PDA

Bekijk de volledige versie : Ook Paramount nu Blu-ray exclusive



Brian2
21-02-2008, 09:07
En toen was het echt over...


Paramount Home Entertainment quietly came onboard via a statement sent exclusively to The Hollywood Reporter on Wednesday: "We are pleased that the industry is moving to a single high-definition format, as we believe it is in the best interest of the consumer," the statement reads. "As we look to (begin) releasing our titles on Blu-ray, we will monitor consumer adoption and determine our release plans accordingly."

Bron (http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/e3ic60f3f2e7077b9b8dc969933f25fc601)

Richard B.
21-02-2008, 09:09
Het zat er wel in. Het was alleen de vraag hoe het contractueel afgewikkeld zou worden. Maar kennelijk is daar een oplossing voor gekomen.

Jeroen van K.
21-02-2008, 09:11
Het zat er wel in. Het was alleen de vraag hoe het contractueel afgewikkeld zou worden. Maar kennelijk is daar een oplossing voor gekomen.
Hoezo? HDDVD heeft de handoek in de ring gegooid, dus contract is niks meer waard dan...

Dit was de laatste nagel aan de doodskist. Nu is er geen plek meer...(6)

Richard B.
21-02-2008, 09:13
Hoezo? HDDVD heeft de handoek in de ring gegooid, dus contract is niks meer waard dan...
Dat weet je niet. Niemand van ons heeft inzag in dat contract.

Jeroen van K.
21-02-2008, 10:02
Dat weet je niet. Niemand van ons heeft inzag in dat contract.
Ik zit zelf ook me veel contractuele afspraken. Als één van beide partijen de pijp aan Maarten geeft is zo'n contract van geen enkele betekenis meer. Lijkt me ook sterk dar paramont een wurgcontract met hddvd aan zou zijn gegaan. Zou zelfs eerder zo kunnen zijn dat hddvd nu iets verschuldigd is aan paramount...

Edwin V
21-02-2008, 10:09
Wanneer stoppen ze met HD DVD dan?

Jeroen van K.
21-02-2008, 10:14
Wanneer stoppen ze met HD DVD dan?
waarschijnlijk hetzelfde als bij universal...

Anton996
21-02-2008, 10:16
Wanneer stoppen ze met HD DVD dan?

Men verwacht nog een volledig persbericht van paramount hierover. Ik hoop dat ze voorlopig nog die enkele tittels die ze hebben aangekondigd ook op hd dvd uitbrengen. Het zou leuk zijn moest universal dat ook nog even doen. Maar dat zat er niet in zeker.

Richard B.
21-02-2008, 10:26
Ik zit zelf ook me veel contractuele afspraken. Als één van beide partijen de pijp aan Maarten geeft is zo'n contract van geen enkele betekenis meer. Lijkt me ook sterk dar paramont een wurgcontract met hddvd aan zou zijn gegaan. Zou zelfs eerder zo kunnen zijn dat hddvd nu iets verschuldigd is aan paramount...In principe bestaat HD DVD nog, dus is er geen sprake van dat men van die kant "de pijp aan Maarten gegeven heeft". HD DVD is een standaard van DVD Forum en niet van Toshiba en Universal (die trouwens wel belangrijke spelers zijn binnen DVD Forum). Dat Toshiba en Universal stoppen met HD DVD betekend niet automatisch dat DVD Forum dat doet. En zelfs als ze dat deden dan betekend het niet per definitie dat Paramount niet aan het contract gebonden is.

Maar goed: dit zijn discussies in de marge. Zoals ik al eerder postte weten we niet hoe de overeenkomst eruit ziet/zag.

Jeroen van K.
21-02-2008, 10:42
In principe bestaat HD DVD nog, dus is er geen sprake van dat men van die kant "de pijp aan Maarten gegeven heeft".
Voor als je het gemist hebt: Toshiba heeft zelf gezegt de pijp aan Maarten te geven en te stoppen met de productie van nieuwe spelers. Hoeveel meer toezegging is er nog nodig eer je vindt dat daar echt sprake van is?


HD DVD is een standaard van DVD Forum en niet van Toshiba en Universal (die trouwens wel belangrijke spelers zijn binnen DVD Forum). Dat Toshiba en Universal stoppen met HD DVD betekend niet automatisch dat DVD Forum dat doet.
Nou en? de enige die spelers maakte stop ermee... lg gaat nog van die hybride dingen maken... DVD-audio zit ook nog in dat forum...



En zelfs als ze dat deden dan betekend het niet per definitie dat Paramount niet aan het contract gebonden is.
Dat zou een wurgcontract zijn en ik gaf al aan dat het me zou verbazen als paramount in dit onvoorspelbare veld (dat t was), zo'n wurgcontract zou teken. dit zou een erg groot risico zijn: want paramount zou dan maanden niks uit kunnen brengen op het format van de toekomst.


Maar goed: dit zijn discussies in de marge. Zoals ik al eerder postte weten we niet hoe de overeenkomst eruit ziet/zag.
Nee, feit is wel dat iedereen niet snel genoeg kan maken dat ze wegkomen bij hddvd, blijkbaar. En blijkbaar kan dit...

