PDA

Bekijk de volledige versie : Zoem en tik geluidjes



Koofie
02-09-2001, 22:03
HEy dit is weer een vraag voor de mensen met wat duurdere DVD spelers en die ook aardig kritisch zijn.

Nou heb ik dus nog niet zo Lang een SONY DVP-S735

Maar als ik er een DVD of CD in stop hoor ik van af 2 meter nog steeds heel zachtjes dat ding

ik hoor dat ie draait en een klein zoempje en bij sommige nummers of Scenes zelfs gelijkmatig getik ! :(

nou ben ik daar niet echt blij mee want dat ding was 1400,-
en me oude stereo torentje die ik hier nog steeds heb ligge maakt zowat geen enkel geluid als ik er een CD in afspeel


en dit: bij BLADE ongeveer Scene 24 gaat de DVD speler in eens veel harder geluid maken net als een soort CD-ROM van 10 speed

is dit nou normaal ?

ik vind dat een speler van 1400,- toch niet meer geluid zou mogen maken met DVD/CD dan een oud stereo torentje

:(

Koofie
03-09-2001, 17:29
zo te zien is dit weer iets voor een klein publiek, nog steeds geen reply :) lol

bmateijsen
04-09-2001, 09:33
Er zijn verschillende spelers die zoemende geluiden vertonen. Ikzelf heb de denon 1500 en die heeft het ook...

Eigenlijk ligt dit gewoon aan de constructie van de speler. Het open chasis werkt als een klankkast, die het draaien van de dvd-speler versterkt.

Je kan zorgen voor wat opvulling van de lege ruimtes... Heb ikzelf niet gedaan... maar wordt ook weleens aangeraden door Hi-Fi zaken...

Groet Bjorn

Koofie
04-09-2001, 15:51
das niet echt de oplossing, hij heft namelijk een dicht chassis en is ook nog gedempt dus zou als het goed is geen geluid moge make.
:|


Weet misschien de DVD.nl crew of dit normaal is ?

na en anders ga ik er toch gewoon me langs SONY

Toch nog wel bedankt voor het replytje bmateijsen, altijd beter dan niks.

Koofie
04-09-2001, 16:00
Oh BTW bmateijsen, de Denon 1500 is niet echt een hele goede DVD speler.

ik wil niet lullig doen maar et komt er op neer dat uit zo een 100 reviews dat ding bij 80 er niet goed uit komt. :)

dus als die Denon dan geluid maakt snap ik het :P

Alex van den Berg
04-09-2001, 16:44
...nog niet zo Lang een SONY DVP-S735 ... KNIP... ik hoor dat ie draait en een klein zoempje en bij sommige nummers of Scenes zelfs gelijkmatig getik ! :(

Hmmm.. Dit lijkt me niet echt de bedoeling van Sony...
Zelf heb ik een DVP-CX860 wisselaar van Sony die nog een paar honderd gulden duurder was... Daarbij hoor ik NOOIT geluiden uit het loopwerk... alleen wat mechanische trillingen bij het laden van een DVD.
Als ik jou was, dan zou ik toch even contact met Sony opnemen...

Koofie
05-09-2001, 17:08
Ja k. tnx open mind

Dat d8 ik dus ook. Ik ga volgende week is ff contact op neme