PDA

Bekijk de volledige versie : Newbie vraagjeover dvd-recorders



KILLER
03-03-2008, 18:07
Kun je met een dvd-recorder gewoon kabel-uitzendingen opnemen dan?
Of wordt dat tegengehouden door copy-protection oid?
Dan zijn ze best interessant voor mij.

En hoe zit dat met digitale tv-uitzendingen, kun je die ook gewoon probleemloos opnemen meet dv-recorder? Sorry voor mijn newbie vraagje, Ik snap werkelijk niks van
die nieuwe technieken en beveiligingen enzo.

Dank

P@trick_DVD
04-03-2008, 18:19
Kabel-uitzendingen kun je gewoon opnemen. Digitale tv-uitzendingen kun je ook opnemen. Je neemt ze dan (analoog) op via de scart ingang op je recorder. Je neemt dus niet het digitale signaal op (wat bijvoorbeeld wel het geval is bij kabel decoders met ingebouwde harddisk).

Ik heb wel gelezen dat de kabelaars in de toekomst misschien het opnemen van bepaalde kanalen willen tegengaan (b.v. Film1). Opnemen kan dan alleen via de decoders die de kabelaars ondersteunen. Weer een mooi staaltje van machtsmisbruik van de kabelaars.

KILLER
04-03-2008, 23:44
Bedankt P@trick (P@trick)

digitaal opnemen via zo'n HD-rcorder, dan kun je de opnames enkelt op de hd bewaren denk? Of zijn er dan ook mogelijkheden om bv. afleveringen te archiveren op je pc/xvid?

dank.

P@trick_DVD
05-03-2008, 09:10
Bedoel je HD-recorder of decoder met ingebouwde harddisk?

In het eerste geval neem je niet het digitale signaal op, maar analoog. Je decoder ontvangt het signaal digitaal en stuurt dit analoog uit via de scart uitgangen. Als je de decoder via scart met je recorder verbindt, neemt ie dus het analoge signaal op. Deze opname kun je hierna gewoon op een DVD branden.

In het tweede geval neemt de decoder het digitale signaal op op de ingebouwde harddisk. Als je deze zou willen archiveren dan moet je de decoder via scart of andere video-uitgang met je PC verbinden en dan de video 'capturen' op je PC (vergelijkbaar met een videocamera).