Richard B.
21-02-2008, 10:54
Voor als je het gemist hebt: Toshiba heeft zelf gezegt de pijp aan Maarten te geven en te stoppen met de productie van nieuwe spelers. Hoeveel meer toezegging is er nog nodig eer je vindt dat daar echt sprake van is?
Voor dat je op iedere individuele regel uit mijn posting gaat reageren kun je beter even de hele posting lezen: dan had je geweten wat ik met die eerste zin bedoelde.


Dat zou een wurgcontract zijn en ik gaf al aan dat het me zou verbazen als paramount in dit onvoorspelbare veld (dat t was), zo'n wurgcontract zou teken. dit zou een erg groot risico zijn: want paramount zou dan maanden niks uit kunnen brengen op het format van de toekomst.
Jij noemt het een "wurgcontract" maar het is een gewoon contract. Paramount is vrij om te tekenen en het geld aan te nemen: volgens de geruchten is dat ook wat ze gedaan hebben.

Ik vraag me trouwens af of het zo'n ramp zou zijn geweest voor Paramount om een tijdje niets uit te brengen op Blu-ray. Momenteel maakt geen enkele publisher winst op HDM-releases dus het had ze misschien eerder geld opgeleverd. De meeste uitgevers bewaren hun grote releases sowieso tot er een wat grotere installed base is.

Jeroen van K.
21-02-2008, 11:03
Voor dat je op iedere individuele regel uit mijn posting gaat reageren kun je beter even de hele posting lezen: dan had je geweten wat ik met die eerste zin bedoelde.
Daarom was dit ook mijn reactie: hou op met verdraaien...



Jij noemt het een "wurgcontract" maar het is een gewoon contract. Paramount is vrij om te tekenen en het geld aan te nemen: volgens de geruchten is dat ook wat ze gedaan hebben.
Als paramount dit in hun contract op had genomen dan zouden ze een erg groot risico genomen hebben. Dat lijkt me niet nodig want de onderhandlingspositie lag niet bij hddvd maar bij paramount. Als ze een contract hadden waarbij ze niet weg kunnen bij hddvd ook al is dit format dood, zouden ze zich "wurgen" omdat ze in de tussentijd niks op bluray uit zouden mogen brenge.



Ik vraag me trouwens af of het zo'n ramp zou zijn geweest voor Paramount om een tijdje niets uit te brengen op Blu-ray. Momenteel maakt geen enkele publisher winst op HDM-releases dus het had ze misschien eerder geld opgeleverd. De meeste uitgevers bewaren hun grote releases sowieso tot er een wat grotere installed base is.
Volgens mij maakt ook geen enkele publisher verlies op HD releases dus ik zie je probleem niet echt. Ze gaan gewoon mee met de flow en per release leert een publisher steeds meer hoe hij dingen wel of niet moet doen bij een release... ze blijven dan dus gewoon achter en lopen een achterstand op want nu nog veel en lang dingen op hddvd uit blijven brengen heeft weinig zin voor ze... niemand wil meer het volle pond voor die films betalen..

Claudio Santulli
21-02-2008, 11:13
Wat een commotie de laatste 4 maanden met o.a. Michael Bay, uiteindelijk allemaal om niks.
Een laatste strohalm die in plaats van 18 maanden maar, wat is het 5 maanden heeft geduurd.

Edwin V
21-02-2008, 13:01
Ik vraag me trouwens af of het zo'n ramp zou zijn geweest voor Paramount om een tijdje niets uit te brengen op Blu-ray. Momenteel maakt geen enkele publisher winst op HDM-releases dus het had ze misschien eerder geld opgeleverd. De meeste uitgevers bewaren hun grote releases sowieso tot er een wat grotere installed base is.En al helemaal niet als ze 150 miljoen dollar hebben gekregen voor dat contract. Om hetzelfde te verdienen moet men ongeveer 7 miljoen discs verkopen. Dat is anderhalf keer zoveel als wat alle studio's bij elkaar vorig jaar hebben verkocht!

s1nsane
21-02-2008, 14:23
Ben benieuwd naar Bay's superior BD Transformers transfer.
Hij moet het natuurlijk wel waar maken he ;) En als die superior is dan koop ik ook die.

Bay make it happen!

*TIMMIE*
21-02-2008, 15:05
Er zou indertijd PCM op hebben gezeten. Lossless is HD audio en dat heeft de HD DVD niet.;)

s1nsane
21-02-2008, 15:24
Er zou indertijd PCM op hebben gezeten. Lossless is HD audio en dat heeft de HD DVD niet.;)

Ik zit meer te wachten op beter beeld.. mn receiver kan toch geen lossless 5.1.
Superior is in mijn ogen beter beeld en geluid.

Richard B.
21-02-2008, 15:28
Er zou indertijd PCM op hebben gezeten. Lossless is HD audio en dat heeft de HD DVD niet.;)
Ik weet niet precies wat je met "HD audio" bedoeld maar HD DVD ondersteund alle lossless audio codecs die Blu-ray ook ondersteund. Sterker nog: HD DVD spelers ondersteunen zelfs verplicht Dolby TrueHD waar dat voor Blu-ray spelers optioneel is.

