijk: de meeste films heb ik al op dvd en laten we wel wezen: een film die je al hebt gekocht wil je best opnieuw kopen in High Definition formaat maar niet voor wederom de hoofdprijs.. (en zeker niet alsie ook nog eens door DFW wordt uitgegeven in het verkeerde AR of als 1080i50 transfer, zucht..).

HD-DVD film formaat was (voor iedereen buiten de US) de beste optie: regiovrij en relatief goedkoop (ook voor producenten, zeker als het om goedkope producties gaat zoals oudere films en documentaires: encryptiekey is niet vereist en kost bij BluRay 5000 usd per titel..). Tevens is de techniek erachter al lang beproefd aangezien het dezelfde rode laser gebruikt, uitval op de productielijn is aanzienlijk lager dan bij BluRay.

BluRay is een beter medium maar wel nieuw, uitval op de productielijn zit toch op de 15% gemiddeld (zie doom9 site, weet niet of ik links mag posten hier). Er zit meer ruimte op de schijf, maar waar wordt die extra ruimte voor gebruikt is de vraag, DVD9 formaat wordt veelal ook niet helemaal vol geschreven (nee ook niet bij Superbit uitgaven..) ik denk ook niet dat we een volledig seizoen 'Prison Break' op 2 DL BluRays hoeven te verwachten (20 eps, 2x50GB dus 5GB per ep moet kunnen).

Ik ben nu dus een groot aantal interessante films aan het sparen, ik hoef de BR versie voorlopig niet te hebben, daar zit geen voordeel voor mij aan.

Ik ben de link kwijt, maar het schijnt overigens dat de Chinese CH-DVD ook overweg kan met HD-DVD schijfjes. Tevens lijkt het mij een redelijke zet van Toshiba als zij de licentie prijzen van de techniek verlagen. Ik zie nog steeds wel een markt voor High Density rom/(re-)writers in de pc markt. Als de techniek er voor een habbekrats bijgeleverd kan worden voor pc drives, waarom dan niet :wink:

De EP10 is een mooie upscaler voor dvds, daar val je je geen bult aan, zeker niet als er een op een dumpsite aangeboden wordt voor een paar tientjes meer dan een gewone dvd speler :-) (maar hij is wel retetraag met opstarten).

Qua inhoud heb je grotendeels gelijk. Alleen even 2 correcties:
- HD staat voor High DEFINITION en niet density (ook al zijn ze dat wel dus de verspreking is logisch)
- OOK HD-DVD gebruikt net als BluRay een laser met kleinere golflengte dan er voor DVD gebruikt werd. In wezen mag je dus beide formaten "Blauwer" noemen dan DVD. Al naar gelang de gebruikte golflengtes uberhaupt al in het voor ons zichtbare spectrum liggen... (jah dus: A typical human eye will respond to wavelengths in air (http://en.wikipedia.org/wiki/Air) from about 380 to 750 nm (http://en.wikipedia.org/wiki/1_E-7_m).[1] (http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_spectrum#_note-0))

ff verder kijken bij wikipedia en ENGADGET:
- Wikipedia
The name Blu-ray Disc is derived from the blue-violet laser (http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_laser) used to read and write this type of disc. Because of its shorter wavelength (http://en.wikipedia.org/wiki/Wavelength) (405 nm (http://en.wikipedia.org/wiki/Nanometre)), substantially more data can be stored on a Blu-ray Disc than on the DVD (http://en.wikipedia.org/wiki/DVD) format, which uses a red (650 nm) laser. A dual layer Blu-ray Disc can store 50 GB (http://en.wikipedia.org/wiki/Gigabyte), almost six times the capacity of a dual layer DVD.
(BRON: http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc)

- ENGADGET
So here's the technical nitty gritty before we drop the graphs n' charts on you. Both Blu-ray and HD DVD use the same kind of 405nm wavelength blue-violet laser, but their optics differ in two ways. Since the Blu-ray disc has a tighter track pitch (the single thread of data that spirals from the inside of the disc all the way out -- think: grooves on a 12-inch vinyl single vs. an Elvis Costello full-length album with 40 songs), it can hold more pits -- information -- on the same size disc as HD DVD even with a laser of the same wavelength.

The differing track pitch of the Blu-ray disc makes its pickup apertures differ, however -- 0.65 for HD DVD vs. 0.85 for Blu-ray -- thus also making the two pickups technically incompatible despite using the same type of lasers. HD DVD discs also have a different surface layer (the clear plastic layer on the surface of the data -- the part that collects all your fingerprints and scratches) from Blu-ray discs. HD DVD use a 0.6 mm-thick surface layer, the same as DVD, while Blu-ray has a much smaller 0.1mm layer, which enables the laser to focus at that 0.85 aperture.
(BRON: http://www.engadget.com/2005/09/19/blu-ray-vs-hd-dvd-state-of-the-s-union-s-division/)

Wel even bij de les blijven heh!! ;)

Willy B.
13-03-2008, 15:32
Ik verwacht 22 hd-dvd films 15 zijn onderweg.
Ik stop er niet mee ik blijf kopen tot het einde.

:grin:

rvvnr1
13-03-2008, 18:21
Ik stop er niet mee ik blijf kopen tot het einde.

Tot je ze allemaal hebt dus.... :bier:

Willy B.
14-03-2008, 12:53
Tot je ze allemaal hebt dus.... :bier:

Bijna allemaal ;) .

TJ Weissel
14-03-2008, 12:55
Inmiddels ook weer 8 titels in bestelling staan.

Bij 100 stop ik :D

Albert Kostwinder
14-03-2008, 13:09
Inmiddels ook weer 8 titels in bestelling staan.

Bij 100 stop ik :D

Geloof er niks van...(6)

Jurriaan Wittenberg
14-03-2008, 13:14
Ik ben er uit... komende halve jaar zal ik zo af en toe een bluRay schijfje kopen (2001, POTC enzo) en ik wacht met de player tot er in Q3 of Q4 een nette 2.0 speler op de markt komt (pana, tosh?). Heb ik meteen een leuke backlog om te kijken :D
Sorry, maar een PS3 (enige 2.0 optie momenteel) komt er gewoon niet in bij mij :) EN ik wil de mogelijkheid hebben om ALLE audioformaten te kunnen bitstreamen EN/OF analoog uit te kunnen sturen. Anders moet ik meteen aan een nieuwe versterker.

TJ Weissel
14-03-2008, 14:43
Geloof er niks van...(6)

:mrgreen: ... inmiddels 9 in bestelling staan.

DVDProfilersFilmgek
14-03-2008, 14:54
Ik ben er uit...

Sorry, maar een PS3 (enige 2.0 optie momenteel) komt er gewoon niet in bij mij :)

Toch niet omdat ie zwart is :?: :sad:


Het is een lelijk hok.....maar wel ontzettend veelzijdig:bier:

Jurriaan Wittenberg
14-03-2008, 15:05
Toch niet omdat ie zwart is :?: :sad:


Het is een lelijk hok.....maar wel ontzettend veelzijdig:bier:

Meerdere redenen:
- Heb al een 360 dus voor games hoef ik het niet echt te doen
- Niet alle audio formaten mogelijk in de bitstream
- Analoge output van de HD-audio formaten is ook niet volledig (toch?)
- Het vierletterige merk staat me niet zo aan.... (maar dat op de laatste plaats hoor!!)

TJ Weissel
14-03-2008, 15:14
in het geval van PlayStation is het idd. toch vaak Hate it or Love it.

Jurriaan Wittenberg
14-03-2008, 15:27
in het geval van PlayStation is het idd. toch vaak Hate it or Love it.

Mwoah... ik heb 'm echt wel overwogen puur omdat je er dan NU al van kan genieten en het komt toch best wel dichtbij wat ik wil... maar toch .. ik wil met m'n BluRay speler eigenlijk in 1x klaar zijn zodat ik daar niet meer naar hoef om te kijken. Nou dat betekent dat ik er gewoon ff op ga zitten wachten. Super jammer dat die hybride spelers van Samsung niet door gaan anders was ik daar wel wat mee gaan doen. Dat had wel wat in tijd gescheeld denk ik. Begrijp het zowiezo niet van Samsung want ik denk dat er toch best wel markt voor was geweest. Samen met een schijnbaar zeer goede upscaler hadden ze dat ding, tegen normale prijs, niet aan kunnen slepen denk ik :)

Claudio Santulli
14-03-2008, 15:28
It's a thin line between love and hate.
And some just love to hate!

Claudio Santulli
14-03-2008, 15:32
Ik heb ook i.v.m. de x-box 360 nog geen behoefte aan een PS3.
Pas als er i.v.m. met de (noodzakelijke, must have) topgames noodzaak voor is, ga ik er van houden.
Maar er is bij mij geen sprake van haat, alleen nog een stukje denial!

Jurriaan Wittenberg
14-03-2008, 15:43
Ik heb ook i.v.m. de x-box 360 nog geen behoefte aan een PS3.
Pas als er i.v.m. met de (noodzakelijke, must have) topgames noodzaak voor is, ga ik er van houden.
Maar er is bij mij geen sprake van haat, alleen nog een stukje denial!
owh .. dan zal het bij mij wel noodzakelijk haat zijn :D :D (6)

DVDProfilersFilmgek
15-03-2008, 10:37
Mwoah... ik heb 'm echt wel overwogen puur omdat je er dan NU al van kan genieten en het komt toch best wel dichtbij wat ik wil... maar toch .. ik wil met m'n BluRay speler eigenlijk in 1x klaar zijn zodat ik daar niet meer naar hoef om te kijken. Nou dat betekent dat ik er gewoon ff op ga zitten wachten. Super jammer dat die hybride spelers van Samsung niet door gaan anders was ik daar wel wat mee gaan doen. Dat had wel wat in tijd gescheeld denk ik. Begrijp het zowiezo niet van Samsung want ik denk dat er toch best wel markt voor was geweest. Samen met een schijnbaar zeer goede upscaler hadden ze dat ding, tegen normale prijs, niet aan kunnen slepen denk ik :)

Mmmm, heb de PS3 nu een jaartje en hij bevalt prima met de losse AB erbij, bijna net een echte losse BD speler;)

Hier staan buiten de PS3 ook 2 Xbox 360 gevallen( 1 daarvan is de nieuwe uitvoering met HDMI en dat nieuwe moederboard dat minder stroom vraagt en daardoor minder warm wordt) een Wii , een Game Cube, een oude Xbox, een PS2.
Het hebben van reeds andere spelconsoles was geen reden om de PS3 niet aan te schaffen, hier was de overweging om hem puur als BD speler te gebruiken. Hij voldoet al aan de 2.0 standaard en het mooie is dat hij hier draadloos is verbonden met het thuisnetwerk, je hebt er ook in het geval van een update geen omkijken naar, je bent in weze in 1x klaar8)

Je schreef dat niet alle audio wordt ondersteund naar bitstream en dat je nog geen nieuwe receiver wilt aanschaffen, hier hetzelfde, ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn huidige receiver en zie ook de noodzaak van vervanging nog niet in, ook niet voor de nieuwe audioformaten. De PS3 kan alles wat ik wens afspelen en hij stuurt het via de optische kabel naar mijn receiver en deze heeft nog geen signaal afkomstig van de PS3 geweigerd, ook SACD's worden afgespeeld(heb de 60GB) en het geluid gaat ook over de optische kabel en wordt weergegeven door de receiver. Toch gebruik ik de PS3 niet voor audio, daar gebruik ik de DVDspeler voor, wil de drive van de PS3 een beetje sparen ;) .

Veelzijdigheid...... ik moet je nog een BD speler zien kopen die ook games kan spelen,en allerlei bestanden vanaf de eigen of een externe HDD af kan spelen. Ik bekijk wel eens gedownloade HD bestanden, die zijn de moeite van het bekijken meer dan waard, een bestand van nog geen 8GB die een beeld en geluidskwaliteit hebben waar je stijl van achterover valt.

Je schijnt er ook de Xbox360 addon op aan te kunnen sluiten, maar dat is niet even simpel, je dient dan linux te installeren en de juiste drivers etc etc etc.

Zelf vind ik het een minder geslaagd ontwerp, om het maar eens vriendelijk te omschrijven, en gelukkig zijn de HD DVD speler en de DVDspeler plat, daarbovenop kan hij dan staan.

Als je nu 3 BD schijfjes koopt, dan krijg je de AB gratis;)

Willy B.
15-03-2008, 18:43
Ikzelf heb een ps3 60 gig gehad liep meer vast dan blu-ray's af te spelen en ook no disc als er een blu-ray instak.
de standalone van sony hebben deze ziekte ook daarom dat ze deze spelers voor een spotprijs verkopen s300 249 € en de s500 599€ in saturns antwerpen.

