PDA

Bekijk de volledige versie : Digitaal tv opnemen met ingebouwde kabel tuner



Keoni
04-03-2008, 22:12
Ik heb sinds kort een Sony Bravia 40d3500 lcd met ingebouwde kabel-tuner. Deze werkt perfect met alphacrypr-kaart en casema smartcard.
Ik heb ook de Sony RDR-HX950 HDD-DVD recorder en wil graag van de tv opnemen en wel digitaal. ik kan echter alleen maar analoge kanalen op mijn recorder ontvangen.
Weet iemand een oplossing? Of moet ik toch alsnog een externe decoder kopen?
Alvast bedankt!

P@trick_DVD
05-03-2008, 09:27
Ik heb zelf sinds kort ook een Bravia en volgens mij kun je deze het beeldsignaal via AV2 naar buiten laten sturen. Dus... als je dit zo instelt (staat bij mij standaard zo) dan kun je AV2 van je TV verbinden met een AV ingang op je recorder. Op je recorder dien je dan bij de opname deze AV ingang te selecteren als bron. Nadeel.... je kunt dan niet een programma opnemen en een ander programma bekijken.

Keoni
05-03-2008, 10:21
Ik heb dit reeds geprobeerd. De opnamen waren echter niet van goede kwaliteit, dus toch analoog. Nadeel is ook dat je dan een scart moet gebruiken. Voor het kijken van dvd's had ik een hdmi-kabel gekocht, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat je niet beide kabels tegelijkertijd mag gebruiken. Heb ik dus wel gedaan, maar gaat niet goed. TV springt dan soms automatisch van AV2 naar HDMI4. En steeds de hdmi erin bij dvd kijken en eruit bij opnemen is ook erg omslachtig.
Is er geen andere oplossing?

P@trick_DVD
05-03-2008, 10:56
Digitaal opnemen op deze recorder gaat sowieso niet. De recorder die je hebt heeft oftewel de interne tuner of een extern aangesloten bron via scart als opnamesignaal en beide zijn dus analoog.

De enige andere oplossing, helaas wel analoog, is wat je al zelf aangeeft... een externe decoder kopen. Maar dan moet je ook een extra smartcardje aanschaffen (tenminste als je deze niet steeds wilt omwisselen). Hieraan zijn weer extra kosten verbonden, afhankelijk van de zenders die je via dit nieuwe kaartje wilt ontvangen. Ik weet niet hoe het bij Casema is, maar Essent (Home) rekent minimaal 10 EUR per jaar voor een 2e kaartje en elk extra abonnement betaal je nog eens volledig.