*TIMMIE*
21-02-2008, 15:30
Het ging hier om de Bay uitgave... oftewel Transformers. ;)

Richard B.
21-02-2008, 15:35
Het ging hier om de Bay uitgave... oftewel Transformers. ;)
Oeps. Verkeerd gelezen. :oops:

Claudio Santulli
21-02-2008, 16:25
Het ging hier om de Bay uitgave... oftewel Transformers. :wink:
Die ene met alleen Dolby digital 5.1 omdat er toch niet voldoende schijfruimte beschikbaar was.
Overigens wel al een klasse D.D. track!

Anton996
21-02-2008, 16:32
Die ene met alleen Dolby digital 5.1 omdat er toch niet voldoende schijfruimte beschikbaar was.
Overigens wel al een klasse D.D. track!

Dolby Digital PLUS bedoel je. Wat dus wel een HD audio formaat is, en daarbij ook maximum score gekregen heeft op geluid bij de meeste reviews. Opslag te klein? Jaja, de schijf + extra schijf zit boordevol extra's. Een hele mooie hd dvd en ik zal die nooit vervangen voor de blu ray versie. Ik zie daar echt het nut niet van in, als ik een blauw doosje wil, kan ik hem even goed daarin steken.

s1nsane
21-02-2008, 17:40
Dolby Digital PLUS bedoel je. Wat dus wel een HD audio formaat is, en daarbij ook maximum score gekregen heeft op geluid bij de meeste reviews. Opslag te klein? Jaja, de schijf + extra schijf zit boordevol extra's. Een hele mooie hd dvd en ik zal die nooit vervangen voor de blu ray versie. Ik zie daar echt het nut niet van in, als ik een blauw doosje wil, kan ik hem even goed daarin steken.

Ik wel, als de BD versie beter is zoals Bay beweerde.

Tiger0120
21-02-2008, 17:52
Ik vind het een beetje doof om nu te zeggen we gaan exclusive... er is ja niets meer dan dvd en blu-ray:-)

Van de ene kant is het fijn zo kunnen we teminste van top films blijven genieten.

Anton996
21-02-2008, 18:04
Ik wel, als de BD versie beter is zoals Bay beweerde.

Precies of dat hij die film persoonlijk op blu ray gaat schrijven. En gaat die er dan op 2160p op staan ofzo? Met 14.1 super dolby true hd?

Maar je mag natuurlijk hé, ik geloof enkel niet dat hij van betere kwaliteit gaat zijn.

Mijn star wars dvd collectie zou ik wel vervangen door blu ray omdat dat een toch wel echt betere kwaliteit zal zijn.

Releases als star wars en lord of the rings zouden nu moeten uitkomen als het blu ray kamp echt een sterke vooruitgang wil boeken.

Lorre
21-02-2008, 19:28
Het is net alsof jij u persoonlijk aangevallen voelt. Als die Transformers op BR gaat aanschaffen laat hem. Ook ik zal deze heraanschaffen als blijkt dat hij een betere transfer heeft en beter geluid. Bay heeft al eerder persoonlijk de transfers van The Rock en Pearl Harbor op BR goedgekeurd. The Rock vond ik er persoonlijk beter uitzien van Transformers op HD-DVD.

Anton996
21-02-2008, 19:54
Het is net alsof jij u persoonlijk aangevallen voelt. Als die Transformers op BR gaat aanschaffen laat hem.


Daarom dat ik ook zei...



Maar je mag natuurlijk hé, ik geloof enkel niet dat hij van betere kwaliteit gaat zijn.


Niet persoonlijk aangevallen, maar zo doen alsof the transformers een slechte transfer is op hd dvd en op blu ray gaat die beter zijn omdat het blu ray is houdt geen steek, e zeker niet omdat Bay het gezegd heeft.

Alle reviews gaven de hd dvd een heel hoog score. Er zijn zelfs veel extra's op de hd dvd die op de profile 1.0 en 1.1 niet zullen kunnen worden weergegeven.



Ook ik zal deze heraanschaffen als blijkt dat hij een betere transfer heeft en beter geluid. Bay heeft al eerder persoonlijk de transfers van The Rock en Pearl Harbor op BR goedgekeurd.

En als bay een films goedkeurd ziet er een film beter uit? Ik vind die Bay echt een worst. Die vent was dertijds kwaad op het hd dvd formaat omdat hij niet dezelfde invloed erop had als Spielberg. Spielberg kon het maken dat zijn films niet op hd dvd uitkwamen, en hij heeft daar ook niet over zitten lullen. Bay is gewoon een beetje verveeld omdat hij in de schaduw van Spielberg blijft staan. En hij moest zich dan nog openbaar verondtschuldigen.... Allemaal een beetje te zielig om een waardig en groot regiseur te zijn. Wat die vent zegt komt al lang niet meer professioneel over.

