PDA

Bekijk de volledige versie : Hero [Blu-ray Disc]



Marcel den Haan
11-03-2008, 16:42
Hero

Jet Li neemt het op tegen enkele huurmoordenaars in deze film van Zhang Yimou.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3347)

Lex v/d Moolen
11-03-2008, 17:02
Jammer van de teleurstellende beeldkwaliteit. Dit is nou echt een film waar je een duidelijk verschil met SD zou kunnen zien.

jeanreno
11-03-2008, 18:02
Verdomme DFW, op deze Blu-Ray had ik me zo verheugd en nou is die ook weer verre van optimaal. Weet iemand of er in een betere Blu-Ray te krijgen is in andere regionen?

Richard B.
11-03-2008, 18:08
Verdomme DFW, op deze Blu-Ray had ik me zo verheugd en nou is die ook weer verre van optimaal. Weet iemand of er in een betere Blu-Ray te krijgen is in andere regionen?
Er bestaat een Duitse release (http://www.amazon.de/Hero-Blu-ray-Jet-Li/dp/B000UA2K1C/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=dvd&qid=1205258697&sr=1-3), maar ik heb de indruk dat de transfer daarvan dezelfde is als die van deze.

Ik zou de HD DVD-versie graag aanschaffen (ik heb hem zelfs al gehad en teruggebracht), maar ik betwijfel of het een zinvolle "upgrade" is t.o.v. de DVD.

Marcel den Haan
11-03-2008, 20:14
Als je de mogelijkheid hebt om DTS HD MA af te spelen, dan is deze schijf een zekere upgrade ten opzichte van de DVD. Deze track is namelijk erg goed.
Qua beeld is het dus een beperkte vooruitgang, maar nog altijd een vooruitgang. Releases van DFW zijn niet al te duur en daarom misschien het kopen waard.

windoweyez
11-03-2008, 20:31
Persoonlijk vond ik de dvd er via upscaling naar 1080p beter uitzien dan de blu-ray versie. Maar ik geloof dat anderen er anders over denken. Ik heb de BD in ieder geval weer weg gedaan...
:evil:

hstadman
12-03-2008, 23:07
Weet iemand of dit de extended versie is of de europese verkorte versie? Je zou namelijk denken dat de blu-ray ruimte genoeg heeft voor de extended versie. Jammer dat de blu-ray tegenvalt. Ze beginnen alweer met dezelfde geintjes als met dvd: straks komt er weer een blu-ray met beter beeld en geluid en eventueel de extended versie....zo blijf je dubbeldippen.

Marcel den Haan
13-03-2008, 00:53
Dit is niet de extended versie, dus gewoon de europese versie van de film.

hstadman
13-03-2008, 01:04
Dit is niet de extended versie, dus gewoon de europese versie van de film.
Dank u.

Ik blijf dan maar bij mijn dvd uitgave, gezien de tegenvallende resultaten van de blu-ray.

Albert Kostwinder
13-03-2008, 10:09
Het verbaasde mij gisteravond toen ik Hero zag dat er mensen zijn die de bd weer weg hebben gedaan of dat de bd maar amper beter zou ziin dan de dvd. Waarschijnlijk omdat er in een paar wide shots grain zichtbaar is?. Hij had beter gekund, maar slecht is hij absoluut niet. Vanaf de eerste scene is het duidelijk dat we met hd te maken hebben, doet de film zeer filmisch aan en overklast hij met gemak de bd House of the flying daggers en zeker de dvd van Hero die ik ook heb, hoe goed je die ook kunt upscalen..... ;)

hstadman
13-03-2008, 15:25
Het verbaasde mij gisteravond toen ik Hero zag dat er mensen zijn die de bd weer weg hebben gedaan of dat de bd maar amper beter zou ziin dan de dvd. Waarschijnlijk omdat er in een paar wide shots grain zichtbaar is?. Hij had beter gekund, maar slecht is hij absoluut niet. Vanaf de eerste scene is het duidelijk dat we met hd te maken hebben, doet de film zeer filmisch aan en overklast hij met gemak de bd House of the flying daggers en zeker de dvd van Hero die ik ook heb, hoe goed je die ook kunt upscalen..... ;)

Hmm, mischien dan toch maar vervangen...:wink:

Zelfde verhaal als 300; mensen realiseren zich niet dat grain soms als art wordt gebruikt in een film en er daardoor soms marginaal beter uitziet, maar beter desalnietemin.:wink:

Maar ik heb ook wel het dvd verhaal in het achterhoofd van de vele dvd versies! Straks komt er mischien weer een HD SE versie van...Ze weten nu in ieder geval wel hoe ze je geld uit de zakken kunnen kloppen.

Daniel1974
21-03-2008, 07:07
Het geluid op dvd was al helemaal te gek. Dat wil zeggen, als je destijs een van de Chinese uitgaven hebt gekocht, die veelal al een full bitrate DTS track hadden. Smullen !!!

Over de Directors cut. Die duurt iets 109 min. en is op dit moment nog steeds alleen in China te krijgen, waar ik em zelf ook gekocht heb in een erg mooie en luxe uitgave. Er was lang sprake van dat DFW de DC ook in Nederland zou uitbrengen, maar dat hebben ze tot op heden nog steeds niet gedaan. Het uitbrengen van deze HD is dan ook een gemiste kans als je het mij vraagt.

Arnold van Oostrum
21-03-2008, 08:13
Er was lang sprake van dat DFW de DC ook in Nederland zou uitbrengen, maar dat hebben ze tot op heden nog steeds niet gedaan. Het uitbrengen van deze HD is dan ook een gemiste kans als je het mij vraagt.Er zit een verschil tussen willen en kunnen (rechtenproblematiek).

spockone
24-03-2008, 13:12
Eerste keer dat ik een Blu-ray zal terugbrengen naar de winkel. Dit is de naam Blu-ray niet waardig.De film zit vooral in het begin vol met grain en men moet me niet komen vertellen dat dit artistiek grain is. David Lynch laatste, dat is artistiek grain ! Hoe men dit kan en mag releasen is me een raadsel. Er zouden eigenlijk wettelijke minimumverreisten moeten zijn aan wat een Blu-ray moet voldoen.Als men ziet wat men kan uitrichten met films als 2001 die toch enkele tientallen jaren ouder is en dan een recente film verbrod....neen...onbegrijpelijk. De upscaling van de gewone dvd naar 1080 is zelfs beter dan de Blu-ray, begrijpe wie begrijpe kan.
Pioneer PDP-507XA , Samsung BDP1400,Denon AVC11sr.

hstadman
24-03-2008, 13:41
Eerste keer dat ik een Blu-ray zal terugbrengen naar de winkel. Dit is de naam Blu-ray niet waardig.De film zit vooral in het begin vol met grain en men moet me niet komen vertellen dat dit artistiek grain is. David Lynch laatste, dat is artistiek grain ! Hoe men dit kan en mag releasen is me een raadsel. Er zouden eigenlijk wettelijke minimumverreisten moeten zijn aan wat een Blu-ray moet voldoen.Als men ziet wat men kan uitrichten met films als 2001 die toch enkele tientallen jaren ouder is en dan een recente film verbrod....neen...onbegrijpelijk. De upscaling van de gewone dvd naar 1080 is zelfs beter dan de Blu-ray, begrijpe wie begrijpe kan.
Pioneer PDP-507XA , Samsung BDP1400,Denon AVC11sr.

Bij 300 IS de grain wel artistiek toegepast en daar klagen velen ook over grain in het beeld.:roll: 8-)

Maar bij hero op de dvd is er geen artistieke grain toegepast en als dat wel aanwezig is op de HD variant dan hebben ze waarschijnlijk inderdaad niet hun best gedaan.:wink:

jeanreno
23-05-2008, 08:44
Ik vind het beeld (naast de nadrukkelijk aanwezige filmgrain) ook erg onrustig op bepaalde plaatsen. Het lijkt alsof de camera niet stil gehouden wordt. Het beeld staat niet stil in het frame maar trilt onrustig.

Arnold van Oostrum
23-05-2008, 08:47
Ik vind het beeld (naast de nadrukkelijk aanwezige filmgrain) ook erg onrustig op bepaalde plaatsen. Het lijkt alsof de camera niet stil gehouden wordt. Het beeld staat niet stil in het frame maar trilt onrustig.
Ik heb dit ook gezien bij het begin van de film.
Bij deze recensie zijn nu screenshots van de Blu-ray Disc toegevoegd. De screenshots zijn van dezelfde scènes als van onze DVD bespreking, zodat je goed een vergelijking kunt maken.

homernt
12-04-2009, 08:18
Het verbaasde mij gisteravond toen ik Hero zag dat er mensen zijn die de bd weer weg hebben gedaan of dat de bd maar amper beter zou ziin dan de dvd. Waarschijnlijk omdat er in een paar wide shots grain zichtbaar is?. Hij had beter gekund, maar slecht is hij absoluut niet. Vanaf de eerste scene is het duidelijk dat we met hd te maken hebben, doet de film zeer filmisch aan en overklast hij met gemak de bd House of the flying daggers en zeker de dvd van Hero die ik ook heb, hoe goed je die ook kunt upscalen..... ;)

Ik heb mij ook maar gewacht aan de BD van Hero. Het eerste half uur had ik nog zo iets ik weet niet wat de mensen lopen te klagen maar even na het half uur zit er een scene met zoveel beeldruis dat het gewoon niet is om aan te zien. Dit is wel het beroedste moment in de film maar daarna speeld beeldruis regelmatig een rol. Ik heb ook de blu-ray van House of flying daggers(US versie) gekeken en ik kan daar niks anders over zeggen dat het er goed uitziet. Niet super maar absoluut stukken beter dan Hero.

Wat Hero betreft komt er aan het eind van de maand in Spanje een versie uit gedaan door Sony. Dit vermoed een avc-encode in ieder geval een andere transfer dan Nederlandse versie. Alleen is afwachten of hij ook engelse ondertiteling bezit en chinees gesproken is. Bron:http://www.asianblurayguide.com/detail/586/hero_hong_kong_china_spain/

Temel Kara
12-04-2009, 09:42
Dat ik mijn Sony Bravia full hd lcd tv binnen had en ik trots mijn eerste blu-ray schijf "Hero" had aangeschaft, wist ik niet wat mij overkwam. Ik was diep teleurgesteld, ik dacht " Is dit nou Full HD???" Gelukkig was ik snel over mijn teleurstelling heen, na het zien van andere blu-ray films. Maar inderdaad Hero op de Nederlandse markt is echt een drama. Ik had bijna daardoor mijn lcd tv verkocht :oops:

Albert Kostwinder
14-04-2009, 09:26
Het nadeel van veel tv's en instellingen. Hoeveel mensen hebben hun tv niet verkeerd staan, scherpte op 100%, contrast 100% en alle digitale verneukeratieven aan waardoor je ruis alleen maar versterkt. Uit die scherpte, is helemaal niet eens nodig. :)

homernt
14-04-2009, 10:05
Het nadeel van veel tv's en instellingen. Hoeveel mensen hebben hun tv niet verkeerd staan, scherpte op 100%, contrast 100% en alle digitale verneukeratieven aan waardoor je ruis alleen maar versterkt. Uit die scherpte, is helemaal niet eens nodig. :)

Ik heb mijn instelling niet op 100% en zeker goed staan. Ik ben eerste twee weken bezig geweest toen ik mijn tv kreeg z'n anderhalf jaar geleden en heb daarna mijn instellingen niet meer veranderd. Hoe dan ook ik heb gisteren nog even de dvd er in gedaan en dan kun zien dat die ruis er ook inzit maar dan niet zichtbaar door dat het beeld minder scherp is. Voor die laat ons 90% dat het wel beeld wel goed te noemen is zou ik niet terug willen naar de dvd. Het verschil is wat mijn betreft overduidelijk in het voordeel van de Blu-ray.

Dai
30-08-2009, 17:02
Review van de Amerikaanse release:

http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDReviews46/hero_blu-ray.htm

Sukkels zijn het. Oorspronkelijke taal niet in hd-geluid maar de Engelse dub wel. Levert wel betere beeldkwaliteit op dan voorgaande releases maarja... altijd wel iets om te verpesten. Quentin Tarantino moet ophouden om zijn naam aan films te verbinden waar hij niks mee te maken heeft. Quentin Tarantino Presents Jet Li Hero... Ik hoop echt dat Miramax failliet gaat en de omvangrijke catalogus van films ergens anders naar toe gaan.