PDA

Bekijk de volledige versie : Hd Vmd



Sneaker
02-03-2008, 22:18
Ik kon hier niets over vinden, maar iedereen heeft het gehad over de oorlog tussen HD DVD en Blu Ray. Nu is er schijnbaar een derde (of eigenlijk tweede) speler op de HD markt. HD VMD. Had er zelf nog niet eerder van gehoord, maar ze schijnen al sinds 2006 bezig te zijn.

Volgens wikipedia (heb er zelf verder niet veel verstand van de technische specs) maakt het gebruik van een rode laser (in plaats van de blauwe lasers van HD DVD en Blu-Ray) en heeft 30 GB per zijde met lagen van 5 GB. Er zijn schijnen al HD VMD's te zijn met 8-10 lagen en in de toekomst 20 lagen. HD resoluties tot 1080p. Video is in MPEG-2 en VC-1 formaat met een maximum van 40 Megabits per seconde. 7.1 kanaals Dolby Digital, Dolby Digital Plus en DTS (alleen geen Dolby TrueHD of DTS-HD Master Audio surround).

Titels op het platform zijn van Icon Productions (http://en.wikipedia.org/wiki/Icon_Productions) (van Mel Gibson) en een Bollywood maatschappij Eros Group. Als ik kijk op de hoofdsite (die nog wat server errors toont) zie ik ook titels als Hoodwinked, The Hitcher, Sahara, The Descent, Step Up, Scoop, Babel, Gosford Park, Little Fish, Miss Potter, La Vie en Rose, Match Piont, The Queen, Valiant, The Butterfly Effect, The Butterfly Effect 2, Saw 3, Black Sheep en 21 Grams.

Meest interessant is dat de hardware slechts 150 Dollar is (200 voor een uitgebreidere versie met USB porten en een card reader) en ook DVD's upscaled. Ze waren verder 22 Januari 2008 nog in Eindhoven voor een wereldwijde HD VMD dag en ze hebben een exlusieve deal gesloten met SFM Entertainment voor een aantal klassieke en prijswinnende titels die nog niet eerder verschenen zijn.

Iemand hier ervaringen mee/meningen over.

Officiële site (http://nmeinc.com/)

Richard B.
02-03-2008, 22:43
Ik heb wel eens eerder wat gelezen over HD VMD op Tweakers (http://life.tweakers.net/nieuws/50180/hd-vmd-formaat-schopt-het-tot-in-de-winkels.html). Het klinkt niet echt levensvatbaar, aangezien het formaat niet gesteund wordt door de bekende hardwarefabrikanten en evenmin door bekende studio's. Dat je Icon's films erop kunt krijgen is leuk, maar dat alleen is veel te weinig.

Eigenlijk snap ik niet precies wat het concept achter dit formaat is. Ik zou niet weten wat het aantrekkelijke moet zijn aan HD VMD. Misschien dat het in specifieke markten (India?) een interessant formaat kan worden, maar hier in het Westen in ieder geval niet.

Sneaker
02-03-2008, 23:02
Denk dat het momenteel geen serieuze speler is in de feitelijk gestreden format war. Maar het is wel apart dat ze vorige maand nog gewoon een wereldwijde HD VMD dag hebben.

Denk dat het meeste interessante de prijs is. Overigens nog een overzichtstabel van specs in vergelijking met DVD, Blu-Ray en HD DVD.

http://www.nmeinc.com/comparisonchart.htm

Hier (http://www.nmeinc.com/Library.aspx) is overigens ook een lijst met de films te bekijken die op hun formaat uit zijn/uit komen.

EDIT: Zie overigens dat het van de officiele site komt, weet niet wat er verder van de concurrentie klopt, maar ik dacht dat Blu-Ray een hogere Transfer Rate had.

diederik
02-03-2008, 23:31
Als Toshiba al niet kon opboksen tegen Sony en de rest van de BDA dan kan deze toko het al zeker niet - zie dit dan ook zeker niet een succes worden.

Joris Springer
03-03-2008, 01:29
Als Toshiba al niet kon opboksen tegen Sony en de rest van de BDA dan kan deze toko het al zeker niet - zie dit dan ook zeker niet een succes worden.

Uhm dit formaat is het primary formaat van Bollywood ( die per jaar alleen al meer films uitbrengen dan de Hollywood studios ), verder worden er in India en in o.a. Oost Europa ook aardig wat films van Hollywood studios uitgebracht op dat formaat (juist, omdat het goedkoper is dan Blu-Ray en HD-DVD en ze daar minder hebben te besteden).