Maar jij mag het een held vinden hoor ;)

Lorre
21-02-2008, 20:10
Het niveau daalt wederom... De man is geen held van mij, maar het is zijn goed recht om zijn mening te uiten over welk formaat hij het best vind. Dat hij geen invloed had erop als Spielberg is ook zijn goed recht om kwaad over te zijn. Er zouden meer regisseurs zo bekommerd moeten zijn om hun films. Het is ook niet omdat jij het een worst vind dat ik dat vind. De man maakt entertainende films en heeft toch een enorm goed oog voor grote actiescènes.

En natuurlijk geloven we allen de reviews. Transformers vond ik dik tegenvallen op HD-DVD. Ik ben hiermee waarschijnlijk één van de enigste, maar dat kan me totaal niet schelen. Reviews gaven ook aan dat Robocop en Edward Scissorhands een slechte transfer hadden op BR. Moet toch zeggen dat deze me zeker niet tegenvielen. Afwachten is de boodschap of Bay zijn woord waarmaakt.

Over uw Star Wars comment: Daar beslist het Blu-ray kamp niet over, maar Lucas. Het zou wel goed kunnen dat deze nu vrij vlug komen aangezien Lucas aan het afwachten was welk formaat de oorlog zou overleven.

Anton996
21-02-2008, 20:25
Het niveau daalt wederom...

Waarom? Moet ik soms mensen laten vertellen dat alle hd dvd's nu waardeloos zijn en dat dezelfde films op blu ray nu vele beter gaan worden vooraleer ze bestaan? Daar mag ik toch tegen in gaan!



Transformers vond ik dik tegenvallen op HD-DVD. Ik ben hiermee waarschijnlijk één van de enigste, maar dat kan me totaal niet schelen. Reviews gaven ook aan dat Robocop en Edward Scissorhands een slechte transfer hadden op BR. Moet toch zeggen dat deze me zeker niet tegenvielen.


Ik denk dat dan toch eerder je mening over de film zelf is... maar ja

In ieder geval ben ik het ook niet altijd absoluut eens met de reviews. Over bepaalde gevallen kan men sterk discusiëren, zoals ik ook full metal jacket een mooie hd uitgave vond terwijl de reviews die eerder afkraakte.

Afwachten is de boodschap of Bay zijn woord waarmaakt.
[/quote]

In iever geval. Eerst zien dan geloven. Een rede te meer op de hd dvd uitgave al op voorhand niet als minderwaardig te aanschouwen ;)

.:Quadran:.
21-02-2008, 22:23
Het was te verwachten.

Benieuwd wat de eerste Paramount Blu Ray-releases worden.

Juvefan
22-02-2008, 00:41
Ik ook.

Laat Gladiator, American Beauty, A Beautiful Mind, etc... maar komen!

Lorre
22-02-2008, 06:05
1)Waarom? Moet ik soms mensen laten vertellen dat alle hd dvd's nu waardeloos zijn en dat dezelfde films op blu ray nu vele beter gaan worden vooraleer ze bestaan? Daar mag ik toch tegen in gaan!

2)Ik denk dat dan toch eerder je mening over de film zelf is... maar ja


1) Het is de manier waarop je het brengt.

2)Natuurlijk... Ik spreek over het beeld en jij begint dat ik men mening uitspreek over de film... Droom lekker verder joh! Ik maak er geen woorden meer aan vuil. :bier:

s1nsane
22-02-2008, 10:22
Het was te verwachten.

Benieuwd wat de eerste Paramount Blu Ray-releases worden.

Transformers ;)

Claudio Santulli
22-02-2008, 11:04
Transformers ;)

Raiders of the Lost arc, wat, ik mag toch wel dromen!

Albert Kostwinder
22-02-2008, 11:56
Goede zaak. Vlug het Hd dvd Boek sluiten en morgen weer gezond blauw op.... Hopelijk leest Spielberg en Lucas dit nieuws ook..... Laat maar komen heren...... (y)

Anton996
22-02-2008, 11:57
1)
2)Natuurlijk... Ik spreek over het beeld en jij begint dat ik men mening uitspreek over de film... Droom lekker verder joh! Ik maak er geen woorden meer aan vuil. :bier:

Ok, mis interpretatie. Ik zou beter gezegd hebben: "de video kwaliteit van de film zelf"

Frenkel
25-02-2008, 17:05
'There Will Be Blood' is uit de HD DVD release lijst van Paramount verdwenen, en het ziet er daarom helaas naar uit dat die nooit zal uitkomen.

http://www.highdefdigest.com/news/show/DreamWorks/Paramount/Street_Date_Changes/Paramount_Nixes_There_Will_Be_Blood_HD_DVD/1501

*TIMMIE*
26-02-2008, 09:43
'There Will Be Blood' is uit de HD DVD release lijst van Paramount verdwenen, en het ziet er daarom helaas naar uit dat die nooit zal uitkomen.

http://www.highdefdigest.com/news/show/DreamWorks/Paramount/Street_Date_Changes/Paramount_Nixes_There_Will_Be_Blood_HD_DVD/1501

Hetzelfde geldt voor Sweeney Todd en Bee Movie. Dan toch alleen op Blu Ray? Lijkt erop dat Paramount wederom radicaal te werk gaat met de switch van medium (mits het klopt).