Jurriaan Wittenberg
17-03-2008, 10:39
Mmmm, heb de PS3 nu een jaartje en hij bevalt prima met de losse AB erbij, bijna net een echte losse BD speler;)

Hier staan buiten de PS3 ook 2 Xbox 360 gevallen( 1 daarvan is de nieuwe uitvoering met HDMI en dat nieuwe moederboard dat minder stroom vraagt en daardoor minder warm wordt) een Wii , een Game Cube, een oude Xbox, een PS2.
Het hebben van reeds andere spelconsoles was geen reden om de PS3 niet aan te schaffen, hier was de overweging om hem puur als BD speler te gebruiken. Hij voldoet al aan de 2.0 standaard en het mooie is dat hij hier draadloos is verbonden met het thuisnetwerk, je hebt er ook in het geval van een update geen omkijken naar, je bent in weze in 1x klaar8)

Je schreef dat niet alle audio wordt ondersteund naar bitstream en dat je nog geen nieuwe receiver wilt aanschaffen, hier hetzelfde, ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn huidige receiver en zie ook de noodzaak van vervanging nog niet in, ook niet voor de nieuwe audioformaten. De PS3 kan alles wat ik wens afspelen en hij stuurt het via de optische kabel naar mijn receiver en deze heeft nog geen signaal afkomstig van de PS3 geweigerd, ook SACD's worden afgespeeld(heb de 60GB) en het geluid gaat ook over de optische kabel en wordt weergegeven door de receiver. Toch gebruik ik de PS3 niet voor audio, daar gebruik ik de DVDspeler voor, wil de drive van de PS3 een beetje sparen ;) .

Veelzijdigheid...... ik moet je nog een BD speler zien kopen die ook games kan spelen,en allerlei bestanden vanaf de eigen of een externe HDD af kan spelen. Ik bekijk wel eens gedownloade HD bestanden, die zijn de moeite van het bekijken meer dan waard, een bestand van nog geen 8GB die een beeld en geluidskwaliteit hebben waar je stijl van achterover valt.

Je schijnt er ook de Xbox360 addon op aan te kunnen sluiten, maar dat is niet even simpel, je dient dan linux te installeren en de juiste drivers etc etc etc.

Zelf vind ik het een minder geslaagd ontwerp, om het maar eens vriendelijk te omschrijven, en gelukkig zijn de HD DVD speler en de DVDspeler plat, daarbovenop kan hij dan staan.

Als je nu 3 BD schijfjes koopt, dan krijg je de AB gratis;)

Doet de PS3 dan ook iets met DTS-MA? Volgens mij niet in de bitstream en ook niet op de analoge uitgang toch? (en dan doel ik op het originele signaal en niet op de DTS-core)

XBOX360 kan ook op een eenvoudigere manier gebruikt worden voor streaming doeleinden. ZONDER extra software doet het al aardig wat (MP3, HD(wmv, MP4, h.264, divx )ondersteuning sinds de laatste update). En als je dat bijpasst met een redelijk practisch stukje FREEWARE Tversity dan kan je ook niet ondersteunde codecs laten afspelen, die worden dan in realtime ge-encodeerd voor je.

De XBOX gebruik IK dus voor de veelzeidigheid want ik heb om meerdere redenen geen behoefte aan 4 consoles :shock: Daar ga ik dus geen BD speler voor aanschaffen. Ergo: ik wacht dus nog ff op een nieuwe gen. 2.0 BD speler.
Verder is mijn ervaring dat consoles iha moeilijk aan te passen zijn om op DVD niveau regiovrij te maken. Aangezien mijn collectie voor 50% uit R1 bestaat wil ik daar wel een nette standalone speler voor hebben graag met wat upscale capaciteiten als het kan.

Dus tjah... voors en tegens... en misschien zet ik tzt nog wel een nieuwe versterker (HDMI 1.3) neer (onkyo / yamaha) dat scheelt ook weer wat in eisen voor die speler...

Claudio Santulli
17-03-2008, 12:02
De XBOX gebruik IK dus voor de veelzeidigheid want ik heb om meerdere redenen geen behoefte aan 4 consoles :shock: Daar ga ik dus geen BD speler voor aanschaffen. Ergo: ik wacht dus nog ff op een nieuwe gen. 2.0 BD speler.
Verder is mijn ervaring dat consoles iha moeilijk aan te passen zijn om op DVD niveau regiovrij te maken. Aangezien mijn collectie voor 50% uit R1 bestaat wil ik daar wel een nette standalone speler voor hebben graag met wat upscale capaciteiten als het kan.

Dus tjah... voors en tegens... en misschien zet ik tzt nog wel een nieuwe versterker (HDMI 1.3) neer (onkyo / yamaha) dat scheelt ook weer wat in eisen voor die speler...
Precies, hoeveel consoles kan je hebben.
Ik had ze ook allemaal, maar los van de wii en 360 staan ze of stof te happen, of op de kamers van mijn kids.
Overigens heb ik wel 2x een 360, en zijn ze allebei 2 keer triple rood geweest. dus als er weer een stuk gaat, leen ik hem van mijn zoontje. Ik wou toen gewoon niet zonder zitten als fanatieke gamer.
Dat is geloof ik bij de ps3 beter.

Echter ben ik gewoon een stand alone man.
Een nieuwe Onkyo amp.zal ik niet zo snel meer kopen, ben namelijk een beetje voor de gek gehouden door Onkyo.
Mijn huidige zeer dure reference flagship receiver was zogenaamd 100% futureproof.
Met verwisselbare slots en alles, althans zo werd deze in alle ads en eigen PR aangeboden
Echter zijn er nooit geen nieuwe modules uitgebracht, en is HDMI nog immer maar 1.0
Een hdmi 1.1 module was het minimale wat men zou moeten uitbrengen, willen ze hun naam futureproof waarmaken.
Maar ze hebben gewoon lak aan hun klanten.
Er is aangeboden om hem in te ruilen tegen het huidige topmodel wat niet eens hun flagship is, en zou dan nog een flink stuk moeten bijbetalen.
Belachelijk voorstel van Onkyo natuurlijk!!!!

Aangezien het apparaat verder wel zwaar ok is, ben ik dus aangewezen op de analoge ingangen. Dat is dus een absolute must voor mij.

Voor ook mijn collectie van R1 DVD's gebruik ik gewoon mijn huidige Ref.Onkyo DVD-Audio/Sacd speler die via firewire is aangesloten op de receiver.
Dus als mijn "toekomstige" Denon BD speler niet regio vrij te maken is voor het DVD gedeelte dan is dat jammer maar helaas.

En ook al zou ik vast wel eens een PS3 kopen, dan zou ik hem nog niet als BD speler gebruiken.
Daarvoor vindt ik hem nog steeds te veel lawaai maken, en ik vind hem ook gewoon niet mooi!
( heb de mogelijkheid gehad een PS3 enkele maanden te lenen en te testen)

Jurriaan Wittenberg
19-03-2008, 09:19
Echter ben ik gewoon een stand alone man.
Een nieuwe Onkyo amp.zal ik niet zo snel meer kopen, ben namelijk een beetje voor de gek gehouden door Onkyo.
Mijn huidige zeer dure reference flagship receiver was zogenaamd 100% futureproof.
Met verwisselbare slots en alles, althans zo werd deze in alle ads en eigen PR aangeboden
Echter zijn er nooit geen nieuwe modules uitgebracht, en is HDMI nog immer maar 1.0
Een hdmi 1.1 module was het minimale wat men zou moeten uitbrengen, willen ze hun naam futureproof waarmaken.
Maar ze hebben gewoon lak aan hun klanten.
Er is aangeboden om hem in te ruilen tegen het huidige topmodel wat niet eens hun flagship is, en zou dan nog een flink stuk moeten bijbetalen.
Belachelijk voorstel van Onkyo natuurlijk!!!!

Aangezien het apparaat verder wel zwaar ok is, ben ik dus aangewezen op de analoge ingangen. Dat is dus een absolute must voor mij.


OUCH!! da's dan wel een treurig verhaal met Onkyo. Zelf nog nooit iets van ze gehad en tot nu toe al een jaartje of acht erg tevreden met een stevige Yamaha die ik toen heb aangeschaft. Maar met al dat HDMI VOEL ik gewoon dat het tijd begint te worden voor iets anders. Ik denk dat dat met HDMI 1.3 wel zo'n beetje uitgekristalliseerd is.(hoop dat in ieder geval wel!!) Toch eens diep overdenken hoe ik dat dit jaar aan ga pakken... is budgettair ook zoiets heh ;) en d'r staat al een nieuwe FullHD scherm op het plan, daar kan ik al bijna niet meer onderuit :p toch?! :roll:

diederik
20-03-2008, 14:16
HD DVD liefhebbers, EzyDVD heeft weer een sale, dit keer met Paramount titles.

Mooiste deal : Into the wild (gloednieuwe release) voor 4 euro 70 + verzendkosten :D :D

edit: Amazon.de heeft American Gangster in preorder voor 11 eurotjes :)

TJ Weissel
20-03-2008, 14:21
HD DVD liefhebbers, EzyDVD heeft weer een sale, dit keer met Paramount titles.

Mooiste deal : Into the wild (gloednieuwe release) voor 4 euro 70 + verzendkosten :D :D

edit: Amazon.de heeft American Gangster in preorder voor 11 eurotjes :)

Leuk.... bedankt voor de tip.

Jeroen van K.
21-03-2008, 09:14
Ikzelf heb een ps3 60 gig gehad liep meer vast dan blu-ray's af te spelen en ook no disc als er een blu-ray instak.
de standalone van sony hebben deze ziekte ook daarom dat ze deze spelers voor een spotprijs verkopen s300 249 € en de s500 599€ in saturns antwerpen.
Stopte je de schijfjes wel met het etiquette naar boven er in... :lol: Ik heb nou zo'n 40 blu-rays gekeken en nog nooit een vastloper gehad. Misschien dat je de firmware eens moet updaten?

Jeroen van K.
21-03-2008, 09:17
En ook al zou ik vast wel eens een PS3 kopen, dan zou ik hem nog niet als BD speler gebruiken.
Daarvoor vindt ik hem nog steeds te veel lawaai maken, en ik vind hem ook gewoon niet mooi!
( heb de mogelijkheid gehad een PS3 enkele maanden te lenen en te testen)
Dat is ook persoonlijk. Ik heb een tijdje een EP1 (kan dat?) geleend en die maakte meer geluid dan mijn 40gb PS3...

Jeroen van K.
21-03-2008, 09:21
en d'r staat al een nieuwe FullHD scherm op het plan, daar kan ik al bijna niet meer onderuit :p toch?! :roll:
Hangt er van af hoe groot dit TV is. Als hij < 50" is zou je kunnen denken aan een HD Ready en het geld dat je bespaard in iets anders stoppen. Ik persoonlijk zie niet echt verschillen tussen 1080p en 720p op een set < 50", tenzij je er heel dicht op zit (wat weer zou betekenen dat je huis te klein is voor een 50" TV).

Jurriaan Wittenberg
21-03-2008, 09:53
Hangt er van af hoe groot dit TV is. Als hij < 50" is zou je kunnen denken aan een HD Ready en het geld dat je bespaard in iets anders stoppen. Ik persoonlijk zie niet echt verschillen tussen 1080p en 720p op een set < 50", tenzij je er heel dicht op zit (wat weer zou betekenen dat je huis te klein is voor een 50" TV).
Nou het trieste is .. ik heb al een 32" HD-ready scherm staan :oops: en ben daar zeer tevreden over.. zo tevreden dat ik 'm graag door m'n ouders laat overnemen en zelf een tikkie groter neem. En dan toch wel een FullHD. Waarom: wil gewoon vanaf nu volledig 1080P 24Hz compatibel zijn zodat ik daar voorlopig geen gedonder mee heb. Heb nu 2 Philipsen op het oog want ik ben zeer gecharmeerd van -en gewend aan- ambilight. De 42" schermen die ik daarmee op het oog heb zijn qua omvang net zo groot als de Cineos 32" die ik nu heb staan alleen er wordt meer ruimte gebruikt door het scherm. Qua kijkplezier verwacht ik er dus net ietsje op vooruit te gaan. Tegen de tijd dat dan die leuke BluRay speler z'n intrede doet dan weet ik in ieder geval zeker dat het scherm er helemaal klaar voor is. XBOXje360 kan ik dan ook net een tikkie hoger op de output zetten. Het sluit dus allemaal net iets meer bij elkaar aan denk ik dan.

Ben overigens niet helemaal met je eens dat FullHD pas vanaf 50" interessant wordt. (tis wel lekker dat wwel!! :D ) Je moet ook in gedachte houden dat elk NIET FullHD scherm toch iets raars moet gaan doen als de bron 1080P 24Hz is. Judder en PullDown problemen worden daar alleen maar groter van zou ik zo denken want, onafhankelijk van waar het gebeurd, de 1080P24 bron MOET ergens omgezet worden naar 720P. En dat is nou net wat ik probeer te voorkomen. Uiteraard ga ik binnenkort nog wel een winkel binnen om eens te kijken hoe een 1080P24 bron op een van de schermen er uit ziet. De philipsen die ik nu op het oog heb zijn 100Hz en dus verwacht ik dat er de frames 3 of 4x getoond zullen worden maar dat wil ik nog wel even in levende lijve zien heh!!

