PDA

Bekijk de volledige versie : Trieste DVD Magazines.



disone
02-09-2001, 22:43
Of ik kijk niet goed, of ze bestaan echtniet in NL: een DVD blad (NL of UK/US) met van die mooie "gratis" DVD's. Net van vakantie uit Frankrijk en die boekwinkels liggen vol met van die bladen (3 is veel meer dan 0) met DVD's vol met trailers. Waarom is die Bios Disc hier nog niet ingesprongen?
Tja. Wie weet kijk ik er wel overheen....

martin
07-09-2001, 19:05
misschien is dit een een leuke oproep voor de nederlandse bladen ???

dus DVD PLUS een leuke dvd erbij doen de volgende keer.

ik noem even dit blad omdat ik daar lid van ben.

Nathan Strik
07-09-2001, 19:32
Tsja Disone, als student Journalistiek moet ik eerlijk toegeven dat het in de Nederlandse bladenwereld helaas niet zo goed gesteld is met dit soort bladen. Ik heb nog geen goede kunnen ontdekken en ik wijk daarom ook altijd uit naar Engelse topbladen als DVD Review, waar ze tenminste wat meer doen voor de lezers. Ook zijn de reviews bij Nederlandse bladen vaak veel te laat... Een goede review hoort beschikbaar te zijn VOOR de desbetreffende titel in de winkels ligt.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Nederlandse bladen zijn saai, hebben geen of nauwelijks hete nieuwtjes en de reviews lopen vaak achter. Ook hebben ze in Nederland de rare neiging om bij dit soort maandbladen maar 11 nummers per jaar te maken i.v.m. zomervakantie. In bijv. Engeland doen veel bladen zelfs 13 nummers per jaar. (Een extra nummer met kerstmis bijvoorbeeld) Hier kunnen de Nederlandse uitgevers nog wat van leren...

Enric Batista
07-09-2001, 20:11
Ik ben vanaf het begin lid van SF-Report. Dit is een Nederlandse Science-Fiction blad met allerlei interviews en redelijk wat nieuwtjes over films.

Nu heb ik begrepen dat ze binnenkort starten met DVD-Report. Een Nederlands blad over het medium DVD. Ik weet natuurlijk niet of het een goed blad gaat worden...dat wordt even afwachten, maar misschien dat ze wel met goede aanbiedingen komen wat betreft dvd's. Dat ze een dvd-demo met trailers bij gaan voegen bij het blad lijkt mij dus wel "Science-Fiction". Ik geloof niet dat die er zijn op het moment....waarom niet? Ach, misschien heeft het te maken met het feit dat we een klein landje zijn.....

Klik hier voor de SF-Report Site (http://sfreport.dhs.org/new/index.html)

Ik heb net even op de site gekeken en zag dat ze een korting van tien gulden geven op de DVD van DUNE

Nathan Strik
07-09-2001, 21:25
Ah, het nieuws van Enric geeft weer hoop. De reputatie van SF-report is in ieder geval goed, dus wie weet...

Alexander de Mol
08-09-2001, 11:33
De site van DVD Report kun je vinden op: www.dvdreport.nl (http://www.dvdreport.nl)

Hakker
09-09-2001, 20:03
Persoonlijk vind ik de hele Nederlandse bladenmarkt van matige kwaliteit :( de huidige DVD magazines zijn echt zwak te noemen. Ik vind het allemaal nogal een oppervlakkige behandeling hebben. Een soort van Computer Idee gehalte.

Nathan Strik
10-09-2001, 01:53
Helemaal mee eens Hakker...

Alex van den Berg
10-09-2001, 02:35
Een soort van Computer Idee gehalte.

Tja... meer iets voor beginners... :(
Maar ach... we hebben toch DVD.nl ? Da's voor iedereen :)

disone
10-09-2001, 07:46
Zover vind ik inderdaad dit een lekkere site. Over DVDReport kan ik noig niet veel zeggen. de Poll voorspelt het ergste:
Wat moet een DVD magazine bieden?
Veel informatie over DVD
Veel DVD-besprekingen
Veel achtergronden en specials
Veel nieuws
Veel interactiviteit met de lezer

Geen optie: Een DVD'tje met Trailers...
Toch Jammer. Ik heb best 20-30 piek over voor een maandelijks magazine met een groot aantal trailers op DVD.