Juvefan
26-02-2008, 12:18
Het lijkt mee te vallen:

http://www.highdefdigest.com/news/show/DreamWorks/Paramount/Street_Date_Changes/Paramount_Nixes_There_Will_Be_Blood_HD_DVD_(UPDATE D)/1501

Richard B.
26-02-2008, 13:07
Het lijkt mee te vallen:

http://www.highdefdigest.com/news/show/DreamWorks/Paramount/Street_Date_Changes/Paramount_Nixes_There_Will_Be_Blood_HD_DVD_(UPDATE D)/1501

Gelukkig maar. Ze stonden nog op m'n lijstje van HD DVD-uitzwaai-aankopen. ;)

Jeroen van K.
26-02-2008, 13:16
Raiders of the Lost arc, wat, ik mag toch wel dromen!
Al koop ik die wel pas als er een box is met alle 4 de delen. Dat is echt pas in 2009 het geval denk ik...

Aloys
26-02-2008, 13:19
Al koop ik die wel pas als er een box is met alle 4 de delen. Dat is echt pas in 2009 het geval denk ik...

Ik denk eerder eind 2008..

Begin december oid. net voor de feestdagen.

Jeroen van K.
26-02-2008, 13:43
Ik denk eerder eind 2008..

Begin december oid. net voor de feestdagen.
Ik hoop het... maarf ik denk dat ze liever een C.E. uitgeven en de 4e film eerder los uitbrengen. Eind van het jaar de 4e film los, later de box... Kan niet wachten!

*TIMMIE*
26-02-2008, 14:38
There will be blood "exclusief" op blu ray in de USA! Paramount trailer; www.hollywoodinhidef.com (http://www.hollywoodinhidef.comc)

Jeroen van K.
26-02-2008, 15:00
There will be blood niet exclusief op blu ray in de USA! Paramount trailer; www.hollywoodinhidef.com (http://www.hollywoodinhidef.comc)
Aan het eind van die trailer zeggen ze toch echt: only on bluray...

-Jaap-
26-02-2008, 15:16
Ik denk dat *TIMMIE* een foutje heeft gemaakt met typen.
''There will be blood'' komt dus op Blu-ray.

*TIMMIE*
26-02-2008, 15:19
Dat bedoelde ik ook... ;)

Jeroen van K.
26-02-2008, 15:24
Dat bedoelde ik ook... ;)

Oh... nou nee, dan is het goed. Anders was het fout... http://www.pantherhouse.com/newshelton/wp-content/uploads/2008/02/lol.gif

rvvnr1
27-02-2008, 19:56
Dreamworks en dus hoogstwaarschijnlijk ook Paramount zitten nog vast aan hun deal met Toshiba. Dreamworks hoopt dat dit voor de kerst(!) is opgelost:

DreamWorks waiting for cue from Toshiba on Blu-ray (http://www.reuters.com/article/technologyNews/idUSN2651290220080227)

Wedlock
27-02-2008, 22:34
Het betreft hier DreamWorks Animation en niet DreamWorks of Paramount, de eerste regel van dit artikel zegt al genoeg.
De Animation divisie is een zelfstandig bedrijf geworden nadat DreamWorks verkocht is aan Paramount.

Paramount/DreamWorks heeft al aangekondigd weer Blu-Ray te gaan doen maar heeft nog geen specifieke titels/datums genoemd maar het schijnt al wel zo te zijn dat de eerder uitgebrachte titels van Paramount in Amerika weer in roulatie zijn gebracht.

Claudio Santulli
28-02-2008, 23:23
Al koop ik die wel pas als er een box is met alle 4 de delen. Dat is echt pas in 2009 het geval denk ik...

Stel je voor.
Toevallig (Heel toevallig) je loop een dvd winkel binnen
En verdomd, de 3 delen liggen daar opeens in de winkel.
Hou je dat nog een minstens een dik jaar vol.
Daar is niks mis mee hoor,

Maar, ik ga dat dus niet trekken!

Juvefan
29-02-2008, 01:32
Slecht nieuws HD-DVD'ers:

http://www.highdefdigest.com/news/show/DreamWorks/Paramount/Industry_Trends/Paramount_Cancels_Majority_of_HD_DVD_Slate/1522

Edwin V
29-02-2008, 07:25
Slecht nieuws HD-DVD'ers:

http://www.highdefdigest.com/news/show/DreamWorks/Paramount/Industry_Trends/Paramount_Cancels_Majority_of_HD_DVD_Slate/1522
Jammer.
Maar komen ze nu wel op blu-ray dan? Of moeten we daar ook weer lang op wachten...

Jeroen van K.
29-02-2008, 08:28
Stel je voor.
Toevallig (Heel toevallig) je loop een dvd winkel binnen
En verdomd, de 3 delen liggen daar opeens in de winkel.
Hou je dat nog een minstens een dik jaar vol.
Daar is niks mis mee hoor,

Maar, ik ga dat dus niet trekken!
Haha, nee ik hou dat dan wel vol. Want die 4 delen box zal altijd specialer zijn dan de 3 delen box. Die wil ik gewoon hebben en ik heb geen zin om die 3 delen box op marktplaats te gaan moeten slijten. Geduld is een schone zaak.