BASIL
03-03-2008, 01:34
HD VMD is nog niet op de markt uitgekomen en zal misschien nooit bestaan zoals het er nu uitziet.:roll:

rogue
03-03-2008, 08:22
HD VMD is nog niet op de markt uitgekomen en zal misschien nooit bestaan zoals het er nu uitziet.:roll:
Vreemd, ik zie toch deze winkel hier (http://nmestore.com/index.php?cPath=1&osCsid=318a425d37dfc4fa7471768b87cf8c69).
Zegt nog niets natuurlijk, het is maar een website, dat snap ik.

Zitten 125 titels bij, en de spelers zijn inderdaad goedkoop.

Richard B.
03-03-2008, 09:22
Uhm dit formaat is het primary formaat van Bollywood ( die per jaar alleen al meer films uitbrengen dan de Hollywood studios ), verder worden er in India en in o.a. Oost Europa ook aardig wat films van Hollywood studios uitgebracht op dat formaat (juist, omdat het goedkoper is dan Blu-Ray en HD-DVD en ze daar minder hebben te besteden).
Ik vermoed dat ook op die markten DVD nog de belangrijkste "speler" is. En als het in het westen al erg langzaam gaat met de popularisering van HD dan zal dat daar nog wel veel trager gaan.

Hellboy
03-03-2008, 11:32
Zoveel HD is het ook weer niet zie ik. Omdat ze zo goedkoop zijn hebben ze moeten korten op somige dingen. Zie hier het geluid:

Dolby Digital,
Dolby Digital Plus, DTS

Ondersteund niet echt veel HD he :)

Hier ook een lijstje met USA films die ze op het formaat uitbrengen:

Hostage
We Were Soldiers
Apocalypto
Lucky Number Slevin
Valiant
Saw II
Saw III
Lord of War
Fireplace & Aquarium
The Ark
Help I'm A Fish
El Cid
Mid Summer Dream
Passion of The Christ
Angeles Ashes
Babel
16 Blocks
Set up
Hoodwinked
Oliver Twist
Princesse
La Planete Blanche
Pulp Fiction
Sahara
Demande A La Poussiere
Gosford Park
The Descent
Miss Potter
The Queen
Butterfly Effect 1
Butterfly Effect 2
Hitcher
Black Sheep
Lord of the Rings

Tjah, ik houw het lekker bij Blu :)

Richard B.
03-03-2008, 11:35
Zoveel HD is het ook weer niet zie ik. Omdat ze zo goedkoop zijn hebben ze moeten korten op somige dingen. Zie hier het geluid:

Dolby Digital,
Dolby Digital Plus, DTS

Ondersteund niet echt veel HD he :)
Eigenlijk is het misschien een beetje DVD 1.5 of juist Blu-ray 0.5 . ;)

BASIL
03-03-2008, 20:12
Vreemd, ik zie toch deze winkel hier (http://nmestore.com/index.php?cPath=1&osCsid=318a425d37dfc4fa7471768b87cf8c69).
Zegt nog niets natuurlijk, het is maar een website, dat snap ik.

Zitten 125 titels bij, en de spelers zijn inderdaad goedkoop.

:confused: Is dit een grap? Want officiel bestaat dit format nog niet.

rogue
03-03-2008, 21:22
Geen idee, heb even doorgeklikt, en toen kwam ik hierop uit. Wat ik al zei, ik kan natuurlijk ook van alles op een site zetten, maar dat wil niet zeggen dat het bestaat ;)...

Pieter Kleine
03-03-2008, 23:38
Het is van origine een Franse product en is al enige tijd op de markt, in delen van Europa. Nederland behoorde niet toe de doelgroep.

Sneaker
03-03-2008, 23:45
Er staan er ook een aantal op Amazon (momenteel alleen niet op voorraad).

BASIL
04-03-2008, 07:38
Het is van origine een Franse product en is al enige tijd op de markt, in delen van Europa. Nederland behoorde niet toe de doelgroep.

Het zou me toch verbazen dat HD VMD al in Frankrijk bestaat want ik ga regelmatig op een franse forum en onlangs vroegen ze zich nog af of dit format ooit zal bestaan.

Pieter Kleine
04-03-2008, 08:00
HD vmd is ontwikkeld door een Engels bedrijf en niet door een Frans. Maar hij zou wel in Frankrijk te koop moeten zijn, vanaf herfst 2007.

areadvd.de:
Ab Herbst soll die regionalcodefreie HD VMD zunächst in Australien, Frankreich, Island, Indien, Polen und Skandinavien erhältlich sein.

rogue
04-03-2008, 08:11
Laten we het hopen; want dan kunnen sommigen een nieuwe format-war beginnen :wink: (6)!

Jeroen van K.
04-03-2008, 10:31
Denk dat weinig mensen nog zin hebben om op het verkeerde paard te wedden...