Even over de Comp.Id nivo van de Computer magazines:
C!T en PCM doen inderdaad aan als mag. voor de gevorderde beginners. Het is net alsof ze iedere maand weer de lezers van ComputerID willen inpikken zonder als blad verder te groeien. Gelukkig hebben we ook een Nederlandse versie van CT (zonder !). Dit is een proffessioneel blad met dito artikelen.

Ik hoop dat DVD.nl kan uitgroeien tot een mengelmoes van C!T en CT: toegankelijk voor iedereen met in-depth artikelen voor diegenen die méér willen.

Heren, Succes!!

Hakker
12-09-2001, 20:08
Het feit dat er trailers op DVD moeten komen bij een blad moet ten alle tijden een optie blijven. Ik hoef ze echt niet. De trailers zeggen geen bagger van de film. Ze pakken alleen een paar goeie stukken zonder het verhaal te vernaggelen zodat wij toch die film halen.

Ik wil gewoon een duidelijke recensie van de film op een zo objectief mogelijk niveau van mij part neem je 2 gasten. één die de genre goed vindt en de andere niet zo. Daarnaast duidelijke vermelding van de extra's ed.

Enric Batista
12-09-2001, 21:12
Juist ja....

Toch vind ik het een pluspunt als men bv Trailers van grote produkties via zo'n blad kan verspreiden. En onderschat jezelf niet, vaak zie je zelf aan de kwaliteit van de trailer of het een bagger-film is of niet! Ik koop af en toe het PS2-World magazine (uit de UK) en daar zit dus een schijfje bij. Naast het aanbod, reviews en info over de nieuwe games worden er ook trailers van nieuwe films toegevoegd. Het is niet een vereiste, maar het blijft een pluspunt en ik kan niet zeggen dat ik het niet leuk vind om een dergelijke trailer in mijn bezit te hebben.

Het nadeel blijft natuurlijk dat je er wel voor zal moeten betalen. Een Nederlands blad wordt zo redelijk prijzig en dan heb ik al snel zoiets van...haal bij je tijdschrifthandelaar gewoon een Engels of Amerikaans blad. Die zijn vaak vetter, beter, uitgebreid en hebben meestal recentere informatie. Ok, je zult natuurlijk goed engels moeten kunnen lezen. Maar in Nederland is ieder met een gemiddelde IQ al dusdanig Engelsmondig (via School en natuurlijk de televisie) dat dat geen probleem zou mogen zijn! In landen waar alles eindeloos wordt nagecingroniseerd (zoals in het land waar ik vandaan kom: Spanje) loopt men statistisch gezien veel achter wat betreft talen-kennis (vooral in uitspraak).

Ik zeg dus: Trailers=OK, maar maak dan de prijs v/h blad niet te gek! Iets wat ik denk niet kan lukken in Nederland....

calex
16-09-2001, 14:16
DVD REPORT
Gisteren binnen gekregen
Schitterend blad op prachtig papier
Uitgebreide reportages o.a Star Wars, The Gotfahter,
Hannibal
Veel recensies, ik heb er van genoten.
Prima werk DVD REPORT team
Grtz.Henny :D

Alexander de Mol
16-09-2001, 22:37
Gisteren even naar mijn lokale tijdschriftenhandel gelopen om het eerste nummer van DVD Report (http://www.dvdreport.nl) op te pikken.

Voor een eerste nummer vind ik het een zeer verzorgd en goed opgebouwd tijdschrift. In het recente verleden zijn andere magazines er wat mij betreft stukken minder afgekomen.
Een aanrader en wellicht het DVD blad voor de toekomst in de Benelux.

Wat het gebruikte papier betreft (zoals Calex ook al aangaf); prima in orde! Ik zou alleen de kaft van een iets zwaardere kwaliteit voorzien...

Alexander

Henk Heideveld
20-09-2001, 16:34
Geen optie: Een DVD'tje met Trailers...
Toch Jammer. Ik heb best 20-30 piek over voor een maandelijks magazine met een groot aantal trailers op DVD.

Ik kreeg recentelijk bij Free Record Shop een muziektrailer (6 trailers) en een filmtrailer (20 trailers) DVD. Ik heb ze bekeken en weer doorgegeven aan een collega. Let wel op de trailers laten ze de fraaiste stukjes zien, dus blijf kritisch en kijk ook eens wat anderen er van vonden. Ik heb er recentelijk een paar op het discussieforim älgemeen" gezet. Ik zou ze ook graag van anderen horen.

System 3rror
22-09-2001, 11:45
Humzz.. ik zag bij FRS gister het blad "DVD Gratis" en heb het maar eens geprobeerd... koste me 11 piek, maar er zat wel een (LET OP!!) gratis DVD bij.. de film wedlock met Rutger Hauwer...

Het blad stelt niet veel voor, staan paar reviews in en een paar release datums, niet echt een aanrader om te kopen dus, tenzij je die film graag in je collectie wilt toevoegen..

Kreeg wel net te horen dat er bij de playboy deze week gratis Highlander 1 erbij zit (bij de Albert Heyn), kost je 9 piek... Nu niet iedereen gaan denken dat ik alleen die blaadjes lees... kijk alleen de plaatjes :D

System 3rror
24-09-2001, 10:24
Je gebed is verhoord.
Afgelopen zaterdag lag hij in de Free Record Shop.
Nr. 1. van jaargang nummer 1. Het DVD-blad.
Prijs f 11,--.
En, jawel, een gratis DVD-tje er bij.
Zegt het voort, zegt het voort!!!

Klote blad... maja, had ik al gezegt :p

B-Molson
24-09-2001, 10:46
Kreeg wel net te horen dat er bij de playboy deze week gratis Highlander 1 erbij zit

playboy is toch een maandblad ??

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

System 3rror
24-09-2001, 10:52
playboy is toch een maandblad ??

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

Hehehe.. zoals ik al zei, ik ben niet een echte lezer ervan..

B-Molson
24-09-2001, 10:55
ging er ook meer om dat je dus een maand lang die gratis dvd erbij kan krijgen :D

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

System 3rror
24-09-2001, 10:58
:o Ok, je hebt gelijk...

SpaceWolve
29-09-2001, 16:22
Het is juist leuk als ze er een DvDtje met trailers erop doen, bij de meeste trailers zitten de grootste explosies en mooiste muziek erin gepropt zodat je het leuk vindt, kun je gelijk je dvdspeler en je speakers testen (een soort benchmark idee:p )

Alexander de Mol
26-10-2001, 16:51
Gisteren even naar mijn lokale tijdschriftenhandel gelopen om het eerste nummer van DVD Report op te pikken.Voor de liefhebbers: nummer 2 (http://www.dvdreport.nl/imgupload/getimage.php?id=177&type=image/pjpeg) ligt nu in de winkel. Ziet er weer geinig uit.

Menno
26-10-2001, 19:03
bij dvd gratis krijg je nu wedlock. helaas zonder hoesje maar het blad is wel goedkoop. weet niet of de inhoud de moeite waard is (hoorde van niet). maar op een blad met een dvd met trailers zit ik niet te wachten. geef me dan maar een film. zit je na een jaar met 12 dvd vol met trailers. das leuk! :D

System 3rror
26-10-2001, 19:06
bij dvd gratis krijg je nu wedlock. helaas zonder hoesje maar het blad is wel goedkoop. weet niet of de inhoud de moeite waard is (hoorde van niet). maar op een blad met een dvd met trailers zit ik niet te wachten. geef me dan maar een film. zit je na een jaar met 12 dvd vol met trailers. das leuk! :D

Dat is al de vorige versie! :P

Heb de nieuwe uitgave gezien, alleen titel vergeten! :rolleyes:

Léon Bolweg
26-10-2001, 19:15
heb net het nieuwe blad gekocht bij free record shop (dvd gratis). Evht een stom blad. Alles lekker achterhaald en de gratis DVD kan je bij me op komen halen, krijg je geld toe. De film Royce (weet niet hoe ik het moet spellen, probeer het namelijk snel te vergeten) zat erbij. Echt bagger>>> 4:3 fullscreen, dolby stereo en een magere trailer van de film. Dat was het. Een DVD met alleen maar trailers lijkt me veel beter, mits ze in DD 5.1 zijn of zelfs (maar dat kan niet) DTS.

