PDA

Bekijk de volledige versie : Yamaha/Onkyo receiver enkel als processor met losse versterker



Alexander D
06-03-2008, 15:06
De behoefte aan goede stereo tov goed surround is definitief verloren door stereo. Ik heb er de tijd, zin en rust niet meer voor om echt naar stereo te luisteren.

Aangezien mijn Arcam AVR350 geen audio over HDMI wil accepteren kan ik alleen van de nieuwe geluidsformaten genieten als ik voor een losse blu-rayspeler ga ipv de PS3 die ik nu gebruik. Aan de andere kant is de PS3 nog steeds een topper voor het afspelen van films en bestaat het idee voor een losse pre/pro en eindversterker ter vervanging van de Arcam.

De eindversterker heb ik al op het oog. Losse pre/pro's die overweg kunnen met de nieuwe formaten zijn schaars en (te) duur (voor mij). Daarom nog steeds het idee om een Yamaha RX-V1800 of een Onkyo TX-NR705/805 te gebruiken als pre/pro.

Gebruik is dus enkel gericht op optimaal surround.

Gaarne input/alternatieven/tips enz.

Thanks! :p

martin
07-03-2008, 09:06
Onkyo is goed met surround, hang daar een goede eindbak aan plug goede kabels ertussen en je bent klaar.....Toch?

Welke eindbak had je zelf al in gedachten dan?

Herjan
07-03-2008, 12:39
Mijn Onkyo 605 ruilen tegen de AVR350? ;)

Alexander D
07-03-2008, 16:29
Mijn Onkyo 605 ruilen tegen de AVR350? ;)

Nee, het zou dan geen 605 worden. Mogelijk wel een Onkyo.

Opvallend trouwens hoe weinig reacties op deze vraag komen, zowel hier als op htforum.nl.

Nou zal het op htforum wel een soort heiligschennis zijn om "flutmerken" als Onkyo of Yamaha te gebruiken als pre maar als je op Amerikaanse forum leest wordt dit heel veel gedaan. En naar grote tevredenheid.

vontrapp
30-03-2008, 19:44
Ik heb heel lang hetzelfde gedaan met een Denon AVC-11 in combinatie met twee zware POA-6600 eindversterkers.Zodra ik hifi wilde beluisteren draaide ik met mijn cd speler direct op de eindversterkers.
Ik heb nu een Onkyo 905 en ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit van dit soort apparaten zo goed is geworden dat ik het de moeite niet meer waard vind.
Een computer van 5 jaar geleden die €2000 kostte wordt nu ook in de schaduw gezet door een moderne variant die ook mog eens een fractie kost van die prijs.

Alexander D
31-03-2008, 08:04
Ik heb heel lang hetzelfde gedaan met een Denon AVC-11 in combinatie met twee zware POA-6600 eindversterkers.Zodra ik hifi wilde beluisteren draaide ik met mijn cd speler direct op de eindversterkers.
Ik heb nu een Onkyo 905 en ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit van dit soort apparaten zo goed is geworden dat ik het de moeite niet meer waard vind.
Een computer van 5 jaar geleden die €2000 kostte wordt nu ook in de schaduw gezet door een moderne variant die ook mog eens een fractie kost van die prijs.

Ik snap je boodschap wel maar er zit toch echt een wereld van verschil tussen de 605 en de 905. Die eerste gaat het niet eens trekken om mijn speakers fatsoenlijk aan te sturen.