PDA

Bekijk de volledige versie : HD-DVD's geven errorcode 408bc00c op XE1



Edwin V
23-03-2008, 07:54
Gisteren weer zes HD-DVD's mogen ontvangen waarvan twee 't niet doen. Die geven "Can not play disc. errocode 408bc00c" op m'n Toshiba XE1. Het gaat om de US imports American Gangster en Born on the Fourth of July.

Foute discs of begint de speler nu al langzaam in elkaar te storten?

Ik heb de laatste firmware (2.8 ) draaien.

Edit:
Vanmorgen aangezet en het blijvende geheugen van de speler leeggemaakt van alle automatisch gedownloade zooi van Universal, Paramount, Dreamworks en nog een onbekende provider. Nu start Born on the Fourth of July wel op.

American Gangster blijft echter de foutcode geven, wat ik ook probeer...

Claudio Santulli
23-03-2008, 10:55
Ik dacht dat dit alleen bij dual format HD DVD voorkwam.
Dus dvd- hd dvd combo's
Mijn 1e matrix had daar last van.

AntS
24-03-2008, 17:02
Gisteren weer zes HD-DVD's mogen ontvangen waarvan twee 't niet doen. Die geven "Can not play disc. errocode 408bc00c" op m'n Toshiba XE1. Het gaat om de US imports American Gangster en Born on the Fourth of July.

Foute discs of begint de speler nu al langzaam in elkaar te storten?

Ik heb de laatste firmware (2.8 ) draaien.

Edit:
Vanmorgen aangezet en het blijvende geheugen van de speler leeggemaakt van alle automatisch gedownloade zooi van Universal, Paramount, Dreamworks en nog een onbekende provider. Nu start Born on the Fourth of July wel op.

American Gangster blijft echter de foutcode geven, wat ik ook probeer...
Edwin V, kijk hier eens of je hier iets mee kunt, misschien is er een oplossing die hier aangedragen wordt. Wie weet…..

http://www.avsforum.com/avs-vb/archive/index.php/t-764683-p-7.html (http://www.avsforum.com/avs-vb/archive/index.php/t-764683-p-7.html)

Edwin V
25-03-2008, 06:58
Bedankt. :) Ik zal nog eens verder gaan kijken wat voor instellingen er allemaal zijn. Overigens was de foutcode de laatste keer dat ik 'm erin deed wel anders, iets met 408b4203 ofzo.
De US uitgave is een combo disc, maar goed, met andere combo's heb ik geen problemen.

Edwin V
25-03-2008, 16:13
Op het avsforum wordt voor foutcode 408b4203 ook wel gemeld dat 't aan de disc zelf kan liggen. Omruilen dus...

Anderen zeggen weer dat 't komt door de web-enabled functies. Heb ethernet losgekoppeld en vervolgens de speler uit en weer aan gezet maar dat helpt ook niet.

Nog iemand anders schreef dat je gewoon dan op play moest drukken, dus ik dat proberen, maar nu start de film ineens op zonder foutmelding en hoef ik dus ook niet nogmaals op play te drukken. Gammele vage zooi dit. ;?

Simpel denkend zou ik zeggen dat die web-enabled zooi alleen gedownload zou moeten worden als je erom vraagt (als je naar de menu's gaat) en niet meteen bij lezen van de disc. Verder is zo'n hexadecimale foutcode ook totaal nietzeggend. Dat een Apollo 11 Landingsmodule een foutcode 1202 geeft kan ik nog begrijpen met de techniek van toen, maar nu je complete speelfims digitaal hebt kun je toch ook wel een begrijpelijk berichtje plaatsen?

AntS
26-03-2008, 08:01
Op het avsforum wordt voor foutcode 408b4203 ook wel gemeld dat 't aan de disc zelf kan liggen. Omruilen dus...

Anderen zeggen weer dat 't komt door de web-enabled functies. Heb ethernet losgekoppeld en vervolgens de speler uit en weer aan gezet maar dat helpt ook niet.

Nog iemand anders schreef dat je gewoon dan op play moest drukken, dus ik dat proberen, maar nu start de film ineens op zonder foutmelding en hoef ik dus ook niet nogmaals op play te drukken. Gammele vage zooi dit. ;?

Simpel denkend zou ik zeggen dat die web-enabled zooi alleen gedownload zou moeten worden als je erom vraagt (als je naar de menu's gaat) en niet meteen bij lezen van de disc. Verder is zo'n hexadecimale foutcode ook totaal nietzeggend. Dat een Apollo 11 Landingsmodule een foutcode 1202 geeft kan ik nog begrijpen met de techniek van toen, maar nu je complete speelfims digitaal hebt kun je toch ook wel een begrijpelijk berichtje plaatsen? Gelijk heb je, maar aangezien het grootste gedeelte van de printplaten, geheugenmodules enz. enz. en niet te vergeten de software ontwikkeld wordt door technici, zul je altijd dit soort irritante en niets zeggende foutmeldingen houden.

Een heel klein handje van 8 forumleden binnen de topic HD DVD en Blu-Ray zijn inmiddels al aan het jubelen dat de PS3 inmiddels voorzien kan worden van de v2.20 firmware, die nieuwe interactieve mogelijkheden zal bieden. Leuk natuurlijk, maar aangezien deze techniek voor het Blu-Ray consortium ook nog in de kinderschoenen staat en de early adopters nu als proefkonijn zullen fungeren. Kun je de klok er op gelijk zetten dat over niet al te lange tijd er allerlei vreemde meldingen zullen verschijnen doordat er allerhande zooi op je speler wordt geplaatst zonder dat je daar echt invloed op zult hebben.

De tijd zal het leren… het kan goed gaan maar………;)

Edwin V
26-03-2008, 09:45
Voor HD DVD is 't me nu in ieder geval duidelijk:
- Bij problemen kijken of 't werkt zonder ethernetverbinding, en daarbij de speler eerst een langere tijd uit zetten.

Heb nu de ethernetkabel standaard niet aangesloten omdat ik dat web-enabled spul toch niet hoef te hebben. Als er nog een firmware update komt (verwacht 't niet meer nu Toshiba is gestopt) sluit ik 'm wel weer aan.