PDA

Bekijk de volledige versie : Moderne Europese Klassieken NRC / De Italiaanse magistralen



Oudlid_X5
22-03-2008, 16:43
Welke uitgave is de mooiste, de beste, magistraalste...? Hoe vinden jullie de films? Zijn ze echt zo goed als NRC beweert? Heb fanny och alexander al bijvoorbeeld in me collectie en die vond ik goed te doen voor een epos van meer dan vijf uur! Wie kan me overhalen? :P

NRC Italiaanse Box (12DVD) - De Italiaanse Magistralen (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1002004000120238&Section=VIDEO)

De Italiaanse magistralen - hele serie (15 DVD's) (http://selectie.nrc.nl/product.php?productid=268)

Moderne Europese Klassieken (http://selectie.nrc.nl/product.php?productid=31)

Coen P.
23-03-2008, 12:57
September: Francesco Rosi,
Salvatore Giuliano (1962)

Oktober: Luchino Visconti,
Le notti bianche ( 1957)

Deze 2 zijn ook door Criterion uitgebracht en zijn zeker aan te raden!

Oudlid_X5
23-03-2008, 14:31
Wat een reactie's allemaal. Normaal gesproken hebben behoorlijk wat mensen hier een mening over nu alleen jij, Coen. Vreemd! Welke box moet ik nu aanschaffen of gewoon alle drie. Dan ben ik wel weer een dergelijke van 40 titels rijker die afkomstig zijn uit Europa. Zal dan wel hier en daar een dubbele hebben. Zoals films van Leigh, Felllini, Antoinio maar dat maakt niet uit...

Melzz
23-03-2008, 15:23
Het is nogal lastig om 40 titels aan iemand aan te raden....:wink: Bekijk anders per titel of het je interessant lijkt. Er zitten zeker goede films bij maar lang niet alles ken ik of heb ik gezien. Persoonlijk koop ik liever enkele titels die me erg interesant lijken en dan de Criterionversie. En of de titels wat voor jou zijn...geen idee?? Veel films komen uit de jaren 40 en 50 en zijn zwartwit.

als ik de prijzen van die boxen zie.....wel erg veel geld. Ik houd ook niet van die verzamelingen....er zitten er altijd een paar bij die minder zijn of waar je geen intereresse in hebt. Ik zou dus gaan kijken welke de toppers zijn en die dan evt aanschaffen. Ik bepaal zelf wel wat ik toppers vind....daar heb ik het NRC niet voor nodig:wink:

Coen P.
23-03-2008, 15:24
Waarom meteen een box? Begin met een paar en kijk wat je er van vindt...

Naked (Mike Leigh) kan ik je ook aanraden overigens...schijnt erg goed te zijn!!!

DanielC.
23-03-2008, 16:20
Die twaalf titels van die 'italiaanse magistralen' liggen ook allemaal in de drie voor vijfentwintig bij een van leest. Kan je ze beter los kopen dan die zogenaamd aantrekkelijk geprijsde box bij het NRC van 195 euro waar je nog een 'voordeel' van 60 euro hebt. Die stukjes die er altijd bij zitten van Joyce Roodnat zijn echt vreselijk. Sowieso een onuitstaanbare doos, maar hier gaat ze echt veel te ver Brr.

Oudlid_X5
23-03-2008, 18:31
De boxen kan ik namelijk op een andere site tussen de 80 en 90 euro krijgen zonder verzendkosten. Buiten dat lijken me de films die NRC selecteren namelijk zeer interesant. Die stukjes van Roodnat die erbij zitten lees ik nooit. Het ging zich om de films die nergens anders in Nederland worden uitgegeven. Snapt U?

Maar door de drie negatieve berichten over de boxen denk ik dat ervan af doe. Heb nog genoeg liggen van bijvoorbeeld: Visconti (5 stuks), Fellini (7 stuks), bertolucci (2 stuks), Antonioni (2 stuks), Leigh (2 stuks), Kieslowski (één stuk), Bergman (2 stuks), Szabó (3 stuks) zo uit mijn blote hoofd. En daarna kijk ik wel verder...

Weet iemand toevallig of er leuke box bestaat van het werk van Roberto Rossellini?

Arian de Vries
23-03-2008, 22:32
Weet iemand toevallig of er leuke box bestaat van het werk van Roberto Rossellini?

Voor zover ik weet is er geen box beschikbaar met zijn werk, afgezien van een 2-disc boxje uit Frankrijk, die ik heb. Deze bevat Roma, città aperta en Germano Anno Zero, maar die laatste heeft weer geen Engelse subs en dus alleen aan te raden als je redelijk Duits verstaat.

Los zijn her en der de verschillende films wel te verkrijgen. BFI heeft een aardige uitgave van Viaggio in Italia (Journey to Italy). Verder is er een MoC van de film Francesco Guillare de Dio. De eerder genoemde films Roma en Germano zijn ook los te krijgen maar hoe en waar weet ik zo uit mijn hoofd niet.