PDA

Bekijk de volledige versie : Welke Decoder voor digitale tv/HD



roadrunnerguido
06-03-2008, 12:45
Ik ben mij aant orienteren op de digitale tv of HDTV voor op mijn Sharp FullHD TV.
Het zal waarschijnlijk @home worden maar nu vraag ik mij af of ik daar ook de decoder moet meebestellen of alleen de smartcard?
Aangezien het HD TV aanbod zwaar waardeloos is maar misschien in de toekomst wel goed komt, is het dan mogelijk om een decoder te kopen welke alles ondersteunt.
Dus wie heeft tips voor het kopen van een goede decoder die ff meekan?

Jurriaan Wittenberg
12-03-2008, 13:06
Ik ben mij aant orienteren op de digitale tv of HDTV voor op mijn Sharp FullHD TV.
Het zal waarschijnlijk @home worden maar nu vraag ik mij af of ik daar ook de decoder moet meebestellen of alleen de smartcard?
Aangezien het HD TV aanbod zwaar waardeloos is maar misschien in de toekomst wel goed komt, is het dan mogelijk om een decoder te kopen welke alles ondersteunt.
Dus wie heeft tips voor het kopen van een goede decoder die ff meekan?

Erh... check eerst eens in welke regio je woont en dus welke provider je hebt. In het algemeen kun je op een locatie maar slechts één kabelleverancier vinden en daar zul je het dus mee moeten doen :(
Mocht je in de regio UPC zitten dan levert UPC de box met digitale mogelijkheden en dan heb je geen keuze dan wat UPC aan te bieden heeft. (decoder en smartcard zijn gekoppeld aan je abbo) Daar is nu 1 aanbod met HDTV beschikbaar voor een behoorlijk hoog bedrag omdat daar canal+ en sport1 verplicht bij in zitten...

Andere regio's zoals Casema, @home enzo daar heb je naar ik het goed begrepen heb de keuze om je decoder zelf te kopen of via je provider te regelen (wordt vaak gratis aangeboden in het abbo) de HDTV abbo mogelijkheden zijn daar ook net iets klantvriendelijker geloof ik.

Succes en welkom in het mijnenveld dat ze digitale televisie noemen (6)

Mr_Parker
21-03-2008, 13:40
Je bent inderdaad van je eigen kabelaar afhankelijk.
Bij de zesko holding (@home, casme en multikabel) is het zo dat je zelf een decoder moet aanschaffen. Op dit moment hebben ze daar wel aanbieding van waarbij je gratis een bepaalde decoder kunt nemen.
het aanbod in hd is waardeloos. NGC-HD en Discovery-HD zijn 1 maand leuk, daarna alleen nog herhaling van wat er al op geweest is. History Hd is niet helemaal mijn ding, net als Brava HD (opera etc). Film en Sport 1 HD zitten alleen bij resp Sport 1 / Film 1 HD abo welk naar mijn persoonlijk veel te duur zijn.

Als je zlef het hd aanbod ook nog te beperkt vindt en je wel in het zesko gebied zit dan zou je het best voor de gratis (meestal sd decoder) kunnen gaan.
Mede omdat er later dit jaar een nieuwe hd decoder schijnt te gaan komen die tevens pvr (opnemen en zelfs de hd zenders in hd) is en ook geschikt voor de nog te introduceren interactieve zaken.
Nu de samsung h360 hd decoderk open terwijl je de hd zenders nog niet gaat benutten is dus misschien wat overbodig. Maar het EK en de OS zouden wel in HD doorgegeven gaan worden, en dan heb je wel een hd decoder nog om er in hd van te kunnen genieten, dus daar zou het wellicht weer wel intressant voor zijn. Of die nieuwe decoder er dan al is, en in groot genoege aantal is immers nog maar de vraag.

Jurriaan Wittenberg
22-03-2008, 10:31
UPC beloofd nog dit jaar met een HD PVR van Philips te komen. Of dat voor het EK en de OS is da's nog niet bekend. En voor wat betreft het EK en de OS zal het vast niet zomaar gratis in HD doorgegeven worden bij welke kabelaar dan ook. Daar zal je dan toch ook wel je HD abbo voor moeten nemen.

RTL geeft overigens ook aan zsm ook in HD beschikbaar te willen zijn. Gesprekken met UPC zijn daarin op volle gang naar het schijnt.
Verder wil BBC proberen om haar HD kanaal te pushen hier op het vaste land. Puur om de reden dat ze niet blij zijn dat BBC1 en 2 (in SD) meestal nog steeds zonder betaling doorgegeven worden aan de eindgebruikers. Dat is er hier in NL zo in gegroeid omdat we het vroeger gewoon analoog konden ontvangen en daarna ook op de kabel. BBC is daar helemaal niet blij mee omdat wij gewoon staan mee te genieten van engels gesubsidieerde kanalen, daar betalen wij dus niets aan mee. Mochten ze de Nederlandse kabelaars zover krijgen om bijv. BBC Prime in HD door te geven dan kunnen ze daar EINDELIJK eens wat voor gaan vragen. Wat ik zeg... mijnenveld.

bosmeneer
22-03-2008, 16:09
UPC beloofd nog dit jaar met een HD PVR van Philips te komen. Of dat voor het EK en de OS is da's nog niet bekend. En voor wat betreft het EK en de OS zal het vast niet zomaar gratis in HD doorgegeven worden bij welke kabelaar dan ook. Daar zal je dan toch ook wel je HD abbo voor moeten nemen.


UPC is nu testers aan het zoeken, inschrijven via upclive.nl alleen als upc-lid denk ik, maar iedereen kan het proberen ;)

Jurriaan Wittenberg
23-03-2008, 13:39
UPC is nu testers aan het zoeken, inschrijven via upclive.nl alleen als upc-lid denk ik, maar iedereen kan het proberen ;)

Heb even gezocht op upclive maar ik kan er niets over vinden... heb je meer info? Heb me toen vorige keer ook wel opgegeven (telefonisch) voor de HDTV test maar daar heb ik niets meer over gehoord.

bosmeneer
24-03-2008, 13:22
Heb even gezocht op upclive maar ik kan er niets over vinden... heb je meer info? Heb me toen vorige keer ook wel opgegeven (telefonisch) voor de HDTV test maar daar heb ik niets meer over gehoord.

http://www.upc.nl/televisie/HD-DVR?campaignID=triple100308&REFERER=www.upclive.nl&pos=nb-maartopmaatdvr
(uit de nieuwsbrief)

sierras
24-03-2008, 17:49
hallo,

Afstandsbediening van mijn setupbox -samsung dcb-h360 r werkt mijn input select knop niet -de laatste dagen, zonder dat er wat veranderd is en geeft geen foutmelding! Dwz. dat het infra rode signaal wel werkt en dat het knippert -dus ontvangst maar niet als schermpje op mijn tv komt hoe kan dit en hoe is dit te verhelpen .Hij is pas een half jaar oud terwijl mijn afstandsbediening van mijn panasonic dvd speler en vd tv zelf wel direkt werkt!
Andere knoppen nadat ik via de andere afst.bediening heb ingesteld op de juiste av-tv- werken wel zoals je ook de kanalen ziet veranderen ,ook andere knoppen werken wel.
Kan iemand mijn helpen?
Zelf heb ik geprobeerd te resetten aan de achterkant -te booten-maar dat helpt niet en software opwaarderen gaat niet omdat het "'grijs'' blijft en dus niet kan.

gr a hage

Filmdude
01-04-2008, 19:04
Ik wil hier graag nog even op reageren;

Vandaag ging ik voordat ik over wilde gaan om via internet een samsung hdd/digitale decoder te bestellen nog even langs de BCC

Ik wilde toch even het apparaat 'live' zien en eventuele info in winnen. De verkoper vroeg wat ik nu gebruik. Nou de digitale decoder van samsung MET HDMI. Ow zegt hij, ik wilde die samsung graag verkopen aan u, maar u gaat er dan aanzienlijk in kwaliteit op achter uit.

Waarom vroeg ik?