Jeroen van K.
21-03-2008, 11:59
Nou het trieste is .. ik heb al een 32" HD-ready scherm staan :oops: en ben daar zeer tevreden over.. zo tevreden dat ik 'm graag door m'n ouders laat overnemen en zelf een tikkie groter neem. En dan toch wel een FullHD. Waarom: wil gewoon vanaf nu volledig 1080P 24Hz compatibel zijn zodat ik daar voorlopig geen gedonder mee heb.
Ok, ik snap je wel. Maar er zijn ook HD-Ready TVs die gewoon 1080p24 input accepteren. Mijn Panasonic doet dat ook. Ik zou wel voor een 100Hz scherm gaan als ik jouw was dat kijkt een stuk rustiger bij DVDs bijvoorbeeld. Dat vond ik belangrijker dan Full HD en de Full HD schermen met 100Hz waren gewoon veel te duur voor mij toen ik mijn set kocht. Bovendien zou een 50" TV er niet uitzien in mijn huidige woonkamer...


Heb nu 2 Philipsen op het oog want ik ben zeer gecharmeerd van -en gewend aan- ambilight. De 42" schermen die ik daarmee op het oog heb zijn qua omvang net zo groot als de Cineos 32" die ik nu heb staan alleen er wordt meer ruimte gebruikt door het scherm. Qua kijkplezier verwacht ik er dus net ietsje op vooruit te gaan.
Ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van de Philips schermen. Dat ambilight vind ik wel fijn, maar dan weer niet dat het de hele tijd van kleur veranderd. Ik heb indirect licht achter mijn TV geplaatst. Het verhoogt het contrast vind ik en zorgt voor dieper zwart, is ook een stuk rustiger voor de ogen dan zonder.


Tegen de tijd dat dan die leuke BluRay speler z'n intrede doet dan weet ik in ieder geval zeker dat het scherm er helemaal klaar voor is. XBOXje360 kan ik dan ook net een tikkie hoger op de output zetten. Het sluit dus allemaal net iets meer bij elkaar aan denk ik dan.
Als je het puur doet voor de blu-ray speler die je nou nog niet hebt zou ik zeker zo lang mogelijk wachten met de aanschaf van de TV. Dit kan alleen in je voordeel werken. Tenzij je HDMI op je 360 hebt is 1080p niet echt een optie trouwens.


Ben overigens niet helemaal met je eens dat FullHD pas vanaf 50" interessant wordt. (tis wel lekker dat wwel!! :D )
Dat is dan meer je mening en je goed recht. Ik zie gewoon geen voordeel in 1080p op een scherm onder 50" op normale kijkafstand. Ik heb het erg vaak vergeleken en ik zie gewoon geen verschil in


Je moet ook in gedachte houden dat elk NIET FullHD scherm toch iets raars moet gaan doen als de bron 1080P 24Hz is. Judder en PullDown problemen worden daar alleen maar groter van zou ik zo denken want, onafhankelijk van waar het gebeurd, de 1080P24 bron MOET ergens omgezet worden naar 720P.
Klopt, mijn TV doet gewoon 1080p24 input en zet dit om naar 720p24 (eigenlijk doet mijn TV 720p96, maar daar kom ik later op terug).


En dat is nou net wat ik probeer te voorkomen. Uiteraard ga ik binnenkort nog wel een winkel binnen om eens te kijken hoe een 1080P24 bron op een van de schermen er uit ziet. De philipsen die ik nu op het oog heb zijn 100Hz en dus verwacht ik dat er de frames 3 of 4x getoond zullen worden maar dat wil ik nog wel even in levende lijve zien heh!!. Als je scherm 100Hz is kan hij vaak ook een veelvoud van 24Hz aan (24/48/72/96Hz: de 24p stand op hedendaagse HDTVs is erg vaak gewoon een 48/72/96Hz stand, maar het kan ook gewoon op echt op 24Hz gebeuren. Welke keuze de Philips maakt weet ik niet). Je zult daar niks aan verliezen ofzo. Het is ook niet zo erg; in de bioscoop gebeurd dit ook bij sommige rails... 48fps of zelfs 72fps. Je hebt dan dus geen 3:2 pulldown meer maar gewoon 2:2 of 3:3 of 4:4 of, ook gewoon, 1:1 en dit refreshen doet de TV uiteraard en niet de speler (die geeft bijvoorbeeld niet 4 x eenzelfde beeldje door).
Waar jij goed op moet letten is of je TV ook echt 24p weergeeft. De 1080p24 stickers op een TV willen niet zeggen dat deze ook echt 1080p24 weergeeft (is niet verplicht althans). Het garandeerd je alleen dat je TV dit ingangsignaal accepteert. Het kan ook zijn dat de TV dit signaal naar 1080p50 (of erger, p60) probeert te veranderen en dan krijg je judder. Even goed uitzoeken, de TV boeren weten dit meestal niet dus ik zou ff google-en.

Als je voor een Full HD scherm wilt gaan moet je dat echt doen, persoonlijk blijf ik erbij dat het echte voordeel van die hoge resolutie pas duidelijk wordt vanaf 50". En ik heb echt goede ogen. Natuurlijk is een 40" Full HD lekker, maar je zult op normale kijkafstand geen voordeel zien tussen 1080p en 720p - dat is wat ik bedoel. Ik zie genoeg verschil tussen SD en 720p op mijn TV, maar veel vrienden van mij hebben een Full HD en bij niemand zie ik verschil tussen 1080p (bij hen) en 720p (bij mij) als we een film kijken: het zijn allemaal 40-42" schermen (helaas kocht niet iedereen een 100Hz scherm want dat vonden ze dan weer te duur - stom). Zit ik er dicht op, dan zie ik het verschil wel. Zit ik gewoon op de bank, dan zie ik het echt niet.

Mijn volgende TV wordt zeker weten een Full HD scherm (en 100Hz en echt 1080p24), maar dan wel vanaf 50". :bier:

TJ Weissel
21-03-2008, 12:32
On topic gaarne?

Jeroen van K.
21-03-2008, 13:06
On topic gaarne?
Ok, wat nu te doen? Blu-rays downloaden? Haha, geintje. Maar je hebt gelijk, was een beetje off topic.

Jurriaan Wittenberg
22-03-2008, 10:24
Ok, wat nu te doen? Blu-rays downloaden? Haha, geintje. Maar je hebt gelijk, was een beetje off topic.
Best wel on topic naar mijn beleving hoor... Wat te doen na HD-DVD... is het nu al verstandig om naar BluRay te gaan en wat zijn de zij-effecten voor het hebben of het aanschaffen van een scherm daaromtrent. magoe 'tis mijn topic nie dus daar ga ik niet moeilijk over zitten doen :)
(ik vinnut eerlijk gezegd al heel dat we JvK kunnen verleiden tot het plaatsen van nette en functionele reacties. Sjappooo voor iedereen hierom :bier: )

Anyway: om mij niet helemaal anti-bluRay op te stellen en het weer een beetje on topic te stellen vinnik dit toch al netjes vlot van S***:


Anyone ready for profile 2.0 Blu-ray machines? Well, they'll be here soon. In fact, Sony has just announced that it will update the PlayStation 3 game system to full profile 2.0 (BD-Live) compatibility with a firmware update later this month (possibly within the next few days - watch for a firmware update labeled ver 2.20). This will allow Internet connection features and other options on new and future Blu-ray Disc titles. Lionsgate has already released a couple of BD-Live titles, including War and Saw IV. The next such titles will street from Sony on 4/8 and will include Walk Hard: The Dewey Cox Story and The 6th Day. Standalone players with profile 2.0/BD-Live functionality are coming too. Panasonic's BD-50 is expected to arrive in stores in May or June, and Pioneer, Sony and other manufacturers have compatible players on the way as well.
BRON: http://www.thedigitalbits.com/#ps320

Jeroen van K.
24-03-2008, 12:11
Best wel on topic naar mijn beleving hoor... Wat te doen na HD-DVD... is het nu al verstandig om naar BluRay te gaan en wat zijn de zij-effecten voor het hebben of het aanschaffen van een scherm daaromtrent. magoe 'tis mijn topic nie dus daar ga ik niet moeilijk over zitten doen :)
(ik vinnut eerlijk gezegd al heel dat we JvK kunnen verleiden tot het plaatsen van nette en functionele reacties. Sjappooo voor iedereen hierom :bier: )

Anyway: om mij niet helemaal anti-bluRay op te stellen en het weer een beetje on topic te stellen vinnik dit toch al netjes vlot van S***:


BRON: http://www.thedigitalbits.com/#ps320
Naar mijn mening heeft het ook geen zin om je anti-blu-ray op te stellen: blu-ray is de standaard voor HD content op een schijfje. Het gaat gewoon de DVD vervangen, daar zorgen de film maatschappijen en fabrikanten van BD spelers wel voor. Uiteindelijk is de marge op HD films gewoon hoger voor filmmaatschappijen en daar gaat het om. DVD is een cashcow geworden en daar zijn de marges altijd lager op. Ik koop ook liever een nieuwe BD release voor een paar euro meer dan dezelfde release op DVD. Ik bedoel: €22 voor PotC3 op DVD of €29 op BD - zoveel scheelt dat echt niet. Het is vooral die oude troep die ze uitbrengen die het niet waard is eigenlijk: daar heb ik eBay voor - lekker goedkoop.

Mijns inzien is het niet verstandig om nu voor HDDVD te kiezen en niet voor BD. HDDVD is dood en je koopt nu goedkoop titels maar daar zit een einde aan: er komen geen nieuwe titels meer bij. Ook de droomvoorstellingen van dat HDDVD verder kan gaan voor B-films enzo is een kolder: immers, wat zou je ook met B-films moeten.
De HDDVD films zijn nou erg goedkoop, maar als je nog geen van beide spelers hebt zou ik toch voor blu-ray gaan - dat zal er over 5 jaar nog zijn. Je ziet nu al dat winkels de films uit de schappen gaan halen en je ziet ook dat internetwinkels ze aan het opruimen zijn. Bedenk goed wat dat woord "opruimen" precies inhoudt en waar dat toe lijdt. Echter, als ik HDDVD had en een collectie van, zeg 20 films had tijden het overlijden van HDDVD, dan was ik ook nog doorgegaan met kopen van HDDVD films: je krijgt er immers toch niks meer voor terug.

Uit de VS kun je erg goedkoop blu-rays halen, ik bestel er zo'n 4 per week en scoor sommige films voor €10 incl. verzenden. Dus als je goedkoop wil, maak gebruik van die lage dollar van de yankees - ik koop me suf. Titels die ik perse met NL subs wil koop ik gewoon bij de FRS. Boeit me niks dat dat wat duurder is - heerlijk om 5 van die dingen af te rekenen en mensen met een €5 DVD box achter je te hebben staan, he he. (6)
Het is zo dat je nu films koopt voor, bijvoorbeeld €20 en die kosten misschien over 2 jaar, €7,50. Dat is ook met CDs en met video games - dat is het risico van iets vroegtijdig kopen. Maar geloof me, BD is de toekomst en downloadable content wint het de komende 5 jaar echt niet (nogmaals, daar zorgen de filmmaatschappijen en BD-fabrikanten wel voor).

Ook moet je die hele profielen (1.1 Vs. 2.0) discussie vergeten. Nu geen BD speler kopen omdat je anders 2.0 functionaliteit moet missen is belachelijk, IMO. 2.0 is geen verplichting voor fabrikanten, 1.1 wel. Ik zie 2.0 niet echt doorbreken want zolang er geen wifi op een 2.0 speler zit gaan mensen geen UTP kabeltje doortrekken naar hun speler, iedereen doet alles draadloos tegenwoordig en daar op tegen zijn is water naar de zee dragen. Bovendien zie ik de extra functionaliteit van 2.0 niet iets voor de echte filmliefhebber (ik bedoel, wie zit er nou te wachten op andere lettertypes downloaden voor een film of extra verwijderde scènes). Iets wat ik niet wil missen bij een film is dialoog van de regiseur ofzo, voor de rest: 1080p doen alle profielen dus je zult altijd alle BD films op je 1.1 speler kunnen afspelen. Met de 14 miljoen verkochte PS3s die binnenkort naar 2.0 worden geupdate (middels een firmware update) is er wel markt voor 2.0 content, maar ik zie voorlopig weinig filmhuizen hier iets mee gaan doen. En dan nog, de film wordt er niet beter op en je speler updaten middels de internet connectie op je speler of door het op een CDtje te branden is beiden klote en het is een lange zit, dus wat boeit het?

Neemt niet weg dat 2.0 gewoon beter is, maar het is niet noodzakelijk. Ah, ik heb makkelijk praten; ik heb een PS3 -wifi erop en straks 2.0 vaardig dus ik mis niks. Maar als mensen zeggen dat je moet wachten op BD totdat de spelers 2.0 zijn is dat gewoon onzin - je mist daar gewoon niks aan, tenzij je extra trailers zou willen kijken via het net (boeiend, ik weet het...). Als ze zeggen dat je moet wachten tot de spelers goedkoper zijn, dat is wat anders. Dat is legitiem maar dat bepaal je zelf - wat heb je er voor over? Wachten op een €200 BD speler zal een lange zit zijn als je nu al aan de HD films wilt gaan - ik denk dat we pas over 18 maanden zo'n goedkope speler zullen zien.

P.S. Natuurlijk zijn een hele hoop argumenten hierboven erg persoonlijk. Maar ik ben BD consument voor mijzelf en niet voor iemand anders...:bier:

rogue
24-03-2008, 13:16
Titels die ik perse met NL subs wil koop ik gewoon bij de FRS. Boeit me niks dat dat wat duurder is - heerlijk om 5 van die dingen af te rekenen en mensen met een €5 DVD box achter je te hebben staan, he he. (6)
Meen je dit nou serieus Trat :roll:?
Dat kan toch niet waar zijn :?.....zo triest.
Andersom denken die mensen achter je: wat een sukkel die even 5 films voor €29.99 per stuk koopt.....daar heb ik 30 films voor. Of 15 HD-DVD's.


