PDA

Bekijk de volledige versie : Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009)



Peter Neefs
15-03-2008, 09:20
Fox gaat een derde deel maken van Ice Age, en aan de titel te zien gaan Sid, Manfred en Diego dit keer te maken krijgen dinosaurussen (als het niet zo is eet ik mijn schoenen op!!!).
Carlos Saldanha (deed eerder ook al Ice Age 2: The Meltdown) zal de regie verzorgen.

Poster: http://www.comingsoon.net/imageGallery/Ice_Age__Dawn_of_the_Dinosaurs/large/hr_Ice_Age_Dinosaur_poster.jpg

(schaarse) info: http://www.comingsoon.net/films.php?id=20487 en http://www.imdb.com/title/tt1080016/

Ik vond deel 1 en 2 allebei geslaagd, dus ben wel te vinden voor een derde deel, hopelijk wel het laatste want een 4de hoef ik eigenlijk niet te zien...dan is de fun er zeker af voor mij.

Hugo R
15-03-2008, 10:15
Ondanks dat ik niet zo van sequels hou, ben ik hier toch wel benieuwd naar.

Frank
15-03-2008, 10:18
Laat maar komen, maar daarna moeten ze er echt mee stoppen.

-Jaap-
15-03-2008, 10:27
Wat mij erg leuk lijkt: Scrat in 3D!
Want de film wordt in Digital 3-D geproduceerd en hopelijk ook in een aantal Nederlandse bioscopen zo uitgebracht.
Want Beowulf 3D beviel me wel.

Bettina
15-03-2008, 10:34
Heb er nu al zin in. Deel 1 en 2 vond ik echt geweldig! :)

Dus dit kan er ook nog wel bij. En scrat is ook weer van de partij gelukkig.

Peter Neefs
15-03-2008, 10:59
En scrat is ook weer van de partij gelukkig.Ik denk dat ze Scrat niet durven laten verdwijnen, Ice Age zou Ice Age ook helemaal niet zijn zonder die gekke eekhoorn! (of wat voor een beest het ook mag zijn...)

Dennis Oosterhuis
15-03-2008, 12:51
Laat maar komen, maar daarna moeten ze er echt mee stoppen.
My thoughts exactly... :)

Cheek
15-03-2008, 13:04
Ik vond Ice Age (http://www.worththepopcorn.com/casual-monday/ice-age/) super, dus ik hoop dat deze net zo goed wordt. Ice Age 2 vond ik wat minder leuk namelijk. Eerst maar eens 'van de makers van Ice Age' Horton Hears a Who! kijken. Al weet ik niet precies wie van Ice Age daar nu iets mee te maken heeft.

Patrick van den Hul
15-03-2008, 16:23
Al weet ik niet precies wie van Ice Age daar nu iets mee te maken heeft.

Waarschijnlijk alleen de producers :mrgreen:

Earendil
15-03-2008, 16:24
Leuke films, deel 1 en 2. Ik ga deel 3 dus zeker kijken!
Poster is btw ook erg grappig, beloofd veel goeds :)

DVD_Boy
15-03-2008, 16:51
Al weet ik niet precies wie van Ice Age daar nu iets mee te maken heeft.

Het is van Blue Sky Studios, dezelfde animatiestudio die nu ook 'Horton Hears A Who' heft geanimeert. Vandaar :D

Cheek
15-03-2008, 17:20
Het is van Blue Sky Studios, dezelfde animatiestudio die nu ook 'Horton Hears A Who' heft geanimeert. Vandaar :D
A, zoiets dacht ik al. Ik zat namelijk even tussen de producers, directors en screenwriters te kijken. Maar niemand die ook Ice Age had gedaan. Maar dat maakt het duidelijk. :)

Lorre
15-03-2008, 20:44
Ice Age vond ik leuk. De tweede aanzienlijk minder. Hopelijk is deel 3 leuk, maar ik zit er niet op te wachten. Ben deze animatiefilms iets beu geworden. Buiten Pixar dan gerekend.

martini
16-03-2008, 09:27
Vond 1 en 2 zeer geslaagd, dus laat deel 3 maar komen,....

Peter Neefs
08-04-2008, 20:32
Eerste teaser (voor het eerst te zien voor 'Horton Hears a Who'): http://movies.aol.com/movie/ice-age-dawn-of-the-dinosaurs/30172/main

Bij mij werkt de link niet (vind ook niet onmiddelijk een andere) maar misschien hebben jullie meer geluk (of ongeluk, als je het helemaal niet wil zien, maar dan kan je natuurlijk ook gewoon een ander topic lezen he!:wink: )

Koudijs
08-04-2008, 21:51
Eerst even deel 2 gaan kijken. Die moet ik nog aanschaffen, 1 was in iedergeval wel grappig.

Steve Muller
08-04-2008, 23:19
Eerste teaser (voor het eerst te zien voor 'Horton Hears a Who'): http://movies.aol.com/movie/ice-age-dawn-of-the-dinosaurs/30172/main

Bij mij werkt de link niet (vind ook niet onmiddelijk een andere) maar misschien hebben jullie meer geluk (of ongeluk, als je het helemaal niet wil zien, maar dan kan je natuurlijk ook gewoon een ander topic lezen he!:wink: )

Gewoon effe Youtube checken :wink:

http://nl.youtube.com/watch?v=44t77yLtudE

Peter Neefs
09-04-2008, 13:34
Gewoon effe Youtube checken :wink:

http://nl.youtube.com/watch?v=44t77yLtudE Inderdaad Steve, daar had ik helemaal niet aan gedacht :oops: !! Ondertussen heb ik zelf de teaser gezien, en ik moet zeggen dat het me wel wat zegt...al kan je uit een teaser van Ice Age natuurlijk niet echt een gedacht krijgen van de film zelf, aangezien we daarin (meestal) alleen Scrat te zien krijgen.

Jeroen D
21-11-2008, 11:59
http://www.apple.com/trailers/fox/iceagedawnofthedinosaurs/large_t.html

freaky
21-11-2008, 12:37
Geen idee of deze teaser bedoeld is om grappig te zijn, zo ja dan hebben ze bij mij toch geen goed werk geleverd want deze keer vond ik het totaal niet grappig.

Pieter D
21-11-2008, 13:08
Geen idee of deze teaser bedoeld is om grappig te zijn, zo ja dan hebben ze bij mij toch geen goed werk geleverd want deze keer vond ik het totaal niet grappig.

Dat misschien niet, maar de animatie is wel weer prachtig.

Lorre
21-11-2008, 15:38
Animatie vond ik niet prachtig, gewoon goed. Prachtig hou ik voor het werk van Pixar. Die weten me telkens te verbazen en leggen telkens de lat hoger. Ice Age is telkens een upgrade, maar ik krijg er nooit een WOW-gevoel van. De teaser vond ik vermakelijk, meer niet. Hopelijk beter dan deel 2, want die vond ik niets waard. De eerste teaser waar de Dino schreeuwt naar Scratch vond ik dan leuker. Deze teasers ga je dan terug zien in de film, waardoor je de helft van de film al gezien zal hebben nog voor hij in de bioscoop te zien is.

freaky
21-11-2008, 18:47
Animatie vond ik niet prachtig, gewoon goed. Prachtig hou ik voor het werk van Pixar. Die weten me telkens te verbazen en leggen telkens de lat hoger. Ice Age is telkens een upgrade, maar ik krijg er nooit een WOW-gevoel van. De teaser vond ik vermakelijk, meer niet. Hopelijk beter dan deel 2, want die vond ik niets waard. De eerste teaser waar de Dino schreeuwt naar Scratch vond ik dan leuker. Deze teasers ga je dan terug zien in de film, waardoor je de helft van de film al gezien zal hebben nog voor hij in de bioscoop te zien is.

So true, Ice Age II was inderdaad niet goed als zijn voorgangen, en voor mij zijn ze ook niet meer dan gewoon fun want zoals hier ook vermeld werd het WOW gevoel heb ik enkel bij pixar films, waar daar zie je gewoon de kleinste detail, dreamworks is dan weer leuk voor hun humor en fox probeert tjah, graantje mee te pikken.

mortaza
01-07-2009, 10:05
Ik wil deze film in de bioscoop zien.
Toen zag ik dat je de film in 3D kan zien.
Ik heb dit nooit gedaan in de bios, ik zag ook dat je 2,50 extra betaalt hiervoor.

Heeft iemand enige ervaring met dit, moet je de bril constant op of alleen bij de 3D momenten?
En is het die 2,50 wel waard?

Hotse
01-07-2009, 11:29
Ik heb My Bloody Valentine in 3D gezien. Wat een tegenvaller! Het 3D effect was aan het begin van de film nog wel grappig. Maar na een tijdje kreeg ik koppijn van het focussen op de verschillende dieptes. Ook irritant is dat de ondertiteling wel gewoon op het scherm is, maar de rest van de film ´zweeft´ tussen het scherm en jezelf. Heb hierna nog wat mensen gevraagd en die hadden precies hetzelfde. Het brilletje zakte ook steeds van mn neus.

Voor het geld hoef je het niet te laten, maar de ervaring vond ik enorm tegen vallen!

-Jaap-
01-07-2009, 11:40
Ik heb juist een totaal andere ervaring, met Beowulf 3D, dat was echt prachtig!(y)
Ik ga 'm a.s. zaterdag bekijken, in 3D uiteraard.

Het kan zijn dat in het geval van het ''X-Pand'' systeem met shutterglasses sneller hoofdpijn krijgt, dan bij RealD of Dolby 3D, die gewoon passief filterende brillen gebruiken.

Maver21
04-07-2009, 09:22
Gisteravond naar Ice age 3 geweest in 3D in Pathe De Kuip en ik moet zeggen, damn wat een leuke ervaring is dat. Was voor mij de eerste keer dat ik dus naar een 3D film ben geweest en dat is me dus erg goed bevallen. De film is ook erg leuk trouwens. Ik had van die X-Pand brilletjes en geen enkele last van hoofdpijn ofzo

Jasper Janssen
04-07-2009, 10:06
Ik heb destijds Beowulf ook in 3D gezien, volgens mij in de IMAX met polaroid brilletjes. Ik kreeg er geen hoofdpijn van, maar ik vond wel dat het 3d effect een beetje overused/overdone was. Met name het shot van die speer was erg onsubtiel -- die kwam door je heen en erachter weer uit zo ongeveer, en dat brak de illusie nogal.

Bij Harry Potter 5 IMAX 3D[1] hadden ze alleen de climactische eindscene (die toch al bijna 100% CGI was waarschijnlijk) in 3D, kreeg je er een lelijk logootje doorheen dat je je bril op moest zetten.

Ik moet zeggen, voor mij hoeft dat 3d niet zo nodig zoals het nu wordt uitgevoerd. De technologie is zo slecht nog niet, maar de meerwaarde zou voor mij hoger zijn als er wat subtieler mee werd omgegaan, ipv allemaal shots toevoegen die als een brute hamer laten zien "kijk ons eens! Wij hebben 3D!". Een theater heeft ook maar een toneel van 10-20 meter diep en allemaal *voor* het publiek, en als je probeert al te ver *in* het publiek te komen breek je de illusie.

BTW, als het nog eens echt doorbreekt, allemaal met pola, dan koop ik een polaroid op sterkte zonder donkerte in de glazen -- die IMAX pola brilletjes zijn niet heel comfo.

OnTopic: IA3 was wel vermakelijk, maar het begint toch wel een beetje sequelitis te hebben. Ze moeten wel heel erg hun best doen om nog nieuwe dingen te verzinnen, en een IA4 zit er lijkt me niet meer in.

[1] What can I say, ik werk naast de Arena en ik heb Pathe Unlimited.

Bambu
04-07-2009, 11:35
Gisteravond naar Ice age 3 geweest in 3D in Pathe De Kuip

Krijg je dan zo'n brilletje als je je bioscoopkaartje koopt of hoe werkt dat?

shadyelg
05-07-2009, 01:31
Als het goed heb, hebben alle bijna alle bioscopen in Nederland die klote elektrische brillen... Daar krijg ik pijnlijke ogen van als ik ze eenmaal af doe, maar ironisch genoeg niet tijdens het kijken zelf... Maar gelukkig heeft Beverwijk sinds twee weken nu ook 3D films met de RealD technologie. Die plastic brillen zitten twintig keer beter, en je mag ze houden das altijd leuk, ga waarschijnlijk komende vrijdag maar kan eerder worden, heb er zin in mijn tweede 3D film na My Bloody Valentine 3D. Die was trouwens ook super vet, alleen was die ondertiteling erg irritant... Maar ik kijk altijd films zonder en het is er altijd in de bios . Het leid me erg af van de film...

Spider-Steve
05-07-2009, 11:55
Ice Age 3 ook gezien en ik vond hem héél goed. Zoals gewoonlijk zijn de scenes met Scrat (en nu ook met zijn vriendinnetje) de beste/grappigste delen van de film.

Manny en Diego zijn meer serieuzere personages en Sid zorgt ook voor humor, maar niet zo goed als de Scrat humor.

Hier in Kinepolis zijn de 3D-brillen groot, zwart en van Dolby. Dat brilletje moet je dus echt goed aandrukken op je neus want het 1 formaat en ze denken blijkbaar dat iedereen een zeer groot hoofd heeft?

Het 3D-effect zelf komt er trouwens niet zo goed uit vind ik. Af en toe eens zoals toen met die speer in Beowulf, die rolmeter in Journey to the center of the Earth, het plankje met balletje aan elastiek in Monsters vs Aliens en niet meteen iets in BOLT.

Benieuwd naar The Final Destination die in 3D zal zijn. Hopelijk zal het 3D-effect er écht door komen.

Marcel v/d H.
05-07-2009, 21:30
Net gezien, leuke film. Genoeg vermakelijke momentjes, alleen een beetje te zoetsappig af en toe. Was trouwens voor het eerst dat ik een 3D film zag in de bios en dat viel me niks tegen, technologie heeft al een aardige sprong gemaakt (in vergelijk met The Polar Express, de vorige 3D film die ik heb gezien). De stukjes met Scrat (en Scratte) waren ook weer leuk.

Cheek
06-07-2009, 08:47
Ik heb 'm vorige week ook gezien in 3D en vond het wel een heel makkelijke sequel. Veel actie en simpele grapjes, er is maar weinig van de charme van Ice Age 1 over.

Zelfs om Sid kan in Ice Age 3 (http://www.filmonair.com/2009/07/04/ice-age-3-vs-public-enemies-on-hollywood-blvd-featuring-johnny-depp/) nog maar weinig gelachen worden. En de 3D in de trailers voor de film vond ik een stuk indrukwekkender dan in heel Ice Age 3.

Het klinkt allemaal erg negatief, maar ik ben ook erg teleurgesteld. Zo vaak als ik Ice Age 1 heb gezien, was Ice Age 3 niet eens 1 keer kijken waard...