Nou omdat u nu via de HDMI kabel tv kijkt en op de nieuwe samsung zit dus geen HDMI u kijkt dan dus NIET digitaal. Oke hij gaf toe de kwaliteit is wel beter dan analoog maar omdat hget signaal via de scart gaat, is het toch minder mooi dan als het via de HDMI kabel gaat.

Zijn advies: even een maandje of 2 geduld hebben omdat samsung dan met een HDD/ digitale decoder met HDMI komt.

Wellicht dus wel iets om mee te nemen voor je te aanschaf over gaat.


ennuh als reactie op het feit dat je zelf niet een digitale decoder kan aanschaffen;

Ik kon bij casema kiezen of ik al een decoder had of dat ik deze door casema wilde laten leveren. Door dit laatste niet te doen, was ik geloof ik 100 euro goed koper uit.

succes met je keuzes....

Harrie van Geleuken
01-04-2008, 22:37
Je bent inderdaad van je eigen kabelaar afhankelijk.
Bij de zesko holding (@home, casme en multikabel) is het zo dat je zelf een decoder moet aanschaffen. Op dit moment hebben ze daar wel aanbieding van waarbij je gratis een bepaalde decoder kunt nemen.
het aanbod in hd is waardeloos. NGC-HD en Discovery-HD zijn 1 maand leuk, daarna alleen nog herhaling van wat er al op geweest is. History Hd is niet helemaal mijn ding, net als Brava HD (opera etc). Film en Sport 1 HD zitten alleen bij resp Sport 1 / Film 1 HD abo welk naar mijn persoonlijk veel te duur zijn.

Als je zlef het hd aanbod ook nog te beperkt vindt en je wel in het zesko gebied zit dan zou je het best voor de gratis (meestal sd decoder) kunnen gaan.
Mede omdat er later dit jaar een nieuwe hd decoder schijnt te gaan komen die tevens pvr (opnemen en zelfs de hd zenders in hd) is en ook geschikt voor de nog te introduceren interactieve zaken.
Nu de samsung h360 hd decoderk open terwijl je de hd zenders nog niet gaat benutten is dus misschien wat overbodig. Maar het EK en de OS zouden wel in HD doorgegeven gaan worden, en dan heb je wel een hd decoder nog om er in hd van te kunnen genieten, dus daar zou het wellicht weer wel intressant voor zijn. Of die nieuwe decoder er dan al is, en in groot genoege aantal is immers nog maar de vraag.

Als je wist wat deze decoder kan wat betreft upscalen van SD programma's zou je gelijk tot aanschaf overgaan ! Zeker de publieke omroepen zien er uit als HD !
(aangesloten via HDMI )

robert0
24-04-2008, 14:03
hallo,
het is mogelijk om zonder topbox toch digitaal tv te ontvangen. Echter moet je tv daarvoor dus wel geschikt zijn. Dit betekend dat je tv een DVB-T ontvanger moet hebben voor signalen via de ether(digitenne) en of een DVB-C voor de kabel (upc,home, etc).

Daarnaast moet de tv de beschikking hebben om een CAM te kunnen plaatsen. Dit is enkel nodig voor de gecodeerde signalen(echter dat zijn ze bijna allemaal).

Als je tv een ingang heeft voor een CI module dan kun je dus die CAM plaatsen!
Voor de leken onder ons de CI ingang lijkt op een pcmcia ingang van een laptop.En voor die mensen die het nu nog niet weten, het is en gleuf achter in de tv, waar meestal als de tv nog nieuw is een stuk plastic ter bescherming in zit. Als je dan dat plastic eruit trekt dan kan daar de CAM in geschoven worden.

De CAM is dus eigenlijk een decoder,die in die gleuf word gestopt, en in die CAM(decoder) stop je dus het eigenlijke kaartje van jouw provider!

op dit moment is de meest gebruikte en volgens mij voor de kabel in ieder geval de enigste CAM de "alphacrypt classic". Men moet wel de versie 1.4 met firmware 3.12 of hoger hebben!

Voor sony tv's is er echter nog een probleem die kunnen de signalen vanaf 397 MHz en hoger niet aan!! terwijl er wel kabel maatschappijen zijn die die frequentie's gebruiken. In praktijk betekend dat je dus een aantal zenders mist.

Groeten, Roberto