Het is zo dat je nu films koopt voor, bijvoorbeeld €20 en die kosten misschien over 2 jaar, €7,50. Dat is ook met CDs en met video games - dat is het risico van iets vroegtijdig kopen.
Kijk, en dit is nou precies het allerbeste argument om nu nog HD-DVD's te kopen...je kunt nu titels kopen voor een schijntje (€10 of minder), en tegen de tijd dat je HD-DVD speler kapot is (en misschien je reservespeler als je die hebt....), dan zijn de titels ondertussen wel op BD uitgekomen, en kun je ze wellicht voor de helft van de huidige gemiddelde prijs van een BD (maar waarschijnlijk goedkoper) opnieuw kopen.
Maar dan heb je wel al die tijd al kunnen kijken naar een mooie film in HD-kwaliteit.

Ik weet dat dit eigenlijk in het format-war topic past, excuus, maar ik ben zo blij dat Trat eindelijk het argument zag om nu nog HD-DVD's te kopen. Wellicht is het beter dat we eventueel daar verder gaan over dit onderwerp.

Tiger0120
24-03-2008, 13:27
Rofl :-D

Jeroen D
24-03-2008, 13:41
Microsoft denk er weer heel anders over ;

http://xbox-360.blieb.nl/article/xbox-360_42642/_Ook_Blu_Ray_zal_niet_lang_overleven__aldus_Micros oft.html

Albert Kostwinder
24-03-2008, 14:10
Microsoft denk er weer heel anders over ;

http://xbox-360.blieb.nl/article/xbox-360_42642/_Ook_Blu_Ray_zal_niet_lang_overleven__aldus_Micros oft.html

Volgens Bill werd i-pod ook een flop :roll:

Pieter Kleine
24-03-2008, 14:37
Jeroen van K


Het gaat gewoon de DVD vervangen, daar zorgen de film maatschappijen en fabrikanten van BD spelers wel voor.


Dan moet alleen de consument nog om. En dat gaat nog niet zo snel. Zelfs de home cinema die hards in dit forum gaan nog niet massaal over. Tel daarbij de signalen van de industrie, een panasonic blu-ray speler die eerst niet (te weinig vertrouwen in blu-ray in Nederland) en nu wel weer op de markt wordt gezet, Philips die een nieuwe speler niet op de markt zet want onvoldoende vertrouwen heeft in ontwikkeling Europese markt. Weinig content. Dan is mijn conclusie: blu-ray moet nog maar bewijzen of het meer wordt dan een niche markt. Dvd is voor de gemiddelde Nederlander nog het medium, zie het feit dat in Nederland de verkoop van dvd in 2007 gestegen is (elders gedaald)!

diederik
24-03-2008, 17:32
Overigens, voor de gene met een 3rd gen HD DVD speler (EP30 of 35) wordt er hier (http://www.dtvforum.info/index.php?showtopic=64196) een lijst samengesteld van mensen die interesse hebben in regiovrije firmware. De gene die de 2e generatie regiovrije firmware heeft gereleased heeft ook de EP30/35 regiovrij gekregen.

Jeroen D
24-03-2008, 19:15
Volgens Bill werd i-pod ook een flop :roll:

Is dat zo ? Wist ik niet.........dat download verhaal spreekt me in ieder geval helemaal niet aan, heb liever een schijfje...........

Neil
25-03-2008, 02:05
Ik besloot een paar maandjes terug om de 360 HD-DVD add on te kopen. Voornamelijk omdat ik dus al een 360 had staan, en ook wel eens wilde genieten van films in high definition. Moet eerlijk zeggen dat Transformers hier ook wel aan heeft bijgedragen, die MOEST ik gewoon in high def bekijken. Was hier zeer tevreden mee, en al gauw werden King Kong, 300 en The Polar Express aan de HD-DVD collectie toegevoegd.

Niet lang hierna besloot ik om ook een PS3 aan te schaffen. Ik kon het namelijk niet verkroppen dat er zoveel vette films exclusief op Blu-ray werden uitgebracht waar ik niet van kon genieten (en als je dan ook nog eens fanatiek gamer bent is de keuze voor een PS3 snel gemaakt). De format war kon nog elke kant opgaan, dus ik was op dat moment lekker paars.
En ja hoor, nog geen 3 weken later besloot Warner om HD-DVD de rug toe te keren, en de rest is geschiedenis.

Nu zit ik dus met een HD-DVD speler en een handjevol HD-DVDS.
Ach, helemaal weggegooid geld is het ook niet geweest. Hier en daar zijn nog hele leuke HD-DVD exclusives, en dat zijn dan ook gelijk de enige HD-DVDS die ik nog koop.

Jeroen van K.
25-03-2008, 10:23
Meen je dit nou serieus Trat :roll:?
Dat kan toch niet waar zijn :?.....zo triest.
Andersom denken die mensen achter je: wat een sukkel die even 5 films voor €29.99 per stuk koopt.....daar heb ik 30 films voor. Of 15 HD-DVD's.
15 HDDVDs? Bij de FRS? Er liggen er hoogstens nog 3 ofzo. Mislukt.



Kijk, en dit is nou precies het allerbeste argument om nu nog HD-DVD's te kopen...je kunt nu titels kopen voor een schijntje (€10 of minder), en tegen de tijd dat je HD-DVD speler kapot is (en misschien je reservespeler als je die hebt....), dan zijn de titels ondertussen wel op BD uitgekomen, en kun je ze wellicht voor de helft van de huidige gemiddelde prijs van een BD (maar waarschijnlijk goedkoper) opnieuw kopen.
Maar dan heb je wel al die tijd al kunnen kijken naar een mooie film in HD-kwaliteit.
Nee, vind ik niet. HDDVD is dood en ik zou er nu niet mee beginnen. Wanneer je al een collectie had en een speler krijg je er toch niks meer voor terug dus dan kun je net zo goed doorgaan. Met andere gestorven standaards is gebleken dat daar in blijven investeren altijd vervelend uitpakte... Ik zou het gewoon niet doen.

Jeroen van K.
25-03-2008, 10:29
En hou op met mij Trat noemen, lutser...

Jurriaan Wittenberg
25-03-2008, 10:33
Ook moet je die hele profielen (1.1 Vs. 2.0) discussie vergeten. Nu geen BD speler kopen omdat je anders 2.0 functionaliteit moet missen is belachelijk, IMO. 2.0 is geen verplichting voor fabrikanten, 1.1 wel. Ik zie 2.0 niet echt doorbreken want zolang er geen wifi op een 2.0 speler zit gaan mensen geen UTP kabeltje doortrekken naar hun speler, iedereen doet alles draadloos tegenwoordig en daar op tegen zijn is water naar de zee dragen. Bovendien zie ik de extra functionaliteit van 2.0 niet iets voor de echte filmliefhebber (ik bedoel, wie zit er nou te wachten op andere lettertypes downloaden voor een film of extra verwijderde scènes). Iets wat ik niet wil missen bij een film is dialoog van de regiseur ofzo, voor de rest: 1080p doen alle profielen dus je zult altijd alle BD films op je 1.1 speler kunnen afspelen. Met de 14 miljoen verkochte PS3s die binnenkort naar 2.0 worden geupdate (middels een firmware update) is er wel markt voor 2.0 content, maar ik zie voorlopig weinig filmhuizen hier iets mee gaan doen. En dan nog, de film wordt er niet beter op en je speler updaten middels de internet connectie op je speler of door het op een CDtje te branden is beiden klote en het is een lange zit, dus wat boeit het?

Neemt niet weg dat 2.0 gewoon beter is, maar het is niet noodzakelijk. Ah, ik heb makkelijk praten; ik heb een PS3 -wifi erop en straks 2.0 vaardig dus ik mis niks. Maar als mensen zeggen dat je moet wachten op BD totdat de spelers 2.0 zijn is dat gewoon onzin - je mist daar gewoon niks aan, tenzij je extra trailers zou willen kijken via het net (boeiend, ik weet het...). Als ze zeggen dat je moet wachten tot de spelers goedkoper zijn, dat is wat anders. Dat is legitiem maar dat bepaal je zelf - wat heb je er voor over? Wachten op een €200 BD speler zal een lange zit zijn als je nu al aan de HD films wilt gaan - ik denk dat we pas over 18 maanden zo'n goedkope speler zullen zien.

P.S. Natuurlijk zijn een hele hoop argumenten hierboven erg persoonlijk. Maar ik ben BD consument voor mijzelf en niet voor iemand anders...:bier:

Jeroen, wat je hierbij wel heel erg vergeet is dat veel mensen voor een console toch wel al een UTP draadje hebben liggen... een hubje is dan snel genoeg bijgeplaatst de 2.0 speler kan dan gewoon op het thuisnetwerk worden aangesloten met een fixed danwel dynamisch intern IP adres. Geen probleem.
Al die extra's die dan mogelijk zijn met 2.0, zijn leuk maar ik zie dan toch het belangrijkste dat updates en compatibiliteitsproblemen zoals we die de afgelopen maanden met bijna de helft van de discs hebben gezien zonder problemen opgelost kunnen worden zonder dat je daar dan weer een discje voor moet branden en een levensgevaarlijk firmware actie moet gaan uitvoeren vanaf een zelfgebrande disc.

DAAR zie ik sinds het gebruik van mijn 360 add-on in ieder geval de mooiste gebruikersvriendelijkheid in terug. Iets dat BD tot 2.0 zal blijven missen.

Jeroen van K.
25-03-2008, 10:49
Jeroen, wat je hierbij wel heel erg vergeet is dat veel mensen voor een console toch wel al een UTP draadje hebben liggen... een hubje is dan snel genoeg bijgeplaatst de 2.0 speler kan dan gewoon op het thuisnetwerk worden aangesloten met een fixed danwel dynamisch intern IP adres. Geen probleem.
Er is ook geen probleem ofzo. Ik kijk naar mijn relatiekring en daarin ken ik niemand die (nog) een UTP in de kamer heeft liggen. Ik durf te stellen dat het gemis van wifi op zo'n 2.0 speler gewoon parten gaat spelen in de adoption rate / gebruik van de functies. Ik snap niet dat mensen dit gemis proberen te verdedigen; anno 2008 moet dat er toch op zitten? Als mijn PS3 geen wifi mogelijkheden zou hebben gehad had Sony pech gehad...



Al die extra's die dan mogelijk zijn met 2.0, zijn leuk maar ik zie dan toch het belangrijkste dat updates en compatibiliteitsproblemen zoals we die de afgelopen maanden met bijna de helft van de discs hebben gezien zonder problemen opgelost kunnen worden zonder dat je daar dan weer een discje voor moet branden en een levensgevaarlijk firmware actie moet gaan uitvoeren vanaf een zelfgebrande disc.
Dat is waar, maar het updaten van FW is altijd tricky. Ook bij iets van het net rechtstreeks die machine in laten gaan. Dan had ik er liever een USB poort opgezien. Ah, reken er maar op dat de meeste 2.0 BD gebruikers nu ook PS3 klanten zijn en die hebben wel wifi op hun machine. Kijken of er veel vraag naar 2.0 content komt.


DAAR zie ik sinds het gebruik van mijn 360 add-on in ieder geval de mooiste gebruikersvriendelijkheid in terug. Iets dat BD tot 2.0 zal blijven missen.
Wat bedoel je precies? Wat is de 360 add-on Vs BD 2.0 voor een vergelijking?

Jurriaan Wittenberg
25-03-2008, 11:04
Er is ook geen probleem ofzo. Ik kijk naar mijn relatiekring en daarin ken ik niemand die (nog) een UTP in de kamer heeft liggen. Ik durf te stellen dat het gemis van wifi op zo'n 2.0 speler gewoon parten gaat spelen in de adoption rate / gebruik van de functies. Ik snap niet dat mensen dit gemis proberen te verdedigen; anno 2008 moet dat er toch op zitten? Als mijn PS3 geen wifi mogelijkheden zou hebben gehad had Sony pech gehad...
Ach .. dan hangt dat inderdaad van de belevingswereld af. Mijn vriendenkring heeft voor 80% een console (360) in de woonkamer en die hebben 100% utp tot in de woonkamer. En dan ben ik de uitzondering die ook nog eens z'n PC in de woonkamer heeft staan. Dat doen de anderen dan meestal met laptops of gewoon niet.



Wat bedoel je precies? Wat is de 360 add-on Vs BD 2.0 voor een vergelijking?
Nou .. aangezien de 360 add-on een hd-dvd speler is en dus "verplicht" op het internet zit heb/had je daarmee niet de problemen die je tot BD 2.0 wel hebt namelijk dat sommige titels niet met de hardware overweg kunnen. (of eigenlijk met de software in de hardware) Heb het bij bijna al m'n HD-DVD titels meegemaakt dat er even een updateje binnengehaald moest worden voordat die ging afspelen. Maar omdat dit nagenoeg automatisch ging was dat voor mij slechts goede service. Als je dit vergelijkt met alles TOT BD 2.0 kan dat toch voor vervelende situaties zorgen.

