PDA

Bekijk de volledige versie : Yamaha 757 en Samsung BDP1400



Nosferatu
22-02-2008, 18:40
Ik heb gisteren de Samsung BDP1400 besteld en vroeg me af wat, gezien de Yamaha, de beste aansluiting was t.a.v. de kwaliteit van het geluid.

Ik ben nog aan het sparen voor een nieue reciever inclusief HDMI voor True HD ed. maar er gaat nogal wat geld de deur uit vanwege de zwangerschap van mn vrouw. Ik kan niet alles tegelijkertijd kopen.

Graag advies,

Alvast bedankt,

Arnold

Nosferatu
23-02-2008, 08:21
Dus of via de optische, de coaxiale of via de analogeaansluitingen?

Billy Gates
23-02-2008, 08:35
Dus of via de optische, de coaxiale of via de analogeaansluitingen?

Je kunt hem zover ik kan beoordelen via de analoge outputs zelf laten decoderen, de Samsung decodeert alleen geen DTS-HD MA,

DD+
True HD
DTD HD HR

zijn echter geen probleem.

Groet BG.

Nosferatu
23-02-2008, 11:32
Dat zou ontzettend mooi zijn als de overige formaten wel via de analoge aansluiten te realiseren zijn. Bedankt in ieder geval voor de info.

Nosferatu
23-02-2008, 15:52
Mis ik veel zonder DTS-HD master?

Nosferatu
25-02-2008, 23:31
Ik heb zowel de analoge aansluitingen als de optische ingang aangesloten en hoor nog niet zo heel veel verschil. Via de audio knop op de afstandbediening kun je e.e.a. regelen of de speler moet decoderen of dat de versterker moet decoderen. Beide klinken goed. Moet morgen nog eens wat meer spelen met de verschillende instellingen en nog even de speler upgraden. Tot nu toe erg strak allemaal.

Nosferatu
28-02-2008, 22:05
Is het trouwens de bedoeling dat ik of analog aansluit of via de optische aansluiting?
Dus niet beide tegelijkertijd?

Alvast bedankt.

Nosferatu
06-03-2008, 18:12
Inmiddels toch een Onkyo TX-SR605E besteld. Krijg deze als het goed is morgen binnen. Vanavond alvast een HDMI kabel kopen.

Overigens qua instellingen van de Samsung BD-P1400 stel je dan PCM in of Bitstream als je de decoders van de reciever wilt gebruiken ?

Hotsparky
08-03-2008, 20:07
Je stelt de speler in op bitstream, op deze manier worden alle signalen naar de reciever verstuurt en kan de reciever ze decoderen.

Nosferatu
09-03-2008, 14:14
Ok dank je. Werkt zeer goed. Enige probleem was het feit dat ik HDMI audio output op ON had gezet. Daardoor op een of andere manier decodeerde de reciever helemaal niets behalve prologic en dts cinema. Pas na drie uur puzzelen lezen en zoeken kwam ik bij toeval erachter dat HDMI audio output op OFF moet staan en pakte de reciever automatisch Dolby Digital Thrue HD bij Spiderman etc.
Vond de handleiding op dat gebied niet echt duidelijk van de Onkyo 605.

Fidelio
19-03-2008, 16:22
Is het verschil erg goed hoorbaar tussen DTS en DTS HD Master Audio?
Ik zit er namelijk over na te denken om ook een losse Blu Ray speler te kopen, aangezien de PS3 geen bitstream heeft.