Juvefan
29-02-2008, 08:29
Jammer.
Maar komen ze nu wel op blu-ray dan? Of moeten we daar ook weer lang op wachten...

Ik had ergens gelezen dat de eerste Blu-ray titels van Paramount in de zomer verwacht worden. Of dat deze titels betreft wordt denk ik afwachten.

Richard B.
29-02-2008, 08:31
Slecht nieuws HD-DVD'ers:

http://www.highdefdigest.com/news/show/DreamWorks/Paramount/Industry_Trends/Paramount_Cancels_Majority_of_HD_DVD_Slate/1522
Het leek me al een beetje twijfelachtig dat ze die nog zouden uitbrengen. Jammer, maar helaas.

rvvnr1
29-02-2008, 08:54
Ze doen net alsof al die honderdduizenden spelers in een keer van de aardbodem zijn verdwenen. Erg flauw hoor als je zo rigoreus de aangekondigde titels, die je nota bene op 1 hand kunt tellen, van de een op de andere dag niet meer uitbrengt.

SuperDre
29-02-2008, 09:10
Ze doen net alsof al die honderdduizenden spelers in een keer van de aardbodem zijn verdwenen. Erg flauw hoor als je zo rigoreus de aangekondigde titels, die je nota bene op 1 hand kunt tellen, van de een op de andere dag niet meer uitbrengt.

Geef ze eens ongelijk, het kost behoorlijk wat geld om een apart formaat uit te brengen. En blijkbaar hadden ze dus nog geen hd-dvd versie gedrukt, want anders waren ze natuurlijk wel verscheept..

Jeroen D
29-02-2008, 09:24
Ze doen net alsof al die honderdduizenden spelers in een keer van de aardbodem zijn verdwenen. Erg flauw hoor als je zo rigoreus de aangekondigde titels, die je nota bene op 1 hand kunt tellen, van de een op de andere dag niet meer uitbrengt.

Geef ze eens ongelijk. HDDVD is op sterven na dood.........ik zou er ook geen geld meer in stoppen.

*TIMMIE*
29-02-2008, 09:42
Ze doen net alsof al die honderdduizenden spelers in een keer van de aardbodem zijn verdwenen. Erg flauw hoor als je zo rigoreus de aangekondigde titels, die je nota bene op 1 hand kunt tellen, van de een op de andere dag niet meer uitbrengt.

Net of het zo onverwachts komt na hun werkwijze met de overstap naar HD DVD van vorig jaar. Dat ze nog iets uitbrengen na hun overstap is al heel wat.

Hellboy
29-02-2008, 09:45
Sweeney Todd op Blu :D Duurt alleen wel even maar goed ;) Tis het wachten waard :D

Jeroen D
29-02-2008, 11:53
Net of het zo onverwachts komt na hun werkwijze met de overstap naar HD DVD van vorig jaar. Dat ze nog iets uitbrengen na hun overstap is al heel wat.

Ja, ik snap dat ook niet. Wat verwachten sommigen hier ? Dat ze nog een jaar lang HDDVD's gaan uitbrengen ? Ze gaan nu toch zo snel mogelijk de stekker eruit trekken, hele logische reactie. Waarom investeren in een formaat waar geen toekomst in zit ? Dat kost alleen maar geld.

Anton996
29-02-2008, 12:08
Zou beowulf nu nog uitkomen op hd dvd in Europa? Anders moet ik hem ook op amazon.com bestellen.

Richard B.
29-02-2008, 12:11
Zou beowulf nu nog uitkomen op hd dvd in Europa? Anders moet ik hem ook op amazon.com bestellen.
Ik zou nergens vanuit gaan en ik denk dat elke nieuwe HD DVD-release erg twijfelachtig is momenteel.

*TIMMIE*
29-02-2008, 13:06
Alle releases van Paramount na 4 maart zijn gecancelled voor HD DVD (Hidefdigest). Dus hoogst onwaarschijnlijk.

Vampire; Van Paramount had ik het verwacht, door de omschakeling die ze indertijd hebben gemaakt met de pay off. Dat heeft verder niets te maken met investeren in "een dood formaat". Het lijkt mij zinvoller om de stock die ze sowieso hadden uit te leveren. Zal meer opleveren dan vernietigen. Al kan het natuurlijk zijn dat ze die voorraad al lang afgeschreven hebben of willen ze niet dat recente titels tegen dumpprijzen weg gaan om er uiteindelijk meer op te verdienen. Uberhaupt is het lastig om de exacte beweegredenen te bepalen, doordat de inside info niet 100% dekkend en/of te controleren is.

SuperDre
29-02-2008, 14:00
Alle releases van Paramount na 4 maart zijn gecancelled voor HD DVD (Hidefdigest). Dus hoogst onwaarschijnlijk.

Vampire; Van Paramount had ik het verwacht, door de omschakeling die ze indertijd hebben gemaakt met de pay off. Dat heeft verder niets te maken met investeren in "een dood formaat". Het lijkt mij zinvoller om de stock die ze sowieso hadden uit te leveren. Zal meer opleveren dan vernietigen. Al kan het natuurlijk zijn dat ze die voorraad al lang afgeschreven hebben of willen ze niet dat recente titels tegen dumpprijzen weg gaan om er uiteindelijk meer op te verdienen. Uberhaupt is het lastig om de exacte beweegredenen te bepalen, doordat de inside info niet 100% dekkend en/of te controleren is.