System 3rror
26-10-2001, 19:28
Heej... ik was dr al een maand geleden achter!!

De kwaliteit van de dvd's is idd niet om naar huis over te schrijven! Maar Royce was idd de titel die er deze maand bij zit!
(ik dacht dat er een 2e wereld oorlogs film bij zou zitten, maja, vervangen door een lompe film..)

Alex van den Berg
26-10-2001, 19:28
bij dvd gratis krijg je nu wedlock. helaas zonder hoesje maar het blad is wel goedkoop.Dit is inderdaad de vorige uitgave...
En wat dat hoesje betreft... In het blad staat hij afgedrukt... Even uitsnijden en in een Keep Case.... :)
Losse Keepcases heb ik bij Van Leest meegenomen (per 5), maar volgens mij zijn ze ook bij V&D en FRS verkrijgbaar.

Op het hoesje staat zelfs een UPS/EAN nummer (barcode) afgedrukt, zodat de DVD makkelijk in DVD Profiler (http://www.intervocative.com/dvdpro/index.html) in te voeren is! :)

Marco
02-04-2002, 19:40
Misschien dat dit al eerder aan bod is geweest. Tja mij is het dus iig ontgaan. Ik weet wel dat er 'iets' gaat gebeuren met DVD.nl
Zal dit het zijn of............????

Had vandaag het 1e nummer van Hardware.info magazine (zustersite van DVD.nl) gekocht. Daarin stond een advertentie van o.a. DVD.nl met de tekst ook als tijdschrift vanaf 18 april. Dus DVD.nl gaat het 'groot' aanpakken en gaat concurreren met b.v. DVDReport (die ook 'banden' heeft met een andere DVD forum), DVD Gratis, DVD Plus,......................vul maar in wat voor DVDbladen................

Mij benieuwen wat voor blad eruit rolt.

Alex van den Berg
02-04-2002, 19:53
Mij benieuwen wat voor blad eruit rolt. Spannend hoor! :D

MattDVD
02-04-2002, 19:57
Als ze er nou ook gratis dvd's bij weggeven zoals A.I. of Moulin Rouge en dan verkopen voor een paar euro's:D

Stijn G.
02-04-2002, 20:07
In DVD Report nr.4 zat een DVD met meer dan een uur aan promomateriaal van Planet Of The Apes.

chello
19-04-2002, 21:54
De DVD bladen in nederland zijn allemaal nog vrij nieuw en ik merk wel dat er vooruitgang in zit.
En je moet ook niet vergeten gat de afzetmarkt in nederland veel kleiner is dan in b.v. in de UK.
Zelf koop ik elke maand DVDworld ,die richt zich puur op de films(DVD) en niet zozeer op de apperatuur.
Gewoon resencies van DVD films.
De kwaliteit van bladen gaat niet omhoog door er een domme demo dvd bij te doen.
Ik vind het belangrijker dat de kwaliteit van het blad zelf beter is. DVDworld is op het moment het beste blad voor DVD vind ik.:D

Steven Maas
19-04-2002, 23:40
Spannend hoor! :D Gewoon bij de plaatselijke tijdschriftenhandel (Bruna / supermarkt etc..) verkrijgbaar ?

Eric van Ballegoie
20-04-2002, 00:24
Door een aantal onvoorziene omstandigheden ligt het eerste nummer van DVD.nl Magazine op 8 mei in de winkels. Het blad komt bij alle tijdschriftenhandelaren maar ook bij supermarkten en wellicht tankstations. Zeer binnenkort maken we meer bekend over het blad.

starbuck
20-04-2002, 10:16
Dvd.nl magazine, ik zie het al voor me:


pag 01 welkom door E.v. B

pag 02 prijs je rijk " Aanbiedingen" door H.H.

pag 03 " Tom's magic Disney pagina" door T.H.

pag 04 vragen rubriek " vraagut Alex " door A. v/d B.

pag 05 column " zinloos gepraat " door L.H.

pag 06 strip " The adventures of offie "

pag 07 dvd besprekingen door A. v O.

pag 08 rubriek " dvd en ouders van nu " door A. de M.

pag 09 " dvd internationaal " door Alex B.G.B.

pag 10 " doe meer met lego" door N. S.

pag 11 " vrouwen en dvd " door Marika en Isis

pag ?? hier vind je de verborgen extra's van dit magazine


*Voor de liefhebbers is er ook tegen meerprijs een breedbeeldversie van dit magazine beschikbaar.

*waarschuwing: voordat je pagina 08 omslaat pas op want er verschijnt een "pop-up pagina" ;)

Henk Heideveld
22-04-2002, 11:35
Dvd.nl magazine, ik zie het al voor me:
Pag 01 welkom door E.v. B
pag 02 prijs je rijk " Aanbiedingen" door H.H.
pag 03 " Tom's magic Disney pagina" door T.H.
pag 04 vragen rubriek " vraagut Alex " door A. v/d B.
pag 05 column " zinloos gepraat " door L.H.
pag 06 strip " The adventures of offie "
pag 07 dvd besprekingen door A. v O.
pag 08 rubriek " dvd en ouders van nu " door A. de M.
pag 09 " dvd internationaal " door Alex B.G.B.
pag 10 " doe meer met lego" door N. S.
pag 11 " vrouwen en dvd " door Marika en Isis
pag ?? hier vind je de verborgen extra's van dit magazine

Iedereen wordt aan het werk gezet. Iedereen doet wel wat, maar ik kom nergens ene Starbuck tegen.
Langharig:D :D werkschuw:D :D tuig????:mad: :mad:

Remco Out
22-04-2002, 11:43
Iedereen wordt aan het werk gezet. Iedereen doet wel wat, maar ik kom nergens ene Starbuck tegen.
Langharig:D :D werkschuw:D :D tuig????:mad: :mad: Nou, wees blij dat je in het blad komt, heb je eindelijk je naamsbekendheid en aanzien. Je kan er ook geld voor vragen hoor Henk, jij hebt je rechten. :D

Dave
22-04-2002, 11:44
Ben toch zeer benieuwd naar het magazine, krijgen wij daar eigenlijk korting op :D :rolleyes:

Hoe dan ook ik ga hem meteen halen de eerste dag!

Steven Maas
22-04-2002, 11:54
Nog 16 nachtjes slapen.... :D

jps
22-04-2002, 12:38
Door een aantal onvoorziene omstandigheden ligt het eerste nummer van DVD.nl Magazine op 8 mei in de winkels. Het blad komt bij alle tijdschriftenhandelaren maar ook bij supermarkten en wellicht tankstations. Zeer binnenkort maken we meer bekend over het blad.

Komt er dan ook een schijfje bij te zitten? Want voor info heb ik internet....bladen koop ik voor de schijfjes :)

Btw...heb ik de winkel ook staan te bladeren in dat hardware info blad...best netjes...maar zoals ik zei..als ik iets wil weten start ik mijn browser op...dus bladen zijn aan mij niet besteed...(ahoewel ik wel linux bladen koop :D )

Alexander de Mol
22-04-2002, 13:15
Komt er dan ook een schijfje bij te zitten? Want voor info heb ik internet....bladen koop ik voor de schijfjes :)

Zeer binnenkort maken we meer bekend over het blad. :)

jps
22-04-2002, 13:21
Over het blad ja...maar niet wat er bijzit ;)

Maar ik snap het...ik wacht wel ff.....ut was meer een hint :)