Jeroen van K.
25-03-2008, 12:02
Ach .. dan hangt dat inderdaad van de belevingswereld af. Mijn vriendenkring heeft voor 80% een console (360) in de woonkamer en die hebben 100% utp tot in de woonkamer. En dan ben ik de uitzondering die ook nog eens z'n PC in de woonkamer heeft staan. Dat doen de anderen dan meestal met laptops of gewoon niet.
Tja, je moet ook wel met een 360 of je moet extra gaan betalen voor wifi (ook al voor online play). :bier:




Nou .. aangezien de 360 add-on een hd-dvd speler is en dus "verplicht" op het internet zit heb/had je daarmee niet de problemen die je tot BD 2.0 wel hebt namelijk dat sommige titels niet met de hardware overweg kunnen. (of eigenlijk met de software in de hardware) Heb het bij bijna al m'n HD-DVD titels meegemaakt dat er even een updateje binnengehaald moest worden voordat die ging afspelen. Maar omdat dit nagenoeg automatisch ging was dat voor mij slechts goede service. Als je dit vergelijkt met alles TOT BD 2.0 kan dat toch voor vervelende situaties zorgen.
Maar die voordelen heeft een PS3 ook en die is (vanaf vandaag) ook 2.0. Maar, welke 1.0 / 1.1 titels werken er nu niet meer op mijn 2.0 PS3 dan? Ik heb nog nooit gehad dat een BD schijf niet werkte op mijn PS3 en ik heb er zo'n 40-50 bekeken (imports, alles). Ik mag hopen dat dat zo blijft... Het voordeel wat je schetste met je 360 add-on is het voordeel wat je hebt met een console t.o.v. een dedicated speler. Daarom heb ik ook een PS3 gekocht...

Claudio Santulli
25-03-2008, 13:01
Maar wat heeft die ethernet functie dan extra te bieden, los van de firmware functie!
Na het eerste jaar zijn er vaak toch geen nieuwe firmware's meer!

En als je nu al 50GB aan films en extra kan plaatsen op een BD disc, wat moeten ze dan nog via internet aanbieden wat al niet is meegeleverd.
nog meer extra's, spelletjes?

Ik vindt dat toch wat anders dan de 1.1 specs vergeleken met de 1.0 specs.

Willy B.
25-03-2008, 13:13
Kan deze ps3 nu na de update alle hdformaten afspelen in bitstream ?

Jeroen van K.
25-03-2008, 13:41
Kan deze ps3 nu na de update alle hdformaten afspelen in bitstream ?
Je bedoelt DTS-HD/MA in bitstream? Nee, dat niet. Ik denk dat dit nooit zal komen er schijnt een hardware limiet te zijn voor dit verhaal. Enkel via PCM gaat het. Misschien vinden ze er ooit iets op. Daarentegen, ik zou me als ik Sony was achter de oren krabben als blijkt dat je PS3 (wanneer hij DTS-HD/MA via bitstream zou uitsturen) de beste BD speler is en concurrenten hun €700 suffige dedicated spelers eigenlijk niet meer af kunnen zetten.

Jeroen van K.
25-03-2008, 13:49
Maar wat heeft die ethernet functie dan extra te bieden, los van de firmware functie!
Na het eerste jaar zijn er vaak toch geen nieuwe firmware's meer!
Zo denk ik er ook over. En incrementele updates om bijvoorbeeld één bepaalde film af te kunnen spelen (die zogenaamd niet zou werken op je speler) zie ik echt niet gebeuren op grote schaal. Ze zullen liever al die bugs verzamelen in een grote FW update en daar krijg je er echt niet iedere maand eentje van ofzo.


En als je nu al 50GB aan films en extra kan plaatsen op een BD disc, wat moeten ze dan nog via internet aanbieden wat al niet is meegeleverd.
nog meer extra's, spelletjes?
Ja, spelletjes, extra letterypen (serieus), extra trivial over de film / acteurs, regisseurs. Dit lijstje kan oneindig doorgaan. BD-live (2.0) is wel stukken beter dan het interactieve gedeelte van HDDVD ooit was geworden als ik de kenners moet geloven. Maar dan nog, ik loop er niet warm voor. Ik vind zo'n commentaar spoor van de regisseur soms wel erg interessant - bied me nieuwe inzichten. Maar voor de rest boeien extra's mij sowieso niet (toch koop ik wel vaak S.E.s... stom eigenlijk). Ik hoop dat ik het mis heb en dat 2.0 mij mateloos gaat aanspreken - maar ik zie het niet zo snel gebeuren.


Ik vindt dat toch wat anders dan de 1.1 specs vergeleken met de 1.0 specs.100% mee eens. Nu niet wachten op een 2.0 spec speler omdat hij 2.0 is. Wel zorgen dat je een 1.1 speler koopt als je nu een speler wilt kopen. Althans, zo denkt deze PS3 bezitter er over.:bier:

Richard B.
31-03-2008, 18:37
Het heeft er de schijn van dat sommige HD DVD's al wat minder makkelijk verkrijgbaar zijn. Het valt me op dat Warner-releases bij Axel Music al in veel gevallen nabesteld moeten worden. Ik concentreer me met het bestellen momenteel het meest op die releases.

Joris Springer
01-04-2008, 18:58
Het heeft er de schijn van dat sommige HD DVD's al wat minder makkelijk verkrijgbaar zijn. Het valt me op dat Warner-releases bij Axel Music al in veel gevallen nabesteld moeten worden. Ik concentreer me met het bestellen momenteel het meest op die releases.

Veel Media Markt filialen hebben al hun Warner HD-DVD's teruggestuurd, veel winkels hebben een mogelijkheid gekregen om hun schijven namelijk te retourneren.

Tiger0120
01-04-2008, 22:33
Veel Media Markt filialen hebben al hun Warner HD-DVD's teruggestuurd, veel winkels hebben een mogelijkheid gekregen om hun schijven namelijk te retourneren.
En dat alleen omdat warner te groen is om hun films naar 9,99 te zetten.

TJ Weissel
03-04-2008, 14:47
En dat alleen omdat warner te groen is om hun films naar 9,99 te zetten.

Dat zuigt idd. wel... de enige titels van warner die 9,99 zijn .. zijn de Potters (en daar zit ik nou net niet op te wachten). Mediamarkt ArenA heeft enkel de DFW en Universal titels op 9,99 staan.

Echter vertik ik het om films als: Waterworld, Saw 3. Scorpion King en The Fast And The Furious Tokyo Drift etc. aan te schaffen :D

Franklin
03-04-2008, 18:02
Dat zuigt idd. wel... de enige titels van warner die 9,99 zijn .. zijn de Potters (en daar zit ik nou net niet op te wachten). Mediamarkt ArenA heeft enkel de DFW en Universal titels op 9,99 staan.

Echter vertik ik het om films als: Waterworld, Saw 3. Scorpion King en The Fast And The Furious Tokyo Drift etc. aan te schaffen :D

Nou toevallig heb ik Waterworld net gekocht bij van Leest.(6)
Samen met Casino, Inside Man, Carlito's Way, Smokin Aces en Borne on the Fourth of July.

Allemaal 9,99 euro per stuk. Vind ik toch geen slechte prijs dacht ik zo?

TJ Weissel
03-04-2008, 18:15
Nou toevallig heb ik Waterworld net gekocht bij van Leest.(6)
Samen met Casino, Inside Man, Carlito's Way, Smokin Aces en Borne on the Fourth of July.

Allemaal 9,99 euro per stuk. Vind ik toch geen slechte prijs dacht ik zo?

Daarom... voor 9,99 ga ik ook wat verder... maar geen waterworld... (6)

Franklin
03-04-2008, 18:20
Daarom... voor 9,99 ga ik ook wat verder... maar geen waterworld... (6)

Kun je na gaan. Ik zat nog te twijfelen over the Big Lebowski of Waterword.:mrgreen:

rogue
03-04-2008, 18:45
In het buitenland zijn de meeste Warner's anders toch ook te verkrijgen voor dumpprijzen? Als je niet perse aangewezen bent op de Nederlandse winkels, dan is het toch makkelijk, op een enkele titel na.

TJ Weissel
03-04-2008, 18:49
Kun je na gaan. Ik zat nog te twijfelen over the Big Lebowski of Waterword.:mrgreen:


En dan laat je the dude liggen? zonde!

Franklin
03-04-2008, 19:02
In het buitenland zijn de meeste Warner's anders toch ook te verkrijgen voor dumpprijzen? Als je niet perse aangewezen bent op de Nederlandse winkels, dan is het toch makkelijk, op een enkele titel na.


Precies. Heb zojuist een bericht ontvangen van Amazon.de dat The Island, Letters from Iwo Jima en Terminator 2 zijn verstuurd. Die Duitse hoesjes neem ik dan maar voor lief.
Letters from Iwo Jima zag ik vanmiddag nog liggen bij van Leest en de Free voor 35 euro en bij Amazon.de heb ik er 10,95 voor betaald:bier:

Van Amazon.com kreeg ik gisteren een bevestiging dat Troy Dir. Cut en The Italian Job zijn verstuurd. Troy kost omgerekend 9.78 euro:D

Edwin V
13-04-2008, 08:30
http://www.areadvd.de/news/2008/04/11/japan-hd-dvd-player-oldie-hd-xa1-bekommt-neues-software-update/

Toshiba ondersteunt op 't ogenblik HD DVD nog met een firmare update voor Japan.

Richard B.
16-04-2008, 21:00
Vraagje. Is de XE1 een aanrader als je al een EP30 hebt? Zijn er zaken aan de XE1 beter dan de EP30?

rvvnr1
16-04-2008, 22:50
Queen Rock Montreal & Live Aid draait wel op de XE1 en niet op de EP30.... ;)

Pieter Kleine
16-04-2008, 22:52
Wel XE-1:
HD audio via pcm en bitstream. Betere upscaling dvd's. XE-1 is zeer goede cd-speler.

Edwin V
17-04-2008, 07:14
Ach .. dan hangt dat inderdaad van de belevingswereld af. Mijn vriendenkring heeft voor 80% een console (360) in de woonkamer en die hebben 100% utp tot in de woonkamer. En dan ben ik de uitzondering die ook nog eens z'n PC in de woonkamer heeft staan. Dat doen de anderen dan meestal met laptops of gewoon niet.
In mijn kennissenkring heeft ook iedereen een ethernetaansluiting in de woonkamer en maar 1 iemand een blu ray speler (zonder ethernet aansluiting).

De ethernetaansluiting is handig voor firmware updates dat was bij de Toshiba al zo maar ook bij mijn BD Profile 1.0 Pioneer LX70A blu-ray speler.

Overigens vind ik firmware updates via internet 'gevaarlijker' dan via een zelfgebrande DVD of CD.

Even weer on-topic.
De HD DVD markt begint een beetje op te drogen. Er zijn best films die ik nog zou willen kopen maar niet tegen de huidige prijzen van Warner. Veel Universal HD DVD's zou ik ook niet hebben gekocht als die nog de normale prijs waren. Komt ook omdat ik al veel op DVD heb.
Ik heb 't voordeel dat ik ook een blu-ray speler heb, dus voor films die ik echt wilde hebben kon ik toch al kiezen. Enkele aanbiedingen van BD's komen ook tot een prijs die in de buurt komt van een nieuwe DVD.

Rogier Burghout
17-04-2008, 07:22
Even weer on-topic.
De HD DVD markt begint een beetje op te drogen. Er zijn best films die ik nog zou willen kopen maar niet tegen de huidige prijzen van Warner. Veel Universal HD DVD's zou ik ook niet hebben gekocht als die nog de normale prijs waren. Komt ook omdat ik al veel op DVD heb.
Ik heb 't voordeel dat ik ook een blu-ray speler heb, dus voor films die ik echt wilde hebben kon ik toch al kiezen. Enkele aanbiedingen van BD's komen ook tot een prijs die in de buurt komt van een nieuwe DVD.

Tja, op zich best logisch; er komen niet of nauwelijks nieuwe titels uit, winkels dumpen hun collecties en sommige titels raken dan out-of-stock. Ook zijn veel mensen (zoals ik) nu ook wel een beetje uitgekocht....
Wel een laatste tip voor de Kevin Smith liefhebbers: Clerks 2 2-HD DVD kost bij pacific nog maar € 4.89....het is om je ballen uit je broek te lachen...:mrgreen:

Richard B.
17-04-2008, 09:18
Wel XE-1:
HD audio via pcm en bitstream. Betere upscaling dvd's. XE-1 is zeer goede cd-speler.
Bedankt. Misschien dat ik er dan toch maar eentje ga aanschaffen als nieuwe eerste speler, zodat ik m'n EP30 weg kan zetten.