De HD-DVD stock die Paramount nog heeft liggen (als ze dat nog hebben) zullen ze nog wel gewoon verkopen, maar geen nieuwe meer produceren (dus ook geen reprints)..

Richard B.
29-02-2008, 14:12
Wat heeft Paramount eigenlijk in z'n totaliteit op HD DVD uitgebracht? Volgens mij is dat niet veel. Bestaat er een totaallijstje van?

*TIMMIE*
29-02-2008, 14:58
In NL dit...06-09-2007
Black Rain http://www.dvd-home.nl/images/bluray.gifActieParamount06-09-2007 Black Rain http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount27-09-2007 Blades Of Glory http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount26-06-2008 Cloverfield http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount28-06-2007 Dreamgirls http://www.dvd-home.nl/images/bluray.gifDramaParamount28-06-2007 Dreamgirls http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount20-03-2008 Heartbreak Kid, The http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount05-06-2008 Italian Job http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount06-03-2008 Jack Ryan (4 disc's) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifThrillerParamount06-09-2007 Manchurian Candidate, The http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount26-07-2007 Nacho Libre http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount26-07-2007 Nacho Libre http://www.dvd-home.nl/images/bluray.gifKomedieParamount02-08-2007 Norbit http://www.dvd-home.nl/images/bluray.gifKomedieParamount02-08-2007 Norbit http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount06-09-2007 Shooter http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount28-11-2007 Star Trek - The Original Series - Seizoen 1 (Hybrid HD-DVD+DVD) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gif review (http://www.dvd-home.nl/review/brhd/startrekOrgS1ComHD.htm)TV film/serieParamount05-06-2008 Star Trek - The Original Series - Seizoen 2 (Hybrid HD-DVD+DVD) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifTV film/serieParamount06-03-2008 Stardust http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifFantasyParamount26-06-2008 Things We Lost In The Fire http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount01-10-2007 Top Gun http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount13-12-2007 Transformers - The Movie (2 disc) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount06-09-2007 U2 Rattle & Hum http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifMuziekParamount22-03-2007 World Trade Center (2 disc) http://www.dvd-home.nl/images/bluray.gifDramaParamount22-03-2007 World Trade Center (2 disc) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount

Aloys
29-02-2008, 15:19
zo dus:

06-09-2007 Black Rain http://www.dvd-home.nl/images/bluray.gifActieParamount
06-09-2007 Black Rain http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
27-09-2007 Blades Of Glory http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount
26-06-2008 Cloverfield http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
28-06-2007 Dreamgirls http://www.dvd-home.nl/images/bluray.gifDramaParamount
28-06-2007 Dreamgirls http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount
20-03-2008 Heartbreak Kid, The http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount
05-06-2008 Italian Job http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
06-03-2008 Jack Ryan (4 disc's) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifThrillerParamount
06-09-2007 Manchurian Candidate, The http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount
26-07-2007 Nacho Libre http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount
26-07-2007 Nacho Libre http://www.dvd-home.nl/images/bluray.gifKomedieParamount
02-08-2007 Norbit http://www.dvd-home.nl/images/bluray.gifKomedieParamount
02-08-2007 Norbit http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount
06-09-2007 Shooter http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
28-11-2007 Star Trek - The Original Series - Seizoen 1 (Hybrid HD-DVD+DVD) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gif review (http://www.dvd-home.nl/review/brhd/startrekOrgS1ComHD.htm)TV film/serieParamount
05-06-2008 Star Trek - The Original Series - Seizoen 2 (Hybrid HD-DVD+DVD) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifTV film/serieParamount
06-03-2008 Stardust http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifFantasyParamount
26-06-2008 Things We Lost In The Fire http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount
01-10-2007 Top Gun http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
13-12-2007 Transformers - The Movie (2 disc) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
06-09-2007 U2 Rattle & Hum http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifMuziekParamount
22-03-2007 World Trade Center (2 disc) http://www.dvd-home.nl/images/bluray.gifDramaParamount
22-03-2007 World Trade Center (2 disc) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount

En dan heb ik hier even alle BD verwijdert en wat niet meer uit zal komen:

06-09-2007 Black Rain http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
27-09-2007 Blades Of Glory http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount
28-06-2007 Dreamgirls http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount
06-09-2007 Manchurian Candidate, The http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount
26-07-2007 Nacho Libre http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount
02-08-2007 Norbit http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount
06-09-2007 Shooter http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
28-11-2007 Star Trek - The Original Series - Seizoen 1 (Hybrid HD-DVD+DVD) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gif review (http://www.dvd-home.nl/review/brhd/startrekOrgS1ComHD.htm)TV film/serieParamount
01-10-2007 Top Gun http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
13-12-2007 Transformers - The Movie (2 disc) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
06-09-2007 U2 Rattle & Hum http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifMuziekParamount
22-03-2007 World Trade Center (2 disc) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount

Anton996
29-02-2008, 15:33
Dan ga ik nog even beowulf en Sky Captain And The World Of Tomorrow bestellen op amazon.com :bier:

edit: dan heb ik toch even gebruik gemaakt van de gelegenheid om pan's labyrinth aan te schaffen.

