PDA

Bekijk de volledige versie : Blu-ray op normale TV



Mick Schouten
24-02-2008, 16:08
Ik heb een kort maar krachtig vraagje: Hoe ziet een Blu-Ray film eruit op een normale geen-HD TV? blijft het dezelfde kwaliteit als een normale DVD of wordt het wel ietsje mooier? want ik ben nu de winnaar (BR/HDDVD) bekend is, wel een PS3 kopen maar de kwaliteit word niet slechter ofzo als het geen HDTV is? dank u:bier:

Richard B.
24-02-2008, 16:20
Ik kan het zelf niet testen, maar ik verwacht niet dat je met Blu-ray qua beeldkwaliteit verbeteringen zult zien op een gewone tv. Eigenlijk is de resolutie van DVD al hoger als dat wat een gewone niet-HD televisie aankan en benut je het maximale daar eigenlijk al niet eens van.

Mick Schouten
24-02-2008, 16:49
zoiets dacht ik ook al, iemand anders die ervaring heeft?

shadow
24-02-2008, 16:57
Ik heb heel recent (2 weken geleden) pas een HDTV gekocht en had daarvoor een goede 28" breedbeeld tv. En in oktober heb ik m'n PS3 gekocht om de stap richting HD te gaan zetten. Het beeld zag er goed uit, misschien ietsje beter dan DVD, maar als je het voor dat verschilletje zou kopen dan is dat niet echt de moeite waard.

Wat ik als nadeel ervaarde was dat sommige extra's-menu's echt zijn gemaakt met HDTV in het achterhoofd. Zoals bijvoorbeeld bij die van Harry Potter 5. Het lettertype is daar zo klein dat het moeilijk te lezen is op een gemiddelde SDTV. Af en toe moest ik dan het hoesje erbij pakken om goed te kunnen lezen wat er nou stond.

Als je qua geluid wel wat hebt staan, dan is het al veel meer de moeite waard. Want het geluid is niets te vergelijken met DVD. Veel meer dynamiek.

Ik zou het alleen doen als je wilt gaan upgraden in fasen zoals ik heb gedaan. Dus je hebt goed geluid, je koopt nu een Blu-Ray speler en koopt zodra je het kunt betalen een HDTV. Het voordeel van het upgraden in fasen is dat je na het kopen van je HDTV dan vaak al een stapel titels hebt liggen.

Mick Schouten
24-02-2008, 17:11
precies wat ik ook van plan ben, dank je:bier:
dan gaat ik ook maar eens aan de PS3, beetje games, beetje blu-rays halen en dan na een tijdje Full-HD tv :mrgreen:

Timecop
24-02-2008, 21:28
precies wat ik ook van plan ben, dank je:bier:
dan gaat ik ook maar eens aan de PS3, beetje games, beetje blu-rays halen en dan na een tijdje Full-HD tv :mrgreen:
Vergeet dan ook niet na aanschaf van full hd je ogen een tijdje rust te gunnen. Er gaat een wereld voor je open :mrgreen:

shadow
24-02-2008, 21:35
Vergeet dan ook niet na aanschaf van full hd je ogen een tijdje rust te gunnen.
Ah, dat doe ik dus verkeerd ;) -wrijft in ogen-