Even weer on-topic.
De HD DVD markt begint een beetje op te drogen. Er zijn best films die ik nog zou willen kopen maar niet tegen de huidige prijzen van Warner. Veel Universal HD DVD's zou ik ook niet hebben gekocht als die nog de normale prijs waren. Komt ook omdat ik al veel op DVD heb.
Ik heb 't voordeel dat ik ook een blu-ray speler heb, dus voor films die ik echt wilde hebben kon ik toch al kiezen. Enkele aanbiedingen van BD's komen ook tot een prijs die in de buurt komt van een nieuwe DVD.
Het begint inderdaad te minderen met het goedkope aanbod qua Warner-HD DVD's. Via Amazon.de en Axelmusic heb ik een paar leuke koopjes gedaan, maar dat lijkt nu op te zijn. Ook het aanbod op het forum is lang niet zo interessant meer. Nou zoek ik ook niet zoveel meer, maar toch. :-(

Je zult zien dat de verzamelprijzen voor sommige HD DVD's nog wel gaan stijgen naar een niveau dat boven de originele prijs zal zitten. Ik vermoed dat de HD DVD-publishers inmiddels zijn gestopt met de productie van nieuwe schijfjes, en het overgrote deel van hun HD DVD-exclusives is nog niet aangekondigt voor Blu-ray. Bij sommige Warner-releases van oudere films is het de vraag of dat binnenkort gaat gebeuren want het schijnt dat bijv. titels als The Adventures of Robin Hood en Casablanca hele beroerde verkoopcijfers hebben gehad (zelfs voor HD DVD-releases).

STaf
17-04-2008, 09:28
De overstap is door mij vanaf gisteren gemaakt, een Panasonic BD-DMP 30 die mij héél goed bevalt.

TJ Weissel
17-04-2008, 10:23
Het blijft nog steeds 'n nichemarkt

Tiger0120
18-04-2008, 07:43
ff een mededeling voor wie shrek III nog graag wil scoren op HD-DVD amzone.de 10.97

Pieter Kleine
18-04-2008, 12:44
The Adventures of Robin Hood


Deze is volgens mij al aangekondigd als blu-ray.

TJ Weissel
21-04-2008, 09:17
Goh...



Viacom, Paramount, MGM and Lionsgate Form New Joint Venture to Create an Innovative Premium Entertainment Service

Next-Generation Premium Television Channel and Video on Demand Service to
Offer New and Classic Box Office Hits and Original Television Series from
Paramount, Paramount Vantage, MGM, United Artists and Lionsgate for
Distribution in the Premium Pay Television Window Beginning Fall of 2009
Source (http://www.viacom.com/news/Pages/newstext.aspx?RID=1132275)

Tiger0120
21-04-2008, 11:01
Dit is toch mooi he ;-) kunnen we nu al een collectors editie gaan aanleggen voor de blu-ray disc. dus is mijn rede toch goed die ik aan houd blu niet te kopen tenzij de prijs 14,99 of lager is.

Dan doet het niet meer zo een pijn als je straks de film op HD binnen krijgt voor 4 euro :-D

rogue
16-05-2008, 16:14
Nou, ik heb zojuist mijn (zeer waarschijnlijk) laatste 5 HD-DVD's binnen; ik ben nu aardig compleet met welke ik nog wilde hebben. Heel misschien als ze nogmaals gaan stunten met de prijzen, maar anders is het voor mij afgelopen qua HD-DVD aanschaf.

Wat ik wel zeker weet, is dat ik zeer selectief zal zijn met de BD's aanschaffen, aangezien ik hier nog wel een prijzendaling zie komen (zeker voor de oudere films). Maar tot die tijd heb ik meer dan genoeg om te kijken!

DVDProfilersFilmgek
16-05-2008, 16:58
Nou, ik heb zojuist mijn (zeer waarschijnlijk) laatste 5 HD-DVD's binnen; ik ben nu aardig compleet met welke ik nog wilde hebben. Heel misschien als ze nogmaals gaan stunten met de prijzen, maar anders is het voor mij afgelopen qua HD-DVD aanschaf.

Wat ik wel zeker weet, is dat ik zeer selectief zal zijn met de BD's aanschaffen, aangezien ik hier nog wel een prijzendaling zie komen (zeker voor de oudere films). Maar tot die tijd heb ik meer dan genoeg om te kijken!

Gaat voor mij ook op, heb nog maar weinig BD's en zal ze ook niet snel aanschaffen als de prijs me niet ligt, en dat is al snel. HD DVD's wil ik nog wel kopen, maar alleen de leuke koopjes zo rond de 7 a 8 euro;)

Heb net nog een stapeltje DVD's gekocht, dat gaat bij mij nog steeds hard, leuke prijsjes voor gebruikt en is er heel goed spul te koop voor weinig.

Kan nog wel 2 winters vooruit met mijn kijkachterstand, dus BD kan gerust nog wel even wachten.:bier:

TJ Weissel
16-05-2008, 17:03
Denk dat ik ook wel bijna klaar ben met mijn HD DVD aankopen, al heb ik er nog heel wat op de wishlist staan!, achter zal ik deze niet meer via het reguliere systeem bestellen. alleen nog via via.

Richard B.
19-05-2008, 22:53
Ik dacht dat ik klaar was met HD DVD, maar vorige week heb ik toch weer 4 goedkope klassieke muziek-uitgaves gekocht. En dit weekend heb ik nog even snel The Aviator besteld omdat ie zo goedkoop was en m'n DVD-versie zo waardeloos is. Het echte afscheid nemen is kennelijk toch niet zo makkelijk. ;)

Waarom is dit topic eigenlijk verplaatst naar het hardware-hok? Het was meer als een wat algemener topic bedoeld hoor. :confused:

STaf
05-06-2008, 14:45
Ik he nu dus een kleine maand een Panasonic Blu-ray speler, en moet nog altijd toegeven dat het in verhouding tegenover mijn vorige HD DVD speler een stap terug lijkt ivm bijvoorbeeld de mooiere en ganimeerde menu's, en de internetverbinding vanaf dag één... Van de kwalitieit van Blu-ray mbt beeld en geluid geen klagen. Gelukkig maar!

TJ Weissel
05-06-2008, 15:24
Ik wacht ook even tot de 2.0 spelers er zijn... gedoe met al die standaarden.

Alexander D
05-06-2008, 19:21
Ik he nu dus een kleine maand een Panasonic Blu-ray speler, en moet nog altijd toegeven dat het in verhouding tegenover mijn vorige HD DVD speler een stap terug lijkt ivm bijvoorbeeld de mooiere en ganimeerde menu's, en de internetverbinding vanaf dag één... Van de kwalitieit van Blu-ray mbt beeld en geluid geen klagen. Gelukkig maar!


Dat van die menu's viel mij ook op. Die zijn bij HD DVD wat beter.

DVDProfilersFilmgek
05-06-2008, 20:16
Ik wacht ook even tot de 2.0 spelers er zijn... gedoe met al die standaarden.

Was vandaag even bij de MM Arena, ze hadden daar ook wat HD DVD's voor aardige prijsjes, heb zelf Atonement meegenomen, de DVD was daar 18 en de HD DVD was volgens de sticker 10 (9,99) bij de kassa bleek hij maar 9 (8,99) te kosten. Ze hadden nog wel wat andere titels ook, ook bijvoorbeeld American gangster voor 9,99. De BD DVD's waren in de MM Arena zo'n 5 euro goedkoper als bij de MM Gruqius.

Je hebt stapels HD DVD's, je hoeft ook geen haast te maken, je hebt groot gelijk, ze worden vanzelf wat beter en nog eens goedkoper ook die BD DVD spelers, ondertussen kun je lekker genieten van HD DVD(y) , heb zelf pas zo'n 11 BD DVD's en ruim 80 HD DVD's.

De meeste aankopen staan nog steeds op de oude vertrouwde DVD ;-)

Iemand nog leuke aanbiedingen tegengekomen met HD DVD's. liefst met NL subs...:?:

Richard B.
05-06-2008, 20:41
Dat van die menu's viel mij ook op. Die zijn bij HD DVD wat beter.
Hoe zit dat precies? Heeft Blu-ray wel menu's die je tijdens het afspelen op kunt roepen net als HD DVD?

Alexander D
05-06-2008, 20:44
Hoe zit dat precies? Heeft Blu-ray wel menu's die je tijdens het afspelen op kunt roepen net als HD DVD?

Niet zo op gelet eigenlijk. Ik doe dat nooit (zelden).

Marcel den Haan
06-06-2008, 00:20
Hoe zit dat precies? Heeft Blu-ray wel menu's die je tijdens het afspelen op kunt roepen net als HD DVD?

Lees je geen recensies...:mrgreen: ;)

De meeste blu-ray's maken gebruik van een pop-up menu dat over het actieve beeld wordt weergegeven en dus de film niet onderbreken.

Richard B.
06-06-2008, 09:26
Lees je geen recensies...:mrgreen: ;)

De meeste blu-ray's maken gebruik van een pop-up menu dat over het actieve beeld wordt weergegeven en dus de film niet onderbreken.
Ik lees wel recensies maar kennelijk niet het deel over de menu's. ;)

Maar wat ik er nu van begrijp is dat ze toch wel vergelijkbaar zijn met die van HD DVD.

Edwin V
06-06-2008, 16:42
Je zult zien dat de verzamelprijzen voor sommige HD DVD's nog wel gaan stijgen naar een niveau dat boven de originele prijs zal zitten. Ik vermoed dat de HD DVD-publishers inmiddels zijn gestopt met de productie van nieuwe schijfjes, en het overgrote deel van hun HD DVD-exclusives is nog niet aangekondigt voor Blu-ray. Bij sommige Warner-releases van oudere films is het de vraag of dat binnenkort gaat gebeuren want het schijnt dat bijv. titels als The Adventures of Robin Hood en Casablanca hele beroerde verkoopcijfers hebben gehad (zelfs voor HD DVD-releases).
Het blijft afwachten. Toch gaat Warner verder met andere oude classics omzetten naar HD zo lees ik op Highdefdigest. En A Star is Born zal toch niet zoveel beter verkopen dan Casablanca lijkt me. Natuurlijk is zo'n restoratie ook gunstig voor de DVD maar zal 't dan alleen om die verkopen gaan?

TJ Weissel
06-06-2008, 17:14
HD DVD is retro.. dus hip! .. vergeet dat niet! :D

STaf
10-06-2008, 15:17
Ik lees wel recensies maar kennelijk niet het deel over de menu's. ;)

Maar wat ik er nu van begrijp is dat ze toch wel vergelijkbaar zijn met die van HD DVD.
Vergelijkbaar...maar niet echt, bij HD DVD schuiven de meeste pop-up menu' mooi in beeld, en maken daar dan nog een geluidseffectje bij. Bij Blu-ray springen ze gewoon in één keer in en uit het beeld. Het viel mij ook op dat bij vele Blu-rays de speler niet onthoud waar je de film hebt onderbroken door naar bijvoorbeeld een making off te kijken. Bij HD DVD werkte dit volgens mijn herinnering bij elk schijfje. Dit zijn natuurlijk allemaal maar details, maar dit maakte HD DVD kijken wel net wat specialer.

Peter van santbrink
10-06-2008, 18:45
Vergelijkbaar...maar niet echt, bij HD DVD schuiven de meeste pop-up menu' mooi in beeld, en maken daar dan nog een geluidseffectje bij. Bij Blu-ray springen ze gewoon in één keer in en uit het beeld. Het viel mij ook op dat bij vele Blu-rays de speler niet onthoud waar je de film hebt onderbroken door naar bijvoorbeeld een making off te kijken. Bij HD DVD werkte dit volgens mijn herinnering bij elk schijfje. Dit zijn natuurlijk allemaal maar details, maar dit maakte HD DVD kijken wel net wat specialer.

hoe werkt dat dan met die herinnering bij hd-dvd ? dacht dat dit niet kon ....

Marcel den Haan
10-06-2008, 20:26
Vergelijkbaar...maar niet echt, bij HD DVD schuiven de meeste pop-up menu' mooi in beeld, en maken daar dan nog een geluidseffectje bij. Bij Blu-ray springen ze gewoon in één keer in en uit het beeld.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Het verschilt per film. Er zijn genoeg blu-ray's met menu's die bestaan uit animaties met geluidseffecten. Neem bijvoorbeeld Life of Brian en ID4. Echt belangrijk vind ik het niet echt, als het menu er maar staat.

jack020
11-06-2008, 11:20
Dit weekend mijn HD speler regiovrij gemaakt en weer een aantal HD-DVDs besteld waarvan The Matrix collection inmiddels binnen!
Geniet nog steeds van mijn HD speler en wacht hoe BR zich ontwikkelt.
Zie trouwens bijna nooit iemand ergens een BR schijfje kopen bij MM of Fame.

TJ Weissel
11-06-2008, 12:33
Dit weekend mijn HD speler regiovrij gemaakt en weer een aantal HD-DVDs besteld waarvan The Matrix collection inmiddels binnen!
Geniet nog steeds van mijn HD speler en wacht hoe BR zich ontwikkelt.
Zie trouwens bijna nooit iemand ergens een BR schijfje kopen bij MM of Fame.

Welke speler, en zo hoe heb je deze regiovrij gemaakt? :D

DVDProfilersFilmgek
11-06-2008, 13:44
Dit weekend mijn HD speler regiovrij gemaakt en weer een aantal HD-DVDs besteld waarvan The Matrix collection inmiddels binnen!
Geniet nog steeds van mijn HD speler en wacht hoe BR zich ontwikkelt.
Zie trouwens bijna nooit iemand ergens een BR schijfje kopen bij MM of Fame.