Richard B.
29-02-2008, 15:45
En dan heb ik hier even alle BD verwijdert en wat niet meer uit zal komen:

06-09-2007 Black Rain http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
27-09-2007 Blades Of Glory http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount
28-06-2007 Dreamgirls http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount
06-09-2007 Manchurian Candidate, The http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount
26-07-2007 Nacho Libre http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount
02-08-2007 Norbit http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifKomedieParamount
06-09-2007 Shooter http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
28-11-2007 Star Trek - The Original Series - Seizoen 1 (Hybrid HD-DVD+DVD) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gif review (http://www.dvd-home.nl/review/brhd/startrekOrgS1ComHD.htm)TV film/serieParamount
01-10-2007 Top Gun http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
13-12-2007 Transformers - The Movie (2 disc) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifActieParamount
06-09-2007 U2 Rattle & Hum http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifMuziekParamount
22-03-2007 World Trade Center (2 disc) http://www.dvd-home.nl/images/hd.gifDramaParamount
Bedankt. Slechts 12 releases dus. Da's erg weinig.

Aloys
29-02-2008, 15:53
Bedankt. Slechts 12 releases dus. Da's erg weinig.

En daarvan zijn er een paar ook nog nieteens HD DVD exclusief.

Joris Springer
29-02-2008, 17:37
Alle releases van Paramount na 4 maart zijn gecancelled voor HD DVD (Hidefdigest). Dus hoogst onwaarschijnlijk.

Vampire; Van Paramount had ik het verwacht, door de omschakeling die ze indertijd hebben gemaakt met de pay off. Dat heeft verder niets te maken met investeren in "een dood formaat". Het lijkt mij zinvoller om de stock die ze sowieso hadden uit te leveren. Zal meer opleveren dan vernietigen. Al kan het natuurlijk zijn dat ze die voorraad al lang afgeschreven hebben of willen ze niet dat recente titels tegen dumpprijzen weg gaan om er uiteindelijk meer op te verdienen. Uberhaupt is het lastig om de exacte beweegredenen te bepalen, doordat de inside info niet 100% dekkend en/of te controleren is.
Volgens mij is dat in Amerika, de voor Europa geplande releases zullen volgens mij nog wel uit gaan komen omdat die ook al in Amerika zijn uitgebracht.

SuperDre
29-02-2008, 18:53
Volgens mij is dat in Amerika, de voor Europa geplande releases zullen volgens mij nog wel uit gaan komen omdat die ook al in Amerika zijn uitgebracht.

Als ze nog niet geperst zijn dan hoef je ze ook in europa niet meer te verwachten..

Joris Springer
29-02-2008, 19:10
Als ze nog niet geperst zijn dan hoef je ze ook in europa niet meer te verwachten..

Films als Beowulf en Stardust zijn wel al geperst, lijkt mij dan ook dat ze gewoon nog uit zullen komen.

Wedlock
29-02-2008, 19:34
Beowulf word in Europa door Warner Bros verdeelt en zal zowel op Blu-Ray als HD-DVD verschijnen zoals afgesproken is door Warner tot eind Mei.
Release :

Beowulf : Dir. Cut Blu-Ray 09 April
Beowulf : Dir. Cut HD-DVD 29 April

Sweeney Todd word hier ook door Warner uitgebracht maar ik denk dat deze release buiten de einddatum van 31 Mei zal uitkomen.
There Will Be Blood word hier door Buena Vista uitgebracht en is exclusief Blu-Ray en komt in Juni.

Het is verder maar afwachten wat Paramount hier gaat doen want ik heb net gelezen dat Paramount's duitse kantoor Stardust als laatste titel heeft bestempeld die op HD-DVD zal komen.
De ook al aangekondigde Heartbreak Kid is geannuleerd door dezelfde Paramount Duitsland.

Wedlock
29-02-2008, 20:04
Nog even een kleine update voor de HD-DVD fans.......

Voor zover ik kan zien zullen deze titels de laatste HD-DVD releases zijn van Warner in de Benelux :

The Invasion (09-04-2008 )
Beowulf D.C. (29-04-2008 )
I Am Legend (14-05-2008 )

Zoals eerder door Warner vermeld zit er 3 weken tussen de Blu-Ray en HD-DVD releases.
Na deze releases is het alleen nog maar Blu-Ray.

Joris Springer
29-02-2008, 20:17
Toch nog 2 must buys voor mij van Warner. En 1 nog van Paramount als Stardust snel uitkomt.

Edit: Stardust komt in Nederland op 6 Maart uit, ik vrees dan ook dat dat de laatste Nederlandse Paramount HD-DVD zal zijn. Maar hij komt hier iig wel het huis in en in mijn collectie.