PDA

Bekijk de volledige versie : Hollow Man (DC) [Blu-ray Disc]



Marcel den Haan
14-03-2008, 11:00
Hollow Man (DC)

Director’s Cut uitvoering van deze film in High Definition.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3349)

steven van dijk
14-03-2008, 12:37
Deze film vind ik persoonlijk de slechtste die Paul geregiseerd heeft, maar vindt ie zelf ook:-D
Toch zitten er wel verhoeven elementen in..en dat maakt het wel weer oke, van een andere regisseur was het een slechte film geweest

Willy B.
14-03-2008, 12:50
Dat is smaak en goesting ik vond deze film wel goed.

BrianB
14-03-2008, 17:31
Ik vond hem wel aardig, het is vooral het laatste stuk wat de film omlaag haalt. Er had meer in gezeten als ze daadwerkelijk de rechten van The Invisible Man van H.G. Wells hadden gehad. Zeker met Verhoeven had dat een zeer goede film kunnen worden.
Het is erg jammer dat Verhoeven in Hollywood steeds meer de science-fiction kant op 'gedwongen' werd, terwijl hij dat zelf niet wilde. Hij deed deze laatste film eigenlijk alleen om maar een film te kunnen maken, aangezien Starship Troopers geen kassucces was geworden.

Roy Langeveld
15-03-2008, 18:23
De geestelijke transformatie van Sebastian Caine is allesbehalve geloofwaardig en hij verandert te snel van een aardige en bovendien briljante jongen in een gestoorde gek die iedereen die hem in de weg staat het zwijgen oplegt.
Aardige jongen?!? Hij is verreweg het arrogantste personage in de hele film. Hij compenseert het enigzins met zijn jongensachtige bravoure, maar hij is alleen maar aardig als het uitkomt of als hij in een goede bui is. Mij verbaast het niets dat uitgerekend hij zo ontspoort. Maar de boodschap was wel beter overgekomen als de hoofdpersoon een echte goeierik was geweest en vervolgens was getransformeerd in een enorme hufter.
Verder geen briljant verhaal, maar Verhoeven is wel een kei in het regisseren van special-effects films. Hij had alleen wel een sterker scenario verdiend, zoals bij Total Recall en Starship Troopers. Maar eigenlijk moet iedereen het dvd-vervolg Hollow Man 2 een keer zien, die is zo intens beroerd dat het eerste deel er meteen briljant bij afsteekt.

Marcel den Haan
16-03-2008, 09:49
Snap wel wat je bedoelt. Hij is zeker een arrogante zak, maar niet in die mate dat je denkt dat hij aan het moorden slaat. Die stap vind ik iets te snel gemaakt.
ook verkracht hij maar gelijk zijn buurvrouw, in plaats van haar eerst eens te begluren wat de meesten zullen doen als ze onzichtbaar zijn

BrianB
16-03-2008, 10:06
Snap wel wat je bedoelt. Hij is zeker een arrogante zak, maar niet in die mate dat je denkt dat hij aan het moorden slaat. Die stap vind ik iets te snel gemaakt.
ook verkracht hij maar gelijk zijn buurvrouw, in plaats van haar eerst eens te begluren wat de meesten zullen doen als ze onzichtbaar zijn

Wat de spoiler betreft, die scene was in de originele cut juist verkort, omdat ze de overgang te snel vonden gaan. Waarom die er nu dan weer in zit, geen flauw idee.

Roy Langeveld
18-03-2008, 08:24
Snap wel wat je bedoelt. Hij is zeker een arrogante zak, maar niet in die mate dat je denkt dat hij aan het moorden slaat. Die stap vind ik iets te snel gemaakt. ook verkracht hij maar gelijk zijn buurvrouw, in plaats van haar eerst te begluren wat de meesten zullen doen als ze onzichtbaar zijn.
Nou, er zijn hele psychologische studies gedaan over waartoe mensen in staat zijn als ze maar geen verantwoording hoeven af te leggen voor hun daden. Laat staan als je onzichtbaar bent, niemand je ziet en niemand het slachtoffer na afloop gelooft. Dit gegeven zal Verhoeven, die altijd gefascineerd is geweest over de vraag waar geweld vandaan komt, zeker aangetrokken hebben. De Duitse film Das Experiment gaat ook over hoe een stel goeieriken onder bepaalde omstandigheden in no-time veranderen in een stelletje sadisten (heb ik helaas zelf nooit gezien).
Bovendien, dat begluren heeft Sebastian aan het begin van de film al gedaan. Hij wil nu een stap verder. Ik denk trouwens niet dat hij de bedoeling had om zijn buurvrouw te grazen te nemen, dat idee ontstond waarschijnlijk vanuit de opwinding van het moment en een gevoel van macht (wat meestal de motivatie is van een verkrachter, en minder de lust).

Hoe dan ook, ik kreeg het idee dat al die sadistische neigingen allang in Sebastian aanwezig waren. Ze komen er onder deze omstandigheden echter sneller uit, nog versterkt door woede en frustratie over zijn situatie. Maar goed, daar mag ieder het zijne over denken


die scene was in de originele cut juist verkort, omdat ze de overgang te snel vonden gaan. Waarom die er nu dan weer in zit, geen flauw idee.
Omdat het uitbrengen van zogenaamde verlengde films om een hernieuwde release te rechtvaardigen helemaal in is tegenwoordig. Daarbij is het predikaat "Director's Cut" de meest misbruikte term na "gebaseerd op een boek van Stephen King". Meestal gooit de filmstudio/distributeur nl. gewoon de deleted scenes van de voorgaande uitgave terug in de film zonder dat de originele regisseur daar ooit bij betrokken is geweest. Verhoeven motiveerde zijn keuze voor het inkorten van de verkrachtingsscene destijds op de eerdere uitgave vrij duidelijk, dus ik kan me niet voorstellen dat het terugstoppen van de deleted scenes op zijn verzoek is gebeurd, zoals nu gesuggereerd wordt. Hij is zelf wel klaar met Hollow Man, waarschijnlijk heeft hij de studio gezegd "doe d'r mee wat je wil" en vatten ze dat op als zijn zegen. Denk ik.

Martin van Tuijl
23-03-2008, 22:53
Wat die spoiler betreft; dat vind ik persoonlijk een stap te ver. Wel vind ik mezelf urenlang terug in de kleedkamer van dames 2 van HC Druk Een Punt, dat dan weer wel, en daar doe ik helemaal niet moeilijk over. En dat je dan bij iemand die z'n haar staat te wassen steeds maar weer meer shampoo op het hoofd spuit zodat er geen einde aankomt, aan dat schuimen. Dat zijn gewoon leuke dingen, laten we eerlijk zijn :bier: