PDA

Bekijk de volledige versie : hdmi aansluiten hoe?



estherrr
01-03-2008, 15:15
hallo,
ik heb vorige week een homecinema set gekocht van panasonic
die een aansluiting heeft voor hdmi
heb gister maar even zo,n kabeltje gekocht bij de s&f voor 60 euro
maar nu sluit ik het aan en heb ik nog slechterbeeld dan met de scart kabel
geluid is overigens wel super alleen het beeld is gewoon hartstike slecht
een beetje alsof er allemaal witte puntjes in zitten ofzo
heb een samsung lcd tv die hd ready is

iemand enig idee wat er fout zou kunnen zijn
moet er een speciale hdmi kabel in bv?

krysje
15-08-2008, 13:15
Hallo

ik heb een vraag. ik heb ps3 en daarvoor heb ik speciaal een full hd tv gekocht ( samsung 82cm ) ik heb ook een hdmi kabel van 75 euro gekocht, maar het beeld dat het zou moeten zijn, die ik had verwacht is er niet!! ik heb alle instellingen nagekeken enz maar ben niet tevreden over het beeld, waarom is dat zo? ik weet dat sommige spelen geen full hd ondersteunen, maar bv gta die moet dat wel kunnen en het beeld valt me tegen! ook bij fifa 2008.. waarom is dit zo? wat kan ik daaraan doen??
graag jullie reacties!!
alvast bedankt!
groetjes...

Frank
15-08-2008, 13:18
Wat valt er dan precies tegen?

krysje
15-08-2008, 13:56
het beeld.. hij is niet zo scherp als die zou moeten zijn.. ik heb ook met 2 verschillende hdmi kabel geprobeerd, en het blijft hetzelfde..
ik had m veel mooier en scherper verwacht.. kan daar nog iets aan gedaan worden?? of mss zijn er nog andere instellingen dat ik niet weet?

krysje
15-08-2008, 14:02
nog een vraag... is het nodig om hdmi en gewone scart kabel allbei van ps3 aangesloten op de tv te hebben of 1 kabel (hdmi in dit geval) is het voldoende?

DVDProfilersFilmgek
17-08-2008, 11:21
MMMMmmmm....

2 slachtoffers van in mijn ogen veel te duur aangeschafte HDMI kabels, maar als je niet van te voren wat informatie gaat lezen over produkten die je gaat aanschaffen is dat toch iets dat het slachtoffer zichzelf kan aanrekenen, maar goed dat terzijde, een kabel van 15 euro had het ook gedaan, hier gaan verkondigen hoeveel je kabel kost.....

Maar goed, in beide gevallen geld dat men de gebruiksaanwijzing dient door te worstelen van de aangeschafte apparatuur, in het geval van esther zal zij haar home cinemaset zodanig moeten instellen dat hij 720p of 1080i naar de TV stuurt via de HDMI, mischien dient zij de home cinemaset zelfs nog zodanig in te stellen dat het signaal via HDMI uitgestuurd dient te worden, helaas vermeld zij niet met welke bron zij allemaal witte spikkels had en of zij bijvoorbeeld meerdere schijfjes heeft geprobeerd.

In het geval van krysje..... er is hier een apart algemeen PS3 topic, daar wordt je met vragen over de PS3 uitermate goed geholpen.... ik begrijp wel dat een forum als van DVD.nl behoorlijk groot is en dat niet iedereen hier direct de weg vind, hier je antwoord:

Snel die scart kabel verwijderen als je hem nog aangesloten hebt, je TV kijkt immers maar naar 1 ingang tegelijk en scart kan hooguit 576i weergeven en als je toch beter beeld in HD resulutie wilt, dan heb je de HDMI aansluiting nodig. Een Full HD TV van 82cm.... nou vooruit, zou er niet te ver af van gaan zitten. Je dient je PS3 natuurlijk wel in te stellen, dat doe je in het instellingen menu, kunt daar instellen dat je een breedbeeld TV hebt en je kunt instellen in welke resolutie je via HDMI het signaal naar je TV wilt sturen, in jouw geval is dat minimaal 1080p en als je TV 1080p24 ondersteund kun je dat ook kiezen, of je kiest voor de stand auto, dan zal de PS3 het best mogelijke kiezen voor de TV. Je kunt ook nog instellen of je het geluid via de HDMI naar je TV wilt sturen, of dat je het geluid over een optische kabel naar bijvoorbeeld je home cinemaset wilt sturen, je kunt dan ook nog instellen of je via bitstream of via PCM wilt en je kunt dan ook nog aanvinken welke formaten je set ondersteund..... maar dat is al eens behandeld in het PS3 forum..... snel even gaan kijken daar:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=60361

rogue
17-08-2008, 11:46
Hallo

ik heb een vraag. ik heb ps3 en daarvoor heb ik speciaal een full hd tv gekocht ( samsung 82cm ) ik heb ook een hdmi kabel van 75 euro gekocht, maar het beeld dat het zou moeten zijn, die ik had verwacht is er niet!! ik heb alle instellingen nagekeken enz maar ben niet tevreden over het beeld, waarom is dat zo? ik weet dat sommige spelen geen full hd ondersteunen, maar bv gta die moet dat wel kunnen en het beeld valt me tegen! ook bij fifa 2008.. waarom is dit zo? wat kan ik daaraan doen??
graag jullie reacties!!
alvast bedankt!
groetjes...
Het eerste wat je moet doen geeft DVDprofilersFilmgek al aan: je geld terugkrijgen voor je HDMI kabel, en gewoon eentje van €15 of zo kopen.......erg zonde van je geld.

krysje
18-08-2008, 15:51
hartstikke bedankt voor de info ;)
ik ben er goed mee geholpen!!
groetjes...