PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic firmware



Jodocus
19-03-2008, 18:42
Ik heb de harde schijf van mijn Panasonic DMR-E65 moeten vervangen omdat deze defect was. De nieuwe schijf moet echter voorzien worden van de benodigde "firmware" waarna ik hem kan formateren.

Het probleem is dat ik nergens firmware kan vinden, niet van deze recorder en niets van Panasonic in het geheel. Wie weet waar ik de benodigde firmware kan vinden of wie kan mij deze leveren.

Wim S.
19-04-2008, 12:44
Ik heb ze wel voor je, als je ze zelf inmiddels al niet hebt, inc. instructies.

Pm of mail me maar.

yokiamy
20-05-2008, 08:20
Beste Wim

Kun je met de nieuwe firmware meer dan met de originele firmware of maakt dat weinig uit?

gr. Pieter

BASIL
02-06-2008, 20:10
Ik heb een vraag betreffend de laatste firmware (1.3) voor de Panasonic BMP BD30. Ik heb die gekopieerd succesvol op een cd-r. Maar als ik die in mijn BDspeler steek dan krijg ik dit berichtje "Unsupport". Wilt zeggen dat de speler het schijfje niet kan afspelen. :confused:

Ik heb momenteel de 1.1 versie op mijn bdspeler. En ik mag niet klagen. Speler speelt goed, is snel en kwaliteit van beeld en geluid is uitstekend.
Voor wat is die laatste update nodig? En heb ik verkeerd gedaan of vergeten te doen?

Kan iemand mij helpen?:(

STaf
03-06-2008, 09:08
Ik heb een vraag betreffend de laatste firmware (1.3) voor de Panasonic BMP BD30. Ik heb die gekopieerd succesvol op een cd-r. Maar als ik die in mijn BDspeler steek dan krijg ik dit berichtje "Unsupport". Wilt zeggen dat de speler het schijfje niet kan afspelen. :confused:

Ik heb momenteel de 1.1 versie op mijn bdspeler. En ik mag niet klagen. Speler speelt goed, is snel en kwaliteit van beeld en geluid is uitstekend.
Voor wat is die laatste update nodig? En heb ik verkeerd gedaan of vergeten te doen?

Kan iemand mij helpen?:(
Ik weet niet wat je verkeerd doet, ik heb gewoon de software gedownload, uitgepakt, gebrand en de cd in de speler gevoerd. De speler begon vervolgens meteen te updaten... Ik snap niet dat dit bij jou niet werkt??? (heb je het bestand eerst uitgepakt voordat je het hebt gebrand?)

BASIL
03-06-2008, 23:32
Ik weet niet wat je verkeerd doet, ik heb gewoon de software gedownload, uitgepakt, gebrand en de cd in de speler gevoerd. De speler begon vervolgens meteen te updaten... Ik snap niet dat dit bij jou niet werkt??? (heb je het bestand eerst uitgepakt voordat je het hebt gebrand?)

Eerst gedownload en dan heeft hij gevraagd om dat bestand te branden op de cd-r. En dat heb ik dus gedaan. Om te downloaden heeft het mij ongeveer 10 minuten geduurd en dan om te branden heeft het mij maar ongeveer 40 seconden geduurd. Nadien kreeg ik het bericht dat het goed gebranden is op mijn cd-r.

Ik heb nadien terug een poging gedaan met een andere schijfje en weer hetzelfde probleem.

Arnold van Oostrum
04-06-2008, 00:09
Eerst gedownload en dan heeft hij gevraagd om dat bestand te branden op de cd-r. En dat heb ik dus gedaan. Om te downloaden heeft het mij ongeveer 10 minuten geduurd en dan om te branden heeft het mij maar ongeveer 40 seconden geduurd. Nadien kreeg ik het bericht dat het goed gebranden is op mijn cd-r.

Ik heb nadien terug een poging gedaan met een andere schijfje en weer hetzelfde probleem.
Basil, je doet of toch waarschijnlijk iets fout of het merk CD-R is de oorzaak van het probleem.
Als ik naar de instructies van Panasonic kijk dan vertaal ik dat met de volgende stappen"

1. Download het UPDATE_BD30E_V13.exe programmabestand (24 MB groot)
2. Voer het programma uit, er wordt een bestand uitgepakt met de naam PANA_DVD.FRM. Dit bestand moet je branden op een CD-R.
De instructies hiervoor staan in deze PDF: http://panasonic.jp/support/global/cs/bd/download/bd10/ftp_v2/BD_Firmware_Update_Procedure.pdf

Heb je in de PC gecheckt of het bestand PANA_DVD.FRM inderdaad op de gebrande CD-R staat?
Indien ja en je hebt alle bovenstaande stappen zo gevolgd als Panasonic beschreven heeft, dan moet je eens een ander merk CD-R proberen. Mogelijk dat de Panasonic problemen heeft het gebruikte merk CD-R te lezen.
Trouwens, ondanks dat Panasonic aangeeft dat je geen CD-RW moet gebruiken, is het mijn ervaringen dat firmware updates met een CD-RW prima verlopen. Bijkomend voordeel is dat je de CD-RW daarna kunt wissen en voor iets anders kunt gebruiken.

BASIL
04-06-2008, 19:21
Als ik via mijn PC check wat er op de CD-R staat dan zie ik een tekening in de vorm van een open doos met dossiers en daaronder de vermelding UPDATE_BD30E_V13.

BASIL
04-06-2008, 20:24
Bedankt Arnold voor de PDF file. Het is me gelukt. Ik een belangrijke stap vergeten "Decompress". Ik had eerst onmiddelijk de exe file op de cd-r gedownload. Dom van mij. Nu heb ik iets bijgeleerd dankzij jou hulp. Nog hartelijk bedankt(y)

STaf
05-06-2008, 14:41
Bedankt Arnold voor de PDF file. Het is me gelukt. Ik een belangrijke stap vergeten "Decompress". Ik had eerst onmiddelijk de exe file op de cd-r gedownload. Dom van mij. Nu heb ik iets bijgeleerd dankzij jou hulp. Nog hartelijk bedankt(y)
Dus je hebt het bestand niet uitgepakt voor je het hebt gebrand, zoals ik ook al vroeg...

BASIL
05-06-2008, 14:58
Dus je hebt het bestand niet uitgepakt voor je het hebt gebrand, zoals ik ook al vroeg...

:oops: Ik durfde het bestand niet open doen. Ik vreesde dat ik iets verkeerd zou doen. Ik ben ook geen expert in computers. Eigenlijk is het zo eenvoudig. Nogtans ik wil iedereen bedanken voor jullie hulp. Die pdf-file heeft me veel geholpen.(y)

frank_b
05-06-2008, 18:58
Er schijnen ook wat problemen met Vista te zijn zie:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=942017&page=8

Maar het is je al gelukt zie ik, vergeet de PM dan maar die ik je gestuurd heb.
Wel vaag dat verhaal btw.

Volgens panasonic is er dit aangepast: Playability and Stability
Lekker vaag :>

BASIL
05-06-2008, 23:42
Er schijnen ook wat problemen met Vista te zijn zie:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=942017&page=8

Maar het is je al gelukt zie ik, vergeet de PM dan maar die ik je gestuurd heb.
Wel vaag dat verhaal btw.

Volgens panasonic is er dit aangepast: Playability and Stability
Lekker vaag :>

Ik zie ook geen verschil :???:

Arnold van Oostrum
06-06-2008, 12:06
Ik zie ook geen verschil :???:
Dit soort updates heeft meer te maken met het kunnen afspelen van specifieke titels.

BASIL
06-06-2008, 18:48
Dit soort updates heeft meer te maken met het kunnen afspelen van specifieke titels.

Inderdaad :wink: