PDA

Bekijk de volledige versie : Denon 3808 biwire



sjoerd2009
26-02-2008, 13:35
Hoi even een vraagje wie o wie kan me vertellen hoe ik gebruik kan maken van biwiring?

Ik heb een aantal Moraun shorts boxen met 4 aansluitingen ( 4 rondjes, momenteel heb ik enkel de buitenste twee dus links en rechts
op mijn reciver heb ik 7 aansluiting voor deze speakers, hoe kan moet ik biwiring gebruiken of beter gezegd aansluiten?
alvast bedankt groet Sjoerd

Alexander D
26-02-2008, 19:15
Dan koop je een speakerkabel met daarin 4 draadjes.

Aan de versterker kant zitten die twee en twee bij elkaar en aan de speakerkant worden het vier losse aansluitingen.

Bijvoorbeeld de Canare 4S11. (voor meer info zie www.hifisupply.nl (http://www.hifisupply.nl))

http://www.hifisupply.nl/web/b_1312.jpg

Billy Gates
26-02-2008, 19:44
Hoi,

Ik heb ook wel interesse om te bewiren, maar hoe zit het met de kabeldikte ?
Mag die dunner zijn als je gaat bewiren ?

Ik maak gebruik van 2 fronts JBL Northridge E-100 (Continuous/Peak: 125 Watts/500 Watts ) en als center de JBL Northridge EC-35 (Continuous/Peak: 75 Watts/300 Watts)

Ik gebruik nu 4mm kabel, de biwirekabel die hierboven wordt aangegeven is zo'n 2mm, maar is in totaal toch even dik (2x4mm of 4x2,18 mm)

Graag jullie advies.

Groet BG.

Alexander D
26-02-2008, 20:37
De afstand is veel belangrijker maar met deze kabel kun je een behoorlijke lengte overbruggen.

Gerco Stuivenberg
26-02-2008, 23:59
Hoi,

Ik heb ook wel interesse om te bewiren, maar hoe zit het met de kabeldikte ?
Mag die dunner zijn als je gaat bewiren ?

Ik gebruik nu 4mm kabel, de biwirekabel die hierboven wordt aangegeven is zo'n 2mm, maar is in totaal toch even dik (2x4mm of 4x2,18 mm)

Bij bi-wire wordt niet het vermogen verdeeld over de 2 aderparen, maar de frekwenties. De theorie is dat de lagere frekwenties daardoor minder invloed zouden hebben op de hogere frekwenties. Het vermogen dat iedere weergever opneemt blijft echter hetzelfde.

Het verschilt tussen 2x4mm2 en 4x2(,5) zal je bijna niet horen als beide kabels van hetzelfde fabrikaat zijn.8)