PDA

Bekijk de volledige versie : Burn After Reading (2008)



YAH87
19-03-2008, 13:33
Alohá,

Een komedie van de Coen broers met o.a. deze bloedende knakker in één van de rollen:

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/428c1f1.jpg


De komedie vertelt over Ozzie Cox (John Malkovich), een voormalige CIA-agent die werkt aan een boek over zijn missies. Hij vergeet het manuscript echter in de sportschool, waarna een leraar (Brad Pitt, hierboven te zien op de set) hem ermee denkt te kunnen chanteren. De CIA stuurt vervolgens een huurmoordenaar (George Clooney) op hem af om te boel recht te zetten. Frances McDormand en Tilda Swinton zijn ook van de partij. Meer setfoto's vind je hier (http://justjared.buzznet.com/2007/09/23/brad-pitt-bloody-nose/).Bron: Filmtotaal

IMDB:
http://www.imdb.com/title/tt0887883/

(VERWACHTE) RELEASEDATUM:
30 oktober 2008

SITE:
http://www.burnafterreading.com--live.com/#/home

Grappig verhaal lijkt me en de cast staat er natuurlijk.
Ben benieuwd... :-)

Patrick van den Hul
19-03-2008, 14:09
Wat een cast! Dit wordt een must-see :bier:

Axel de Mol
19-03-2008, 14:13
Ben zeker benieuwd naar deze film :)

Dennis Oosterhuis
19-03-2008, 14:21
Tja, een nieuwe Coen-film, daar kijk ik altijd naar uit! 8)

Peter Neefs
19-03-2008, 14:56
Tja, een nieuwe Coen-film, daar kijk ik altijd naar uit! 8)Inderdaad! Zeker na hun nieuwste: No Country for Old Men!!
Lijkt me dat dit meer een soort zwarte (misdaad-)komedie gaat worden ala Fargo...

intexor
19-03-2008, 15:57
Geweldige cast inderdaad, en ik was al aan het hopen dat ze nog eens met een erg goede komedie gingen komen na No Country. Ziet er naar uit dat dit wel opnieuw een schot in de roos zou kunnen zijn. Weer eentje om naar uit te kijken dit najaar ;)

Fikret
05-04-2008, 11:33
John Malkovic, Goerge Clooney en Brad Pitt. Inderdaad een topcast.

jan_tran
30-05-2008, 11:11
Trailer (http://movies.apple.com/movies/focus_features/burn_after_reading/burn_after_reading-red-tlr_h640w.mov) is gearriveerd.

Ziet er erg vermakelijk uit, met een geweldige cast inderdaad.

tesssam
30-05-2008, 11:41
ziet er idd erg goed uit. kijk er naar uit.

Neil
30-05-2008, 12:44
Yep, ziet er cool uit.
Vooral de rol van Pitt!

Patrick van den Hul
30-05-2008, 13:05
Echt een ongelofelijke cast. Verder maakt de trailer me nog niet heel erg warm voor de film, maar het wordt hoe dan ook een must-see.

Waarom is de trailer eigenlijk R-rated? Dat rating systeem daar is me soms echt een raadsel.

Mr. Incredible
01-06-2008, 20:29
Hopelijk wordt dit weer een leuke comedy van de Coens, en geen Ladykillers of Intolerable Cruelty. Van de trailer kan ik nu nog weinig maken. Aan de cast zal het in ieder geval niet liggen. Geweldige rol vooral voor Brad Pitt.

mark t
01-06-2008, 21:58
Waarom is de trailer eigenlijk R-rated? Dat rating systeem daar is me soms echt een raadsel.'t Staat aan het begin: Taalgebruik (o.a. shit en dickwad), some sexual content (the rear enty situation) en violence (waarbij volgens mij vooral het bloed taboe is voor een film/trailer voor alle leeftijden). Ik denk dat het rating-systeem in dit specifieke geval vooral moet voorkomen dat bioscopen een trailer als deze voor de nieuwste Disney-film programmeren.

YAH87
21-06-2008, 14:14
Poster:

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/75933f1.jpg
Edit:
Teaser trailer (http://www.traileraddict.com/trailer/burn-after-reading/international-teaser-trailer)

intexor
15-07-2008, 23:17
Net een (nieuwe?) trailer van deze film bekeken op Rottentomatoes, lijkt me een heel leuke film te worden :) En wat een cast ook, naast de vele grote namen blijkbaar ook nog wat kleinere rollen voor onder andere J.K. Simmons en David Rasche die ik beiden geweldig vind ;)

Lex v/d Moolen
20-07-2008, 19:15
Gave trailer. :)
Ik kijk alweer erg uit naar deze nieuwe Coen bros flick 8)

BrianB
20-07-2008, 20:41
Mooie old-school poster ook. Doet mij een beetje (heel erg) aan de poster van Vertigo denken. Maar hij ziet er zeer goed uit.

Jeroen D
01-09-2008, 13:06
Ik vond No Country For Old Men dan niet zo denderend.........deze kijk ik wel erg naar uit;)

YAH87
07-09-2008, 16:54
Een vrij positieve recensie (http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/film/film_reviews/article4618799.ece) van de Times. :-)
Geeft het 4/5.

8.2 op IMDB na iets meer dan 600 stemmen.

Goede voortekens.

intexor
07-09-2008, 17:09
Op Rottentomatoes staan nog maar 7 reviews maar 5 van de 7 zijn wel positief. Toch nog een beetje te vroeg voor een consensus. De reacties op het filmfestival van Venetië waren nogal gemengd. Persoonlijk ben ik er wel vrij gerust in dat de film mij zal bevallen ;)

DanielC.
07-09-2008, 19:56
Aanstaande zaterdag lekker kijken. Hij gaat in premiere op het film by the sea festival. De Nederlandse premiere uiteraard.

Mr. Incredible
25-10-2008, 15:00
Een typische Coen-film met vreemde personages (Brad Pitt en smeerlap George Clooney), slimme dialogen, geweld en een dosis zwarte humor. Acteerwerk is top, met name Frances McDormand is echt fantastisch. Zeer vermakelijke film, maar zeker niet hun beste.

Marcel v/d H.
27-10-2008, 12:49
Na het serieuze No Country for Old Men nu weer een komedie van de broertjes Coen. Net als in al hun films ook dit keer weer originele en kleurrijke personages die dit keer onder andere worden neergezet door Brad Pitt, George Clooney, Tilda Swinton, Frances McDormand en John Malkovich. De film bevat enkele briljante scenes (waaronder de eindscene), waarbij ik het moeilijk had om het droog te houden. Burn After Reading is niet de beste film van de Coen’s (het is natuurlijk ook lastig een film als The Big Lebowski te overtreffen), maar het is absoluut een van de betere komedies van de afgelopen tijd. Enig nadeel, de film heeft maar een speelduur van anderhalf uur, had van mij wel wat langer mogen duren. 8.3

intexor
27-10-2008, 13:23
Gisteren ook gezien en wederom genoten. Het is weer een typische Coen-komedie geworden met erg leuke dialogen en een geweldige cast (met name Brad Pitt, David Rasche en J.K. Simmons vond ik echt hilarisch). Het is echter niet hun beste komedie tot nu toe, O Brother Where Art Thou en The Big Lebowski vond ik toch nog beter. Maar Burn After Reading was toch ook weer erg prettig kijkmateriaal. Kijk alweer uit naar hun volgende film ;)

martini
09-11-2008, 09:32
Gisteren gezien en heb me echt vermaakt. Een hele andere opzet dan No Country, en dat vond ik eigenlijk wel beter.

8/10

SKnapen
12-11-2008, 19:57
Een typische Coensfilm die een kruising is tussen Fargo en The Big Lebowski.
Hij kwam wel wat langzaam op gang maar dat werd ruimschoots goedgemaakt.
Er zitten tevens weer veel leuke personages in de film en voornamelijk die van Pitt en Malkovich waren hilarisch. Een leuke film voor de liefhebbers.

7.6/10

chrestomancy
13-11-2008, 21:19
deze ziet er mij dus echt alles behalve entertainend uit.

Dennis Oosterhuis
13-11-2008, 22:17
Ik ga komende maandag heen, can't wait! (y) :D

intexor
14-11-2008, 02:33
deze ziet er mij dus echt alles behalve entertainend uit.

Hangt er van af, als je vorige Coen komedies niets vond dan ga je deze ook niks vinden, als je ze wel goed wordt dan is dit een geweldige film. Het is zeker geen algemene humor maar ik vind het zelf geweldig.

Stephan Nobelen
15-12-2008, 23:54
Nooit een "Coen brothers" film gezien, maar ben deze vanavond gaan kijken in de bios. De trailer sprak me wel aan, maar de gehele film stelde mij enorm teleur.. Ben zelfs even in slaap gevallen. Helaas..

Jordy van Buel
17-12-2008, 00:39
Ben zelfs even in slaap gevallen. Helaas..

:shock:

Vond Burn After Reading echt weer een hele goede film na de toppers The Big Lebowski en No Country For Old Men laatst kort achter elkaar te hebben gezien. Ik heb lang na zitten denken wie nou eigenlijk de beste rol vertolkt in de film en tot op heden kan ik gewoon niet zeggen wie er met kop en schouders bovenuit steekt. Heerlijk ook weer hoe de Coen brothers spanning creeëren zonder daar veel moeite voor hoeven te doen - heerlijk Hitchcockian! Ben in korte tijd uitgegroeid tot fan van Joel en Ethan Coen (y)

Dennis Oosterhuis
17-12-2008, 07:25
Juist Jordy, zo mag ik het horen! (y)

Oudlid_X5
17-12-2008, 12:55
Nooit een "Coen brothers" film gezien, maar ben deze vanavond gaan kijken in de bios. De trailer sprak me wel aan, maar de gehele film stelde mij enorm teleur.. Ben zelfs even in slaap gevallen. Helaas..


Kan me er bij voorstellen. Heb de film vorige maand (of was het al langer) in Maastricht gezien en ik vond er zelf ook niet veel aan. Maar dat zegt niets over de rest van Coen films. Het is nu eenmaal zo dat ze naar een sterke prent No Country For Old Men iets matigs regisseren. De volgende wordt weer van topniveau! :bier:

Jeroen D
17-12-2008, 13:07
Ik snap die '"Coen Brothers" humor ook niet.

The Big Lebowski en O Brother where art thou vond ik beide echt saai. Ik kan er gewoon niet om lachen........mijn gebrek misschien ? ;)

Bugssje
17-12-2008, 15:45
Heel lang geleden zelf the Big Lebowski gezien maar heb daar niet echt bijzonder veel om moeten lachen. Om Burn after Reading moest ik bijna constant lachen, dus dat word een absolute herkijkbeurt van Lebowski!