Welke HD speler regiovrij gemaakt en Hoe?

jack020
11-06-2008, 14:36
Toch je Forum beter bestuderen:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=55450&page=4

Heb de HD EP-10.

:smile:

DVDProfilersFilmgek
11-06-2008, 15:45
Toch je Forum beter bestuderen:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=55450&page=4

Heb de HD EP-10.

:smile:

Helaas... de EP10 staat bij mij met de laatste upgrade weggeborgen als backup nr 3. Gebruik de EP35, maar niet om DVD's mee af te spelen, het was gewoon belangstelling;)

Richard B.
08-07-2008, 20:30
Ik ben toch maar overstag gegaan en heb een tweede (alhoewel: met de Xbox-drive erbij derde) speler gekocht, en wel een HD-E1. Ja, hij doet niet meer dan 1080i maar hij heeft wel als voordeel dat ie regiovrij te maken is. Dat laatste maakt het voor mij mogelijk om m'n "oude" DVD-speler nu eindelijk uit te faseren.(y)

STaf
09-07-2008, 23:56
Ik ben toch maar overstag gegaan en heb een tweede (alhoewel: met de Xbox-drive erbij derde) speler gekocht, en wel een HD-E1. Ja, hij doet niet meer dan 1080i maar hij heeft wel als voordeel dat ie regiovrij te maken is. Dat laatste maakt het voor mij mogelijk om m'n "oude" DVD-speler nu eindelijk uit te faseren.(y)
Nog steeds geen Blu-ray speler aangeschaft Richard?

Richard B.
10-07-2008, 12:07
Nog steeds geen Blu-ray speler aangeschaft Richard?
Nee. Mijn plan is nog steeds om er mee te wachten tot volgend jaar wanneer de prijzen hopelijk wat verder gedaald zijn en alle spelers profile 2.0 zijn.

M'n aankoop van de E1 maakt een overstap naar BD trouwens wel wat makkelijker. Ik heb nu één speler waarmee ik HD DVD en regiovrij DVD's kan afspelen, en daardoor kan ik mijn huidige DVD-speler wegdoen. Daarmee hou ik dan ruimte over voor een BD-speler. ;)

STaf
11-07-2008, 04:29
Nee. Mijn plan is nog steeds om er mee te wachten tot volgend jaar wanneer de prijzen hopelijk wat verder gedaald zijn en alle spelers profile 2.0 zijn.

M'n aankoop van de E1 maakt een overstap naar BD trouwens wel wat makkelijker. Ik heb nu één speler waarmee ik HD DVD en regiovrij DVD's kan afspelen, en daardoor kan ik mijn huidige DVD-speler wegdoen. Daarmee hou ik dan ruimte over voor een BD-speler. ;)
Ok, ik begin zelf ook al te twijfelen of ik men E1 niet beter had bijgehouden in plaats van de hele handel te verkopen, maar spijt komt meestal te laat hé...:cry:

TJ Weissel
11-07-2008, 09:07
Heb jij je HD DVD's weggedaan? ... zonde hoor.

Alexander D
11-07-2008, 09:16
Heb jij je HD DVD's weggedaan? ... zonde hoor.

Hier ook alles weg....:-D

Richard B.
11-07-2008, 10:33
Hier ook alles weg....:-D
Nadat ik me in mei had voorgenomen om te stoppen met het kopen van nieuwe schijfjes ben ik (nadat ik die 2e speler erbij heb) weer opnieuw begonnen. Inmiddels heb ik er alweer 5 in bestelling staan en ben ik druk op zoek naar leuke aanbiedingen. :)

pretorian22
11-07-2008, 11:29
ik ook hoor. voor de prijzen waar ze nu overal eruit gaan (tussen de 5 en 10 euro) koop je geeneens fatsoenlijke dvd uitgaves. Ik heb de XE1, de EP30 en de xbox add on en 80 hd dvd's ongeveer en ben absoluut niet van plan deze te verkopen. ben toch nie gek? :)


blu rays heb ik overigens ook een stuk of 60 hoor dus ben geen hd dvd fanboy ;-)

Rogier Burghout
11-07-2008, 20:01
ik ook hoor. voor de prijzen waar ze nu overal eruit gaan (tussen de 5 en 10 euro) koop je geeneens fatsoenlijke dvd uitgaves. Ik heb de XE1, de EP30 en de xbox add on en 80 hd dvd's ongeveer en ben absoluut niet van plan deze te verkopen. ben toch nie gek? :)


blu rays heb ik overigens ook een stuk of 60 hoor dus ben geen hd dvd fanboy ;-)


Idem hier, heb een stuk of 60 HD DVD's, 50 BD een PS3, een HD-E1 voor dvd en een EP-30 voor HD DVD dus ik zit helemaal goed. Heb de E1 ook nu regiovrij gemaakt dus dat ik een mooie upscaler voor m'n R1 dvd's...

Franklin
11-07-2008, 20:58
EP-35 inmiddels verkocht. Heb een LG HD-DVD/BLU-RAY speler voor in de pc aangeschaft. Moest er wel even een andere videokaart in stoppen. Naast de bestaande collectie hd-dvd's inmiddels ook een aantal blu-ray films aangeschaft.
Gelukkig geen last van die akelige regiocoderingen op de blu-ray films. Die zijn op de bekende manier te omzeilen.

DVDProfilersFilmgek
12-07-2008, 15:18
Nadat ik me in mei had voorgenomen om te stoppen met het kopen van nieuwe schijfjes ben ik (nadat ik die 2e speler erbij heb) weer opnieuw begonnen. Inmiddels heb ik er alweer 5 in bestelling staan en ben ik druk op zoek naar leuke aanbiedingen. :)

Ben niet meer zo heel intensief op zoek naar HD DVD's, maar heb nu wel in mijn achterhoofd om nog Dragonheart, Daylight en The Big Lebowsky aan te schaffen bij Bol.com, ze hebben nog meer leuke titels van slechts 5,99 per stuk en daar kan ik ze als verzamelaar toch eigenlijk niet voor laten liggen.:wink:

Zo, bij deze, voor 5,99 bij Bol.com. een aantal leuke titels.

Ook gaarne hier nog meer tips voor leuke en vooral goedkope aanbiedingen, koop ze nog steeds, maar niet meer zo intensief nadat ik gelezen heb dat Toshiba ons een beetje laat vallen als je speler er onverhoop mee nokt:evil: (al heb ik wel enige reserve, maar als ze er al na een paar maanden mee stoppen ben ook ik snel door mijn voorraad heen)

Had MM Alkmaar een beetje in de gaten gehouden, ze hebben er nog wel wat liggen, maar allemaal voor absurd hoge prijzen, die sukkels hebben zelf nog nooit een HD DVD speler verkocht, maar ze willen er nog wel aan verdienen lijkt het, je moet toch wel een onvoorstelbare oen zijn als je daar nu nog HD DVD's koopt voor going prices van rond de 30:shock: euro:mrgreen: , dankjewel, ze hebben ondertussen ook geen enkele titel meer waar ik nog belangstelling voor heb, wat mij betreft kunnen ze ermee gaan behangen :bier:

Houd ook regelmatig ons eigen forum in de gaten, maar ik vind helaas vaak gewoon nog veel te hoge prijzen..... och, ik ben heel geduldig, ben ik nu nog bereid om een euro of 6 a 7 te betalen, over een tijdje heb ik er bij wijze van spreken nog geen euro meer voor over, dan heb ik de titels die ik nog niet op DVD had en dan wordt het alleen maar minder interessant om nog wat op te slaan in een systeem dat helaas dood is.

Nog een paar HD DVD's, dan heb ik er 100 en momenteel ruim 10 DB's de laatste die ik kocht was 18 euro en dat vind ik gewoon al teveel, en dan had ik ook nog eens 10% korting gehad;)

Richard B.
13-07-2008, 15:30
Het valt me op dat Axelmusic steeds vaker HD DVD-orders in backorder zet. Het begint erop te lijken dat ze weinig meer in voorraad hebben en kennelijk hun assortiment aan het afbouwen zijn. Bij mij beginnen ze een beetje van het lijstje met betrouwbare leveranciers te glijden. :-?

Betrouwbare HD DVD-leveranciers die ik nog ken:
- Amazon
- Play.com
- HMV
- bol.com
- DVDcrave

Van Leest en FRS hebben via hun website ook nog wel het een en ander, maar dan enkel tegen vrij hoge prijzen.

DVDProfilersFilmgek
13-07-2008, 15:41
Het valt me op dat Axelmusic steeds vaker HD DVD-orders in backorder zet. Het begint erop te lijken dat ze weinig meer in voorraad hebben en kennelijk hun assortiment aan het afbouwen zijn. Bij mij beginnen ze een beetje van het lijstje met betrouwbare leveranciers te glijden. :-?

Betrouwbare HD DVD-leveranciers die ik nog ken:
- Amazon
- Play.com
- HMV
- bol.com
- DVDcrave

Van Leest en FRS hebben via hun website ook nog wel het een en ander, maar dan enkel tegen vrij hoge prijzen.

Ik heb bij je nr 2 en nr 4 wat in het mandje zitten .... nog een nachtje erover slapen en dan misschien beide mandjes afhandelen.
Jammer dat Play niet alles meer heeft wat Bol zogenaamd nog wel heeft, al weet je dat niet zeker, bij Bol heb ik al eens weken moeten wachten en uiteindelijk na meer dan 3 weken werd de bestelling gecancelled. Heb nu iets meer bij Play in het mandje zitten dan bij Bol.

TJ Weissel
13-07-2008, 17:59
ik ga zelf morgen even bij MM Arena kijken... noteer ik wel even welke ze nog hebben.

Zijn er nog wensen van mensen?

jack020
14-07-2008, 11:13
Bij MM Arena was vorige week al een groot gedeelte van de aanbieden HD van 3,99 -8,99 verkocht, maar van een aantal lagen nog wat exemplaren.
Van Batman Begins lagen nog 2 stapels.

Richard B.
14-07-2008, 12:14
ik ga zelf morgen even bij MM Arena kijken... noteer ik wel even welke ze nog hebben.

Zijn er nog wensen van mensen?
Welliswaar zoek ik nog wel het e.a. (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=58993), maar ik denk dat je dit niet bij de MM zult tegenkomen. Heb je de Oceans 11 box en Transformers zien staan?

DVDProfilersFilmgek
14-07-2008, 14:01
ik ga zelf morgen even bij MM Arena kijken... noteer ik wel even welke ze nog hebben.

Zijn er nog wensen van mensen?

Niet iets specefieks, maar bijvoorbeeld de Matrix-box voor weinig.

Ben benieuwd wat er nog is.

TJ Weissel
14-07-2008, 14:08
Geen matrix box, wel veel mooie WB titels (veelal UK Import)... zoals:

Searchers
Cowboys
Superman (reeve)
Blood Diamond

etc. allen 8,99 ligt nog relatief veel bij MM Arena, alle universal titels zijn 3,99 op de "nieuwe", Atonement / The Kingdom / Elizabeth Golden Age, deze kosten 8,99.

Al het DFW spul is ook 3,99.

laat maar weten, denk dat ik er deze week nog wel ben! ...

DVDProfilersFilmgek
14-07-2008, 19:07
Geen matrix box, wel veel mooie WB titels (veelal UK Import)... zoals:

Searchers
Cowboys
Superman (reeve)
Blood Diamond

etc. allen 8,99 ligt nog relatief veel bij MM Arena, alle universal titels zijn 3,99 op de "nieuwe", Atonement / The Kingdom / Elizabeth Golden Age, deze kosten 8,99.

Al het DFW spul is ook 3,99.

laat maar weten, denk dat ik er deze week nog wel ben! ...

Dank je voor de informatie, dan toch nog maar even de mandjes bij Bol en Play laten wat voor wat ze zijn en morgen maar even bij MM Arena kijken(y) Houd jullie op de hoogte van eventuele aankopen...

Claudio Santulli
15-07-2008, 00:23
Superman II, The Donner Cut 8,99 MM A'dam.
Maar dat is waarschijnlijk wel de allerlaatste.

Wel pijnlijk soms,
je toen nog duur betaalde titels voor een habbekrats op een hoop.
Maar ja, het leven gaat verder!
En ik vind blauw ook wel een mooie kleur!

Jammer van die blauwe prijs!

TJ Weissel
15-07-2008, 01:26
Superman II, The Donner Cut 8,99 MM A'dam.
Gelukkig heb ik die gekocht, en het was idd. de laatste ;)

rogue
15-07-2008, 08:05
Wel pijnlijk soms,
je toen nog duur betaalde titels voor een habbekrats op een hoop.
Tsja, datzelfde heb je natuurlijk met DVD's gehad ;), dus dat is niets nieuws.....gelukkig ben ik niet vanaf het begin in HD-DVD gestapt, maar toen het beslist was (de schade heb ik qua titels overigens wel ingehaald :mrgreen: :mrgreen:).

Ik ga in ieder geval niet dezelfde fout met Blu-ray maken qua aankopen; rustig af en toe eentje kopen, en afwachten tot het allemaal goedkoper wordt.

TJ Weissel
15-07-2008, 09:35
Ik was dus wel 'n early adopter, of ik er spijt van heb... mmm niet echt heb er heel veel plezier van gehad!

DVDProfilersFilmgek
15-07-2008, 20:06
Ik was dus wel 'n early adopter, of ik er spijt van heb... mmm niet echt heb er heel veel plezier van gehad!

Ik kan gelukkig ook wel zeggen dat ik er nog steeds een hoop plezier aan heb, heb gelukkig al mijn films voor heel leuke prijzen kunnen kopen, en heb eigenlijk nooit meer dan zo'n 10 euro per titel betaald, meestal goedkoper, zoals de aanbiedingen bij BOL en van andere aanbieders voor zo'n 7 a 8 euro per stuk. Er is 1 titel waar ik met liefde wel wat extra's voor betaald heb, en dat is Stardust, en ik heb wat meer betaald voor Transformers, dat zijn eigenlijk mijn enige 2 echt wat duurdere titels geweest.

Vandaag ook even bij MM Arena geweest, ben weer 10 titels rijker:oops: kon me gewoon niet inhouden, er zat veel bij wat ik normaal niet zou kopen omdat ik het het al heb op DVD, maar voor 3,99.... ja dat laat ik niet liggen. Heb maar 1 titel van 8,99 gekocht en dat was Syriana, een WB titel, en dat was dan op aanraden van een XE1 eigenaar die zelf ook al 25 titels had aangeschaft en deze het geld wel waard vond. Heb zelf wel de rest van alle 8,99 vooral WB titels laten liggen, WB kan mij er een puntje aanzuigen en pas als zij ook 3,99 worden en alstjeblief zeggen, wil ik ze wel meenemen.:mrgreen:

Ze schijnen bij MM Arena nog wel eens wat titels erbij te nemen, zo was nu The Big Lebowski miet meer te koop, maar deze werd mij ten zeerste afgeraden vanwege de slechte kwaliteit. Toch lagen er zo'n 40 a 50 titels en zo was er bijvooreeld Waterworld van 3,99 en 8,99 - heb die van 3,99 genomen, dat was er 1 met NL subs en wat meer extra;s, die ander was een zogenaamde import. Voor rond de 24 euro kon je ook het 1e seizoen van Galactica kopen, een 6 Disc versie met 13 afleveringen. Er lag heus wel wat leuks voor mij bij.

Mocht je weer eens in de buurt zijn en er liggen weer wat andere titels bij, vermeld het hier dan maar even, kan niet elke dag gaan kijken, het is voor mij een ruim halfuur rijden en het parkeren bij de MM Arena lijkt ook wel elke maand duurder te worden.....

Zo, nu maar weer even de Tos aanzwengelen en weer eens een HD DVD opzetten:-D

rogue
16-07-2008, 00:06
Ze schijnen bij MM Arena nog wel eens wat titels erbij te nemen, zo was nu The Big Lebowski miet meer te koop, maar deze werd mij ten zeerste afgeraden vanwege de slechte kwaliteit.
Ik heb 'm ook gehad, maar het is echt onzin dat deze een slechte kwaliteit heeft :-?.....

Richard B.
16-07-2008, 10:44
Ik heb 'm ook gehad, maar het is echt onzin dat deze een slechte kwaliteit heeft :-?.....
Inderdaad. Sterker nog: ik vond hem behoorlijk goed qua beeld (maar ook geluid trouwens).

TJ Weissel
16-07-2008, 10:46
kwalitatief weinig op aan te merken!

DVDProfilersFilmgek
16-07-2008, 11:35
Ik heb 'm ook gehad, maar het is echt onzin dat deze een slechte kwaliteit heeft :-?

Richard B.Citaat:
Oorspronkelijk gepost door rogue http://www.dvd.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1416992#post1416992)
Inderdaad. Sterker nog: ik vond hem behoorlijk goed qua beeld (maar ook geluid trouwens).

TJ Weissel Citaat:
kwalitatief weinig op aan te merken!

.....

Heren, ik geloof u eerder dan deze toevallige medewinkelende X-E1 bezitter.... shit... nu maar hopen dat Syriana wel wat is, deze raadde hij me juist aan :roll:

Zal eens kijken of ik The Big Lebowski via Bol of Play te pakken kan krijgen, samen met nog een enkel titeltje dat ik gisteren niet tegenkwam bij MM Arena, waar het toch leuk shoppen was voor 3,99 per Titel.

Heb nu ruim 100 HD DVD's en een tiental BD's, de BD's zullen nog wel een eind in prijs moeten zakken wil ik er daar wat meer van gaan kopen. Zo is kortgeleden The Golden Compass uitgekomen, de Dubbel DVD was bij MM15,-- euro en de BD blonk door afwezigheid.... Heb nu beiden niet. Heb de film wel in goede kwaliteit op een andere manier gezien. Van mij mogen ook de andere 2 delen komen..... en misschien tegen die tijd komen dan ook de BD's voor een leuke prijs in de winkel.

Richard B.
23-07-2008, 17:36
Ik heb nu voor het eerst gemerkt dat de verkrijgbaarheid van bepaalde HD DVD-titels via groothandelkanalen wordt afgebouwd: Axelmusic heeft mijn bestelling voor Queen | Rock Montreal And Live Aid geannuleerd omdat deze via de uitgever niet meer te bestellen is.

Axelmusic heeft wel eerder HD DVD-releases uit het aanbod verwijderd, maar dit is de eerste keer dat ik er zelf mee in aanraking kom. In dit geval is het trouwens nog niet echt een probleem, omdat ie via andere shops nog wel te krijgen is.

rogue
23-07-2008, 19:02
Je ziet het ook bijvoorbeeld aan Play, die nog maar een stuk of 40 titels voor een leuke prijs heeft.....eerst 2x zoveel. Ben benieuwd of er nog stock bijkomt.
Ik heb toch het gevoel dat het nou aan het opdrogen is.

Richard B.
23-07-2008, 20:38
Je ziet het ook bijvoorbeeld aan Play, die nog maar een stuk of 40 titels voor een leuke prijs heeft.....eerst 2x zoveel. Ben benieuwd of er nog stock bijkomt.
Ik heb toch het gevoel dat het nou aan het opdrogen is.
Het zou me niets verbazen als de tweedehandsprijzen binnenkort wel weer gaan stijgen. Als je nu nog hele specifiek titels zoekt dan moet je denk ik haast maken. Binnenkort betaal je misschien "collectors" prijzen. ;)

rogue
23-07-2008, 23:22
Ik kijk alleen voor koopjes, anders komen ze nog wel op BD uit ;). Alleen die USA titels zakken maar niet meer.......

Albert Kostwinder
24-07-2008, 10:10
Niets zo veranderlijk als de mens zal ik maar zeggen;

Onlangs toch maar al mijn hd dvd's en speler verkocht. Niet omdat het slecht was hoor, absoluut niet. Ik zal er nimmer slecht over praten, want het is nog steeds top. Maar vond het toch erg jammer dat ik geen forced 24p kon draaien. Ook komen er steeds mooiere en betere stand alone spelers uit en is het toch erg mooi dat Universal, Warner en Paramount regiovrij zijn. Sommige titels worden zelfs beter uitgebracht dan de hd dvd uitvoering. Het moet niet gekker worden..... :)

DVDProfilersFilmgek
24-07-2008, 10:58
Het zou me niets verbazen als de tweedehandsprijzen binnenkort wel weer gaan stijgen. Als je nu nog hele specifiek titels zoekt dan moet je denk ik haast maken. Binnenkort betaal je misschien "collectors" prijzen. ;)

Al stijgen ze tot het dak aan toe, ik zal er niet meer dan 5 euro voor een titel voor betalen. Het is nu eenmaal een dood systeem waar ook geen spelers meer voor op de markt komen. Het is leuk dat je nog titels kunt kopen voor 3,99 en die wil ik dan nog wel aanschaffen, doch als het een oude titel betreft ben ik wel een beetje voorzichtig. Zo vind ik bijvoorbeeld een titel als An American Werewolf in London dik betaald voor 3,99, het is een film die eigenlijk helemaal niets extra's brengt op HD DVD, je kan hem net zo goed vanaf een gewone DVD kijken.

Ja, het begint duidelijk op te raken, als je nog een paar goedkope titels wilt, dan moet je ze nu kopen, de dure titels mogen ze van me houden, ik ga echt geen 20 / 30 euro uitgeven voor een HD DVD, verzamelobject of niet.

TJ Weissel
24-07-2008, 11:18
respect voor American Werewolf in London hè! :D

DVDProfilersFilmgek
24-07-2008, 19:27
respect voor American Werewolf in London hè! :D

Oke(y)

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je deze titel niet echt hoeft aan te schaffen op HD of BD DVD om hem goed te kunnen zien, toch heb ik hem genomen voor de prijs, had hem zelf ook nog niet op DVD:mrgreen:

Richard B.
24-07-2008, 22:58
Oke(y)

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je deze titel niet echt hoeft aan te schaffen op HD of BD DVD om hem goed te kunnen zien, toch heb ik hem genomen voor de prijs, had hem zelf ook nog niet op DVD:mrgreen:
Hier idem. En voor de (lage) prijs waarvoor je hem nu kunt krijgen is het een hele leuke, goed gevulde uitgave. (y)

Ander onderwerp: bij Axelmusic gaan nu echt alle bestellingen van HD DVD's in de backorder. Ik ga niet meer bij ze bestellen, tenzij iets echt helemaal nergens anders wordt aangeboden.

Richard B.
09-08-2008, 10:47
Kent iemand nog een goedkope leverancier van The Fountain? Met het verschralende aanbod is dat een van de titels die niet meer zo makkelijk te krijgen is. Ik zie hem nog wel bij Axelmusic, maar daar kost ie 23 euro.

chev
09-08-2008, 11:06
Vandaag nog wat spul binnen gekregen van hmv.
Blij dat ik transformers gekocht had want hij had nl subs.
Evenals mummy return die ik nu dubbel heb en scooby doo, daylight(ook dubbel)
En van play kwam fearless binnen die ik 3 maanden geleden besteld heb en 3 weken geleden gemeld had als niet aangekomen.

Ben zeer te spreken over hmv en zeker ook over play

Richard B.
09-08-2008, 11:27
Vandaag nog wat spul binnen gekregen van hmv.
Blij dat ik transformers gekocht had want hij had nl subs.
Evenals mummy return die ik nu dubbel heb en scooby doo, daylight(ook dubbel)
En van play kwam fearless binnen die ik 3 maanden geleden besteld heb en 3 weken geleden gemeld had als niet aangekomen.

Ben zeer te spreken over hmv en zeker ook over play
Ik heb bij Play de laatste tijd ook het een en ander besteld, en dat beviel me ook wel. Helaas is hun aanbod qua HD DVD erg beperkt geworden. Qua HD DVD zal ik er waarschijnlijk niets meer bestellen.

Bij HMV heb ik gisteren voor het eerst iets besteld. Ik ben niet weg te slaan uit hun winkels als ik in Engeland of Ierland ben, en ik hoop dat de webshop net zo goed en betrouwbaar is. :)

chev
09-08-2008, 11:34
http://www.whsmith.co.uk/DVDs.aspx
http://www.tesco.com/

In een vragenlijstje van hmv kreeg ik deze voorgeschoteld als zijnde bekende winkels om dvds e.d. te bestellen.
Nou weet ik niet of het iets is en of het ook naar nederland verzend.

Maar men verkoopt wel een aantal hd dvds dus mischien vind je hier ook iets tussen.
En aangezien hmv deze vermeld tussen andere grote zullen ze wel betrouwbaar zijn.

DVDProfilersFilmgek
09-08-2008, 18:54
http://www.whsmith.co.uk/DVDs.aspx
http://www.tesco.com/

In een vragenlijstje van hmv kreeg ik deze voorgeschoteld als zijnde bekende winkels om dvds e.d. te bestellen.
Nou weet ik niet of het iets is en of het ook naar nederland verzend.

Maar men verkoopt wel een aantal hd dvds dus mischien vind je hier ook iets tussen.
En aangezien hmv deze vermeld tussen andere grote zullen ze wel betrouwbaar zijn.

Betrouwbaar of niet..... zag de prijzen :( , was heel snel weer weg, kun je ze later waarschijnlijk voor de helft ook op BD voor krijgen:confused:

Richard B.
09-08-2008, 21:31
Betrouwbaar of niet..... zag de prijzen :( , was heel snel weer weg, kun je ze later waarschijnlijk voor de helft ook op BD voor krijgen:confused:
Inderdaad. Dat zijn niet de prijzen waarvoor je momenteel HD DVD's wilt kopen.

Beide winkels lijken me trouwens meer voor Brits intern gebruik, en niet echt voor internationaal gebruik.

TJ Weissel
09-08-2008, 21:32
Ach zo nu en dan kom je nog 'n HD DVD'tje tegen.. en moet zeggen dat ik toch wel erg blij ben met de verzameling!

jack020
13-08-2008, 06:56
Deze mis je nog!

http://www.amazon.co.uk/Star-Trek-Original-Digitally-Remastered/dp/B000V0NHEA/ref=pd_ts_zbw_d_h__dvd_9?pf_rd_p=165582691&pf_rd_s=right-5&pf_rd_t=101&pf_rd_i=468294&pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=0DNF8VFK49176GWD7X8F

Nu 25 pond!

TJ Weissel
13-08-2008, 10:32
Bedankt voor de tip.. maar star trek kan mij gestolen worden :mrgreen: